غذا و نوشیدنیترین هاعلمی و جهانگرانترین ها

گرانترین میوه جهان | میوه های لوکس و گران قیمت دنیا که هرگز امتحان نکرده اید

0
()

گرانترین میوه جهان را می‌شناسید؟ اگر به دنبال میوه‌های لوکس و گران قیمت هستید، در این مطلب با معرفی گران ترین میوه دنیا همراه ما باشید.

لوکس‌ترین میوه‌های دنیا را می‌توانید در گوشه و کنار دنیا پیدا کنید. از باغ‌های گمشده هلیگان در انگلیس گرفته تا باغ‌های دوردست جزیره هوکایدو در ژاپن. برخی از گرانترین میوه ‌های جهان، به دلیل شکل عجیبشان با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. خیلی دیگر از آنها نیز به دلیل شرایط خاصی که برای پرورششان لازم است، به سختی عمل می‌آیند و در نتیجه قیمت فضایی پیدا می‌کنند. در مقاله امروز نجوافکت گرانترین میوه جهان را معرفی خواهیم کرد که با دیدن قیمت آنها، قطعا شوکه خواهید شد!

لیست گرانترین میوه جهان

هر دم از باغ چشم بادامی‌ها بری می‌رسد. اکثر میوه‌های خوش آب و رنگ لیست گران ترین میوه دنیا در شرق پرورش داده و به سراسر دنیا صادر می‌شوند. تا انتهای لیست همراه ما باشید تا با خواندن هر مورد، بیشتر و بیشتر شگفت‌زده شوید!

  آناتیدافوبیا چیست؟ | علائم و روش های درمان ترس از اردک و غاز

12. گلابی بودا (Buddha Shaped Pear)؛ از لیست گران ترین میوه دنیا

گرانترین میوه چین -  گلابی بودا
  • قیمت حدودی: هر عدد 9 دلار (540 هزار تومان)

با یک نگاه می‌توانید متوجه ظاهر غیرعادی این گلابی شوید. البته این مورد از لیست گرانترین میوه جهان، مورد الطاف بودا قرار نگرفته. بلکه با استفاده از یک قالب پلاستیکی سخت که به دور گلابی درحال رشد چفت می‌شود، به این شکل درمی‌آید. گلابی بودا که یکی از گرانترین میوه ‌های جهان خاور دور به حساب می‌‌آید، توسط کشاورزی به نام شینژانگ در چین اختراع شده است. او با الهام از یک افسانه باستانی درباره درختی که میوه‌هایی به شکل بودا تولید می‌کرد، دست به این کار جالب و عجیب زده است.

بعد از شش سال آزمون و خطا، بالاخره گلابی بودا به عنوان یکی از گران قیمت ترین میوه های دنیا در بازارهای سراسر دنیا به فروش می‌رسد. حتی یک شایعه نیز بر سر زبان‌ها افتاده که می‌گوید اگر یکی از گلابی‌های بودا را بخورید، عمر جاویدان پیدا خواهید کرد. البته پیشنهاد می‌کنیم برای طولانی‌تر شدن عمر، 500 هزار تومان پول بی‌زبان را در جیب بگذارید که هم برای سلامت اقتصادی‌تان مفیدتر است و هم برای روح و روانتان!

11. توت فرنگی جواهر سفید (White Jewel Strawberry)

توت فرنگی جواهر سفید از لیست گرانترین میوه جهان

  • قیمت حدودی: هر عدد 10 دلار (600 هزار تومان)

یکی دیگر از میوه های گران قیمت توت فرنگی جواهر سفید است که توسط یک تولیدکننده در استان ساگا ژاپن کشت می‌شود و هر کدام حدود 10 دلار به فروش می‌رسد. با این حال، اندازه آنها تقریبا سه برابر یک توت فرنگی بزرگ معمولی است، بنابراین نیازی به خرید تعداد زیادی از آنها نخواهید داشت. رنگ سفید آنها به دلیل عدم وجود رنگدانه آنتوسیانین است که رنگ قرمز معمولی یا صورتی تیره را به توت فرنگی می‌دهد.

  بهترین فیلم جادویی؛ معرفی 20 فیلم سینمایی جادویی و اسرارآمیز

برای رسیدن به این هدف، یک مدل پیوندی منحصربه‌فرد در تاریکی رشد می‌کند. بنابراین در حالی که برخی از نمونه‌ها ممکن است در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ صورتی طبیعی خود را پیدا کنند، بهترین نوع این توت فرنگی‌ها رنگ سفید خود را حفظ می‌کنند. در حالی که ممکن است تصور کنید این مورد از لیست گرانترین میوه جهان بی‌مزه یا ترش هستند، آنها در واقع فوق‌العاده شیرین هستند و عطری شبیه آناناس دارند.

10. سیب سکای ایچی (Sekai-Ichi Apple)؛ گرانترین سیب درختی دنیا

معرفی گران‌ ترین میوه‌ های دنیا | انواع میوه‌ های گران قیمت در جهان - سیب سکای ایچی
  • قیمت حدودی: هر عدد 12 دلار (720 هزار تومان)

کمی آن طرف‌تر، ژاپنی‌ها با فروش یکی از بزرگترین سیب‌های دنیا به نام سیب سکای ایچی، محصول خود را در لیست گران ترین میوه دنیا جا داده‌اند. نام این سیب، به معنای «اولین در دنیا» است. این سیب‌ها در ژاپن پرورش داده می‌شوند و قطری حدود 15 سانتیمتر و وزن تقریبی 700 گرم دارند. تنها یک سیب سکای ایچی می‌تواند برای شما چیزی حدود 600 هزار تومان آب بخورد.

طعم و بافت این سیب‌ها که در لیست گرانترین میوه جهان قرار گرفته‌اند، خوشمزه‌تر و معطرتر از سیب‌های عادی است و شاید به همین دلیل، ارزش خرید را داشته باشند. درختان سیب سکای ایچی به صورت دستی گردافشانی می‌شوند. زمانی که سیب‌ها رسیده و آماده چیدن هستند، کشاورزان روی آنها مخلوطی عسلی می‌مالند که باعث می‌شود عطر و طعم بهتری پیدا کنند. اگر عاشق سیب هستید، شاید ارزشش را داشته باشد که یکی از این سیب‌های غول پیکر را امتحان کنید!

9. پرتقال دکوپون (Dekopon Citrus)

میوه گران قیمت در دنیا - پرتقال دکوپون
  • قیمت حدودی: جعبه‌ای 80 دلار (4 میلیون و 800 هزار تومان)
  20 تا از حیوانات منقرض شده در قرن بیستم | مرثیه‌ای برای گونه های جانوری از دست رفته تاریخ

پرتقال دکوپون، یکی از گران قیمت ترین میوه های دنیا و جذاب‌ترین مرکبات به حساب می آید. این میوه، ترکیبی از پرتقال و نارنگی است و به گفته پرورش‌دهندگان، عطر فوق‌العاده‌ای دارد. به علاوه، این محصول حاصل تلاقی واریته‌های اصلاح شده بوده و بی دانه است.

بله درست حدس زدید، پرتقال دکوپون هم یکی دیگر از ابتکارات ژاپنی‌هاست! هر جعبه، حاوی 8 پرتقال است و تنها در بازارهای خاص در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. این مورد از لیست گرانترین میوه دنیا، در سال 1972 ابداع شد و یکی از بهترین پرتقال‌های دنیا از لحاظ بافت و طعم به حساب می‌آید. ظاهر این پرتقال، تفاوت جالبی با مرکبات عادی دارد. به قول خود ژاپنی‌ها، برآمدگی روی کله پرتقال نشانه‌ای از شیرینی و آبداری آن محسوب می‌شود.

8. توت فرنگی سمبیکیا کویین (Sembikiya Queen Strawberries)؛ از میوه های گران قیمت گلخانه ای

گرانترین میوه ‌های جهان - توت فرنگی سمبیکیا کویین
  • قیمت حدودی: بسته‌ای 85 دلار (5 میلیون و 100 هزار تومان)

این توت فرنگی متواضع، در مسابقات تنیس ویمبلدون همراه خامه بستنی خوشمزه سرو می‌شد. توت فرنگی سمبیکیا کویین هم یکی از اختراعات ژاپنی‌هاست که به عنوان یکی از گران قیمت ترین میوه های دنیا معروف شده است. درست مثل باقی میوه‌های گرانقیمت، افراد کمی هستند که قدرت خرید چنین میوه‌هایی را داشته باشند.

در نگاه اول شاید این توت فرنگی‌ها از لیست گران ترین میوه دنیا چندان تفاوتی با توت فرنگی عادی نداشته باشند. اما با کمی دقت، متوجه تفاوت‌ها خواهید شد. رنگ قرمز تیره و شکل مخروطی خاص، رایحه فوق‌العاده و طعمی که ذائقه انسان را نوازش می‌دهد باعث شده‌اند این توت فرنگی در لیست گرانترین میوه ‌های جهان قرار بگیرد. میوه‌های گرانقیمتی مانند این توت فرنگی، در ژاپن یک کالای لوکس به شمار می‌روند. حتی می‌توانید یک بسته از این میوه را به عنوان هدیه‌ای فوق ارزشمند هدیه بدهید.

  آیا نظریه بیگ بنگ صحت دارد؟ چه کسی تئوری مه بانگ را مطرح کرد؟

7. گیلاس سمبیکیا (Sembikiya Cherry)؛ از لیست گرانترین میوه جهان

گیلاس سمبیکیا از لیست گران ترین میوه دنیا

  • قیمت حدودی: جعبه‌ای 160 دلار (9 میلیون و 600 هزار تومان)

گیلاس‌های سمبیکیا از لیست گران ترین میوه دنیا در گلخانه‌های کوچک رشد می‌کنند و در آنجا به دقت تحت نظارت قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که اندازه، رنگ و کیفیت آنها مرغوب باشد. برای حداکثر جذابیت بصری، اندازه و رنگ همه آنها باید یکسان باشد. هنگامی که آنها کاملا رسیده و شیرین شدند، آنها را برای فروش در مشهورترین میوه‌فروشی لوکس توکیو، یعنی Sembikiya پیدا خواهید کرد، جایی که آنها را در جعبه‌های زیبا و کاملاً چیدمان شده 40 تایی به قیمت حدود 160 دلار می‌فروشند.

6. هندوانه مکعبی (Square Watermelon)

گران قیمت ترین میوه های دنیا - هندوانه مکعبی
  • قیمت حدودی: هر عدد 800 دلار (48 میلیون تومان)

فکر می‌کردید بسته 85 دلاری توت فرنگی سمبیکیا کویین زیادی گران است؟ این شما و این قیمت فضایی هندوانه‌های مکعبی ژاپن! شکل خاص مکعبی این هندوانه باعث شده تا به یکی از گران قیمت ترین میوه های دنیا تبدیل شود. پرورش‌دهندگان این هندوانه‌ها را در مرحله رشد، داخل قالب‌های سخت مکعبی قرار می‎‌دهند تا شکل خاصی به خود بگیرند. البته تنها نکته منحصربه‌فرد این هندوانه‌ها، همان ظاهرشان است. طعم و شیرینی آنها درست مثل خویشان گرد و کروی توصیف شده و هیچ تفاوتی با هندوانه عادی ندارد. هر هندوانه مکعبی چیزی بین 5 تا 6 کیلوگرم وزن دارد. طبق گفته پرورش‌دهندگان، انگیزه اصلی از اختراع هندوانه مکعبی این بوده که جابجایی و نگهداری آنها راحت‌تر باشد.

5. آناناس باغ های گمشده هلیگان (Pineapples from the Lost Gardens of Heligan)

میوه گران قیمت در دنیا - آناناس باغ‌های گمشده هلیگان
  • قیمت حدودی: هر عدد 1600 دلار (96 میلیون تومان)

آناناس از جمله میوه‌های بومی آمریکای جنوبی است. با وجود اینکه در قرن هفدهم به اروپا هم برده شد، امروزه تنها یک کشور در اروپا هست که آناناس تولید می‌کند. آناناس باغ گمشده هلیگان، در کورن وال در غرب انگلیس با روشی منحصربه‌فرد پرورش داده می‌شود. روش کشت این مورد از لیست گرانترین میوه جهان، پیرو متدهای باغبانان ویکتوریایی قرن 18 ابداع شده است و تا امروز نیز مورد استفاده قرار دارد.

  10 بدترین شکنجه های دنیا 🔞 | دردناکترین و عجیب ترین شکنجه های تاریخ

برای پرورش این آناناس، مقدار زیادی کود اسبی به همراه کاه داخل چالکود محل کاشت گیاه ریخته می‌شود. نتیجه کار، آناناس‌های بزرگی هستند که قیمت هر کدام 80 میلیون تومان ناقابل است. مشخصا با این قیمت، آناناس هلیگان روانه بازار نمی‌شود بلکه برای فروش به ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا مناسب خواهد بود! حتی فرایند کشت و پرورش این آناناس نیز در نوع خودش فوق‌العاده گرانقیمت است. تنها 50 کشاورز در دنیا هستند که از نحوه کشت این مورد از گرانترین میوه ‌های جهان خبر دارند.

4. انبه تایو نو تاماگو (Taiyo No Tamago Mango)؛ گرانترین میوه استوایی

گرانترین میوه استوایی - انبه تایو نو تاماگو
  • قیمت حدودی: جفتی 3000 دلار (180 میلیون تومان)

یادتان هست که گفتیم هر دم از باغ چشم بادامی‌ها بری می‌رسد؟ این مورد از گران قیمت ترین میوه های دنیا هم هنر دست ژاپن است. انبه تایو نو تاماگو یا انبه میازاکی (Miyazaki Mango) به طور انحصاری در منطقه میازاکی جزیره کیوشو پرورش داده می‌شوند. این میوه تابستانی، حداقل 350 گرم وزن دارد و برای اینکه در مقیاس خوبی به فروش برسد بایستی درصد قند بالایی داشته باشد. به علاوه، کارشناسان صنایع غذایی قبل از فروش، رنگ سرخ یاقوتی این انبه را چک می‌کنند تا مطمئن شوند خالص و یکدست است.

انبه‌های تایو نو تاماگو به اندازه قیمتشان، فوق‌العاده مغذی هم هستند. این میوه گران قیمت دنیا سرشار از بتا کاروتن و فولیک اسید است و مقدار آنتی اکسیدان فراوانی دارد. این انبه‌ها در ژاپن با قیمت جفتی 3000 دلار به فروش می‌رسند. مشابه آنها نیز در هند، با قیمتی نسبتا بالا (اما نه به این حد بالا) وجود دارد. در منطقه مادیا پرادش، یک کشاورز در مزرعه خود مشغول پرورش این نوع انبه از لیست گرانترین میوه جهان است. جالب اینجاست که برای باغش، سه نگهبان و 9 سگ گماشته تا از درختان ارزشمندش مراقبت کند.

  بهترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ |محبوبترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی

3. هندوانه دنسوکه (Densuke Watermelon)

هندوانه دنسوکه از لیست گران ترین میوه ایران
  • قیمت حدودی: هر عدد 6100 دلار (366 میلیون تومان)

سری به شمال ژاپن بزنیم! یکی از گرانترین میوه های استوایی و بلکه گرانقیمت‌ترین میوه ژاپن، هندوانه دنسوکه است که در جزیره هوکایدو پرورش داده می‌شود. هندوانه دنسوکه از جمله خوراکی‌هایی است که فقط افراد فوق ثروتمند قدرت خریدش را دارند. این هندوانه طعم شیرین‌تری نسبت به هندوانه عادی دارد و وزن آن به 11 کیلوگرم می‌رسد. به علاوه پوست این نوع هندوانه کاملا صاف و بدون لکه است. هرساله فقط 10.000 عدد از این هندوانه تولید می‌شود. همانطور که احتمالا انتظارش را داشته باشید، هندوانه دنسوکه داخل جعبه‌های شیک پوشیده از مخمل قرمز به فروش می‌رسد.

2. انگور یاقوتی رومی (Ruby Roman Grapes)

انگور یاقوتی رومی از لیست گران ترین میوه دنیا
  • قیمت حدودی: هر خوشه 8400 دلار (504 میلیون تومان)

گرانقیمت‎‌ترین انگور جهان هم در ژاپن پرورش داده می‌شود. انگور یاقوتی رومی از سال 2008 تا به امروز در منطقه ایشیکاوا پرورش داده می‌شود. هر دانه این انگورهای فوق‌العاده درشت، اندازه یک توپ پینگ پنگ است. هر خوشه این مورد از کمیاب ترین میوه های جهان، چیزی حدود 20 گرم وزن دارد و 18 درصد ترکیب آن را قند تشکیل می‌دهد.

انگورهایی که بالاتر از 30 گرم وزن داشته باشند، قطعات انگورهایی با وزن 700 گرم هستند و برای صادرات انتخاب می‌شوند. در سال 2021 تنها شش خوشه از این انگور که اندازه حبه‌های آنها بزرگتر از توپ پینگ پنگ بود، به عنوان گرانترین میوه جهان انتخاب شدند. درصد قند زیاد این انگور باعث شده تا برای تهیه گرانقیمت‌ترین شراب دنیا مناسب نباشند. اغلب مشتریان، این انگور را همانطور که هست نوش جان می‌کنند.

  ایکیگای چیست؟ هرآنچه که باید درباره فلسفه Ikigai در ژاپن بدانید

1. ملون یوباری کینگ (Yubari King Melon)؛ گران ترین میوه دنیا

ملون یوباری کینگ و عکس گرانترین میوه جهان
  • قیمت حدودی: جفتی 45000 دلار (2 میلیارد و 700 میلیون تومان)

ملون یوباری کینگ، در صدر لیست گرانترین میوه دنیا قرار گرفته است. این ملون هم مانند هندوانه دنسوکه، در جزیره هوکایدو پرورش داده می‌شود. رنگ نارنجی این ملون، حاصل پیوند چندین واریته ملون و دستنبو است که در منطقه یوباری هوکایدو، در گلخانه و داخل خاکستر آتشفشانی پرورش داده می‌شوند.

 ملون یوباری کینگ، شکل کاملا کروی و پوست صاف دارد. پرورش دهندگان معمولا قسمتی از انتهای ساقه این ملون را روی میوه باقی می‌گذارند تا در نظر خریداران سوپر ثروتمند زیباتر به نظر برسد. البته حتی اگر ثروتمندترین انسان روی زمین هم باشید نمی‌توانید همینطوری این ملون را بخرید. ملون یوباری تنها در جشنواره‌های سنتی بودایی و تائویی، در دسترس اشراف ژاپن قرار می‌گیرد و آن را به همدیگر هدیه می‌دهند.

سخن آخر

برای ما، مصرف انواع میوه‌های رنگارنگ امری بسیار عادی است و امکان ندارد سری به بازار بزنیم و انواع میوه‌ها را مشاهده نکنیم. اما در بسیاری از کشورهای دنیا و به خصوص ژاپن، میوه‌جات از جمله کالاهای لوکس به حساب می‌آیند. مردم ژاپن میوه‌های مختلف را به عنوان هدایای لوکس به همدیگر هدیه می دهند. هزاران میوه در جهان وجود دارد که روز به روز، اصلاح‌های بیشتری روی آنها اعمال می‌شود. اما گرانترین میوه جهان چیست؟

گرانترین میوه ‌های جهان در انواع شکل‌ها و رنگ‌های مختلف پرورش داده می‌شوند. این میوه‌ها حاصل انتخاب‌های سفت و سخت، اصلاح نژاد طولانی، پیوند و تلاقی واریته‌هایی با صفات مطلوب و هزاران اقدام کشاورزی دیگر هستند. البته نمی‌توانید به همین راحتی این میوه‌ها را در بازار پیدا کنید! دفعه بعدی که به بازار تره بار رفتید، حتما خدا را شکر کنید که قیمت میوه‌ها هنوز میلیونی نشده و می‌توانیم از عطر و طعم آنها لذت ببریم. نظری درباره لیست گران ترین میوه دنیا دارید؟ حس می‌کنید کدام مورد از لیست امروز ما جا افتاده است؟ در قسمت نظرات، پیشنهادهایتان را با ما در میان بگذارید!

  بهترین فیلم های کره ای بر اساس امتیاز IMDb | برترین فیلم های کره ای در هر ژانر

سؤالات متداول

گرانترین میوه دنیا کدام است؟

گرانترین میوه دنیا طالبی یوباری است که در ژاپن پرورش داده می شود. این طالبی با پوستی نازک و سبز روشن و گوشتی شیرین و آبدار شناخته می شود. طالبی یوباری معمولاً در گلخانه های گرم و مرطوب پرورش داده می شود و به دلیل طعم و کیفیت بالای خود، بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

چرا برخی از میوه ها خیلی گران هستند؟

دلایل مختلفی برای گران بودن برخی از میوه ها وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

دشواری پرورش: برخی از میوه ها به شرایط خاصی برای رشد نیاز دارند و پرورش دهندگان باید از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشند. به عنوان مثال، طالبی یوباری که گران ترین میوه دنیا است، به شرایط خاصی از جمله دما، رطوبت و خاک نیاز دارد. پرورش این طالبی در گلخانه های گرم و مرطوب انجام می شود و پرورش دهندگان باید از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشند.
کمیابی: برخی از میوه ها به صورت محدود در دسترس هستند. به عنوان مثال، طالبی یوباری فقط در ژاپن پرورش داده می شود و به صورت محدود در دسترس است.
تقاضای بالا: برخی از میوه ها به دلیل طعم و کیفیت بالای خود، بسیار مورد توجه قرار می گیرند و تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد.
عوامل اقتصادی: عوامل اقتصادی مانند تورم، نرخ ارز و هزینه های حمل و نقل نیز می توانند بر قیمت میوه ها تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، در سال های اخیر، قیمت میوه ها به دلیل تورم و افزایش هزینه های حمل و نقل، افزایش یافته است.

  لیست 15 تا از بهترین وبتون ها؛ بهترین کمیک های کره ای که باید بخوانید!

گرانترین میوه های دنیا برای کدام کشور است؟

ژاپن: ژاپن یکی از کشورهایی است که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، از نظر تولید میوه بسیار غنی است. با این حال، برخی از میوه های خاص در ژاپن به دلیل دشواری پرورش یا کمیابی، قیمت بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال، طالبی یوباری، توت فرنگی بیژن-هایم و کیوی طلایی از جمله گران ترین میوه های دنیا هستند که در ژاپن تولید می شوند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل بالا بودن سطح درآمد و تقاضای زیاد برای میوه های خاص، از جمله کشورهایی هستند که گرانترین میوه های دنیا را مصرف می کنند. به عنوان مثال، موز بلوگا، انبه آلبرتو 101 و توت فرنگی چیکو از جمله میوه هایی هستند که در کشورهای حاشیه خلیج فارس قیمت بالایی دارند.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا