گرانترین هاترین هافناوری

لیست 12 گوشی گرانقیمت جهان | لوکس ترین موبایل دنیا کدام است؟

0
()

در پاسخ به سوال «گرانترین گوشی جهان کدام است؟» چه می‌گویید؟ حتماً تصور می‌کنید که آیفون پرومکس 14 با قیمت بالغ بر 60 و چند میلیون تومان، درحال حاضر گران ترین موبایل دنیا باشد. این کالاهای دیجیتال که بیشتر از کاربرد، روی لاکچری بودنشان تمرکز شده با مبالغی چنان فضایی معامله می‌شوند که حتی باورش هم دشوار است.

لیست امروز را که ببینید (به خصوص مورد یکی مانده به آخر) مدام از خود خواهید پرسید سازندگان چه هدفی از ساخت گران ترین موبایل دنیا داشته‌اند. هر مورد از لیست امروز نجوافکت در نوع خودش اعجاب برانگیز است؛ از موبایل‌های الماس کاری شده گرفته تا آیفون جواهرنشانی که دیزاینرها در تزئین آن از فسیل هزارساله استفاده کرده‌اند.

گرانترین گوشی جهان در سال 2024 کدام است؟

برخلاف تصوری که در ذهن داریم، گرانترین گوشی جهان نه آیفون معمولی است و نه یکی از مخلوقات سری سامسونگ گلکسی. مدل‌های پرچمدار غول‌های عرصه لوازم الکترونیک، از محصولاتی که با طرح سفارشی و متریال فوق ارزشمند ساخته شده، رونمایی کرده اند.

  بهترین بازی های کامپیوتری کدامند؟ | 15 بازی برتر PC در قرن 21

البته لیست گران ترین موبایل های دنیا برای مصارف عمومی عرضه نشده‌اند و در تعداد محدود برای کاربران فوق تجملی راهی بازار شده اند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 10 مورد از موبایل‌هایی که در سال 2024، در زمره لوکس ترین گوشی‌های جهان معرفی شده اند.

1. Falcon Supernova Iphone 6 Pink Diamond؛ گرانترین گوشی جهان

گرانترین گوشی جهان - Falcon Supernova Iphone 6 Pink Diamond
قیمت به دلار48.5 میلیون دلار
قیمت به تومان203 میلیارد و 700 میلیون تومان

در صدر لیست گرانترین گوشی جهان، آیفون 6 گلد الماس نشان را داریم که برای دارنده‌اش چیزی بیش از 48 و نیم میلیون دلار آب خورده است. قاب این گوشی از جنس طلای 24 عیار ساخته شده و یک الماس صورتی درشت، در پشت آن جا خوش کرده است. علاوه بر تمام این تجملات، فالکن سوپرنووا مجهز به روکش پلاتینوم بوده و ادعای غیرقابل هک بودن دارد. درحال حاضر خانم نیتا امانبی، همسر تاجر هندی آقای موکش امانبی این گوشی لوکس را در اختیار دارد.

کار دیزاین این گران ترین موبایل دنیا توسط گروه فالکن لاکچری انجام شده و در سراسر جهان یکی از تجملی‌ترین کالاهایی به شمار می‎‌آید که تا کنون ساخته شده. شاید با این اوصاف و چنین قیمت نجومی انتظار شق القمر از این گوشی داشته باشید، اما در کمال تعجب باید بگوییم کارایی این گوشی لوکس چندان تفاوتی با آیفون 6 عادی ندارد. یک دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی، اسکنر اثر انگشت در دکمه هوم و چند ویژگی امنیتی دیگر، تمام نیازهای کاربر مولتی میلیاردر را رفع می‌کنند.

2. Stuart Hughes Iphone 4S Elite Gold؛ گران ترین موبایل دنیا

Stuart Hughes Iphone 4S Elite Gold - گرانترین موبایل جهان
قیمت به دلار9.4 میلیون دلار
قیمت به تومان39 میلیارد و 480 میلیون تومان

بعد از فالکن سوپرنووای فوق لوکس، آیفون 4s طراحی شده توسط استوارت هیوز را در لیست گرانترین گوشی های جهان داریم. قاب این گوشی از جنس رزوود اعلا ساخته شده و دور آن با بیش از 500 الماس بی‌نقص (سرجمع بیش از 100 قیراط) زینت داده شده است. دکمه هوم این گوشی لوکس هم از یک الماس 8.6 قیراطی ساخته شده که در کنار 53 الماس 7.4 قیراطی به کار رفته در لوگوی اپل، حسابی خودنمایی می‌کند. اگر خدایی نکرده بلایی سر الماس دکمه هوم آمد، یک دکمه 7 قیراطی زاپاس هم وجود دارد که کاربر محترم می‌تواند آن را جا بزند.

  بهترین جنگنده دنیا در سال 2023 | قدرتمندترین جنگنده های 2023 جهان کدامند؟

بدنه پشتی گوشی از طلای 24 عیار ساخته شده و در نوع پلاتین خالص هم موجود است. در این بدنه از قطعات سنگ‌های قیمتی کمیابی مانند اوپال، پیترسیت، شاریوت، کوارتز روتیل دار، سان استون و یک قطعه فسیل حقیقی استخوان دایناسور استفاده شده که حسابی احساس لاکچری بودن را به صاحب این لوکسترین گوشی جهان منتقل می‌کند.

3. Stuart Hughes Iphone 4 Diamond Rose؛ گرانترین گوشی جهان

گوشی های گران کلکسیونی - Stuart Hughes Iphone 4 Diamond Rose
قیمت به دلار8 میلیون دلار
قیمت به تومان33 میلیارد و 600 میلیون تومان

طراحی موبایل‌های فوق لاکچری ظاهراً برای استوارت هیوز تجربه جذابی به حساب می‌آید، چون مورد بعدی از لیست گرانترین گوشی جهان یعنی آیفون 6 دیاموند رز را هم در کارنامه‌اش دارد. این گوشی فوق العاده زیبا، از رزگلد ساخته شده و بیش از 500 الماس به همراه یک الماس صورتی 7.4 قیراطی یکپارچه زینت بخش آن هستند. قسمت پشتی این گوشی، لوگوی رزگلد خالص اپل را بر خود داردو با 53 الماس ریز تزیین شده است.

نکته جالب درباره یکی از تجملی‌ترین گوشی های گران دست ساز، جعبه (بهتر بگوییم محفظه) آن است. این موبایل شیک در صندوق گرانیتی 7 کیلوگرمی با حاشیه چرم اعلای نوبوک ارائه می‌شود. در جهان فقط دو عدد از این گوشی وجود دارد.

4. Caviar Snowflake

گرانترین موبایل های سفارشی - Caviar Snowflake
قیمت به دلار5.6 میلیون دلار
قیمت به تومان23 میلیارد و 688 میلیون تومان

کمپانی اپل با راه اندازی مجموعه Caviar در میدان تولید گرانترین گوشی جهان حسابی گردوخاک کرد. در سال 2024 یکی از محصولات این سری یعنی کاویار اسنوفلیک، به عنوان گران ترین موبایل دنیا شناخته شد. بدنه طلا سفید 18 عیار با 570 قطعه الماس، پشت این گوشی را شکل می‌دهند. در قسمت میانی نیز دانه برف ساخته شده از جنس طلا سفید و زرد به همراه الماس‌های ریز و درشت خودنمایی می‌کند.

  گجت چیست؟ با انواع گجت هوشمند و کاربرد آنها آشنا شوید!

به گفته سازندگان، هدف طراحان القای حس شکوه آویز جواهرنشان گردنبند طراحی شده توسط گراف بوده است. خصوصیات فنی این گوشی تفاوت چندانی با آیفون 15 عادی ندارد و پاسخگوی امور روزمره کاربران، از جمله برقراری تماس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پز عالی خواهد بود.

5. Goldstriker Iphone 3Gs Supreme

گرانترین موبایل جهان - Goldstriker Iphone 3Gs Supreme

یس

قیمت به دلار3.2 میلیون دلار
قیمت به تومان13میلیارد و 400 میلیون تومان

بازهم یک حرکت خفن دیگر از استوارت هیوز که در قالب یکی از گرانترین گوشی های جهان، یعنی آیفون ساپریم گولداسترایکر عرضه شده است. این گوشی از جمله گرانترین موبایل های سفارشی برشمرده می‎‌شود که در ساخت قسمت پشتی آن از حدود 112 گرم طلای 18 عیار استفاده شده است. مانند سایر گوشی‌های فوق لوکس این مجموعه، لوگوی رزگلد اپل مزین به 53 الماس نیز در پشت گوشی می‌درخشد.

در اطراف قاب این مورد از گرانترین موبایل های دنیا، چیزی حدود 130 الماس بی‌نقص کار گذاشته شده اند. سیستم این گوشی در نوع خودش مطابق با استانداردهای جهانی اپل و با 32 گیگ فضای داخلی عرضه شده که امیدوارکننده است. علاوه بر این گوشی شیک، یک کیف پول دست دوز از جنس چرم حقیقی شترمرغ نیز در جعبه کالا گنجانده شده که در لوکس بودن مجموعه تأثیر به سزایی دارد.

6. Iphone 3G Kings Button

گرانترین موبایل جهان  - Iphone 3G Kings Button
قیمت به دلار2.5 میلیون دلار
قیمت به تومان10میلیارد و 500 میلیون تومان

پیتر آلویسون، دیزاینر این گرانترین گوشی جهان به یک نوع طلا بسنده نکرده و از ترکیب طلای 18 قیراطی زرد، طلا سفید و رزگلد بهره برده است. خط طلا سفید که با 138 قطعه الماس زینت داده شده، بر جذابیت و درخشش این گوشی می‌افزاید. یک الماس یکپارچه 6.6 قیراطی، نقش دکمه هوم این موبایل لوکس را ایفا می‌کند.

  13 بازی عجیب اندروید، با عجیب غریب ترین بازی های موبایل آشنا شوید!

آلویسون با طراحی آیفون 3G کینگ، رکورد قبلی خودش را در طراحی لوکسترین گوشی جهان شکسته است. پیشتر او با طراحی گوشی هوشمند کریپتو (مورد بعدی لیست ما)، نام خود را در میان دیزاینرهای گرانترین موبایل های دنیا جا انداخته بود و حالا به عنوان طراح مبتکر تلفن‌های همراه ارزشمند شناخته می‌شود.

7. Diamond Crypto Smartphone

گوشی های گران دست ساز - Diamond Crypto Smartphone
قیمت به دلار1.3 میلیون دلار
قیمت به تومان5 میلیارد و 460 میلیون تومان

مخلوق دیگر جناب آلویسون یعنی دایموند کریپتو، در جایگاه هفتم لیست گرانترین گوشی جهان قرار دارد که توسط کمپانی روسی JSC Ancort ساخته شده است. این موبایل از جنس پلاتینوم ساخته شده و یک لوگوی رزگلد روی آن خودنمایی می‌کند. دکمه نویگیشن وسط این گوشی هم از جنس رزگلد و با 28 الماس تراشیده ساخته شده است. در تزئین این گوشی، از 50 الماس استفاده شده که در میان آنها 10 عدد الماس آبی کمیاب دیده می‌شود.

چوب به کار رفته در دوطرف این گوشی، آبنوس ماکاسار است که به سهم خود نقش فراوانی در سربه فلک کشیدن قیمت این گران ترین موبایل دنیا دارد. طبق ادعای سازندگان، این گوشی گران کلکسیونی از قوی‌ترین سیستم امنیتی برخوردار است و دارنده را در مقابل ربوده شدن، تهدید سایبری، فساد مالی و اینترنتی مصون می‌کند. البته با این حجم جواهرات به کار رفته، بعید است جلوی به سرقت رفتن خود گوشی را بگیرد.

8. Caviar Time Machine

گوشی های میلیاردی - Caviar Time Machine
قیمت به دلار1.05 میلیون دلار
قیمت به تومان4 میلیارد و 410 میلیون تومان

Time Machine نه تنها گرانترین گوشی جهان، بلکه یکی از عجیب‌ترین موبایل‌هایی است که تا به حال ساخته شده. در ساخت این گوشی از طلای 24 عیار استفاده شده و ادعا می‌شود در پشت آن، متریال تاریخی از جمله قطعات شهاب سنگ مونیونالوستا، فسیل دندان تی‌رکس، دندان مگالودون، عاج ماموت، نیزه باستانی رومی و یک گلوله سوئدی استفاده شده است.

  بهترین فیلم های علمی تخیلی برای هر نوع سلیقه ای | لیست فیلم های علمی تخیلی برتر

تمام این اشیای عجیب و کمیاب در قالب لوکسترین گوشی جهان گردهم آمده اند تا کاربر با هر مرتبه در دست گرفتن گوشی، احساس کند وارد سفری به زمان‌های دور و دراز شده است. طراحی پشت این گوشی نیز کم شباهت به تجهیزات علمی تخیلی سفر در زمان نیستند.

9. Goldvish Le Million

گران ترین گوشی دنیا - Goldvish Le Million
قیمت به دلار1 میلیون دلار
قیمت به تومان4 میلیارد و 200 میلیون تومان

این گوشی عجیب که کم شباهت به خنجرهای عربی نیست، زمانی به عنوان گرانترین گوشی جهان در رکوردهای گینس ثبت شده بود. بابت وجود این موبایل جذاب و غیرعادی باید متشکر هنرمندی امانوئل گوییت باشیم.

بدنه گوشی با لایه‌ای از طلا سفید 18 عیار پوشیده شده و سطح آن با 120 قیراط الماس VVS زینت داده شده است. تنها سه عدد از این تلفن همراه در جهان وجود دارد و در ساخت آنها ترکیب‌هایی متنوع از طلای زرد، سفید و رزگلد به کار رفته‌اند. با توجه به قد و قواره 13 در 5 سانتیمتری، شاید بتوانیم گلدویش را یکی از کوچکترین گوشی‎‌ها در جمع لوکسترین موبایل‌های سفارشی جهان بدانیم.

10. Gresso Luxor Las Vegas جکپات

لوکسترین گوشی جهان - Gresso Luxor Las Vegas
قیمت به دلار1 میلیون دلار
قیمت به تومان4 میلیارد و 200 میلیون تومان

طراح معروف لوکسترین اکسسوری های دنیا یعنی Gresso کار دیزاین این موبایل را بر عهده داشته است. گوشی لوکس جکپات با پنل ساخته شده از چوب افریقایی 200 ساله، الماس‌های سیاه و بیش از 180 گرم طلا، قطعاً در زمره گرانترین گوشی های جهان جا دارد. هر دکمه از این گوشی با یک لاجورد زینت داده شده. تنها سه عدد از این تلفن همراه شیک موجود هستند و روی همه آنها، شماره مخصوصی حکاکی شده است.

  بزرگترین سرقت از بانک در جهان: 10 مورد از بزرگترین موارد سرقت از بانک در تاریخ

11. Vertu Signature Cobra

گرانترین گوشی - Vertu Signature Cobra
قیمت به دلار310 هزار دلار
قیمت به تومان1 میلیارد و 302 میلیون تومان

گوشی میلیاردی Vertu با طرح مار کبرایی که به دور آن چنبره زده، به عنوان عجیب‌ترین گوشی جهان در لیست شناخته می‌شود. در تزئین این موبایل از دو زمرد و 439 قطعه یاقوت استفاده شده است. البته استفاده از متریال ارزشمند به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه در صفحه کلید آن نیز از طلای 18 عیار به همراه انواع سنگ‌های قیمتی استفاده شده است.

طراحی این گوشی لوکس بر عهده کمپانی فرانسوی Boucheron بوده و 388 قطعه آن به صورت دستی در انگلیس مونتاژ شده اند. تنها 8 عدد از این گوشی در جهان وجود دارد.

12. Caviar Parade Of the Planets 18K

گران قیمت ترین گوشی های جهان - Caviar Parade Of the Planets 18K
قیمت به دلار91.5 هزار دلار
قیمت به تومان384 میلیون و 300 هزار تومان

همانطور که از نامش برمی‌آید، این محصول از مجموعه گرانترین گوشی جهان در سری کاویار، آثاری از اجرام نجومی را بر خودش دارد (حداقل اینطور ادعا می‌شود). در طراحی این گوشی از نقل قول اینشتین الهام گرفته شده که می‌گوید: «انسان بخشی از کل کیهان است، اما زمان و مکان او را محصور ساخته اند.»

قاب طلای 18 عیار این گوشی با قطعاتی از چندین شهاب سنگ از جمله تزارف و چلیابینسک، یک ساعت توربو و ساعت شنی سه وجهی مورب زینت داده شده است. طبق بیانیه کاویار، تنها 8 عدد از این گوشی ساخته شده که برابر است با تعداد سیارات منظومه شمسی. البته چیز عجیبی نیست چون تمام محصولات کاویار با توجه به قیمت‌های فضایی‌شان در تعداد خیلی محدود تولید می‌شوند.

  معرفی ثروتمندترین گربه جهان | لیست پولدارترین گربه جهان

سخن آخر

در بازار کالاهای دیجیتال، همیشه کارکرد و امکانات فنی حرف اول و آخر را می‌زند. اما هستند کسانی که در این میان تنها به یک نکته توجه دارند: جستجو به دنبال گرانترین گوشی جهان.

شاید عجیب باشد که بدانید گرانترین موبایل دنیا، لزوماً بهترین عملکرد را ندارد. شاید از همتایانی که با یک صدم قیمت عرضه می‌شوند نیز ضعیف‌تر عمل کند، اما کاربرانی که با قصد فخرفروشی و قدرت نمایی سراغ خرید موبایل‌های لوکس می‎‌روند چندان توجهی به این امر نشان نمی‌دهند.

نظر شما درباره موبایل‌های لیست امروز چیست؟ آیا لوکسترین گوشی جهان، واقعاً ارزش خرید را دارد؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

گرانترین گوشی جهان کدام است؟

در حال حاضر، عنوان گرانترین گوشی جهان به Falcon Supernova iPhone 13 Pro Max تعلق دارد که با قیمتی بیش از 48.5 میلیون دلار به فروش می‌رسد.

آیا این گوشی‌ها از نظر کارایی هم با سایر گوشی‌ها تفاوت دارند؟

در بیشتر موارد، این گوشی‌ها از نظر کارایی تفاوت چندانی با سایر گوشی‌های پرچم‌دار ندارند.

چه چیزی باعث می‌شود که گوشی‌ها تا این حد گران شوند؟

مواد اولیه: استفاده از فلزات گران‌بها مانند طلا و پلاتین، جواهرات قیمتی مانند الماس و یاقوت، و چرم‌های خاص
طراحی: طراحی منحصر به فرد و سفارشی توسط طراحان مشهور
تولید محدود: تعداد محدودی از این گوشی‌ها تولید می‌شود که آن‌ها را کمیاب و خاص می‌کند
برند: برندهای لوکس و مشهور مانند Vertu و Tonino Lamborghini

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا