سرگرمیبازیترین هامنتخب سردبیر

14 ترسناک ترین بازی های جهان | رتبه بندی بهترین بازی‌های ژانر وحشت دنیا

5
(2)

صحبت از ژانر وحشت که می‌شود، ترسناک ترین بازی های جهان حقیقتاً عالمی برای خود دارند. بازی‌های ترسناک، تمام حواس شما را درگیر خود می‌کنند و چنان در عمق بازی فرو می‌روید که کوچکترین حرکت، ریزترین صدا و هر کلمه از دیالوگ‌های بازی می‌توانند مو به تن‌تان سیخ کنند.

از دو دهه پیش تا به امروز، بازی‌های فراوانی در ژانر وحشت ساخته و منتشر شده اند که برخی از آنها مانند رزیدنت اویل و سایلنت هیل، به عنوان آیکن‌های ترسناک ترین بازی های دنیا برشمرده می‌شوند. سازندگان مخوف ترین بازی های تاریخ با ترفندهای زیادی بازیکنان را مجذوب و وحشت زده می‌کنند. از ترفند کلاسیک جامپ اسکر (ظهور ناگهانی سروکله آیتم‌ها و اشخاص مختلف مقابل دوربین)، لحظات نفس گیر و مخوف، تا مخلوقات کریهی که نیمه شب به یادتان می‌آیند و خواب را از چشمانتان می‎‌ربایند.

لیست 14 ترسناک ترین بازی های جهان

در لیست امروز نجوافکت از ترسناک ترین بازی های کامپیوتری دنیا، برای هر سلیقه ای یک پیشنهاد عالی داریم. از بازی‌های ترسناک کلاسیک گرفته تا جدیدترین شاهکارهایی که حاصل همکاری غول‌های بازی سازی هستند و برای میخکوب کردن شما (و شاید فراری دادنتان) پای سیستم طراحی شده اند.

  بهترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ |محبوبترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی

پرده‌ها را بکشید، چراغ را خاموش کنید و آماده باشید تا برویم سراغ ترسناک‌ترین بازی‌هایی که تا به حال منتشر شده اند.

14. Darkwood

وحشت انگیزترین بازی های  Darkwood - ps4
پلتفرمSwitch، PC، PS4، Xbox One
زمان انتشار18 آگوست 2017
تولیدکنندهAcid Wizard Studio
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

تنها چیزی در دنیا که می‌تواند وحشتناک‌تر از ترسناک ترین بازی های جهان باشد، بازی ویدیویی است که توانایی بازیکن برای بقا در شرایط شاق را به چالش بکشد. در بازی دارک وود، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در دنیایی به شدت به فنا رفته و وحشتناک زنده بمانید.

بازی هنگامی شروع می‌شود که بازیکن، چشم باز می‌کند و خود را در کلبه‌ای متروکه در جنگلی پرت می‌بیند. درست بیرون خانه، کابوسی مخوف کمین کرده است و انتظار می‌کشد تا مرگ بازیکن را به چشم ببیند. طی روز بایستی در جنگل‌های خالی از سکنه و خفقان آور جستجو کنید و برای بقا بجنگید، اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. جنبه ترسناک قضیه از شب‎های این بازی شروع خواهند شد؛ یعنی زمانی که باید در این جهان باز و تاریک راه خود را بیابید و با هیولاها مبارزه کنید.

13. Little Nightmares

Little Nightmares - ترسناک ترین بازی های ps5
پلتفرمSwitch، PC، PS4، Xbox One
زمان انتشار28 آپریل2017
تولیدکنندهTarsier Studio
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک؛ معمایی؛ پلتفرمر

تصور کنید به کالبد کودک فرو رفته اید و در دنیایی رعب آور به حال خود رها شده اید. جالب است، نه؟ در بازی Little Nightmares که به عنوان یکی از برترین و ترسناک ترین بازی های جهان معرفی شد، می‌توانید این تصور را تجربه کنید. داستان بازی در سرزمینی به نام Maw رخ می‌دهد و کودکی به نام Six باید با دشمنان مختلف مقابله کند تا به چنگ آنها نیفتد.

  بهترین فیلم های ۲۰۲۳؛ فیلم های سینمایی 2023 با امتیاز بالا

این بازی شخص سوم، شما را در هیئت دخترکی با بارانی زرد وارد دنیای پر از ابهامش می‎‌کند تا با حل معماهای گوناگون، جان سالم به در ببرید. فضا و گرافیک جالب بازی به همراه داستان جذاب، بازخوردهای بسیار مثبتی از سوی منتقدان و طرفداران دریافت کرده است. در نتیجه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازی Little Nightmares 2 هم امیدوارکننده باشد.

12. Alan Wake 2

ترسناک ترین بازی های دنیا  - Alan Wake 2
پلتفرمSwitch، PC، PS5، Xbox Series X، Xbox S
زمان انتشار27 اکتبر 2023
تولیدکنندهRemedy Entertainment
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

مجموعه بازی‌های آلن ویک در نوع خودشان تعریفی جدید برای ترسناک ترین بازی های ویدئویی ارائه دادند اما داستانی که از سال 2010 شروع شد، به حدی کش آمد که هیبت دلهره آورش را از دست داد. اما جدیدترین نسخه آلن ویک که طرفداران از مدت‌ها پیش در انتظار آن بودند، از هر نظر پیشرفتی فوق العاده به حساب می‌آید و یکسره این بازی را در لیست ترسناک ترین بازی های جهان جا می‌دهد.

برخلاف بازی‌های ترسناک رایج، آلن ویک نمی‌کوشد تا با جامپ اسکرهای گاه و بیگاه بازیکن را زهره ترک کند. بلکه با القای حس دلهره ای که به طور متناوبی کم و زیاد (بخوانید انفجاری) می‌شود، چشمه‌هایی از وحشت واقعی را می‌نمایاند. البته این لحظه‌ها به گونه‌ای استادانه و با ظرافت خلق شده اند که در ذهن بازیکن باقی می‌مانند و یک لحظه دلهره دست از سر او برنخواهد داشت.

چیزی که باعث وحشتناک بودن آلن ویک است، ترفندهای فسیل و کلاسیک ترسناک ترین بازی ها نیستند بلکه در ترسناک‌ترین حالت، هیچ اتفاقی در این بازی نمی‌افتد. در صحنه‌های تاریک و مه آلودی که در آنها آلن یا ساگا در محیطی تاریک به دنبال سرنخ بعدی هستند، تنها یک حرکت اشتباه تبدیل به آخرین حرکت عمرشان خواهد شد.

  انیمیشن های برتر سال ۲۰۲۳؛ بهترین انیمیشن 2023 کدام است؟

11. Alien: Isolation

وحشتناک ترین بازی های کامپیوتر - Alien: Isolation
پلتفرمSwitch, PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360, PC, Android, iOS
زمان انتشار7 اکتبر 2014
تولیدکنندهCreative Assembly
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

در زمان انتشار بازی Alien: Isolation در سال 2014، کمتر کسی تصورش را می‌کرد که به چنین موفقیتی دست یابد و به یکی از ترسناک ترین بازی های جهان تبدیل شود. این پدیده در میان بازی‌های ژانر وحشت، داستانی چنان گیرا و جذاب دارد که تا انتهای گیم پلی اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای دسته را زمین بگذارید.

خیره شدن به ستاره‌ها، حس تنهایی و متروکی به بازیکن می‌دهد که دقیقاً درون مایه یک بازی کلاسیک ترسناک است. تکنولوژی دنیای داخل بازی گرچه فوق پیشرفته به نظر می‌رسد اما بی شباهت به فناوری دهه 80 میلادی نیست. بازی Isolation مطابق با فیلم‌های مشهور Alien ساخته شده و روح این شاهکار میخکوب کننده 1979 را تمام و کمال در خود دارد. در حقیقت شاید بتوان این بازی را بهترین نتیجه فیلم Alien دانست.

10. P.T

مخوف ترین بازی های تاریخ - P.T
پلتفرمPS4
زمان انتشار12 آگوست 2014
تولیدکنندهKojima Productions
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک؛ معمایی

P.T (مخفف Playable Teaser) یک نسخه تیزر قابل بازی بود که توسط هیدئو کوجیما در سال 2014 ساخته و منتشر شد. انتظار می‌رفت که این بازی، تبدیل به یکی از نسخه‌های مجموعه سایلنت هیل شود اما با بروز درگیری‌هایی میان کمپانی Konami و کوجیما، پرونده P.T بسته ماند و با عنوان یک تیزر نصفه و نیمه راهی مانیتورهای گیمرها شد.

با این وجود، به سرتان نزند که P.T را به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های دنیا دست کم بگیرید. این بازی، با وجود جامپ اسکرهای وحشتناک و لحظه‌هایی که خون در رگ‌ها خشک می‌کنند، به عنوان یکی از پدیده‌های بازی سازی شناخته شد (یادتان باشد که با سازنده ژاپنی جماعت طرف هستیم!). این بازی از استور پلی استیشن برداشته شده است اما می‌توانید نسخه پی سی آن را دانلود و روی امولاتور اجرا کنید.

  20 بازی پرفروش جهان؛ با پردرآمدترین بازی ها آشنا شوید!

9. Resident Evil Remake

بهترین بازی های جهان در ژانر وحشت - Resident Evil Remake
پلتفرمSwitch, PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360, PC
زمان انتشار20 ژانویه 2015
تولیدکنندهCapcom
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

حتی اگر گیمر نباشید، بازهم امکان ندارد نام Resident Evil به گوش شما نخورده باشد. کمپانی Capcom با ساخت Resident Evil Remake، ثابت کرد که این بازی بی چون و چرا تا ابد یکی از ترسناک ترین بازی های جهان خواهد بود. اتمسفر حومه شهری که رعشه به ستون بدن می‌اندازد، به سبک خاص خودش وحشت را مهمان مانیتور و هدفون گیمرها کرده است. این ریمیک، ابتدا برای Nintendo GameCube در سال 2002 عرضه شده بود.

از آن زمان تا به امروز رزیدنت اویل پیشرفت‌های زیادی به خود دیده و برای پلتفرم‌های مختلف، از جمله پلی استیشن 4 و ایکس باکس One منتشر شده است. احساس مداوم تنهایی و متروکه ماندن در دنیایی غیرقابل پیش بینی، ترسناک‌ترین ویژگی رزیدنت اویل به حساب می‌آید.

8. The Evil Within 2

مخوف ترین بازی های تاریخ - The Evil Within 2
پلتفرمPC، PS4، Xbox One
زمان انتشار13 اکتبر2017
تولیدکنندهTango Gameworks
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

بازی The Evil Within 2 نسبت به فصل اول این بازی، یک سروگردن وحشت آورتر است و می‌توان به راحتی آن را از ترسناک ترین بازی های جهان به حساب آورد. فصل دوم این بازی را از هر زاویه که نگاه کنید، حجم سالمی صحنه‌های جامپ اسکر و گرافیک با مخلوقات دهشتناک از آن می‌بارد. بنابراین اگر به راحتی می‌ترسید و دل ضعیفی دارید پیشنهاد می‌کنم دور این بازی را خط بکشید. The Evil Within 2 در سبک جهان باز ساخته شده و همین باعث می‌شود تا احساس ناامنی بیشتری در این محیط داشته باشید که هیچ چیز در آن قابل پیش بینی نیست.

  بیوگرافی اما واتسون؛ بازیگر نقش هرماینی در فیلم های هری پاتر

جالب‌ترین نکته در مورد این گزینه از بهترین بازی های جهان در ژانر وحشت، داستان جذابش است. در قرن بیست و یکم، Evil Within به عنوان یکی از برترین شاهکارهای بازی ترسناک معرفی شد و گیمرهایی که عاشق تلاش برای بقا در فضای رعب آور هستند، عمراً نباید این بازی را از دست بدهند.

7. Dead Space

ترسناک ترین بازی های ویدئویی - Dead Space
پلتفرمPC، PS3، Xbox 360
زمان انتشار14 اکتبر 2008
تولیدکنندهVisceral Games
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

بازی Dead Space که از مخلوقات EA Redwood به حساب می‌آید، به روشنی از رزیدنت اویل 4 الهام گرفته است. در این میان، طرفداران دو دسته شده اند: عده‌ای معتقدند دد اسپیس هرگز روی دست رزیدنت اویل بلند نمی‌شود، و برخی دیگر اعتراف می‌کنند حجم متریال وحشتناک در Dead Space قطعاً بیشتر و کریه‌تر بوده است.

بازیکن در نقش آیزاک کلارک، در یک فضاپیمای پر از موجودات بیگانه به نام نکرومورف به دام افتاده که نه تنها فوق العاده بدمنظر و وحشتناک، بلکه به شدت مرگبارند. یکی از ویژگی‌های این بازی که باعث شده نامش به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های جهان غوغا کند، تأکید سازندگان بر آسیب پذیری آیزاک است. با این وجود، انواع و اقسام ابزار برای دفاع از خودش دارد و ضعف به خود راه نمی‌دهد. به علاوه، ریمیک Dead Space برای پلتفرم PS5 به خوبی حس و حال نسخه 2008 را حفظ کرده و گیم پلی رضایتبخشی دارد.

6. Outlast

بهترین بازی های جهان در ژانر وحشت - Outlast
پلتفرمLinux, Switch، PC، PS4، Xbox One
زمان انتشار4 نوامبر 2013
تولیدکنندهRed Barrels
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

دومین نسخه Outlast تا حدودی گرافیک بهتر و داستان جالب‌تری داشت، اما از لحاظ المان‎‌های وحشت به گرد نسخه اول نمی‌رسید. بازی در دید اول شخص دنبال می‌شود و با یک دوربین دید در شب، باتری بی جان و تهدیدهایی که یکی پس از دیگری بر سرتان می‌بارند، امکانات چندانی برای حفاظت از خود نخواهید داشت.

  بهترین انیمه های ترسناک | 10 انیمه ترسناکی که شما را از خواب می اندازند!

در این بازی، باید به عنوان گزارشگری که در یک تیمارستان متروکه پر از بیماران روانی زنجیری به دام افتاده برای زنده ماندن با چنگ و دندان تلاش کنید. Outlast به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های جهان که با بودجه کمی ساخته شده، قطعاً فروش فوق العاده ای به دست آورده و فندوم عظیمی نیز برهم زده است.

5. Resident Evil 7: Biohazard

ترسناک ترین بازی های جهان | ترسناک ترین بازی های دنیا - Resident Evil 7: Biohazard
پلتفرمPS5, PS4, Xbox X, Xbox S, Xbox One, Switch, Stadia, PC
زمان انتشار24 ژانویه 2017
تولیدکنندهCapcom
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

رزیدنت اویل با معرفی بازی بیوهزارد، شاهکار جدیدی در میان مخلوقات Capcom به حساب می‌آید که یک بار دیگر باعث شد این کمپانی در عرصه بازی سازی گرد و خاک عظیمی به پا کند. ریسک‌های متهورانه این بازی قطعاً ارزشش را داشته اند که کمپانی برای ساخت آن، سنگ تمام بگذارد. به گفته کارکنان Capcom، ساعت کاری این شرکت حتی از بازی‌های آن نیز ترسناک تر است.

داستان Biohazard تعریف جدیدی از بهترین بازی های جهان در ژانر وحشت ارائه داده است؛ به خصوص در نیمه اول بازی خونتان را منجمد خواهد کرد. نسخه VR رزیدنت اویل، یعنی رویای گیمرهای عاشق ژانر وحشت، در نوع خودش کابوسی تمام عیار به حساب می‌آید.

4. Fatal Frame 2: Crimson Butterfly

مخوف ترین بازی های تاریخ - Fatal Frame 2: Crimson Butterfly
پلتفرمPS2, PS3, Wii, Xbox
زمان انتشار10 دسامبر 2003
تولیدکنندهTecmo
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

اگر شیفته افسانه‌های ترسناک شرقی و به ویژه ارواح ژاپنی هستید، این گزینه از ترسناک ترین بازی های جهان را از دست ندهید. Fatal Frame با انتشار دومین فصل برای پلی استیشن 2، جان تازه ای گرفت و یک بار دیگر راهش را به جمع مخوف ترین بازی های تاریخ پیدا کرد.

  دی ان اس های جدید برای اسپاتیفای | راه حل مشکل خطای اتصال Spotify

داستان Fatal Frame 2: Crimson Butterfly درباره تصویربرداری از ارواح سرگردان و آزاد کردن آنهاست. بخش زیادی از این بازی تحت تأثیر افسانه‌های ژاپنی ساخته شده و به گفته منتقدان، طراحی شخصیت‌های آن یکی از ترسناک‌ترین دیزاین‌های دنیا به حساب می‌آید. چیزی که در این بازی فراوان است اشباح سرگردانند و روح‌های آزاردیده جیغ کش. اگر به انیمه هم علاقه داشته باشید دیگر جای صحبتی نمی‌ماند، بدون شک از این بازی لذت خواهید برد.

3. Silent Hill

ترسناک ترین بازی های جهان - Silent Hill
پلتفرمPC, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360
زمان انتشار24 سپتامبر 2001
تولیدکنندهKonami
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

یکی از بازی‎‌هایی که با ژانر وحشت عجین شده و اسمش که می‌آید، به یاد پرستارهای دوست داشتنی آن می‌افتیم. سایلنت هیل 2، مخلوق کمپانی ژاپنی کونامی، از زمان انتشارش در سال 2001 تا به امروز یکی از ترسناک ترین بازی های جهان و صد البته از محبوب‌ترین‌های ژانر وحشت بوده است. احتمالاً یک دهه بعد نیز همچنان گیمرها با احترام از سایلنت هیل یاد خواهند کرد.

جیمز ساندرلند نامه‌ای از همسر فقیدش دریافت می‌کند که در آن به او می‌گوید به سایلنت هیل برود؛ شهرکی مخوف که دری به سوی بزرگترین و تاریک‌ترین ترس‌ها و امیال هرکسی می‌گشاید.

سایلنت هیل با داستان سرایی استادانه و دلهره خفقان آور، بازیکن را غرق در کابوس‌های جیمز می‌کند و در مقابل دشمنان رنگارنگی قرارش می‌دهد که پرستارها، تنها یکی از آنها هستند.

2. Until Dawn

مخوف ترین بازی های تاریخ - Until Dawn
پلتفرمPS4
زمان انتشار25 آگوست 2015
تولیدکنندهSupermassive Games
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک

کمپانی Supermassive Games پر بیراه این نام را برای خود انتخاب نکرده است، چون با ساخت برخی از ترسناک ترین بازی های جهان، تجربه ای با تعامل مشمئزکننده و خوفناک به بازیکن هدیه می‌دهد. با انتشار بازی‌هایی مانند The Quarry یا The Dark Pictures Anthology عجیب نیست که نام یکی از شاهکارهای این شرکت، در لیست ترسناک ترین بازی های پلی استیشن باشد.

  10 ضد آفتاب‌ برتر ساخت ایران | بهترین ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

در بین تمام بازی‌های این شرکت، Until Dawn که یکی از ساخته‌های اصلی این کمپانی باشد، برای بسیاری از گیمرها به حدی غیرقابل تحمل بوده که قدرت به اتمام رساندنش را نداشته اند. هر شخصیتی که بازیکن کنترلش را به دست می‌گیرد، داستان جذابی دارد و در تصویر نهایی، نقشی کلیدی خواهد داشت. انتخاب‌های سخت و نفس گیر، در هر لحظه شما را به فکر می‌برند که آیا تصمیم درستی گرفتید یا نه. با هر تغییر کوچکی که در انتخاب‌هایتان در طی گیم پلی بازی بدهید، سناریو تغییراتی خواهد داشت که فقط با یک دست دیگر بازی، می‌توانید به آنها پی ببرید.

1. Amnesia: The Dark Descent

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری دنیا - 1. Amnesia: The Dark Descent
پلتفرمPlayStation 4 , Nintendo Switch , Android , Xbox One , Microsoft Windows , macOS
زمان انتشار8 سپتامبر 2010
تولیدکنندهFrictional Games
ژانرتلاش برای بقا؛ ترسناک؛ ایندی؛ ماجراجویی؛ اکشن؛ معمایی

نوبتی باشد، نوبت انتخاب شماره یک جامعه گیمرها یعنی Amnesia: The Dark Descent است. این گیم، الهام بخش برخی از ترسناک ترین بازی های جهان از جمله Slender: The Arrival و Outlast بوده و همچنان از جمله مخوف‌ترین بازی‎‌های ژانر وحشت به حساب می‌آید.

علاوه بر جنبه‌های ترسناک فراوانش، در این بازی تا دلتان بخواهد انواع و اقسام معما ریخته و تجربه جذابی را برایتان فراهم خواهد کرد که هم سرگرم شوید و هم مو به تنتان سیخ شود. برای اینکه بیشترین لذت را از این بازی ببرید، توصیه می‌کنیم در تاریکی و با هدفون مشغول بازی شوید.

تجربه ما از ترسناک ترین بازی های دنیا: Eyes

ترسناک ترین بازی های جهان - Eyes

اگر به دنبال یک بازی کوتاه، ساده و سرگرم کننده هستید که یکی دو ساعتی زهره ترک‎‌تان کند، بازی Eyes را به شما پیشنهاد می‌کنم. این بازی در سال 2013 برای پلتفرم اندروید منتشر شد اما درحال حاضر نسخه‎‌های سازگار آن برای پی سی هم موجود هستند.

همه چیز در این بازی، سرراست و ساده است: در ناکجاآباد وارد ساختمانی متروکه می‌شوید، باید بیست و چند کیسه پول را بردارید و قبل از اینکه کسی متوجه شود بزنید به چاک در نگاه اول کار ساده ای به نظر می‌آید، اما یکی دو اتاق که پیش بروید و متوجه لرزیدن وحشیانه میزها شوید، تغییر عقیده خواهید داد. ارواح سرگردان در این ساختمان پرسه می‌زنند که یکی از آنها، شبح افسانه‌ای زنی به نام کراسو است. در سرتاسر ساختمان، نمادهای متعددی از یک چشم وجود دارد که با کلیک بر روی آنها می‌توانید لحظاتی وارد ذهن پریشان کراسو شوید و ساختمان را از زوایای مختلف ببینید.

جامپ اسکرهای این بازی، در نوع خود فوق العاده است. برای بهترین تجربه بازی، حتماً از هندزفری استفاده کنید تا نجواهای ارواح را تشخیص بدهید و تا حد امکان زنده بمانید.

 

  بهترین بازی های ایکس باکس تمام دوران؛ از 2001 تا 2024

سخن آخر

در نگاه اول شاید ترسناک ترین بازی های جهان چندان آش دهان سوزی به چشم نیایند، اما تا شخصاً محیط دلهره آور با موسیقی‌های مرموز و دیزاین‌های وحشت انگیز را تجربه نکنید پی به حجم مخوف بودن این آثار نخواهید برد.

در مقاله امروز با معرفی 14 مورد از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ همراه شما بودیم. نظر شما چیست؟ به پیشنهاد شما، کدام بازی را می‌توان برترین گیم در ژانر وحشت دانست؟ منتظر نظرات شما هستیم!

‌سؤالات متداول

ترسناک ترین بازی‌های PS4 کدامند؟

درحال حاضر ترسناک ترین بازی‌های منتشر شده برای پلی استیشن 4 شامل موارد زیر هستند:
Amnesia: The Dark Descent
Until Dawn
The Evil Within 2

ترسناک ترین بازی‌های دنیا کدامند؟

Silent Hill 2
Resident Evil 4
Alien: Isolation
P.T. 
Amnesia: The Dark Descent 
The Evil Within

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  بهترین بازی های کامپیوتری کدامند؟ | 15 بازی برتر PC در قرن 21

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا