ترین هاسرگرمیفناوریمحبوب ترین ها

20 ویدیوی پربازدید یوتیوب که تاریخ ساز شدند! پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان

0
()

باورش کمی سخت است که یکی از غول‌های رسانه‌ای یعنی یوتیوب (Youtube)، از سال 2005 تا به امروز بخش جدانشدنی زندگی بسیاری از ما به شمار می‌آید. طبق آمار گوگل، لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان فقط در هر روز، بالای یک میلیارد مرتبه ویو می‌گیرد.

حدس می‌زنید رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا در سال 2024 با عدد باورنکردنی 14 میلیارد بازدید، متعلق به کدام ویدیو باشد؟ جدیدترین موزیک ویدیوی تیلور سوئیفت، یک میم معروف یا سخنرانی جنجالی؟

لیست امروز نجوافکت از پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا، قطعاً شما را شگفت زده خواهد کرد. در فهرست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان، ویدیوهایی چنان خنده دار و عجیب جا گرفته‌اند که بی‌شک انتظارشان را ندارید.

فهرست محتوا:

پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان در سال 2024 کدام است؟

تقریباً دو دهه پیش، تماشای ویدیوهای مختلف تنها با یک کلیک برای ما رویایی محال بود. پیش از سال 2010 که اکثر ما از اینترنت‌هایی با سرعت حلزون استفاده می‌کردیم، محتوای ویدیویی سنگین بود و به سختی لود می‌شد. یوتیوب با تکیه بر سایت‌های اشتراک گذاری فایل مانند LimeWire، محتوا را در اختیار مخاطبان قرار می‌داد.

با این اوصاف، تماشای پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان در آن زمان کار سختی بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش خیره کننده سرعت اینترنت، یوتیوب بعد از کمپانی مادر خود یعنی گوگل، رتبه دوم پربازدیدترین سایت جهان را کسب کرده است.

در ادامه لیست 20 مورد از رکورد های بالاترین بازدید یوتیوب جهان را باهم خواهیم دید. شرط می‌بندیم به محض مشاهده عنوان بعضی از این ویدیوها، موزیکشان در ذهن شما پخش خواهند شد!

20. Waka Waka (This Time for Africa)

رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا - 20. Waka Waka (This Time for Africa)
آپلود کنندهShakira
رکورد بازدید3.8 میلیارد ویو

ترانه Waka Waka که به مناسبت جام جهانی 2010 افریقای جنوبی منتشر شد، با موسیقی جذاب و البته حضور بانو شکیرا به سرعت به لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان راه پیدا کرد. فوتبالیست‌های مشهور و اسطوره‌ای مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی نیز در این موزیک ویدیو پربازدید حضور داشتند.

19. Lakdi Ki Kathi

آپلود کنندهJingle Toons
رکورد بازدید3.9 میلیارد ویو

ترانه Lakdi Ki Kathi، یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های هندی است که به محض انتشار، مانند بمب صدا کرد و به سرعت بازدید میلیونی گرفت. این ویدیو نمایانگر دنیای خیالی کودکان است و کارگردانی خلاقانه به همراه جلوه‌های گرافیکی رنگارنگ و چشمگیر، به ویژه برای بازدیدکنندگان کم سن‌وسال جذابیت دارند. حتی بعد از گذشت دو دهه، این ویدیو بازهم پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا در میان آهنگ‌های هندی به حساب می‌آید.

  بهترین فیلم های فرانسوی؛ معرفی فیلم های برتر سینمای فرانسه

18. Baa Baa Black Sheep

18. Baa Baa Black Sheep - پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا
آپلود کنندهCoComelon
رکورد بازدید3.9 میلیارد ویو

انتظار این یکی را قطعاً نداشتید. شگفت انگیز است که ویدیوهای کودکانه و لالایی‌های عجیب، بخش اعظم لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان را تشکیل می‌دهند. این مورد نیز یکی از ویدیوهای جالب کودکانه به شمار می‌رود که دستپخت گروه CoComelon است و همچنان در سراسر جهان، کودکان خردسال را سرگرم می‌کند.

17. موزیک ویدیو Roar

17. موزیک ویدیو Roar -پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان
آپلود کنندهKaty Perry
رکورد بازدید3.9 میلیارد ویو

یک موزیک ویدیوی محبوب دیگر را در میان لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان داریم! موزیک ویدیو Roar کیتی پری، گویی مستقیم از کتاب‌های کمیک کلاسیک بیرون زده است. این ویدیو شباهت زیادی به داستان تارزان دارد و شاید همین نکته، تأثیر زیادی در کسب رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا داشته باشد. در ویدیوی Roar کیتی پری را در نقش زنی می‌بینیم که در یک جزیره دورافتاده گم شده است، اما به تدریج چالش‌های مختلف را پشت سر می‌گذارد و تبدیل به ملکه جنگل می‌شود. کیتی امیدوار است که این ویدیو، انگیزه روزهای خسته کننده همه باشد تا جانی برای شروعی دوباره بگیرند.

16. موزیک ویدیو Counting Stars

16. موزیک ویدیو Counting Stars - پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا
آپلود کنندهOneRepublic
رکورد بازدید3.9 میلیارد ویو

ترانه Counting Stars از جمله موفق‌ترین آثار گروه موسیقی One Republic برشمرده می‎‌شود. ویدیوی این موزیک نه تنها در کانادا به شهرتی تاریخی رسید، بلکه در مدتی کوتاه به پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان تبدیل شد. مضمون ترانه ترکیبی است از آهنگی امیدوارکننده و شاد، آشوب، چراغ‌های کوچکی که نقش «ستاره» را ایفا می‌کنند، و کروکودیل جوانی که بازیگر افتخاری ویدیوست.

  زیباترین هنرپیشه های زن هندی | زیباترین بازیگر زن هند کیست؟

15. موزیک ویدیو Sugar

رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا - 15. موزیک ویدیو Sugar
آپلود کنندهMaroon 5
رکورد بازدید4 میلیارد ویو

گروه قدیمی و محبوب Maroon 5 با انتشار این ویدیو، نامش را در لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان ماندگار کرد. داستان ویدیو حول زندگی هفت زوج در هفت خیابان مختلف و هفت وضعیت متفاوت رخ می‌دهد. Maroon 5 چند عروسی را برای ساخت این ویدیوی منحصر به فرد به آشوبی هیجان انگیز کشید. کی هست که دلش نخواهد در پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا، آدام لوین را درحال اجرای پرشور و شوقش نبیند؟ Sugar علاوه بر موفقیتی که در یوتیوب پیدا کرد، به پای ثابت پلی‌لیست پارتی‌ها در دنیا هم راه یافت.

14. Crazy Frog

14. Crazy Frog - پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان
آپلود کنندهAxel F
رکورد بازدید4.3 میلیارد ویو

آهنگ پس زمینه خاطرات کودکی بسیاری از ما! جالب است که پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان، با یک شخصیت قورباغه و آهنگی که رسماً بی‌معناست، تا این حد محبوب شود. در انیمیشن عجیب و پرتلاطم این ویدیو، رباتی را در تعقیب Crazy Frog می‌بینیم که سوار بر موتورسیکلت خیالی‌اش شهر را گز می‎کند. البته در نهایت موشکی به سمت قورباغه پرتاب می‌شود و از عاقبتش خبر نداریم! به هر حال، ترانه Crazy Frog گذشته از پر بازدید ترین کلیپ یوتیوب جهان، به عنوان یکی از پرکاربردترین آهنگ‌های پس زمینه هم شناخته می‌شود.

13. Dame tu Cosita

13. Dame tu Cosita - پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا
آپلود کنندهUltra Records
رکورد بازدید4.53 میلیارد ویو

Dame tu Cosita در سال 2018 اوج گرفت و جایگاه پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان را از آن خود کرد. احتمالاً شما هم ویدیوی یک موجود فرازمینی سبز کوچک را دیده‌اید که مدتی در هر گوشه اینترنت دست به دست می‌شد. این ترانه شاد و پرانرژی، هنرمند خالق خود یعنی El Chombo را حسابی به شهرت رساند. بعد از دو دهه، باعث شد آثار این آهنگساز دوباره آهنگ پس زمینه پارتی‌های شبانه شوند.

  بیوگرافی هانده ارچل؛ بازیگر ترکیه ای فیلم مست عشق

12. Masha and the Bear: Recipe for disaster

12. Masha and the Bear: Recipe for disaster - رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا
آپلود کنندهGet Movies
رکورد بازدید4.57 میلیارد ویو

مجموعه روسی ماشا و خرس نه تنها در لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان قرار دارد بلکه یکی از پربیننده‌ترین انیمیشن‌های خردسالان مهدکودکی در سراسر جهان به حساب می‌آید. حتی نسخه دوبله شده این انیمیشن از کانال پویا در تلویزیون ایران نیز پخش شد. داستان این مجموعه، درباره ماجراجویی‌های دختر کوچولویی به نام ماشا و دوست خرس خپلش است. جالب است بدانید در سال 2016 نام این سری به عنوان پر بازدید ترین انیمیشن یوتیوب جهان، در رکوردهای گینس نیز ثبت شد.

11. Gangnam Style

11. Gangnam Style - پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان
آپلود کنندهPsy
رکورد بازدید5.02 میلیارد ویو

محبوب‌ترین ترانه کی‌پاپ که تا مدت‌های طولانی پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی بود، در زمان خودش رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا را شکست. سبک جدید موسیقی به همراه رقص خاص و عجیب Psy، انقلابی در صنعت موسیقی کره جنوبی به وجود آورد. درحال حاضر Gangnam Style در رتبه یازدهم پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا قرار دارد.

10. Learning Colors – Colorful Eggs on a Farm

10. Learning Colors – Colorful Eggs on a Farm - رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا
آپلود کنندهMiroshka TV
رکورد بازدید5.05 میلیارد ویو

خب، داریم به قسمت عجیب داستان نزدیک می‌شویم. این مورد از پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان، با هدف محتوای «کودکانه» ساخته شده اما چیزی که تحویل گرفته‌ایم، انیمیشنی عجیب و حتی اندکی ترسناک است. ویدیوی روسی Colorful Eggs برای آموزش شش رنگ اصلی (؟) به بچه‌ها ساخته شده؛ یعنی رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، صورتی، سفید، سرخ و آبی. حال چطور رسالتش را انجام می‌دهد؟ با ترکاندن کله آدمک‌های تخم مرغی، تا رنگ داخلشان دیده شود. ما که صحبتی نداریم، اما انصافاً چهارمین تخم مرغ صحنه ترسناکی در این ویدیوی پربازدید می‌آفریند.

  امن ترین کشور دنیا برای زندگی، کار و تحصیل | معرفی رتبه بندی 10 کشور ایمن

9. موزیک ویدیو Uptown Funk

9. موزیک ویدیو Uptown Funk - پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا
آپلود کنندهMark Ronson feat. Bruno Mars
رکورد بازدید5.10 میلیارد ویو

اعتراف کنید که مشاهده موزیک ویدیوهای محبوب در پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان، خیلی خوشایندتر از ویدیوهای عجیب و غریب است. ترانه فوق محبوب Uptown Funk همچنان در صدر پرشنونده‌ترین آهنگ‌ها و پر لایک ترین ویدیو یوتیوب جهان قرار دارد و قصد ندارد کوتاه بیاید. این ترانه که خیلی سریع لقلقه زبان همه شد، در مراسم گرمی جایزه بهترین ترانه سال و بهترین همکاری پاپ را دریافت کرد.

8. Phonics Song with Two Words

8. Phonics Song with Two Words - رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا
آپلود کنندهChuChu TV
رکورد بازدید5.6 میلیارد ویو

در میدان نبرد پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان، ویدیوی Phonics Song with Two Words زمانی موفق شد Psy و گانگنام استایلش را از عرصه به در کند و خود با سرعتی باورنکردنی به سمت صدر لیست اوج بگیرد. بله، این بارهم یک محتوای کودکانه دیگر عنوان پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا را به دست آورد اما خوشبختانه کاملاً برای کودکان مناسب است. یک ترانه تیپیکال و عادی برای آموزش حروف الفبا. A برای Apple، حرف C برای Cat و الی آخر.

7. Wheels on the Bus

7. Wheels on the Bus - پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان
آپلود کنندهCocomelon Nursery Rhymes
رکورد بازدید5.8 میلیارد ویو

خیلی از مادرها و پرستارهای بچه در سراسر دنیا، در طول مراقبت دوران کودکی بالغ بر هزاربار ترانه این پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا را شنیده‌اند. آهنگ Wheels on a Bus که توسط ورنا هیلز نوشته و ساخته شده، بعد از شنیده شدن مستقیم به مغزتان می‎‌رود و جا خوش می‌کند. الگوی این ترانه به گونه‌ای تنظیم شده که بچه‌ها را به هیجان می‌آورد.

  لیست 12 گوشی گرانقیمت جهان | لوکس ترین موبایل دنیا کدام است؟

6. See You Again

6. See You Again - رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا
آپلود کنندهWiz Khalifa ft. Charlie Puth
رکورد بازدید6.11 میلیارد ویو

حتی اگر مجموعه فیلم‌های سریع و خشن را تماشا نکرده باشید، احتمالاً با ترانه See You Again آشنا هستید. ترانه احساسی این مورد از پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان که در آهنگ تیتراژ پایانی قسمت هفتم از فیلم Fast and Furious استفاده شد، ادای احترامی بود به ستاره فقید این مجموعه یعنی پل واکر. صدای زیبای چارلی پوث و پیانونوازی او به همراه ورس‌های رپ Wiz Khalifa، این ترانه را به صدر جدول رکورد های بالاترین بازدید یوتیوب جهان رساند.

5. Shape of You

5. Shape of You - پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا
آپلود کنندهEd Sheeran
رکورد بازدید6.15 میلیارد ویو

در جایگاه پنجم پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان نیز یک موزیک ویدیوی محبوب و مشهور دیگر را داریم، یعنی Shape of You اثر اد شیرن. این ترانه از آلبوم Divide (2017)، همچنان شنوندگان فراوانی در جهان دارد. با وجود شهرت فراوان این هنرمند در رسانه‎‌های اجتماعی، تعجبی ندارد که Shape of You به سرعت رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا را زد. اگر طرفدار اد شیرن هستید، حتماً ذوق زده می‌شوید اگر بدانید ترانه Thinking Out Loud او نیز در جایگاه هجدهم فهرست ویدئوهای یوتیوب با بیشترین بازدید قرار دارد.

4. Bath Song

4. Bath Song - پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان
آپلود کنندهCocomelon Nursery Rhymes
رکورد بازدید6.5 میلیارد ویو

دوباره می‌رسیم به بخش‌های عجیب و سؤال برانگیز ماجرا! باور کردنی نیست که یک ترانه کودکانه دیگر از Cocomelon، در جمع 5 پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا قرار داشته باشد. آهنگ Bath Song ترکیبی از چند ترانه کودکانه مشهور است و بخش‌هایی از The Itsy-Bitsy Spider و حتی Baby Shark را دربر می‌گیرد. مضمون ویدیو، تشویق بچه‎ها به رعایت بهداشت بوده که می‌شود تحملش کرد، اما در کل برای اینکه یکی از رکورد های بیشترین بازدید یوتیوب جهان را داشته باشد زیادی عجیب است.

  14 ترسناک ترین بازی های جهان | رتبه بندی بهترین بازی‌های ژانر وحشت دنیا

3. Johny Johny Yes Papa، سومین رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا

3. Johny Johny Yes Papa، سومین رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا - رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا
آپلود کنندهLooLoo Kids
رکورد بازدید6.8 میلیارد ویو

این یکی مورد از پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان هم واقعاً در نوع خودش تعجب برانگیز است. ترانه Johny Johny Yes Papa، نسخه تحریف شده و به فنا رفته Twinkle, Twinkle, Little Star به حساب می‌آید و هر لحظه که می‌گذرد عجیب‌تر نیز می‌شود. اصولاً این ویدیو به عنوان یک میم اینترنتی منتشر شد و در توییتر هم حسابی بازخورد گرفت. یک کانال یوتیوب هندی به نام Billion Surprise Toys، با اضافه کردن Baby Shark و رقص Gangnam Style به این ویدیو حسابی مشهور شد. اگر محتوای بی‎معنی و اندکی ترسناک را می‌پسندید، نگاهی به این ویدیو بیندازید.

2. Despacito در جایگاه دوم پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا

2. Despacito در جایگاه دوم پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا
آپلود کنندهLuis Fonsi feat. Daddy Yankee
رکورد بازدید8.3 میلیارد ویو

هنوز هم در کل دنیا کسانی هستند که با ترانه اسپانیایی لوییس فانسی و ددی یانکی قر بدهند و کیف کنند! نسخه اصلی دسپاسیتو، تا مدت‌ها صدرنشین لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان بود تا اینکه توسط مورد بعدی کنار زده شد. نسخه اولیه این آهنگ (که احتمالاً به محض دیدن نامش، دارید آن را زمزمه می‎‌کنید) در سال 2017 منتشر شد و حسابی گردوخاک کرد. بعد از سال‌ها، این آهنگ همچنان یکی از رکورد های بیشترین بازدید یوتیوب جهان را دارد.

1. Baby Shark Dance؛ پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان

1. Baby Shark Dance؛ پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان
آپلود کنندهLuis Fonsi feat. Daddy Yankee
رکورد بازدید14 میلیارد ویو

فرقی نمی‌کند بچه داشته باشید یا تا به حال از نزدیک انسان‌های سایز کوچک را ندیده باشید. هیچکس در دنیا وجود ندارد که طی دهه اخیر، این آهنگ را نشنیده باشد (اگر چنین کسی پیدا کردید، سلام ما را به او برسانید). ترانه Baby Shark که می‌شناسیم، توسط بخشی از کمپانی سرگرمی کره‌ای SmartStudy به نام Pinkfong خلق و به سرعت تبدیل به پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان شده است.

  لیست 10 تا از پردرآمد ترین شغل ها؛ پولسازترین مشاغل دنیا را بشناسید!

در سال 2020، بیبی شارک با دریافت بازدید 10 میلیاردی، ویدیوی Despacito را پشت سر گذاشت و در صدر جدول نشست. امروزه کافی است در خیابان یک جمله کوچک از این آهنگ را بخوانید تا حداقل پنج نفر با نوای لذتبخش و اعصاب‌خردکن «Do do, do-do-do-do» جوابتان را بدهند.

سخن آخر

در میان تمام رسانه‌ها، Youtube به یکی از محیط‌های مطرح برای سرگرمی، آموزش و ارتباط با جهان تبدیل شده است. لیست پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان به راحتی توجه مخاطبان را به خود جلب و پیام‌های مختلف را به تأثیرگذارترین شکل ممکن منتقل می‌کند. شاید در فهرست پر ویوترین ویدئو یوتیوب دنیا در پنج سال بعدی، شاهد ویدیوهایی به مراتب عجیب‌تر و خنده‌دارتر از لیست سال 2023 باشیم.

به نظر شما بهترین ویدیو در لیست رکورد بیشترین بازدید یوتیوب دنیا کدام است؟ دوست داشتید کدام ویدیو را در این فهرست ببینید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

پربازدیدترین ویدیو یوتیوب جهان کدام ویدیو است؟

پربازدیدترین ویدیو یوتیوب جهان، آهنگ "Baby Shark Dance" است که تا کنون بیش از 10 میلیارد بار بازدید شده است.

چه ویدیوهای دیگری در یوتیوب پربازدید هستند؟

ویدیوهای چالش‌ها
ویدیوهای طنز
ویدیوهای حیوانات
ویدیوهای موسیقی
ویدیوهای ورزشی

چگونه می‌توانم پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب را پیدا کنم؟

به بخش "Trending" در یوتیوب مراجعه کنید.
از کانال‌های یوتیوب محبوب و پربازدید دنبال کنید.
از جستجوی یوتیوب برای پیدا کردن ویدیوهای مورد علاقه خود استفاده کنید.

آیا پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب، همیشه بهترین ویدیوها هستند؟

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا