عجیب ترین هاتاریخ و فرهنگترین هاقوانین و حقوقکشورها

قوانین عجیب کانادا – عجیب و غریب ترین قوانین ممنوعه در کشور کانادا

5
(1)

صحبت از کانادا که می‌شود، به یاد چه چیزهایی می‌افتید؟ مهاجرت تحصیلی، شیره افرا، گوزن‌های عظیم الجثه و رایان گاسلینگ؟

کانادا کشوری مهمان نواز، چندفرهنگی، متنوع و پهناور است. این کشور به عنوان دومین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود و 9.1 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. کانادا با کوه‌های سر به فلک کشیده، دشت‌های پوشیده از چمن، دره‌های جنگلی و رودخانه‌ها و دریاچه‌های آبی خیره‌کننده، از مناظر متنوعی نیز برخوردار است.

فهرست محتوا:

قوانین عجیب کانادا: 10 قانون ممنوعه در کانادا

قوانین عجیب کشور کانادا | قوانین عجیب کانادا

خیلی خوب می‌دانیم که کانادا مهد برخی از بهترین موسسات آموزشی جهان است. دانشجویان در هر سطحی که باشند، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی، برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های تخصصی یا موسسات آموزش عالی مشهور به این کشور هجوم می‌آورند. زندگی دانشجویی در کانادا، هم به تجربه تحصیلی می‌افزاید و آن را به مقصد تحصیلی عالی برای مهاجرت تبدیل می‌کند. با تمام این اوصاف، احتمالاً از قوانین عجیب کانادا خبر نداشته باشید!

  7 سلطان بی‌کفایت در خشن ترین امپراتوری عثمانی؛ بدترین پادشاه عثمانی را بشناسید

دانشجویانی که برای تحصیل به کانادا می‌روند، یا افرادی که برای راه اندازی کسب و کار جدیدی تصمیم به مهاجرت می‎‌گیرند، به احتمال زیاد قوانین و مقررات این کشور را جستجو می‌کنند. به هر حال، برخوردن به قوانین راهنمایی و رانندگی که با آنها آشنایی ندارید، یا گرفتار شدن در قوانین عجیب کانادا که روحتان از آنها خبر ندارد، با سلام و صلوات به خیر نمی‌گذرد و احتمال جریمه شدنتان وجود خواهد داشت. با این حال، وقتی به قوانین جالب کشور کانادا برخورد می‌کنید که هنوز در مورد اعمال عادی ممنوع یا اتفاقات طبیعی که ظاهراً غیرقانونی هستند، اعمال می‌شوند اوضاع کمی خنده دار خواهد بود. مشخصاً قوانین و مقررات کانادا برای حفظ نظم در جامعه و حمایت از مردم تنظیم شده اند.

در لیست امروز از قوانین عجیب کانادا، قطعاً مواردی وجود دارند که انتظارشان را هم ندارید. با نجوافکت همراه باشید تا نگاهی به قوانین جالب کشور کانادا بیندازیم.

1. نگهداری از موش خانگی ممنوع است.

قوانین کانادا | فرهنگ های عجیب کانادا

می‌دانستید که داشتن موش خانگی (Rat) در آلبرتا غیرقانونی است؟ طبق یکی از قوانین عجیب کانادا، در پورت کوکیتلام شما نمی‌توانید بیش از چهار موش خانگی همزمان نگهداری کنید. قانون حیوانات خانگی کشاورزی برای آلبرتا، داشتن یا آوردن موش خانگی به استان را برای شهروندان ممنوع اعلام کرده است.

این قانون می‌گوید: «هیچ کس نباید موش‌های زنده را بخرد، نگهداری کند یا بفروشد؛ مگر اینکه مجوز صادر شده طبق بخش فرعی داشته باشد». در دهه 1950، پس از کشف موش های نروژی در مزرعه ای در نزدیکی آلاسکا در مرز شرقی استان، این قانون وضع شد. نگرانی زیادی در مورد اینکه این موش ها طاعون را در سراسر آلبرتا گسترش دهند وجود داشت. بنابراین دولت تصمیم گرفت گسترش موش ها به غرب را متوقف کند. در همین راستا، وزارت کشاورزی آلبرتا برنامه کنترل موش ها را اجرا کرد. فکرش را که بکنید، زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد.

  10 بدترین شکنجه های دنیا 🔞 | دردناکترین و عجیب ترین شکنجه های تاریخ

2. سوت زدن ممنوع!

سوت زدن در پترولیای انتاریو غیرقانونی است. بله، یکی از قوانین عجیب کانادا همین است! البته این بدان معنا نیست که وسط خیابان سوت بزنید و ناگهان تیم ضربت پلیس بریزند سرتان و شما را بازداشت کنند. با این حال، یک قانون واقعی علیه سوت زدن در ملاء عام نوشته شده است. طبق ماده 3، 772.3.6، در وب سایت شهر، یکی از قوانین جالب کشور کانادا این است: «فریاد کشیدن، جیغ، داد زدن، سوت زدن، یا آواز خواندن در هر شرایطی ممنوع است». احتمالاً اهالی اونتاریو اهمیت زیادی برای آرامششان قائلند که چنین قانونی را وضع کرده اند.

3. اجازه ندارید پول خرد بیش از حد پرداخت کنید!

قانون مجازات کانادا

یکی از قوانین عجیب کانادا، ممنوعیت پرداخت هزینه خرید با سکه‌های زیاد است. طبق یکی از قوانین حقوقی عحیب کانادا، همه افراد هنگام پرداخت هزینه فقط مجاز به استفاده از حداکثر 25 لونی (سکه دلار کانادا) و فقط 5 سکه 25 سنت هستند. البته نگران نباشید، اگر 30 دلار به صورت سکه لونی بپردازید، سرویس مخفی شما را ردیابی نمی‌کند. اما اگر فروشندگان به دلایلی از سکه متنفر باشند، ممکن است از این قانون علیه شما استفاده کنند! بنابراین بهتر است بعد از مهاجرت به کانادا، پول خرد‌هایتان را فقط برای شکلات، باقی پول پمپ بنزین و دستگاه‌های آدامس خرج کنید.

4. قوانین عجیب کانادا برای طوطی‌های خانگی

قانون ممنوعه در کانادا

در خلیج اوک اگر صاحب یک طوطی خانگی باشید و پرنده‌تان بیش از حد بلند سروصدا کند، ممکن است 100 دلار جریمه شوید. در نوع خودش، قانون جالبی است. فکرش را بکنید، کدام طوطی آنقدر بلند صحبت کرده که باعث شده یکی از قوانین عجیب کشور کانادا به تصویب برسد!

  8 ربات چت ناشناس تلگرام؛ بهترین ربات‌های گپ بی تعارف تلگرامی

5. قوانین عجیب کانادا برای آدم برفی‌ها

قوانین عجیب کانادا | قوانین حقوقی عحیب کانادا

اگر فکر می‌کنید بالاخره یک جایی قوانین عجیب کانادا باید به پایان برسند، همین حالا نظرتان را عوض کنید! چون زمانی که زمستان فرا می‌رسد، باید به خاطر داشته باشید که یک قانون واقعی وجود دارد و می‌گوید نمی‌توانید یک آدم برفی بلندتر از 30 اینچ بسازید. حتی قانون منع پرتاب گلوله برفی هم زمانی وجود داشت، اما به نظر می‌رسد امروزه زیاد کسی آن را جدی نمی‌گیرد؛ در غیر این صورت پلیس باید بچه‌های فسقلی را در تمام طی زمستان بازداشت می‎‌کرد.

6. رنگ کردن نردبان چوبی ممنوع!

حقایق زندگی در کانادا

مسلماً عجیب‌ترین قانون کانادا این است: رنگ کردن یک نردبان چوبی در استان آلبرتا غیرقانونی است.

در کد ایمنی و بهداشت شغلی دولت آلبرتا آمده : «هیچ شهروندی حق ندارد یک نردبان چوبی را رنگ کند». با این حال، می‌توانید نردبان چوبی را محض حفاظت و نگهداری، یک لایه پولیش محافظ چوب بزنید. اگر کارفرماها و پیمانکاران ساخت و ساز از داربست‌های چوبی استفاده می‌کند، باید از چوب بدون رنگ استفاده کرده باشند.

این قانون در کد ایمنی سال 2009 وضع و تصویب شد. هدف این قانون عجیب کانادا، امکان تشخیص پوسیدگی چوب است. ظاهراً حادثه‌ای در ارتباط با چوب‌های پوسیده و رنگ خورده رخ داده است که باعث شده چنین قانونی به ثبت برسد.

7. بالا رفتن از درخت ممنوع!

اوشاوا شهری است که در خط ساحلی دریاچه انتاریو قرار دارد و مقصد خوبی برای تعطیلات است، اما یکی از قوانین عجیب کانادا که باید به خاطر داشته باشید این است: نباید از هیچ درختی در شهر بالا بروید.

  برترین خواننده های زن خارجی | خوش صدا ترین خواننده های زن خارجی کدامند؟

یکی از آیین‌نامه‌های این شهر می‌گوید: «هیچ‌کس مجاز نیست از درخت یا قسمتی از آن که واقع در املاک شهرداری باشد، بالا برود. حتی بالا رفتن از درخت یا بخشی از آن به قصد تکیه دادن، چسباندن و آویزان کردن چیزی از درخت، مشمول جریمه خواهد بود.»

بحث حقوقی کانادا در مورد منشأ این قانون، چنین اظهار داشته است: «این قانون برای جلوگیری از تلاش شهروندان و کودکان برای تقلید از مرد عنکبوتی وضع شده است». طبق مقررات شهر اوشاوا، مسئولین عمیقاً به ایمنی شهروندان خود اهمیت می دهند و بنابراین این قانون برقرار است

8. رانندگان تاکسی در هالیفاکس اجازه ندارند تی شرت بپوشند.

قوانین عجیب کانادا | قوانین جالب کشور کانادا

یکی از آیین‌نامه‌های شهرداری منطقه‌ای هالیفاکس بیان می‌کند که «هر راننده در حالی که کنترل یک تاکسی یا خودروی نقلیه عمومی در دسترس را در اختیار دارد، باید پیراهن یا بلوز رسمی با یقه و آستین (غیر تی‌شرت)، شلوار بلند تا مچ پا، یا شلوارکی که حداقل تا سه اینچ از بالای زانو را بپوشاند، به تن داشته باشد. استفاده از جوراب و کفش الزامی است. رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید همیشه مرتب و منظم باشد. رانندگان زن می‌توانند به جای شلوار تا مچ پا، دامن بپوشند.»

فکرش را که بکنید، این مورد از قوانین عجیب کانادا زیاد چیز غیرمعقولی نیست. به هر حال، هر راننده در طی روز با هزار نفر آدم سروکار دارد و باید جلوه خوبی داشته باشد؛ چون به نوعی نماینده خدمات مردمی کشور کاناداست.

9. هرگونه تقلید یا عملی که به سحر و جادو ربط داشته باشد ممنوع است.

قوانین عجیب کشور کانادا برای مهاجرین

در بخش 365 در وب‌سایت قوانین عدالت آمده است: «هر کس با فریبکاری تظاهر به انجام یا استفاده از هر نوع سحر، جادو، طلسم یا تدبیر کند، به فال‌گویی و رمالی بپردازد، یا وانمود کند به علم غیبی یا حیله گرانه تلسط دارد، مشمول جریمه خواهد شد. به علاوه اشخاصی که با ادعای تشخیص محل اشیا یا افراد گمشده به فریب عموم بپردازند، جریمه نقدی خواهند شد.»

  فلسفه هفت سین چیست؟ نگاهی به تاریخچه و نمادهای سفره هفت سین 1403

این قانون از قوانین عجیب کانادا حداکثر شش ماه حبس دارد، اما قانون اصلی پس از تصویب قانون جادوگری در سال 1542 از بریتانیا صادر شد. این قانون هنوز در کانادا برای سرکوب شفا دهندگان و نفرین‌برانی که به مردم وعده می‌دهند وجود دارد. اگر به آنها پول بدهید، می‌توانند نفرینی را که بر شما وارد می کنند، بردارند. البته قانون بدی هم نیست، با جمع شدن کاسه و کوزه رمال‌ها از کشور، قدم بزرگی در راه افزایش استفاده از منطق و عقل خدادادی برداشته می‌شود!

10. ناسزاگویی در ملاء عام ممنوع!

اگر در تورنتو تعطیلاتتان را می گذرانید، چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که فحش دادن در یک پارک عمومی غیرقانونی است. این قانون، شاید از قوانین عجیب کانادا به نظر بیاید اما در واقع، یکی از مفیدترین مقررات این کشور است. همانطور که در قانون شهرداری تورنتو توضیح داده شده، چنین چیزی درباره ناسزاگویی در اماکن عمومی وضع شده است: «هیچ شخصی نباید در پارک، رفتارهای آشوب‌آمیز، پرهیاهو، خشونت‌آمیز، تهدیدآمیز یا غیرقانونی انجام دهد یا از الفاظ توهین‌آمیز استفاده کند.»

بنابراین اگر مسئولان شما را در حال فحش دادن ببینند، ممکن است با جریمه ای بیش از 200 دلار روبرو شوید، اگرچه وبلاگ Find Law Canada می گوید که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کسی واقعاً برای این کار در شهر جریمه شده باشد.

11. قوانین جالب کشور کانادا درباره شربت افرا

قوانین عجیب کانادا

کانادا با شربت آیکانیک و ملی کشورش شوخی ندارد. یک قانون رسمی وجود دارد که به این خوراکی خوشمزه بومی اختصاص داده شده است. طبق این قوانین عجیب کانادا، چنین چیزی گفته شده: «هیچ شخصی نباید محصولی را در واردات، صادرات یا تجارت بین استانی به گونه‌ای وارد بازار کند که احتمال داشته باشد با محصول افرا اشتباه گرفته شود.»

  تاثیرگذارترین زنان ایران؛ لیست 10 بانوی موفق معاصر ایرانی

بنابراین اگر گذرتان به کانادا افتاد، به سرتان نزند که حتی به شوخی به کسی بگویید سس شکلات همان شربت افرا است. مگر اینکه برای آژیرهای پلیس و یک خواب احتمالی در زندان آماده باشید!

12. گردش سگ‌های سورتمه کش در شهر ممنوع است.

قوانین عجیب کشور کانادا

شهر هی ریور در مناطق شمال غربی، گرداندن سگ سورتمه کش در پیاده رو را غیرقانونی اعلام کرده است. طبق این قانون، در مواردی که مسیر یا پیاده رو از منطقه‌ای که ورود سگ‌ها ممنوع است عبور کند، عبور هر گونه سگ ممنوع خواهد بود. مگر در مواردی که سگ‌های قلاده دار و تحت کنترل باشند. حضور سگ در چنین مناطقی مجاز خواهد بود، مشروط بر اینکه در مسیر یا پیاده‌رو تعریف‌شده باقی بمانند و در فضای آزاد در حال حرکت نباشند».

مناطق شمال غربی به بارش برف زیاد شهرت دارند و به همین دلیل است که از سورتمه به طور گسترده در این استان استفاده می شود. اما دولت محلی هی ریور، استفاده از سورتمه سگ را در پیاده روها ممنوع کرده تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

13. دعوت افراد به دوئل ممنوع است.

به چالش کشیدن هر کسی به دوئل و/یا پذیرش دعوت به دوئل در کانادا جرم است. در این قانون آمده: «هر کس به هر وسیله، فرد دیگری را برای مبارزه با دوئل به چالش بکشد یا بخواهد شخص دیگری را به مبارزه با دوئل تحریک کند، یا بخواهد برای مبارزه با دوئل مخالفت کند، مجرم است. جرم قابل مجازات بوده و مستوجب حبس برای مدت حداکثر دو سال خواهد بود.» این قانون حداکثر دو سال مجازات دارد. بنابراین، در کانادا به سرتان نزند که کسی را به دوئل دعوت کنید و معرکه بگیرید!

  لیست 15 تا از بهترین وبتون ها؛ بهترین کمیک های کره ای که باید بخوانید!

14. انتشار کتاب کمیک با محتوای مرتبط با جرم ممنوع است.

قوانین عجیب کانادا | قانون مجازات کانادا

وب‌سایت قوانین عدالت می‌گوید هر کسی که «در تولید، چاپ، توزیع، فروش و انتشار کمیک‌هایی با مصادیق مجرمانه نقش داشته باشد یا کمیکی به منظور انتشار، توزیع یا فروش در اختیار خود داشته باشد، مرتکب جرم کیفری شده است».

این قانون به اواخر دهه 1940 بازمی‌گردد، یعنی زمانی که ابرقهرمانان مثل امروز بر حوزه کمیک تسلط نداشتند و در عوض کمیک‌ها پر از داستان‌های جنایی، ترسناک و عاشقانه بودند.

در طول دهه 1940 در مورد جنایت و خشونتی که در کتاب های مصور به تصویر کشیده شده بود، اعتراض شد و همانطور که گلوبال نیوز گزارش می دهد، این مشکل زمانی برجسته شد که دو پسر در سال 1948 از نقش شخصیت‌های کمیک راهزنان بزرگراه تقلید می‌کردند. آنها طی بازی، به مردی در بریتیش کلمبیا تیراندازی کردند که باعث مرگ وی شد. پس از این حادثه، قانونی به تصویب رسید که طبق آن هر گونه تولید، مالکیت یا فروش کمیک های جنایی غیرقانونی باشد.

این قانون که از قوانین عجیب کانادا به حساب می‌آید هنوز پابرجاست و هر مجله یا کمیکی که ارتکاب جرم یا رویدادهای مرتبط با ارتکاب جرم را قبل یا بعد از آن به تصویر می‌کشد غیرقانونی است. این اساسا به این معناست که تمام کمیک‌های ابرقهرمانی، از جمله امثال اسپایدرمن یا بتمن در کانادا غیرقانونی هستند.

تجربه کاربران ردیت از قوانین عجیب کانادا

یکی از کاربران ردیت که در اداره تخلفات استان در اتاوا مشغول بوده، درباره قوانین جالب کشور کانادا چنین روایت می‌کند.

«… در کانادا چند نکته خاص برای رانندگی وجود دارد. افسران فدرال تنها کسانی هستند که می‌توانند در زمین‌های فدرال (یعنی پایگاه های ارتش، پارک های ملی) جریمه بنویسند. استثنا در این مورد این است که افسران استانی می توانند در بزرگراه های کانادا برگ جریمه صادر کنند، آن هم برای قوانین خاصی که مربوط به رانندگی نیستند.

افسران پلیس معمولاً شخصا جریمه را نمی‌نویسند. در اتاوا و تورنتو به طور خاص، همه افسران برای صدور برگ جریمه اختیار لازم را دارند، اما تجهیزات آن (یعنی دفترچه جریمه و دستگاه‌های صدور) را برای این کار ندارند. خودشان هم اهمیتی نمی دهند.

سخن آخر

کشور کانادا قوانین عجیب و غریب زیادی دارد؛ از ممنوعیت رنگ کردن نردبان گرفته تا الزام به پوشیدن کلاه ایمنی دوچرخه در حین اسب سواری. فهرست قوانین عجیب کشور کانادا، برای مهاجران هم صدق می‌کند. اگر قصد دارید برای کار یا تحصیل به کانادا مهاجرت کنید پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی، با قوانین عجیب کشور کانادا برای مهاجرین آشنا شوید!

  زیباترین زنان جهان در سال 2023 + تصاویر

اما قوانین عجیب کانادا با وجود ماهیت عجیبشان، همان چیزی هستند که کانادا را به مکانی منحصر به فرد و خاطره انگیز برای بازدید و زندگی تبدیل می‌کنند. بنابراین اگر زمانی به کشور شمالی سفید، بزرگ و فوق العاده مؤدب سفر کردید، حتماً این لیست قوانین عجیب کانادا را به یاد داشته باشید!

سوالات متداول

عجیب ترین قوانین کانادا چیست؟

یکی از عجیب ترین قوانین در کانادا این است که رنگ آمیزی نردبان چوبی در استان آلبرتا غیرقانونی تلقی می‌شود. طبق قانون ایمنی و بهداشت شغلی دولت آلبرتا، هیچ کس نباید نردبان چوبی را رنگ کند.

عجیب ترین قانون تورنتو چیست؟

در میان قوانین عجیب و غریب در تورنتو، یکی بیان می‌کند که یک خانه نمی‌تواند بیش از دوبار در سال، جلوی خانه وسایل بی استفاده اش را به فروش بگذارد.

برخی از قوانین عجیب و غریب قدیمی در کانادا چیست؟

برخی از قوانین قدیمی و عجیب و غریب در کانادا شامل موارد زیر است: در پونوکا، آلبرتا، نباید کلبه گلی یا خانه ای با سقف کاهی ساخت. استفاده از مارگارین رنگی در کبک غیرقانونی است. و در ساسکاچوان، وقتی در خیابان راه می‌روید، نباید میخ‌، چوب‌ یا شیشه‌ بر زمین بریزید.

چرا ورود میوه تازه یا گیاه آپارتمانی به کانادا ممنوع است؟

ورود میوه تازه یا گیاه آپارتمانی به کانادا ممنوع است چون می تواند خطری برای محیط زیست این کشور ایجاد کند. میوه ها و گیاهان غیربومی کانادا می توانند در صورت تکثیر در طبیعت این کشور، به عنوان گونه های مهاجم، خطری برای اکوسیستم ایجاد کنند.

آیا در کانادا کشتن یک خفاش مجازات ندارد؟

خیر، کشتن یک خفاش در کانادا مجازات دارد. در قانون حفاظت از حیات وحش کانادا، خفاش ها به عنوان گونه های حفاظت شده طبقه بندی شده اند. کشتن، زخمی کردن یا آزار و اذیت خفاش ها غیرقانونی است و می تواند منجر به جریمه های سنگین یا حتی حبس شود.

  بهترین کادوهای ولنتاین برای آقایان؛ راهنمای خرید هدیه ولنتاین برای پسران

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا