بازیترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

بهترین بازی های کامپیوتری کدامند؟ | 15 بازی برتر PC در قرن 21

5
(1)

کمتر کسی است که با بازی‌های کامپیوتری آشنا نباشد؛ از گیم‌های 8 بیت قدیمی گرفته تا بازی‌های قرن بیست و یک با گرافیکی که شباهت ترسناکی به دنیای حقیقی دارد. بهترین بازی های کامپیوتری از زمان ظهور شوتر پیکسلی Space War در سال 1962 تا به امروز، پیشرفت‌های فوق العاده ای به خود دیده اند. کمپانی‌های بازی سازی در سراسر جهان، همیشه چیزی در چنته داشته اند تا جامعه گیمرها، به خصوص کاربران پلتفرم پی سی را شگفت زده کنند.

لیست 15 بهترین بازی های کامپیوتری

برترین بازی های کامپیوتری تاریخ علاوه بر رنگ و لعاب مجذوب کننده‌، با داستان‌سرایی خلاقانه و گیم پلی جذابی که روز به روز امکان مانور و کنترل بیشتری به گیمرها می‌دهد، در تاریخ جاودان شده اند.

در مقاله امروز نجوافکت نگاهی خواهیم داشت به 15 بهترین بازی های کامپیوتری که تا کنون برای پلتفرم PC عرضه و با استقبالی فوق العاده روبرو شده اند. اگر به دنبال یک گیم هیجان انگیز هستید و نمی‌دانید سراغ کدام بازی بروید، با ما همراه باشید!

  سریال های جدید نتفلیکس 2023 | لیست به روز جدیدترین سریال های نتفلیکس

14. Undertale: پایان‌های مختلف، بحران‌های وجودی متنوع!

بهترین بازی های کامپیوتری - Undertale
زمان انتشار15 سپتامبر 2015
سازندهTobyFox
ژانرRPG

حتی اگر با این مورد از بهترین بازی های کامپیوتری آشنا نباشید، بی شک موسیقی معروف آن یعنی Megalovania را شنیده اید. زمانی که آندرتیل منتشر شد، هیچکس تصور نمی‌کرد این بازی RPG ایندی پیکسلی در میان عاشقان بازی‌های PC به محبوبیتی جهانی برسد و در تاریخ جاودان شود.

در Undertale، در قالب کودکی وارد جهان بازی می‌شوید که قصد دارد در دنیای زیر زمین به جستجو بپردازد. همانطور که از نامش برمی‌آید، باید یکراست بروید به طبقات زیر سطح زمین، معماهای مختلف را حل کنید و تصمیم بگیرید با هیولاهایی که بر سر راهتان سبز می‎‌شوند چه باید کرد.

سیر داستان با انتخاب‌های شما در سناریوهای مختلف تغییر می‌کند و بسته به تصمیم‌های شما، بازی پایان‌های متفاوتی خواهد داشت. این بازی خیلی سریع بعد از انتشارش علاقه مندان فراوانی را جذب کرد تا نامش برای همیشه در لیست پرفروش ترین بازی های کامپیوتری ماندگار شود.

13. BioShock

برترین بازی های کامپیوتری 2018 | BioShock
زمان انتشار21 آگوست 2007
سازندهIrrational Games
ژانرشوتر اول شخص

بازی شوتر اول شخص BioShock به عنوان یک گیم FPS در ژانر ترسناک، لیاقتش را دارد که خیلی بیشتر از این‌ها مورد عشق و علاقه جامعه گیمرها قرار بگیرد. داستان بیوشاک در یک کلانشهر زیرآبی متروک به نام Rapture رخ می‌دهد. در سیر داستانی این بازی، باید با موجودات جهش یافته با ژنتیک‌های به فنا رفته و محافظ‌های غول آسایی به نام بیگ ددی روبرو شوید.

گرافیک ترسناک اما زیبا، داستانی تنش زا و هیجان انگیز با پلات توییست‌های غیرمنتظره، بیوشاک را به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تبدیل کرده اند. اگر گیمر پی‌سی هستید، این بازی را از دست ندهید.

  بیوگرافی بیلی ایلیش؛ زندگی و حرفه، آهنگ ها و حقایق جالب

12. Apex Legends

لیست پرفروش ترین بازی های کامپیوتری | بهترین بازی های کامپیوتر - Apex Legends
زمان انتشار4 فبریه 2019
سازندهRespawn Entertainment
ژانربتل رویال؛ شوتر اول شخص

پیش از انتشار این مورد از لیست بهترین بازی های کامپیوتری، هواداران تایتان فال تصور می‌کردند با ادامه این مجموعه محبوب طرف هستند، اما با مخلوقی فراتر از انتظارشان روبرو شدند. Apex Legends در سراسر جهان با استقبالی انفجاری روبرو شد و تنها در هفته اول انتشار بازی، بیش از 25 میلیون نفر در جهان را به خود جذب کرد. در آپریل 2021، تعداد بازیکنان این گیم به بالاتر از 100 میلیون نفر رسید.

بازی Apex Legends در دنیای مجموعه تایتان فال رخ می‌دهد و چند کاراکتر این سری را هم دربر دارد. باید همراه تیم‌های مختلف، در نبردهای مرگ و زندگی شرکت کنید تا بتوانید کاراکترهای لجند را تحت کنترل بگیرید.

11. Plague Inc: Evolved

بهترین بازی های کامپیوتری 2021 | Plague Inc Evolved
زمان انتشار20 فبریه 2014
سازندهNdemic Creations
ژانراستراتژی

یکی از آثاری که همه گیری کووید-19 روی جهان گذاشت، محبوبیت ناگهانی بازی Plague Inc: Evolved بود. این گیم، نسخه ارتقا یافته گیم Plague Inc به حساب می‌آید که چندین مود جدید، فیچرهای خلاقانه و سناریوهای متفاوت با سطحی ترسناک از واقع گرایی به همراه دارد. ترکیب این عوامل به همراه گیم پلی روان و فوق العاده سبک، موسیقی و افکت‌هایی که مورمورتان می‌کنند، Plague Inc: Evolved را به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تبدیل کرده است.

در این بازی شما می‌توانید تصمیم بگیرید برای نجات جهان از بیماری‌های همه گیر بکوشید، یا با یک عامل بیماری زا کل جهان را آلوده کنید و به نابودی بکشانید. استراتژی و تصمیم گیری در شرایط بحرانی، حرف اول را در این بازی می‌زنند. یکی از بهترین ویژگی‌های این گیم، سناریوی پاتوژن خون آشامی آن است که باید شخصاً تجربه‌اش کنید تا به جذابیت داستان پی ببرید.

  پدیده اسکین واکر، افسانه یا حقیقت؟

10. Baldur’s Gate II: Shadows of Amn

برترین بازی های کامپیوتری 2019 | بهترین بازی های کامپیوتری - Baldur’s Gate II Shadows of Amn
زمان انتشارسپتامبر 2000
سازندهBioWare
ژانرRPG

شرکت بازی‌سازی BioWare با ارائه گیم Baldur’s Gate II: Shadows of Amn، لیست امروز ما از بهترین بازی های کامپیوتری را مزین کرده است. دلیل خوبی وجود دارد که Baldur’s Gate یکی از بهترین گیم‌های نقش آفرینی در جهان به حساب می‌آید. گیم پلی این بازی، بیش از 300 ساعت شما را سرگرم خواهد کرد.

زمانی که بازی در سال 2000 عرضه شد، طرفداران انتظار نداشتند بابت مبلغی که برای این بازی پرداخته بودند حجم عظیمی از داستان هیجان انگیز، کوئست‌های فراوان با تسک‎‌های جانبی متنوع در بستری چشم نواز تحویل بگیرند. این گیم با تحسین منتقدان نیز مواجه شد و نظرات ارزشمندی دریافت کرد که آن را یک بازی نمونه، حیرت انگیز و شسته رفته خواندند.

9. Persona 5 Royal

بهترین بازی های کامپیوتری | Persona 5 Royal
زمان انتشار31 مارس 2020
سازندهAtlus
ژانرJRPG

نسخه ملایم پرسونا 5، در سال 2016 برای پلی استیشن منتشر شده بود و چندین سال یکی از برترین گیم‌های RPG ژاپن به حساب می‌آمد. اما با معرفی Persona 5 Royal با محتوای گسترده‌تر، فندوم پرسونا حسابی غافلگیر و هیجان زده شدند. استقبال از این بازی به حدی بود که توسط منتقدان Metacritic به عنوان یکی از بهترین بازی های کامپیوتری سال 2020 شناخته شد.

در این بازی، با نوجوانی به نام جوکر طرف هستید که به ناحق در توکیو متهم شده است. حالا او به همراه دوستان رنگارنگش در متاورس سرگردانند تا در سرزمین آفتاب تابان و دل مردمانش تغییراتی اساسی ایجاد کنند.

8. Minecraft

برترین بازی های کامپیوتری تاریخ | Minecraft
زمان انتشار18 نوامبر 2011
سازندهMojang
ژانرسندباکس؛ Open World؛ تلاش برای بقا

شاید خود موجانگ تصورش را نمی‌کرد که بازی بلوکی و ساده‌اش مثل بمب در جهان صدا کند و تبدیل به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری شود. زمانی که ماینکرفت برای اولین بار برای پلتفرم PC منتشر شد، جامعه گیمرهای آنلاین واکنش مثبت با چاشنی استقبال فراوان نشان دادند. نسخه بتا این گیم در سال 2009 عرضه شده بود اما بعد از آپدیت‌های فراوان، در سال 2011 بالاخره نسخه تکمیل شده آن برای جهان ارائه شد.

  لیست بهترین فیلم های 2024 و مورد انتظار ترین آنها

از موفقیت این بازی، همین بس که اشاره کنیم تنها در یک ماه بیش از 1 میلیون نسخه فروش داشت. حتی با گذشت یک دهه از زمان انتشار ماینکرفت، این بازی و آپدیت‌هایش هنوز جذابیت‌های معتادکننده خود را دارند.

7. World of Warcraft

بازی های برتر پی سی | لیست پرفروش ترین بازی های کامپیوتری - World of Warcraft
زمان انتشار23 نوامبر 2004
سازندهBlizzard
ژانرRPG مولتی پلیر آنلاین

از انتشار وارکرفت دو دهه می‌گذرد، اما در همین لحظه که مقاله ما را می‌خوانید بیش از 10 میلیون نفر در جهان مشغول بازی در این گیم عظیم هستند. وقایع بازی وارکرفت، درست بعد از نسخه سوم این گیم یعنی The Frozen Throne رخ می‌دهند. یکی از بهترین بازی های کامپیوتری، بار دیگر گیمرها را پای PCها میخ می‌کند تا به سرزمین ازروث برگردند و همراه تیمشان، با هیولاها و حتی تیم سایر بازیکنان مقابله کنند.

این بازی بی بروبرگرد یکی از گیم‎‌هایی است که در تاریخ جاودان خواهد شد. وارکرفت با وجود آپدیت‌ها و فندوم عظیمی که دارد، حسابی در دنیای بهترین بازی های رایانه ای جا خوش کرده است.

6. Grand Theft Auto V

بهترین بازی های رایانه ای | بهترین بازی های کامپیوتری - GTAV
زمان انتشار17 سپتامبر 2013
سازندهRockstar North
ژانرOpen World؛ اکشن

تصور لیستی از بهترین بازی های کامپیوتری که GTA در میان آنها نباشد، نه تنها دشوار بلکه غیرممکن است. ترکیب پروتاگونیست بی‌کله و مشهور، لوکس‌ترین خودروهایی که به عمرتان دیده اید، سرقت‌های عظیم از بانک و سر به سر گذاشتن با بقیه بازیکنان آنلاین، GTA را به گیم محبوب بسیاری از گیمرهای دنیا تبدیل کرده است. عجیب نیست که نام GTAV در میان باقی نسخه‌های این مجموعه، خوش درخشیده و ماندگار شده باشد.

  کادو روز دختر چی بخرم؟ 31 ایده کادوی روز دختر؛ از کوچولوها تا دخترخانم‎‌های جوان!

در یک سمت این بازی، مایکل سارق بازنشسته، فرانکلین گنگستر و تروُور کله خراب را دارید و در سمت دیگر، دنیایی گسترده با امکانات بی پایان که به شما اجازه می‌دهند هرطور خلافی که به عقل جن هم نمی‌رسد، در شهر لوس سانتوس پیاده کنید.

5. The Elder Scrolls V: Skyrim

بهترین بازی های کامپیوتری - The Elder Scrolls V Skyrim
زمان انتشار11 نوامبر 2011
سازندهBethesda
ژانراکشن، ماجراجویی، RPG

بیش از یک دهه است که فندوم عظیم اسکایریم، برای این مورد از بهترین بازی های کامپیوتری سرودست می‎‌شکنند و یکی از بزرگترین جوامع طراحی و ساخت Mod را تشکیل داده اند. عظمت این بازی و انتشار آن برای پلتفرم‌های مختلف به حدی رسیده که اینترنت پر از memeهای این بازی شده است.

محیط فانتزی، قرون وسطایی و داستان حماسی این بازی که با ارائه آپدیت DLCهای جدید به جذابیتش افزوده می‌شود، برای کسانی که عاشق گیم‌های هیجان انگیز PC با کوئست‌های فراوان باشند فوق العاده خواهد بود.

4. Mass Effect 2

بازی های برتر PC | Mass Effect 2
زمان انتشار26 ژانویه 2010
سازندهBioWare
ژانرRPG، شوتر سوم شخص

بازی Mass Effect 2 شما را درگیر ماموریت فرانده شپرد خواهد کرد تا انسان‌های باقیمانده در دنیا را نجات بدهید. البته این ماموریت، موقعی شروع می‌شود که در 10 دقیقه ابتدای بازی شاهد کشته شدن شپرد هستید.

Mass Effect 2 به عنوان نسخه آپدیت و ادامه این بازی که در سال 2007 منتشر شد، گزینه‌های هیجان انگیزی برای نبردها، تسلیحات، سناریوها و کاراکترهایی که به زیبایی ساخته و پرداخته شده اند ارائه می‌دهد. با این اوصاف، مشخص است که طی زمان کوتاهی بعد از انتشار، مس افکت 2 به یکی از محبوبترین و بهترین بازی های کامپیوتری تبدیل شد. امکان ندارد در طی بازی، مجذوب شخصیت‌ها نشوید و از داستان تک تک آنها لذت نبرید.

  جدیدترین فیلم های ترسناک سینما ؛ ترسناک ترین فیلم 2023 کدام است؟

3. The Sims

بهترین بازی های کامپیوتری - The Sims
زمان انتشار4 فبریه 2000
سازندهElectronic Arts, Maxis
ژانرشبیه سازی

ویل رایت با انتشار یکی از بهترین بازی های کامپیوتری یعنی بازی سیمز حسابی گرد و خاک کرد. این شبیه ساز عظیم که همچنان میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان از آن استقبال می‌کنند، کاراکترهای متعددی را در اختار شما قرار می‌دهد تا کنترل شهر خود را به دست بگیرید. نسخه‌های متعددی شامل اسپین‌آف‎‌های اخیر نیز برای The Sims ارائه شده اند که به جذابیت این بازی می‌افزایند.

این بازی، سیر داستانی سرراست و جذابی دارد. می‌توانید کاراکتر خود را بسازید، در موقعیت‌های مختلف زندگی درگیرش کنید، با چالش‌های مراحل مختلف روبرو شوید و هر بلایی دوست داشتید سرش بیاورید. محبوبیت سیمز به حدی بالا گرفت که در سال 2016 نیز در سالن افتخار بازی‌های ویدیویی در روچستر نیویورک از آن یاد شد.

2. Portal 2

بازی های برتر پی سی | بهترین بازی های کامپیوتری - Portal 2
زمان انتشار18 آپریل 2011
سازندهValve
ژانرمعمایی، پلتفرمر

آنتاگونیست محبوب و کلاسیک یکی از بهترین بازی های کامپیوتری یعنی GLaDOS، بابت اینکه در سری قبلی کشته شده چندان دل خوشی از بازیکن ندارد اما با مجموعه دوم این بازی یعنی Portal 2، بار دیگر مهمان پی سی گیمرهای دنیا شده است.

نسخه جدید بازی فوق العاده موفق پرتال، با فرمان سناریوهای معمایی و پلتفرمر به کارش ادامه می‌دهد. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود چون عناصر فراوان دیگری از جمله تراکتورهای مجهز به لیزر، پل‌های نوری و هر تکنولوژی فوق پیشرفته که فکرش را بکنید در این بازی افزوده شده اند. جالب اینجاست که بسیاری از معلمان در ایالات متحده، از این بازی به عنوان یک ابزار کمکی برای یادگیری فیزیک استفاده می‌کنند.

  بهترین انیمه های ترسناک | 10 انیمه ترسناکی که شما را از خواب می اندازند!

1. Half-Life 2

بهترین بازی های کامپیوتری | Half-Life 2
زمان انتشار16 نوامبر 2004
سازندهValve
ژانرشوتر

بازی Half-Life 2 که به دنبال موفقیت فصل اول این بازی منتشر شد، طرفداران را بار دیگر مهمان ذهن پریشان گوردون فریمن کرد. در یکی از بهترین بازی های کامپیوتری قرن، همراه آلیکس ونس برای بقای انسان با چنگ و دندان مبارزه خواهید کرد. از زمان انتشار این بازی تا به حال، نظرات مثبت فراوانی از سوی گیمرها و منتقدان متوجه این گیم بوده و 39 جایزه بهترین بازی سال را برای آن به ارمغان آورده است.

جالب است بدانید این بازی به عنوان یکی از بهترین شوترهای تاریخ، در سال 2008 در گینس ثبت شد. وقتی یک بازی در گینس ثبت شود، جای شک باقی نمی‌ماند که یکی از بهترین گیم‌های عصر خودش خواهد بود.

پیشنهاد نویسنده از بهترین بازی های پی سی: Graveyard Keeper

بهترین بازی های رایانه ای | بهترین بازی های کامپیوتری -graveyard keeper

یکی از سبک گیم‌هایی که حقیقتاً شایستگی توجه و عشق بیشتری از سوی فندوم‌ها را دارند، بازی‌های RPG جهان باز پیکسلی هستند. پیشنهاد من از سری گیم‌های Lazy Bear Games، یکی از جذاب‌ترین RPGها در استیم به حساب می‌آید که می‌تواند در لیست بهترین بازی های کامپیوتری جا داشته باشد.

اگر عاشق بازی‌های مدیریت زمان، شبیه سازی و کرفت‌های بی شمار هستید، لطفی در حق خود بنمایید و Graveyard Keeper را از دست ندهید! در این بازی، شما طی یک حادثه از دنیا می‌روید و یکراست به جهانی عجیب و قرون وسطایی منتقل می‌شوید. اما قبل از اینکه حال خود را بفهمید و بدانید کجایید، یک شخص مرموز به سراغ شما می‌آید، به سمت کلیسایی متروکه هدایتتان می‌کند و می‌گوید: «بفرما، حالا جان توست و جان گورستان این کلیسا!»

به همین راحتی، شما مسئول مراقبت از گورستان این جهان اسرارآمیز شده اید. باید با هزار و یک تسک در این جهان سروکله بزنید، در همه نوع حرفه (از نجاری و سنگبری گرفته تا جادوگری) استاد شوید، به یک جمجمه سخنگو رشوه بدهید تا از زیر زبان نداشته‌اش درباره این جهان حرف بکشید تا در نهایت، بتوانید به دنیای زندگان بازگردید. تا به امروز چهار DLC برای این بازی منتشر شده اند که هریک به نوبه خود، سهم زیادی در جذابیت آن ایفا کرده اند. و محض تیر خلاص زدن به شما، باید اشاره کنم این بازی یکی از بهترین موسیقی‌های متن گیم را دارد.

سخن آخر

فرقی ندارد که از دهه 70 و با نسخه‌های امولاتور سگا، وارد عرصه بازی‌های کامپیوتری شده باشید یا تازه کارید و تجربه‌تان از ماینکرفت فراتر نمی‌رود. امروزه برای هر سلیقه‌ای و هر سیستمی می‌توان بهترین بازی های کامپیوتری را یافت.

  10 فیلم رزمی چینی؛ معرفی بهترین فیلم های مبارزه ای چینی

در لیست امروز نجوافکت، به 15 مورد از محبوب‌ترین مخلوقات کمپانی‌های بازی سازی در جهان پرداختیم؛ از بازی‌های کلاسیک گرفته تا شوترهای فوق پیشرفته. تصمیم نهایی با شماست که سراغ کدام بازی بروید!

نظر شما درباره بهترین بازی های PC چیست؟ پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید!

سؤالات متداول

بهترین بازی کامپیوتری کدام است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سلیقه شخصی، سبک بازی، و پلتفرم مورد نظر. با این حال، برخی از بازی‌های کامپیوتری که به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین بازی‌های تمام دوران شناخته می‌شوند، عبارتند از:
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017)
Red Dead Redemption 2 (2018)
The Witcher 3: Wild Hunt (2015)
Grand Theft Auto V (2013)
Half-Life 2 (2004)
BioShock (2007)
Super Mario Odyssey (2017)
Portal 2 (2011)

بهترین بازی کامپیوتری برای سبک اکشن کدام است؟

برخی از بازی‌های کامپیوتری که به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران شناخته می‌شوند، عبارتند از:
Doom (2016)
Half-Life 2
Halo: Combat Evolved
Call of Duty: Modern Warfare (2007)
Max Payne 3

کدام بازی های کامپیوتری بیشترین تأثیر را بر صنعت بازی های ویدیویی داشته اند؟

Pong (1972)
Space Invaders (1978)
Pac-Man (1980)
Super Mario Bros. (1985)

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  9 مورد از بهترین کتاب ها درباره خودشناسی برای شناخت خود و توسعه فردی

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا