موسیقیافراد مشهورترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

15 خواننده معروف فرانسوی؛ بهترین خواننده های فرانسه از گذشته تا به امروز

5
(1)

طرفدار کدام خواننده معروف فرانسوی هستید؟ اگر به دنبال خوش صدا ترین و بهترین خواننده های فرانسه هستید، در این مطلب همراه ما باشید.

نام فرانسه که می‌آید، به فکر پاریس زیبا و غذاهای خوشمزه‌اش می‌افتیم. اما درباره بهترین خواننده های فرانسه چه می‌دانید؟ فرانسوی که به زبان عشق معروف است، با ترکیب آواز مسحورکننده برترین خوانندگان زن و مرد فرانسوی از زمان‌های قدیم تا به امروز، محبوببیتی فراوان در میان مردم سراسر جهان داشته است. در ادامه با 15 خواننده معروف فرانسوی در طی تاریخ آشنا خواهیم شد. اگر عاشق زبان فرانسوی هستید و دوست دارید با اسطوره‌های صحنه موسیقی فرانسه در ژانرهای مختلف آشنا شوید، مقاله امروز نجوافکت برای شماست.

15 خواننده معروف فرانسوی

هنرمندان فرانسوی نسل‌های دیروز و امروز، اعجوبه‎‌هایی در نوع خود حساب می‌شوند. برترین خواننده های فرانسوی قدیمی، مثل شراب ناب همچنان بی همتا هستند و ترانه‌هایشان دل مردم را در سراسر دنیا می‌لرزاند، حتی اگر یک کلمه از ترانه را متوجه نشوند. خواننده های فرانسوی معروف جدید هم طرفداران ژانرهای مختلف و به خصوص پاپ، متال و هیپ هاپ را مجذوب خود کرده اند. در لیست امروز برای طرفداران همه سبک‌های موسیقی، یک پیشنهاد فرانسوی عالی داریم. با ما همراه باشید!

  برترین خواننده های زن خارجی | خوش صدا ترین خواننده های زن خارجی کدامند؟

1. ادیث پیاف (Edith Piaf) – معروف ترین خواننده زن فرانسوی

خواننده زن فرانسه Edoth Piaf از بهترین خواننده های فرانسوی
  • تاریخ تولد: 19 دسامبر 1915 (27 آذر 1294)
  • تاریخ وفات: 10 اکتبر 1963 (18 مهر 1342)
  • سبک: کاباره‌ای، آهنگ عاشقانه و احساسی، شانسون مدرن، تئاتر موزیکال
  • بهترین آهنگ‌ها: La Vie en rose؛ Non, je ne regrette rien؛ Sous le ciel de Paris

بانو ادیث جیوانا گاسیون (Édith Giovanna Gassion) که به نام ادیث پیاف در سراسر دنیا شناخته می‌شود، شاید آیکانیک‌ترین هنرمند در لیست بهترین خواننده های فرانسه باشد. حتی بعد از گذشت 76 سال، آهنگ‌های ادیث هنوز تازگی و لطافت خود را حفظ کرده‌اند و صدای افسون‌کننده او شنوندگان را متحیر می‌سازد.

لیست بهترین خواننده های ایرانی

شاید دلیل اصلی درامای احساسی در ترانه‌های ادیث، سرگذشت پرحادثه و تلخی‌های فراوانی باشد که این بانو از سر گذرانده است. والدین ادیث، زمانی که او کودکی بیش نبود وی را نزد مادربزرگش فرستادند تا از جنگ جهانی اول به دور باشد. پدرش بعد از بازگشت از جنگ، ادیث را همراه خود به اجراهای خیابانی‌اش می‌برد. بعد از مدتی اجرا و آواز در خیابان‌های فرانسه، یک کلوب پاریسی استعداد او را کشف کرد.

بعد از جنگ جهانی دوم، ادیث به عنوان یکی از بهترین خوانندگان زن اهل فرانسه شهرتی جهانی به دست آورد. او با بسیاری از هنرمندان مشهور همکاری کرد و ترانه‌هایی ماندگار خلق نمود. اولین مدیر برنامه این خواننده زن فرانسوی معروف، لویی لیپلی (Louis Leplée)، لقب پیاف (به معنای گنجشک) را به او داد که اشاره‌ای لطیف به جثه ظریف ادیث و پیراهن‌ مشکی مشهورش بود.

2. دیوید گتا (David Guetta)

دیوید گتا David Guetta از معروف ترین خواننده های فرانسوی
  • تاریخ تولد: 7 نوامبر 1967 (16 آبان 1346)
  • سبک: موسیقی رقص الکترونیک، موسیقی هاوس، دنس پاپ
  • بهترین آهنگ‌ها: I’m Good؛ Hey Mama؛ Memories

دیوید گتا به عنوان یکی از بهترین خواننده های فرانسوی شناخته شده که در سال 2023، بیشترین تعداد استریم در اسپاتیفای را داشته است. ترانه‌های او سال‌هاست که در مهمانی‌ها و فستیوال‌های سراسر دنیا فضایی هیجان‌انگیز و زنده خلق می‌کنند. دیوید با برخی از خوشنام‎‌ترین هنرمندان سراسر دنیا همکاری داشته است. آثار او، از ترانه Titanium او با سیا (Sia) گرفته تا Hey Mama همراه نیکی میناژ (Nicki Minaj) و بی‌بی رکسا (Bebe Rexha)، در صدر پلی لیست بسیاری از علاقمندان به موسیقی پاپ و دیسکو قرار دارند.

  بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024

گتا به عنوان یک دی جی زیرزمینی در یک کلوب پاریسی کارش را شروع کرد و به تدریج، سبک خاص خودش را پدید آورد. در اوایل قرن بیستم، به آهنگسازی رو آورد و با ترانه‌هایی مانند When Love Takes Over مورد توجه طرفداران در سراسر دنیا قرار گرفت.

3. کالی (Cali)

کالی (Cali) از برترین و خوش صداترین خوانندگان فرانسوی مرد
  • تاریخ تولد: 28 ژوئن 1968 (7 تیر 1347)
  • سبک: پاپ/راک
  • بهترین آهنگ‌ها: La vie quoi; Elle m’a dit; Tu me manques tellement

برونو کالیکیوری (Bruno Caliciuri) که با نام حرفه‌ای‌اش کالی شناخته می‌شود، یکی از فعال‌ترین و بهترین خواننده های فرانسوی در صحنه پاپ راک به حساب می‌آید. او در پریگنان فرانسه متولد شده و در حال حاضر، ساکن منطقه روزیلیون است.

موسیقی کالی که می‌تواند عنوان بهترین خواننده فرانسوی مرد را بگیرد، تاثیر عمیقی از ژانر پانک ایرلندی دارد و تا به امروز، سه آلبوم مستقل منتشر کرده است. او در گروه‌های مختلف نوازنده بیس، درامز و گیتار بوده و دستی هم در ویولن، ساکسیفون و حتی ترومبون دارد. موسیقی کالی در نوع خودش ترکیبی جذاب و چند لایه از سبک‌های جاز و فولک در بستر پاپ راک به حساب می‌آید. او در ترانه‌هایی مانند «C’est quand le bonheur»، از رویاهای مبهم جوانی و آرزوهای بر باد رفته کودکی‌اش می‌گوید.

4. جانی هالیدی (Johnny Hallyday)

جانی هالیدی Johnny Hallyday برترین خواننده فرانسه
  • تاریخ تولد: 15 ژوئن 1943 (24 خرداد 1322)
  • تاریخ وفات: 5 دسامبر 2017 (14 آذر 1396)
  • سبک: راک اند رول، پاپ
  • بهترین آهنگ‌ها: L’envie; Requiem pour un fou; Allumer le feu

ژان فیلیپه لئو اسمت (Jean-Philippe Léo Smet) که به نام هنری جانی هالیدی معروف است، در بحبوحه جنگ جهانی دوم در پاریس متولد شد. او به عنوان یکی از بهترین خواننده های فرانسوی، به راک اند رول در موسیقی فرانسه جان بخشید و بسیاری او را الویس فرانسوی نامیدند.

  بهترین عطر مردانه 2023 که همه را مجذوب شما می کند!

جانی هالیدی بیش از 57 سال فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه داد. حاصل دستاورد او در طی این سال‌ها، تولید 79 آلبوم و فروش بیش از 110 میلیون نسخه در سراسر جهان بود. بخش عمده طرفداران او را علاقه‌مندان فرانسوی تشکیل می‌دادند. همراه نام هالیدی در سالن افتخار، عنوان پنج آلبوم ماندگار، 40 ترانه طلایی، 22 پلاتینوم و 10 جایزه Victoires de la Musique می‌درخشد.

علاوه بر موفقیت فراوان، این خواننده فرانسوی معروف اجرای 540 ترانه دوئت را نیز در کارنامه خود دارد. او در گیتار و پیانو چیره‌دست بود و در برنامه اد سالیوان (Ed Sullivan) نیز یک حضور افتخاری داشت. ترانه Let’s Twist Again او، مدت‌ها در صدر برترین آهنگ‌های اروپا باقی ماند. در سال 1966، جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) در شروع کنسرت هالیدی چند قطعه اجرا کرد و چیمی پیج (Jimmy Page) نیز به عنوان نوازنده مهمان، در یکی از آلبوم‌های جانی همکاری داشت.

5. ادی دی پرتو (Eddy de Pretto)

ادی دی پرتو از لیست بهترین خواننده فرانسوی مرد

  • تاریخ تولد: 2 می 1993 (12 اردیبهشت 1372)
  • سبک: شانسون، رپ
  • بهترین آهنگ‌ها: LOVE’nTENDRESSE; Kid; Larme fatale

تا به حال به خواننده‌ای برخورده‌اید که خود را محدود به هیچ ژانری نکند؟ با یکی از بهترین خواننده های فرانسوی، ادی دی پرتو آشنا شوید. ادی یکی از خواننده های فرانسوی معروف جدید به حساب می‌آید که با ترانه Jeune à l’âme در سال 2016 به شهرت رسید. او در کودکی کوچکترین علاقه‌ای به ورزش و بازی‌های پر جنب و جوش نشان نمی‌داد، اما شیفته تئاتر و هنرهای روی صحنه بود. به همین دلیل مادرش او را در یک تئاتر ثبت نام کرد و به همین ترتیب، ادی با هنر موسیقی، بازیگری و پیانو آشنا شد.

  بهترین خواننده های راک جهان | با 10 بهترین خواننده های راک خارجی آشنا شوید!

مهارت ترانه‌نویسی پرتو در 18 سالگی و زمانی که ترانه آر. کلی (R. Kelly) به نام I believe I can Fly را اجرا کرد، شکوفا شد. در سال 2018 ادی یک اجرای موفق همراه با ژولین دوره (Julien Doré) داشت و نامزد دریافت عنوان بهترین خواننده فرانسوی زبان جوان شد. با اینکه موفق نشد جایزه را به دست بیاورد، اما ترانه Normal او در صدر لیست پرفروش‌ترین آهنگ‌ها قرار گرفت.

6. نیکفیو (Nekfeu)

نیکفیو از خواننده های معروف فرانسوی

  • تاریخ تولد: 3 آوریل 1990 (14 فروردین 1369)
  • سبک: هیپ هاپ فرانسوی
  • بهترین آهنگ‌ها: On Verra; Tricheur’ Dans l’univers

کن ساماراس (Ken Samaras) یک رپر متولد فرانسه است که با نام هنری نیکفیو در عرصه رپ و هیپ هاپ موسیقی فرانسه می‌درخشد. او به عنوان یکی از بهترین خواننده های فرانسوی رپ، در گروه‌هایی از جمله L’entourage و 1995 همکاری داشته است.

نیکفیو با آلبوم سولوی خود، یعنی Feu به شهرت رسید و در سال 2016 جایزه بهترین آلبوم ژانر موسیقی اوربان را دریافت کرد. سومین آلبوم نیکفیو نیز در لیست 20 آلبوم برتر فرانسه قرار گرفت. ترانه سینگل او به نام Tricheur که با همکاری رپر بلژیکی دامسو (Damso) منتشر شد نیز بسیار مورد علاقه طرفداران قرار گرفت. نیکفیو اجرا همراه با اد شیرن (Ed Sheeran) را در نیز کارنامه خود دارد. این رپر جوان به جسارت خود در پرداختن به مسائل سیاسی داخل ترانه‌هایش معروف است. علاوه بر موسیقی، شانس خود را در دنیای بازیگری نیز امتحان کرده و در مقابل بازیگر افسانه‌ای، کاترین دنو (Catherine Deneuve) ایفای نقش کرده است.

7. ژان ژاک گولدمن (Jean-Jacques Goldman)

ژان ژاک گولدمن Jean-Jacques Goldman از بهترین خواننده های فرانسوی
  • تاریخ تولد: 11 اکتبر 1951 (18 مهر 1330)
  • سبک: پاپ راک، راک، پراگرسیو راک، موسیقی موج نو
  • بهترین آهنگ‌ها: puisque tu pars; là-bas; je te donne

یکی دیگر از اعجوبه‌های صنعت موسیقی فرانسه که از بهترین خواننده های فرانسوی معاصر به حساب می‌آید، ژان ژاک گولدمن است. او فعالیتش را از سال 1975 با موسیقی کلاسیک آغاز کرد و به تدریج به راک اند رول و فولک علاقه‌مند شد. گولدمن اولین تجربه‌اش در موسیقی حرفه‌ای را در گروه Taï Phong به عنوان نوازنده ویولن و خواننده کسب کرد.

  بهترین خواننده سنتی ایرانی؛ معرفی 15 تا از خوانندگان کلاسیک ایرانی برتر

گولدمن بیش از هر چیزی علاقه داشت ترانه‌هایش را به زبان فرانسوی منتشر کند، و به همین علت حرفه خود را به عنوان یک موسیقیدان مستقل ادامه داد. طرفداران بیش از هر چیزی عاشق سبک منحصر به فرد ترانه‌های او هستند که پا را از ساختارهای کلاسیک راک فراتر می‌گذارد و لطف خلاقانه خاص خودش را به آهنگ می‌بخشد. گولدمن با وجود اظهارهای ضد و نقیض منتقدان، همچنان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و معروف ترین خواننده های فرانسوی شناخته می‌شود.

8. زاز (ZaZ)

زاز ZaZ از بهترین خوانندگان زن اهل فرانسه
  • تاریخ تولد: 1 می 1980 (11 اردیبهشت 1359)
  • سبک: جاز، فانک
  • بهترین آهنگ‌ها: Je veux; La vie en Rose (cover); Si jamais j’oublie

ایزابلا جفری (Isabelle Geffroy) که با نام هنری ZaZ در صنعت موسیقی اپرای اروپایی فعالیت دارد، با ترکیبی از ژانرهای سول و آکوستیک و صدایی که بی‌شباهت به نوای ترومپت نیست، از بهترین خواننده های فرانسوی زن به شمار می‌آید. زاز در مرکز Conservatoire de Tours موسیقی را به طور حرفه‌ای آموخت و تمرکز اصلی خود را برای یادگیری آواز کر، ویولن، پیانو و گیتار قرار داد. سبک او تحت تاثیر هنرمندانی از جمله آنتونیو ویوالدی (Antonio Vivaldi) و خصوصا آهنگ چهار فصل او، الا فیتزجرالد (Ella Fitzgerald) و انریکو ماسیاس (Enrico Macias) قرار دارد.

زاز با ترانه Je veux در سال 2010 به شهرت رسید. او در سراسر اروپا تور برگزار می‌کند و همراه گروه‌های مختلف کنسرت می‌گذارد. سبک خاص و منحصربه‌فرد این بانوی هنرمند، نوایی جذاب و هیجان‌انگیز به موسیقی می‌بخشد. او در سال 2015 جایزه بهترین خواننده فرانسوی زن را به عنوان یک هنرمند پاپ راک دریافت کرد.

  20 تا از بهترین چالش های دورهمی برای جمع خانوادگی و دوستانه

9. گوژیرا (Gojira)

گوجیرا Gojira از بهترین گروه های خواننده های فرانسوی جوان
  • سال تشکیل: 1996
  • سبک: تکنیکال دث متال، پراگرسیو متال، گروو متال، پست-متال
  • بهترین آهنگ‌ها: Flying Whales; Stranded; Only Pain

به خاطر دارید که گفتیم لیست امروز ما برای هر سلیقه‌ای یک پیشنهاد عالی دارد؟ این مورد از بهترین خواننده های فرانسوی، یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی پرانرژی متال است. گروه گوژیرا (که در ابتدا با نام گودزیلا شروع به کار کرد) در سال 1996 در اوندرس فرانسه شکل گرفت. گوجیرا به موسیقی پراگرسیو و تکنیکی، ریف‌های خلاقانه گیتار، بیس سنگین و متن ترانه‌های منحصر به فردش در سراسر دنیا شناخته می‌شود و یکی از برترین گروه‌های متال است. این گروه عمدتا به مفاهیمی روانشناختی، فلسفی و طرفداری از محیط زیست می‌پردازد.

به قول منتقدان، گوژیرا نیمه اول عمرش را در تاریکی به سر برد و با انتشار Flying Whales به محبوبیتی انفجاری در جهان رسید.گوژیرا تا کنون هفت آلبوم استودیویی منتشر کرده است. آلبوم Magma (2016) یک جایزه گرمی برای گروه به همراه داشت و آهنگ‌های Silvera و Amazonia نیز عنوان بهترین اجرا را دریافت کردند.

10. ونسا پارادی (Vanessa Paradis)

ونسا پارادی از لیست بهترین خواننده فرانسوی زبان

  • تاریخ تولد: 22 دسامبر 1972 (1 دی 1351)
  • سبک: آراندبی، پاپ، راک
  • بهترین آهنگ‌ها: La Seine; Mariyln & John; Divine idylle

در فرانسه کمتر خانه‌ای است که چشمان اعضای آن، با شنیدن نام یکی از بهترین خواننده های فرانسوی یعنی ونسا پارادی برق نزند. به علاوه، پارادی مدتی طولانی با جانی دپ (Johnny Depp)، بازیگر محبوب، ارتباطی نزدیک داشت. پارادی در سال 1987 و در حالی که 14 سال بیشتر نداشت، با ترانه Joe le taxi به شهرت رسید و تحسین کل فرانسه را به خود جلب کرد. به علاوه، او با بازیگری خیره‌کننده خود به یکی از ستاره‌های سینمای فرانسه بدل شد و در 18 سالگی جایزه سزار را به دست آورد. ونسا همچنان در صنعت موسیقی فعالیت دارد و جدیدترین آلبومش با عنوان Les Sources، در صدر لیست پرفروش‌ترین آلبوم‌های فرانسه قرار گرفت.

  بیوگرافی پارسا پیروزفر و حقایقی از زندگی او + تصاویر

11. فرانس گال (France Gall)

خواننده معروف فرانسوی فرانس گال

  • تاریخ تولد: 9 اکتبر 1947 (16 مهر 1326)
  • تاریخ وفات: 7 ژانویه 2018 (17 دی 1396)
  • سبک: پاپ، سینث-پاپ، موسیقی Yé-yé
  • بهترین آهنگ‌ها: Résiste؛ Ella, elle l’a؛ Évidemment

ایزابل گنوی ماری آن گال (Isabelle Geneviève Marie Anne Gall) که با نام فرانس گال شناخته می‌شود، یکی دیگر از خواننده های معروف فرانسوی است. او در سال 1965 و در 17 سالگی با آهنگ Poupée de cire, poupée de son جایزه دهمین دوره مسابقه آواز یوروویژن را گرفت. سپس او به خاطر همکاری‌هایش با میشل برژه (Michel Berger) بیشتر شناخته شد و در سال 1976 با او ازدواج کرد. خانواده او شدیدا اهل موسیقی بودند و پدرش رابرت گال (Robert Gall) ترانه‌هایی برای ادیث پیاف و شارل آزناوور (Charles Aznavour) نوشته بود. همچنین مادرش نیز خواننده بود.

12. سرژ گنزبور (Serge Gainsbourg)

سرژ گنزبور از بهترین خواننده های فرانسه

  • تاریخ تولد: 2 آوریل 1928 (13 فروردین 1307)
  • تاریخ وفات: 2 مارس 1991 (11 اسفند 1369)
  • سبک: پاپ فرانسوی، راک، جاز
  • بهترین آهنگ‌ها: Je t’aime… moi non plus؛ Bonnie and Clyde

سرژ گنزبور از خوش صدا ترین خواننده های فرانسوی محسوب می‌شود که در زمینه‌های بازیگری، آهنگ‌سازی و کارگردانی نیز فعال داشته است. او یکی از مهم‌ترین و بهترین خواننده های فرانسه در سبک پاپا فرانسوی به حساب می‌آید و آهنگ‌های بحث‌برانگیزی می‌ساخت. او با سبک‌های جاز، شانسون و yé-yé حرفه‌اش را شروع کرد و سپس به سبک‌هایی چون راک، زوک، فانک، رگی و الکترونیکا روی آورد. سبک‌های موسیقیایی مختلف این خواننده معروف فرانسوی طبقه‌بندی کردن او را در یک سبک مشخص سخت کرده است و با این حال یکی از تاثیرگذارترین موسیزین‌های جهان محسوب می‌شود. او در ترانه‌هایش از بازی با کلمات و لحنی طنز استفاده می‌کرد و بیشتر از 550 ترانه نوشته بود.

  بهترین خواننده های 2023 جهان، هنرمندان برتر موسیقی در سال 2023

13. شارل آزناوور (Charles Aznavour)

شارل آزناوور از خوش صدا ترین خواننده های فرانسوی

  • تاریخ تولد: 22 می 1924 (1 خرداد 1303)
  • تاریخ وفات: 1 اکتبر 2018 (9 مهر 1397)
  • سبک: پاپ، شانسون
  • بهترین آهنگ‌ها: Tous les visages de l’amour؛ La Bohème؛ Le Chemin de l’éternité

شارل آزناوور از بهترین خواننده های فرانسه، خواننده، ترانه‌نویس و بازیگر فرانسوی با اصالتی ارمنی بود. او بیشتر به خاطر صدای تنور ویبراتویش شناخته می‌شد که در نت‌های بالا صدایش شفاف و زنگ‌دار و در نت‌های پایین صدای عمیقی داشت. او بیشتر از 70 سال در این حوزه فعال بود و بیشتر از 1200 آهنگ در 9 زبان ضبط کرده بود. علاوه بر این، او بیش از 1000 ترانه برای خودش و خواننده‌های دیگر نوشته بود. آزناوور به عنوان یکی از خوش صدا ترین خواننده های فرانسوی و یکی بزرگ‌ترین ترانه‌نویسان جهان به حساب می‌آید و در فرهنگ پاپ قرن بیستم تاثیر زیادی داشته است.

شازل آزناوور به عنوان فرانک سیناترا (Frank Sinatra) در فرانسه شناخته می‌شد و او را خداوندگاری در سبک پاپ فرانسوی می‌دانستند. بسیاری از رسانه‌ها نیز این خواننده معروف فرانسوی را به عنوان معروف‌ترین شخص ارمنی در کل جهان معرفی می‌کردند. او برای رئیس‌جمهورها، پاپ‌ها و افراد سلطنتی اجرا کرده بود.

14. آیا ناکامورا (Aya Nakamura)

آیا ناکامورا از لیست معروف ترین خواننده فرانسوی

  • تاریخ تولد: 10 می 1995 (20 اردیبهشت 1374)
  • سبک: پاپ، آفروبیتز، زوک، آراندبی
  • بهترین آهنگ‌ها: Djadja؛ Copines؛ Jolie nana

آیا ناکامورا از لیست معروف ترین خواننده فرانسوی، در کشور مالی متولد شده است و در کودکی به همراه خانواده‌اش به فرانسه نقل مکان کرده‌اند. او آهنگ‌هایش را به صورت آنلاین منتشر می‌کرد و بعد از انتشار آهنگ‌های Karma و J’ai mal به شهرت رسید. یکی از آهنگ‌های او به نام Brisé در یوتیوب بازدید زیادی دریافت کرد و همکاری‌ای با رپر فرانسوی، فابیبی (Fababy) در آهنگ Love d’un voyou او را برای اولین بار به چارت آهنگ‌های فرانسه رساند. اولین آلبومش را در سال 2017 با نام Journal intime منتشر کرد و به شهرت بیشتری رسید. آلبوم بعدی‌اش نیز با نام Nakamura که در سال 2018 عرضه شد، فروش خیلی بالایی داشت و آهنگ‌هایش به رتبه‌های بالایی در کشورهای فرانسوی زبان و دیگر کشورها رسیدند.

  بهترین سریال های چینی 2023؛ معرفی 15 سریال چینی جدید

15. فرانسواز اردی (Françoise Hardy)

فرانسواز اردی خواننده زن فرانسوی معروف

  • تاریخ تولد: 17 ژانویه 1944 (26 دی 1322)
  • سبک: پاپ فرانسوی، yé-yé، شانسون
  • بهترین آهنگ‌ها: Message personnel؛ Mon Amie La Rose؛ Voilà

فرانسواز مادلین اردی (Françoise Madeleine Hardy) خواننده، ترانه‌نویس و بازیگر بازنشسته فرانسوی‌ست که در لیست بهترین خواننده های فرانسه قرار می‌گیرد. او بیشتر به خاطر خواندن بالادهای احساسی و مالیخولیایی شناخته می‌شود. اردی در اوایل دهه 60 میلادی به عنوان یکی از خوانندگان اصلی موج yé-yé به شهرت رسید. علاوه بر فرانسوی، او آهنگ‌هایی به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و آلمانی نیز خوانده است. این خواننده معروف فرانسوی بیشتر از 50 سال در حوزه موسیقی فعال بود و بیشتر از سی آلبوم استودیویی منتشر کرد.

او در پاریس به دنیا آمده است و اولین آلبومش را در سال 1962 منتشر کرد که آهنگ Tous les garçons et les filles از این آلبوم خیلی موفق شد. او با تاثیرات موسیقی راک‌ اند رول کارش را شروع کرد و بعد از نقل مکان به لندن در سال 1964 برای ضبط آلبوم‌هایش، سبکش تغییر کرد. او با ترانه‌نویس‌هایی چون سرژ گنزبور (Serge Gainsbourg)، پاتریک مودیانو (Patrick Modiano)، میشل برژه (Michel Berger) و کاترین لارا (Catherine Lara) همکاری کرده است.

سخن آخر

بهترین خواننده های فرانسه در هر ژانری که به ذهنتان برسد نامی پرآوازه از خود برجا گذاشته‌اند؛ چه جاز باشد و چه موسیقی راک و فولک، یا ژانرهای نوظهوری مانند الکترونیک و آلترناتیو. آثار هریک از این هنرمندان، اثری شگرف بر صحنه موسیقی فرانسه داشته است. از قرن هفدهم تا به امروز، فرانسه بزرگان موسیقیدان و صداهای ماندگار فراوانی را به خود دیده. امیدواریم هنرمندان جوان فرانسوی، این میراث را ادامه بدهند و استعدادهای نوظهور، به نحو احسن شکوفا شوند تا زیبایی زبان عشق را به جهان بشناسانند. خواننده معروف فرانسوی موردعلاقه شما کیست؟ پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید، منتظر شما هستیم!

  حقایق ترسناک انیمیشن ها؛ 15 راز شوکه کننده از کارتون ها که نمی دانید

سوالات متداول

بهترین خواننده‌های فرانسوی چه کسانی هستند؟

از جمله بهترین خواننده های فرانسوی می‌توانیم از هنرمندان زیر نام ببریم:
ادیث پیاف
ژان ژاک گولدمن
ونسا پارادیس

چرا خوانندگان فرانسوی محبوب هستند؟

خوانندگان فرانسوی به دلیل صدای منحصر به فرد و جذابشان محبوب هستند. آنها اغلب از لهجه فرانسوی خود در آهنگ هایشان استفاده می کنند که باعث می شود صدایشان متمایز و جذاب باشد. علاوه بر این، خوانندگان فرانسوی اغلب آهنگ هایی با مضامین عاشقانه، احساسی یا سیاسی می خوانند که با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار می کند.

چگونه می توانم با موسیقی فرانسوی آشنا شوم؟

راه‌های زیادی برای آشنایی با موسیقی زیبای بهترین خواننده های فرانسوی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌هایی مانند یوتوب، اسپاتیفای و رادیو آنلاین به موسیقی فرانسوی گوش فرا دهید.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا