سبک زندگیعلمی و جهان

ترفندهای سریع و مؤثر برای پاک کردن انواع لکه در مبل

5
(1)

همه ما در زمان کودکی حسابی از والدین و بزرگترها بابت حساسیت‌شان برای لکه و کثیف شدن مبلمان و فرش، حسابی غرولند و سرزنش شنیده‌ایم. اما حالا که خودمان صاحب خانه و زندگی شده‌ایم، به دشواری پاک کردن انواع لکه در مبل پی برده‌ایم!

تميز كردن لکه روی مبل شاید پیش پا افتاده به نظر برسد، اما یکی از دشوارترین کارهایی است که هرکسی در طی عمرش انجام می‌دهد. برخی لکه‌ها چنان سرسخت هستند که گویی حقوق می‌گیرند تا روی سطح مبل، فرش و هرجای دیگر جا خوش کنند و تکان نخورند.

دانش نحوه پاکسازی انواع لکه، برای هرکسی در هر سن‌وسالی لازم است. امروز در نجوافکت با معرفی لیستی از انواع ترفند از بین بردن لکه از روی مبلمان مهمان نمایشگرهای شما هستیم. با این راهکارهای قطعی، تضمین می‌کنیم 90 درصد لکه‌ها به خوبی از بین بروند و اثری از آنها باقی نماند.

سرعت، اولین ترفند برای پاک کردن انواع لکه در مبل

در محلی که زندگی می‌کنیم، بروز هر اتفاقی محتمل است. شاید غذایی از دستتان بیفتد، قهوه، چای یا هر نوشیدنی دیگری روی مبل بریزد، حیوان خانگی عزیزتان مبل را مورد عنایت قرار بدهد یا به هر ترتیب، پارچه مبل آلوده و لکه شود.

  خواص دانه چیا؛ راز سلامتی در دانه‌ های کوچک و شگفت انگیز Chia Seeds

اولین قانون برای پاک کردن انواع لکه در مبل، این است که به سرعت برای زدودن آلودگی اقدامی کنید. هرچه بیشتر لکه روی سطح باقی بماند، عمیق‌تر داخل بافت مبل شما نفوذ خواهد کرد و پاک کردن آن خیلی دشوارتر خواهد شد. اگر می‌خواهید با تميز كردن لکه روی مبل، اثری از آن باقی نماند و رنگ پارچه مثل روز اولش شود، بایستی هرچه زودتر برای نظافت اقدام کنید.

اصول تميز كردن لکه روی مبل

ترفند از بین بردن لکه از روی مبلمان؛ تميز كردن مبل پارچه اي با صابون

پیش از اینکه با مواد مختلف (از شوینده‌های شیمیایی گرفته تا موادی که در آشپزخانه دارید) به جان مبلمان بیفتید، باید از اصول پاک کردن انواع لکه در مبل آگاه باشید. اگر روی مبلمان شما ماده‌ای ریخته شده که پارچه را لک می‌کند، در اولین گام آرامش‌تان را حفظ کنید و لکه را با پارچه تمیزکاری محکم نسابید. همچنین از اولین شوینده‎‌ای که دم دستتان بود استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود لکه به اعماق پارچه هل داده شود و تميز كردن لکه روی مبل را حتی دشوارتر می‌کند. سپس بکوشید با جاروبرقی، تا جای ممکن اضافی ماده ریخته شده روی مبل را تمیز کنید، و در نهایت با استفاده از روش‌های تمیز کردن لکه روی مبل به نظافت بپردازید.

شناختن انواع لکه‌ها، به پاک کردن انواع لکه در مبل کمک زیادی می‌کند. ماهیت و ترکیب شیمیایی، میزان چسبندگی و رنگ دهی لکه‌های مواد مختلف با یکدیگر فرق دارد. بنابراین ترفند از بین بردن لکه از روی مبلمان هم برای مواد مختلف، متفاوت خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین نکات برای پاک کردن انواع لکه از روی مبل، اگاهی از جنس پارچه و سطح سازگاری آن با شوینده‎های مختلف است. اگر از جنس و بافت پارچه آگاه باشید، می‌توانید مواد مناسبی را برای پاکسازی انتخاب نمایید. به این منظور، زمانی که مبل را خریداری می‌کنید تگ اطلاعات آن را جدا نکنید (یا در جای مناسبی نگهداری کنید). بر روی هر تگ، اطلاعاتی درباره متریال محصول نوشته می‌شود. عموماً تگ محصولات پارچه‌ای، اطلاعات زیر را دربر دارند.

  • W: این حرف نشان می‎‌دهد که می‌توانید از شوینده‌های پایه آب برای از بین بردن لکه مبل در خانه استفاده کنید. استفاده از بخارشو، بسیاری از شوینده‎‌های رایج و آب صابون برای این مبل‌ها مناسب خواهد بود.
  • S: وجود این حرف نشان می‌دهد که لکه‌های روی مبل تنها بایستی با روش خشکشویی پاک شوند و فقط بایستی از محصولات پایه حلّال استفاده کنید. به عبارت دیگر، شوینده‌های تجاری و شیمیایی بهترین گزینه برای این مبل‌ها هستند.
  • S/W: برای تميز كردن لکه روی مبل که زیاد جدی و عمیق نباشد، می‌توانید از مواد پایه آب بهره ببرید. اما برای لکه‌های عمقی و بزرگ بایستی از خشکشویی کمک بگیرید.
  • WASH: ساده‌ترین علامتی که وجود دارد. این علامت نشان می‌دهد که می‌توانید کوسن‌ها و روکش مبل را در ماشین لباسشویی بیندازید. اما دقت کنید که از تنظیمات گردش ملایم استفاده نمایید، روکش را در خشک کن نیندازید و اجازه بدهید با جریان هوا خشک شود.
  • X: اگر این علامت روی تگ مبل شما وجود دارد، بدان معناست که باید لکه‌های خشک شده را فقط با جاروبرقی تمیز کنید. اگر لکه از بین نرفت، کار را به یک مبل شویی کاردان بسپارید.
  6 خاصیت ژل رویال: راز طول عمر و تندرستی با شاه انگبین

بهترین مواد برای تميز كردن لکه روی مبل

برای پاک کردن انواع لکه از روی مبل، بسته به نوع لکه روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه نگاهی به بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای پاکسازی انواع لکه نگاهی خواهیم داشت.

مایع ظرفشویی و آب، بهترین ترکیب برای پاک کردن انواع لکه در مبل

پاک کردن انواع لکه از روی مبل؛ استفاده از محلول مایع ظرفشویی

اگر تگ شما علامت W یا S/W داشته باشد، می‌توانید با خیال راحت ترکیب آب و مایع ظرفشویی را برای تميز كردن لکه روی مبل به کار بگیرید. این ترکیب برخلاف شوینده‎‌های قوی دیگری مانند مایع لباسشویی، آسیب کمتری به پارچه مبل می‌زنند و به عنوان ترفند لکه بری مبل با روش های ارزان، یکی از بهترین روش‌ها برای رفع لکه‌هایی مثل لک غذا یا گِل است.

برای تهیه محلول لکه بر مبل، به این ترتیب عمل کنید:

  1. چند قطره مایع ظرفشویی را داخل یک لیوان آب سرد بریزید. تا حد امکان سعی کنید مایع ظرفشویی رنگ دار به کار نبرید، چون امکان دارد مبل شما را بدتر لکه کنند.
  2. یک پارچه میکروفیبر را مرطوب کنید و آهسته روی لکه بزنید. هنگام پاک کردن انواع لکه در مبل، به هیچ عنوان پارچه را نمالید و به ضربه‌های آهسته اکتفا کنید؛ به خصوص زمانی که یک ماده نیمه جامد روی سطح ریخته باشد.
  3. اجازه دهید مبل خشک شود. اگر بقایای لکه همچنان برجا بود، دوباره این فرایند را تکرار کنید.

جوش شیرین، دومین ترفند برای تمیز کردن لکه روی مبل

از بین بردن لکه روی مبل پارچه ای با جوش شیرین

گاهی لکه‌های چربی سرسختانه به مبل می‌چسبند و پاک کردن آنها کار ساده‌ای نیست. اگر غذا روی مبل ریخته باشید (به ویژه موادی مانند رب و سس گوجه، روغن و کره) به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. مقدار مناسبی جوش شیرین روی لکه بریزید، طوری که تمام سطح آن را بپوشاند.
  2. اجازه بدهید جوش شیرین حداقل 20 دقیقه روی لکه بماند تا آن را به خود جذب کند.
  3. با جاروبرقی محل را تمیز کنید. اگر لکه همچنان باقی بود، دوباره همین کار را تکرار نمایید.
  4. اگر مبل شما طاقت استفاده از آب و مواد شوینده را دارد، با استفاده از مایع ظرفشویی (یا صابون) لکه را تمیز کنید.
  باستی هیلز، شهرک ورود ممنوع تهران | با شهرک اعیان نشین تهران آشنا شوید

‎ترکیب جادویی سرکه و مایع ظرفشویی

بهترین لکه بر مبل مخمل، محلول آب و سرکه

پای تميز كردن لکه روی مبل که وسط بیاید، ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی جادو خواهد کرد. این ترکیب برای پارچه‌هایی به کار می‌رود که می‌توان از مواد پایه آب روی آنها استفاده کرد. اگر با دشمنان بزرگی از جمله لکه قهوه و چای، میوه‌های رنگدار، آب میوه یا لکه شراب طرف هستید این ترکیب می‌تواند بهترین لکه بر مبل پارچه ای برای شما باشد.

  1. با نسبت 3 به 1، آب و سرکه سفید را باهم مخلوط کنید و محلول لکه بر خانگی بسازید.
  2. محلول را آهسته روی لکه بزنید. مراقب باشید لکه زیادی آب به خودش جذب نکند چون ممکن است خیس شده و مساحت آن افزایش پیدا کند.
  3. با استفاده از یک پارچه یا حوله کاغذی خشک، آهسته روی لکه فشار دهید تا ترکیب سرکه و آب را به خودش جذب کند.

آب و یخ

آب و یخ برای از بین بردن بسیاری از لکه‎‌ها، مانند لکه چربی و لکه شمع عالی خواهند بود. اگر روی مبلمان شما لکه سرسختی از شمع یا آدامس ریخته باشد، می‌توانید با استفاده از آب و یخ در درجه اول بقایای مانده را جدا کنید. برای زدودن این لکه‌ها به این ترتیب عمل کنید.

  1. اگر لکه شمع هنوز به حالت مذاب قرار دارد یا نرم است، قطعه‌ای یخ روی آن قرار بدهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. سپس می‌توانید با چاقوی کره خوری آن را جدا کنید.
  2. برای تمیز کردن بقایا، اتویی را گرم کنید. یک دستمال کاغذی یا حوله کاغذی روی لکه قرار بدهید و اتو را روی آن بگذارید. به این ترتیب لکه دوباره ذوب شده و جذب کاغذ می‌شود.
  3. در نهایت می‌توانید لکه را با آب و صابون یا الکل پاک کنید.
  طرز تهیه شیر بادام خانگی در 4 مرحله

شیوه نظافت انواع لکه‌ها

پاک کردن‌ لکه خون

بهترین شیوه برای پاک کردن لکه خون از روی مبل پارچه‌ای به سرعت عمل شما و نوع پارچه مبل بستگی دارد. به یاد داشته باشید که هرچه سریع‌تر لکه خون را پاک کنید، شانس پاک شدن کامل آن بیشتر خواهد بود. همچنین قبل از تمیز کردن لکه روی مبل، آهسته با یک دستمال یا پارچه خون اضافی یا خشکیده را تمیز کنید تا احتمال پخش شدن آن پایین بیاید. به طور کلی، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید.

  1. لکه را با پارچه خیس شده در آب سرد تمیز کنید. از آب گرم یا داغ استفاده نکنید، زیرا این کار باعث می‌شود که لکه به الیاف پارچه بچسبد و پاک کردن آن دشوارتر شود.
  2. می‌توانید از هیدروژن پراکسید یا مواد شوینده خانگی مانند مایع ظرفشویی یا سرکه سفید هم استفاده کنید. (قبل از استفاده از هر شوینده‌ای، آن را در قسمتی از مبل که توی دید نیست، تست کنید تا مطمئن شوید که به رنگ و پارچه آسیب نمی‌رساند.)
  3. شوینده را روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس، لکه را با دستمال تمیز یا برس نرم پاک کنید.
  4. در صورت نیاز، این مراحل را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود.

بهترین روش برای پاکسازی لکه جوهر از روی مبل

لکه جوهر خودکار، یکی از ناجورترین لکه‌هاست که ممکن است روی مبل بیفتد. اما به سه روش می‌توانید به جنگ لکه جوهر بروید.

روش اول: استفاده از شیر

  • یک پارچه تمیز را به شیر آغشته کنید و به آرامی روی لکه جوهر بمالید. بگذارید شیر چند دقیقه روی لکه بماند تا جوهر را جذب کند.
  • با یک پارچه تمیز و مرطوب، شیر و جوهر را از روی مبل پاک کنید.
  حفاظت از پوست با انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان | قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک کدام است؟

روش دوم: استفاده از الکل

  • یک پارچه تمیز را به الکل سفید یا الکل اتیل ۷۰% آغشته کنید. به آرامی روی لکه جوهر بمالید تا جوهر را حل کند.
  • با دستمال تمیز و مرطوب، الکل و جوهر را از روی مبل پاک کنید.

روش سوم: استفاده از اسپری مو

  • اسپری مو را روی لکه جوهر اسپری کنید. بگذارید چند ثانیه بماند تا جوهر را حل کند.
  • سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب، اسپری مو و جوهر را از روی مبل پاک کنید.

دقت داشته باشید که هنگام پاک کردن لکه در مبل، پارچه را محکم نمالید و لکه را فشار ندهید. با ضربه‌های آهسته جوهر را پاک کنید تا به خورد مبل نرود و پاک شود.

پاکسازی لکه مدادرنگی و پاستل از روی مبل

این مورد برای خانواده‌هایی که یک یا چند فرزند کوچک در خانه دارند، به وفور اتفاق می‌افتد. بچه‌ها ماشین‌های لکه ساز هستند و با هر وسیله‌ای که به فکرتان برسد، خانه را مورد عنایت قرار می‎‌دهند.

اگر مبلمان شما آلوده به لکه مدادرنگی، مدادسیاه، ماژیک و پاستل شده باشد، خمیردندان دوست شماست. برای پاکسازی لکه‌ها با خمیردندان، طبق دستور زیر عمل کنید.

  1. مقداری خمیردندان سفید (غیر ژلی) را روی لکه مدادرنگی یا مداد شمعی بمالید.
  2. با استفاده از یک پارچه تمیز، خمیردندان را به آرامی روی لکه بمالید.
  3. در صورت نیاز، می‌توانید از یک مسواک نرم برای کمک به پاک کردن لکه استفاده کنید.
  4. با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب، خمیردندان و باقی مانده لکه را از روی مبل پاک کنید.
  5. مبل را با آب تمیز بشویید و بگذارید تا به طور کامل خشک شود.
  20 ایده خلاقانه هدیه برای دختر نوجوان | کادو برای دختر تینیجر چی بخریم؟

دقت داشته باشید که خمیردندان برای پارچه مبل شما خورنده و آسیب زننده نباشد. این روش، بهترین لکه بر مبل مخمل، چرم و پارچه‌ای نخی یا پلاستیکی خواهد بود.

بهترین شیوه برای پاک کردن انواع لکه در مبل چرمی

لکه بری مبل چرمی با بخارشوی؛ لکه بری مبل با مواد خانگی

معمولاً مبل‌های چرمی بافتی غیرقابل نفوذ دارند و در صورتی که مایعات یا مواد جامد روی آن ریخته شوند، راحت‌تر پاک خواهند شد. البته همچنان امکان دارد لکه‌های ناخوشایندی بر روی مبل باقی بماند، به خصوص اگر مبل شما رنگ روشنی داشته باشد.

تمیز کردن مبل‌های چرمی کار ساده‌ای نیست. احتمال دارد شوینده‌های عادی، به مبل آسیب بزنند. به طور کلی می‌توانید با استفاده از صابون‌های ملایم یا پاک کننده‌های مخصوص چرم، لکه‌ها را از روی مبل چرمی پاک نمایید. در صورتی که مبل‌تان بعد از استفاده از روش‌های مختلف همچنان لکه مانده باشد، توصیه می‌کنیم به مبلمان را به مبل شویی حرفه‌ای بسپارید. چرم‌های مصنوعی معمولاً نسبت به شوینده‌های عادی حساس هستند و ممکن است چروکیده یا پاره شوند.

مبل چرک مرده را چطور تمیز کنیم؟

مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم؟ لکه بری مبل با روش های بدون مبل شویی

تمیز کردن مبل چرک مرده می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد، طوری که گاهی تمام مهارتتان در پاک کردن انواع لکه در مبل را باید به کار بگیرید که فقط یکی از مبلمانتان را تمیز کنید! اما با رعایت مراحل و تکنیک‌های مناسب، می‌توانید دوباره مبل محترم را پاک و تمیز ببینید.

کشیدن جاروبرقی: قبل از هر کاری، مبل را به طور کامل جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و ذرات سست را از روی آن پاک کنید. از برس مخصوص مبلمان جاروبرقی استفاده کنید تا به الیاف پارچه آسیب نرسد.

  بهترین دمنوش برای سرماخوردگی چیست؟

لکه گیری: اگر لکه‌های خاصی روی مبل وجود دارد، ابتدا باید آنها را لکه‌گیری کنید. برای پاک کردن انواع لکه در مبل می‌توانید از شوینده‌های مخصوص مبلمان پارچه‌ای یا مواد شوینده خانگی مانند مایع ظرفشویی یا سرکه سفید استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر شوینده‌ای، آن را در قسمت نامشخصی از مبل تست کنید تا مطمئن شوید که به رنگ و پارچه آسیب نمی‌رساند. لیست ما در بالا برای پاک کردن انواع لکه در مبل، اینجا حسابی به کارتان خواهد آمد.

به طور کلی بهترین متریال‌ها برای تميز كردن لکه روی مبل شامل موارد زیر هستند:

  • جوش شیرین: جوش شیرین یک تمیزکننده طبیعی و بی‌خطر است که می‌تواند برای تمیز کردن مبل چرک مرده استفاده شود. برای این کار، جوش شیرین را روی مبل بپاشید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس، جاروبرقی را روی مبل بکشید تا جوش شیرین و آلودگی‌ها را از روی آن پاک کنید.
  • سرکه سفید: سرکه سفیدک یک تمیزکننده طبیعی دیگر است که می‌تواند برای تمیز کردن مبل چرک مرده استفاده شود. برای این کار، سرکه سفید را با آب مخلوط کنید و با استفاده از یک دستمال نرم روی مبل بمالید. سپس، مبل را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.
  • شامپوفرش: شامپو فرش یک شوینده مخصوص برای تمیز کردن فرش و مبل است. برای استفاده از شامپو فرش، آن را طبق دستورالعمل روی محصول رقیق کنید و با استفاده از یک برس نرم روی مبل بمالید. سپس، مبل را با آب تمیز بشویید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.
  10 مضرات شبکه های اجتماعی؛ از آسیب شبکه های اجتماعی چه می دانید؟

تمیز کردن کلی: برای تمیز کردن کلی مبل، می‌توانید از بخارشوی یا شامپو فرش استفاده کنید. اگر از بخارشوی استفاده می‌کنید، از تنظیمات مناسب برای پارچه مبل استفاده کنید. اگر از شامپو فرش استفاده می‌کنید، آن را طبق دستورالعمل روی محصول رقیق کنید و با استفاده از یک برس نرم روی مبل بمالید.

نکات مهم:

  • قبل از تمیز کردن مبل، حتماً برچسب مراقبت از آن را مطالعه کنید.
  • از شوینده‌های قوی و سفیدکننده‌ها استفاده نکنید، چون احتمال دارد به رنگ و پارچه مبل آسیب برسانند.
  • مبل را در معرض نور مستقیم خورشید یا گرمای زیاد قرار ندهید، چون ممکن است باعث رنگ پریدگی یا چروک شدن پارچه شود.

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید مبل چرک مرده را به طور کامل تمیز کنید و به آن جانی دوباره ببخشید.

جمع بندی

مبل‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون منزل هستند و استفاده مداوم از آنها، می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های مختلف روی آنها شود. دانستن ترفندهای پاک کردن انواع لکه در مبل، برای حفظ زیبایی و طول عمر مبل‌ها ضروری است.

در این مقاله، روش‌های مختلفی برای تميز كردن لکه روی مبل از روی مبل‌های پارچه‌ای و چرمی ارائه شد. به طور کلی، برای پاک کردن لکه‌ها، ابتدا باید نوع لکه را مشخص کنید و سپس از روش مناسب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

نکات مهم تمیز نگه داشتن مبل را نیز حتماً در خاطر داشته باشید.

  • برای تمیز کردن کلی مبل، می‌توانید از بخارشوی یا شامپو فرش استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از لکه شدن مبل، می‌توانید از روکش مبل استفاده کنید.
  • مبل را در مکان‌های پر رفت و آمد قرار ندهید.
  • به طور مرتب مبل را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و ذرات سست را از روی آن پاک کنید.
  حفاظت از پوست با انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان | قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک کدام است؟

با رعایت این نکات می‌توانید مبل‌های خود را برای سال‌های طولانی تمیز و سالم نگه دارید.

سؤالات متداول

چگونه لکه خودکار مبل را بدون مبل شویی و در منزل پاک کنیم؟

برای زدودن لکه خودکار از روی مبلمان می‌توانید از موادی مانند الکل ضدعفونی کننده، خمیردندان، هیدروژن پراکسید، بخارشوی، گلیسرین و شوینده همه کاره استفاده کنید.

چگونه لکه چرک مردگی مبل را بدون مبل شویی پاک کنیم؟

برای زدودن لکه‌های چرک مرده از روی مبلمان می‌توانید از موادی اعم از شوینده‌های ملایم، شامپوفرش، سرکه سفید، خمیردندان یا محلول جوش شیرین استفاده کنید. ماده پاک کننده موردنظر را روی لکه بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال تمیز، محل را پاک کنید.

چطور لکه چسب را از روی مبل پاک کنیم؟

اگر چسب یا آدامس به مبل شما چسبیده باشد، با یک پارچه آغشته به روغن مایع محل را تمیز کنید تا چسب یا آدامس جدا شود. سپس با آب گرم و یک شوینده غیرآسیب زننده، روغن را از سطح پاک کنید.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

نظرات 5

  1. سلام روز بخیر
    چطوری میتونم با مدیریت سایت در ارتباط باشم ؟
    یک پیشنهاد داشتم.
    متشکرم

    1. سلام و عرض ادب
      ممنون میشم پیشنهاد رو داخل کامنت‌ها بفرمایید، به مدیریت منتقل می‌کنیم.

      1. من یک سایت اینترنتی داشتم و میخواستم به نوعی باهمدیگه فعالیت کنیم.

        فعالیت سایت از سال ۱۴۰۱ می باشد و در زمینه تئوری ، فکت ، چالش و پرونده جنایی هست.

        من تا الان خودم تنهایی این سایت رو بالا اووردم و دست تنها تونستم بازدید نسبتا خوبی بگیرم براش.

        بخاطر همین میخواستم اگر مایل باشین به نوعی مکمل هم باشیم و هرکدوم یک بخشی رو پوشش بدیم. ( سئو سایت هم بد نبوده تا الان )

        امیدوارم که شما هم مایل باشین که در این صورت باعث افتخار من خواهد بود.

        1. ممنونم از پیشنهادتون
          اجازه بدید با مدیریت مطرح بشه، پاسخ نهایی خدمت شما اعلام خواهد شد
          سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا