ترین هاسرگرمیعجیب ترین ها

11 عجیب‌ ترین رکوردهای گینس | خفن ترین رکوردهای کتاب گینس کدامند؟

0
()

نام گینس و رکوردهای جهانی آن که می‌آید، اغلب ما به یاد رکوردهای شیک و پیک مانند زیباترین و گرانقیمت‌ترین اشیای دنیا، ماهرترین و سریع‌ترین آشپزها و بزرگترین ناقوس در جهان می‌افتیم. اما حتماً شگفت زده خواهید شد وقتی بدانید درصد زیادی از موارد ثبت شده، مربوط به عجیب‌ ترین رکوردهای گینس هستند که برخی از آنها حتی مضحک و بی‌معنی به نظر می‌رسند.

11 عجیب‌ ترین رکوردهای گینس را بشناسید!

در مقاله امروز نجوافکت به 12 مورد از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس که تا کنون ثبت شده خواهیم پرداخت. مطمئنیم مورد آخر را که بخوانید، با خودتان خواهید گفت: «آخه چرا؟! چطوری؟!»

 

 11. بلندترین ناخن‌های جهان

مسخره ترین رکورد های گینس

در حالی که بیشتر ما از نازک شدن و شکستن ناخن‌ها شاکی و نالانیم، خانم لی ردموند با ناخن‌هایش یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس را به نام خود ثبت کرده است! او بیش از 30 سال پیش تصمیم گرفت اجازه دهد ناخن‌هایش تا حد امکان رشد کنند. در زمان ثبت رکورد، بلندترین ناخن او که روی انگشت شست دست راستش بود، بیش از 2 فوت و 11 اینچ (حدود 90 سانتیمتر) طول داشت.

  زندگینامه سئو این گوک، حقایق ناگفته از این بازیگر جذاب کره ای

ردموند در طی مصاحبه اش با خبرنگار گینس، اشاره کرد که بلند کردن ناخن‌هایش را از سال 1979 شروع کرد تا ببیند چقدر می‌توانند رشد کنند. البته میانه راه ناخن‌هایش شروع به پیچ خوردن و کج شدن کردند.

متاسفانه در سال 2009 خانم ردموند درست یک سال بعد از ثبت شدن نامش در گینس، طی یک تصادف جاده‌ای ناخن‌های بلندش را از دست داد.

10. رکورد های عجیب گینس ایران: کوتاه‌ترین مرد زنده جهان

رکورد های عجیب گینس ایران

جالب است که در سال 2022، نام ایران نیز در میان رکوردهای جهانی ثبت شد. نام افشین قادرزاده متولد سال 1381، به عنوان کوتاه قد ترین مرد زنده دنیا با 65.24 سانتی‌متر قد در میان عجیب‌ ترین رکوردهای گینس ماندگار شده است.

افشین متولد بوکان در آذربایجان غربی زندگی می‌کند و همراه پدر و مادرش روزگار می‌گذراند. به گفته افشین، رویای او این است که بتواند خودرویی از آن خودش داشته باشد. او به دلیل قامت کوچکش هرگز موفق نشده به مدرسه برود و درحال حاضر تنها می‌تواند از پس نوشتن نام خودش بربیاید.

9. گرانقیمت ترین گوسفند جهان

زیبا ترین رکورد های گینس | عجیب‌ ترین رکوردهای گینس

اسکاتلندی‌ها و گوسفند مشهورشان، یعنی اسپورتسمن دابل دایموند، در میان عجیب‌ ترین رکوردهای گینس حسابی گرد و خاک کرده اند. نژاد این گوسفند به نام تکسل، عنوان زیبا ترین رکوردهای گینس در میان تمام گوسفندان را نیز به نام خود کرده است. در 27 آگوست سالی که گذشت، بره این گوسفند با قیمت 367 هزار و 500 یورو فروخته شد.

سه دامدار در این حراجی با یکدیگر همکاری داشتند و بالاترین مبلغی که پیش بینی کرده بودند، 350 هزار گینی (واحد رایج در انگلیس برای خرید و فروش دام) بود. کف قیمت گوسفندان تکسل با 10 هزار گینی برای هر گوسفند، در نوع خود یکی از رکوردهای جالب گینس به حساب می‌آید.

  بهترین مینی سریال های 2023؛ 28 سریال کوتاه ۲۰۲۳ که باید ببینید!

8. سریع‌ترین تایپ در جهان با گوشی

ساده ترین رکورد های گینس | عجیب‌ ترین رکوردهای گینس

به سریع تایپ کردن خود افتخار می‌کنید؟ می‌دانستید که با همین چت‌های فوق سریع می‌توانید به لیست عجیب‌ ترین رکوردهای گینس راه پیدا کنید و به راحتی نامتان را بر سر زبان‌ها بیندازید؟

یکی از ساده ترین رکوردهای گینس که رادیکا شارما در 15 ژانویه 2023 موفق به شکستن آن شد، تایپ یک دستی روی تلفن همراه است. رادیکا اهل پنجاب هند، موفق شد طی 4.57 ثانیه کل حروف الفبای انگلیسی را تایپ کند. دفعه بعد که گوشی دست گرفتید، بنشینید تمرین کنید تا شاید رکورد رادیکای 13 ساله را بشکنید!

7. والامقام ترین پنگوئن جهان

مسخره ترین رکورد های گینس | عجیب‌ ترین رکوردهای گینس

یکی از مسخره ترین رکورد های گینس، تعلق گرفته است به جناب نلیز اولاف، یک پنگوئن امپراتور نر که مقام سرتیپی افسران گارد سلطنتی نروژ را دارد.

شاید ابلهانه به نظر برسد، اما جناب نیلز ساکن باغ وحش ادینبورگ اسکاتلند، به عنوان دارنده یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس در 22 آگوست سال 2016، ارتقا مقام پیدا کرد و به سرتیپی نائل شد. جناب نیلز پیشتر در سال 2005 به مقام کلنلی گماشته شده بود و در سال 2008، توسط شاه هرالد پنجم نروژ، مقام افتخاری شوالیه را کسب کرد.

6. بزرگترین گلوله رنگ جهان

کثیف ترین رکورد های گینس

ایده اولیه خلق این گوی عظیم که منجر به ثبت یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس شد، خیلی ساده‌تر از آن است ک فکرش را بکنید. در سال 1977، مایکل کارمایکل در حین بازی بیسبال، تصادفاً توپش را مستقیم داخل یک سطل رنگ انداخت. اما به جای پکر شدن از به فنا رفتن توپ، به فکر رفت که اگر چندین لایه دیگر روی این توپ را بپوشانند، چه خواهد شد؟

  بهترین انیمه های 2023 | بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید

به این ترتیب مایکل و خانواده اش بیش از سی سال، بارها  و بارها توپ را در رنگ فرو می‌بردند تا یک لایه جدید روی آن شکل بگیرد. به گفته مایکل، همیشه وسوسه می‌شد تا توپ را برش بدهد و مقطع عرضی آن را ببیند، اما تصمیبم گرفت به جای این کار، توپ رنگ عظیم را برای ثبت یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس نگه دارد. در سال 2004، این گوی عظیم با بیش از 24 هزار لایه رنگ خشک شده و وزن بالای هزار کیلوگرم در گینس ثبت شد.

5. بیشترین تعداد مار زنگی در دهان

خطرناک ترین رکورد جهان

نه، عمراً این کار را در خانه تکرار نکنید. جکی بیبی نیم بیشتر عمرش را با مارها، به خصوص مارهای زنگی گذرانده و قلق رفتار با این جانوران را می‌داند. از همین رو، به «مرد ماری تگزاس» معروف شده و یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس را به نام خود ثبت کرده است. جکی اجراهای فراوانی همراه با مارهای خود برگزار می‌کند و به انجام حرکات محیرالعقول معروف است.

او در طی یکی از نمایش‌ها، در برابر چشمان حیرت زده تماشاچیان 13 مار زنگی زنده را 10 ثانیه با دهان نگه داشت و خطرناک ترین رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد.

4. بلندترین سیبیل دنیا

تمام رکورد های گینس با عکس

سبیل‌های دسته دوچرخه‌ای، همیشه یکی از نمادهای قدرت در آسیا و کل جهان به حساب می‌آمده است. بدون شک تصاویر فراوانی هم از شاهان باستانی با سیبیل‌های از بناگوش دررفته در ذهن دارید. اما هیچ یک از سلاطین تاریخ، روی دست دارنده یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس، یعنی رام سینگ چاهان، بلند نشده و نخواهد شد.

  معرفی 10 ربات دانلود فیلم و سریال؛ بهترین ربات های فیلم و سریال تلگرام کدامند؟

آقای چاهان با سیبیلی به طول بیش از 7 فوت (4 متر و 15 سانتیمتر)، یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس را به نام خودش ثبت کرده است. او بیش از 40 سال را صرف مراقبت از این سیبیل محترم کرده و در 4 مارس سال 2010 موفق شد نام خود را در تاریخ گینس ثبت کند.

3. پرفروش‌ترین فیلم‌ جهان

عجیب‌ ترین رکوردهای گینس

برخلاف انتظار احتمالی، پرفروش ترین فیلم جهان مربوط به هیچ یک از مخلوقات مارول نیست. فیلم به یاد ماندنی «برباد رفته» با کارگردانی ویکتور فلمینگ و بازی خیره کننده کلارک گیبل در کنار ویوین لی، در سراسر جهان بیشتر از 255.7 میلیون دلار فروش داشته است. این حجم فروش در دنیای سینما یکی از خفن ترین رکورد های گینس به حساب می‌آید.

درست بعد از این فیلم، شاید «آواتار» با فروش 78.2 میلیون دلاری بتواند به عنوان نامزد عنوان پردرآمدترین فیلم تاریخ به حساب بیاید و شانسی داشته باشد که عنوان یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس را به دست بیاورد!

2. خوردن بیشترین فلزات در جهان

کثیف ترین رکورد های گینس

رژیم‌ها و سبک تغذیه‌های مختلفی در جوامع وجود دارند و برخی از آنها حتی شگفت آور و عجیب هستند، اما رکورد آقای میشل لوتیتو از همه آنها عجیب تر است. او در طی زندگی خود، بیش از 9 تن قطعات فلزی را خورد و یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس را به نام خود ثبت کرد. در یک مورد، یک هواپیمای Cessna 150 را به طور کامل نوش جان کرد.

امکان ندارد لوتیتو به دلیل خوشمزه بودن فلزات این کار را انجام داده باشد، زیرا به بیماری پیکا (جوع) مبتلا بود و عطش خوردن اشیای غیرخوراکی باعث شد به فلزات رو بیاورد. او در سال 2009 و در سن 57 سالگی از دنیا رفت.

  10 عجیب ترین رسوم ازدواج جهان | چرا برخی از فرهنگ ها رسوم ازدواج عجیبی دارند؟

1. بیشترین دفعات اصابت صاعقه

رکوردهای جالب گینس

در هر 15300 نفر، تنها یک نفر آنقدر بدشانس خواهد بود که صاعقه مستقیماً به او اصابت کند. تصور کنید چقدر باید بدشانس باشد که نه تنها یک بار، بلکه چند مرتبه صاعقه‌ای با شدت چند صد میلیون ولتی به او برخورد کند.

یکی از عجیب‌ ترین رکوردهای گینس که شاید بتوان آن را بدشانس‌ترین انسان روی زمین نیز نامید، متعلق به یک محیط بان سابق به نام روی سی. سالیوان است که ساکن ویرجینیا در ایالات متحده بود. او در طی عمرش هفت بار مورد اصابت مستقیم صاعقه قرار گرفت. اولین برخورد در سال 1942 رخ داد و باعث شد آقای سالیوان ناخن انگشت پای خود را از دست بدهد. دفعات بعدی در سال 1969 (همراه سوختن ابروها)، جولای 1970 (سوختگی شانه چپ)، 16 آپریل 1972 (آتش گرفتن موها)، 7 آگوست 1973 (سوختن موهای جدید و پاها)، 5 ژوئن 1976 (آسیب دیدگی مچ پا)، و 25 ژوئن 1977 (سوختگی بالاتنه) رخ دادند.

نکته عجیب‌تر اینجاست که بعد از جان سالم به در بردن از این تعداد اصابت صاعقه، سالیوان در سپتامبر 1983 بعد از یک شکست عشقی رو به خودکشی آورد. البته رعد محترم پس از مرگ نیز دست از سر او برنداشت و حتی قبر سالیوان را نیز مورد عنایت قرار داد.

سخن آخر

دنیا همیشه پر از عجایب بوده و خواهد بود. بسیاری از رکوردها، حاصل تلاش فراوان و مهارت انسانی هستند که محدودیتی نمی‌شناسند و مدام استانداردهای بالاتری برای خود تعیین می‌کنند.

اما برخی از آنها، به حدی غیرعادی و گاهی باورنکردنی هستند که در لیست عجیب‌ ترین رکوردهای گینس ثبت می‌شوند. کتاب گینس پر است از استعدادهای عجیب و گاهی مسخره، رکوردهای بزرگترین‎‌ها و کوچکترین‌ها که یک شبه شهرتی جهانی برای افراد به ارمغان می‌آورند.

  15 تا از زیباترین سگ ها در دنیا | قشنگ ترین سگ دنیا کدام است؟

آیا شما هم استعداد عجیبی دارید که ارزش ثبت شدن در میان عجیب‌ ترین رکوردهای گینس را داشته باشد؟ منتظر نظرات و تجربه‎‌های جالب شما هستیم!

سؤالات متداول

عجیب‌ ترین رکورد گینس کدام است؟

شاید بی معنی‌ترین و عجیب ترین رکورد گینس، متعلق به بزرگترین بادکنک آدامسی جهان باشد. این رکورد در سال 2007 توسط چاد فل از ایالات متحده آمریکا به ثبت رسید. او یک آدامس بادکنکی به طول 50.8 سانتی‌متر (20 اینچ) باد کرد.

خطرناک ترین رکورد گینس کدام است؟

یکی از خطرناک ترین رکوردهای گینس، متعلق به نیک والندا و بابت راه رفتن روی طناب در ارتفاع بیش از 470 متری از سطح زمین ثبت شده است. او در سال 2013 موفق شد روی رودخانه لیتل کلرادو و بر فراز گرند کانیون، این رکورد را ثبت کند.

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  جدیدترین سریال های نتفلیکس در ۲۰۲۴؛ معرفی 15 تا از سریال های جدید Netflix

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا