فیلم و سریالسرگرمیعجیب ترین ها

حقایق ترسناک انیمیشن ها | 11 راز شوکه کننده از حقایق ترسناک کارتون ها که نمی‌دانید

5
(1)

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که در طول عمر خود، علاقه ای به کارتون و انیمیشن نداشته باشد. همه ما با انیمیشن‌های مختلفی روزهای کودکی خود را سپری کرده ایم و با کارتون‌های محبوب، خاطرات فراوانی داریم. اما حتماً شوکه خواهید شد وقتی بدانید دهه‌هاست که سازندگان، حقایق ترسناک انیمیشن ها را در آثار محبوب شما گنجانده‌اند!
در مقاله امروز از نجوافکت، قصد داریم از زاویه کاملاً متفاوتی به این مقوله نگاه کنیم و با بیان حقایق ترسناک کارتون ها، خاطرات کودکی شما را زیر سوال ببریم. اگر دلتان می‌خواهد موضوع دیگری پیدا کنید که شب خواب از چشمتان ببرد، حقیقت های ترسناک کارتون ها دقیقاً همان چیزی هستند که نیاز دارید.

فهرست محتوا:

حقایق ترسناک انیمیشن ها که تا امروز نمی‌دانستید!

در لیست امروز،به حقایق و تئوری‌هایی عجیب و جالب درباره محبوب ترین انیمیشن‌های قرن بیست و یکم خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید تا تئوری های ترسناک انیمیشن ها، از جمله باب اسفنجی، سیمپسون‌ها، تام و جری و چندین انیمیشن دیگر را باهم مرور کنیم.

11 – حقایق ترسناک انیمیشن ها در سیمپسونز

فکت های عجیب کارتون ها - disturbing cartoon facts

بحث‌های زیادی پیرامون تئوری توطئه در کارتون محبوب سیمپسون‌ها وجود دارد. ادعا می‌شود که وقایع بزرگ جهانی مانند روی کار آمدن ترامپ، حادثه 11 سپتامبر و بسیاری از اتفاقات دیگر، در این کارتون پیش بینی شده اند. یکی از حقایق ترسناک انیمیشن ها در ارتباط با کارتون سیمپسون‌ها، بحث جنجالی درباره پیش بینی وقوع همه گیری COVID-19 بود.

البته با تمام این اوصاف، دقت داشته باشید که نبایستی زیاد داستان را جدی بگیرید! تعدادی از اپیزودهایی که تحت عنوان «پیش بینی» در کارتون سیمپسون‌ها مطرح شدند، در حقیقت پس از رخ دادن واقعه موردنظر ساخته شدند تا توجه تمامی مردم جهان، دوباره به این انیمیشن مشهور جلب شود و نام سیمپسون‌ها با تئوری‌هایی که به وفور در حقایق ترسناک کارتون ها تفت داده می‌شوند، بر سر زبان‌ها بیفتد.

10 – باب اسفنجی و مجموعه‌ای تمام نشدنی از حقایق ترسناک کارتون ها

عجایب ترسناک کارتون ها

شاید به قیافه مظلوم و بامزه‌اش نیاید، اما برخی از عجیب‌ترین حقایق ترسناک انیمیشن ها مربوط به کارتون فوق العاده محبوب باب اسفنجی هستند! یکی از چیزهایی که با شنیدن نام باب اسفنجی در ذهن ما می‌آید، همبرگرهای خرچنگی‌اند که پلانکتون در به در دنبال دستور تهیه آنهاست و در این مسیر، از هیچ کار ناجور و سوال برانگیزی ابایی ندارد.

  11 تا از بهترین برنامه های دوست یابی ایرانی

صرف نظر از حقایق ترسناک کارتون ها درباره پلانکتون و دستیار کامپیوتری‌اش، بسیاری از طرفداران به این تئوری پرداخته اند که واقعاً در ساخت همبرگر خرچنگی از چه ماده ای استفاده می‌شود؟ پاسخ تئوری، این است: آقای خرچنگ، در ساخت همبرگرهایش از گوشت خرچنگ استفاده می‌کند! تا حالا هیچکس در شهر بیکینی باتم، خرچنگ دیگری ندیده است. و این حقیقت که ساختمان رستوران آقای خرچنگ به شکل یک تله مخصوص لابستر ساخته شده، این تئوری های ترسناک انیمیشن ها را تقویت می‌کند.

9 – حقیقت های ترسناک کارتون ها؛ زن بی‌چهره در تام و جری

 - حقایق ترسناک کارتون ها
disturbing cartoon facts

مشهورترین کارتون و محبوب تمامی کودکان دیروز و امروز ایرانی یعنی تام و جری، یکی از حقایق ترسناک انیمیشن ها را در خود دارد. یکی از این رازها، جنجالی بود که در ارتباط با زن خانه دار بی چهره در تام و جری ایجاد شد. در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، چهره ای نامناسب و مضحک از مردم افریقایی-امریکایی به تصویر کشیده می‌شد و در فیلم‌ها، تئاتر‌ها و حتی کارتون‌ها به نمایش درمی‌آمد.

این طرز نگاه که از تبعیض نژادی دوران برده داری نشأت گرفته بود، راه خود را به کارتون تام و جری نیز باز کرد. شخصیت زن مستخدم «mammy»، زنی درشت هیکل و مسن در تام و جری، به عنوان فردی کم حوصله و عصبی به تصویر کشیده شده است که چهره او حتی یک مرتبه هم نمایش داده نمی‌شود. تام به محض اینکه اشتباهی مرتکب می‌شود، به چنگ زن مستخدم می‌افتد و کتکی نوش جان می‌کند. البته بعد از کمرنگ شدن تبعیض‌های نژادی و اعتراض‌های بینندگان، نقش mammy از کارتون تام و جری حذف شد.

  سریال های HBO؛ معرفی بهترین سریال های اچ بی او

8 – حقایق ترسناک کارتون ها؛ بهشت گربه‌ها

حقایق ترسناک انیمیشن ها - تام و جری

همراه با این یکی از حقایق ترسناک انیمیشن ها، تضمینی خاطرات دوران کودکی شما با تام و جری را به فنا خواهیم داد! در یکی از اپیزودهای این کارتون، صحنه‌ای را می‌بینیم که در آن تام ریق رحمت را سر می‌کشد و روحش به جهان دیگری می‌رود. در نزدیکی دروازه بهشت، یک کیسه بزرگ زرد دیده می‌شود که بعد از کمی تقلا، چند بچه گربه از آن بیرون می‌پرند و خوش و خرم به سمت بهشت گربه‌ای راه می‌افتند. نگهبان بهشت با دیدن آنها سری تکان می‌دهد و می‌گوید: «بعضی آدم‌ها واقعاً بی‌رحمن!»

این صحنه در واقع اشاره به پدیده رایج قتل عام بچه گربه‌ها در دوران قدیم دارد. تا مدت‌ها مردم برای خلاصی از شر بچه گربه‌هایی که روز به روز تعدادشان بیشتر می‌شد، آنها را داخل یک کیسه کرباسی گیر می‌انداختند. کیسه را به داخل رودخانه یا دریاچه پرتاب می‌کردند و… بچه گربه‌ها به بهشت می‌رفتند. فکرش را که می‌کنیم، نمایش چنین صحنه‌ای با فکت های ترسناک انیمیشن ها برای کارتونی که برای مخاطبان خردسال ساخته شده تعجب برانگیز است.

7- پری دریایی کوچولو و فکت های ترسناک کارتون ها

فکت های عجیب کارتون ها

نام پری دریایی آریل، ما را به یاد نسخه‌ای می‌اندازد که دیزنی از داستان «پری دریایی کوچولو» اثر هانس کریستن آندرسن روایت کرد: آریل زیبا بالاخره با شاهزاده اریک ازدواج می‌کند، دوباره صدای خود را به دست می‌آورد و عروسی مجللش را همراه با خانواده اش جشن می‌گیرد. اما در نسخه اصلی داستان، از گل و بلبل خبری نیست و شما فقط نسخه‌ای سانسور شده را می‌بینید که در پس آن، حقایق ترسناک انیمیشن ها نهفته اند.

  معرفی بهترین فیلم های تیم برتون + بهترین انیمیشن ها

پری دریایی داستان آندرسن در ازای تبدیل شدنش به انسان، رنج و درد زیادی متحمل می‌شود و مدام از پاهای جدیدش خون می‌چکد. اما با وجود تحمل این ناراحتی‌ها، شاهزاده داستان مجذوب دختر دیگری می‌شود. جادوگر دریا به پری کوچولوی دلشکسته می‌گوید که برای زنده ماندنش، باید شاهزاده را بکشد و دوباره تبدیل به پری دریایی شود. اما او نمی‌پذیرد. در انتهای داستان، شاهزاده با دختر دیگری ازدواج می‌کند و با طلوع آفتاب، پری دریایی نگون بخت خود را به دریا می‌اندازد و تبدیل به کف دریا می‌شود.

6- نکات پنهان در انیمیشن های دیزنی: شیرشاه

عجایب ترسناک کارتون های دیزنی - lion king

فریب بچه شیرهای بامزه و دوستانش را نخورید، حقایق ترسناک انیمیشن ها که پشت شاهکار دیزنی یعنی «شیرشاه» نهفته تاریک‎تر از این حرف هاست. به گفته نویسندگان، ایده این داستان از نمایشنامه هملت شکسپیر الهام گرفته شده است. در این نمایشنامه، شاه به دست برادر خود یعنی کلادیوس کشته می‌شود و حالا شاهزاده هملت در صدد گرفتن انتقام پدر است.

روایت داستان بچه شیر موردعلاقه تمام مردم جهان یعنی سیمبا، شباهت زیادی به هملت دارد. هردوی آنها، قصد انتقام جویی از عموی خیانتکاری را دارند که به طمع تاج و تخت، پدرشان را نابود کرده است.

5- عجایب ترسناک کارتون های دیزنی: گیسوکمند

در دنیای داستان‌های پر زرق و برق دیزنی، داستان راپونزل در قالب سرگذشت تیپیکال یک خانم پرنسس روایت می‌شود: راپونزل، قهرمان داستان است و قصد دارد از برجش بیرون بزند و با دنیای بیرون آشنا شود. در این راه، به مشکلات زیادی برمی‌خورد و در نهایت، همراه محبوبش نجات پیدا می‌کند و به خوبی و خوشی به زندگی ادامه می‌دهد. اما در روایت برادران گریم، همه چیز به این خوبی پیش نمی‌رود.

  انیمیشن های برتر سال ۲۰۲۳؛ بهترین انیمیشن 2023 کدام است؟

جادوگری که راپونزل را در برج زندانی کرده، به محض اینکه متوجه می‌شود شاهزاده ای هر روز به دیدار دخترک می‌آید، موهای بلند راپونزل را قطع می‌کند و او را در جنگل رها می‌کند. اما به این اکتفا نمی‌کند و با استفاده از موهای بریده شده راپونزل، شاهزاده را دوباره به برج می‌کشاند. سپس او را از بالای برج به پایین پرتاب می‌کند و شاهزاده بینوا در این سقوط، بینایی خود را از دست می‌‎دهد.

البته برخلاف داستان‌های هانس کریستن آندرسن، روایات برادران گریم ملایم‌تر به انتها می‌رسند! شاهزاده موفق می‌شود راپونزل را پیدا کند. اشک شادی دخترک، بینایی را به چشمان شاهزاده برمی‌گردانند و داستان به خیر و خوشی به پایان می‌رسد.

4- حقایق ترسناک کارتون های پیکسار: در جستجوی نمو

 - نکات وحشتناک کارتون ها
disturbing cartoon facts

کمپانی پیکسار بی برو برگرد یکی از بهترین غول‌های صنعت انیمیشن به حساب می‌آید. البته انتظارش را داشته باشید که تقریباً از همه آثار پیکسار، حداقل یکی دوتا از حقایق ترسناک انیمیشن ها را بشنوید! یکی از ناراحت کننده‌ترین اخبار مربوط به پیکسار، پس از انتشار انیمیشن «در جستجوی نمو» رخ داد.

کودکان زیادی در سراسر دنیا بعد از تماشای انیمیشن، به خیال اینکه ماهی‌های بیچاره‌شان را آزاد کنند تا به دریا برگردند، تنگ آب آنها را یکسره داخل دستشویی خالی کردند! در این جریان، ماهی‌های زبان بسته زیادی از بین رفتند. افزون بر آن، تقاضا برای نگهداری از دلقک ماهی آب شور نیز به طور انفجاری افزایش پیدا کرد و مشکلاتی را برای اکوسیستم و گونه این ماهی به وجود آورد.

3- حقایق ترسناک کارتون ها: لامپ سرخوش پیکسار

نکات وحشتناک کارتون ها

بدون شک لامپ رومیزی که در ابتدای انیمیشن‌های پیکسار، با جهش‌های کوتاهش وارد کادر می‌شود را به یاد دارید. خیلی از ما بدون اینکه دوباره به این لامپ فکر کنیم، رد شدیم و به تماشای کارتون پرداختیم، بدون اینکه خبر داشته باشیم همین چند لحظه پیش شاهد یکی از حقایق ترسناک انیمیشن ها بوده‌ایم.

  بیوگرافی پدرو آلنسو: حقایق ناگفته از زندگی پدرو آلونسو

یکی از تئوری‌های طرفداران، این است که همین چند ثانیه کوتاه آغازین نیز یکی از حقایق ترسناک کارتون ها را دربر دارد. لامپ بعد از وارد شدن به صحنه، روی حرف I می‌پرد و با چند ضربه، آن را له می‌کند. بعد نگاهی به حرف له شده می‌‎اندازد و سپس رو به بیننده می‌کند، گویی که می‌خواهد بگوید: «همین الان شاهد یک جنایت بودی.» البته این نکته، تنها یک تئوری حاصل از سایت ردیت است و نباید جدی گرفته شود. به هر حال، فکرش را که می‌کنید جالب و در عین حال شوک برانگیز است.

2- تئوری های ترسناک انیمیشن ها: کارخانه هیولا

حقایق ترسناک کارتون ها - نکات وحشتناک کارتون

صحبت از حقایق ترسناک انیمیشن ها در کمپانی پیکسار که می‌شود همه به یاد «در جستجوی نمو» و «بالا» می‌افتند… اما انیمیشن «کارخانه هیولا» موردی است که نبایداز قلم بیندازیم. خیلی از ما، روی موفق شدن قهرمان‌های داستان تمرکز داشتیم و زیاد به ماشین وحشتناکی که شخصیت راندال و همدستش فانگوس مخفی کرده بودند توجه نداشتیم.

در حقیقت، این دو شخصیت شرور برنامه داشتند تا بچه‌ها را گروگان بگیرند و شکنجه کنند تا انرژی جیغ آنها را جمع اوری کنند. به عبارت دیگر، اگر بچه ای گیر این دستگاه مخوف می‌افتاد قطعاً جان سالم به در نمی‌برد. خوشبختانه استفاده ای از این دستگاه نشد و راندال نیز به سزای اعمالش رسید! ولی در هر صورت، این نکته یکی از نکات وحشتناک کارتون ها محسوب می‌شود.

1- راز مخفی انیمیشن ها: کایلو‎

حقایق ترسناک کارتون ها - caillou

حتماً شخصیت پسرک کوچولو و کچل، کایلو را به خاطر دارید. بسیاری از متولدین دهه‌های 60 و 70، با این کاراکتر خاطره‌ها دارند. اما به لطف طرفداران تئوری پرداز، شایعه ای در ارتباط با مو نداشتن کایلو مطرح شده است: کایلوی چهار ساله، مبتلا به سرطان است و به همین دلیل مو ندارد. البته این تئوری، در حد یک نظریه از سایت ردیت بود و سازندگان برنامه، آن را تکذیب کردند. با این اوصاف نمی‌توان انکار کرد که رفتار و سبک برخورد کایلو با والدینش به نوعی برای بچه‌های مخاطب، بدآموزی‌هایی به همراه دارد. همین نکته حداقل برای والدین، یکی از حقایق ترسناک انیمیشن ها به حساب می‌‌‌آید.

  جدیدترین فیلم های ترسناک سینما ؛ ترسناک ترین فیلم 2023 کدام است؟

سخن آخر

احتمالاً احساس می‌کنید لیست حقایق ترسناک انیمیشن ها، رویاهای کودکی درباره کارتون‌های موردعلاقه شما را به فنا داده اند! اما نگران نباشید، بسیاری از حقایق ترسناک کارتون ها که از کمپانی‌های مختلف منتشر شده اند تنها در حد تئوری‌هایی هستند که طرفداران سراسر جهان در فندوم‌های سایت‌هایی مانند تامبلر و ردیت آنها را ساخته و مطرح کرده اند.

با خیال راحت از دیدن انیمیشن‌های مختلف لذت ببرید و حقیقت های ترسناک کارتون ها را به چشم تئوری‌هایی ببینید که در راستای جذابیت بیشتر اثر و جلب توجه در فضای مجازی مطرح شده اند.

شما از کدام تئوری های ترسناک انیمیشن ها باخبر هستید که حسابی ذهنتان را مشغول کرده‌اند؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید تا دورهم تصمیم بگیریم کدام نکات ترسناک انیمیشن ها را بپذیریم و کدام را نه!

سؤالات متداول

برخی از نظریه‌های توطئه رایج درباره کارتون‌ها و انیمیشن‌ها چیست؟

برخی از نظریه‌های توطئه رایج درباره کارتون‌ها و انیمیشن‌ها عبارتند از:

سازندگان کارتون‌ها و انیمیشن‌ها از پیام‌های زیرآشکار برای القای ایده‌ها یا ارزش‌های خاصی به کودکان استفاده می‌کنند؛
وقایع آینده را پیش‌بینی می‌کنند؛
به سازمان‌ها یا افراد واقعی در دنیای واقعی مرتبط هستند؛
یا خشونت یا رفتارهای مضر دیگر را ترویج می‌کنند.
البته مواردی از این دست را جدی نگیرید. تئوری های مطرح شده صرفاً به منظور جلب توجه مخاطبان ساخته و پرداخته می شوند.

چرا مردم به نظریه‌های توطئه درباره کارتون‌ها و انیمیشن‌ها اعتقاد دارند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم ممکن است به نظریه‌های توطئه درباره کارتون‌ها و انیمیشن‌ها اعتقاد داشته باشند. برخی از افراد ممکن است از این ایده جذب شوند که در این آثار معنا یا پیام پنهانی وجود دارد. برخی دیگر ممکن است به دنبال راهی برای توضیح چیزی باشند که نمی‌فهمند. هنوز هم برخی دیگر ممکن است به سادگی از باور به چیزی که اکثر مردم باور ندارند لذت ببرند.

  بهترین فیلم های فرانسوی؛ معرفی فیلم های برتر سینمای فرانسه

آیا نظریه‌های توطئه‌ای درباره کارتون‌ها و انیمیشن‌ها وجود دارد که واقعاً درست باشند؟

بعید است که هیچ یک از نظریه‌های توطئه بزرگ درباره کارتون‌ها و انیمیشن‌ها واقعاً درست باشند. با این حال، مواردی وجود دارد که کارتون‌ها و انیمیشن‌ها برای ترویج ایده‌ها یا ارزش‌های خاصی استفاده شده‌اند. به عنوان مثال، دولت ایالات متحده از کارتون‌ها در طول جنگ جهانی دوم برای ترویج تبلیغات و حمایت از تلاش‌های جنگی استفاده کرد.

اگر ببینم دوست یا یکی از اعضای خانواده‌ام به نظریه توطئه درباره کارتون یا انیمیشن اعتقاد دارد، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر ببینید دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان به نظریه توطئه درباره کارتون یا انیمیشن اعتقاد دارد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با آنها در مورد آن صحبت کنید. سعی کنید دلیل اعتقاد آنها به نظریه را درک کنید و ببینید آیا کاری هست که می‌توانید انجام دهید تا آنها را متقاعد کنید که نظریه درست نیست.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا