موسیقیافراد مشهورترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

15 چهره برتر از خوانندگان زن ترکیه؛ با بهترین خواننده های زن ترکیه آشنا شوید

4
(2)

خوانندگان زن ترکیه با شخصیت‌های منحصربه‌فرد و صدایی ممتاز، جایگاهی ویژه در دل‌های عاشقان موسیقی یافته‌اند. در این مطلب معروف ترین و بهترین خواننده های زن ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

در دل موسیقی ترکیه، نوای لطیف خوانندگان زن ترکیه قلب‌ها را به لرزه درمی‌آورند، داستان‌هایی ناگفته را بیان می‌کنند و فرهنگی کهن را با آواز خود زنده نگه می‌دارند. صداهایی که نه تنها بر آسمان ترکیه می‌درخشند، بلکه در سراسر جهان اِکو می‌شوند و هویت و تنوعی بی‌مانند به موسیقی این سرزمین می‌بخشند. در این مقاله از نجوافکت معروف ترین خواننده های کشور ترکیه را معرفی می‌کنیم.

خوش صداترین خوانندگان زن ترکیه

در میان کشورهای آسیایی، ترکیه یکی از غنی‌ترین کارنامه‌ها در پرورش برترین خوانندگان زن ترکیه را دارد. بانوان ترک با قدرت هنر خود، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده‌اند و به زیبایی، احساسات ظریف را به مخاطبان خود منتقل می‌کنند. هر نت، هر ملودی و هر شعر از بهترین خواننده های زن ترکیه، دعوتنامه‌ای است به عصری جدید از احساس و تجربه. آماده باشید تا با ستاره‌هایی آشنا شوید که با پرتو صدای خود، شب‌های موسیقی را روشن می‌کنند.

  ستاره‌های دیروز، ترانه‌های جاودان؛ گشتی در خاطرات با خواننده های قدیمی ترکیه

1. سزن آکسو (Sezen Aksu)؛ ملکه محبوب‌ترین خوانندگان زن ترکیه

پرطرفدارترین خواننده های زن ترکیه - سزن اکسو (Sezen Aksu)
  • تاریخ تولد: 13 جولای 1954 (22 تیر 1333)
  • سبک: پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 1974

یکی از پدیده‌های موزیک شرق، فاطما سزن ییلدریم (Fatma Sezen Yıldırım) اهل دنیزلی است که بیشتر او را با نام سزن آکسو می‌شناسیم. او از برترین خوانندگان زن ترکیه است که فارغ از جنسیتش یکی از بهترین خوانندگان ترکیه نیز به حساب می‌آید و با موسیقی خود، مرزهای پاپ و فولک را جابجا کرده است.

دیسکوگرافی آکسو در هر سبکی حرفی برای گفتن دارد؛ از موسیقی محلی شرقی با ملودی‌های سنتی گرفته تا آثار محبوب پاپ. سزن آکسو علاوه بر اینکه یکی از بهترین خواننده های زن ترکیه محسوب می‌شود، فعالیت موفق و چشمگیری نیز در عرصه ترانه‌سرایی و تهیه‌کنندگی آلبوم‌های موسیقی داشته است. او اولین نفر از خواننده های زن ترک زبان بود که تهیه متن ترانه و آهنگسازی را شخصا بر عهده گرفت.

مهارت آکسو در ترانه‌سرایی، تاثیر چشمگیری در شکل‌گیری صحنه امروزی پاپ ترکیه داشته و الهام‌بخش نسل جدیدی از نوازندگان شده است. آکسو به عنوان یکی از خواننده های زن ترکیه قدیمی، با ترانه‌هایی از جمله «Ben De Yoluma Giderim»، «Gülümse» و «Şanıma İnanma» شناخته می‌شود.

2. معزز ارسوی (Muazzez Ersoy)؛ یکی از بهترین خواننده های زن ترکیه نوستالژیک

بهترین خواننده های زن ترکیه - معزز ارسوی (Muazzez Ersoy)
  • تاریخ تولد: 9 آگوست 1958 (18 مرداد 1337)
  • سبک: سنتی ترکی، پاپ،  آرابسک
  • شروع فعالیت: از سال 1982

معزز ارسوی معروف به ملکه نوستالژی، یکی از مشهورترین خوانندگان زن ترکیه برشمرده می‌شود که در حفظ و ترویج موسیقی کلاسیک عثمانی-ترکی، فعالیت موفقی داشته است. او کار حرفه‌ای خود را در اواخر دهه 1970 آغاز کرد و به سرعت با صدای غنی و اجراهای احساسی خود به شهرت رسید.

ارسوی در طول زندگی حرفه‌ای خود بیش از دوجین آلبوم منتشر کرد که میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده‌اند. بانو ارسوی با آثاری از جمله «Bir Tanrıyı Bir Beni Sakın Unutma»، «Dertli Ud» و «Kahverengi Gözlerin»، به عنوان یکی از خواننده های معروف ترکیه زن شناخته شده است.

  بهترین خواننده های راک جهان | با 10 بهترین خواننده های راک خارجی آشنا شوید!

فداکاری ارسوی برای حفظ موسیقی سنتی باعث شد تا در سال 2006، دولت ترکیه او را به عنوان یکی از هنرمندان دولتی در میان معروف ترین خواننده های کشور ترکیه منصوب نماید. این عنوان معتبر به هنرمندانی داده می‌شود که سهم قابل توجهی در ترویج و پاسداری از فرهنگ ترکیه داشته‌اند.

3. آژدا پکان (Ajda Pekkan)

خوش صداترین خواننده های زن ترکیه - آژدا پکن (Ajda Pekkan)
  • تاریخ تولد: 12 فوریه 1946 (23 بهمن 1324)
  • سبک: پاپ، دنس، اشلاگر
  • شروع فعالیت: از سال 1963

آژدا پکان از استانبول ترکیه، یکی از پرکارترین و مشهورترین خوانندگان پاپ ترکی زن است که بیش از شش دهه سابقه دارد. طرفدارانش در سراسر جهان لقب محبت‌آمیز «سوپراستار» را به او داده‌اند.

در سطح بین‌المللی، پکان در سال 1980 با آهنگ «Petr’Oil» به نمایندگی از ترکیه در مسابقه آواز یوروویژن شرکت داشت و جایگاه خود را به عنوان نماینده جهانی بهترین خواننده زن ترکیه، محکم کرد. او امروز هم به ساخت و اجرای موسیقی ادامه می‌دهد و با صدای جاودانه‌اش، مخاطبان را در هر سنی شیفته خودش می‌کند.

پکان در طول زندگی حرفه‌ای خود آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌های متعددی منتشر کرده است که سبب درخشش نام او در میان معروف ترین خواننده های کشور ترکیه شده‌اند. از معروف‌ترین آهنگ‌های او می‌توان به «Bir Günah Gibi»، «Aynen Öyle» و «Ara Sıcak» اشاره کرد.

4. حادثه (Hadise)

خوانندگان زن ترکیه - حادیثه (Hadise)
  • تاریخ تولد: 22 اکتبر 1985 (30 مهر 1364)
  • سبک: پاپ، آر اند بی، الکتروپاپ
  • شروع فعالیت: از سال 2003

خواننده و ترانه سرا حادثه آچیک‌گوز (Hadise Açıkgöz) که به سادگی با نام حادثه شناخته می‌شود، نفر بعدی از لیست بهترین خواننده زن ترکیه است. او در خانواده‌ای ترک تبار در بلژیک متولد شد و با موفقیت در صحنه‌های موسیقی هر دو کشور حضور یافت.

  20 فیلم سینمایی برای شب یلدا؛ لیست فیلم های سینمایی مناسب شب یلدا

اولین قدم‌های او برای ورود به دنیای موسیقی، از طریق مسابقه استعدادیابی Idol 2003 بود. اگرچه در این مسابقه برنده نشد، اما این تجربه سرآغازی بود تا حادثه به یکی از پرطرفدارترین خواننده های زن ترکیه بدل شود. این آرتیست محبوب به سبک متنوع و جذابش که عناصر پاپ، R&B و موسیقی دنس را دربر می‌گیرد، شهرت دارد. برخی از محبوب‌ترین آهنگ‌های او عبارتند از: Küçük Bir Yol و Feryat.

حادثه در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یکی از موفق ترین خواننده های زن ترکیه، چندین آلبوم و تک آهنگ منتشر کرده است که موفقیت تجاری قابل توجهی در بلژیک و ترکیه به دست آورده‌اند.

5. سرتاب ارنر (Sertab Erener)

برترین خواننده های زن ترکیه - سرتاب ارنر (Sertab Erener)
  • تاریخ تولد: 4 دسامبر 1964 (13 آذر 1343)
  • سبک: پاپ، سنتی ترکی، راک
  • شروع فعالیت: از سال 1987

سرتاب ارنر، یکی از خوانندگان زن ترکیه استانبولی از زمان اولین حضورش در سال 1992 تا امروز، یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در موسیقی پاپ ترکیه شناخته می‌شود. فعالیت حرفه‌ای ارنر به عنوان یکی از خوش صداترین خواننده های زن ترکیه، با همکاری او با سزن آکسو شروع شد. این تجربه در کنار یکی از بهترین خواننده های زن ترکیه، به شکل گیری سبک موسیقی ارنر کمک کرد.

او در طول زندگی حرفه‌ای خود چندین آلبوم موفق منتشر کرده است که صدای متمایز او را همراه با تلفیقی از موسیقی پاپ، راک و کلاسیک ترکی به نمایش می‌گذارد. آهنگ‌های Olsun ،Rengarenk، و Aslolan Aşktır از جمله پرشنونده‌ترین ترانه‌های ارنر در میان آثار معروف ترین خواننده های کشور ترکیه به شمار می‌آیند.

شهرت بین‌المللی ارنر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین خواننده های ترکیه زن زمانی تثبیت شد که در سال 2003 با آهنگ “Everyway That I Can” نماینده ترکیه در مسابقه آواز یوروویژن بود. او اولین نفر از خوانندگان زن ترکیه بود که در این مسابقات، مقام اول را دریافت می‌کرد.

  بهترین برند خودروسازی جهان در سال 2023؛ پرفروش ترین کمپانی های خودروسازی کدامند؟

6. هانده ینر (Hande Yener)

تأثیرگذارترین خواننده های زن ترکیه - هانده ینر (Hande Yener)
  • تاریخ تولد: 12 ژانویه 1973 (22 دی 1351)
  • سبک: دنس، الکتروپاپ، پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 2000

یکی دیگر از محبوب‌ترین خوانندگان زن ترکیه از استانبول، هانده ینر است که به خاطر صدای متمایز و فعالیت جسورانه‌اش شناخته می‌شود. فعالیت حرفه‌ای ینر، در اواخر دهه 1990 و با ملاقات او با آلتان چتین، تهیه‌کننده و ترانه‌سرا کلید خورد. اولین آلبوم او به نام Senden İbaret در سال 2000 منتشر شد. این موفقیت، مقدمه‌ای برای شهرت ینر به عنوان یکی از بهترین خواننده های زن ترکیه بود.

یکی از مشخصه‌های موسیقی این خواننده ترکی زن، تکامل آن در طول زمان است. او در ابتدا کارش را با موسیقی پاپ شروع کرد، سپس وارد موسیقی الکترونیک شد و بعدا در ژانرهای دیگری مانند هاوس، رقص و تکنو نیز خوش درخشید. این تنوع و تغییر مداوم، جذابیت و تازگی موسیقی ینر را حفظ می‌کند و تاثیر مثبتی روی ماندگاری نام او در میان پرطرفدارترین خواننده های زن ترکیه دارد. از محبوب‌ترین آهنگ‌های او می‌توانیم به «Naber»، «Beni Sev» و «Kırmızı» اشاره کنیم.

7. گلشن (Gülşen)

خواننده های زن ترک زبان - گلشن (Gülşen)
  • تاریخ تولد: 29 می 1976 (8 خرداد 1355)
  • سبک: پاپ، دنس، الکتروپاپ
  • شروع فعالیت: از سال 1996

یکی دیگر از استعدادهای شگفت‌انگیز در میان خوانندگان زن ترکیه، گلشن بیرق‌دار چولاکوقلو (Gülşen Bayraktar Çolakoğlu) است که با نام حرفه‌ای گلشن شناخته می‌شود. این خواننده و ترانه‌سرای سرشناس از سال 1996 در صنعت موسیقی ترکیه تا به امروز، یکی از چهره‌های برجسته در میان بهترین خواننده های زن ترکیه بوده است.

فعالیت حرفه‌ای گلشن به عنوان یکی از موفق ترین خواننده های زن ترکیه، پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان آغاز شد. او در طول فعالیت خود، آلبوم‌ها و تک آهنگ‌های زیادی منتشر کرده است. «Bangir Bangir»، «Bir İhtimal Biliyorum» و «İltimas» از آثار محبوب این خواننده ترکیه ای زن هستند.

در سال‌های اخیر، گلشن به دلیل شوخی با مذهب در یکی از کنسرت‌هایش، با جنجال‌هایی مواجه شد. این اتفاق منجر به یک مشکل حقوقی شد و دادگاهی در استانبول او را به 10 ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. علی‌رغم این چالش‌ها، گلشن همچنان در میان بهترین خواننده های زن ترکیه حضوری پررنگ دارد.

  بهترین فیلم های نتفلیکس 2023 : بهترین فیلم ها برای هر سلیقه ای

8. دمت آکالین (Demet Akalın)

خواننده های زن ترک - دمت آکالین (Demet Akalın)
  • تاریخ تولد: 23 آوریل 1972 (3 اردیبهشت 1351)
  • سبک: دنس، پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 1996

یکی از برترین خوانندگان زن ترکیه، دمت آکالین است که مدتی به عنوان مدل نیز فعالیت داشت. او در سال 2004 با انتشار آهنگ‌های جذابی از جمله Aşkın Açamadığı Kapı، به یکی از تاثیرگذارترین خواننده های زن ترکیه تبدیل شد.

موسیقی آکالین به شدت مورد استقبال طرفداران برترین خواننده های ترکیه قرار دارد و در پلتفرم‌هایی مانند اپل موزیک، YouTube و Spotify، هرساله میلیون‌ها شنونده را جذب خود می‎کند. «Çalkala» و «Ah Ulan Sevda» تنها چند نمونه از موفقیت‌های او هستند.

علیرغم شهرت فراوان به عنوان یکی از بهترین خواننده های زن ترکیه، آکالین محجوب و فروتن است و با طرفدارانش ارتباط دارد. توانایی او در خلق موسیقی پاپ جذاب همراه با شخصیت کاریزماتیک، دمت را به چهره‌ای محبوب در میان خوش صداترین خواننده های زن ترک تبدیل کرده است.

9. سیلا (Sıla)

موفق ترین خواننده های زن ترکیه -سیلا (Sıla)
  • تاریخ تولد: 17 ژوئن 1980 (27 خرداد 1359)
  • سبک: پاپ، جاز، راک
  • شروع فعالیت: از سال 2007

خواننده و ترانه سرا سیلا گنجوغلو (Sıla Gençoğlu) که به سادگی با نام سیلا شناخته می‌شود، یک پدیده محبوب دیگر در میان خوانندگان زن ترکیه به حساب می‌آید. او در دنیزلی ترکیه متولد شد. بعدا برای تکمیل تحصیلات خود به ازمیر و سپس به استانبول نقل مکان کرد تا به دنبال حرفه موسیقی خود برود.

سیلا فعالیت موسیقی خود را به عنوان تهیه‌کننده، ترانه‌سرا و خواننده پس زمینه سایر هنرمندان ترکیه ای از جمله کنان دوگولو، آغاز کرد. این تجربه به او کمک کرد تا سبک و صدای منحصربه‌فرد خود را پرورش دهد، عناصر پاپ، جاز و راک را در هم آمیزد و به عنوان یکی از موفق ترین خواننده های زن ترکیه شناخته شود.

  12 نا امن ترین کشور ها برای زندگی | بدترین کشورها برای زندگی کدامند؟

او در نهایت به عنوان یک هنرمند سولو در کانون توجه قرار گرفت و به سرعت پس از انتشار تک آهنگ موفق «…Dan Sonra» به شهرت رسید. این آهنگ در سال 2007 به محبوب‌ترین آهنگ پاپ بهترین خواننده های زن ترکیه تبدیل شد. این آهنگ نقطه عطف مهمی در حرفه او بود و او را به عنوان یک چهره پیشرو در موسیقی پاپ و الکترونیک ترکیه ماندگار کرد. از آن زمان تا کنون، او آهنگ‌های موفق زیادی را منتشر کرده است. «Yan Benimle»، «Kafa» و «Vaziyetler» تنها چند نمونه از آثار این هنرمند محبوب هستند.

10. سیبل جان (Sibel Can)

جدیترین ترین خوانندگان زن ترکیه - سیبل جان (Sibel Can)
  • تاریخ تولد: 1 آگوست 1970 (10 مرداد 1349)
  • سبک: آرابسک، فانتزی، سنتی ترکی
  • شروع فعالیت: از سال 1984

سیبل جان خواننده موسیقی محلی، پاپ و کلاسیک، به یکی از محبوب ترین خوانندگان زن ترکیه تبدیل شده است. او در استانبول در خانواده‌ای نوازنده به دنیا آمد، کار خود را به عنوان رقصنده در سن 14 سالگی آغاز کرد و بعدا به خوانندگی روی آورد.

خانم سیبل جان در طول زندگی حرفه‌ای خود آلبوم‌های متعددی منتشر کرده است که به موفقیت تجاری دست یافته‌اند. موسیقی او اغلب ترکیبی از موسیقی محلی سنتی ترکیه و پاپ مدرن است. برخی از محبوب‌ترین آهنگ‌های او مانند «Bil Diye Söylüyorum»، «Hayat» و «Hangimiz Sevmedik» در میان آثار ماندگار موفق ترین خواننده های زن ترکیه قرار دارند.

موفقیت این آرتیست از لیست اسامی خوانندگان زن ترکیه فقط به ترکیه محدود نمی‌شود. میلیون‌ها نفر از طرفداران معروف ترین خواننده های کشور ترکیه در سراسر جهان، به آثار این بانو علاقه‌مند هستند. حساب اینستاگرام او نیز بیش از سه میلیون فالوور دارد که محبوبیت و نفوذ او را بیشتر نشان می‌دهد.

  بهترین خواننده های 2023 جهان، هنرمندان برتر موسیقی در سال 2023

11. ابرو گوندش (Ebru Gündeş)

خواننده های زن ترکیه -ابرو گوندش (Ebru Gündeş)
  • تاریخ تولد: 12 اکتبر 1974 (20 مهر 1353)
  • سبک: پاپ ترکی، آرابسک، فانتزی، سنتی ترکی
  • شروع فعالیت: از سال 1992

نام ابرو گوندش در میان خوانندگان زن ترکیه، با صحنه موسیقی پاپ-فولک و سبک عربی عجین شده است. خانم گوندش از جمله هنرمندانی برشمرده می‌شود که زندگی و حرفه‌اش مانند موسیقی او پر جنب و جوش بوده است. شروع فعالیت او در عرصه موسیقی، به عنوان خواننده پس‌زمینه برای یکی از آرتیست‌های تحسین شده ترک، یعنی امل سایین (Emel Sayın) آغاز شد. این تجربه، سبک و صدای منحصربه‌فرد او را شکل داد.

ابرو گوندش در سال 1992 با آلبوم Tanrı Misafiri، به جمع بهترین خواننده های زن ترکیه راه یافت. تک‌آهنگ‌های برجسته‌ای مانند «Bir Sebebi Var»، «Söyleyin» و «Gidiniz» نیز تاثیر فراوانی در محبوبیت و شهرت این هنرمند داشته‌اند.

این خواننده زن ترک زبان در طی زندگی خود با دشواری‌های فراوانی روبرو بوده است. مشکلاتی جدی که سلامتی گوندش را تهدید می‌کردند، زندگی حرفه‌ای او را از مسیر خارج کرده بودند. با این حال، با اراده و استقامت موفق شد بر این موانع غلبه کند و با موسیقی جذابش، طرفداران را شیفته خود نماید.

12. نیلوفر یوملو (Nilüfer Yumlu)

معروف ترین خواننده های کشور ترکیه - نیلوفر یوملو (Nilüfer Yumlu)
  • تاریخ تولد: 31 می 1955 (9 خرداد 1334)
  • سبک: پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 1972

خواننده بعدی لیست ما، یکی از برترین خوانندگان زن ترکیه قدیمی برشمرده می‌شود که از اوایل دهه 1970 یکی از اعضای اصلی صحنه موسیقی پاپ این کشور بوده است. او کسی نیست جز نیلوفر یوملو که با نام نیلوفر شناخته می‌شود. موسیقی او به لطف صدای متمایز و اشعار جذابش با مخاطبان زیادی طنین‌انداز شده است. یکی از بزرگترین موفقیت‌های او، «Şov Yapma» در آلبوم Yine Yeni Yeniden گنجانده شد. این آهنگ همچنان یکی از نقاط اوج کار این هنرمند برشمرده می‌شود.

  15 خواننده معروف فرانسوی؛ بهترین خواننده های فرانسه از گذشته تا به امروز

نیلوفر علاوه بر کارهای انفرادی خود، از طریق همکاری‌هایش با سایر خوانندگان ترکیه سهم قابل توجهی در صنعت موسیقی نیز داشته است. او همراه با هنرمندان و گروه‌های برتری از جمله گروپ نظر که با آنها در مسابقه آواز یوروویژن در سال 1978 نماینده ترکیه بود، آثاری به‌یادماندنی خلق کرد. این حضور بین‌المللی، طرفداران فراوانی را به سوی این خواننده جذب کرد و جایگاه او را به عنوان یک چهره برجسته در میان بهترین خواننده های زن ترکیه مستحکم کرد.

13. لیلا گنجر (Leyla Gencer)

خوانندگان زن ترکیه - لیلا گنجر (Leyla Gencer)
  • تاریخ تولد: 10 اکتبر 1928 (18 مهر 1307)
  • تاریخ وفات: 10 می 2008 (21 اردیبهشت 1387)
  • سبک: اپرا
  • شروع فعالیت: از سال 1950

یکی از محبوب‌ترین خوانندگان زن ترکیه قدیمی یعنی لیلا گنجر، هنرمند سوپرانوی ترک بود که مهارتی بی‌نظیر در اپرا، به ویژه در سبک بل کانتو داشت. او که اغلب به عنوان “La Diva Turca” (دیوای ترک) شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین صداهای سوپرانوهای قرن بیستم به شمار می‌آید.

گنجر اولین کار حرفه‌ای خود به عنوان یکی از بهترین خواننده های زن ترکیه را در سال 1950 در خانه اپرای آنکارا انجام داد و نقش سانتوزا را در Cavalleria Rusticana اثر پیترو ماسکانی ایفا کرد. با این حال، بازی او در نقش مادام لیدوین در گفتگوهای کارملیت فرانسیس پولنک در لا اسکالا بود که او را در سال 1957 به یک ستاره بین‌المللی رساند.

گنجر در طول زندگی حرفه‌ای‌اش کارنامه گسترده‌ای داشت، از مونته‌وردی، گلوک و موتزارت گرفته تا وردی، پونکیلی و پوچینی. این بانو به عنوان یکی از خوش صداترین خواننده های زن ترکیه، تاثیر عمیقی بر هنر موسیقی این کشور گذاشت. گنجر یکی از معدود خوانندگان اپرا ترک بود که به موفقیت‌های بین‌المللی دست یافت.

14. آلینا تیلکی (Aleyna Tilki)

آلینا تیلکی در میان عکس خوانندگان زن ترکیه ای جدید

  • تاریخ تولد: 28 مارس 2000 (9 فروردین 1379)
  • سبک: پاپ، الکتروپاپ، دنس پاپ
  • شروع فعالیت: از سال 2014
  برترین خواننده های زن خارجی | خوش صدا ترین خواننده های زن خارجی کدامند؟

آلینا تیلکی یکی دیگر از بهترین خواننده های زن ترکیه جدید محسوب می‌شود. او یکی از شرکت‌کننده‌های نیمه نهایی فصل ششم برنامه استعدادیابی Yetenek Sizsiniz Türkiye بود و به خاطر اجرای ترانه فولک ترکی Gesi Bağları که آن را به سبک راک خواند به شهرت رسید. صدای او را با صدای خوانندگان قدیمی‌ای چون سرتاب ارنر، گلچین ارگول (Gülçin Ergül) و بورجو گونش (Burcu Güneş) مقایسه کرده‌اند. بعد از انتشار آهنگ Cevapsız Çınlama نیز آلینا به شهرتی جهانی رسید و موزیک ویدیوی آن در یوتیوب بیشتر از 490 میلیون بازدید گرفت.

15. گلبن ارگن (Gülben Ergen)

گلبن و ارگن در لیست اسم و عکس خواننده های زن ترکیه

  • تاریخ تولد: 25 آگوست 1972 (3 شهریور 1351)
  • سبک: پاپ، فانتزی
  • شروع فعالیت: از سال 1988

یکی دیگر از معروف ترین خوانندگان زن ترکیه گلبن ارگن محسوب می‌شود. این هنرمند فعالیتش را به عنوان بازیگر شروع کرد و بعد تصمیم گرفت که وارد عرصه موسیقی شود. فعالیتش را در موسیقی به عنوان خواننده اصلی نمایش‌های تئاتری آغاز کرد. در سال 2001 به خاطر بازی در سریال کمدی Dadı که اقتباسی از سیتکام آمریکایی The Nanny بود، جایزه بهترین بازیگر زن را در جوایز پروانه طلایی دریافت کرد.

در سال 2002 نیز آهنگ اصلی‌اش از آلبوم Sade ve Sadece جایزه بهترین آهنگسازی را در جوایز موسیقی ترکیه گرفت. در سال 2004 بیشتر از 600 هزار نسخه از آلبوم Uçacaksın گلبن ارگن فروخته شد و از سازمان Mü-Yap تصدیق الماس گرفت. این هنرمند در سال 2009 ترانه‌ای به نام Giden Günlerim Oldu را به همراه اغوزهان کوچ (Oğuzhan Koç) منتشر کرد که محبوبیت زیادی پیدا کرد. تا سال 2015 بیشتر از 2 میلیون نسخه از آلبوم‌های گلبن ارگن فروخته شده بودند.

سخن آخر

برترین خوانندگان زن ترکیه نه تنها به‌واسطه صدای بی‌نظیرشان، بلکه با قدرت و نفوذ کلماتشان، کارزاری عاشقانه برای دستیابی به اوج هنر را به نمایش می‌گذارند. استعدادهای فراوان بهترین خواننده های زن ترکیه، اثری محو نشدنی در صحنه محلی و بین‌المللی داشته‌اند که گویای غنا و عمق هنر موسیقی همسایگان ترک ماست.

  10 مضرات شبکه های اجتماعی؛ از آسیب شبکه های اجتماعی چه می دانید؟

نوای دلنشین هر یک از معروف ترین خواننده های کشور ترکیه، در گوش تاریخ طنین‌انداز شده و روح مخاطب را به لطف و زیبایی هر چه بیشتر آشنا می‌سازد. به نظر شما پرطرفدارترین خواننده زن ترکیه کیست؟ امیدوار بودید در لیست امروز ما، نام کدام خوانندگان زن ترکیه را ببینید؟ منتظر پیشنهادات ارزشمند شما هستیم!

سوالات متداول

چه کسی بهترین خواننده زن ترکیه است؟

سزن آکسو (Sezen Aksu)
دمت آکالین (Demet Akalın)
ابرو گوندش (Ebru Gündeş)
ایرم دریجی (Eylem İpeklioğlu)
حادثه (Hadise)

بهترین خواننده زن ترکیه از نظر فروش آلبوم کیست؟

دمت آکالین با فروش بیش از 40 میلیون نسخه آلبوم در سراسر دنیا، پرفروش‌ترین خواننده زن ترکیه به حساب می‌آید.

بهترین خواننده زن ترکیه با بیشترین جایزه دریافت شده کیست؟

در حال حاضر، سزن آکسو بیشترین جوایز را در میان خوانندگان زن ترکیه دارد. او بیش از 50 جایزه بین المللی و ملی دریافت کرده است

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 4 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا