سرگرمیبازی

بهترین بازی های ایکس باکس تمام دوران؛ از 2001 تا 2024

5
(1)

در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۱، جنگی تمام عیار در عرصه کنسول‌های بازی شکل گرفت. مایکروسافت با کنسول ایکس‌باکس وارد این رقابت شد. ابتدا این کنسول در آمریکای شمالی عرضه شد و چند ماه بعد، ژاپن، اروپا و استرالیا نیز به جمع دارندگان آن پیوستند و تا امروز، یکی از پرچمداران حوزه بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آیند. به همین دلیل هرسال لیستی از بهترین بازی های ایکس باکس تمام دوران منتشر می‌شود و برترین گیم‌ها، از ابتدای معرفی این کنسول تا همین اواخر را دربر می‌گیرد.

با وجود اینکه مایکروسافت یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهان است، اما موفقیت آن تضمین‌شده نبود. در دو دهه گذشته، نوآوری‌های چشمگیر و فرانچایزهای به یاد ماندنی جذابترین بازی های کنسول XBOX، جایگاه این شرکت را در تاریخ بازی‌های ویدیویی تثبیت کرده‌اند.

اگر با XBOX گیم می‌زنید، به هیچ عنوان لیست نجوافکت از محبوب ترین بازی های ایکس باکس را از دست ندهید.

پلتفرم 23 ساله بهترین بازی های ایکس باکس

بهترین بازی های ایکس باکس، گواه محکمی بر رویکرد پیشروانه‌ی مایکروسافت در ورود به بازار کنسول‌های خانگی هستند. زمانی که این سیستم در سال ۲۰۰۱ در کنار بازی Halo: Combat Evolved عرضه شد، جای خالی‌ای که با سقوط سگا دریم‌کست ایجاد شده بود را پر کرد و به رقیبی جدی برای کنسول‌های گیم‌کیوب نینتندو و پلی‌استیشن ۲ سونی تبدیل شد.

  بهترین انیمه های هایائو میازاکی | آثار برتر میازاکی پادشاه انیمه دنیا

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس اصلی روی مخاطبان بالغ جامعه گیمرها تمرکز داشتند و این استراتژی برای مایکروسافت مؤثر واقع شد.این بازی‌ها شاید از موتورهای گرافیکی فوق پیشرفته و قدرتمند نسل جدید که عناوین برتر ایکس‌باکس سری ایکس را اجرا می‌کنند، بهره‌مند نباشند، اما موردهای کلاسیک فهرست جذابترین بازی های کنسول XBOX مجموعه‌ی پشتیبان فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند که به برند مایکروسافت برای تثبیت جایگاه خود در میان بزرگان صنعت بازی‌های ویدیویی کمک کرده اند.

لیست 20 تایی جذابترین بازی های کنسول XBOX

از بازی‌های رقابتی مسابقه‌ای و تجربیات اکشن پرانرژی گرفته تا RPG های نقش‌آفرینی سرگرم‌کننده و شوترهای اول شخص نوآورانه، محبوب ترین بازی های ایکس باکس هریک به دلیلی افسانه‌ای شده‌اند. در ادامه نگاهی به برترین انتخاب‌ها و یک سفر نوستالژیک به گذشته خواهیم داشت.

20. Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern WarfareT جذابترین بازی های کنسول XBOX
سازندهInfinity Ward
سال انتشار2007

سری بازی‌های Call of Duty یک پای ثابت لیست بهترین بازی های ایکس باکس در هر سال و پرفروش‌ترین بازی‌ها هستند اما تعداد کمی از عناوین این مجموعه به اندازه Modern Warfare اصلی تاثیرگذار بودند. این بازی شوتر اول شخص، فضای نظامی را از محیط جنگ جهانی دوم به عصر مدرن منتقل کرد و درگیری‌های شهری را نیز به تصویر کشید.

این گیم به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس xbox با یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های تک‌نفره ساخته شده است. سیستمی برای پیشرفت در بخش چندنفره نیز ارائه شده و استاندارد جدیدی برای تیراندازی‌های آنلاین تعیین کرده است. Modern Warfare همچنان به عنوان یک موفقیت عظیم برای ایکس باکس لایو شناخته می‌شود.

  بهترین فیلم های ولنتاین | معرفی 20 فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

19. Amped: Freestyle Snowboarding

Amped: Freestyle Snowboarding یکی از بهترین بازی های قدیمی ایکس باکس
سازندهAccess Software
سال انتشار2001

عنوان اولیه ایکس‌باکس استودیو ایندی‌بیلت، شاید دیوانگی و جنون سری بازی‌های SSX را نداشته باشد، اما قطعا تجربه‌ای اصیل‌تر از اسنوبردسواری را در قالب یکی از بهترین بازی های ایکس باکس ارائه می‌دهد.

زیبایی واقعی بازی Amped از گیم‌پلی آزادانه‌اش نشأت می‌گیرد، جایی که به شما اجازه می‌دهد در هر کوهستانی مسیر خود را برای پایین آمدن طراحی کنید. کشف و کاوش، کلید موفقیت Amped در میان بهترین بازی های ایکس باکس سری اس است. چه برای پیدا کردن آدم‌برفی‌های مخفی هر مرحله خارج از مسیر حرکت کنید، یا اینکه به دنبال عکاس‌های حاضر در اطراف باشید تا عکس فوق‌العاده‌ای بگیرید. هرچند که دنباله‌های این بازی با هر نسخه بعدی مسخره‌تر می‌شدند، بنابراین طرفداران واقعی اسنوبردسواری مایلند به نسخه اول وفادار بمانند.

18. Steel Battalion

Steel Battalion یکی از بهترین بازی های ایکس باکس xbox
سازندهCapcom
سال انتشار2002

کمتر گیمی در لیست محبوب ترین بازی های ایکس باکس هست که به اندازه این تیراندازی هیجان‌انگیز با ربات‌های غول‌پیکر، تجربه‌ای عمیق و فراگیر ارائه بدهد. تانک عمودی این گیم، با یک کنترلر غول‌آسا با ۴۰ دکمه عرضه می‌شود که حتی راه‌اندازی آن هم هیجان‌انگیز است. برای روشن‌کردن و راه‌ انداختنش، باید دکمه‌های مختلف را فشار دهید و کلیدهای اهرمی را بچرخانید.

خود بازی به همان اندازه‌ی چیدمان دکمه‌هایش چالش‌برانگیز است و گاهی اوقات، به‌خصوص هنگامی که برای حفظ تعادل تانک در برابر آتش دشمنان سرسخت هوش مصنوعی بازی با کنترل دوحالته کلنجار می‌روید، حس یک شبیه‌ساز واقعی را القا می‌کند. این بازی دو دنباله هم دارد، اما اگر بتوانید هزینه هنگفت خرید نسخه اصلی را بپردازید، همچنان بهترین نسخه باقی می‌ماند.

17. Call Of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth

Call Of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth یکی از بهترین بازی های ایکس باکس
سازندهHeadfirst Productions
سال انتشار2005

پای گیم‌های ترسناک که به میان بیاید، ایکس باکس از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. اما این بازآفرینی بدخواهانه از داستان «سایه بر فراز اینزماوث» اثر اچ‌پی لاوکرفت، به راحتی در لیست بهترین بازی های ایکس باکس قرار می‌گیرد. داستان ماجراجویی در این بازی به شدت خطی است ولی صحنه‌های به یادماندنی، از جمله تعقیب و گریز وحشتناک در یک هتل مخروبه به همراه مکانیزم‌های بازی، تجربه جالبی را برای گیمرها ارائه می‌دهد.

  بیوگرافی کیلین مورفی؛ بازیگر نقش اوپنهایمر در فیلم جدید کریستوفر نولان

از جمله جالب‌ترین ویژگی‌های بازی می‍‌توان به یک سیستم آسیب هوشمندانه اشاره کرد که بر روی شخصیت شما در صفحه نمایش به روش‌های مختلف (بسته به اینکه چه قسمتی از بدنش آسیب دیده) تأثیر می‌گذارد. نتیجه نهایی، یک ماجراجویی ترسناک و آزاردهنده است که مدت‌ها بعد از اتمام خفن ترین گیم ایکس باکس، در ذهن شما باقی خواهد ماند.

16. Forza Motorsport

Forza Motorsport یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس 2024
سازندهTurn 10
سال انتشار2005

در سال ۲۰۰۵، بازی Forza Motorsport ساخته‌ی مایکروسافت، به همراه تعدادی دیگر از بهترین بازی های ایکس باکس رقیبی جدی برای گرن توریسمو به حساب می‌آمد و مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. این بازی علاوه بر حالت حرفه‌ای گسترده، شامل بیش از ۲۰۰ خودروی مختلف و امکانات شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای بود که هر عاشق ماشینی را راضی می‌کرد. البته بخش آنلاین بازی دیگر قابل اجرا نیست، اما حالت حرفه‌ای چالش‌برانگیز آن همچنان با افتخار خودنمایی می‌کند و قدرت سخت‌افزاری کنسول توانمند مایکروسافت را به رخ می‌کشد.

15. Fable: The Lost Chapters

Fable: The Lost Chapters یکی از برترین بازی های ایکس باکس
سازندهLionhead Studios
سال انتشار2005

بیایید واقع‌بین باشیم، بازی Fable هرگز نمی‌توانست به ادعاهای بلندپروازانه‌ی پیتر مولینو برسد، اما این موضوع مانع از تبدیل شدن آن به یکی از جذاب‌ترین و بهترین بازی های ایکس باکس نشده است. شاید برای یک RPG زیادی کوتاه باشد، اما حجم انبوهی از انتخاب‌هایی که به بازیکن ارائه می‌شود و همچنین دنیای پویا و با جزئیات، آلبیون را به مکانی فوق‌العاده برای بازدید تبدیل می‌کند. نسخه‌ی Fable Anniversary که در سال ۲۰۱۳ برای ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد، نسخه‌ی نهایی به حساب می‌آید، اما اگر می‌خواهید از ماجراجویی بلندپروازانه‌ی مولینو روی سخت‌افزار اصلی لذت ببرید، The Lost Chapter همان چیزی است که باید به دنبالش باشید.

14. Brothers In Arms: Road To Hill 30

Brothers In Arms: Road To Hill 30 جذاب ترین بازی انحصاری ایکس باکس
سازندهGearbox Software
سال انتشار2005

بازی‌های جنگ جهانی دوم به وفور در میان بهترین بازی های ایکس باکس یافت می‌شوند، اما تعداد کمی هستند به دقت و ظرافت اولین بازی Gearbox Software برای این کنسول ساخته شده باشند. برخلاف اکثر بازی‌ها که شما را در نقش یک ابرسرباز کارکشته‌ی نابودگر نازی قرار می‌دهند، بازی Gearbox از شما می‌خواهد کنترل دو گروه سرباز معمولی را به دست بگیرید.

  حقایق ترسناک انیمیشن ها؛ 15 راز شوکه کننده از کارتون ها که نمی دانید

این یک مفهوم فوق‌العاده قوی است که به جای هجوم همه‌جانبه، تفکر استراتژیک و به جای قهرمانی‌های خودخواهانه، رفاقت را ترویج می‌کند. شما باید هر مرحله را با استفاده از چهار اصل حل کنید: پیدا کردن (Find)، تعمیر کردن (Fix)، دور زدن (Flank) و نابود کردن (Finish). شخصیت‌های باورپذیر و روایت قدرتمند، این بازی را به یکی از هوشمندانه‌ترین عناوین شوتر کنسول در میان جذابترین بازی های کنسول XBOX تبدیل کرده است.

13. Metal Wolf Chaos

Metal Wolf Chaos بهترین بازی های جدید ایکس باکس
سازندهFromSoftware
سال انتشار2004

بازی جنون‌آمیز مبارزات رباتی (مک) از استودیو From Software، با اینکه قیمت گزافی دارد و روی دستگاه‌های PAL اجرا نمی‌شود، اما ارزش تلاش برای به دست آوردن‌اش را دارد. بازی‌های مبارزات رباتی زیادی در میان بهترین بازی های ایکس باکس وجود دارند، اما تعداد کمی از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند در نقش رئیس‌جمهور آمریکا فرو بروید و درگیری و تخریبی به وسعت یک شوتر پر سر و صدای From Software به راه بیاندازید.

بر خلاف Steel Battalion، سرعت بازی بالا و روان است و بر هیجان به سبک آرکید و افکت‌های ویژه اغراق‌آمیز تمرکز دارد. از نظر مکانیکی، بازی نسبتاً ساده است، اما با توجه به ارائه بیش از ۱۰۰ سلاح برای ساخت و استفاده، به جرئت می‌توان گفت این بازی یکی از مفت‌ترین گیم‌ها در میان جذابترین بازی های کنسول XBOX به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید کمی هزینه را پایین بیاورید، نسخه‌ی اچ‌دی این گیم هم وجود دارد.

12. Jade Empire

Jade Empire خفن ترین گیم ایکس باکس
سازندهBioWare
سال انتشار2005

بعد از موفقیت در ساخت بازی «جنگ ستارگان: شوالیه‌های جمهوری کهن»، استودیوی بایوور تمام انرژی خود را صرف ساخت اولین بازی با مالکیت فکری اختصاصی خود برای کنسول مایکروسافت کرد. Jade Empire نه تنها بسیاری از المان‌های روایت‌سازی را که در «شوالیه‌های جمهوری کهن» دیده بودیم، ارتقا می‌دهد، بلکه با اضافه کردن امکان برقراری رابطه عاشقانه با شخصیت‌ها، لایه‌ای جدید به این بازی نقش‌آفرینی که از ابتدا با ظرافت طراحی شده بود، می‌افزاید.

  بازیگران سریال بازی مرگ ۲۰۲۳؛ معرفی تمام بازیگران سریال کره ای Death's Game

مشابه «شوالیه‌های جمهوری کهن»، «امپراتوری یشم» نیز مملو از شخصیت‌های جذاب، داستانی فوق‌العاده و سیستمی محکم برای انتخاب مسیر به حساب می‌آید. اضافه کردن مبارزات لحظه‌ای و گیم‌پلی مبتنی بر انتخاب از میان آپشن‌های مختلف، این بازی را به یکی از محبوب ترین بازی های ایکس باکس تبدیل کرده‌اند.

11. Oddworld: Stranger’s Wrath

Oddworld: Stranger's Wrath جذاب ترین بازی انحصاری ایکس باکس
سازندهOddworld Inhabitants
سال انتشار2005

کم‌تر بازی بازی شوتر اول شخصی در میان بهترین بازی های ایکس باکس هست که به اندازه‌ی «خشم غریبه» (Stranger’s Wrath) خلاقانه باشد. سیستم دیوانه‌وار تعویض سلاح در بازی‌های اولیه‌ پلی‌استیشن، با یک دنیای سه‌بعدی گسترده و نبردهای پرانرژی و پرقدرت جایگزین شده، اما روح عجیب و غریب ماجراجویی‌های اِیب (شخصیت اصلی سری بازی‌های Oddworld) همچنان پابرجا باقی مانده است. این گیم پیامی تیره و تار در مورد محیط زیست را به همراه داشت که هنوز هم تأثیرگذار است.

از نظر مبارزه، این بازی به لطف توانایی عجیب استرنجر (شخصیت اصلی بازی) در جمع‌آوری مهمات زنده به شکل موجودات وحشی مختلف، به محبوبیت بالایی رسید. این موجودات را می‌توان برای برق‌گرفتگی، بی‌حس کردن و حتی نابودی دشمنان به کار برد. این تجربه‌ای کاملاً عجیب و غریب است که حتی شاید استودیو سازنده (Oddworld Inhabitants) نیز هرگز نتواند آن را تکرار کند.

10. The Elders Scrolls 3: Morrowind

The Elders Scrolls 3: Morrowind یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس 2024
سازندهBethesda Game Studios
سال انتشار2002

بازی نقش‌آفرینی فانتزی حماسی کمپانی بتزدا، به معنای واقعی کلمه شما را غرق در انتخاب می‌کند. ماهیت جهان‌باز و وسعت عظیم بازی‌های بتزدا به این معناست که می‌توانید با هر روشی که می‌خواهید یکی از بهترین بازی های ایکس باکس را تجربه کنید. چه بخواهید مثل بچه آدم از خط اصلی داستان پیروی کنید یا هر دهکده‌ی فرسوده‌ای که سر راهتان باشد را با بی رحمی غارت کنید.

  10 فیلم رزمی چینی؛ معرفی بهترین فیلم های مبارزه ای چینی

بله، این بازی زیباترین گرافیک را ندارد و مبارزات آن به طرز دردناکی احساس کهنگی به شما خواهند داد. اما وسعت بی‌حد و حصر بازی‌های بتزدا به این معناست که ایرادات جزئی آن را نادیده خواهید گرفت و به سادگی از آزادی مطلقی که به شما ارائه می‌دهد لذت خواهید برد. برای تجربه‌ی کامل، دنبال نسخه‌ی بازی سال (Game Of The Year Edition) باشید.

9. Burnout 3: Takedown

Burnout 3: Takedown یکی از برترین بازی های ایکس باکس
سازندهCriterion Games
سال انتشار2004

به ندرت پیش می‌آید که بازی‌های مسابقه‌ای آرکید، بهتر از دنباله فوق‌العاده پرانرژی استودیو کرایتریون از آب دربیایند. این بازی مسابقه‌ای باجذبه و سر و صدای زیاد، پر از رقیبان چالش‌برانگیز و یکی از جذابترین بازی های کنسول XBOX است. گیم پلی، شما را به رانندگی تا حد امکان تهاجمی و خطرناک تشویق می‎‌کند و هرچه بی‌باک‌تر باشید، امتیاز نهایی بیشتری خواهید گرفت.

بازی جهانی کرایتریون، واقع‌گرایی را برای هیجان و تصادف‌های باورنکردنی کنار می‌گذارد و شما را ترغیب می‌کند هر کاری که می‌توانید انجام دهید که از هوش مصنوعی چالش‌برانگیز پیشی بگیرید. حال این می‌خواهد به معنای کوبیدن آن‌ها به ستون‌های بتنی اطراف باشد، یا استفاده از بقایای سوزان وسیله نقلیه نابود شده برای به دام انداختن حریفانی که پشت سر شما گیر کرده‌اند.

8. Crimson Skies: High Road To Revenge

Crimson Skies: High Road To Revenge یکی از محبوب ترین بازی های ایکس باکس
سازندهFASA Studio
سال انتشار2003

زیبایی استیم پانک و ماهیت همه پسند بازی ماجراجویی و پرهیجان FASA استودیو که یکی از بهترین بازی های ایکس باکس به حساب می‌آید، توجه بازیکنان را به این گیم جلب کرده است. ساختار ماموریت مبتکرانه و مکانیک پرواز به خوبی طراحی شده است که باعث می‌شود بازی را ادامه دهید. Crimson Skies که در دهه ۱۹۳۰ با تبهکاران شرور و زپلین‌های غول پیکر سروکار دارد، همچنان در کنسول مایکروسافت منحصر به فرد باقی مانده و امروزه نیز سرگرمی‌های چندنفره جذابی را ارائه می‌دهد (اگرچه سرورهای آنلاین آن مدت‌ها است که از کار افتاده‌اند). ۲۰ مرحله آن مملو از تنوع است، در حالی که داستان پرشور و شخصیت‌های جذاب آن دنیاها با شخصیت‌های جدی‌ای که معمولاً در زمان انتشار آن با آن‌ها روبرو می‌شوید، فاصله دارد.

  فیلم های نتفلیکس ۲۰۲۴؛ معرفی مورد انتظار ترین فیلم های سینمایی Netflix

7. Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Splinter Cell: Pandora Tomorrow محبوب ترین بازی های ایکس باکس
سازندهUbisoft
سال انتشار2004

در مجموعه جاسوسی کمپانی یوبی‌سافت، تجربه‌ی هر بازی‌ای که با شخصیت سم فیشر سروکار داشته باشد ارزش وقت گذاشتن را دارد، اما دومین حضور سم فیشر، عنوانی است که باعث شده Pandora Tomorrow در بین بهترین بازی های ایکس باکس جا بگیرد. از لحاظ فنی، این بازی فقط پیشرفت‌های جزئی‌ای نسبت به نسخه‌ی قبلی خود ارائه می‌دهد، اما داستان بسیار جذاب‌تر، صداپیشگی دلنشین‌تر توسط مایکل آیرونساید و طراحی مراحل برتری دارد که حداکثر استفاده را از مهارت‌های پنهان‌کاری فوق‌العاده‌ی سم می‌برد.

این بازی همچنین از یک بخش چندنفره‌ی قوی پشتیبانی می‌شود و جاسوسان چابکی را که برای موفقیت به پنهان‌کاری و فریب تکیه می‌کنند، در مقابل مزدوران سنگین‌اسلحه در مسابقات دو به دو و نفس‌گیر قرار می‌دهد. اگر عاشق بازی‌های مخفی‌کاری هستید، اسپلینتر سل یکی از جذابترین بازی های کنسول XBOX برای شما خواهد بود.

6. Prince Of Persia: The Sands Of Time

Prince Of Persia: The Sands Of Time بهترین بازی های ایکس باکس
سازندهUbisoft Montreal
سال انتشار2003

بلینکس (Blinx) شاید اولین شخصیت در بهترین بازی های ایکس باکس بود که با سفر در زمان دست و پنجه نرم می‌کرد، اما شاهزاده‌ای که عنوان بازی یوبی‌سافت را یدک می‌کشید کسی بود که واقعاً در این کار استاد شد. مبارزات بازی تا حدی ضدحال می‌زنند، اما چابکی فوق‌العاده شاهزاده و سکوی پرش هوشمندانه‌ی ریبوت یوبی‌سافت همچنان لذت‌بخش هستند.

گشت‌وگذار در قصر باشکوه و روشن، گاهی اوقات حس حل معما را می‌دهد، زیرا شما در تلاش هستید تا امن‌ترین مسیر را در میان هر منطقه‌ی پر از تله پیدا کنید. در عین حال، صداپیشگی قوی و یک داستان عاشقانه‌ی لطیف در هسته‌ی بازی، به اندازه‌ی توانایی بازگرداندن زمان مکانیزمی قدرتمند را به نمایش می‌گذارد. جای تعجب نیست که یوبی‌سافت در حال بازسازی آن برای کنسول‌های نسل جدید باشد تا در لیست محبوب ترین بازی های ایکس باکس 2024، دوباره نام شاهزاده ایرانی را ببینیم.

  فهرست بهترین سریال های ترکی؛ 20 تا از دیدنی ترین سریال های ترکی

5. Red Dead Redemption

Red Dead Redemption جذابترین بازی های کنسول XBOX
سازندهRockstar North
سال انتشار2010

داستان یاغی‌‌ای به نام جان مارستون که برای نجات خانواده‌اش به دنبال شکار اعضای سابق گروهش می‌گردد، همچنان در میان بهترین بازی های ایکس باکس اثر راکستار باقی مانده است. این بازی در دنیای باز و زیبا اما مالیخولیایی غرب وحشی قدیم روایت می‌شود و دارای به یادماندنی‌ترین پایان‌بندی در دنیای بازی‌های ویدیویی است.

همچنین این بازی نمونه‌ای عالی از برنامه‌ی سازگاری معکوس ایکس باکس به شمار می‌رود و با استفاده از قدرت کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس یا سری ایکس، اساساً یک اثر کلاسیک ده ساله را با کیفیت خیره‌کننده‌ی 4K بازسازی می‌کند.

4. Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas در میان بازی های پیشنهادی برای ایکس باکس۲۰۲۴
سازندهRockstar North
سال انتشار2004

یک سال طول کشید تا بازی تحسین‌شده‌ی راکستار به کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت برسد، اما انتظار کشیدن ارزشش را داشت و چیزی نگذشت که به لیست بهترین بازی های ایکس باکس راه یافت. در «سن آندریاس» افراط و تفریحی وجود دارد که در بازی‌های بعدی وجود ندارد. این امر، خلائی را روی کنسول‌ها ایجاد می‌کرد که بعداً توسط سری بازی‌های «سنتز رو» پر شد.

زیبایی بازی راکستار این است که به شما کل یک ایالت را برای جولان دادن می‌دهد و می‌توانید تقریباً هر کاری که دوست دارید انجام دهید، از چتربازی از روی یک خروس غول‌پیکر تا تیراندازی از روی دوچرخه BMX مورد علاقه‌تان.

3.The Witcher 3: Wild Hunt، یکی از محبوب ترین بازی های ایکس باکس

The Witcher 3: Wild Hunt یکی از خفن ترین گیم ایکس باکس
سازندهCD Projekt
سال انتشار2015

گرالت ریویایی با بازی «Witcher 2: Assassins of Kings» برای اولین بار بر روی کنسول ایکس باکس 360 ظاهر شد، اما این دنباله‌ی آن، یعنی بازی عظیم جهان-باز «The Witcher 3: The Wild Hunt» بود که به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های عصر حاضر خود را نشان داد. این بازی با انبوهی از داستان‌های درخشان که در دنیایی تاریک، جنگ‌زده و اخلاقا مبهم روایت می‌شد، درخشید. به علاوه ویچر 3 یکی از بهترین مجموعه‎‌ها را دارد و «Blood and Wine» را به تنهایی می‌توان به عنوان یک بازی فوق‌العاده در نظر گرفت.

  اسرار ورق‌های بازی: از راز های پاسور چه می‌دانید؟

سیستم جهان باز ویچر، همچنان در بین بهترین بازی های ایکس باکس یکی از بهترین گرافیک‌ها و دینامیک‌ها به حساب می‌آید. گیم فانتزی و حماسی ویچر حتی بسیار بیشتر از سریال‌های نتفلیکس، به داستان کتاب ویچر وفادار بوده است و به نوعی دنباله راضی کننده‌ای برای داستان ارائه می‌دهد.

2. Halo 2، جذاب ترین بازی های کنسول XBOX

Halo 2 یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس
سازندهBungie
سال انتشار2004

اگرچه عنوان راه‌انداز شرکت بانجی، زیربنای میراث چشمگیر فرنچایز Halo را بنا نهاد، اما دنباله‌ی آن در سال ۲۰۰۴ بود که نه تنها جایگاه این بازی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین بازی های ایکس باکس تثبیت کرد، بلکه ارزش کنسول مایکروسافت را نیز به اثبات رساند.

بسیاری از ویژگی‌های Halo 2 به خصوص در بخش چندنفره، در حال حاضر به عنوان جنبه‌های استاندارد این مجموعه و به طور کلی سبک شوتر اول شخص شناخته می‌شوند. بخش چندنفره‌ی آنلاین هِیلو ۲ تجربه‌ای را ارائه می‌داد که هیچ کنسول دیگری در آن دوران نمی‌توانست با آن برابری کند. به علاوه موارد اضافه شده دیگری مانند شمشیر انرژی و حمل دو سلاح، به طور چشمگیری مکانیک‌های مبارزه‌ی پایه‌ی بازی اصلی را بهبود بخشیدند. تنها دلیلی که این بازی موفق به کسب رتبه‌ی اول نشد این است که داستان اصلی آن نتوانست از شکوه و عظمت اولین ماجراجویی مسترچیف پیشی بگیرد.

1. Halo: The Master Chief Collection، صدرنشین بهترین بازی های ایکس باکس

Halo: The Master Chief Collection در میان بهترین بازی های ایکس باکس سری اس
سازندهBungie
سال انتشار2014

مگر می‌شود درباره بهترین بازی های ایکس باکس صحبت کرد و حرفی از سری بازی‌های شوتر شاخص آن، یعنی هیلو به میان نیاورد؟ بهترین راه برای تجربه این بازی ها، این کالکشن فوق العاده است که شامل سه گانه اصلی می شود.

  20 بازی پرفروش جهان؛ با پردرآمدترین بازی ها آشنا شوید!

این مجموعه شامل بازی Halo: Combat Evolved است، که یکی از جذاب ترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس و از بهترین بازی های زمان عرضه کنسول در تمام دوران به شمار می رود. Halo 2 دنیای جدید و جسورانه بازی های آنلاین را از طریق ایکس باکس به میلیون ها گیمر معرفی کرد و Halo 3 نبرد را در چنان مقیاس حماسی به پایان رساند که بازی‌های شوتر دیگر در سایر پلتفرم‌ها حتی خوابش را هم نمی‌بینند.

جمع بندی

دنیای گیم‌های ویدیویی پایانی ندارد. در هر لیست از بهترین بازی های ایکس باکس، گیم‌های گوناگونی در ژانرهای مختلف نام برده شده‌اند؛ از شوترهای معروفی مانند کالاف دیوتی و هیلو تا گیم‌های هیجان انگیزی مانند GTA.

با این که در سال ۲۰۲۴ بازی‌های جذابی برای سری ایکس باکس معرفی شد اما همچنان بازی های فوق در زمان خود توانسته اند محبوبیت بیشتری را نسبت به بازی‌های کنونی کسب کند.

انتخاب جذابترین بازی های کنسول XBOX، به وسعت جیب هر فرد و سلیقه‌ او بستگی خواهد داشت. ممکن است شما یک بازی شوتر را محبوب ترین بازی های ایکس باکس بدانید اما یک نفر دیگر در جهان باشد که از بازی‌های ملایم و ملو لذت ببرد. در نهایت، لیست گیم‌های خفن XBOX به اندازه‌ای گسترده هست تا جامعه گیمرهایی که از کنسول ایکس باکس استفاده می‌کنند، راضی نگه دارد.

به نظر شما بهترین بازی های ایکس باکس کدامند؟ شما از کدام گیم‌ها بیشترین لذت را بردید یا می‌برید؟ منتظر نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

بهترین بازی دونفره برای ایکس باکس کدام است؟

اگر به دنبال بهترین بازی دونفر ایکس باکس هستید، Halo 2 و Minecraft یا Forza Horizon را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین بازی انحصاری ایکس باکس کدام است؟

Forza Horizon 5
Halo Infinite
Gears 5
Psychonauts 2

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا