فشن و زیباییسبک زندگیسرگرمی

زیبایی در سادگی با استایل مینیمال | چطور استایل ساده و زیبا داشته باشیم؟

0
()

حتماً بارها کلمه « استایل مینیمال» به گوش شما هم خورده و با خود اندیشیده‌اید، آیا مینیمالیست‌ها از این نعمت برخوردارند که هربار جلوی کمدشان می‌ایستند، سریع با لبخند یک لباس انتخاب کنند و برای سؤال همیشگی «چی بپوشم» حرص نخورند؟

سری که به شبکه‌های اجتماعی بزنید و تگ‌های مینیمال را جستجو کنید، با فهرست بی‌نهایتی از تیپ‌های فوق العاده ساده و پالت رنگی محدود روبرو خواهید شد. البته مینیمالیسم تنها به فشن و پوشاک ختم نمی‌شود. این جنبش تقریباً یک قرن قدمت دارد و سبک زندگی بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

مفهوم استایل مینیمال، تیپ ساده یا کمینه‎ گرایی در یک کلام خلاصه می‌شود: تیپ مینیمال، به معنای خلاص شدن از هرچیز اضافه و نگه‌داشتن آیتم‌های اساسی و ضروری است. 

در این مقاله از نجوافکت نگاهی عمیق‌تر به مفهوم استایل مینیمال خواهیم داشت تا بدانیم این سبک پوشش چه هدف و پیامی را دنبال می‌کند، منظور از این حجم سادگی چیست و چطور می‌توان یک پوشش مینیمال داشت.

استایل مینیمال چیست؟

استایل مینیمال چیست؟

مینیمالیسم (به انگلیسی: Minimalism) به این معناست که حداقل تعداد وسایل را در خانه داشته باشید، اما آیتم‌هایی باکیفیت و ارزشمند انتخاب کنید که در طی زمان از مد نیفتند و به راحتی از بین نروند. به عبارت دیگر، زمانی که استایل مینیمال پیشه کنید می‌توانید هربار بدون استرس از «مد روز بودن» و بی آنکه اشکتان دربیاید، لباس‌های خود را انتخاب کنید و تیپ موردعلاقه‌تان را بزنید. جالب اینجاست که مینیمالیسم را می‌توان تقریباً روی هر خرده فرهنگی نیز پیاده کرد و نتیجه خوبی گرفت.

  بیوگرافی پدرو آلنسو: حقایق ناگفته از زندگی پدرو آلونسو

جوهره اصلی استایل ساده، انتخاب پوشاک فروتنانه و بدون زرق و برق‌های غیرضروری است. به همین دلیل بسیاری از سبک پوشش‌های مینیمال شامل لباس‌هایی با خطوط تمیز و سرراست، رنگ‌های خنثی و نود، مدل‌های ساده و کلاسیک می‌شوند که هرگز از مد نمی‌افتند و بارها پوشیدن آنها هیچ ایرادی ندارد.

هدف دیگر استایل مینیمال، حذف شلوغی‌های غیرضروری و نگه داشتن چیزهایی است که دوستشان دارید و به شما احساس لذت و آرامش می‌دهند. این تز متعلق به خانم ماری کاندو، مشاور نظافت و نظم بخشی ژاپنی است. برای اینکه بدانیم استایل مینیمال از کجا شروع شده و چطور به اینجا رسیده، خوب است نگاهی به تاریخچه آن بیندازیم.

تاریخچه استایل مینیمالیسم

تاریخچه تیپ مینیمال

برخلاف چیزی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، مینیمالیسم به معنای قناعت، از خود و لذت‌های زندگی گذشتن و نچسب بودن نیست. بلکه استایل مینیمال، کیفیت را به کمیّت ترجیح می‌دهد. مینیمالیست‌ها هنگام انتخاب آیتم‌های خود دقت زیادی به خرج می‌دهند، هرچیزی که هدف خاصی نداشته باشد را کنار می‌گذارند و از المان‌های اساسی و ضروری بهره می‌برند تا بهترین تجربه را از هرچیزی داشته باشند. به گفته ماری کاندو، استایل مینیمال نه تنها به فرد می‌آید و همیشه زیباست بلکه حس اعتماد به نفس به او می‌دهد. در سبک مینیمال جایی برای لباس‌های کهنه، کثیف و لک، پاره و قدیمی وجود ندارد.

در دهه 60، دو هنرمند به نام‌های اگنس مارتین و دونالد جاد اولین گام‌های جنبش استایل مینیمال را در نیویورک برداشتند. این مفهوم رشد داده شد و به جهان طراحی معماری و در نهایت پوشاک راه پیدا کرد. استایل ساده با الهام گیری از هنرمندان ژاپنی مانند یوهی یاماموتو و ری کاواکوبو در دهه 80، در سراسر جهان به یکی از سبک‎های پوشش محبوب تبدیل شد. چیزی نگذشت که بسیاری از مردم رو به تیپ‎‌های ساده، رنگ‌های خنثی و انتخاب مدل‌های بی شیله پیله آوردند.

  12 کشور با بدترین اینترنت جهان | کدام کشور ضعیف ترین اینترنت دنیا را دارد؟

طی دهه 90 استایل ساده و بدون شلوغی‌های اضافی، از المان‌های طراحی و مفاهیم زیبایی شناختی ژاپنی الهام گرفت. استفاده از خطوط هندسی هماهنگ و متعادل، تعریف جدیدی از زیبایی در عین سادگی به جهان ارائه داد. در اروپا دو هنرمند به نام‌های جیل ساندر و هلموت لانگ به استفاده از مواد باکیفیت و نوآورانه رو آوردند. در ایالات متحده برندهایی مانند کالوین کلاین و دانا کاران، استایل مینیمال ساده و بی‌آلایش را وارد صنعت مد کردند.

فلسفه استایل ساده

همانطور که اشاره کردیم، اساس استایل مینیمال بر این مفهوم می‌چرخد: اولویت کیفیت بر کمیّت و زیبایی در عین سادگی. بنابراین تصور بسیاری از افراد که مینیمالیسم را دریغ کردن خود از متریال‌های مختلف و بی‌حس و حال بودن می‌دانند، صحت ندارد. مینیمالیست‌ها پیش از انتخاب هر چیزی مطمئن می‌شوند که هدف مشخصی داشته و تجربه بهینه‌ای فراهم می‌آورد. نمونه از اجرای این تفکر، تشویق‌های ماری کاندو به حذف چیزهای بیهوده، مصرف گرایانه و اضافی دیده می‌شود.

به عبارت دیگر، استایل ساده یعنی هرچیزی که انتخاب می‌کنید هدفی دربر داشته باشد، باعث سردرگمی نشود و در عین حال، تجربه ارزشمندی برای شما به ارمغان بیاورد. مینیمالیسم ارزش تجربه و کیفیت زندگی را برتر از مالکیت متریال فیزیکی می‌داند. هرچیزی که در اختیار دارید، بیش از اینکه صرفاً فضا اشغال کند بایستی کاربرد مشخصی داشته و به کار شما بیاید. به این ترتیب می‌توانید با خودتان به صلح برسید و هماهنگی ایجاد کنید. مقبولیت توسط عوامل خارجی در درجه دوم قرار می‌گیرد. استایل مینیمال وحی منزل یا یک مجموعه قانون سفت و سخت نیست، بلکه به طرز تفکر شما بستگی دارد.

شاید در این دوره زمانه که فرهنگ مصرف گرایی روز به روز گسترش می‎‌یابد و بازار از شدت تنوع محصولات در حال انفجار است (که لزوماً مفید و موردنیاز هم نیستند)، داشتن استایل ساده کار سختی به نظر بیاید. اما زمانی که با خودتان کنار بیایید، می‌پذیرید که فراوان بودن آیتم‌های کمدتان لزوماً به معنای شیک‌تر بودن نیست و برای هر تجربه‌ای که تک تک المان‌ها برایتان به ارمغان می‌آورند اهمیت بیشتری قائل خواهید شد.

  15 چهره برتر از خوانندگان زن ترکیه؛ با بهترین خواننده های زن ترکیه آشنا شوید

چرا سراغ استایل مینیمال برویم؟

استایل مینیمال با حجاب

امکان ندارد هرکسی در طی زندگی خود، حداقل یک مرتبه برای انتخاب لباس‌هایش دچار کلافگی نشده باشد. تنوع زیاد، مدل‌ها و رنگ‌هایی که باید باهم هماهنگشان کنید و از همه مهم‌تر نتیجه‌ای که در نهایت می‌گیرید، انتخاب‌هایی تمام نشدنی جلوی رویتان می‌گذارند. همین باعث می‌شود استرس بگیرید، از نظر بقیه درباره استایل‌تان بترسید و نگران شوید که در نهایت هیچ یک از لباس‌ها راضی‌تان نکند. آیا می‌دانستید که همین استرس یکی از عوامل خرید بی‎‌رویه لباس‌های جدید است، آن‌هم درحالی که کمدتان دیگر جا برای لباس جدید ندارد؟

خلق استایل خودتان بدون خرید لباس‌های جدید

با انتخاب و رعایت اصول استایل مینیمال، نه تنها فضا را از آیتم‌های اضافی آزاد می‌کنید بلکه به ذهن‌تان نیز آرامش و فضای آزاد بیشتری هدیه خواهید داد. هدف اینجاست که چیزهای موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و از زندگی لذت ببرید! یاد بگیرید چطور چیزهایی که باهم هماهنگی دارند را ترکیب کنید، چارچوب ذهنی‌تان را به سمت لباس‌های ترکیبی سوق بدهید و از چیزهایی که دارید، به نحو خلاقانه‌ای استفاده کنید. استایل مینیمال به شما کمک می‌کند از تله‌های آزاردهنده مد و ترندهایی که لزوماً برای شما و سلامت روان‌تان مفید نیستند راحت شوید.

خرید هدفمند، کاهش خرج‌های بیهوده و صرفه جویی

اساس مینیمالیسم، ذهن آگاهی است. هربار که چیزی را در کمدتان می‌بینید از خود بپرسید:

  • چه موقعی از این استفاده می‌کنم؟
  • با استایل فعلی‌ام همخوانی دارد؟
  • آیا فلان لباس برای من راحت است؟

استایل مینیمال، معمولاً از مد و فشن مصرف‌گرا و ماکسیمالیست به دور است و به شما کمک می‌کند هزینه پوشاک‌تان را کاهش بدهید. مثلاً به عنوان یک مینیمالیست، به جای اینکه در طی سال ده تا کفش با کیفیت متوسط بخرید، به خرید دو کفش با کیفیت بالا اکتفا خواهید کرد. حتی برخی از افرادی که سراغ استایل مینیمال می‌روند، لیستی از چیزهایی که می‌خواهند و نیاز دارند تهیه می‌کنند تا از پس اندازهایشان به بهترین شکل بهره ببرند. به طور کلی، مینیمالیسم می‌تواند وضعیت مالی شما را تا حد مناسبی بهبود ببخشد.

  15 بازی کامپیوتری برتر سال 2024 | بهترین بازی های کامپیوتری امسال کدامند؟

آزاد شدن فضا برای آیتم‌های دیگر

به عنوان یک مینیمالیست، دیگر کل فضای کمد را با پوشاک رنگارنگ پر نخواهید کرد. مزیت دیگر استایل مینیمال اینجاست که می‌توانید هنگام سفر، بدون نگرانی بابت سنگین شدن چمدان‌تان بار سفر ببندید و حتی فضای اضافی بیشتری برای سایر لوازم سفر داشته باشید.

چطور استایل ساده داشته باشیم؟

استایل مینیمال با حجاب

رعایت مینیمالیسم در لباس، آنقدرها که به نظر می‌آید سخت یا خسته کننده نیست. ایده‌های زیر به شما کمک خواهند کرد بدون دغدغه‌های زیاد، استایل مینیمال را در پوشش روزانه‌تان پیاده کنید و شیک، آراسته و بی‌آلایش باشید.

  • بررسی انتخاب‌های فعلی: بروید سر کمدتان! هرچیزی که دیگر به تن نمی‌کنید، از آن خسته شده‌اید، احساس می‌کنید مد روز نیست و یا کهنه شده را جدا کنید. در عوض، لباس‌هایی که عناصر اصلی سبک پوشش موردنظر شما را شکل می‌دهند و با آنها حس خوبی می‎‌گیرید را نگه دارید. هرچیزی که نمی‌خواهید را بفروشید، وقف کنید یا اگر زیادی مستعمل و به درد نخور شده، دور بیندازید. هیچ عدد جادویی و محدودیتی برای تعداد لباس‌های تیپ مینیمال وجود ندارد، بلکه مهم رضایت و تجربه شماست.
  • استفاده از رنگ‌های خنثی: ترکیب رنگ سیاه و سفید، یکی از کلاسیک‌ترین و تیپیکال‌ترین انتخاب‌ها در استایل مینیمال است. اما به آن معنا نیست که اجازه ندارید جز این دو رنگ، از چیز دیگری استفاده کنید! پالت رنگی سبک مینیمال به سلیقه و خرده فرهنگی که دنبال می‌کنید، بستگی دارد. از انتخاب لباس‌هایی در تونالیته‌های نود (مانند رنگ‌های صورتی، گلبهی و کرم)، پاستلی، تیره، طیف خاکستری و رنگ‌هایی که حس آرامش و زیبایی را القا می‌کنند، نترسید.
  • ترکیب رنگ‌ها و سبک‌ها: استایل ساده داشتن به این معنا نیست که همیشه یک رنگ خاص را انتخاب کنید، مدام تک‌رنگ بپوشید یا بچسبید به رنگ‌های خنثی. ترکیب و تئوری رنگ‌ها را یاد بگیرید و بدانید کدام مانتو، به کدام شلوارتان می‌آید و کدام روسری با کدام پیراهنتان ترکیب جذابی ارائه می‌دهد. رنگ‌های جیغ و تند که حس استرس و اضطرار را برمی‌انگیزند، کنار بگذارید اما از تنوع غافل نشوید. برای جذابیت بیشتر نتیجه نهایی سراغ طرح‌های راه‌راه، چهارخانه، شطرنجی و ملایم بروید.
  • توجه به بافت لباس‌ها: المان ظریفی که تنوع را به مینیمالیسم هدیه می‌دهد، بافت متنوع و زیبای ترکیب لباس‌های شماست. لباس‌های ساده دارای بافت‌های منحصر به فرد، در کنار یکدیگر جلوه خاص و خلاقانه‌ای خواهند ساخت. انتخاب‌هایی که دارای طرح چاپ شده هستند، به حداقل برسانید. المان‌های مختلفی مانند بافت، چرم، جین، کتان، پنبه و غیره را باهم امتحان کنید و سبک خودتان را خلق کنید.
  • دقت در خرید: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های استایل مینیمال، خرید با دقت بالاست. مصرف گرایی افراد را به خرید آیتم‌های بی‌شماری وا می‌دارد و متعاقب آن سبب آلودگی محیط، عدم مدیریت صحیح مخارج، استرس بالا و بی‌عدالتی در جامعه می‌شود. اینکه یک لباس را دو یا چندبار بپوشید، هیچ ایرادی ندارد. در خرید تمام آیتم‌ها، از کیف و کفش گرفته تا لباس خانه، اجناس باکیفیتی را انتخاب کنید که مطمئن باشید مدتی طولانی از آنها استفاده خواهید کرد.
  • توجه به ساختار فیزیکی بدن: یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که مهارت شما در انتخاب سبک پوشش‌تان را نشان می‌دهد، توجه به شکل فیزیکی بدن‌تان و توجه به آن حین انتخاب لباس است. هرکسی می‌داند چه سبک لباسی به اندام وی بیشتر می‌آید. سراغ لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی لش یا طرح‌هایی که با اندام‌تان همخوانی ندارند، نروید. در عوض سبک‌هایی را انتخاب کنید که راحتی را برایتان به همراه داشته باشند و آراستگی را به شما هدیه بدهند.
  لولو خورخوره ها در سراسر دنیا؛ با افسانه‌ هیولاهای خوفناک سراسر جهان آشنا شوید!

اصول رعایت استایل مینیمال در ایران

فرهنگ غالب ما ایرانیان که در آن متولد شده و رشد کرده‌ایم، نگاه ظریفی به زیبایی شناختی دارد. به علاوه عرف جامعه اقتضا می‌کند تا برای انجام انتخاب‌های برای استایل مینیمال، نکته‌های مختلفی از جمله اخلاقیات، فرهنگ اسلامی و موازین پوشش را درنظر داشته باشید. اما این به معنای محدودیت در انتخاب‌های شما نخواهد بود. اگر با نگاه تیپ مینیمال به سراغ آیتم‌های مختلف پوشاک بروید، متوجه خواهید شد که در همین بستر، گزینه‌های متنوعی پیش روی خود دارید!

چطور است لیستی از انتخاب‌های رایج در استایل مینیمال را باهم بررسی کنیم؟ این گزینه‌ها، هم برای بانوان قابل استفاده هستند و هم برای آقایان انتخاب‌های خوبی خواهند بود.

  • پیراهن سفید: یکی از چیزهایی که هرکسی باید در کمدش داشته باشد، پیراهن سفید است. یک پیراهن روشن و تمیز، ظاهری رسمی به شما می‌بخشد و می‌توانید آن را با هر رنگی ست کنید.
  • پیراهن مشکی: رنگ مشکی، یکی از رنگ‌های کلاسیک در استایل مینیمال به حساب می‌آید و از جمله عناصری است که هرگز از مد نمی‌افتد. استفاده از لباس‌هایی با رنگ مشکی به همراه زیورآلات ظریف و ساده‌ رنگ روشن، ترکیب بسیار شیکی به وجود خواهد آورد.
  • لباس‌های تیپیکال: چیزهایی مانند شلوار جین و کتان، تک کت ساده و پالتو یا کت‌های بلند از جمله چیزهایی هستند که هروقت آنها را بپوشید، آراسته خواهید بود. استفاده از این گزینه‌ها به عنوان یکی از لایه‌های پوشش شما، تأثیر خوبی روی زیبایی شما خواهد داشت.
  • پارچه جین: حالا که صحبت از شلوار جین شد، خالی از لطف نیست که این المان را هم در لیست عناصر مناسب برای استایل مینیمال بگنجانیم! نه تنها شلوار بلکه ژاکت‌ها و مانتوهای جین، تیپ خاص و اسپرتی به شما می‌بخشند. افزون بر آن، پارچه جین یکی از جان‎‌سخت‌ترین جنس‌ها در دنیای پوشاک به حساب می‎‌آید و سالها با خوشحالی در خدمت شما خواهد بود. ترجیحاً از شلوارها و ژاکت‌های زاپ دار استفاده نکنید تا ظاهر باپرستیژتر و شیک‌تری داشته باشید.
  • اکسسوری‌های ساده: استفاده از اکسسوری علاوه بر زیبایی، فرصتی برای ابراز وجود به شما می‎دهد. زیورآلات ساده و ساعت‌های شیک که بدون جلب توجه زیاد تیپ ملایمی به شما ببخشند، لایه جدیدی از ظرافت را به استایل مینیمال‌تان اضافه خواهند کرد.
  • کت‌ و پالتو: یکی از لایه‌های پرطرفدار در تیپ مینیمال که به خصوص در فصل‌های سرد به کارتان خواهد آمد، انتخاب یک کت یا پالتوی شیک است. مدل‌های ساده و بدون ساختارهای اضافه، هیچوقت قدیمی نمی‌شوند. دنبال یک کت پشمی یا کتان بادوام به رنگ‎‌های خنثی مانند مشکی، خاکی، بژ یا خاکستری باشید.
  • کفش مناسب: صحبت از کفش که می‎‌شود، کیفیت بیش از پیش اهمیت پیدا می‎کند. به جای اینکه برای هر موقعیتی یک کفش جداگانه بخرید، سراغ انتخاب‌هایی بروید که در شرایط مختلف قابل استفاده باشند. انتخاب‌هایی مانند بوت چرمی، کفش‌های مردانه ساده، کتانی‌‎های معمولی یا پاشنه بلندهای مینیمال، با انواع ترکیب پوشش ست می‌شوند. در انتخاب رنگ هم دقت به خرج بدهید تا برای هماهنگ کردن کفش و لباس به مشکل برنخورید.
  • کیف باکیفیت: یکی از مهم‌ترین اجزای استایل شما، کیف شماست. بسته به سبک پوشش و کاربردهای روزمره، کیف مناسبی انتخاب کنید که در عین کارآیی، توی ذوق نزند و مثل وصله نچسب در استایل شما به نظر نیاید. کیف‌های بادوام چرمی، برزنت و پارچه‌ای با ابعاد بهینه، یک لایه دیگر از زیبایی به تیپ شما اضافه می‌کنند.
  • شال و روسری: بانوان عزیز به این مورد دقت داشته باشند! به ما اعتماد کنید، مینیمالیسم در انتخاب شال و روسری خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید روی زیبایی شما تأثیر می‎‌گذارد. طرح‌های شلوغ با رنگ‌های جیغ یا ترکیبی که همخوانی با سایر لباس‌های شما ندارد، ظاهر ناخوشایندی به شما خواهد بخشید. در عوض با انتخاب روسری‌های تک رنگ یا دارای طرح‌های ظریف و جنس مقاوم، می‌توانید حتی در حفظ حجاب هم مینیمالیسم را رعایت کنید.
  • آرایش ساده: هیچ آرایشی زیباتر از یک صورت شفاف، سالم و بی‌آلایش نیست. اگر به لوازم آرایشی علاقه دارید، سراغ انتخاب‌هایی با رنگ‌های نزدیک به تون پوست خودتان بروید و از ترکیب‌هایی که کنتراست زیادی ایجاد می‌کنند، استفاده نکنید. به آقایان هم توصیه می‎کنیم از مدل موی مرتب و متناسب با شکل کلی چهره‌شان بهره ببرند.
  • عطر و ادکلن ملایم: یکی از المان‌های آراستگی، استفاده از عطری است که رایحه خوشی از خاطره شما برجا بگذارد و برای اطرافیان آزاردهنده نباشد. بسته به ترجیح خود سراغ عطرهای ملایم بروید و مراقب باشید با ادکلن دوش نگیرید. در مقالات بهترین عطرهای زنانه و بهترین عطرهای مردانه، می‌توانید پیشنهادهای خوبی پیدا کنید.
  کشتی کج؛ راست یا دروغ؟! با حقایق کشتی حرفه ای آشنا شوید

ایده‌هایی برای داشتن تیپ مینیمال

با تمام اوصافی که برشمردیم، احتمالاً تا اینجا تصوری از انتخاب‎‌های مینیمال برای استایل خودتان پیدا کرده‌اید. در ادامه چند پیشنهاد را تقدیم شما خواهیم کرد تا ایده بگیرید و سبک خودتان را خلق کنید!

استایل مینیمال دخترانه در ایران

استایل مینیمال دخترانه؛ استایل مینیمال تابستانی

مینیمالیسم در تیپ دخترانه، تیپ منحصر به فرد و خاصی به شما می‎‌بخشد که در هیچ زرق و برقی وجود ندارد. پیراهن‌ها و مانتوهایی با شکل‌های هندسی پایه و بدون المان‌های اضافه، یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای مینیمالیست‎‌های ایرانی هستند. اگر به زیورآلات علاقه دارید، از آیتم‌های ظریف استفاده کنید که با ساختار بدنی‌تان همخوانی داشته باشند.

استایل مینیمال زنانه

استایل مینیمال زنانه

ترکیب‌هایی مانند مانتو و شلوار یا کت و دامن، جلوه خاص و فوق العاده زیبایی به استایل ساده بانوان می‎‌بخشند. تا جایی که می‌توانید، خود را محدود به مشکی و سایر رنگ‌های تیره نکنید. تونالیته‌های خنثی و نود، برای بانوان پا به سن گذاشته نیز گزینه‌های ملیح و زیبایی خواهند بود.

مینیمالیسم پسرانه

استایل مینیمال کلاسیک؛ استایل مینیمال پسرانه

انتخاب گزینه‌های مینیمالیست برای تیپ‌های رسمی و اسپرت پسرانه کار سختی نیست. علاوه بر رنگ‌های خاکستری و خنثی، می‌توانید از آپشن‌های سنگین‌تری مانند سرمه‌ای، زرشکی تیره و قهوه‌ای نیز استفاده کنید. ترکیب تی‌شرت یا هودی ساده به همراه یک شلوار مناسب، برای فصل‌های گرم و سرد عالی خواهد بود.

استایل ساده مردانه

استایل مینیمال مردانه

برگ برنده شما در انتخاب هوشمندانه پیراهن، شلوار، کت و پالتو خلاصه می‌شود. یک دست کت و شلوار برازنده قامت شما به همراه پیراهنی با رنگ رسمی هم تیپ متشخص و جنتلمنی به شما خواهد بخشید. در انتخاب اکسسوری‌، سراغ ساعت‌های باکیفیت و انگشترهایی مناسب برای شخصیت خود بروید.

  بهترین انیمه های 2023 | بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید

مزایا و معایب مینیمالیسم

سبک مینیمالیسم هم درست مانند هرچیز دیگری در جهان، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تمام اوصافی که از این سبک ارائه دادیم، بدان معنا نیست که همه چیز صددرصد گل و بلبل خواهد بود. موارد زیر بخشی از مزایا و معایب داشتن تیپ ساده را دربر می‌گیرند.

مزایای استایل مینیمال

  • زمانی که به کمینه‌گرایی رو بیاورید، از شر بسیاری هزینه‌های اضافی خلاص خواهید شد. با تمرین و پایبند ماندن به سبک مینیمالیسم، هربار که به پاساژی قدم می‌گذارید احساس نمی‌کنید بدون خریداری کردن یک آیتم جدید، چیزی در زندگی کم دارید.
  • کاهش دادن تعداد و تنوع لباس‌ها، انتخاب را ساده‌تر خواهد کرد. همیشه می‌دانید کدام گزینه‌ها با یکدیگر همخوانی دارند و چطور می‌توانید نتیجه چشم نوازی از ترکیب لباس‌ها بگیرید.
  • خرید کمتر و عدم کلافگی هنگام انتخاب لباس، هم برای سلامتی جیب شما مفید است و هم برای سلامت روان‎تان. بعد از تجدیدنظر در سبک زندگی، هزینه‌های اضافی تا حد مناسبی کاهش پیدا خواهند کرد.

معایب استایل مینیمال

  • امروزه استایل مینیمال به یک ترند تبدیل شده است. از هر ده بلاگر، حداقل پنج نفر این سبک زندگی را تبلیغ می‌کنند. امکان دارد همین گستردگی فراوان، باعث دلزدگی شما از مینیمالیسم شود.
  • شاید تئوری اساسی مینیمالیسم مقابله با مصرف گرایی و کاهش خریدهای اضافی باشد، اما بسیاری از برندها از چنین فرصتی برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند. محصولات مختلفی که با عنوان مینیمال برای فروش گذاشته می‌شوند، توجه بسیاری از افرادی که به تازگی رو به این استایل آورده‌اند را به خود جلب کرده و آنها را وادار به خرید می‌کنند.
  • تغییر سبک زندگی، همیشه کار دشواری است و در بسیاری از موارد امکان دارد تأثیر منفی روی زندگی اجتماعی شما داشته باشد. به علاوه باید آماده رویارویی با سؤال‌های ریز و درشت اطرافیان درباره تغییر سبک‌تان باشید.
  پدیده اسکین واکر، افسانه یا حقیقت؟

جمع بندی

استایل مینیمال صرفاً یک نوع پوشش نیست، بلکه یک سبک تفکر به حساب می‌آید. زمانی که روش کمینه‌گرایی را در پیش بگیرید، آرامش و بی‌آلایشی بیشتری به زندگی خود هدیه خواهید داد. به این ترتیب علاوه بر کمدتان، ذهن شما هم از موارد بیهوده و بی‌هدف آزاد خواهد شد تا بتوانید روی نقاط مهم‌تر زندگی تمرکز کنید.

نظر شما درباره استایل ساده چیست؟ آیا با تئوری و اصول تیپ مینیمال موافق هستید؟ منتظر نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

تفاوت استایل مینیمال و ماکسیمال در چیست؟

استایل مینیمال از هرچیزی که اضافی و بدون هدف باشد دوری می‌کند، اما استایل ماکسیمال به تجملات و جزئیات توجه بیشتری نشان می‌دهد.

ویژگی های استایل مینیمال چیست؟

اصلی‌ترین ویژگی‌های استایل مینیمال عبارتند از:
سادگی در مدل لباس؛
کیفیت بالا؛
استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی؛
خطوط هندسی صاف و موزون در لباس‌ها.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  لیست 15 تا از بهترین وبتون ها؛ بهترین کمیک های کره ای که باید بخوانید!

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا