زبان و ادبیاتترین هاسرگرمیمحبوب ترین هامنتخب سردبیر

بهترین مانگاها | جذاب ترین مانگاهای قرن که باید قبل از مرگ بخوانید

5
(1)

اگر با دنیای انیمه آشنا باشید، قطعاً می‌دانید که هنر داستان سرایی ژاپنی‌ها در جهان بی‌نظیر است. چشم بادامی‌ها در ژانرهای مختلف، از کلاسیک گرفته تا کمدی، ترسناک تا رمانتیک، حرفی برای گفتن دارند و روح مخاطبان را به لرزه درمی‌آورند. علاوه بر تماشای انیمه، یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از داستان‌های عمیق و زیبا این است که به سراغ بهترین مانگاهای جهان بروید.

مانگا یا کمیک ژاپنی، در نوع خود هنری منحصر به فرد محسوب می‌شود که از قرن چهاردهم میلادی تا به امروز، به اشکال مختلف برای علاقه مندان عرضه می‌شود. تفاوت اصلی مانگا با کتاب‌های کمیک کلاسیک غربی، در فضاسازی، شخصیت پردازی و سبک هنری خاصی است که نویسندگان و هنرمندان ژاپنی به کار می‌گیرند.

در مقاله امروز نجوافکت، به 11 مورد از جذاب ترین مانگاهای قرن خواهیم پرداخت که شاهکارهایی تکرار نشدنی هستند و ارزش بارها خوانده شدن را دارند.

11 مورد از بهترین مانگاها که باید قبل از مرگ بخوانید!

نام مانگا، برای نسل امروزی ناآشنا نیست. اگر اینجا هستید یعنی حتماً با مانگاهای معروفی از جمله ناروتو، جوجوتسو کایسن و One Piece آشنایی دارید. در مقاله امروز، به سراغ بهترین مانگاها خواهیم رفت که مانند گنج‌های پنهان، لایق توجه و محبوبیت بسیار بیشتری هستند! با ما همراه باشید.

  باستی هیلز، شهرک ورود ممنوع تهران | با شهرک اعیان نشین تهران آشنا شوید

11. پسران قرن بیستم (20th Century Boys)

مانگاهای برتر تاریخ | بهترین مانگاهای قرن بیستم - پسران قرن بیستم (20th Century Boys)
سال انتشار1999-2007
ناشرShueisha
پدیدآورنائوکی اوراساوا

مانگای پسران قرن بیستم اثر نائوکی اوراساوا، دومین اثر او در ژانر معمایی و جنایی است که با چاشنی علمی تخیلی برای مخاطبان ارائه می‌شود. داستان حول زندگی پسری به نام Kenji Endo می‌گردد. او پس از مرگ ناگهانی یکی از دوستان دوران کودکی اش، با رفقای قدیمی تجدید دیدار می‌کند. اما در کمال شگفتی، به وجود یک فرقه مخفی پی می‌برد و ناگهان چشم باز می‎‌کند و متوجه می‌شود وسط یک معمای بزرگ گیر افتاده است.

20th Century Boys یکی از بهترین مانگاهای اوراساوا محسوب می‌شود. با وجود اینکه مفهوم اساسی داستان همان کلیشه همیشگی نجات دنیاست، اما هنر داستان سرایی و ترفندهایی که نویسنده در داستان به کار برده است ذهن شما را حسابی درگیر می‌کنند. داستان از نقطه نظر تک تک کاراکترها بیان می‌شود و به لطف شخصیت پردازی قوی، می‌توانید خیلی راحت با هریک از کاراکترها ارتباط بگیرید.

10. کلیمور (Claymore)

مانگاهای محبوب دنیا | مانگا های شاهکار - کلیمور (Claymore)
سال انتشار1999
ناشرVIZ media
پدیدآورنوریهیرو یاگی

مانگای کلیمور یکی از بهترین مانگاها در زمینه فانتزی تاریک ژاپنی به شمار می‌آید که توسط نوریهیرو یاگی خلق شده است. داستان کلیمور، در جهانی قرون وسطایی اتفاق می‌افتد. هیولاهایی عجیب الخلقه به نام یوما، به جان این دنیا افتاده اند و آدمیان نگونبخت را شکار می‌کنند. در این میان، گروهی به نام «سازمان» سربر می‌‎‌آورد و شکارچیانی را تحت عنوان «کلیمور» آموزش می‌دهد. هر کلیمور، یک جنگجوی فوق بشری است که نیم انسان و نیم یوماست. هدف کلیمورها این است که هیولاهای آدمخوار را شناسایی و نابود کنند.

اگر به داستان‌های فانتزی مانند ویچر علاقه مند باشید، از محیط داستانی کلیمور لذت خواهید برد. ترکیب فانتزی، حماسه، شخصیت پردازی عالی و اتفاقات پیش بینی نشده، کلیمور را به یکی از جذاب ترین مانگاهای قرن تبدیل کرده اند.

9. برزرک (Berserk)

مانگاهای برتر تاریخ | بهترین مانگاها - برزرک (Berserk)
سال انتشار1989 – ادامه دارد
ناشرDark Horse
پدیدآورکنتارو میورا

امکان ندارد وارد یک لیست از بهترین مانگاها شوید و نام برزرک را در بین موارد آن مشاهده نکنید!

  معرفی ثروتمندترین گربه جهان | لیست پولدارترین گربه جهان

ملغمه ای از فانتزی تاریک، ژانر وحشت، حماسه و هیولاهای کریه و اتحاد فرشتگان و شیاطین. برزرک داستان حماسی یک شمشیرزن تنها و دوره گرد به نام گاتس است که با یک گروه مزدور به نام گروه شاهین (Band of Hawk) همراه می‌شود. رهبر گروه، جنگجویی کاریزماتیک و فوق بشری به نام گریفیث، گاتس را متقاعد می‌کند تا برای عملی شدن رویای برپایی قلمرو پادشاهی خود، با او همراه شود. البته داستان به همین خوبی و خوشی پیش نمی‌رود. پیچ و خم‌های عجیب و تاریک داستان، اتفاقات و حوادث تراژیک و صحنه‌های فایت بی‎نظیر، فراموش نشدنی هستند.

مانگاخوان‌های حرفه ای، برزرک را به هر کسی توصیه نمی‌کنند. اگر مطمئنید که روحیه ای قوی دارید و تم تاریک و غم انگیز داستان شما را درهم نخواهد شکست، برزرک را از دست ندهید! از این اثر تکرار نشدنی لذت ببرید تا روح مانگاکای فقید برزرک که قطعاً یکی از جذاب ترین مانگاهای قرن است، شاد شود.

8. سگ‌های ولگرد بانگو (Bungou Stray Dogs)

بهترین مانگا ها برای شروع | بهترین مانگاهای قرن بر اساس محبوبیت - سگ‌های ولگرد بانگو (Bungou Stray Dogs)
سال انتشار2012 – ادامه دارد
ناشرKadokawa Shoten
پدیدآورآساگیری کافکا

ناکاجیما آتسوشی، یتیم بیچاره ای که از یتیم خانه اخراج شده نه جایی برای رفتن دارد و نه غذایی برای خوردن. وقتی با ناامیدی در کنار رودخانه یوکوهاما نشسته و منتظر است تا ببیند سرنوشت او را به کجا می‌کشاند، متوجه مردی می‌شود که با سر در رودخانه شیرجه زده و سعی می‌کند خودش را غرق کند! آتسوشی این مرد عجیب را نجات می‌دهد و متوجه می‌شود او کسی نیست جز اوسامو دازای، عضو ویژه آژانس کارآگاهی مسلح.

همه اعضای آژانس، از موهبت‌های ویژه‌ای برخوردارند و با پدیده‌های عجیب و خطرناکی مقابله می‌کنند که پلیس و نیروی ارتش، از سروکله زدن با آنها عاجزند. حالا اعضای آژانس، مشغول بررسی پرونده ببر عظیم الجثه ای هستند که اخیراً در یوکوهاما ظاهر شده است. نکته عجیب اینجاست که ببر، ظاهراً از مدت‌ها پیش آتسوشی را تعقیب می‌کند… و داستان ماجراهای هیجان انگیز آژانس از اینجا شروع می‌شود.

  خوشبوترین و بهترین عطر زنانه 2023 که همه را مجذوب شما می کند!

اگر به داستان‌های مافیایی سراسر هیجان، زد و خوردهای معرکه و معماهای پیچیده علاقه دارید و دلتان یک داستان اسرار آمیز می‌خواهد که حسابی ذهنتان را مشغول کند، Bungou Stray Dogs یکی از بهترین مانگاها برای شما خواهد بود. نکته بسیار جالب مانگای سگ‌های ولگرد بانگو این است که همه کاراکترها، نام برترین نویسندگان جهان را بر خود دارند و موهبت هر یک، بر اساس یکی از کتاب‌های همان نویسنده خلق شده است. انتظار دیدن اسطوره‌هایی مانند آکوتاگاوا، داستایفسکی، فیتزجرالد و برام استوکر را در این مانگا داشته باشید!

7. کاموی طلایی (Golden Kamuy)

بهترین مانگاهای کمتر شناخته | بهترین مانگاهای قرن  - کاموی طلایی (Golden Kamuy)21
سال انتشار2014
ناشرShueisha
پدیدآورنودا ساتورو

داستان کاموی طلایی، در اوایل قرن بیستم و پس از جنگ روسیه و ژاپن روی می‌دهد. سرباز سابق سوگیموتو سایچی ملقب به «سوگیموتوی نامیرا»، در جنگل‌های ژاپن با دختر نوجوانی از قبیله بومی آینو به نام آسیرپا آشنا می‌شود. پدر آسیرپا، گنجینه ای عظیم از طلای آینو را در مرز هوکایدو پنهان کرده است و حالا افراد زیادی به دنبال این طلا هستند؛ از رتبه داران ارتش گرفته تا راهزن‌های محلی و دزدان دریایی و روس‌های طمعکار.

آسیرپا قصد دارد طلای مخفی پدرش را بیابد و به قبیله اش برگرداند. مشکل اینجاست که هیچ نقشه راهنمایی در کار نیست و هیچکس کوچکترین اطلاعی از محل طلا ندارد. تنها سرنخی که پدر آسیرپا برجا گذاشته، قطعات پراکنده نقشه ای اسرارآمیز هستند که روی بدن زندانیان دوران جنگ خالکوبی شده اند. قطعاً ده‌ها زندانی خلافکار، با کمال میل پوستشان را تقدیم دخترک نخواهند کرد… و همه کسانی که به دنبال طلای آینو هستند، حاضرند برای دستیابی به آن مرتکب هر جرمی شوند.

گولدن کاموی داستانی پر از هیجان، جذابیت‌های فرهنگ و باورهای قبایل بومی و معماهای فراوان است که در فضای سنتی-نظامی نقل می‌شود. کمدی منحصر به فرد و کاراکترهایی که به زیبایی به آنها پرداخته شده، کاموی طلایی را به یکی از بهترین مانگاهای قرن بیست و یکم تبدیل کرده اند.

  20 پیشنهاد فیلم برای عید؛ معرفی فیلم های مناسب نوروز

6. دختری از آن سو (The Girl from the Other Side: Siúil, a Rún)

بهترین مانگا ها برای شروع | بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده - دختری از آن سو (The Girl from the Other Side: Siúil, a Rún)
سال انتشار2015 – 2021
ناشرMonthly Comic Blade
پدیدآورNAGABE

دختری از آن سو، اثر اسرار آمیز و فوق العاده زیبای ناگابه، در قالب 11 جلد منتشر شده است. داستان این مانگا در زمان‌های بسیار دور رخ می‌دهد؛ در زمان الهه تاریکی و الهه نور. مردمانی که تمام زندگی خود را وقف الهه نور می‌کنند، به شادکامی و خوشبختی دست می‌یابند. اما الهه تاریکی می‌کوشد با فریب دادن مردم آنها را به سوی خود بکشاند و طراوت زندگی آنها را بخشکاند. افسانه‌ها می‌گویند روزی الهه نور تصمیم گرفت الهه تاریکی را مجازات کند و به همین دلیل، او را به یک هیولا تبدیل کرد. الهه تاریکی که از این مجازات خشمگین شده بود، نفرینی به وجود آورد تا در ازای عذابی که الهه نور بر او تحمیل کرده بود، مردم را به نابودی سوق بدهد.

الهه نور، هیولایی که زمانی الهه تاریکی بود را از سرزمینش بیرون راند. از آن زمان به بعد، کل زمین به دو قسمت تقسیم شد: «درون» که قلمرو الهه نور بود؛ و «بیرون» که الهه تاریکی به آن تبعید شد. هیچ یک از ساکنان «درون» اجازه نداشت با «بیرون» کوچکترین تماسی داشته باشد. برخورد با نفرین، باعث می‌شد انسان روحش را از دست بدهد و به موجودی سیاه و کریه تبدیل شود.

اما در این میان، مردی در دنیای بیرون سرگردان شده که هیچ چیز درباره زندگی خود به یاد ندارد، اما هنوز بخشی از روحش در کالبد باقی مانده است. او در دنیای بیرون، با دخترکی به نام شیوا آشنا می‌شود که از اهالی سرزمین درون است، اما گذرش به قلمرو ممنوعه افتاده. مرد می‌کوشد از شیوا مراقبت کند و چیزی نمی‌گذرد که متوجه می‌شود نه تنها نفرین دنیای بیرون شیوا را تهدید می‌کند، بلکه خطری مرگبار از جانب مردم درون نیز در تعقیب دخترک است.

فضای داستان به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده شده. در تمام طول این مورد از بهترین مانگاها، از حس سکوت، اتمسفر رویاگونه، ارتباط لطیف بین دو روح، خباثت ذات انسانی و لایه‌های عمیقی از خودشناسی لذت خواهید برد. سبک هنری ناگابه در دنیای جذاب ترین مانگا های قرن، بی نظیر است.

  8 روش دانلود از اسپاتیفای که نمی‌دانستید! | ترفندهای ذخیره آهنگ از spotify

5. اوزوماکی – مارپیچ (Uzumaki – The spiral)

بهترین مانگاهای قرن بر اساس انیمه | محبوب مانگاهای جهان - اوزوماکی - مارپیچ (Uzumaki - The spiral)
سال انتشار2000
ناشرBig Comic Spirits
پدیدآورجونجی ایتو

نوبت استاد ژانر وحشت مدرن ژاپن، جونجی ایتو است! اوزوماکی یکی از شاهکارهای ایتو و از جذاب ترین مانگا های قرن محسوب می‌شود که در بین مجموعه‌های داستان کوتاه و سایر مانگاهای بلند او، حسابی خوش درخشیده است. کافیست چند صفحه از بهترین مانگاهای جونجی ایتو را بخوانید تا هنر او را تحسین کنید و با درک عمق داستان‌ها، به خود بلرزید.

اوزوماکی داستان شهرک عجیبی است که نفرین مارپیچ‌ها، دامنگیرش می‌شود. گوشیما و شوییچی، دو نوجوان از اهالی این شهر هستند که برای اولین بار متوجه وجود این نفرین می‌شوند. چرا پدر شوییچی علاقه ای بیمارگونه به الگوهای مارپیچی و حلزونی پیدا کرده است؟ چرا تمام سفال‌هایی که پدر گوشیما می‌سازد، نقش و نگارهای حلزونی روی خود دارند؟ راز همکلاسی مدرسه شان که روز به روز بیشتر شبیه یک حلزون عظیم می‌شود، چیست؟

داستان اوزوماکی، روایت نفرینی است که به تدریج تمام این شهرک و ساکنانش را دربر می‌گیرد و به نابودی می‌کشاند. ابتکار بی‌نظیر ایتو در خلق تصاویری دهشتناک و رعب آور، اوزوماکی را تبدیل به یکی از بهترین مانگاها در ژانر وحشت کرده اند. پیشنهاد می‌کنیم به اوزوماکی اکتفا نکنید و از سایر آثار جونجی ایتو نیز لذت ببرید!

4. هیولا (Monster)

جذاب ترین مانگا های قرن | بهترین مانگاهای کمتر شناخته - هیولا (Monster)
سال انتشار2002
ناشرBig Comic Original
پدیدآورنائوکی اوراساوا

یکی از بهترین مانگاها یعنی مانستر، اولین اثر اوراساوا بود که به موفقیت جهانی رسید و حتی امروزه هم یکی از جذاب ترین مانگا های قرن به حساب می‌آید. آمار فروش 20 میلیونی آن، کافیست تا متوجه سطح محبوبیت این مانگا شوید! اقتباس انیمه مانستر هم در نوع خود، یکی از بهترین انیمه‌های سینن و روانشناختی به حساب می‌آید.

  عجیب‌ترین قوانین کره شمالی + تصاویر

دکتر کنزو تنما، یک جراح مغز و اعصاب جوان ژاپنی است که در بیمارستانی در دوسلدورف آلمان غربی کار می‌کند. دکتر تنما با سیاست‌های بیمارستان و تبعیض بین بیماران مخالف است و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا عدالت در بیمارستان از بین نرود. در یک شب، پسر کوچکی به نام یوهان که به او شلیک شده همزمان با شهرداری که سکته کرده به بیمارستان منتقل می‌شود. تنما با روحیه عدالت طلبانه اش تصمیم می‌گیرد به جای شهردار، پسرک را درمان کند. در نهایت شهردار از دنیا می‌رود و یوهان زنده می‌ماند؛ اما موقعیت اجتماعی دکتر تنما قربانی نجات پسرک می‌شود.

داستان به اینجا ختم نمی‌شود؛ با مرگ رئیس بیمارستان و ناپدید شدن پسرک، انگشت اتهام همه کارکنان دکتر تنما را نشانه می‌رود. پلیس او را متهم می‌داند اما مدرکی برای اثبات جرم ندارد. از سوی دیگر، جرم‌های اسرارآمیزی در حال رخ دادن هستند و در یادداشت‌های برجا مانده از مجرم، نام دکتر تنما بارها و بارها تکرار می‌شود. او خود را مقصر می‌داند و می‌کوشد به هر ترتیبی جلوی این مجرم را بگیرد.

تم غالب مانگای مانستر، معماگونه با چاشنی جذابی از جنایت و فلسفه است. نکته جالب اینجاست که شخصیت منفی این مانگا به عنوان یکی از خبیث‌ترین کاراکترهایی معرفی می‌شود که تا کنون خلق شده. اگر سرتان برای یک معمای بزرگ و تعقیب و گریز درد می‌کند، مانستر یکی از بهترین مانگاها برای شماست!

3. شمشیر جاودان (Blade of the Immortal)

بهترین مانگا های تاریخ بر اساس رتبه بندی | بهترین مانگاها شمشیر جاودان (Blade of the Immortal)
سال انتشار1993 – 2012
ناشرMonthly Afternoon
پدیدآورهیروآکی سامورا

در بسیاری از داستان‌ها، جاودانی و نامیرایی به عنوان هدف والا و موهبتی مطرح می‌شوند و به شخصیت اصلی داستان وجهه ای متشخص و برتر می‌دهند. اما در مانگای شمشیر جاودان از این خبرها نیست. نامیرایی، نفرینی است که شخصیت اصلی را درگیر کرده و در بسیاری از موقعیت‌ها، آرزو می‌کند که ای کاش از نعمت مرگ برخوردار بود.

داستان حول زندگی یک سامورایی دوره گرد به نام مانجی می‌گردد که نفرین جاودانی را بر خود دارد. به عنوان کفاره گناهانی که مرتکب شده، برای اینکه دوباره بتواند به مردی میرا تبدیل شود باید هزار انسان خبیث را اعدام کند. در همین بحبوحه، با دختری به نام رین آشنا می‌شود. رین قصد دارد انتقام والدینش را از یک گروه سامورایی که رویای سلطه بر تمام مدرسه‌های شمشیرزنی ژاپن دارند، بگیرد و بنابراین مانجی را به عنوان بادیگارد استخدام می‌کند.

  پدیده اسکین واکر، افسانه یا حقیقت؟

مانگای شمشیر جاودان به تمام علاقه مندانی که از داستان‌های سنتی سامورایی آمیخته به خشونت، صحنه‌های مبارزه و ارتباط‌های ظریف احساسی لذت می‌برند توصیه می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این مانگا، سبک هنری منحصر به فرد آن است. پدیدآور Blade of the Immortal از تکنیک‌های طراحی با سیاه قلم استفاده فراوانی می‌کند. اگر طاقت صحنه‌های خشن را دارید، این مورد از بهترین مانگاها را از دست ندهید!

2. ترایگان (Trigun)

بهترین مانگاهای قرن بر اساس انیمه | جذاب ترین مانگا های قرن - ترایگان (Trigun)
سال انتشار1998 – 2008
ناشرShōnen Gahōsha
پدیدآوریاسوهیرو نایتو

یکی از بهترین مانگاها که تعداد طرفداران بین المللی آن، خیلی بیشتر از طرفداران ژاپنی هستند! ترکیبی دیوانه وار و زیبا از روایتی علمی تخیلی، کمدی، هفت تیرکشی وسترن، سلاح‌های فوق العاده خلاقانه و تاریکی‌های روح و روان انسان که نفس را بند می‌آورد.

داستان ترایگان در قرن 32 و روی سیاره‌ای دور افتاده و بیابانی شروع می‌شود. هفت تیرکش ناشناسی که همه او را به نام «وَش فراری» یا «طوفان انسانی» می‌شناسند، به دلیل جرم نامعلومی که مرتکب شده تحت تعقیب است. جایزه 60 میلیارد دلاری که برای تحویل او تعیین شده باعث می‌شود حتی یک روز خوش هم نداشته باشد! اما با تمام این اوصاف، وش شخصیتی صلح طلب دارد و حاضر نیست حتی به دشمن خونی اش شلیک کند. چطور ممکن است مرتکب جرمی عظیم شده باشد؟ چرا گروهی از مزدوران خونخوار قصد جان او را دارند؟

شاهکار یاسوهیرو نایتو، از جمله جذاب ترین مانگا های قرن به شمار می‌آید که با هر مرتبه خواندن آن، به نکته‌های جدیدی پی می‌برید و پنج دقیقه به دیوار خیره می‌مانید تا بتوانید درکش کنید! ترایگان فقط یک داستان وسترن فرازمینی نیست. شخصیت‌های این اثر، چه مثبت و چه منفی، به زیبایی هرچه تمام‌تر پرداخته شده اند. اگر به دنبال مانگایی هستید که ذهنتان را مشغول کند، باورهایتان درباره روان آدمی و انسانیت را به چالش بکشاند، باعث خنده و گریه شود و در نهایت هرگز فراموشش نکنید، این مورد از بهترین مانگاها برای شماست.

  قوانین عجیب کانادا - عجیب و غریب ترین قوانین ممنوعه در کشور کانادا

اولین جلد ترایگان طی سال‌های 1995 تا 1996 در قالب یک ستون کمیک در مجله Monthly Shōnen Captain منتشر می‌شد. پس از پلمپ شدن این مجله، ادامه مانگا توسط مجله Young King OURs و تحت عنوان Trigun Maximum منتشر گردید.

1. خانه به دوش (Vagabond)

مانگاهای محبوب دنیا | بهترین مانگاها - خانه به دوش (Vagabond)
سال انتشار1998 – ادامه دارد
ناشرViz Media
پدیدآورتاکه‌هیکو اینوئه

حکایت تعالی روح انسانی و خودشناسی در فضایی خیره کننده… واگاباند یا خانه به دوش، اسطوره انکار ناپذیر از جذاب ترین مانگا های قرن است که قطعاً یکی از برترین مانگاهای تمام اعصار به شمار می‌آید.

واگاباند، وقایع زندگی استاد شمشیرزنی و نویسنده «کتاب پنج حلقه»، میاموتو موساشی را روایت می‌کند. در ابتدای داستان، با پسرکی پرخاشگر و ساده به نام شینمن تاکزو روبرو هستیم که در تمام عمر خود چیزی جز خشونت و سختی ندیده است. او بعد بازگشت از جنگ، توسط روستای خودش طرد می‌شود و به ناحق، اتهام جرم بر او می‌زنند.

تاکزو از روستا می‌گریزد و با نام مستعار «موساشی»، به مدرسه‌های هنرهای رزمی در ژاپن سر می‌زند تا قوی‌ترین مردان دنیا را به مبارزه بطلبد.

در طی داستان مانگای واگاباند، شاهد رشد شخصیت و نزدیک شدن موساشی به کمال خواهیم بود. مخاطب همراه با سفرهای میاموتو موساشی، نکته‌های ظریف زندگی، گسترش شخصیتی و رویارویی او با چالش‌های مختلف را به نظارت می‌نشیند. سبک هنری بی نظیر تاکه‌هیکو اینوئه، واگاباند را به یک شاهکار هنری و داستانی تبدیل کرده است.

مانگای خانه به دوش، یکی از بهترین مانگاها در دنیا به شمار می‌آید که هنوز ادامه دارد، اما با گذشت بیش از پنج سال هنوز خبری از جلد سی و هشتم این مانگا نیست. بسیاری از طرفداران به اینوئه اعتراض می‌کنند و خواستار ادامه مانگا هستند! امیدواریم تا زمانی که شما سی و هفت جلد منتشر شده از واگاباند را می‌خوانید، اینوئه لطف کند و جلد جدید را برای طرفداران ارائه بدهد.

  10 تا از بدترین زلزله های تاریخ؛ بزرگترین زلزله جهان کجا رخ داد؟

سخن آخر

تعداد جذاب ترین مانگاهای قرن که بایستی خیلی بیشتر از این ها مورد توجه و عشق مخاطبان قرار بگیرند، بی نهایت زیاد است. با این حال، ما در مقاله امروز کوشیدیم برخی از زیباترین و بهترین مانگاها را پوشش بدهیم. لیست ما، برای هر سلیقه ای یک پیشنهاد عالی دارد. چه عاشق داستانی حماسی باشید، چه ژانر وحشت و چه روایتی احساسی که اشک شما را در بیاورد.

اگر مانگاهای لیست ما را خوانده اید یا پیشنهادی در ارتباط با بهترین مانگاها دارید که احساس می‌کنید همه مردم دنیا باید آن را بخوانند، حتماً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

‌سؤالات متداول

بهترین مانگاها برای شروع کدامند؟

اگر به تازگی وارد دنیای مانگاخوانی شده اید، پیشنهاد می‌کنیم از آثار سبکی شروع کنید تا به فضای داستان، سبک هنری و نحوه چینش پنل‌ها عادت کنید. بسته به ژانر موردعلاقه خود، می‌توانید از مانگاهایی مانند Your Name، Chainsaw Man و A Silent Voice شروع کنید.

از کجا می‌توانیم بهترین مانگاها را بخوانیم؟

سرویس‌های مختلفی برای خواندن بهترین مانگاها موجود هستند و می‌توانید آثار را به صورت آنلاین بخوانید یا دانلود کنید.
از جمله بهترین منابع خارجی، می‌توانیم به Mangakakalot، Crunchyroll و وب سایت های رسمی هر مانگا اشاره کنیم.

چطور بهترین مانگا را برای خواندن انتخاب کنیم؟

انتخاب مانگا، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. توجه کنید که از چه ژانری لذت می‌برید و سراغ آثاری که در همان زمینه منتشر شده اند بروید.

آیا خواندن بهترین مانگاها محدودیت سنی دارد؟

برخی از بهترین مانگاها مانند برزرک و واگاباند، محتوای خشونت آمیز و تاریکی دارند و برای همه سنین مناسب نیستند. بنابراین قبل از اینکه شروع به خواندن مانگا کنید، حتماً سری به اطلاعات آن بزنید و مطمئن شوید برای سن شما مناسب است.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا