موسیقیافراد مشهورترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

نبرد ستارگان در کره جنوبی: جدال بر سر عنوان بهترین گروه کی پاپ

5
(1)

بیش از یک دهه است که موزیک بهترین گروه های کی پاپ نه تنها در آسیا، بلکه در تمام جهان طرفداران فراوانی را سر شوق آورده است؛ به ویژه نوجوانانی که به دنبال ترکیبی از هیجان و عشق ورزیدن به آیدل‌های محبوبشان هستند. لیست معروفترین گروه کیپاپ کره ای مدام درحال تغییر است و با ظهور ستاره‌های جوان، آرتیست‌های قدیمی میدان را برای جولان تازه واردان باز می‌گذارند.

اگر طرفدار صنعت موسیقی کره هستید، احتمالاً می‌خواهید بدانید برترین گروه های کی پاپ در 2024 کدامند. شاید در میان موارد لیست نجوافکت، نام گروه‌های موردعلاقه شما هم وجود داشته باشد! ادامه مطلب را ببینید تا موزیک یکی دوتا گروه جدید را هم به پلی لیست‌هایتان اضافه کنید.

بهترین گروه های کی پاپ در حال حاضر کدامند؟

هرساله ده‌ها گروه جدید در صنعت کی پاپ (به انگلیسی: K-pop) ظاهر می‌شوند. هر کدام می‌کوشند با موسیقی پرشورتر، ظاهری شیک و زیباتر و اجراهای جذاب‌تر، گوی سبقت را از رقبا بربایند.

  بهترین انیمه های روانشناختی | انیمه های روانشناختی که نباید از دست بدهید

در لیست امروز نجوافکت، با 14 تا از بهترین گروه های کره ای کیپاپ در ۲۰۲۴ آشنا خواهیم شد که نه تنها در کره، بلکه تقریباً در تمام کشورهای دنیا شناخته شده هستند. در ایران نیز نام کیپاپ با برخی از این گروه‌ها عجین شده و کمتر کسی در میان طرفداران هست که با موسیقی معروفترین گروه کیپاپ کره آشنا نباشد.

بهترین گروه های کی پاپ نسل دوم

1. Girl’s Generation در صدر بهترین گروه های کی پاپ دختر

1. Girl’s Generation در صدر بهترین گروه های کی پاپ دختر
تاریخ تشکیل2007 (2014)
بهترین آهنگ‌هاInto the New World, Gee, Genie, The Boys

گروه گرلز جنریشن، که با نام اختصاری SNSD نیز شناخته می‌شود، به طور قطع شایسته ‌جایگاهی در لیست بهترین گروه های کی پاپ است. این گروه یکی از الگوهای اصلی، و شاید بتوان گفت مهم‌ترین الگو، برای بهترین گروه های کره ای کیپاپ در ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند و میراثی که از خود به جای گذاشته‌اند، بر نسل‌های بعدی این صنعت تاثیر عمیقی گذاشته است.

گرلز جنریشن در سال ۲۰۰۷ با ۹ عضو – شامل ته‌یئون، سانی، تیفانی، هیویون، یوری، سوهیون، یونآ، سوهیون و جسیکا – و با آهنگ به یادماندنی “Into the New World” تحت نظر کمپانی اس‌ام ‌اینترتینمنت فعالیت خود را آغاز کردند. آن‌ها در طول فعالیت خود – که بعد از خروج جسیکا از گروه در سال ۲۰۱۴ با ۸ عضو ادامه پیدا کرد – جوایز متعددی را از آن خود کردند و لقب «گروه دختر ملی» کره جنوبی را به دست آوردند.

2. BIGBANG، معروفترین گروه کیپاپ کره جنوبی

BIGBANG بهترین گروه های کره ای کیپاپ در ۲۰۲۴
تاریخ تشکیل2006
بهترین آهنگ‌هاFantastic Baby, BANG BANG BANG, Bad Boy

بِـیگ‌بنگ نیز درست مانند گرلز جنریشن، یکی دیگر از بهترین گروه های کی پاپ است که تأثیری ماندگار بر صنعت موسیقی کره و روی همه گروه های برتر کی پاپ حال حاضر داشته است. این گروه در سال ۲۰۰۶ با پنج عضو به نام‌های جی‌دراگون، TOP، ته‎یانگ، دِسـونگ و سونگ‌ری (که در سال ۲۰۱۹ به دلیل رسوایی به طور کلی از صنعت موسیقی خداحافظی کرد) کار خود را آغاز کرد.

  امن ترین کشور دنیا برای زندگی، کار و تحصیل | معرفی رتبه بندی 10 کشور ایمن

بِـیگ‌بنگ به خاطر نوآوری‌ها و حضور قدرتمندشان روی صحنه شناخته شده‌اند و امضای خود را پای چندین آهنگ زده‌اند که به قطعات اصلی فرهنگ پاپ در کره جنوبی و بین طرفداران جهانی تبدیل شده‌اند، آهنگ‌هایی مانند «Fantastic » و «بنگ بنگ بنگ» که همیشه نمادین باقی خواهند ماند.

3. Super Junior، یکی از برترین گروه های کی پاپ در 2024

3. Super Junior، یکی از برترین گروه های کی پاپ در 2024؛ بهترین گروه های کی پاپ
تاریخ تشکیل2005
بهترین آهنگ‌هاSorry Sorry, Mr. Simple, Black Suit, Mamacita

سوپر جونیور، گروه دیگری از کمپانی سرگرمی اس‌ام، در ابتدا به عنوان یک پروژه ۱۲ نفره در سال ۲۰۰۵ با اعضای ایتوک، هیچول، یسونگ، شیندونگ، سونگمین، اون‌هیوک، دونگهه، سی‌وون، ريووک، هانگنگ، کیبوم و کانگین شروع به کار کرد و چیزی نگذشت که در جمع بهترین گروه های کی پاپ جا گرفت. مدیریت گروه در سال ۲۰۰۶ کیوهیون را به عنوان سیزدهمین عضو به گروه اضافه کردند و سه نفر از اعضا نیز در سال‌های ۲۰۱۱ (هانگنگ)، ۲۰۱۵ (کیبوم) و ۲۰۱۹ (کانگين) از گروه جدا شدند.

سوپر جونیور، چه به عنوان یک گروه کامل و چه به صورت زیرگروه‌ها یا فعالیت‌های انفرادی اعضا، سال‌هاست که صحنه کی‌پاپ را تحت سلطه خود درآورده است و بر بهترین گروه های کی پاپ نسل جدید تأثیر به سزایی دارد. آن‌ها جوایز متعددی را در مراسم‌های بزرگ اهدای جوایز سرگرمی در سراسر آسیا دریافت کرده‌اند و نقش بسزایی در افزایش محبوبیت موج موسیقی کره‌ای (هالیو) داشته‌اند.

4. 2NE1

2NE1 معروفترین گروه کیپاپ کره
تاریخ تشکیل2006 (2016)
بهترین آهنگ‌هاI Am the Best, Fire, Missing You, Can’t Nobody

گروه 2NE1 گروه ۴ نفره متشکل از بوم، سی‌ال، دارا و مینزی، فعالیت خود را از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ زیر نظر کمپانی وای‌جی ‌اینترتینمنت آغاز کرد. این گروه پیش از شروع فعالیت رسمی، تک‌آهنگی به نام «Lollipop» را با گروه بیگ‌بنگ، هم‌کمپانی خود، منتشر کرد و با حجم فراوان توجه مثبتی که گرفت، به یکی از پرطرفدارترین گروه های کیپاپ دخترانه تبدیل شد. 2NE1 در طول فعالیت خود هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی فعالیت داشت و آهنگ‌های موفق و ماندگاری مانند «من بهترینم» (I Am The Best) و «آتش» (FIRE) را منتشر کرد.

  پدیده همزاد (Doppelganger)، واقعیت یا توهم؟

این گروه نیز مانند بسیاری از بهترین گروه های کی پاپ نسل دوم، الگویی برای گروه‌های بعدی به شمار می‌رود؛ به ویژه در زمینه‌ی کراش دخترانه یا همان Girl Crush که یکی از موفق‌ترین استراتژی‌های این صنعت است. بسیاری از برترین گروه های کی پاپ در 2024، سبک و موفقیت خود را مدیون 2NE1 و تصویر جسورانه‌تر آنها نسبت به تصویر بانشاط و رنگارنگی که گروه‌هایی مانند گرلز جنریشن ارائه می‌کردند، می‌دانند.

5. SHINee

SHINee محبوب ترین گروه های کی پاپ پسرانه
تاریخ تشکیل2008
بهترین آهنگ‌هاRing Ding Dong, Lucifer, Stand by me

شاهزادگان کی‌پاپ و به طور کلی اسطوره‌های خوانندگی، گروه شاینی (SHINee) توسط کمپانی سرگرمی اس‌ام به عنوان یک گروه پنج نفره متشکل از اونيو، کی، مینهو، ته مین و جونگ‌هیون تشکیل شد و به جمع بهترین گروه های کی پاپ راه یافت. این گروه در سال ۲۰۰۸ با تک آهنگ «Replay» کار خود را آغاز کرد و به دنبال آن در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ با آهنگ‌های موفق «Ring Ding Dong» و «Lucifer» توانست جایگاه خود را در صحنه موسیقی کره جنوبی تثبیت کند.

با این حال، حرفه آن‌ها بدون فراز و نشیب نبوده است: مرگ جونگ‌هیون در سال ۲۰۱۷ به طرز وحشتناکی برای چهار عضو دیگر، هواداران در سراسر جهان و کل صنعت موسیقی کره‌ای ضربه بزرگی بود. اونيو، کی، مینهو و ته مین به ساخت موسیقی هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی ادامه داده‌اند و در عین حال به فعالیت‌های دیگری مانند بازیگری نیز روی آورده‌اند.

برترین گروه های کی پاپ نسل سوم

6. BTS، معروفترین گروه کیپاپ کره نسل سه

BTS، برترین گروه های کی پاپ با بیشترین دنبال کننده در شبکه های اجتماعی
تاریخ تشکیل2013
بهترین آهنگ‌هاFire, Dynamite, War of Hormones

گروه بی تی اس یکی از محبوب ترین گروه های کی پاپ پسرانه بوده که در ایران نیز شهرت زیادی دارد و احتمالاً بدون نیاز به تعریف از طرف ما، به خوبی از بیوگرافی تک تک اعضا باخبر هستید! رم، جین، شوگا، جی-هوپ، جیمین، وی و جونگ‌کوک، هفت عضو بی‌تی‌اس، دیگر نیازی به معرفی ندارند. این گروه سِپتِت (گروه هفت نفره) در سال ۲۰۱۳ به عنوان گروهی کاملاً گمنام طبق استانداردهای صنعت شروع به کار کردند؛ برای مثال کمپانی آن‌ها که در آن زمان هنوز با نام «بیگ هیت» شناخته می‌شد، به اندازهٔ کمپانی‌هایی مانند وای‌جی و اس‌ام تاثیرگذار نبود.

  5 هوش مصنوعی ساخت اهنگ؛ بدون دردسر موسیقی بسازید!

با این حال، این گروه توانست به سطحی از شهرت جهانی برسد که توصیف آن دشوار است. طرفداران پرشور آن‌ها در سراسر جهان حضور دارند و شهرهای محل برگزاری کنسرت‌های معروفترین گروه کیپاپ کره، یکسره بنفش پوش می‌شوند. بی‌تی‌اس، حتی با وجود اینکه اعضای گروه به آرامی برای خدمت سربازی اجباری خود آماده می‌شوند، بدون شک یکی از بهترین گروه های کی پاپ است.

7. BLACKPINK

BLACKPINK در میان گروه های برتر کی پاپ حال حاضر
تاریخ تشکیل2016
بهترین آهنگ‌هاHow You Like That, Pink Venom, Kill This Love

بلک‌‌پینک، گروه چهار نفره متشکل از جیسو، جنی، رزی و لیسا که گاهی با عنوان «پینکز» شناخته می‌شوند، در سال ۲۰۱۶ تحت کمپانی سرگرمی وای‌جی شروع به کار کرد. با وجود اینکه دیسکوگرافی نسبتاً کوتاهی دارند (که در بین طرفداران کی‌پاپ به کم‌کاری شهرت یافته)، از زمان تشکیل تاکنون به یکی از بهترین گروه های کی پاپ دخترانه تبدیل شده‌اند.

بلک‌‌پینک با شکستن رکوردهای متعدد در هر بازگشت، مفهوم «گرل کراش» (علاقه‌ی طرفداران دختر به خواننده‌های دختر) را به طور کامل به نام خودشان ثبت کرده‌اند. این موفقیت تا حد زیادی مدیون نقش اعضای گروه به عنوان سفیران مطرح و فوق‌العاده تأثیرگذار دنیای فشن است، نقشی که به طور قطع به افزایش شهرت جهانی آنها کمک کرده.

8. Twice

Twice یکی از برترین گروه های کی پاپ در 2024
تاریخ تشکیل2015
بهترین آهنگ‌هاONE SPARK, The Feels, I GOT YOU

تویس، گروه نه نفره ای که در سال ۲۰۱۵ تحت نظر کمپانی JYP Entertainment شروع به کار کرد، بلافاصله بعد از گروه گرلز جنریشن به عنوان یکی از بهترین گروه های کی پاپ دخترانه (Nation’s Girl Group) شناخته شد. اعضای گروه از طریق برنامه رقابتی “Sixteen” انتخاب شدند و شامل جیهیو، نایون، جونگ‌یئون، مومو، سانا، مینا، داهيون، چه‌یونگ و تزویو هستند.

  بهترین کشورها برای سفر در تابستان، ۱۰ کشور جذاب و پرطرفدار تابستانی

این گروه در طول فعالیت حرفه‌ای درخشان و همچنان رو به ‌رشد خود، تعدادی زیادی از آهنگ‌های به ‌یادماندنی (iconic bops) را منتشر کرده است. آن‌ها همچنین توانسته‌اند با تغییر مفهومی موفق و بسیار رضایت‌بخش، از آهنگ‌های پرانرژی و شادِ دوران شروع فعالیت خود به سمت فضایی بالغ‌تر در آهنگ‌های جدیدشان حرکت کنند.

9. EXO

EXO یکی از بهترین گروه های کی پاپ نسل جدید
تاریخ تشکیل2012
بهترین آهنگ‌هاGrowl, The First Snow, Love Shot

گروه اکسو در سال ۲۰۱۲ با ۱۲ عضو تحت نظر کمپانی اس‌ام به عرصه موسیقی معرفی شد. سوهو، بکهیون، چانیول، دی.او، کای، سهون، شیومین، لِی، چن، کریس، لوهان و تائو اعضای این گروه بودند که به دو زیرگروه تقسیم می‌شدند: یک زیرگروه برای بازار کره جنوبی و دیگری برای چینی‌زبانان. پس از خروج کریس، لوهان و تائو در سال ۲۰۱۵، اکسو به یک گروه ۹ نفره تبدیل شد و توانست به سرعت به اوج شهرت برسد و در میان بهترین گروه های کی پاپ جا بگیرد.

گروه اکسو به‌عنوان یکی از ستون‌های گروه‌های پسرانه نسل سوم و معروفترین گروه کیپاپ کره، در سرتاسر کره جنوبی و جهان شناخته شده است. آن‌ها برنده جوایز و افتخارات بسیاری در سراسر دنیا شده‌اند و حتی در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ‌چانگ نیز به اجرا پرداخته‌اند.

برترین گروه های کی پاپ نسل چهارم در 2024

10. G I-DLE

G IDLE یکی از پرطرفدارترین گروه های کیپاپ دخترانه
تاریخ تشکیل2018
بهترین آهنگ‌هاSuper Lady, Wife, Queencard, Tomboy

G I-DLE که اغلب به اختصار «آیدل» خوانده می‌شود، گروهی پنج نفره است که در سال ۲۰۱۸ تحت نظر کمپانی کیوب اینترتینمنت شروع به کار کرد و به زودی تبدیل به یکی از بهترین گروه های کی پاپ شد. گرچه بسیاری از طرفداران آن‌ها را جزو نسل چهارم کی‌پاپ می‌دانند، اما خود گروه پلی بین نسل سوم و چهارم به شمار می‌رود. این گروه پنج عضو دارد: سوهيون (لیدر)، میون، مینی، یوگی و شوهوا. عضو ششم گروه، سوجین، در سال ۲۰۲۱ پس از رسوایی بزرگِ قلدری، گروه را ترک کرد.

  بزرگترین پروژه های عربستان سعودی: 10 مگاپروژه شاهزاده عربستان

G I-DLE از موفق‌ترین گروه‌های فعال حال حاضر به شمار می‌رود و به خاطر تولید بخش زیادی از موسیقی خود شناخته شده‌است. این موضوع در صنعت کی‌پاپ چندان رایج نیست و طرفداران همیشه با دید مثبت به آن نگاه می‌کنند. سوجون عضو اصلی این فرآیند است، اما مینی و یوگی نیز در ساخت چندین قطعه مشارکت داشته‌اند.

11. ATEEZ

ATEEZ در میان برترین گروه های کی پاپ در 2024
تاریخ تشکیل2018
بهترین آهنگ‌هاCrazy Form, BOUNCY, HALAZIA

گروه دیگری که در دورانی شروع به کار کرد که صنعت کی‌پاپ هنوز به طور کامل در نسل سوم قرار داشت، اما به قدری رشد کرد که به یکی از ارکان اصلی نسل چهارم تبدیل شد، ATEEZ است. آن‌ها حتی از طرف وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی لقب «پیشتازان نسل چهارم» را دریافت کرده‌اند و از همین بابت به یکی از برترین گروه های کی پاپ در 2024 تبدیل شدند.

این گروه تحت نظر کمپانی KQ Entertainment فعالیت می‌کند و هشت عضو دارد: هونگجونگ، سئونگهوا، یونهو، یوسانگ، سان، مینگي، وویانگ و جونگهو. ATEEZ به خاطر اجراهای انفجاری و فوق‌العاده جذاب‌شان در میان بهترین گروه های کی پاپ شناخته می‌شوند که البته در صحنه کی‌پاپ تازگی ندارد. اما این گروه به طرز ویژه‌ای در اجراهای زنده مهارت پیدا کرده‌ است.

12. Stray Kids

Stray Kids یکی از برترین گروه های کی پاپ در 2024
تاریخ تشکیل2018
بهترین آهنگ‌هاLALALALA, CASE 143, MEGAVERSE

همانند گروه توایس، استری کیدز هم گروهی تحت نظر کمپانی سرگرمی JYP است که از طریق یک برنامه‌ی ریلتی شو در سال ۲۰۱۷ کشف و برای شروع فعالیت آماده شدند و به عنوان یکی از بهترین گروه های کی پاپ، شهرت خوبی بهم زدند. این برنامه هشت عضو گروه را معرفی کرد: بنگ چان، لی نو، چانگبین، هیونجین، هان، فیلیکس، سئونگمین و آی.ان. در واقع یک عضو نهم به نام ووجین هم وجود داشت که در سال ۲۰۱۹ به دلایل شخصی که هنوز به طور رسمی اعلام نشده، گروه را ترک کرد.

  خوشبوترین و بهترین عطر زنانه 2023 که همه را مجذوب شما می کند!

استری کیدز یکی دیگر از ارکان نسل چهارم کی‌پاپ به شمار می‌رود و همچنین به عنوان گروهی «خود-تهیه‌کننده» شناخته می‌شوند که در فرآیند خلق موسیقی منحصر به فردشان مشارکت دارند. این مشارکت به ویژه در مورد بنگ چان، چانگبین و هان، اعضای رپر گروه که با هم زیرمجموعه 3Racha را تشکیل می‌دهند، پررنگ‌تر است.

برترین گروه های کی پاپ نسل پنجم در 2024

13. ZEROBASEONE

ZEROBASEONE بهترین گروه های کی پاپ نسل پنجم
تاریخ تشکیل2023
بهترین آهنگ‌هاIn Bloom, Crush

گروه پسرانه‌ی ۹ نفره زِروبیس وان از طریق برنامه‌ی رقابتی «بویز پلنت» شبکه‌ی ام‌نت کشف و اکنون تحت نظر کمپانی وِیک وان به عنوان یکی از بهترین گروه های کیپاپ نسل پنجم فعالیت می‌کند. اعضای این گروه جيوونگ، ژانگ هائو، هانبين، سئوک متیو، تهارا، ریکی، گيووين، گانووک و يوجين هستند. اولین مینی آلبوم آن‌ها با عنوان «جوانی در سایه» برای انتشار در ۱۰ جولای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. مدت فعالیت آن‌ها به مدت ۲.۵ سال در نظر گرفته شده است که قول سفری مهیج را به طرفداران می‌دهد.

14. BOYNEXTDOOR

BOYNEXTDOOR بهترین گروه های کی پاپ نسل جدید
تاریخ تشکیل2023
بهترین آهنگ‌هاOne and Only, ABCDLOVE

گروه بوی نکست دور با حال و هوای راحت و غیررسمی، یک گروه پسرانه‌ی ۶ نفره تحت نظر کمپانی سرگرمی KOZ است. آن‌ها با تک‌آلبوم «Who» در ۳۰ می فعالیت خود را آغاز کردند. هدف این گروه ایجاد هم‌ذات‌پنداری با شنوندگان از طریق موسیقی‌ای صمیمی و قابل ارتباط است. نام آن‌ها به معنی «پسرهای همسایه» بوده و تصویری صمیمی و قابل دسترس را القا می‌کند.

جمع بندی

در دنیای پر زرق و برق کی پاپ، گروه‌های بی‌شماری با استعداد و خلاقیت منحصر به فرد خود در تلاشند تا قلب طرفداران را تسخیر کنند. انتخاب بهترین گروه های کی پاپ کار دشواری است، چرا که سلیقه‌ی مخاطبان در این زمینه بسیار متنوع است. اما تعدادی از گروه‌ها به واسطه محبوبیت جهانی، جوایز متعدد و سابقه‌ی درخشان خود، در لیست برترین‌ها قرار می‌گیرند.

  اسرار ورق‌های بازی: از راز های پاسور چه می‌دانید؟

معروفترین گروه کی پاپ کره، بدون شک BTS است. این گروه پسرانه با رکوردشکنی‌های متعدد و حضور در معتبرترین برنامه‌های جهانی، به عنوان نمادی از کی پاپ در جهان شناخته می‌شود. Blackpink نیز به عنوان محبوب‌ترین گروه دختران کی پاپ، با آهنگ‌های جذاب و رقص‌های قدرتمند خود، طرفداران بی‌شماری را در سراسر جهان جذب کرده است.

علاوه بر این گروه‌های شناخته شده، نسل جدید کی پاپ نیز با گروه‌های خلاق و نوظهوری مانند  Stray Kids به سرعت در حال پیشرفت است. این گروه‌ها با ایده‌های نو و جسورانه خود، به دنبال تعریف جدیدی از کی پاپ هستند.

انتخاب برترین گروه های کی پاپ در 2024 به سلیقه‌ی شما و معیارهایتان بستگی دارد. اما با تنوع و خلاقیت موجود در این صنعت، مطمئناً گروهی را پیدا خواهید کرد که با سلیقه‌ی شما همخوانی داشته باشد.

از نظر شما بهترین گروه کیپاپ کدام است؟ به نظر شما جای کدام بندها در لیست امروز ما خالی بود؟ منتظر پیشنهادات شما هستیم!

سؤالات متداول

بیشترین جوایز برای کدام گروه کی پاپ کره ای است؟

بیشترین جوایز برای گروه کی پاپ کره ای BTS یا بی تی اس است.
تا تاریخ 14 نوامبر 2023، بی تی اس 503 جایزه از 714 نامزدی دریافت کرده است.

معروف ترین گروه کیپاپ کدام گروه است؟

معروف ترین گروه کی پاپ کره ای BTS یا بی تی اس است.

بی تی اس در حال حاضر به عنوان بزرگترین گروه موسیقی جهان شناخته می شود و موفقیت های جهانی بی شماری را کسب کرده است.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا