بازیترین هاسرگرمیمحبوب ترین هامنتخب سردبیر

20 تا از بهترین بازی های گوشی | بهترین بازی های موبایل برای اندروید و آیفون

0
()

احتمالاً با دیدن عبارت «بهترین بازی های گوشی» اولین چیزی که به یادش می‌افتید، یا انگری بردز است یا کلش آو کلنز، و حتی بازی‌های کلاسیک‎‌تری مانند فروت نینجا.

اما در لیست امروز نجوافکت، ما نگاهی عمیق‌تر به دنیای بهترین بازی های موبایل خواهیم داشت و پیشنهادهایی روی میز برای شما خواهیم گذاشت. به این ترتیب با لیست بازی های برتر اندروید و بهترین بازیهای آیفون آشنا می‌‎شوید. بالاخره برای سرگرمی در تعطیلات، نیاز به یک گیم درست و درمان دارید که هم هیجان داشته باشد و هم چیزی به شما بیاموزد!

بهترین بازی های گوشی کدامند؟

فروشگاه بازی گوگل پلی و اپ استور اپل دارای انبوهی از بازی‌ها هستند؛ هزاران گیم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دانلود و بازی کنید. اما برخی از این گیم‎‌ها به دلیل گرافیک عالی، قابلیت بازی مجدد و داستان‌های جذاب، مثل قالی کرمان هرچه بیشتر عمر کرده‌اند شیرین‌تر شده اند. چاشنی نوستالژی هم آنها را به بهترین بازی های گوشی تبدیل می‌کند.

  7 روش کسب درآمد از اینستاگرام در سال 2024 | پول در آوردن از اینستا چگونه ممکن است؟

با وجود کیفیت بالای برخی از این بازی‌ها، تأسف‌برانگیز است که به دلیل دور ماندن از کانون توجه، درخشش آن‌ها نادیده گرفته می‌شود. امروز دو لیست 10 تایی از بهترین بازی های موبایل برای اندروید و آیفون تقدیم شما خواهیم کرد.

بهترین بازی های موبایل برای اندروید

با یک حساب سرانگشتی، مشخص می‌شود که تعداد کاربران اندروید خیلی بیشتر از آیفون است (حداقل در کشور ما اینگونه است). به همین دلیل، لیست را با بهترین بازی های گوشی برای اندروید شروع خواهیم کرد.

10. You Must Build A Boat

10. You Must Build A Boat، بهترین بازی های فکری موبایل

این بازی یک نسخه فوق‌العاده جذاب از بازی‌های کلاسیک ۳تا-به-۳ خطی به حساب می‌آید و جذابیت فراوانی دارد که آن را به یکی از بهترین بازی های گوشی تبدیل می‌کند. تنها نقطه‌ضعفش کوتاه بودن گیم پلی بازی است. مرحله‌ها به قدری چالش‌برانگیز هستند که چند باری هم عصبانی‌تان خواهند کرد، ولی انیمیشن و گرافیک بازی به طور فوق‌العاده‌ای این مشکل را جبران می‌کنند.

بازی پر از رازهای کشف‌ نشده‌ است و برای کسانی که دنبال یک چالش سخت‌تر می‌گردند، ارزش تکرار بالایی دارد. مخصوصا برای کسانی که به هیجان چالش علاقه داشته باشند، یکی از بهترین بازی های موبایل خواهد بود. یادگیری این بازی آسان، پیشرفت در آن ساده و به اندازه‌ای متفاوت هست که بشود آن را به نوعی یک بازی مستقل کالت (محبوب بین طرفدارها) برای گوشی‌های همراه اندرویدی دانست.

9. Rayman Adventures

9. Rayman Adventures، بهترین بازیهای اندروید

احتمالاً رايمن ادونچرز، يکی از بهترین بازی های گوشی مجموعه Rayman باشد. این بازی در همان سبک و سیاق بازی‌های Wii ساخته شده که حسابی سرگرمتان خواهد کرد.

  بیوگرافی پارسا پیروزفر و حقایقی از زندگی او + تصاویر

گرافیک بازی فوق‌العاده‌ است و با کنترل‌های ساده و حال و هوای کلی بازی همخوانی دارد. البته قضیه‌ی دونده بی‌پایان هم هست که باعث می‌شود اوضاع کمی سخت‌تر باشد و رسیدن به اهداف چالش برانگیز شود.

8. Triglav

8. Triglav بازی های برتر اندروید

با یک بازی در آن از یک برج خفن و ترسناک بالا بروید و هی چیزهای عجیب و غریب کشف کنید چطورید؟ ترایگلاو یک بازی معمایی هیجان انگیز با کلی تسک‌های مختلف است که باید انجامشان بدهید تا داستان گیم را پیش ببرید. بازی Triglav خیلی سرراست ساخته شده و داستان باحالی که شما را وادار می‌کند از یک برج پر پیچ و خم بروید بالا، آن را به یکی از بهترین بازی های گوشی تبدیل کرده است.

کنترل بازی عالی، غول‌آخرهای خاص و بعضی اوقات هم حل کردن معماها، حسابی شما را به هیجان خواهند آورد. سبک و در عین حال چالش‌برانگیز بودن، این گیم را به یکی از بازی های برتر اندروید تبدیل می‌کند و نشان می‌دهد بازی‌های موبایل چقدر می‌توانند خلاقانه و جذاب باشند.

7. Doom & Destiny Advanced Lite

7. Doom & Destiny Advanced Lite، یکی از بهترین بازی های موبایل

اگر طرفدار بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک turn-based هستید، سری Doom & Destiny یکی از بهترین بازی های گوشی برای شما خواهد بود. این گیم، اشاره‌های پر از طعنه‌ای به بازی‌های نوستالژیک قدیمی دارد و از همین رو برای گیمرهای کارکشته حسابی جذابیت خواهد داشت.

این نسخه از بازیِ، ترکیب خارق العاده ای‌ از ماجراجویی و نقش‌آفرینی را پیش روی شما می‌گذارد و شاید یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه این بازی باشد. هیجان، داستان فوق‌العاده و محیط‌های بی‌نظیر این گیم، باعث شده تا در میان بازی های برتر اندروید خوش بدرخشد.

  فهرست بهترین سریال های ترکی؛ 20 تا از دیدنی ترین سریال های ترکی

6. The Battle Of Polytopia

6. The Battle Of Polytopia، یکی از بهترین بازی های گوشی

بازی «نبرد پلی‌توپیا» ظاهر ساده‌ و معصومانه‌ای دارد، ولی خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنید. انگار که از بازی «عصر امپراتوری» الهام گرفته اما المان‌ها را در قالبی کاملاً متفاوت ارائه داده باشد.

کنترل این بازی فوق العاده آسان است و راهنمایی‌ هم کامل توضیح می‌دهد که باید کجا بروید و چه کنید. این بازی چندنفره با بقیه (PVP) و به نوبت است. هوش مصنوعی بازی به طرزی باحال خوب عمل می‌کندو نبرد پلی‌توپیا را به یکی از بهترین بازی های گوشی تبدیل کرده است. گیم چندتا گروه مختلف هم دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید و یه سیستم ارتقای باحال هم دارد. به طور کلی، با یک استراتژی خفن که مو لای درزش نرود می‌توانید در جنگ‌ها برنده شوید و کم‌کم امپراتوری خودتان را در گوشه‌ای از دنیا بسازید.

5. یکی از بهترین بازی های گوشی، Call Of Duty: Mobile

5. یکی از بهترین بازی های گوشی، Call Of Duty: Mobile بهترین بازی های بزرگسالانه موبایل

کالاف دیوتی موبایل از زمان عرضه، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های باکیفیت و پخته‌ی اندروید بوده و احتمالاً تا ابد در زمره بهترین بازی های گوشی جا خواهد داشت. این بازی درست شبیه همتایان کنسولی، تجربه‌ی عالی تیراندازی اول شخص را برای شما به همراه دارد. بازی تا به امروز آپدیت‌های مستمری دریافت می‌کند و بهترین گیم‌پلی بتل رویال را روی گوشی موبایل ارائه می‌دهد.

داخل بازی می‌توانید از بین انبوهی از اسلحه‌ها انتخاب کنید، کنترل‌ها و تنظیمات را به‌طور کامل شخصی‌سازی کنید، با کلی شخصیت منحصر به فرد به همراه اسکین‌های مختص هرکدام بازی کنید و در مبارزه داخل نقشه‌های مختلف مهارت پیدا کنید.

  معنای سیزده بدر چیست؟ تاریخچه، آداب و رسوم و فلسفه ۱۳ بدر

4. Evoland 2

4. Evoland 2 بهترین بازی های فکری موبایل

در بازی Evoland 2 که یکی از بهترین بازی های گوشی در ژانر نقش آفرینی است، می‌توانید تکامل دنیای بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید. در این بازی همزمان که همراه با داستان جذاب و کلی اتفاق غیرمنتظره و صحنه های جذاب پیش می‌روید، شخصاً تغییرات و پیشرفت‌های یکی از بهترین بازی های موبایل را از نزدیک لمس خواهید کرد. می‌شود گفت Evoland 2 ترکیبی از بازی افسانه ی زلدا و آموزش تاریخچه بازی‌های ویدیویی است.

گیم پلی بازی بسیار ساده‌ است، کنترل‌ها سخت نیستند و چون خیلی خوب طراحی شده، هیچ مشکلی از نظر اجرا ندارد. تنها چیزی که شاید بعضی وقتا اذیت کند، این است که بازی تاکید زیادی روی اکتشاف دارد. البته اگر اهل اکسپلور باشید و از سرک کشیدن توی سوراخ سنبه‌های بازی لذت می‌برید این ویژگی برای شما به یک نقطه قوت تبدیل خواهد شد.

3. Stardew Valley

3. Stardew Valley بهترین بازی های اندروید آفلاین

به نظر می‌آید اداره کردن یه مزرعه و کلنجار رفتن با یه شهر برای فروش محصول، کار آسانی نباشد. اما در یکی از بهترین بازی های گوشی به نام دره استاردو، تمام امورات زندگی را در پلتفرمی زیبا و حتی آرامش بخش تجربه خواهید کرد.

در این بازی می‎‌توانید با اهالی روستا آشنا و دوست شوید، روزانه بذر و درخت بکارید، از حیوانات مراقبت کنید، معدنکاری کنید، آشپز شوید و حتی با یکی از اهالی شهر ازدواج کنید! استاردو ولی در اصل برای PC طراحی شده اما با تقاضای بالا، نسخه APK آن نیز عرضه شد و در زمانی کوتاه، نه تنها به یکی از بازی‌های برتر اندروید که به خانه دوم گیمرها تبدیل شد.

  بهترین ماشین های چینی 2023 در بازار ایران

2. Genshin Impact

2. Genshin Impact بهترین بازی های جهان باز اندروید

با یک بازی نقش آفرینی ماجراجویی شبیه زلدا با یکی از توپ‌ترین گرافیک‌های موبایل چطورید؟ بازی Genshin Impact از استودیوی Hoyoverse یک گچاگیم به حساب می‌آید (یعنی بازی‌ای که با شانس، شخصیت یا آیتم به دست می‌آورید)، پر از اکتشاف با داستان‌های جدید و متنوع است و مدام آپدیت‌های جدید برای آن منتشر می‌شود. از همین رو، گنشین به یکی از پردرآمدترین بازی‌های جهان هم تبدیل شده است.

در این بازی، با یک نقشه بزرگ و باز سروکار خواهید داشت که داخلش می‌توانید جادو کنید، تسک‌های مختلف انجام بدهید، با شخصیت‌های مختلف صحبت کنید و یک تیم باحال بسازید. پشت هر گوشه از این سرزمین، حکایت‌های متنوعی نهفته است. کلی وسیله هست که جمع کنید، غارهای متنوعی هستند که کشف کنید و در نهایت سرزمین خودتان را بسازید. کنترل بازی خیلی راحت است. اگر به دنبال ماجراجویی هستید و از بهترین بازی های گوشی در ژانر جهان باز و RPG لذت می‌برید، این گیم برای شما پیشنهاد می‌شود.

1. Dead Cells؛ بهترین بازی های موبایل برای اندروید

1. Dead Cells؛ بهترین بازی های موبایل برای اندروید

Dead Cells یکی از بهترین بازی های گوشی است که ترکیبی از سبک مترویدوانیا و روگلایک به حساب می‌آید. می‌شود گفت بهترین نسخه از این گیم به حساب می‌آید که برای پلتفرم گوشی منتشر شده. کنترل بازی خیلی روان و راحت است، مخصوصاً اگر آن را با بازی‌های قدیمی مثل Castlevania: Symphony of the Night یا سونیک کلاسیک مقایسه کنید. شاید حتی بتوان این بازی را در لیست عجیب‌ترین بازی‌های موبایلی ما هم جا داد!

این بازی پر هیجان و پر سرعت، برای کسانی ساخته شده که از رویارویی با چالش‌های سخت و مراحل نفس‌گیر لذت می‌برند. گرافیک بازی فوق العاده بوده و مشخص هست که سازنده‌ها خیلی برای طراحی دنیای بازی زحمت کشیده‌اند.

  حقایق ترسناک انیمیشن ها؛ 15 راز شوکه کننده از کارتون ها که نمی دانید

بهترین بازی های آیفون

اگر کاربر آیفون هستید، لیست بهترین بازی های موبایل برای iOS نجوافکت را از دست ندهید! بهترین گیم‌های iOS که اخیرا بیشترین دانلود را داشته‌اند، در ادامه ارائه خواهند شد.

10. Shadowgun Legends

10. Shadowgun Legends بهترین بازی های اکشن گوشی

اگر دنبال یک بازی تیراندازی توپ برای گوشی آیفون هستید، حتما بازی Shadowgun Legends را که سال ۲۰۱۸ منتشرشد امتحان کنید. این بازی دنباله نسخه اولیه Shadowgun هست که سال ۲۰۱۱ منتشر شد. داخل این سری بازی‌ها با مزدورهای کارکشته شرکت‌های بزرگ تو یه دنیای علمی-تخیلی طرف خواهید بود. شدوگان لجندز بیشتر از ۲۰۰ تا ماموریت داستانی و یه عالمه حالت چندنفره دارد که حسابی سرگرمتان خواهد کرد.

9. Spaceteam

9. Spaceteam بهترین بازی های مسابقه ای گوشی

به دنبال یک بازی گروهی هستید که همراه دوستان از بهترین بازی های گوشی لذت ببرید؟ بازی چندنفره و گروهی «اسپیس تیم»، همان چیزی است که دنبالش می‌گردید! بازیکن‌ها با وصل شدن به وای‌فای، باهم همکاری می‌کنند تا سفینه‌ فضایی‌شان سقوط نکند. به‌خاطر سبک دیوانه‌وار بازی، معمولاَ بازیکنا‌ن داد می‌زنند و به هم دستور می‌دهند. همین باعث بیشتر شدن استرس و هیجان بازی می‌شود و اسپیس تیم را به یکی از بهترین بازی های گوشی تبدیل می‌کند.

8. Threes

8. Threes بهترین بازی های موبایل با کیفیت بالا

تیپیکال بسیاری از بازی‌های کلاسیک. کلی کاشی با شماره‌های مختلف دارید که باید جابجایشان کنید و اعداد هم‌گروه را با هم ترکیب کنید. هر چه بتوانید بیشتر اعداد را با هم جمع کنید، امتیاز بالاتری دریافت خواهید کرد. بازی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دیگه هیچ حرکتی باقی نماند و بعد امتیاز نهایی حساب خواهد شد. نمونه اندرویدی این بازی، 2084 است.

7. Transistor

7. Transistor بهترین بازی های ios جهان

ترانزیستور یه بازی نقش آفرینی علمی-تخیلی است. داستان بازی حول محور یه خواننده می‌چرخد که یک شمشیر اسرارآمیز و قدرتمند به دست می‌آورد. این بازی به خاطر داستان و موسیقی متن فوق‌العاده‌ش خیلی مورد توجه قرار گرفته و به یکی از بهترین بازی های موبایل برای iOS تبدیل شده است.

  عجیب ترین غذاهای دنیا | 10 غذای عجیب و غریب دنیا که جرات امتحان کردن آنها را ندارید!

6. Triple Town

6.  Triple Town بهترین بازی های آیفون 2023

در بازی Triple Town، روی یک صفحه بازی ۶ در ۶ خانه، کاشی‌های مختلفی دارید و باید آن‌ها را به صورت گروه‌های سه تایی کنار هم قرار بدهید تا به یک قطعه پیشرفته‌تر تبدیل شوند. بازی تا زمانی که حرکت دیگری برای انجام دادن باقی نماند، ادامه پیدا می‌کند و هرچه کاشی پیشرفته‌تر باشد، امتیاز بیشتری برای بازیکن به ارمغان می‌آورد.

5. Valiant Hearts: The Great War

5. Valiant Hearts: The Great War یکی از بهترین بازیهای آیفون

این بازی ماجراجویی و معمایی در دوران جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد. در طول بازی، چهار شخصیت مختلف را در بخش‌های گوناگون بازی کنترل می‌کنید که هر کدام توانایی‌های منحصر به فردی برای عبور از مراحل دارند.

4. The Witness

4. The Witness بهترین بازی های اندروید آنلاین

این بازی فکری سه‌بعدی که تحت تاثیر سری بازی‌های Myst ساخته شده، شما را به یک جزیره‌ی اسرارآمیز و زیبا می‌برد. در این جزیره باید معماهای مختلفی را حل کنید تا بتوانید به سفر خود ادامه دهید. گرافیک زیبا و موسیقی دلپذیر، این گیم را به یکی از بهترین بازی های گوشی برای آیفون تبدیل کرده‌اند.

3. XCOM: Enemy Within

3. XCOM: Enemy Within یکی از بهترین بازی های آنلاین آیفون

بازی کامپیوتری قدیمی‌ای به اسم XCOM دوباره در سال ۲۰۱۲ خیلی معروف شد و در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های آیفون جا گرفت. این بازی که به سبک نوبتی و استراتژیک بود، به حد محبوبیت کسب کرد که نسخه دیگری از همین بازی به اسم XCOM: Enemy Within نیز ساخته شد. بعد از آن هم XCOM 2 و XCOM 2: War of the Chosen ساخته شدند، ولی خب همیشه بهتر است که همه چیز را از اول شروع کرد. هرچند که دیگه XCOM: Enemy Unknown را نمی‌توان روی گوشی یا تبلت نصب کرد، اما Enemy Within هنوز هم در صدر بهترین بازی های گوشی می‌درخشد.

  بهترین فیلم های ماجراجویی دنیا، برترین فیلم ماجراجویی سینمای دنیا کدام است؟

2. یکی از بهترین بازی های موبایل برای آیفون، Year Walk

2. یکی از بهترین بازی های موبایل برای آیفون، Year Walk

بازی «گذر سال» یک تجربه ترسناک و عجیب غریب در میان بهترین بازی های گوشی برای شما به همراه خواهد داشت! این بازی بر اساس رسم قدیمی سوئدی به اسم «گذر سال» ساخته شده است که داخلش شرکت‌کننده‌ها با انجام یک سری فال و پیشگویی در حین سفر، می‌کوشند آینده را پیش بینی کنند. با تمام شدن بازی و پیدا کردن سرنخ‌هایی در یک بخش مخفی، می‎‌توانید به پایان بازی برسید. اما در نهایت، هرگز نخواهید دانست که چه چیزی حقیقت دارد، کدام پیشگویی به واقعیت پیوسته و چه اتفاقی روی داده است.

1. Donut County، پردانلود ترین گیم در میان بهتری بازی های آیفون

1. Donut County، پردانلود ترین گیم در میان بهتری بازی های آیفون

چند وقت پیش، یک بازی به اسم Hole.io در اپ استور رتبه یک بازی‌های آرکید دانلودی را گرفت و خیلی‌ها این گیم را یکی از بهترین بازی های گوشی نامیدند. طبق گزارش Polygon،‌ معلوم شده که این بازی یه کلون از Donut County بوده که قرار است به زودی منتشر شود. در هر دوتا بازی (Hole.io و Donut County) بازیکنان یک سوراخ در زمین را کنترل می‌کنند که باید ساختمان‌های اطرافش را قورت بدهد. هرچی سوراخ بیشتر بخورد، بزرگتر می‌شود و می‌تواند چیزهای بزرگتری را هم ببلعد. در بازی Donut County از همان سوراخ برای حل کردن معما و رد کردن مراحل بازی استفاده می‌شود.

جمع بندی

گوشی‌های موبایل به یار همیشگی ما تبدیل شده‌اند. گاه برای سرگرمی و گاه برای گذران وقت، به دنبال بهترین بازی های گوشی می‌گردیم که ما را به دنیای دیگری ببرند. در این میان، انتخاب بهترین بازی‌های گوشی چه برای اندروید و چه برای آیفون، دغدغه‌ی بسیاری از کاربران است.

  15 تا از زیباترین سگ ها در دنیا | قشنگ ترین سگ دنیا کدام است؟

خوشبختانه دنیای بازی‌های موبایل بسیار متنوع و گسترده شده و برای هر سلیقه‌ای، بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیزی یافت می‌شود. از بازی‌های اکشن و پرماجرا تا بازی‌های استراتژیک و فکری، از بازی‌های پازلی و سرگرم‌کننده تا بازی‌های ورزشی و مسابقه‌ای، دنیایی بی‌کران بهترین بازی های موبایل در انتظار شماست.

انتخاب بازی های برتر اندروید یا بهترین بازی های آیفون، به سلیقه و علایق شما بستگی دارد. با کمی جستجو و بررسی، می‌توانید بازی‌های محبوبی را پیدا کنید که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن‌ها لذت می‌برند.

بازی موبایلی محبوب شما چیست؟ کدام بازی است که سالهاست با آن خود را سرگرم می‌کنید؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم!

سؤالات متداول

بهترین بازی های گوشی جهان باز کدامند؟

Genshin Impact
Minecraft
The Elder Scrolls: Blades
Terraria
Sky: Children of the Light

بهترین بازی های گوشی آفلاین کدامند؟

Alto's Odyssey
Stardew Valley
The Room

بهترین بازی های گوشی برای آیفون کدامند؟

Call of Duty: Mobile
Fantasian
GRID Autosport

بهترین بازی های گوشی برای اندروید کدامند؟

Stick Hero
Fruit Ninja
Cut the Rope
PUBG Mobile
Apex Legends Mobile

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  بهترین انیمه های روانشناختی | انیمه های روانشناختی که نباید از دست بدهید

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا