سرگرمیافراد مشهورموسیقی

بیوگرافی بی تی اس، از پسران ضد گلوله تا پادشاهان کی پاپ: بیوگرافی اعضای گروه BTS

0
()

احتمالاً بی تی اس بعد از بیتلز، یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی باشد که جهان به خودش دیده است. هرروزه هزاران آرمی بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیا، بیوگرافی بی تی اس را سرچ می‌کنند و به دنبال کشف حقایق جدید و جالب درباره هفت عضو این گروه محبوب هستند.

گروه بی تی اس، از هفت عضو تشکیل شده است: RM یا رپ مانستر، جین، شوگا، جی هوب، جیمین، وی و جونگ کوک. طی سال‌های اخیر، BTS به عنوان یکی از معدود گروه‌های کی‌پاپ که از صحنه هیپ هاپ و رپ متولد شد، سبک کم و بیش جسورانه‌ای را در صنعت موسیقی کره جنوبی دنبال کرده‌است.

با وجود ویوهای میلیاردی موزیک ویدیوهای این گروه در یوتیوب و فروش هنگفت آلبوم‎ها و بلیط کنسرت‌ها، گروه هفت نفره BTS به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. به گزارش هالیوود ریپورتر، BTS تنها در سال 2019 بالای 130 میلیون دلار فروش داشت.

اگر شما هم عضو فن بیس عظیم BTS هستید یا تازه با این گروه موسیقی آشنا شده‌اید، بدون شک به دنبال شناخت اسم اعضای بی تی اس و فکت‌های جالب درباره این گروه هستید. در مقاله امروز نجوافکت به بیوگرافی اعضای گروه بی تی اسخواهیم پرداخت و نگاهی به فعالیت درخشان این بند در طی دهه اخیر خواهیم داشت.

بیوگرافی بی تی اس: داستان از کجا شروع شد؟

بیوگرافی اعضای گروه بی تی اس

گروه کره‌ای BTS (که مخفف نام بنگتن سون‌یودان (Bangtan Sonyeondan) به معنای پسران ضدگلوله) است، از زمان دبیو در سال 2013 در صدر جداول قرار گرفته و با برخی از بزرگان موسیقی همکاری داشته است. در نتیجه این حجم فعالیت موفق، کافیست نگاهی به بیوگرافی بی تی اس بیندازید تا با لیست پر و پیمانی از دستاوردهای مختلف روبرو شوید.

گروه بی تی اس دستپخت تهیه کننده و ترانه سرایی به نام بنگ سی‌هیوک و کمپانی کی‌پاپ او، بیگ هیت انترتینمنت (Big Hit Entertainment) است. بنگ که تحصیل کرده دانشگاه مشهور و باپرستیژ سئول است، کار خود را ابتدا در کمپانی صنعت سرگرمی J.Y.P آغاز کرد. اما زمان زیادی از تأسیس Big Hit نگذشته بود که به راحتی در جمع سه غول میلیارد دلاری قرار گرفت و از حمایت‌های دولتی سخاوتمندانه برخوردار شد.

  10 مضرات شبکه های اجتماعی؛ از آسیب شبکه های اجتماعی چه می دانید؟

بیوگرافی بی تی اس: تشکیل کمپانی Big Hit

بنگ در سال 2005 از J.Y.P جدا شد تا کمپانی خودش را تشکیل بدهد و نوع جدیدی از کی‌پاپ را خلق کند. متقاضیان این کمپانی طبق پروسه متداول به سراغ بنگ می‌آمدند، ماه‌ها و حتی سال‌ها را در دوره آموزشی می‌گذراندند. داوطلبانی که قصد داشته باشند به هنرمندان کی‌پاپ بدل شوند، بایستی دوره آموزشی تقریباً سه ساله را طی کنند. به گزارش دانشگاه هاروارد این فرایند به هیچ عنوان گل و بلبل نیست. از هر دوازده هنرجو، تنها یک نفر موفق می‌شود در این صنعت به جایی برسد (در پس پرده داستان تمام گروه‌های کی‌پاپ که در این مقاله معرفی کردیم، همین داستان وجود دارد).

اما بنگ برخلاف کمپانی‌های عظیم J.Y.P و S.M، قصد داشت به آیدل‌های خود اجازه ابراز وجود بدهد تا خودشان ترانه سرایی کنند و به راحتی با طرفداران در ارتباط باشند. البته همچنان بایستی زبانهای انگلیسی و ژاپنی (و اگر خارجی بودند، کره‌ای) می‌آموختند و روابط عاشقانه‌شان را کاملاً از دنیای بیرون پنهان نگه می‌داشتند.

او معتقد بود «ساخت» گروه‌های کی‌پاپ، به قیمت قربانی شدن موجودیت شخصی هریک از اعضای گروه تمام می‌شود. به گفته بنگ، هدف کمپانی بیگ هیت این بود که اعتدال بین بازدهی سیستم کمپانی و احترام به هویت هر هنرمند را حفظ کند. و همین آزادی نسبی بود که سبب شد بیوگرافی بی تی اس، آنها را به محبوب‌ترین گروه موسیقی در قرن 21 تبدیل کند و درآمد میلیاردی به جیب جناب بنگ روانه نماید.

آغاز داستان بیوگرافی بی تی اس

آغاز داستان بیوگرافی بی تی اس

فعالیت های بی تی اس در سال 2010 آغاز شد. مدیرعامل کمپانی بیگ هیت قصد داشت یک گروه هیپ هاپ تشکیل بدهد. اولین عضوی که برای این گروه درنظر داشت، یک رپر زیرزمینی مشهور در سئول بود که به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشت. این رپر کسی نبود جز کیم نامجون که به نام رپ مانستر یا RM شناخته می‌شد. در آن زمان فروش آلبوم‎‌های فیزیکی با کاهش مواجه شده و سود دیجیتالی به حدی نبود که پاسخگوی هزینه‌های تولید باشد. بنگ نیاز به جذب یک جامعه عظیم و متنوع برای کسب درآمد را احساس می‌کرد و از همین رو، جرقه‌های شروع بیوگرافی بی تی اس زده شد.

بنگ تصمیم داشت به جای یک گروه عادی، یک گروه آیدل تشکیل بدهد تا پتانسیل برگزاری کنسرت‌های زنده و دریافت حمایت‎‌های گسترده از طرفداران این نوع گروه‌ها را با قدرت هرچه تمام‌تر در راستای سودآوری به کار بگیرد. بسیاری از داوطلبان هنرجو حاضر نبودند در تشکیل یک گروه آیدل نقشی داشته باشند، اما سه هنرجو یعنی جونگ هوسوک (جی هوپ)، مین یونگی (شوگا) و رپ مانستر به همکاری‌شان با بنگ ادامه دادند.

  حقایق سریال فرندز | رازهای جالب و کمتر شنیده شده سریال فرندز

این گروه رپ سه نفره، سنگ بنای بیوگرافی BTS را تشکیل داد. بی تی اس به رشد و نمو ادامه داد و بنگ به دنبال خواننده‌ها و رقصنده‌های حرفه‌ای و بااستعداد، داوطلبان بیشتری جذب کرد. در نهایت چهار عضو دیگر یعنی کیم سوکجین (جین)، جون جونگکوک، کیم تهیونگ (وی) و جیمین به BTS پیوستند و گروه امروزی خالق بیوگرافی بی تی اس شکل گرفت.

بیوگرافی اعضای گروه بی تی اس

جین

جین - عکس های بی تی اس
  • نام کامل: کیم سوک جین
  • نام به کره‌ای:  김석진
  • تاریخ تولد: 4 دسامبر 1992
  • پیج اینستاگرام: jin

کیم سوکجین که متولد آنیانگ در استان گیونگی کره جنوبی است، بزرگترین عضو در بیوگرافی اعضای گروه بی تی اس به حساب می‌آید. او یک برادر بزرگتر از خود دارد. در سال 2007، جین به استرالیا سفر کرد تا با شرکت در یک کمپ تحصیلی، زبان انگلیسی را تمام و کمال بیاموزد.

جین در ابتدا قصد داشت خبرنگار شود، اما بعد از تماشای بازی کیم نام‌گیل در سریال ملکه سوندوک، تصمیم گرفت به دنبال بازیگری برود. او زمانی که در دبیرستان بود، برای آموزش در کمپانی سرگرمی کی‌پاپ SM درخواست داد اما در آن زمان پذیرفته نشد. با رویای بازیگری، وارد دانشگاه کانکوک شد و در رشته سینما، در 22 فوریه 2017 فارغ التحصیل شد. بعداً جین در دانشگاه آنلاین هانیانگ ثبت نام کرد تا علاوه بر موسیقی، در رشته‌های دیگر هم تحصیل کند.

جین در ترانه سرایی و ساخت تمام ترانه‌های بیوگرافی بی تی اس همکاری داشته است. آهنگ‌‎های Awake در 2016، Epiphany در 2018 و Moon در 2020، همگی در کره جنوبی به رتبه‎‌های برتر رسیدند. جین در سال 2019 اولین آهنگ سولو خود با عنوان Tonight را منتشر کرد. او در اکتبر سال 2022، با انتشار سینگل The Astronaut به طور رسمی فعالیت خود به عنوان هنرمند سولو را اعلام کرد و به مجموعه فعالیت‌های موفق بیوگرافی اعضای گروه بی تی اس افزود.

علاوه بر خوانندگی، جین به عنوان مجری در چندین برنامه موسیقی طی سال‌های 2016 تا 2018 شرکت داشته است. او در سال  2018 به همراه گروهش به پاس خدمت به فرهنگ کره‌ای، جایزه افتخاری فرهنگی رده پنجم هوانگوان را از سوی رئیس جمهور کره جنوبی دریافت کرد.

  لولو خورخوره ها در سراسر دنیا؛ با افسانه‌ هیولاهای خوفناک سراسر جهان آشنا شوید!

شوگا

شوگا - اسم اعضای بی تی اس
  • نام کامل: مین یونگی
  • نام به کره‌ای: 민윤기
  • تاریخ تولد: 9 مارس 1993
  • پیج اینستاگرام: agustd

مین یونگی که به نام شوگا و آگوست دی شناخته می‌شود، متولد استان دگو کره جنوبی است. او دو برادر بزرگتر دارد و دوران تحصیلات دبیرستانش را در مدرسه آپگوجونگ گذرانده است. در بیوگرافی بی تی اس، از شوگا به عنوان یکی دیگر از رپرهای گروه یاد می‎‌شود.

در مارس 2019، شوگا با دریافت مدرک رشته صنعت سرگرمی از دانشگاه سایبری جهانی فارغ التحصیل شد. سپس برای تحصیل در برنامه ارشد مدیریت بازرگانی در رشته تبلیغات و رسانه، در دانشگاه سایبری هانیانگ ثبت نام کرد.

اولین کار مستقل شوگا، یک میکس‌تیپ به نام آگوست دی بود که در سال 2016 منتشر شد. در سال 2018، او میکس‌تیپ را دوباره در پلتفرم‌های دیجیتال منتضر کرد و در جدول آلبوم‌های جهانی بیلبورد، به رتبه سوم رسید. در سال 2020، دومین میکس‌تیپ خود را با نام D-2 منتشر کرد و در لیست بیلبورد 200  به رتبه 11 رسید.

اولین آلبوم سولو شوگا به نام D-Day در سال 2023 منتشر شد. این آلبوم هم به رتبه دوم در بیلبورد 200 ایالات متحده رسید و همراه جیمین، به عنوان دومین هنرمند کره‎‌ای شناخته شد که در لیست‌های جهانی، به بالاترین مراتب رسیده بودند. یونگی کار ترانه سرایی و تهیه کنندگی بیش از 150 ترانه در بیوگرافی بی تی اس را انجام داده است. ترانه‌هایی مانند Wine از سوران (هنرمند کره‌ای) که با همکاری شوگا تهیه شد، در لیست برترین موسیقی‌های کره جنوبی به رتبه دوم رسید و در سال 201 نیز جایزه بهترین آهنگ R&B را از ملون موزیک آواردز دریافت کرد.

جی هوپ

جی هوپ؛ عضو پرکار در فعالیت های بی تی اس
  • نام کامل: جونگ هوسوک
  • نام به کره‌ای:  정호석
  • تاریخ تولد: 18 فوریه 1994
  • پیج اینستاگرام: uarmyhope

جونگ هوسوک که به نام جی هوپ در بیوگرافی بی تی اس شناخته می‌شود، متولد استان گوانگجو در کره جنوبی است و یک خواهر بزرگتر به نام جی‌وو دارد.

در مارس 2019، جی هوپ در دانشگاه سایبری هانیانگ ثبت نام کرد تا در برنامه ارشد مدیریت بازرگانی، به تحصیل در رشته تبلیغات و رسانه مشغول شود. او پیشتر از دانشگاه سایبری جهانی در رشته صنعت سرگرمی فارغ التحصیل شده بود.

جی هوپ اولین میکس‌تیپ خود را در سال 2018 با نام Hope World منتشر کرد. این میکس، کامنت‌های خوبی از منتقدان گرفت و در بیلبورد 200 ایالات متحده، به رتبه 38 رسید. با انتشار سینگلی به نام Chicken Noodle Soup همراه خواننده کره‌ای Becky G، موفق شد رتبه 81 در لیست بیلبورد 100 را به دست بیاورد. از این نظر، او اولین عضو بی تی اس بود که به چنین رتبه‌ای می‌رسید. در سال 2022، جی هوپ آلبوم استودیویی سولوی خودش به نام Jack in the Box را منتشر کرد. در سال 2023 با جی. کول ترانه سینگل On The Street را منتشر کرد.

  بهترین انیمه های ترسناک | 10 انیمه ترسناکی که شما را از خواب می اندازند!

RM

Rap Monster - بیوگرافی بی تی اس
  • نام کامل: کیم نامجون
  • نام به کره‌ای:  김남준
  • تاریخ تولد: 12 سپتامبر 1994
  • پیج اینستاگرام: rkive

کیم نامجون متولد منطقه سانگدو دونگ در دونگجاک سئول کره جنوبی، اولین رپر در بیوگرافی بی تی اس است. او یک خواهر کوچکتر دارد و در میان اسم اعضای بی تی اس، همچنان به عنوان رپ مانستر شناخته می‌شود. RM به لطف مهارت بالای خود در زبان انگلیسی، اولین نفری بود که در بیوگرافی بی تی اس، به عنوان خواننده هیپ هاپ گروه مشغول به کار شد. به گفته خود او، یادگیری انگلیسی را از حدود 15 سالگی و با تماشای سریال فرندز به همراه مادرش آغاز کرده بود.

RM از دوران مدرسه، دستی در ترانه سرایی داشت و بسیاری از اوقات، بابت اشعارش از مدارس و آموزشگاه‌ها جایزه دریافت می‌کرد. حتی یک سال اشعارش را تقریباً یک سال در یک سایت ترانه پست کرد و توجه نسبتاً زیادی به خود جلب کرد. در نتیجه، ابتدا نیمچه علاقه‌ای به ادبیات نشان داد اما بی‌خیالش شد. در دوازده سالگی، چهار ماه را در یکی از مدارس نیوزیلند تحصیل کرد.

البوم Indigo او با رسیدن به رتبه 26 در بیلبورد 200، به بالاترین رتبه‌ی یک آلبوم سولو کره‌ای در تاریخ آمریکا تبدیل شد. RM در سال 2022 با انتشار آلبوم استودیویی Indigo که شامل همکاری‌هایی با اریکه بادو و اندرسون پاک بود، رسماً اولین کار سولو خود را آغاز کرد. این آلبوم به رتبه‌ی سوم بیلبورد 200 دست یافت و به پرفروش‌ترین آلبوم سولو کره‌ای در تمام دوران تبدیل شد. او همچنین با هنرمندانی مانند Wale، یونها، وارن جی، گاکو، کریز کالیکو، ام‌اف‌بی‌تی، فال اوت بوی، پرایمری و لیل ناس اکس همکاری داشته است.

جیمین

جیمین - بیوگرافی اعضای گروه بی تی اس
  • نام کامل: پارک جیمین
  • نام به کره‌ای:  박지민
  • تاریخ تولد: 13 اکتبر 1995
  • پیج اینستاگرام: j.m

پارک جیمین متولد ناحیه گومجونگ بوسان کره جنوبی است و یک برادر کوچکتر دارد. در دوره راهنمایی به آکادمی Just Dance رفت. جیمین قبل از اینکه کارآموز شود، رقص معاصر را در دبیرستان هنرهای بوسان خوانده بود و دانشجوی ممتاز رشته رقص مدرن بود. معلمی به او پیشنهاد کرد که به یک شرکت سرگرمی بپیوندد و او را به کمپانی Big Hit Entertainment رساند. جیمین پس از قبولی در آزمون ورودی در سال ۲۰۱۲ به دبیرستان هنرهای کره‌ای منتقل شد و در سال ۲۰۱۴ فارغ‌التحصیل شد.

  زیباترین هنرپیشه های زن هندی | زیباترین بازیگر زن هند کیست؟

جیمین در آگوست ۲۰۲۰ با مدرک کارشناسی در رشته پخش و سرگرمی از دانشگاه سایبری جهانی فارغ التحصیل شد. او از سال ۲۰۲۱ در دانشگاه سایبری هانیانگ ثبت نام کرده و در مقطع ارشد مدیریت بازرگانی در رشته تبلیغات و رسانه تحصیل می‌کند.

جیمین تا به حال سه آهنگ سولوی مجزا در بیوگرافی بی تی اس منتشر کرده است. Lie در سال ۲۰۱۶، Serendipity در سال ۲۰۱۷ و Filter در سال ۲۰۲۰ – که همه آنها در لیست برترین آهنگ‌های کره جنوبی قرار گرفته‌اند. او اولین آهنگ سولوی خود به نام Promise را که یک ترک دیجیتالی است و خودش در نوشتن آن مشارکت داشته، در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. همچنین دوئت “With You” را با ها سانگ-وون برای موسیقی متن سریال تلویزیونی شبکه تی‌وی‌ان به نام Our Blues در سال ۲۰۲۲ ضبط کرد.

جیمین در سال ۲۰۲۳ اولین آلبوم سولوی خود به نام Face را منتشر کرد. این آلبوم در کره جنوبی و ژاپن در رتبه اول و در ایالات متحده در رتبه دوم قرار گرفت. دومین تک آهنگ آن، Like Crazy، در رتبه اول جدول ۱۰۰ آهنگ پرطرفدار بیلبورد ایالات متحده قرار گرفت و او را در آن زمان به پرافتخارترین هنرمند سولوی کره ای در تاریخ بیلبورد ۲۰۰ و ۱۰۰ تبدیل کرد.

وی (V)

وی، عضو بی تی اس؛ بیوگرافی BTS
  • نام کامل: کیم تهیونگ
  • نام به کره‌ای:  김태형
  • تاریخ تولد: 30 دسامبر 1995
  • پیج اینستاگرام: thv

وی در منطقه سو در شهر دگو متولد و در شهرستان گوچانگ بزرگ شده است. او فرزند بزرگ خانواده‌ای سه نفره است و یک برادر و یک خواهر کوچکتر دارد. علاقه وی به خوانندگی حرفه‌ای از دوران ابتدایی شروع شد. او با حمایت پدرش برای دنبال کردن حرفه موسیقی، در اوایل دوره راهنمایی شروع به یادگیری ساکسیفون کرد. وی پس از قبولی در آزمونی در شهر دگو، به عنوان هنرجو به کمپانی Big Hit Entertainment پیوست.

وی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان هنرهای کره‌ای در سال ۲۰۱۴، در دانشگاه سایبری جهانی ثبت نام کرد و در آگوست سال ۲۰۲۰ با مدرک کارشناسی در رشته صنعت سرگرمی فارغ التحصیل شد. وی از سال ۲۰۲۱ در دانشگاه سایبری هانیانگ، در مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی در رشته تبلیغات و رسانه تحصیل می‌کند.

  20 تا از فیلم های برتر تاریخی؛ بهترین فیلم تاریخی کدام است؟

از زمان شروع به کار با گروه در سال ۲۰۱۳، وی سه آهنگ در بیوگرافی بی تی اس اجرا کرده است که شامل Stigma در سال ۲۰۱۶، Singularity در سال ۲۰۱۸ و Inner Child در سال ۲۰۲۰ می‌شود. هرسه آهنگ او در جدول برترین آهنگ‌های کره جنوبی رتبه گرفتند.

وی علاوه بر پروژه‌هایش با بی تی اس، در سریال تلویزیونی هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر در سال ۲۰۱۶ نیز حضور یافت و تک‌آهنگ It’s Definitely You را به موسیقی متن آن اضافه کرد. او در سال ۲۰۱۹ اولین آهنگ مستقل خود به نام Scenery را منتشر کرد که خودش آن را ساخته بود. وی در سال ۲۰۲۳ با انتشار تک آهنگ‌های Love Me Again و Rainy Days رسماً به عنوان یک هنرمند انفرادی شروع به کار کرد. اولین آلبوم انفرادی او با عنوان Layover در هشتم سپتامبر به همراه تک آهنگ سوم Slow Dancing منتشر شد.

جونگ کوک

جونگ کوک - بیوگرافی بی تی اس
  • نام کامل: جون جونگ کوک
  • نام به کره‌ای:  전정국
  • تاریخ تولد: 1 سپتامبر 1997
  • پیج اینستاگرام: abcdefghi__lmnopqrstuvwxyz

جونگ‌کوک متولد بوسان کره جنوبی است و یک برادر بزرگ‌تر دارد. او دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه بکیانگ در بوسان گذراند. زمانی که کارآموز شد، به مدرسه راهنمایی سینگوی در سئول منتقل شد.

در سال ۲۰۱۱، جونگ‌کوک در طول دوره‌ی مقدماتیِ برنامه استعدادیابی کره جنوبی به نام Superstar K در شهر دِگو شرکت کرد. با اینکه انتخاب نشد، اما پیشنهاد کارآموزی از هفت شرکت سرگرمی دریافت کرد. در نهایت پس از دیدن اجرای RM (هم‌گروهی و رهبر کنونی BTS) تصمیم گرفت تحت نظر کمپانی Big Hit Entertainment کارآموز شود. به این ترتیب بود که نام جونگ کوک به عنوان جوانترین عضو به بیوگرافی بی تی اس افزوده شد.

جونگ کوک برای بهبود مهارت‌های رقص خود و آماده شدن برای اولین حضورش در دنیای موسیقی، در تابستان ۲۰۱۲ برای آموزش رقص به Movement Lifestyle در لس‌آنجلس رفت. جونگ‌کوک پیش از شروع فعالیت‌های حرفه‌ای خود، در ژوئن ۲۰۱۲ در موزیک ویدیوی « I’m Da One » اثر جو کوان به عنوان رقصنده‌ی پشتیبان حضور پیدا کرد و همچنین برای گروه کره‌ای گلم نیز رقصنده‌ی پشتیبان بود. 

او در سال ۲۰۱۷ از دبیرستان هنرهای نمایشی سئول، یک دبیرستان هنرهای تجسمی فارغ التحصیل شد. در نوامبر ۲۰۱۶، تصمیم گرفت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه کره (CSAT) شرکت نکند. در مارس ۲۰۲۲، مدرک خود را از دانشکده صنعت سرگرمی دانشگاه سایبری جهانی دریافت کرد.

  بهترین فیلم های عاشقانه، لیست عاشقانه های ماندگار سینمای جهان

جونگ کوک در بیوگرافی بی تی اس، سه آهنگ انفرادی را به عنوان بخشی از دیسکوگرافی BTS اجرا کرده است. این سه شامل ترانه‌های Begin در سال ۲۰۱۶، Euphoria در سال ۲۰۱۸ و My Time در سال ۲۰۲۰ هستند که همه آنها در جدول موسیقی دیجیتال Gaon کره جنوبی رتبه گرفتند. همچنین آهنگ متن Stay Alive را برای وبتون 7Fates: Chakho که با الهام از BTS تهیه شده بود، ضبط کرد.

در سال ۲۰۲۲، جونگ کوک با خواننده آمریکایی چارلی پوث در تک آهنگ Left and Right همکاری کرد که در رتبه ۲۲ جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آمریکا به اوج خود رسید. او بعدا در همان سال، با آهنگ Dreamers به عنوان اولین هنرمند کره جنوبی برای موسیقی متن جام جهانی فیفا شناخته شد. پس از آن در مراسم افتتاحیه جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ اجرا کرد. در سال ۲۰۲۳، جونگکوک اولین تک‌آهنگ انفرادی خود به نام Seven را با همکاری Latto منتشر کرد که رکوردهای متعددی در جدول و استریم را شکست.

این آهنگ در رتبه اول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد، Global 200 و Global Excl. U.S قرار گرفت و او را به اولین هنرمند انفرادی کره‌ای تبدیل کرد که به این موفقیت دست یافته بود. در نهایت به سریع‌ترین آهنگی تبدیل شد که در تاریخ اسپاتیفای از مرز ۱ میلیارد استریم عبور کرد. تک‌آهنگ بعدی او با نام 3D با همکاری جک هارلو در رتبه پنجم هر دو جدول ۱۰۰ آهنگ پرطرفدار و جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا قرار گرفت و جونگکوک را به اولین هنرمند انفرادی کره جنوبی تبدیل کرد که به دو ورودی متوالی در پنج رتبه برتر در جدول دوم دست یافته بود.

گام‌های بی تی اس در مسیر موفقیت

کنسرت بی تی اس

از زمان آغاز بیوگرافی بی تی اس  در سال ۲۰۱۳، این گروه با انتشار آلبوم‌های متعدد، برگزاری تورهای جهانی و شکستن رکوردهای بی‌شمار، فعالیت فوق‌العاده‌ای داشته است. اولین آثار آنها به کاوش درباره‌ی مضامین جوانی، تجربیات مدرسه‌ای و رویارویی با انتظارات جامعه می‌پرداخت.

آلبوم‌هایی مانند 2Cool4Skool و ?O!RUL8,2 با آهنگ‌های موفق No More Dream و N.O که در همان ابتدا بهترین آهنگ بی تی اس معرفی شدند، سبک پرانرژی هیپ‌هاپ آنها را به نمایش گذاشتند. آنها با آلبوم‌هایی مثل Dark & Wild و The Most Beautiful Moment in Life, Pt. 1 که شامل آهنگ فوق‌العاده محبوب جهانی «Dope» بود، به کسب شهرت ادامه دادند. این آهنگ به همراه Boy With Luv  (با همکاری هالزی) به بهترین شکل، تلفیق سبک BTS از ملودی‌های جذاب، ورس‌های رپ پیچیده و اجراهای رقص قدرتمند را نشان می‌دهد.

  ترسناک‌ترین فیلم دنیا؛ 30 مورد از بهترین فیلم های ژانر وحشت

بیوگرافی بی تی اس مدام درحال تکامل و رشد بوده است. آنها در آلبوم Love Yourself: Tear با تجربه‌ی یک صدای بالغ‌تر، به درون‌مایه‌های عشق به خود و پذیرش آن پرداختند. این آلبوم شامل قطعه‌ی تأمل‌برانگیز Fake Love بود که به یک موفقیت جهانی دیگر تبدیل شد. آلبوم بعدی آنها، Map of the Soul: Persona با قطعه‌ی فانکی و پرانرژی Dionysus  به عنوان آهنگی برجسته، سبکی شخصی‌تر و فردگرایانه‌تر را درپیش گرفت.

BTS در سال ۲۰۲۰ با تک‌آهنگ انگلیسی Dynamite با الهام از موسیقی دیسکو، طرفداران را غافلگیر کرد. این آهنگ به اولین رتبه یک آنها در جدول ۱۰۰ آهنگ پرطرفدار بیلبورد تبدیل شد و جایگاه آنها را به عنوان یک پدیده جهانی تثبیت کرد. بیوگرافی بی تی اس در سال ۲۰۲۱ با آهنگ Butter که به همان اندازه دلنشین از کار درآمد، به این رشد ادامه داد و اعضا توانایی خود را در تلفیق بی‌نقص ژانرها و زبآنهای مختلف در موسیقی‌شان ثابت کردند.

فراتر از دستاوردهای موسیقایی، BTS به خاطر ارتباط قوی با طرفدارانشان یعنی آرمی‌ها شناخته شده است. آنها به طور فعال در رسانه‌های اجتماعی با طرفداران در ارتباط هستند و موسیقی‌هایی می‌سازند که به موضوعات مرتبط با نسل خودشان می‌پردازد.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که بیوگرافی بی تی اس را از سایر گروه‌های نسل دوم و سوم کی‌پاپ متمایز می‌کند، بک گراند هیپ هاپ و رپ آنهاست. در صنعت موسیقی و سرگرمی کره جنوبی، معمول نبود که هنرمندان به راحتی درباره مشکلات و دغدغه‌های نسل جوان سخنی به میان بیاورند و ابراز وجود کنند.

ژانر موسیقی این گروه نوظهور، دامنه وسیع‎تری را دربر می‌گرفت و مضامین ترانه‌ها، مسائلی بود که کمتر گروه کره‌ای جرئت مطرح کردنشان را داشت. موضوعاتی مانند سلامت روان، مشکلات نوجوانان، پا به سن گذاشتن، فقدان، توجه و عشق ورزیدن به خود، تقویت هویت فردی و مشکلات شهرت، اصلی‌ترین چیزهایی بودند که تفاوت بین موسیقی در بیوگرافی بی تی اس را با سایر گروه‌ها مشخص می‌کردند.

حقایق جالب درباره بی تی اس

حقایق بیوگرافی اعضای گروه بی تی اس
  • BTS یکی از دو هنرمندی است که توانسته اند در ایالات متحده نیم میلیون نسخه از یک آلبوم را به فروش برسانند. گروه بیتلز با فروش بالای یک میلیون نسخه، رکورددار است.
  • تا به امروز در بیوگرافی بی تی اس در ویکیپدیا، از مجموع ۶۹۲ نامزدی، کسب ۴۸۳ جایزه ثبت شده است.
  • موسسه تحقیقاتی هیوندای تخمین زده که به لطف شهرت BTS، سالانه حدود ۸۰۰ هزار گردشگر به کره جنوبی سفر می کنند.
  • بی تی اس سالانه چیزی حدود ۳.۹ میلیارد دلار درآمد برای کره جنوبی به ارمغان می آورد. این گروه هفت نفره می تواند در طول دهه آینده، ارزش اقتصادی معادل ۳۹ میلیارد دلار ایجاد کند!
  • اگر طرفداران بی تی اس (آرمی‌ها) یک ارتش واقعی تشکیل دهند، تعدادشان برای تشکیل حداقل ۱۳ ارتش کافی خواهد بود.
  • طرفداران BTS عاشق هشتگ هستند. تنها در سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۳۷۰ میلیون توییت با هشتگ های مرتبط با بیوگرافی بی تی اس و آثار آنها وجود داشت که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۷.۵ درصد افزایش یافته است. موزیک ویدیوی Butter بیش از نه میلیون کامنت در یوتیوب دریافت کرده است.
  • بسیاری از طرفداران مایلند درباره روابط عاشقانه گروه بی تی اس و دین اعضای بی تی اس بدانند. البته به دلایل امنیتی برای کمپانی بیگ هیت و خود اعضا چنین اطلاعاتی هرگز فاش نمی‌شوند. احتمال می‌رود دین اعضا، مسیحیت کاتولیک باشد.
  • وی در مدت زمان کمی بیش از پنج ساعت، دو رکورد جهانی را به دست آورد. یکی برای سریع ترین زمان رسیدن به ۱ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، که تنها ۴۳ دقیقه طول کشید. دیگری هم برای سریع ترین زمان رسیدن به ۱۰ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام (۴ ساعت و ۵۲ دقیقه).
  • در سال ۲۰۲۲، طرفداران وی از سراسر جهان بیش از ۱۷ هزار دلار برای کمک به سیل زدگان کره جنوبی کمک مالی کردند. کمک مالی دیگری که سال گذشته انجام شد، ۳۰ هزار دلار برای خانواده های قربانیان حادثه ورزشگاه فوتبال اندونزی بود.
  • تنها برخی از رکوردهای بی تی اس را داشته باشید.
    • پربازدیدترین گروه موسیقی در اینستاگرام
    • پربازدیدترین گروه موسیقی در تیک تاک
    • پربازدیدترین گروه موسیقی در توییتر
    • پراستریم ترین گروه در اسپاتیفای
    • بیشترین تعامل در توییتر (میانگین ریتوییت) برای یک گروه موسیقی (رکوردی که آنها چهار بار در صدر آن قرار گرفته اند)
    • Butter موفق به کسب پنج رکورد شد که از جمله آن ها، پربازدیدترین موزیک ویدیوی یوتیوب در ۲۴ ساعت و پراستریم ترین آهنگ در اسپاتیفای در ۲۴ ساعت اولیه است.
    • بیشترین بلیط فروخته شده برای یک کنسرت آنلاین (۷۵۶،۰۰۰)
  معرفی بهترین خودرو های سال 2023 در جهان

جمع بندی

بی تی اس، گروهی که با نام Bangtan Sonyeondan یا پسران ضد گلوله شناخته می‌شود، از هفت عضو با نام های آر ام، جین، شوگا، جی-هوپ، جیمین، وی و جونگ کوک تشکیل شده است. بیوگرافی بی تی اس در سال ۲۰۱۳ در کره جنوبی آغاز شد و از آن زمان تاکنون به یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی در جهان تبدیل شده است.

بیوگرافی BTS داستانی از تلاش و پشتکار است. این گروه در نوع خود جسارت و نوآوری‌های فراوانی به خرج داد و مسیر را برای جسارت ابراز وجود سایر گروه‌ها هموار کرد.

اعضای گروه بی تی اس هر کدام نقش مهمی در موفقیت بیوگرافی بی تی اس ایفا می‌کنند. BTS به عنوان یک پدیده فرهنگی، نه تنها در عرصه موسیقی، بلکه در زمینه‌های مد، فشن و رسانه های اجتماعی نیز تاثیرگذار بوده است. آنها با شکستن رکوردهای متعدد، به عنوان یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی در تاریخ شناخته می‌شوند.

حالا که به بیوگرافی اعضای گروه بی تی اس پرداختیم، نوبت به این سؤال می‌رسد: آیا شما هم از طرفداران این گروه هستید؟ به نظرتان کدام یک از آثار، بهترین آهنگ بی تی اس است؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

دلیل معروفیت گروه بی تی اس چیست؟

محبوبیت بی تی اس به دلیل ترکیبی از عوامل مختلف از جمله موسیقی جذاب، اجراهای پرانرژی، شخصیت های دوست داشتنی، استفاده موثر از رسانه های اجتماعی، فندوم گسترده و داستان الهام بخش آنها است.

BTS چه جوایزی را کسب کرده است؟

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا