گرانترین هاترین ها

گرانترین خانه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ | لیست گرانترین خانه های ایران با قیمت نجومی

5
(1)

شایداز خود بپرسید که چطور امکان دارد در تهران، خانه‌هایی با ارزش آنها بالغ بر 7 تا 15 میلیون دلار وجود داشته باشند؟ داستان وقتی عجیب تر و تکان دهنده‌تر می‌شود که همین مبلغ را با پول ایران درنظر می‌گیریم… و به چیزی بالای پانصد میلیارد تومان می‌رسیم.

با نگاهی به پایه حقوق کارمندی و وضعیت اقتصادی ایران، شاید وجود گرانترین خانه های ایران با چنین قیمت‌های نجومی بعید باشد. با مقاله امروز نجوافکت همراه باشید تا با معرفی 6 مورد از گرانترین خانه تهران، شگفت زده شوید.

گرانترین خانه تهران کجاست؟

امروزه در بین مردم تمام ایران کمتر کسی پیدا می‌شود که قدرت خرید خانه‌های بسیار گرانقیمت را داشته باشد. با وجود قیمت‌های املاک و مستغلات که روز به روز بیشتر سر به فلک می‌کشند، و تورم اقتصادی شدیدی که باعث می‌شود پول مدام ارزشش را از دست بدهد، خرید چنین خانه‌هایی کاری نیست که درصد زیادی از مردم توان انجامش را داشته باشند.

اما به نظر نمی‌آید ساکنان بالاشهر تهران، چندان اهمیتی به این موضوع بدهند! یک آپارتمان پنت هاوس در تهران اخیراً به قیمت بالای 10 میلیون دلار (چیزی حدود 45 میلیارد تومان) فروخته شد. نکته عجیب اینجاست که خانه‌های مشابه گرانترین خانه تهران در بورلی هیلز کالیفرنیا، بسیار ارزان تر از خانه‌های مناطق شمالی تهران هستند.

  ثروتمندترین افراد جهان؛ پول‌ دارترین افراد دنیا در سال 2024 چه کسانی هستند؟

در مقاله امروز نجوافکت، نگاهی به 6 مورد از گرانترین خانه‌های ایران خواهیم داشت.

گرانترین خانه تهران: برج ‌چناران

برج چناران - گرانترین آپارتمان در تهران
لاکچری ترین آپارتمان های پایتخت

برج چناران تهران که در یکی از مرفه ترین مناطق شهر قرار دارد، یکی از مجلل ترین برج‌های تهران است. طراحی چناران برداشتی مدرنیستی از معماری ارگانیک به حساب می‌آید. طراحان آن، دیزاین برج را بر اساس ظاهر طبیعی درخت افرا انجام داده اند تا حس طبیعت را در بیننده برانگیزند. اهمیت این ایده، در به دست آوردن درک بهتر از انگیزه‌های ایجاد این برج است که پیوندی بین فرهنگ قدیمی و احترام به زیبایی ارگانیک طبیعت بنا نهاده.

طراحی این سازه که یکی از موارد لوکس ترین منزل در تهران به حساب می‌آید، بازتاب فرهنگ درخت نمادین تهران، یعنی درخت افراست. درختان افرا نقش بسزایی در شهر دارند و علاقه مردم به این درخت زیبا، در ساخت یکی از گرانترین خانه تهران نمایان شده.

برج چناران، گرانترین خانه تهران، دارای 26 واحد در 13 طبقه است. شامل سه مجتمع آپارتمانی می‌شود و یک پنت هاوس نیز در طبقه بالا قرار دارد. زیربنای برج چناران حدود 8000 متر مربع تخمین زده می‌شود و طول هر یک از آپارتمان‌های آن بین 320 تا 640 متر است. مرکز تناسب اندام عالی، استخر شنا، و پیست دوچرخه سواری مجهز تنها تعدادی از امکانات موجود در گرانترین خانه تهران، یعنی برج چناران هستند.

گرانترین خانه‌های ایران در برج رولکس

گرانترین پنت هاوس تهران

در برج رولکس، یکی از گران ترین خانه های ایران، افراد مشهور متعددی زندگی می‌کنند. این مجتمع به عنوان یکی از لوکس ترین منزل در ایران، در منطقه مسکونی فرمانیه واقع شده و دارای 52 واحد آپارتمانی مسکونی به مساحت 130 تا 300 متر مربع است. استخر 700 متر مربعی، لابی 600 متری، سالن ورزشی وسیع و مجهز و واحدهای مبله تنها بخشی از امکانات رفاهی این برج فوق العاده و باشکوه را تشکیل می‌دهند. پارکینگ در برج رولکس به لطف آسانسوری برای حمل و نقل خودرو، برای ساکنان پنت هاوس راحت تر بوده است.

  بهترین سریال های کره ای | معرفی 20 سریال برتر کره ای

برج مسکونی برج روما رزیدنس

با کلاس ترین خانه تهران
گرانترین خانه تهران

برج رزیدنس روما که در زمینی به مساحت 7000 متر مربع در منطقه کامرانیه شمالی تهران ساخته شده، در لیست گرانترین خانه در تهران جا دارد. روما رزیدنس که به عنوان لوکس ترین منزل در ایران معروف شده، از شصت و پنج واحد آپارتمانی مسکونی تشکیل شده است و تمامی واحدها دارای نورپردازی مناسبی هستند. همین نورپردازی در گرانترین خانه های ایران، دغدغه ای ضروری برای طراحی معماری محله‌های مسکونی در پایتخت به شمار می‌آید. در هر طبقه، شش واحد آپارتمانی با چهار نوع معماری مجزا و دکوراسیون داخلی وجود دارد.

هر بخش آپارتمانی از این برج که یکی از موارد گرانترین خانه تهران به حساب می‌آید، دارای استخر و پارکینگ و کنترل‌های هوشمندی است که امکان تغییر دما، نور و صدا را برای ساکنان فراهم می‌‌آورند. شایان ذکر است که فرزاد دلیری، معمار برجسته ایرانی که آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های مجلل و انواع گرانترین خانه‌های ایران را طراحی نموده و املاک متعددی را در تهران و شهرستان‌ها ساخته است، طراح رزیدنس روماست.

مجتمع پارامیس‌

گرانترین خانه های ایران
با کلاس ترین خانه تهران

مجموعه مسکونی و تجاری پارامیس یکی از باشکوه ترین بناهای پایتخت است که امکانات رفاهی و مزیت‌های متنوعی را در اختیار ساکنین قرار می‌دهد. نما، طراحی داخلی، تزئینات و اثاثیه این مجموعه، درست مانند باقی مواردی که در لیست گرانترین خانه تهران نام بردیم، همگی به سبک کلاسیک هستند. طراحی این مجموعه بسیار جذاب است و چندین نقطه قوت معماری و طراحی دارد که همه آنها دقت و نظارت تیم ساخت و طراحی را در طول توسعه و تکمیل مجموعه نشان می‌دهد.

  15 تا از زیباترین سگ ها در دنیا | قشنگ ترین سگ دنیا کدام است؟

گرانترین خانه های ایران در آلتون کورت

التون کورت - گران قیمت ترین خانه های پایتخت

این مورد از گرانترین خانه های ایران را از دور می‌توانید به وضوح ببینید که در یکی از محله‌های مطلوب تهران قرار دارد. سطح ساخت و ساز در این ساختمان به طور غیر قابل مقایسه ای نسبت به سایر ساختمان‌های شهر برتری دارد و جزو گران ترین آپارتمان‌های تهران محسوب می‌شود. همانطور که تصور می‌کنید، این برج دارای استخرهای مجزا برای زنان و مردان و سالن‌های ماساژ، بیلیارد و سالن‌های بدنسازی است تا ساکنان را در اوقات فراغت خود سرگرم کنند.

ساختمان نارسیس

گرانترین پنت هاوس تهران
نارسیس - گران قیمت ترین خانه های پایتخت

ساختمان مسکونی تجاری نارسیس که در زعفرانیه باغستان واقع شده، یکی از به روزترین برج‌های پایتخت و گرانترین خانه تهران است. این مجموعه فضای دلپذیری را در سرتاسر برج ایجاد می‌کند، جایی که می‌توانید توجه دقیقی به جزئیاتی که معماران مجموعه برای ایجاد چنین ساختار مجللی انجام داده‌اند را مشاهده کنید. برج نارسیس یک سازه 9 طبقه با طراحی مدرن است. استخر، سونا، جکوزی و سالن بدنسازی همگی بخشی از این مجموعه هستند.

علاوه بر لابی خیره کننده برج، دو روف گاردن زیبا نیز در این مجتمع راه اندازی شده اند. بام این مجموعه با سبکی مدرن، مکانی عالی برای استراحت و لذت ساکنان برج است.

زندگی لوکس در گرانترین خانه های ایران؟

با وجود وضعیت اقتصادی نابسامان کشور، برخی مردم در تهران زندگی رویایی باورنکردنی دارند و در گران ترین خانه تهران زندگی می‌کنند. با این حال هیچ چیز عجیبی در این وضعیت وجود ندارد چون تقریباً در همه کشورهای درحال توسعه، این وضعیت مشهود است. اگر جوان و فوق العاده ثروتمند باشید، زندگی در ایران عالی است.

  14 تا از زیباترین گربه های دنیا را بشناسید!

برخی از افراد در تهران آنقدر پول دارند که می‌توانند کل شهر را بخرند و برای تفریح آن را خرج هر کاری کنند. به گزارش اکونومیست، تهران در سال 2011 بیش از سایر کشورهای خاورمیانه پورشه خریده است. در روزگاری که عموم مردم تحت تحریم‌های شدید اقتصادی غرب قرار دارند، جمعیت معدودی نیز وجود دارند که هزینه‌های روزانه‌شان بسیار بیشتر از درآمد ماهانه یا حتی سالانه افراد عادی است.

سخن آخر

البته تعداد گران ترین آپارتمان‌های تهران بیش از مواردی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. با این حال، می‌توان گفت که برجسته‌ترین عمارت‌های مجلل و گرانترین و لوکس ترین منزل در تهران، محل سکونت برخی فوتبالیست‌ها، بازیگران و دیگر افراد ثروتمند تهرانی را می‌شناسید.

علاوه بر این، خرید خانه لوکس کاری پیچیده و بسیار تخصصی است. بنابراین، اگر قصد خرید آپارتمان در یکی از این ساختمان‌ها را دارید، باید قبل از تصمیم گیری با متخصصان و مشاوران املاک مجرب صحبت کنید.

سؤالات متداول

گران ترین خانه تهران در کدام منطقه قرار دارد؟

درحال حاضر گرانقیمت ترین خانه تهران، در منطقه نیاوران قرار دارد. ممکن است طی سال های آتی در نواحی دیگر، خانه‌های لوکس تر و گرانتری نیز سر برآورند.

گران ترین خانه تهران چه قیمتی دارد؟

در حال حاضر، گران‌ترین خانه تهران یک پنت‌هاوس تریبلکس در نیاوران با قیمت 1000 میلیارد تومان است. این خانه دارای 520 مترمربع زیربنا، 6 اتاق خواب، 10 سرویس بهداشتی، استخر، سونا، جکوزی، و پارکینگ اختصاصی است.

دلایل گرانی خانه در تهران چیست؟

گرانی خانه در تهران دلایل مختلفی دارد که می‌توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  بهترین بازی های کامپیوتری کدامند؟ | 15 بازی برتر PC در قرن 21

عوامل اقتصادی:
تورم؛
افزایش قیمت زمین؛
افزایش تقاضا برای مسکن در اثر عواملی مانند افزایش جمعیت و مهاجرت اتباع به ایران.

عوامل غیراقتصادی:
فساد اقتصادی در بازار مسکن؛
سیاست‌های نامناسب دولت.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا