موسیقیافراد مشهورترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

بهترین خواننده های راک جهان | با 10 بهترین خواننده های راک خارجی آشنا شوید!

0
()

یکی از سخت‌ترین سوالات دنیا، این است: «بهترین خواننده‌های راک جهان کدامند؟!» البته در عین دشواری، انتخاب بهترین خواننده‌های راک خارجی لذت انکارناپذیری دارد.

با وجود اینکه تعداد برترین گروه‌های راک و متال در دنیا خیلی فراتر از آن است که بتوانید تصورش را کنید، در لیست امروز نجوافکت تنها 10 مورد از بهترین خواننده‌های راک جهان را نام خواهیم برد. البته اینطوری کار خودمان هم سخت می‌شود؛ از دهه 50 میلادی تا به امروز، اسطوره‌های زیادی در جهان ظاهر شده اند که هریک، با هنر و استایل خاص خود تأثیری شگرف بر عرصه موسیقی راک گذاشته اند.

بهترین خواننده‌های راک جهان کدامند؟

در لیست امروز، بهترین گروه‌های راک و متال دنیا را بر اساس ذوق هنری، مهارت تکنیکی و بیشترین تأثیرگذاری بر جهان موسیقی انتخاب کرده ایم. بهترین خواننده‌های راک خارجی در سبک‌های مختلف، از کلاسیک راک گرفته تا هوی متال، فعالیت دارند (و داشتند).

همراه ما باشید؛ شاید خواننده راک موردعلاقه شما در بین موارد منتخب باشد. یا بهتر از آن، لیستی پر و پیمان از بهترین خواننده‌های راک جهان تحویل می‌گیرید که به پلی‌لیست خود اضافه کنید!

  ساختمان سبز (Green Building) چیست؟ تاریخچه، ویژگی‌ها و مزایای ساختمان های سبز

10.  اسکید رو (Skid Row)

بهترین خواننده راک دنیا - Skid Row
ملیتتامز ریور، نیوجرسی
فعالیت1986 تا کنون
بهترین اهنگ‌هاYouth Gone Wild, Wasted Life, Thick Is The Skin

اسکید رو به عنوان یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان، در زمان خودش گام در راه ایجاد سبکی بی‌نظیر گذاشت. سبک Skid Row برخلاف بیشتر گروه‌های هم‌دوره با خودش، سبک هاردراک را با ترکیب جذابی از تکنیک‌های گیتار، ریف‌های جسورانه و صدای خواننده‌های با استعدادی مانند سباستین باخ به جامعه علاقه مندان هدیه داد. این گروه از هیچ تهدید و نقصانی ترس ندارد؛ با جسارت به مسائل سیاسی و اجتماعی زمان خود می‌پردازد و صدای جوانانی سرکوب شده و ظلم دیده را طنین انداز می‌کند.

Skid Row با انتشار ترانه‌هایی مانند Youth Gone Wild که حتی چهل سال بعد بازهم در مورد دنیا صدق می‌کنند، نام خود را به عنوان یکی از بهترین خواننده‌های راک خارجی ماندگار کرد.

9. بلک سبث (Black Sabbath)

برترین خوانندگان راک آمریکایی - Black Sabbath
ملیتبیرمنگام، انگلیس
فعالیت1968 – 2017
بهترین اهنگ‌هاParanoid, Iron Man, Heaven and Hell, Children of the Sea, War Pigs

بلک سبث از جمله بندهایی است که پدر سبک راک و هوی متال امروزی به حساب می‌آید. Black Sabbath به عنوان یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان، با چهار عضو کارش را از اوایل دهه 70 میلادی شروع کرد. آزی آزبورن محبوب، با صدای خاص خود استاندارد را برای خواننده‌های راک و متال بسیار بالا برد. هنرنمایی گیتاریست مسترکلاس، تونی آیومی هم سبک جدیدی از ریف‌های راک را در این ژانر تعریف کرده است.

آهنگ‌های کلاسیک بلک سبث، از جمله Iron Man و Paranoid، حتی امروز هم مخاطبان را به وجد می‌آورند، چه از جوانان دیروز باشند و چه نسل جوانان امروز. حتی بعد از جدا شدن آزی در سال 1979، بلک سبث همراه پدیده تکرار نشدنی، یعنی رانی جیمز دیو (Ronnie James Dio) به خلق شاهکارهایش ادامه داد و با آلبوم‌هایی مانند Heaven And Hell، تبدیل به یکی از تأثیرگذارترین و بهترین خواننده‌های راک جهان در دهه‌ 90 شد.

  10 محبوب ترین خواننده ژاپنی: با خواننده های مطرح ژاپن آشنا شوید!

بلک سبث با فروش بیش از 70 میلیون آلبوم، تا امروز یکی از خوانندگان راک برتر با پرفروش ترین آلبوم‌ها به حساب می‌آید. در سال 2006، نام Black Sabbath سالن افتخار را مزین کرد و در سال 2019 جایزه گرمی به اعضای بازمانده گروه اعطا شد.

8. پینک فلوید (Pink Floyd)

بهترین گروه های راک - Pink Floyd
ملیتلندن، انگلیس
فعالیت1964 – 2014
بهترین اهنگ‌هاMoney, Another Brick in the Wall, Wish You Were Here, Time, Have a Cigar, Comfortably Numb

اگر بخواهیم دلایلی که باعث شده اند پینک فلوید در لیست بهترین خواننده‌های راک جهان جا بگیرد را بشماریم، تا فردا صبح باید همینجا بنشینید و مقاله را بخوانید! صحبت از جسارت در هنر که می‌شود، پینک فلوید بی بروبرگرد یکی از برترین خوانندگان راک است که تأثیری عمیق بر ژانرهای راک کلاسیک و پراگرسیو گذاشت. علاوه بر تکنیک‌های استادانه و افسون کننده همراه با آوازی زیبا، Pink Floyd به روش خاص و بی‌همتای خودش سیستم معیوب سیاست و اجتماع را زیر سوال می‌برد.

فرقی ندارد چه دورانی از پینک فلوید را ترجیح بدهید؛ چه زمان رهبری آن توسط سید برت را دوست داشته باشید، چه راجر واترز یا دیوید گیلمور عزیز. این بند، تا ابد یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان باقی خواهد ماند و نوای Leave these kids alone! در جهان طنین انداز خواهد بود.

7. آیرون میدن (Iron Maiden)

بهترین خواننده های راک جهان - Iron Maiden
ملیتلندن، انگلیس
فعالیت1975 تا کنون
بهترین اهنگ‌هاFear of The Dark, The Trooper, Wrathchild, Run to the Hills, Aces High, Wasted Years

هیچ لیستی از بهترین خواننده‌های راک جهان در سرتاسر اینترنت، بدون حضور آیرون میدن کامل نیست! درخشش و موفقیت امروز، مدیون سالها کوشش و ساخت بعضی از بهترین آهنگ‌های راک در تمام تاریخ است. فکرش را بکنید، آیرون میدن یکی از معدود گروه‌های راک است که بیش از 40 سال درحال برگزاری تورهای جهانی است و تنها زمانی بیخیال کنسرت‌هایش می‌شود که درحال ساخت آلبومی جدید باشد.

  11 تا از بهترین برنامه های دوست یابی ایرانی

Iron Maiden از جمله بهترین گروه‌های راک و متال است که به ژانر و سبک خاص ابداعی خودش وفادار مانده و همچنان با همان فرمان به فعالیتش ادامه می‌دهد. امکان ندارد آهنگی از میدن بشنوید و بیس‎‌ افسانه‌ای استیون هریس، درام پرقدرت نیکو مک‌برین و صد البته، صدای رعدآسا و در عین حال گوش‌نواز بروس دیکینسون روحتان را نوازش نکنند و شما را به هیجان نیاورند.

آیرون میدن با فروش بیش از 130 میلیون نسخه از آلبوم‌هایش در سراسر دنیا، یکی از موفق‌ترین بهترین خواننده‌های راک خارجی به حساب می‌آید. اگر تا اینجا تحت تأثیر قرار نگرفته اید، باید بگویم آیرون میدن در تورهای جهانی‌اش از جمبوجت اختصاصی خود استفاده می‌کرد و تا همین چند سال پیش، خلبان آن استاد بروس دیکینسون، خواننده گروه بود.

6. دیپ پرپل (Deep Purple)

بهترین گروه های راک جدید - Deep Purple
ملیتلندن، انگلیس
فعالیت1968 تا کنون
بهترین اهنگ‌هاSmoke on the Water, Highway Star, Soldier of Fortune, Burn, Hush, Perfect Strangers, Black Night

دیپ پرپل در سال 1968 متولد شد و با آهنگ Hush با صدای راد اوانز در جهان اعلام وجود کرد. اما زمانی به یکی از بزرگان و بهترین خواننده‌های راک جهان تبدیل شد که ایان گیلیان با صدای سوزناک و قوی، و ریچی بلکمور که با گیتارش جادو می‌کرد، فعالیتشان در کنار هم و سایر اعضا شروع کردند.

دیپ پرپل با آهنگ‎‌هایی مانند Smoke On Water، مثل بمب در دنیای موسیقی راک صدا کرد و به صدر جدول‌های 100 آهنگ برتر دست یافت. موسیقی این گروه از برترین خوانندگان راک انگلیسی، به ریف‌های گوش نواز همراه با کیبورد آهنگین و بیس‌های پیچیده معروف است. البته اعضای دوران طلایی دیپ پرپل مدت زیادی در کنار هم نماندند و از زمان جدایی ریچی در سال 1993 تا به امروز، تغییرات محسوسی در سبک و تکنیک گیتار این گروه به گوش می‎‌رسد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید جو ستریانی هم یک سالی با دیپ پرپل همکاری داشته است.

  بهترین شخصیت های کالاف دیوتی موبایل و کنسول | فهرست 19 کاراکتر محبوب

5. موتورهد (Motörhead)

بهترین خواننده های راک جهان - Motorhead
ملیتلندن، انگلیس
فعالیت1975 – 2015
بهترین اهنگ‌هاAces of Spades, The Game, Born to Raise Hell, Overkill, Killed by Death, Built for Speed

موتورهد از زمان تشکیل شدنش در سال 1975 تا انتهای فعالیتش، تغییرات زیادی در لاین آپ اعضا دید. اما در تمام این سال‌ها، مغز متفکر گروه یعنی لمی کلیمستر یا همان لمی خودمان، پای ثابت گروه بود و به عنوان یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان، موتورهد را زنده نگه می‌داشت. بین علمای پانک و متال اختلاف است که موتورهد دقیقاً به کدام ژانر تعلق داشت؛ اما چیزی که می‌دانیم این است: موتورهد بدون شک یکی از بهترین خواننده‌های راک خارجی بوده و باقی خواهد ماند.

موسیقی پرهیجان و زنده موتورهد، همراه با بیس سنگین لمی فضایی زنده و پر جنب و جوش پدید می‌آورد. لمی تا اواسط دهه شصت زندگی‌اش با راک اند رول زنده بود و از این لحاظ، حقیقتاً یکی از اعجاب‌انگیزترین و بهترین خواننده راک دنیا به حساب می‌آید. فعالیت موتورهد در سال 2015 و با مرگ لمی، پایان یافت.

4. ایروسمیت (Aerosmith)

بهترین گروه های راک و متال - Aerosmith
ملیتبوستون، ماساچوست، ایالات متحده
فعالیت1970 تا کنون
بهترین اهنگ‌هاDream On, Walk This Way, Mama Kin, Jaded, Sweet Emotion, Janie’s Got a Gun

ایروسمیت، یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان، در سال 1970 تشکیل شد و از سال 1980 تا به امروز، با اعضای ثابتی به فعالیتش ادامه می‌دهد. ایروسمیت تقریباً یک دهه کوشید تا آهنگ‌هایش را به مخاطبان و به منتقدان عرضه کند و دنیا را متقاعد کند که با یک اسطوره درحال تولد طرفند. چیزی نگذشت که این گروه، با آهنگ‎‌هایی تکرار نشدنی مانند Dream On خود را به دنیا شناساند و به منتقدهای موسیقی ثابت کرد که به هیچ عنوان نباید دست کم گرفته شود. صدای پرقدرت و چهار اکتاوی استیون تایلر در کنار ریف‌های اسطوره ایروسمیت یعنی جان پری، هنرنمایی این گروه را زنده نگه داشته اند.

  بهترین خواننده های پاپ ایرانی؛ لیست 20 نفر از خواننده های ایرانی سبک پاپ

ایروسمیت امروزه یکی از بهترین خواننده‌های راک خارجی به حساب می‌آید و الهام بخش گروه‌های فوق العاده دیگری مانند Guns N’ Roses، بان جووی و بسیاری دیگر بوده است.

3. بان جووی (Bon Jovi)

خوانندگان راک برتر با پرفروش ترین آلبوم ها - Bon Jovi
ملیتسیرویل، نیوجرسی
فعالیت1983 تا کنون
بهترین اهنگ‌هاLivin’ On a Prayer, God Bless This Mess, Have a Nice Day, Knockout

بان جووی، یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان که نامش حسابی با راک اند رول گره خورده است. این گروه خودش را محدود به هیچ ژانری نمی‌کند. در موسیقی این گروه همه سبکی به گوش می‌خورد: از کلاسیک راک گرفته تا پاپ، و اگر اندکی دقت کنید جرقه‌هایی از Glam را نیز در آهنگ‌هایی از جمله Livin’ On a Prayer خواهید شنید.

جان بان جووی دوست داشتنی با صدای فوق العاده پراحساس، استادانه هر مفهومی را در ذهن مخاطب به تصویر می‌کشد. او با موسیقی لطیف و ریف‌های شورانگیز، مفاهیمی گاه دردناک (مانند سختی‌های اقتصادی و سیاسی، فقدان و جوانانی که از خانه خودشان طرد می‌شوند) را زیبا و با لبخند خاصش ارائه می‌دهد. البته بان جووی رهایتان نمی‌کند تا غصه بخورید. آهنگ‌های این بهترین خواننده راک دنیا، شوق زندگی را هم به مخاطبان یادآوری می‌کنند. بان جووی با فروش بیش از 150 میلیون آلبوم در سراسر جهان، حتی امسال هم یکی از محبوبترین خواننده راک 2023 به حساب می‌آید.

2. رولینگ استونز (The Rolling Stones)

بهترین خواننده های راک خارجی - Rolling Stones
ملیتلندن، انگلیس
فعالیت1962 تا کنون
بهترین اهنگ‌هاPaint It Black, Time Is on My Side, Wild Horses, Start Me Up, Angie, Sympathy for the Devil

نام راک اند رول که به میان بیاید، قبل از هر چیزی (حتی الویس)، رولینگ استونز را به یاد می‌آوریم. رولینگ استونز (یا به قول دوست خوشمزه بنده، سنگ‌های قل‌قلی) تمام المان‌های یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان را دارد: یک خواننده کاریزماتیک با صدایی مسحور کننده، گیتاریستی که به طرزی اسرارآمیز ریف‌های بی‌مانند می‌نوازد، و ماجراجویی‌های جسورانه اعضا. با وجود گذشت سال‌ها، هیچ نشانی از غبار زمان روی Rolling Stones دیده نمی‌شد – البته تا زمان فوق درامر گروه، چارلی واتز در سال 2021.

  ناگفته‌هایی از رویای صادقه | پیش بینی آینده یا فریب ذهن؟

رولینگ استونز از جمله اسطوره‌هایی است که هرگز فراموش نخواهد شد. موسیقی جذاب Paint In Black در یکی از پر تب و تاب‌ترین صحنه‌های فیلم جان ویک، مهر تاییدی بر این قضیه است. ریتم‌های گیتار کیث و رانی، همچنان طرفداران را سر ذوق می‌آورد و به جهان یادآوری می‌کند که اسطوره Rolling Stones به این زودی‌ها خاموش شدنی نیست.

1. کویین (Queen)

بهترین خواننده های راک جهان - Queen
ملیتلندن، انگلیس
فعالیت1970 تا کنون
بهترین اهنگ‌هاBohemian Rhapsody, Don’t Stop Me Now, The Show Must Go On, We Will Rock You, We Are the Champions, Under Pressure

قطعاً تعجب می‌کردید اگر در صدر لیست امروز ما، نام کویین را نمی‌دیدید! شکی در این نیست که تاریخ، فردی مرکوری را با صدای حیرت انگیز و 4 اکتاوی‌اش به عنوان یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان بشناسد و به یاد بسپارد. نکته‌ای که باعث می‌شود من و بسیاری دیگر از طرفداران کویین در دنیا، این گروه را همچنان به عنوان یکی از بهترین گروه‌های راک در سال 2023 بدانیم، اعضای گروه هستند. کویین همیشه همین ظاهر حرفه‌ای، خارق العاده و در عین حال خاکی و دوست داشتنی را داشته و خواهد داشت.

کویین به عنوان یک گروه راک کلاسیک کارش را شروع کرد، اما چیزی نگذشت که به جهان ثابت شد استعداد و هنر این گروه، خیلی عظیم‌تر از چیزی است که سرکوب‌گری و خفقان اجتماعی – سیاسی زمانه بتواند ساکتش کند. در موسیقی کویین هر ژانر زیبایی که دنبالش باشید را پیدا خواهید کرد؛ از راک پراگرسیو تا کلاسیک و حتی رگه‌هایی از اپرا در صدای نیرومند و سحرآمیز فردی.

  8 ایده برای تزیین هفت سین؛ جدیدترین مدل های تزیین سفره عید نوروز

کویین همراه با برایان می‌و راجر واتر، همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد و خواننده‌هایی از جمله پل راجرز و آدام لمبرت، احترامشان به فردی مرکوری را ابراز می‌کنند.

پیشنهاد ما از بهترین خواننده‌های راک خارجی 2023

بهترین خواننده های راک جهان - Poets of The Fall

اگر طرفدار سبک موسیقی راک مدرن هستید و تا اینجای لیست آمده اید، احتمالاً می‌پرسید: «پس تکلیف گروه‌های راک نوظهور چه می‌شود؟!» برای شما عزیزان، یک پیشنهاد عالی از بهترین خواننده‌های راک خارجی داریم.

ملیتهلسینکی، فنلاند
فعالیت2007 تا کنون
بهترین اهنگ‌ها Carnival of Rust, Moonlight Kissed, Weaver of Dreams, Lie Eternal

چند سال پیش، یوتوب مدام یک موزیک ویدیو را در فید به من پیشنهاد می‌داد. اما به دلیلی که هنوز برای خودم مشخص نیست، در مقابل کلیک روی این ویدیو مقاومت می‌کردم. در نهایت، تسلیم شدم و رضایت دادم که آن را ببینم. از شما چه پنهان، در لحظه پشیمان شدم و با خود گفتم ای کاش اولین باری که داخل فید ظاهر شد، روی آن کلیک می‌کردم!

آشنایی من با یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان، یعنی گروه Poets of The Fall به همین ترتیب اتفاق افتاد. اگر با بازی‌های Alan Wake و May Payne آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد با این گروه فنلاندی آشنا هستید. این گروه که از جمله بهترین خواننده‌های راک جهان به حساب می‌آید، با آهنگ ماندگارش یعنی Carnival of Rust و بیش از 60 میلیون بازدید، به شهرت جهانی رسید.

نکته‌ای درباره Poets of The Fall که باعث شده علاقه فراوانی به این گروه پیدا کنم، این است که هیچ نقطه تاریک و تلخی در موسیقی روح نواز آنها وجود ندارد. حتی مفاهیم سنگین نیز با هنرمندی، در میان نت‌های ظریف و صدای بی‌مانند 8 اکتاوی Marko Saaresto بیان می‌شوند و شاید اشکتان را دربیاورند، اما همزمان لبخند نیز به لب شما خواهد نشست.

اگر دنبال یکی از بهترین خواننده‌های راک جهان هستید و به سبک موسیقی راک آلترنیتیو، پست گرانج و سمفونیک علاقه دارید، این گروه محشر را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنم قبل از هر چیزی، مجموعه Alexander Theater Sessions از این بند دوست داشتنی را ببینید تا به معنای واقعی شاهکار مدرن پی ببرید.

  بهترین خواننده ترکی؛ معرفی 15 تا از خواننده های معروف ترکیه

سخن آخر

یکی از نقاط مشترکی که بین جوانان دیروز و جوانان امروز ارتباطی قدرتمند ایجاد می‌کند، موسیقی پرشور و ریتم‌های هیجان انگیز بهترین خواننده‌های راک جهان هستند. فرقی ندارد از چه فرهنگ و چه ملیتی باشید، به چه زبانی صحبت کنید و چه سنی داشته باشید. زبان جهانی موسیقی، روح مردم را به هم پیوند می‌دهد و بین انسان‌ها، همدلی زیبایی به وجود می‌آورد.

یکی از دلایل محبوبیت گسترده بهترین گروه‌های راک و متال، جسارت و نیروی آنها در بیان صحبت‌های جوانانی است که تریبون یا شنونده ای نداشته اند تا فریادشان را به گوش جهان برسانند. عواطف و افکار سازنده و متهورانه نسل هنرمندان صحنه راک، بیش از 5 دهه است که روح اتحاد را در بین علاقه مندان زنده نگه می‌دارد و به زندگی تشویقشان می‌کند.

بهترین خواننده‌های راک جهان از نظر شما کدامند؟ آیا در لیست امروز، نام گروه موردعلاقه خودتان را مشاهده کردید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید!

سؤالات متداول

محبوبترین خواننده راک 2023 کدام است؟

از جمله خواننده‌های راک که در سال 2023 بیشترین شنونده‌ها را داشتند می‌توانیم به گروه‌های زیر اشاره کنیم:
Foo Fighters
Linkin Park
Paramore

برترین خوانندگان راک آمریکایی کدامند؟

محبوب‌ترین خوانندگان راک آمریکایی طبق جدیدترین آمار طرفداران در ردیت، شامل هنرمندان زیر می‌شوند:
Aerosmith
Nirvana
The Velvet Underground

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  برترین خواننده های زن خارجی | خوش صدا ترین خواننده های زن خارجی کدامند؟

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا