ترین هاتاریخ و فرهنگسبک زندگیعلمی و جهانغذا و نوشیدنیگرانترین هامکان ها

10 گران ترین رستوران های دنیا؛ لوکس ترین رستوران های دنیا کدامند؟

0
()

در گران ترین رستوران های دنیا، این فقط حس چشایی نیست که مسحور هنر دست نام آورترین آشپزهای دنیا می‌شود. بلکه تک تک اجزای این رستوان‌ها، از ورودی آنها گرفته تا ریزترین تزئیناتی که در محیطی آرامش بخش و زیبا انتخاب شده اند، هر پنج حس را مجذوب خود خواهند کرد و تجربه‌ای ماندگار برای هر کسی که قدم در آنها بگذارد رقم خواهند زد.

لوکس ترین رستوران های جهان ترکیبی از هنر و شوق، عشق و آشپزی را به مهمانان خود هدیه می‌کنند. هر حرکتی که در این رستوران‌های زیبا و فوق شیک زده شده، توسط یک استادکار و با کیفیتی درجه یک ترتیب داده شده است.

گران ترین رستوران های دنیا در سراسر جهان درحال سرویس رسانی به علاقمندان و شکموهای عزیز هستند. افراد طبقات ممتاز که به دنبال تجربه‌ای فرای یک شام معمولی باشند قطعاً باکی از امتحان منوی بی نظیر این رستوران‌های محشر نخواهند داشت.

در مقاله امروز نجوافکت، همراه شما سری به 10 گران ترین رستوران های دنیا و منوی آنها خواهیم زد. شاید زمانی گذرتان به یکی از رستوران‌های زیر افتاد و محیط لوکس آنها را از نزدیک لمس کنید!

فهرست محتوا:

10 گران ترین رستوران های دنیا

لوکس ترین رستوران های جهان که در لیست امروز نام خواهیم برد، خصوصیات کاملاً منحصر به فردی دارند و هریک تجربه‌ای تکرار نشدنی را رقم می‌زنند. با این حال، یک عامل در بین همه آنها مشترک است: استادان سرآشپز، با تعهدی مشتاقانه برای مهمانان خود باکیفیت‌ترین خوراک‌ها را آماده می‌کنند که گرما و ظرافت طعم آنها به تک تک سلول‌ها نفوذ کند و در یادها ماندگار شود.

10. Kikunoi Honten، ژاپن

گران قیمت ترین رستوران های جهان | Kikunoi Honten
مکانکیوتو، ژاپن
نوع غذاکایسکی ژاپنی
بالاترین قیمت منوشروع از 550 دلار

رستوران سرآشپز یوشیهیرو موراتا، یکی از گران ترین رستوران های دنیا به حساب می‌آید که تمام مهارت آشپزهای آن وقف سرو لذیذترین غذاهای ژاپنی شده است. آقای موراتا به پاس تمام خدماتی که برای جامعه فرهنگی کیوتو ارائه داده، جایزه «Kyoto-fu Bunka Korosho» را نیز دریافت کرده است.

همه چیز در این رستوران شیک با دقت و حساسیت فراوان انتخاب شده است تا نمادی از فرهنگ و سنت غنی ژاپن باشد. نوآوری در عین حفظ روح تمدن باستانی سرزمین آفتاب تابان، همان چیزی است که این رستوران را تبدیل به یکی از برترین اماکن لوکس کرده است. منوی این رستوران در عین خوشمزگی، طعمی قدرتمند و ماندگار دارد.

سرآشپزان این رستوران، هرروز منوی آن را تغییر می‌دهند. به همین دلیل نمی‌توان حدس زد که روز بعد چه چیزی سرو خواهد شد. برخی از رایج‌ترین گزینه‌های منوی رستوران Kikunoi Honten شامل ساشیمی تازه همراه با ترشی سبزی، ساقه ترد زنبق و سیب زمینی شیرین کوهی به همراه اختاپوس مزه دار شده هستند.

  اتحاد جماهیر شوروی: از تولد تا مرگ اتحاد جماهیر شوروی سابق

9. Ultraviolet، چین

گران ترین رستوران های دنیا | Ultraviolet
مکانشانگهای، چین
نوع غذامنوی آوانگارد
بالاترین قیمت منوشروع از 520 دلار

رستوران‌های شیک بالاشهری همیشه برترین منوی منطقه را ارائه می‌دهند، اما در این میان اولتراوایلت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از گران ترین رستوران های دنیا در چین، در نوع خودش یک اودیسه غذایی به حساب می‌آید که تجربه‌ای منحصر به فرد و فوق العاده خاص برای مهمانانش رقم می‌زند.

میز 10 نفره این رستوران لوکس، در محیطی خارق العاده مجهز به پروژکتورهای کلاس A قرار دارد و دستگاه‌های پخش رایحه، به مهمانان این حس را می‌دهند که گویی وارد جهانی دیگر شده اند.

در هر نقطه از اولتراوایلت، می‌توان آثار خلاقیت سرآشپز Pail Pairet را مشاهده کرد. حاصل تلاش این استاد خوش سلیقه این است که نامش در بین صاحبان یکی از بهترین رستوران‌های میشلین می‌درخشد.

8. رستوران تالار، هنگ کنگ

گرانترین رستوران های جهان | forum hong kong
مکانهنگ کنگ
نوع غذامنوی سنتی چین
بالاترین قیمت منوشروع از 560 دلار

یکی از گران ترین رستوران های دنیا، به راستی لیاقت این را دارد که به نام یکی از لوکس‌ترین مراکز سرو غذای سنتی چین شناخته شود. رستوران تالار هنگ کنگ، محبوبیتش را مدیون استاد سرآشپز یونگ است که بیش از 60 سال بی وقفه در این رستوران خدمت رسانی می‌کند. پیشنهاد مخصوص او یعنی صدف آبالون Ah Yat، در هیچ نقطه دنیا به جز این رستوران شیک یافت نمی‌شود. همه مهمانان این غذاخوری لوکس، به کیفیت خارق العاده منو و مهارت بالای استاد یونگ معترف هستند.

رستوران تالار هنگ کنگ میزبان بسیاری از بزرگان جهان بوده است و حس عمیقی از اصالت و کهنسالی را به همراه دارد که طعم خارق العاده غذاها، قدرت دوچندانی به آن می‌بخشد.

  رازهای اهرام مصر | عجیب ترین رازهای اهرام فراعنه مصر چیست؟

7. Kyoto Kitcho Arashiyama، ژاپن

گران قیمت ترین رستوران های جهان | Kyoto Kitcho Arashiyama
مکانکیوتو، ژاپن
نوع غذاکایسکی ژاپنی
بالاترین قیمت منوشروع از 630 دلار

کیچو آراشی‌یاما جایی است که در آن کاردهای تیز سرآشپزها، هنر را با آشپزی تلفیق می‌کنند و غذاهای خوش عطر و طعم ژاپنی را در یکی از گران ترین رستوران های دنیا ارائه می‌دهند. در این رستوران همه غذاها از مواد اولیه تازه و درجه یک تهیه می‌شوند. منوی سرآشپز اوماکاسه، تعریفی بی بروبرگرد از کمال آشپزی استادانه است.

خوراک‌های سنتی با طعم‌های محشری در محیط سنتی این رستوران ارائه می‌شوند و هر پنج حس مهمانان را شگفت زده می‌کنند. هر جزئیاتی که فکرش را بکنید، در این رستوران با کمال حساسیت و دقت آماده سازی شده تا تجربه‌ای بی نظیر برای مشتریان به ارمغان بیاورد.

6. Ciel Bleu، هلند

گران ترین رستوران های دنیا | Ciel Bleu
مکانآمستردام، هلند
نوع غذافرانسوی
بالاترین قیمت منوشروع از 650 دلار

مورد بعدی لیست گران ترین رستوران های دنیا، رستوران لوکس فرانسوی Ciel Bleu است که ترکیبی از پذیرایی حرفه ای به همراه لذیذترین غذاهای سنتی فرانسوی را سر میز مهمانان آماده می‌کند. هر بشقاب با عشق و مهارت آماده می‌شود و غذایی ساده را به یک تجربه ماندگار تبدیل می‌کند.

این رستوران در طبقه 23 هتل اکورا در آمستردام واقع شده است و نمای فوق العاده از شهر به همراه خدمه مهمان نواز، تجربه ای دل انگیز برای مشتریان می‌سازند.

5. Restaurant Guy Savoy، فرانسه

لوکس ترین رستوران های جهان | Restaurant Guy Savoy
مکانپاریس، فرانسه
نوع غذافرانسوی
بالاترین قیمت منوشروع از 700 دلار

معماری قرن هجدهمی مونه دی پاریس، رستوران Guy Savoy را به یکی از زیباترین و گران ترین رستوران های دنیا تبدیل کرده است. فضای تاریخی به همراه هنر آشپزی فرانسوی، تجربه ای غنی و شیک برای هر کسی خواهد بود که یک وعده شام را در این رستوران صرف کند.

  بهترین مانگاها | جذاب ترین مانگاهای قرن که باید قبل از مرگ بخوانید

این رستوران حاصل همکاری سرآشپز ساووی با طراح کلاسیک برونو مورتی است که عشقی مشترک نسبت به هنر درجه یک و دقیق داشتند. هماهنگی بین این دو، در قالب یکی از گران قیمت ترین رستوران های جهان شکوفا شده است.

4. Masa، ژاپن

گران ترین رستوران های دنیا | لوکس ترین رستوران های جهان- Masa
مکاننیویورک، ایالات متحده
نوع غذاسوشی ژاپنی
بالاترین قیمت منوشروع از 950 دلار

یکی از بهترین و گران ترین رستوران های دنیا که تجربه‌ای بی نظیر از هنری فوق العاده ظریف را به جهان آورده است. در رستوران ماسا، یک در چوبی بزرگ سنگین از مهمانان استقبال می‌کند تا داخل اتاق سرو سوشی قدم بگذارند. میز سنتی این رستوران از الوار یک تکه هینوکی (سرو ژاپنی) ساخته شده و هرروز سنباده کشیده می‌شود تا حس تازگی و زیبایی را به ارمغان بیاورد.

ارتباط استاد سرآشپز این رستوران یعنی ماسایوشی تاکایاما با غذایی که تدارک می‌بیند، فراتر از آشپزی است. استاد تاکایاما زندگی خود را وقف این کرده که طعم‌های بی نقص و خالص را برای مهمانان عرضه کند.

3. Piazza Duomo، ایتالیا

منوی گرانترین رستوران دنیا | Piazza Duomo
مکانآلبا، ایتالیا
نوع غذاایتالیایی
بالاترین قیمت منوشروع از 1.100دلار

اجزای اصلی یکی از شیک ترین و گران ترین رستوران های دنیا، دانش و خلاقیت هستند که در بستری از معماری فوق العاده زیبا و نمای افسون کننده، از مهمانان پذیرایی می‌کنند. تمامی مواد اولیه رستوران ایتالیایی، در گلخانه‎‌های همین منطقه پرورش داده می‌شوند و تاریخچه غنی این رستوران را سر میز مشتریان عرضه می‌کنند.

از سال 2005 تا به امروز، این رستوران شیک بالاشهری مرزهایی جدید از طعم و هنر آشپزی را درمی‌نوردد. هر غذا، حکایتی از دانش هنرمندانه استادان آشپزی است که با استفاده از مواد اولیه درجه یک توصیف می‌شود.

  کریسمس چیست؟ آشنایی با تاریخچه و آداب و رسوم جشن کریسمس

 

2. The French Laundry، ایالات متحده

گران قیمت ترین رستوران های جهان | The French Laundry
مکاندره ناپا، ایالات متحده
نوع غذافرانسوی
بالاترین قیمت منوشروع از 1.200دلار

یکی از گران ترین رستوران های دنیا که در دل صخره‌ها و درختان کهنسال بنا شده، از جمله بهترین رستوران‌های دنیا نیز به شمار می‌آید و بیش از 25 سال است که پابرجاست. این رستوران شیک در انتهای شمالی دره ناپا واقع شده و با استفاده از تازه ترین مواد اولیه و خدمه مهمان نواز، سرویس رسانی می‌کند.

سرآشپز توماس کلر به عنوان تنها آشپز میشلین متولد ایالات متحده، با هنر و دانش آشپزی خود ذائقه مهمانان را یکسره به میان ستارگان می‌فرستد.

منوی استاندارد این رستوران از 550 دلار شروع می‌شود اما غذاهای شیک و ویژه از جمله خاویار و ترافل سیاه، می‌توانند بالای 1200 دلار قیمت داشته باشند.

1. Alchemist، دانمارک

گران ترین رستوران های دنیا | Alchemist
مکانکپنهاگ، دانمارک
نوع غذاهمه نوع
بالاترین قیمت منوشروع از 2.200 دلار

در پس درهای عظیم فلزی، یکی از شیک ترین و گران ترین رستوران های دنیا پنهان شده است ک مانند آن در جهان وجود ندارد. در مهمانسرای این رستوران، یک میز 15 نفره قرار دارد و سبک پلنتاریومی آن، فضایی رویایی به وجود می‌آورد که شباهتی به این جهان فانی ندارد.

تجربه صرف یک شام شیک در این رستوران فوق لوکس، چیزی حدود 2200 دلار برای مهمانان آب می‌خورد. البته تمام کسانی که تجربه پذیرایی در این رستوران را دارند، معتقدند کاملاً ارزشش را دارد.

سخن آخر

رستوران‌های لوکس دنیا، مکان‌هایی هستند که برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی طراحی شده‌اند. از غذاهای لذیذ و باکیفیت گرفته تا دکوراسیون مجلل و خدمات بی‌نظیر، این رستوران‌ها همه چیز را برای یک شب رویایی فراهم می‌کنند.

  بهترین فیلم های دیوید فینچر؛ فیلم‌هایی که نباید از دست داد

اگر قصد دارید تا یک شب خاص را در یکی از این رستوران‌ها تجربه کنید، بهتر است کمی زودتر برنامه‌ریزی کنید. زیرا رزرو میز در این رستوران‌ها معمولاً با چند هفته یا حتی چند ماه انتظار همراه است.

اگر روزی مهمان یکی از رستوران‌های لیست امروز ما شدید، فراموش نکنید که از تجربه‌تان برای ما هم بگویید!

سؤالات متداول

گران ترین رستوران دنیا کجاست؟

گران ترین رستوران دنیا در حال حاضر رستوران سابلیموشن در جزیره ایبیزا اسپانیا است. قیمت منو این رستوران 3300 یورو برای هر نفر است. این قیمت شامل یک تجربه 20 وعده ای غذا و نوشیدنی است که توسط سرآشپز پاکو رونکور تهیه می شود.

آیا رستوران های گران قیمت فقط برای افراد ثروتمند است؟

خیر، رستوران های گران قیمت فقط برای افراد ثروتمند نیستند. بسیاری از افراد از سراسر جهان، با هر سطح درآمدی، از تجربه غذا خوردن در رستوران های گران قیمت لذت می برند.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا