بازیترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

20 بازی پرفروش جهان؛ با پردرآمدترین بازی ها آشنا شوید!

0
()

بازی‌های ویدیویی از تقریباً سه دهه پیش تا به امروز یکی از سرگرمی‌های مطرح بازیکنان در سراسر جهان به حساب می‌آیند. فرقی نمی‌کند چه سن و سالی داشته باشید؛ گیم پلی و داستان هیجان انگیز پرفروشترین بازی های دنیا همگی پتانسیل این را دارند که ساعت‌ها شما را پای کامپیوتر، کنسول یا موبایل میخکوب کنند.

اما این سرگرمی مسحورکننده، چه سودی برای کمپانی‌های سازنده دارد؟ تا به حال فکر کرده‌اید که گیم محبوبی مانند پابجی، سالانه چه درآمدی را روانه جیب سازندگانش می‌کند؟

نجوافکت با رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا در سال 2023 مهمان صفحه نمایش شماست! اگر کنجکاو هستید که بازی موردعلاقه شما نیز در جمع پرفروشترین بازی های دنیا هست یا خیر، فهرست امروز ما را از دست ندهید.

فهرست محتوا:

10. Super Mario Bros

فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی - Super Mario Bros
آمار فروش50 میلیون نسخه
میزان فروش1.3 میلیارد دلار
سازنده(ها)Nintendo, Sega, Ubisoft, Atari, …
پلتفرمNintendo Switch؛ PC؛ iOS؛ Android؛ Wii؛ Nintendo DS

نسخه اصلی Super Mario Bros برای NES که در سال 1985 منتشر شد، با فروش بالغ بر 50 میلیون نسخه‌ای تبدیل به یکی از بازی های پرفروش جهان شد. این اولین حضور ماریو در یک بازی ویدیویی نبود، اما Super Mario Bros همچنان با استقبال فوق العاده مواجه شد. افزوده شدن مراحل متنوع، معرفی شخصیت‌های جدید و غول آخرهای جذاب، طرفداران سوپرماریو را حسابی به وجد آورد.

موفقیت بزرگ این گیم در میان پرفروشترین بازی های دنیا، به پیشرفت انفجاری فرنچایز ماریو هم کمک کرد. نینتندو برنامه انتشار بازی‌های بیشتری برای ماریو دارد که جدیدترین آنها Super Mario Bros. Wonder است. این بازی در اکتبر ۲۰۲۳ برای نینتندو سوییچ منتشر شد.

9. The Witcher – Wild Hunt

رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا - The Witcher - Wild Hunt
آمار فروش50 میلیون نسخه
میزان فروش1.33 میلیارد دلار
سازنده(ها)CD Projekt
پلتفرمPlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X and Series S, Xbox One, Microsoft Windows

بازی The Witcher 3: Wild Hunt از CD Projekt Red، دری جدید از محبوبیت را در دنیای ویچر گشود. جدیدترین ورژن وایلد هانت با عرضه بیش از 50 میلیون نسخه در تمام پلتفرم‌ها جای خود را در لیست بازی های پرفروش جهان تثبیت کرد. بازی The Witcher 3 که در سال 2015 منتشر شد، بسیار موفق بود و بدون توقف به پیشرفتش ادامه داد.

عامل دیگری که به فروش ویچر 3 کمک کرد، انتشار سریال تلویزیونی نتفلیکس بود. کل سری ویچر با فروش 75 میلیون نسخه، بین 10 جایگاه برتر رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا در ژانر تاریخی، ترسناک، فانتزی و حماسی جا دارد.

  15 پیشنهاد برای انتخاب بهترین گل آپارتمانی | زیباترین گیاهان آپارتمانی کدامند؟

8. The Elder Scrolls V: Skyrim

فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی - The Elder Scrolls V: Skyrim
آمار فروش60 میلیون نسخه
میزان فروش1.35 میلیارد دلار
سازنده(ها)Bethesda Game Studios
پلتفرمPS5, Xbox Series X|S, PS4, Xbox One, Switch, Xbox 360, PS3, PC

The Elder Scrolls V: Skyrim در سال 2011 منتشر شد. اسکایریم در زمان رونمایی، یک نسخه بسیار موفق از استودیوی بازی سازی Bethesda به حساب می‌آمدو چیزی نگذشت که به یکی از محبوب‌ترین گیم‎‌های پی‌سی و بازی های پرفروش جهان بدل شد. این گیم فانتزی تقریباً در هر پلتفرمی که فکرش را بکنید منتشر شده و طرفداران در ساخت میم از آن، اندکی قصور را جایز نشمرده‌اند.

کارگردان تیم سازنده تیم هاوارد، در سال 2018 به شوخی گفت: «اگر می‌خواهید انتشارش را متوقف کنیم، این بازی را نخرید.» در مصاحبه‌ای در سال 2023، هاوارد فاش کرد که فروش بازی به 60 میلیون نسخه رسیده و اسکایریم یکی از پرفروشترین بازی های دنیا محسوب می‌آید.

7. Red Dead Redemption II

Red Dead Redemption II - پرفروش ترین بازی های ps4
آمار فروش61 میلیون نسخه
میزان فروش1.38 میلیارد دلار
سازنده(ها)Rockstar
پلتفرمPS4, Xbox One, PC

دو مورد از پرفروشترین بازی های دنیا متعلق به کمپانی راک استار هستند، و یکی از آنها چیزی نیست جزRed Dead Redemption. اولین بازی وسترن RDR با فروش 61 میلیون نسخه‌ای، در میان رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا حسابی سروصدا کرد. پیش درآمد Red Dead Redemption در سال 2010 که طرفداران نزدیک به یک دهه منتظر آن بودند، دوباره این بازی را روی بورس آورد.

Red Dead Redemption II نگاهی به گذشته دارد. داستان این نسخه در یک جهان باز گسترده در غرب آمریکا در سال 1899 اتفاق می‌افتد. گذشته از فروش عظیم، RDR یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ هم به حساب می‌آید.

  کشتی کج؛ راست یا دروغ؟! با حقایق کشتی حرفه ای آشنا شوید

6. Mario Kart 8 + Deluxe

پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ - Mario Kart 8 + Deluxe
آمار فروش69.4 میلیون نسخه
میزان فروش2 میلیارد دلار
سازنده(ها)Nintendo Entertainment Analysis & Development, Nintendo Entertainment Planning & Development
پلتفرمSwitch, Wii U

سری Mario Kart یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های بازی محسوب می‌شود و Mario Kart 8 به عنوان یکی از بازی های پرفروش جهان، جزو پردرآمدترین بازی‌ها در سری ماریو بوده است. این بازی در ابتدا روی کنسول Wii U عرضه شد و با فروش 8.46 میلیون نسخه، یکراست به جمع پرفروشترین بازی های دنیا راه پیدا کرد.

وقتی صحبت از ارائه Mario Kart 8 Deluxe برای سوییچ شد، این بازی واقعاً گردوخاک کرد. در کنسول نینتندو سوییچ، ماریوکارت 8 به فروش 69.04 میلیونی رسید.

5. PUBG: Battlegrounds

رده بندی پرفروش ترین بازی های دنیا - PUBG: Battlegrounds
آمار فروش75 میلیون نسخه
میزان فروش13میلیارد دلار
سازنده(ها)PUBG Corporation, KRAFTON, Lightspeed & Quantum
پلتفرمPS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, PC, Stadia

PUBG: Battlegrounds یا همان طور که در ابتدا به نام PlayerUnknown’s Battlegrounds شناخته می‌شد، از جمله بازی های پرفروش جهان است که درحال حاضر نسخه رایگان آن هم عرضه می‌شود. اما قبل از تغییر در مدل کسب و کار، این بازی به فروش چشمگیر 75 میلیون نسخه در پی سی و کنسول دست یافته بود.

بازی پابجی که بر اساس یک مود Arma ساخته شده، در سال 2017 منتشر شد و همچنان در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی بتل رویال طرفداران زیادی دارد. نسخه اختصاصی پابجی برای گوشی نیز عرضه شده است.

4. Wii Sports

پرفروشترین بازی های دنیا - Wii Sports
آمار فروش82.9 میلیون نسخه
میزان فروش5.19 میلیارد دلار
سازنده(ها)Nintendo, Nintendo Entertainment Analysis & Development
پلتفرمWii

بازی اصلی Wii Sports در ابتدا برای Nintendo Wii عرضه شد و به همین دلیل، نسخه‌های زیادی فروخت. انتشار بازی‌های متنوع در یک پک، تأثیر زیادی روی تبدیل آن به یکی از بازی های پرفروش جهان داشت. طبق جدیدترین آمار نینتندو، Wii Sports چیزی حدود 82.9 میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش رسانده است.

  بهترین ماشین های چینی 2023 در بازار ایران

بیشتر خوره‌های گیم، با ذوق استفاده از کنسول بازی Wii در میان پرفروشترین بازی های دنیا، Wii Sports را انتخاب کردند. واقعاً باورنکردنی بود که Wii ریموت را بچرخانید و آن حرکت را روی صفحه نمایش، در قالب ضربه تنیس یا پرتاب توپ بولینگ ببینید!

3. GTA 5 در رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا

GTA 5 در رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا و پرفروش ترین بازی های ps5
آمار فروش195 میلیون نسخه
میزان فروش8 میلیارد دلار
سازنده(ها)Rockstar
پلتفرمPlayStation 4, PlayStation 5, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows

امکان نداشت Grand Theft Auto V در لیست بازی های پرفروش جهان ظاهر نشود! بازی اکشن اوپن ورلد مشهور Rockstar در سال 2013 منتشر شد، اما هر چند ماه یکبار میلیون‌ها نسخه از آن به فروش می‌رسد. سرجمع مجموعه GTA چیزی بالای 195 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. این بازی ابتدا بر روی Xbox 360 و PS3 منتشر شد و سپس برای Xbox One، PS4 و PC عرضه گردید.

این بازی با ارائه حالت چند نفره GTA Online در میان پرفروشترین بازی های دنیا در پلتفرم آنلاین معرکه به‌پا کرد. البته این آمار 195 میلیون نسخه‌ای حتی شامل تمام افرادی که ممکن است GTA 5 را در زمان عرضه بر روی Xbox Game Pass بازی کرده باشند، نمی‌شود و آمار حقیقی چیزی بیش از این حرف‌هاست.

2. Minecraft در میان پرفروشترین بازی های دنیا

minecraft - پرفروشترین بازی های دنیا
آمار فروش300 میلیون نسخه
میزان فروش2.8 میلیارد دلار
سازنده(ها)Mojang Studios
پلتفرمXbox One, Xbox 360, PS4, PS3, PS Vita, Switch, Wii U, 3DS, PC, VR, Mobile

می‌رسیم به یکی از محبوب‌ترین بازی های پرفروش جهان که در عین سادگی، یک سندباکس عظیم در اختیار بازیکنان گذاشته است. ماینکرفت بازی شماره 2 رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا به حساب می‌آید. طبق گفته مالک فرنچایز این بازی، تا سال 2023، بازی بیش از 300 میلیون نسخه فروخته شده است. به گفته این شرکت، یک نسخه از این بازی تقریباً در هر کشور و منطقه ای در جهان به فروش رفته؛ از جمله قطب جنوب و واتیکان.

  هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟ معرفی و نحوه استفاده از Google Bard

1. Tetris، صدرنشین بازی های پرفروش جهان

تتریس در صدر بازی های پرفروش جهان - Tetris، صدرنشین بازی های پرفروش جهان
آمار فروش+500 میلیون نسخه
میزان فروش500 میلیون دلار
سازنده(ها)Alexey Pajitnov, Sega, Elektronorgtechnica, Philips, …
پلتفرمهمه پلتفرم‌ها

تتریس نه تنها یکی از بازی های پرفروش جهان، بلکه یک پدیده فرهنگی است. وقتی اسم تتریس را بیاورید، تقریباً هرکسی در هر سن و سالی که باشد خاطره‌ای از این بازی دارد. این بازی اولین بار توسط الکسی پاجیتنوف، مهندس اهل روسیه زمان شوروی اختراع شد. این گیم فوق العاده دوست داشتنی زمانی اوج گرفت که هنک راجرز طراح و کارآفرین، آن را در نمایشگاهی در لاس وگاس در سال 1988 کشف کرد. راجرز حق بازی را از پاجیتنوف خرید، مجوز بازی را به نینتندو اعطا کرد و در نهایت تتریس به عنوان یک بسته برای Nintendo Game Boy منتشر شد.

پرفروش ترین بازی های موبایل کدامند؟

دنیای گیم‌های موبایل را نباید دست کم گرفت. بسیاری از سازندگان با ارائه نسخه اندروید یا آیفون، موج جدیدی از درآمدزایی را برای بازی های پرفروش جهان به ارمغان آورده‌اند. در ادامه نگاهی به 10 تا از پرفروشترین بازی های دنیا در پلتفرم موبایل خواهیم داشت.

10. Among Us

رده بندی پرفروش ترین بازی های دنیا -Among Us
میزان فروش86 میلیون دلار
سازنده(ها)Innersloth
پلتفرمAndroid, iOS

Among Us یک بازی اجتماعی آنلاین چند نفره است که در سال 2018 توسط استودیوی بازی سازی آمریکایی Innersloth ساخته و منتشر شد. ایده این گیم، از بازی محبوب مافیا و فیلم The Thing گرفته شده و اسرارآمیز بودنش سبب شد تا به سرعت به جمع بازی های پرفروش جهان راه پیدا کند.

در ژوئن 2018، امانگ آس روی دستگاه‌های iOS و Android هم منتشر شد و اواخر همان سال، نسخه ویندوز آن هم به اصرار کاربران عرضه گردید. هیجان بازی برای شناسایی بازیکن خائنی که سایر بازیکنان را یک یک به دیار باقی می‌فرستد، محبوبیتی فراوان برای این گیم به ارمغان آورده است.

  بهترین آثار چخوف | لیست برترین کتاب های آنتوان چخوف

9. Call of Duty نسخه موبایل

فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی - Call of Duty نسخه موبایل
میزان فروش1.5 میلیارد دلار
سازنده(ها)TiMi Studio Group
پلتفرمAndroid, iOS

Call of Duty: Mobile تجربه‌ای بی‌نظیر از نبردهای نفس‌گیر و هیجان‌انگیز را به دنیای گوشی‌های هوشمند آورده است. این گیم توسط TiMi Studio Group ساخته و توسط Activision برای اندروید و iOS منتشر شد. کالاف دیوتی در لیگ خودش یکی از بازی های پرفروش جهان به حساب می‌آید که تنها در یک سال بالای 270 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده و درآمدی بالغ بر 480 میلیون دلار به همراه داشته است.

نبردهای تیمی در حالت‌های مختلف مانند Domination و Team Deathmatch گرفته تا بتل‌رویال‌های ۱۰۰ نفره، کاراکترهای متنوع، تسلیحات هیجان انگیز و گیم پلی روان با گرافیک خیره کننده، دست به دست هم داده اند تا کالاف دیوتی تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ شود.

8. Genshin Impact

فهرست پرفروش ترین بازی های دنیا - Genshin Impact
میزان فروش3.7 میلیارد دلار
سازنده(ها)miHoYo, Shanghai Miha Touring Film Technology Co., Ltd.
پلتفرمPlayStation 5, GeForce Now, Android, PlayStation 4, Microsoft Windows, iOS

بازی فانتری جهان باز گنشین ایمپکت اولین بار در سال 2020 توسط miHoYo در کشور چین منتشر شد و چیزی نگذشت که صدر لیست پرفروش‎ترین بازی‌های جهان را به لرزه درآورد. آپدیت‌های جدید این بازی برای پلتفرم‌های دیگری مانند اندروید، iOS، پلی استیشن و ویندوز نیز عرضه شده اند.

استایل انیمه‌ای، بیش از 100 کاراکتر مختلف، داستان متنوع با محیط فوق العاده زیبا و سیستم مبارزه  با استفاده از جادوی عنصری مخصوص هر شخصیت، طرفداران فراوانی را از سراسر جهان مجذوب این بازی کرده‌اند.

7. Candy Crush Saga

پرفروش ترین بازی های موبایل Candy Crush Saga
میزان فروش6.4+ میلیارد دلار
سازنده(ها)King
پلتفرمAndroid, iOS, Microsoft Windows, Web browser, Windows Phone, Tizen, Fire OS

یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های موبایلی که حتی امروزه هم جزو بازی های پرفروش جهان محسوب می‌شود، Candy Crush Saga است. این گیم یکی از اولین بازی‌هایی بود که از سیستم “freemium” به درستی استفاده کرد. بازیکنان از دانلود رایگان این گیم سرگرم کننده و اعتیادآور استقبال فراوانی داشتند.

  آسترولوژی چیست؟ نکاتی جالب در رابطه با اختربینی

این بازی در سال 2012 برای اولین بار عرضه شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی در جهان تبدیل شد. Candy Crush Saga تاکنون بیش از 3 میلیارد بار دانلود شده است و به عنوان یکی ازپرفروشترین بازی های دنیا در پلتفرم موبایل شناخته می‌شود.

6. Pokémon GO

رده بندی پرفروش ترین بازی های دنیا -Pokémon GO
میزان فروش7.2+ میلیارد دلار
سازنده(ها)Niantic, Inc.
پلتفرمAndroid, iOS

به لطف بازی Pokémon Go، سال 2016 هم سالی سرگرم کننده و هم هشدار دهنده بود. این بازی زمانی که به شکار پوکمون‌های چالش برانگیز می‌رسید از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده می‌کرد و به همین دلیل در بین بازی های پرفروش جهان جا گرفت. پوکمون گو هم به عنوان یک ماجراجویی سرگرم کننده خانوادگی و هم بهانه ای برای بیرون رفتن و تحرک در زمان بازی تبلیغ می‌شد. متأسفانه پس از آن که گیمرهای معتاد به این بازی، ترافیک‌های طولانی در سطح شهر به وجود آوردند و حتی در چندین مورد مرگ و جراحت رخ داد، پوکمون گو محبوبیت خود را تا حدی از دست داد.

5. Clash of Clans

پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ - Clash of Clans
میزان فروش7.7+ میلیارد دلار
سازنده(ها)Supercell
پلتفرمAndroid, iOS

همگی زمانی را به یاد داریم که خودمان یا دوستان و آشنایان یکسره مشغول بازی کلش آو کلنز بودیم. این بازی با گیم پلی اعتیادآور، خریدهای درون برنامه‌ای فوق العاده متنوع و امکانات بازی آنلاین، در مدتی کوتاه تبدیل به یکی از بازی های پرفروش جهان شد. درآمد این بازی در سال 2015 به اوج خود رسید، اما با 1.8 میلیارد بار دانلود در اپ استور و گوگل پلی همچنان در صدر 10 بازی برتر قرار دارد.

  12 تا از عجیب ترین قوانین چین که شما را شگفت زده خواهد کرد

4. Puzzle & Dragons

فهرست رفروش ترین بازی های دنیا Puzzle & Dragons
میزان فروش8.2+ میلیارد دلار
سازنده(ها)GungHo Online
پلتفرمAndroid, iOS, iPadOS, Fire OS

Puzzle & Dragons یک بازی تطبیقی شبیه به Candy Crush است که با معرفی مکانیزم مبارزه ،فرمول را یک گام جلوتر می‌برد. در این بازی بازیکنان فقط با کاشی‌های بی‌‌آزار سروکار ندارند، بلکه همزمان با دشمنان نیز مبارزه می‌کنند. این بازی که در سال 2012 منتشر شد، اولین بازی موبایلی بود که تنها پس از یک سال از انتشار بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت و سریع به یکی از بازی های پرفروش جهان تبدیل شد.

3. PUBG Mobile

فهرست رفروش ترین بازی های دنیا - PUBG Mobile
میزان فروش9 میلیارد دلار
سازنده(ها)Lightspeed & Quantum, PUBG Corporation
پلتفرمAndroid, iOS

PlayerUnknown’s Battlegrounds به هیچ وجه یک بازی جدید نیست، اما محبوبیت آن در زمان انتشار نسخه موبایل در سال 2018 سر به فلک کشید و در زمره بازی های پرفروش جهان قرار گرفت. این بازی با بیش از 800 میلیون کاربر، دومین بازی ویدیویی پربازیکن‌ترین در جهان پس از Crossfire محسوب می‌آید که به تقویت ژانر بتل رویال در نسخه موبایل حسابی کمک کرد.

2. Monster Strike

رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا - Monster Strike
میزان فروش9.6+ میلیارد دلار
سازنده(ها)MIXI Inc, XFLAG, MIXI, Inc.
پلتفرمAndroid, iOS, Nintendo 3DS

Monster Strike به عنوان یک بازی استراتژیک نقش آفرینی با الهامات آشکار از پوکمون، تا حدودی منحصر به فرد است. یعنی بازیکن با پرتاب هیولاهای مختلف به سمت دشمنان با آنها مبارزه می‌کند. البته این بازی در سرزمین محل ساخت، یعنی ژاپن محبوبیت فضایی پیدا کرد و در کشورهای دیگر چندان فروش چشمگیری نداشت.

1. Honor Of Kings/Arena Of Valor؛ پرفروشترین بازی موبایلی دنیا

بازی های پرفروش جهان - 1. Honor Of Kings/Arena Of Valor؛ پرفروشترین بازی موبایلی دنیا
میزان فروش11+ میلیارد دلار
سازنده(ها)TiMi Studio Group, Tencent Games, Proxima Beta Pte. Limited
پلتفرمiOS, Android, Nintendo Switch, iPadOS

در ژانر MOBA، گیم League of Legends بر پلتفرم‌های PC و کنسول فرمانروایی می‌کند و همتای آن یعنیHonor of Kings هم بر بخش موبایل تسلط دارد. Arena of Valor که توسط غول بازی چینی Tencent حمایت می‌شود و به یکی از بازی های پرفروش جهان تبدیل شده، اقتباسی بین‌المللی از Honor of Kings محسوب می‌شود و در قالبی بازارپسندتر عرضه شده است.

  بهترین فیلم های علمی تخیلی برای هر نوع سلیقه ای | لیست فیلم های علمی تخیلی برتر

سخن آخر

جهان پویا و پرتکاپوی صنعت بازی‌سازی، همیشه حرفی برای گفتن دارد و ممکن است همین امسال، یک گیم دیگر رکورد بازی های پرفروش جهان را جابجا کند.

در دهه اخیر و به ویژه از سال 2018 تا به امروز، شاهد پیشرفت‌های خفنی در عرصه پرفروشترین بازی های دنیا بوده‌ایم. حالا با انتشار جدیدترین نسخه‌های GTA و شاهزاده ایرانی، منتظریم تا ببینیم سازندگان چه خوابی برای طرفداران دیده‌اند.

به نظر شما کدام مورد در لیست رتبه بندی پرفروش ترین بازی های دنیا، بهترین گیم است؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

چه عواملی باعث پرفروش شدن یک بازی می‌شوند؟

گرافیک و جلوه‌های بصری جذاب
گیم‌پلی ساده و اعتیادآور
داستان و شخصیت‌های جذاب
تنوع و چالش در مراحل بازی
قابلیت‌های اجتماعی و آنلاین
قیمت مناسب

کدام بازی موبایلی پرفروش‌ترین بازی موبایلی دنیا است؟

پرفروش‌ترین بازی موبایلی تاریخ، Candy Crush Saga است که تاکنون بیش از 3 میلیارد بار دانلود شده است.

کدام بازی در حال حاضر پرفروش‌ترین بازی دنیا است؟

در حال حاضر، پرفروش‌ترین بازی دنیا، Grand Theft Auto V است.

آیا بازی‌های پرفروش، همیشه بهترین بازی‌ها هستند؟

نه لزوماً. بازی‌های پرفروش، معمولاً از نظر گرافیک، صداگذاری و گیم‌پلی در سطح بالایی هستند، اما همیشه بهترین بازی‌ها برای همه افراد نیستند. انتخاب بهترین بازی، تا حد زیادی به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  بهترین فیلم جنایی؛ معرفی 20 تا از فیلم های جنایی برتر

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا