موسیقیافراد مشهورترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

بهترین خواننده ترکی؛ معرفی 15 تا از خواننده های معروف ترکیه

5
(2)

بهترین خواننده ترکی از نظر شما کیست؟ اگر طرفدار خواننده‌های این کشور هستید، با معرفی 15 تا از خواننده های معروف ترکیه همراه ما باشید.

طرفدار هنر همسایگان ترک هستید؟ از ترانه‌های ترکی لذت می‌برید و بهترین هنرمندان کشور ترکیه را می‌ستایید؟ مقاله امروز نجوافکت برای شماست قرن‌هاست که موسیقی ترکیه ای، اثری شگرف بر دنیا دارد. خواننده های معروف ترکیه، از دوران کلاسیک گرفته تا معاصر، با سبک سنتی و شرقی خود آثاری ماندگار در دنیا برجا گذاشته‌اند. زیبایی و احساسات عمیق صدای این خوانندگان، طرفداران را از سراسر دنیا جذب می‌کند و میراث هنرمندان ترک را در تاریخ جاودان می‌سازد. بهترین خواننده ترکی از نظر شما کیست؟ در لیست امروز، 15 تا از خواننده های معروف ترکیه را معرفی خواهیم کرد و نگاهی به پس زمینه فعالیت آنها خواهیم داشت. با ما همراه باشید!

لیست بهترین خواننده ترکی

موسیقی ترکیه، فراتر از مرزها می‌رود و با روح مخاطب ارتباط می‎‌گیرد. قدرت خواننده های معروف ترکیه، تاثیری ابدی بر روح شنوندگانی دارد که با آواز بی‌نظیر و اجراهای پرعاطفه آنها بزرگ شده‌اند، جوانی و عمر خود را گذرانده و خاطره‌ها ساخته‌اند. اگر به دنبال خواننده های معروف ترکیه و بهترین خواننده ترکیه ای کرد هستید تا هم از زبان شیرین ترکی استانبولی لذت ببرید و هم مسحور استعداد فوق‌العاده هنرمندان ترک شوید، با لیست زیر همراه شوید! شاید بهترین خواننده ترکیه از نظر شما نیز در لیست امروز ما باشد.

  ثروتمند ترین فوتبالیست دنیا کیست؟ | لیست 12 تایی فوتبالیست‌های میلیاردر جهان

1. سزن آکسو (Sezen Aksu)

سزن آکسو از لیست بهترین خواننده ترکی

  • تاریخ تولد: 13 جولای 1954 (22 تیر 1333)
  • سبک: پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 1974

سزن آکسو به حق بهترین خواننده ترکیه است که به زیبایی هر چه تمام‌تر، از زبان جهانی موسیقی برای ارتباط با روح مخاطبانش استفاده می‌کند. شاید زبان ترکی مانند ایتالیایی یا فرانسوی به زبان عشق معروف نباشد، اما آواز زیبا و پراحساس سزن قطعا خلاف این را ثابت می‌کند.

خوشبختانه والدین سزن آکسو او را وادار نکردند به جای رویای خواننده شدن، دنبال حرفه «درست و حسابی» مثل مهندسی یا پزشکی برود. به همین دلیل است که امروز می‌توانیم از هنر مسحورکننده یکی از مشهور ترین خوانندگان ترکیه لذت ببریم. سزن در نوجوانی منتظر می‌نشست تا والدینش از خانه بیرون بروند؛ بعد در بالکن می‌نشست و آواز می‌خواند. جمعیت ذوق‌زده، زیر بالکن جمع می‌شدند و به آوازهای شیرین او گوش می‌دادند.

صدای دلنشین آکسو سالیان سال است که او را به یکی از برترین خوانندگان زن ترکیه تبدیل کرده و حالا 40 سال از آن روزها می‌گذرد و جمعیت چند هزارنفری، همراه با ترانه‌های پرشوری مانند «Unuttun Mu Beni» (فراموشم کردی؟) و « Ballı» (عسل) با آکسو هم‌نوا می‌شوند.

2. ابراهیم تاتلیس (İbrahim Tatlıses)؛ بهترین خواننده ترکی مرد

ابراهیم تاتلیس از بهترین خواننده ترکیه ای کرد

  • تاریخ تولد: 1 ژانویه 1952 (10 دی 1330)
  • سبک: آرابسک، پاپ فولک
  • شروع فعالیت: از سال 1970

ابراهیم تاتلیس معروف به ایبو و امپراتور، ستاره‌ای درخشان در آسمان موسیقی خاورمیانه است که یکی از محبوب‌ترین خواننده های مرد ترکیه شناخته می‌شود. با صدای گیرا و غنی خود، چندین دهه در عرصه آواز و تصنیف ترکی حکمرانی کرده است.

تاتلیس که از بهترین خوانندگان قدیمی ترکیه است، فعالیت حرفه‌ای خود را با آهنگ‌هایی در سبک عربی آغاز کرد که ترکیبی از فولکور ترکی و احساس عمیق شرقی را دربر داشت. وی با استعداد بی‌بدیل خود در ترانه‌سرایی و خوانندگی، در سراسر جهان از خاورمیانه گرفته تا اروپا، آفریقا و فراتر از آن، شهرت یافت. نام او با موسیقی‌‌ای مترادف است که عمیقا با عشق، دلتنگی و شور و شادی زندگی عجین شده است.

این هنرمند از خوانندگان کرد اهل ترکیه با آلبوم موفق Ayağında Kundura و آهنگ‌های ماندگار مانند Kurşuna Gerek Yok، Usta و Seni Sevmediğim Yalan به اوج شهرت رسید. به علاوه، او یکی از موفق‌ترین خواننده های ترکیه مرد به حساب می‌آید که در فیلم‌های متعددی نیز به ایفای نقش پرداخته است و چند مورد کارگردانی فیلم نیز در رزومه کاری خود دارد.

  عجایب هفتگانه جهان | گشت و گذار در دنیای شگفتی‌ ها

3. گروه پینهانی (Pinhâni)

گروه پینهانی از خواننده های معروف ترکیه

  • تاریخ تاسیس: 5 آوریل 2004 (17 فروردین 1383) 
  • سبک: آلترناتیو راک
  • شروع فعالیت: از سال 2004

تا به حال گذرتان به آهنگی افتاده که دلتان بخواهد حین گوش دادنش، با یک فنجان قهوه داغ کنار پنجره بنشینید و باران را تماشا کنید؟ بهترین خواننده ترکیه، پینهانی این حس را به زیباترین شکل ممکن در شما ایجاد خواهد کرد. گروه پینهانی برخلاف نامش، در سال 2007 کشف شد و به تدریج، شهرت بیشتری پیدا کرد. خواننده اصلی گروه پینهانی به نام سینان کایناچی (Sinan Kaynakçı) با صدای بی‌نظیرش می‌تواند هر دل شکسته‌ای را با ترانه hüzünlü (مالیخولیا)، Bir Anda (در یک لحظه) و Ne Güzel Güldün (چقدر زیبا خندیدی) افسون کند.

البته تمام ترانه‎‌های این گروه از خوانندگان محبوب ترکیه، درباره جدایی و اندوه نیست. ترانه‌های جذابی مانند Günaydın Sevgilim (صبح بخیر عزیزم) با نوای شیرین و محلی کازو، و قطعاتی مثل Düğün Dernek (جشن عروسی) مخاطبان را به وجد می‌آورند. در جدیدترین آلبوم آکوستیک این بهترین خوانندگان ترک، یعنی Canlı Yayın (اجرای زنده)، پینهانی همراه با خواننده دریای سیاه، آیشنور کالیوار همراهی می‌کند و نوای پرشوری ارائه می‌دهد.

4. یالین (Yalın)

یالین از محبوب ترین خواننده های ترکیه

  • تاریخ تولد: 30 مارس 1980 (10 فروردین 1359)
  • سبک: پاپ، راک
  • شروع فعالیت: از سال 2004

موسیقی زیبای یالین، بی بروبرگرد جذاب و هیجان‌آور است. آثار یکی از بهترین خواننده های ترکیه، دقیقا همان چیزی هستند که دلتان می‌خواهد در سفرهای آرامش‌بخش آخر هفته گوش بدهید! تخصص یالین در ترانه‌های شاد عاشقانه مانند Benimki (مال منی) است. اما به این اتمسفر بسنده نمی‌کند و ترانه‌های جدی‌تر و غم‌انگیزتری مانند Ah Be Kardeşim (ای برادر) نیز در بین آثار او دیده می‌شوند.

حسینین یالین از لیست اسامی خواننده های مرد ترکیه، در کودکی به موسیقی علاقمند شد و پدرش برای او، آهنگ‎‌های جیپسی کینگز (Gipsy Kings) را روی گیتار می‌نواخت. یالین در طی فعالیتش شش آلبوم و تعدادی سینگل خلق کرده است. جدیدترین آلبومش یعنی Sen En Güzelsin (تو زیباترینی) مجموعه‌ای از ترانه‌های رمانتیک، جذاب و احساسی را دربر می‌گیرند. در آثار یالین، بهترین خواننده ترک ترکیه، نت‌های خاص ترکی همراه با سوت‌های شاد و شورانگیز، ترکیبی شرقی و خاص به وجود آورده‌اند که هر شنونده‌ای را به رقص وا می‌دارند.

  15 چهره برتر از خوانندگان زن ترکیه؛ با بهترین خواننده های زن ترکیه آشنا شوید

5. ترکان (Tarkan)

ترکان از محبوب ترین خواننده های ترکیه

  • تاریخ تولد: 17 اکتبر 1972 (25 مهر 1351)
  • سبک: پاپ، پاپ فولک، پاپ راک، دنس-پاپ، موسیقی کلاسیک ترکی
  • شروع فعالیت: از سال 1992

در سراسر اینترنت، هیچ کدام از لیست‌های بهترین خواننده ترکیه نیستند که در آنها نامی از ترکان برده نشود. حتی واشنگتن پست، ترکان را به دلیل حرکت‌های خفنی که در ژانر فعالیت خودش زده بود، با الویس پریسلی (Elvis Presley) مقایسه کرد. ترکان در دهه 90 میلادی، وارد عرصه پاپ ترکیه شد و از آن زمان تا کنون، یکی از خواننده های معروف ترکیه در سبک پاپ به حساب می‌آید.

ترکان یکی از بهترین خواننده های ترکی، یک استعداد جوان یاغی و شوکه‌کننده، وارد صنعت موسیقی سنتی ترکیه شد و تعجب بسیاری را برانگیخت. در برابر جمعیت جوانی که تشنه المان‌های غربی بود، ترکان به عنوان یک هنرمند وطنی طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرد. او با ترانه‌های مشهوری مانند Şımarık، در بین طرفداران اروپایی هم شهرت فراوانی به هم زد. بعدها با آهنگ‌های هیجان‌انگیز و جوان‌پسند دیگر، هواداران را در هر سن و ملیتی سر ذوق آورده و همچنان در کشورهای مختلف، کنسرت‌هایی برای جمعیت‌های چند صد هزار نفری برگزار می‌کند.

6. دمت آکالین (Demet Akalın)

دمت آکالین از مشهور ترین خوانندگان ترکیه

  • تاریخ تولد: 23 آوریل 1972 (3 اردیبهشت 1351)
  • سبک: دنس، پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 1996

مدل و بازیگر سابق دمت آکالین که به خاطر کت واک مشهورش شناخته می‌شود و امروزه یکی از بهترین خوانندگان اهل ترکیه به حساب می‌آید، از جمله پرطرفدارترین آرتیست‌های پاپ ترکیه است. با بیست سال فعالیت و 13 آلبوم استودیویی، صدای بی‌نظیر و آوازهای عمیقش، جایگاه صدر جدول محبوب ترین خوانندگان ترکیه را از آن خود می‌کند و گوی سبقت را از سایر خوانندگان می‌رباید.

دمت از لیست اسم خواننده های ترکیه، با ترانه تورکان (Türkan) که از ملکه سینمای ترکیه یعنی تورکان شورای (Türkan Şoray) الهام گرفته شده بود، در سال 2013 جایزه بهترین ترانه سال را دریافت کرد. این ترانه، ترکیب پر فراز و نشیبی است که ریتم آن، مخاطب را به هیجان می‌آورد. امکان ندارد آثار دمت را بشنوید و دلتان نخواهد بلند شوید و برقصید.

  ستاره‌های دیروز، ترانه‌های جاودان؛ گشتی در خاطرات با خواننده های قدیمی ترکیه

7. مراد بز (Murat Boz)

مراد بز از لیست بهترین خواننده ترک ترکیه

  • تاریخ تولد: 7 مارس 1980 (17 اسفند 1358)
  • سبک: پاپ، آر اند بی
  • شروع فعالیت: از سال 2006

مراد بز با صدای گرم و شیرین، چهره جذاب و ترانه‌های پرشور، تبدیل به بهترین خواننده ترکیه و موردعلاقه دختران نوجوان شده است. او به عنوان خواننده جایگزین بزرگانی مانند ترکان و نیل کارایبراهیمگل (Nil Karaibrahimgil) کارش را در عرصه موسیقی شروع کرد. اما به نوبه خودش با سینگل‌هایی از جمله Fast and Furious (سریع و خشن) و I Won’t Give Up (تسلیم نمی‌شوم) حسابی به شهرت رسید و امروزه طرفداران فراوانی در سراسر جهان و به خصوص ایران دارد.

در سال 2011 مراد بز در برنامه صدای ترکیه (O Ses Türkiye) به عنوان داور دعوت شد. در سال 2012 نیز در مراسم پروانه طلایی، عنوان بهترین خواننده مرد ترکیه را از آن خود کرد. در سال 2015، این خواننده معروف ترکیه ای طی ایفای نقش خود در فیلم Kardeşim Benim، در کنار آصلی انور (Aslı Enver)، یکی از زیباترین بازیگران زن ترکیه به ایفای نقش پرداخت. این همکاری، به رابطه‌ای کوتاه مدت انجامید و در سال 2016 به پایان رسید.

8. سیلا (Sıla)

سیلا از بهترین خوانندگان اهل ترکیه

  • تاریخ تولد: 17 ژوئن 1980 (27 خرداد 1359)
  • سبک: پاپ، جاز، راک
  • شروع فعالیت: از سال 2007

سیلا گنچوغلو (Sıla Gençoğlu) یکی از بهترین خوانندگان ترکیه است که هر ریتم و تمپویی از او برمی‌آید؛ از ترانه‌های شاد تا تصنیف‌های احساسی مانند Yara Bende. صدای درخشان، قوی و بی‌نظیر سیلا کاملا مناسب ترانه‌های عاطفی و پر از حس اشتیاق است و به نوعی، قدرت صدای سزن آکسو را تداعی می‌کند. در حقیقت، آکسو الگوی سیلا بوده و حتی با همکاری او، ترانه‌ای را برای یک برنامه تلویزیونی نوشته است.

محبوب‌ترین ترانه سیلا به نام Dan Sonra (سپس) که به نوعی ترانه‌ای برای ترمیم دل شکسته‌ای بعد از جدایی است، در صدر لیست برترین آهنگ‌های اروپا جا گرفت. در سال 2008، سیلا به همراه گروه کلمبیایی سیکلون (Ciclon)، آهنگ Yaz Geliyor Heyoo (تابستان در راه است!) را منتشر کرد. این ترانه، ترکیب فوق‌العاده زیبایی از موسیقی سنتی ترکی به همراه ریتم‌های هیجان‌انگیز سالساست و اگر دنبال آهنگی مناسب رقص می‌گردید، انتخابی عالی خواهد بود.

  شادترین کشور های دنیا کدامند؟ لیست 7 کشور خوشحال جهان در سال 2024

9. اسماعیل یکا (Ismail YK)

اسماعیل یکا از خواننده های مشهور ترکیه

  • تاریخ تولد: 5 جولای 1978 (14 تیر 1357)
  • سبک: فولک، هالای، آرابسک، راک آناتولی، فولک راک، فولک پاپ، رپ ترکی
  • شروع فعالیت: از سال 1995

اسماعیل یکا، با نام اصلی اسماعیل یورتسون (İsmail Yurtseven) یکی از خواننده های مرد ترکیه و از جمله محبوب‌ترین آرتیست‌های عصر مدرن خاورمیانه به حساب می‌آید. او فعالیت حرفه‌ای خود در صنعت موسیقی را از 17 سالگی و به عنوان دی جی آغاز کرد. تا 26 سالگی، در گروه «یورتسون کارداشلر» همراه برادرش در ترکیه اجرا داشت و سپس به طور سولو به کار خود ادامه داد.

این خواننده جوان از خوانندگان معروف ترکیه، در سال 2004 با ترانه Şappur Şuppur به شهرتی جهانی رسید و کولاکی در کشورهای علاقمند به موسیقی شرقی برپا کرد. ترانه‌های پر از انرژی اسماعیل، خوراک مهمانی‌های دوستانه در ترکیه هستند. اسماعیل یکی از بهترین خواننده های ترکیه مرد برشمرده می‌شود که آلبوم‌های او، به ویژه Bomba Bomba نه تنها در ترکیه بلکه در کل جهان طرفداران زیادی دارند.

10. سرتاب ارنر (Sertab Erener)

سرتاب ارنر از خوانندگان ترکیه ای معروف

  • تاریخ تولد: 4 دسامبر 1964 (13 آذر 1343)
  • سبک: پاپ، ترکی کلاسیک، راک
  • شروع فعالیت: از سال 1987

یکی دیگر از خواننده های مشهور ترکیه سرتاب ارنر محسوب می‌شود که ترانه‌نویسی و آهنگ‌سازی نیز انجام می‌دهد. او با صدای سوپرانو کولوراتورش کارش را به عنوان خواننده پشتیبان سزن آکسو شروع کرد و به کمک آکسو توانست اولین آلبومش را در دهه 1990 منتشر کند. به دلیل تحصیلاتش در موسیقی کلاسیک، او در ابتدا مشکلاتی در اجرای موسیقی پاپ داشت.

با اینکه ارنر گهگاه کارهای تجربی انجام می‌داد، در نهایت تصمیم گرفت که به جای موسیقی آوانگارد، تمرکزش را روی موسیقی پاپ بگذارد و با مخاطبان بیشتری ارتباط بگیرد. در بعضی از موزیک‌هایش او موسیقی غربی را موسیقی شرقی ترکیب کرده و از المان‌های موسیقی اپراها و موسیقی کلاسیک ترکی بهره برده است.

  سریال های مدرسه ای کره ای؛ معرفی 10 تا از سریال های تینیجری کره جنوبی

11. حادثه (Hadise)

خواننده ترک استانبول حادثه

  • تاریخ تولد: 22 اکتبر 1985 (30 مهر 1364)
  • سبک: پاپ، آر اند بی، الکتروپاپ
  • شروع فعالیت: از سال 2003

از خوانندگان ترکیه ای معروف می‌توانیم به حادثه آچیک‌گوز (Hadise Açıkgöz) اشاره کنیم که متولد و بزرگ‌شده بلژیک است. او در سال 2003 در یک مسابقه خواننده بلژیکی به نام Idool 2003 شرکت کرد، اما بعد از انتشار اولین آلبومش به نام Sweat در سال 2005 به شهرت رسید. این هنرمند هم در بلژیک و هم در ترکیه با انتشار آلبوم دومش به نام Hadise در سال 2008 موفق بوده است. این آلبوم شامل ترانه‌های انگلیسی و ترکی زبان است و ترانه  Deli Oğlan از آن به رتبه اول کشور ترکیه رسید. در سال 2009 حادثه به عنوان نماینده ترکیه در مسابقه آواز یوروویژن شرکت کرد و آهنگ Düm Tek Tek را اجرا کرد. او با این ترانه در نهایت به رتبه چهارم این مسابقه رسید.

12. آژدا پکان (Ajda Pekkan)

آژدا پکان در لیست اسم خواننده های ترکیه

  • تاریخ تولد: 12 فوریه 1946 (23 بهمن 1324)
  • سبک: پاپ، دنس
  • شروع فعالیت: از سال 1963

در لیست اسامی خوانندگان زن ترکیه می‌توانیم به آژدا پکان نیز اشاره کنیم که در رسانه‌های ترکی با نام سوپراستار شناخته می‌شود. او با آهنگ‌های خود تبدیل به اسطوره‌ای در موسیقی پاپ ترکیه شده است. او کارهایش را به روز نگه می‌دارد و سعی دارد از المان‌های غربی در آثارش استفاده کند. به همین دلیل تبدیل به یکی از آیکون‌های مدرن ترکیه در دوره‌های مختلف شده است. سبک موسیقیایی آژدا پکان او را بیشتر از 50 سال است که محبوب نگه داشته و برای بسیاری الهام‌بخش بوده است. او شدیدا در صنعت موسیقی مورد احترام است و تکنیک‌های آواز او با استقبال منتقدان حوزه موسیقی روبه‌رو شده است.

از دهه 1990 به بعد پکان با ترانه‌نویسان و آهنگ‌سازان مختلفی مانند سزن آکسو همکاری داشته است و بسیاری از آهنگ‌های او در این دوره مانند Yaz Yaz Yaz و Sarıl Bana به جدول‌های موسیقی ترکیه رسیدند. در دهه 1970 نیز خارج از مرزهای ترکیه و خصوصا در اروپا به شهرت رسید و کنسرت‌هایی در کشورهای مختلف برگزار کرد. حتی در سال 1978 یک آلبوم فرانسوی ضبط کرد. با فروش بیشتر از 15 میلیون نسخه، آژدا پکان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان ترکیه در طول تاریخ موسیقی این کشور است.

13. ابرو گوندش (Ebru Gündeş)

ابرو گوندش در لیست اسامی خوانندگان زن ترکیه

  • تاریخ تولد: 12 اکتبر 1974 (20 مهر 1353)
  • سبک: پاپ ترکی، آرابسک، ترکی کلاسیک
  • شروع فعالیت: از سال 1992
  تزیین سفره شب یلدا و نحوه سفره آرایی جذاب در شب طولانی سال

ابرو گوندش از یکی دیگر از خوانندگان قدیمی ترکیه محسوب می‌شود که از دهه 1990 در این عرصه فعال است. او آهنگ‌هایی در سبک آرابسک غمگین و عاشقانه اجرا کرده است که از پایه‌های اساسی موسیقی پاپ ترکی بوده‌اند. اولین آلبوم او به نام Tanrı Misafiri در سال 1992 منتشر شد و موفق بود. او در این دوره به عنوان دختری شیرین با صورتی معصوم شناخته می‌شد که اغلب عادت داشت یک ابرویش را بالا بدهد. او آنقدر معروف شده بود که در تصویرش روی بیلبوردهای شهر رفت. آلبوم‌های بعدی‌اش نیز به همان اندازه موفق بودند و او را تبدیل به برترین خواننده ترک استانبول کردند.

14. هانده ینر (Hande Yener)

هانده ینر از خوانندگان معروف ترکیه

  • تاریخ تولد: 12 ژانویه 1973 (22 دی 1351)
  • سبک: دنس، الکتروپاپ، پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 2000

هانده ینر هم از خواننده های معروف ترکیه محسوب می‌شود که نام اصلی‌اش مکبوله هانده اوزینر (Makbule Hande Özyener) است. او در دهه 2000 وارد عرصه موسیقی شد و از آن زمان یکی از چهره‌های اصلی موسیقی پاپ ترکی بوده و آهنگ‌های زیادی منتشر کرده است. علاوه بر فعالیتش در موسیقی، هانده ینر را به خاطر انتخاب لباس‌هایش نیز می‌شناسند و بر مد و فشن تاثیر بسزایی داشته است. او گهگاه تغییراتی در سبک موسیقی‌اش ایجاد کرده و حتی دوره‌ای را به ساخت موسیقی الکترونیک اختصاص داده بود.

در طول حرفه کاری‌اش، زندگی شخصی و حرفه‌ای هانده ینر همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است و اخبار رقابت و دشمنی پنهان و آشکار او با دمت آکلین همیشه پوشش داده می‌شد. او دوره‌ای را به عنوان خواننده پشتیبان سزن آکسو فعالیت کرد و سپس در سال 2000 اولین آلبومش را با نام Senden İbaret منتشر کرد.

15. احمد کایا (Ahmet Kaya)

احمد کایا از خوانندگان کرد اهل ترکیه

  • تاریخ تولد: 28 اکتبر 1957 (6 آبان 1336)
  • تاریخ وفات: 16 نوامبر 2000 (26 آبان 1379)
  • سبک: موسیقی ترکی و کردی
  • شروع فعالیت: از سال 1985
  10 محبوب ترین خواننده ژاپنی: با خواننده های مطرح ژاپن آشنا شوید!

بهترین خواننده ترکیه ای کرد را می‌توانیم احمد کایا بدانیم. او به دلایل سیاسی تحت تعقیب مقامات و سلبریتی‌های ترکی قرار گرفت و مجبور شد ترکیه را به مقصد فرانسه ترک کند. کمی بعد متاسفانه به دلیل حمله قلبی از دنیا رفت. او در منطقه ملطیه به دنیا آمده بود و کوچکترین فرزند خانواده بود. او در ابتدا یکی از نوازنده‌های گروه موسیقی فردی تایفور (Ferdi Tayfur) بود. در سال 1994 او بهترین آلبومش را به نام Şarkılarım Dağlara منتشر کرد که ترانه‌های آن بر شورش حزب کارگران کردستان تمرکز داشتند.

پیشنهاد ما به شما: بهترین صدای کشور ترکیه

بهترین خواننده ترکیه

یکی از نام‌های ماندگار که حیف است در لیست بهترین خواننده ترکیه نامی از او برده نشود، خواننده افسانه ای ترک به نام روحی سو است. استعداد فوق العاده و میراثی که او در عرصه موسیقی ترکیه از خود برجا گذاشت، فراموش نشدنی است. صدای روح انگیز، ترانه‌های گیرا و خلاقیت بی حد و حصر روحی سو، همواره طرفداران را افسون می‎‌کند و الهام بخش نسل‌های متعدد بهترین خوانندگان ترک است.

روحی سو به عنوان یکی بهترین خواننده ترکیه، با اهنگ‌های فولکلور کارش را شروع کرد. فعالیت‌های سیاسی، اجراهایی با زیبایی باورنکردنی و استعداد موسیقیایی بی نظیرش، باعث شدند تا به یکی از هنرمندان آیکانیک در صنعت موسیقی ترکیه تبدیل شود.

او علاوه بر خواننده ای بی نظیر، یک طرفدار سرسخت حقوق انسانی هم بود و در طی عمرش برای عدالت، سخاوت و باز پس گیری حقوق پایمال شده جنگید. میراث برجا مانده از روحی سو، قطعاً در یاد نسل‎‌های آیندگان باقی خواهد ماند و از او به عنوان یک خواننده قدر ترک با روحی لطیف و مصمم یاد خواهد شد.

سخن آخر

دنیای خوانندگان ترک، دنیایی غنی از سنت و میراث فرهنگی جذاب است. استعدادهای بهترین خواننده های ترکیه فقط شامل صداهای باورنکردنی و اجراهای مسحورکننده نیست، بلکه درک عمیقی از تفاوت های ظریف زبان، موسیقی و فرهنگشان را به همراه دارد. خواه خوانندگان ترانه‌های محلی باشند که نسل‌ها به نسل‌ها منتقل شده‌اند، یا آهنگ‌های معاصری که نبض جامعه مدرن را منعکس می‌کنند. برترین خوانندگان ترک استادان هنر هستند و ماهیت هویت ملت خود را بیان می‌کنند.

  بهترین خواننده سنتی ایرانی؛ معرفی 15 تا از خوانندگان کلاسیک ایرانی برتر

ترکیب منحصربه‌فرد شرق و غرب، سنتی و مدرن، آهنگ‌های آنها را نه تنها زیبا، بلکه عمیقاً معنادار ساخته است. از صدای سنتی عود گرفته تا ریتم های پر جنب و جوش طبل، آوازهای آنها سفری در زمان و مکان را به همراه می‌آورد که در تاریخ و فرهنگ کشور و ملت ترکیه نقش پررنگی دارد. جای تعجب ندارد که موسیقی برترین خوانندگان ترک، در سراسر جهان مورد علاقه و قدردانی قرار می گیرد و تأثیر آنها بر صحنه موسیقی جهانی برای همیشه گواهی بر نبوغ، خلاقیت و بیان منحصر به فرد آنها خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین خوانندگان ترکیه در چه سبک هایی فعالیت می کنند؟

خوانندگان ترکیه در طیف وسیعی از سبک ها فعالیت می کنند، از جمله:

پاپ
فولکلور
راک
جاز

چه عواملی بر محبوبیت یک خواننده ترکیه ای تاثیر می گذارد؟

عوامل مختلفی بر محبوبیت یک خواننده ترکیه ای تاثیر می گذارد، از جمله:

کیفیت صدای خواننده
توانایی خواننده در اجرای زنده
استعداد خواننده در نوشتن آهنگ
تصویر عمومی خواننده
بازاریابی و تبلیغات

محبوب ترین خواننده ترکیه در ایران کیست؟

خوانندگان ترکیه ای در ایران بسیار محبوب هستند. آهنگ های این خوانندگان در ایران به طور گسترده پخش می شود و طرفداران زیادی دارند. برخی از خوانندگان ترکیه ای مانند ابراهیم تاتلیس، ترکان و ابرو گوندش در ایران به عنوان اسطوره های موسیقی شناخته می شوند.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا