زبان و ادبیاتترین هاسرگرمیمحبوب ترین هامنتخب سردبیر

10 کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید | لیست کتاب هایی که دنیای شما را تغییر خواهند داد!

5
(3)

به نظر می‌رسد هر هفته، کتاب‌های جدیدی در لیست داغ ترین کتاب‌های هر فروشگاه ظاهر می‌شوند. تعداد کتاب‌های مفید دنیا به حدی زیاد است که احتمالاً عمر هیچ یک از ما، کفاف خواندن تمام آنها را نخواهد داد. با این اوصاف، برخی از کتاب‌های دنیا یک سر و گردن از باقی بالاتر هستند؛ چه به دلیل روایت فوق‌العاده زیبایشان باشد، چه بیان لطافت‌ها یا رذالت‌های انسانی در قالب قصه های جذابی که روح مخاطب را لمس می‌کند، و چه ساختارشکنی‌هایی که در عین ظرافت، خیلی نامحسوس باورهای منسوخ را زیر سوال می‌برند.

لیست کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند!

اگر سری به کلوب‌های کتاب خوانی بزنید یا در ایونت‌های علاقمندان به کتاب شرکت کنید (به خصوص در نمایشگاه کتاب!) ارزشش را دارد که از هر کتابخوان این سوال را بپرسید: «به نظرت کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند کدامند؟» جواب‌های جالبی خواهید شنید.

اما یک نقطه مشترک بین تمامی پاسخ‌ها وجود خواهد داشت: کتابخوان‌ها، کتاب‌های محبوبشان را بر اساس ارزش‌ها و آرمان‌هایی برمی‌گزینند که بیشترین همخوانی را با روح و روانشان دارد. ذات والای انسان، همیشه به دنبال تکاملی ظریف است و جرقه‌های این کمال را در هر فضایی جستجو می‌کند. یکی از محبوب ترین محیط‌ها، یار مهربان ماست: یعنی کتاب.

  بهترین مینی سریال های 2023؛ 28 سریال کوتاه ۲۰۲۳ که باید ببینید!

10 کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید: از جنگ جهانی دوم تا اتحاد شیاطین و فرشتگان!

در لیست امروز نجوافکت، درباره 10 کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید صحبت خواهیم کرد. لیست منتخب امروز شامل کتاب‌ هایی می‌شود که پیش از مرگ می توانند زندگی تان را تغییر دهند. البته انتظار نداشته باشید که فهرستی از کتاب‌های روانشناسی جلو روی شما بگذاریم!مجموعه امروز، برای هر سلیقه ای یک پیشنهاد عالی دارد: چه علاقه مند به رمانس باشید، چه شیفته داستان‌های اکشن و جنایی و چه کمدی تلخ. با این حال، مفاهیمی که در هریک نهفته اند درس‌هایی به شما خواهند داد که پتانسیل تغییر نگرشتان را دارند و باعث می‌شوند با دید متفاوت و بهتری به دنیا نگاه کنید.

با ما همراه باشید تا برویم سراغ کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند!

10. سلاخ خانه شماره 5

10 کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید | لیست کتاب هایی که دنیای شما را تغییر خواهند داد - سلاخ خانه شماره 5

مورد دهم از 10 کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، کتاب سلاخ خانه شماره 5 اثر نویسنده نام آشنا، کرت ونه گات است. این رمان کلاسیک ضدجنگ است، داستان یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم به نام بیلی پیلگریم را روایت می‌کند که «در زمان گیر می‌افتد». سیر روایت داستان خطی نیست، بلکه مدام بین اتفاقات زمان‌های مختلف زندگی بیلی جهش می‌کند. حتی خاطره بیلی از بمباران درسدن در طی جنگ نیز به تصویر کشیده می‌شود.

سبک نویسندگی ونه گات، به طنز تلخش معروف است. این نویسنده آلمانی خوش ذوق، از بی معنایی جنگ و تأثیر مخرب آن بر روان کسانی که تجربه جنگ را دارند، می‌گوید. آثار ونه گات گاهی تلخ و سنگین می‌شوند و خواندنشان دشوار؛ اما در عین حال پر از احساسات همدردی و همدلی با رنج دیدگان است.

یکی از جالب‌ترین نکته‌ها درباره «سلاخ خانه شماره 5» از کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند، توصیف وقایع هولناک جنگ و آسیب‌های شخصی و اجتماعی در قالب طنز است. ونه گات با چیره دستی، چنین مفاهیم تلخی را در قالب طنزی بیان می‌کند که با خواندنش نه تنها همدردی خود با مردم رنج دیده را ابراز خواهید کرد بلکه لبخندی نیز به لبتان خواهد آمد.

  بهترین سریال های تینیجری؛ معرفی 20 سریال نوجوانانه

9. کلارا و خورشید

تاثیرگذار ترین کتاب های دنیا | کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید - کلارا و خورشید

داستان این کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، یک ماجرای علمی تخیلی زیبا و تأثیرگذار را بیان می‌کند تا به این سوال پاسخ بدهد: «انسان بودن یعنی چه؟»

کلارا و خورشید، ماجرای یک ربات به نام کلاراست که در آینده ای فوق پیشرفته روایت می‌شود. او به عنوان دوست مصنوعی دخترکی که از بیماری رنج می‌برد، انتخاب می‎‌شود. کلارا با سایر ربات‌ها یک تفاوت اساسی دارد: او به همه چیز دقت دارد و متوجه جزئیاتی می‌شود که حتی از دید انسانها نیز پنهان می‌مانند. کلارا به تدریج با انسان‌ها، رفتارهای آدمی و احساسات آنها آشنا می‌شود و در همین اثنا، به رازهای تاریکی نیز پی می‌برد.

این کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، توسط نویسنده ژاپنی کازوئو ایشیگورو خلق شده است. ایشیگورو در کتاب خود به مرزها و تفاوت‌های بین انسان و هوش مصنوعی می‌پردازد و از زاویه ای جدید به چیستی طبیعت احساسات انسانی و خودآگاهی آدمیزاد می‌نگرد. آثار ایشیگورو از جمله زیباترین کتاب هایی هستند که باید پیش از مردن خواند. اهل قلم و کتابخوان ها بر این باورند که، کتاب‌های ایشیگورو، از جمله تاثیرگذار ترین کتاب های دنیا محسوب می‌شوند.

با وجود شخصیت‌های پیچیده، زیبا و متنوع، کلارا و خورشید تبدیل شده است به یکی از ده کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید. کلارا و خورشید به ما یادآوری می‌کند در دنیایی که روز به روز بیشتر به سمت ماشینی شدن پیش می‌رود، هنوز هم احساسات و عشق انسانی وجود دارند و همان چیزی هستند که فرق بین ما و هوش مصنوعی را به وجود می‌آورند.

8. ناطور دشت

تاثیر گذار ترین کتاب ها | کتاب‌ هایی که قبل از مردن باید مطالعه کنید - ناطور دشت

در تأثیرگذاری این کتاب شکی نیست. به قول کتاب‌خوان‌ها، مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند: یا عاشق ناطور دشت هستند و یا از آن متنفرند!

«ناطور دشت»، رمانی مشهور و پرفروش از نویسنده فقید، جی دی سلینجر است که در سال 1951 منتشر شد. داستان کتاب حول زندگی پسری به نام هولدن کالفیلد می‌گردد. هولدن به دلیل رفتارهای ناشایست از دبیرستان اخراج می‌شود و ناگهان خود را در میان حقیقت زندگی واقعی بزرگسالان می‌یابد.

  بهترین فیلم های عاشقانه، لیست عاشقانه های ماندگار سینمای جهان

هولدن در طی کتاب، ماجراهای زیادی را در خیابان‌های نیویورک از سر می‌گذراند و با شخصیت‌های مختلفی دیدار می‌کند؛ معلم سابقش آقای آنتولینی، خدمتکاری به نام سالی، و یک مرد بی خانمان. با تمام این اوصاف، هولدن مدام تحت تأثیر عواطف و افکارش قرار دارد و می‌کوشد معصومیت و ایده‌آل‌های زندگی خودش را در میان زشتی‌های دنیای خشن، حفظ کند.

هنر جی دی سلینجر در بیان احساسات و افکار یک نوجوان، در نوع خودش بی‌نظیر بوده و توسط منتقدان و مخاطبان به شدت تحسین شده است. در تمام طول کتاب حس نوستالژی و فقدان موج می‌زند. انتقادات زیادی متوجه استفاده فراوان سلینجر از ایهام، طعنه و کنایه و متلک‌پرانی بوده است، اما بسیاری از خوانندگان (از جمله ما!) دقیقاً به همین دلیل از ناطور دشت استقبال می‌کنند و آن را در شمار کتاب‌هایی که باید پیش از مردن خواند، به حساب می‌آورند.

7. مگس سالار

کتابی که قبل از مرگ باید خواند - مگس سالار

یکی از بهترین کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید خواند، مگس سالار یا به قول دیگر «سالار مگس‌ها» است. این کتاب داستان گروهی از پسران کم سن و سال را روایت می‌کند که پس از سقوط هواپیما، در یک جزیره ناشناخته گیر می‌افتند و هیچ دسترسی و ارتباطی با جهان اطرافشان ندارند. نویسنده انگلیسی ویلیام گلدینگ، در اثر کلاسیک خود روایت فاجعه‌ای را بیان می‌کند که تاریکی‌های روح انسان و خطر سقوط و فساد جوامع را هشدار می‌دهد.

مگس سالار به عنوان یک کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، شما را حسابی به فکر وا می‌دارد. این کتاب به خشونت ذاتی انسان و عواقب رقابت و درگیری بر سر قدرت می‌پردازد و همزمان، از اهمیت همدردی و تقابل خیر و شر سخن به میان می‌آورد. نوع بیان گلدینگ، سمبلیسم و شخصیت‌پردازی داستان، مخاطب را عمیقاً جذب داستان می‌کند. حین مطالعه یکی از کتاب‌هایی که باید پیش از مردن خواند، به راحتی می‌توانید با ذهن هریک از شخصیت‌ها ارتباط بگیرید. چالش‌های ذهنی هریک را درک کنید و با خواندن عواقب تصمیم‌هایی که می‌گیرند، شگفت زده شوید.

  10 مضرات شبکه های اجتماعی؛ از آسیب شبکه های اجتماعی چه می دانید؟

شاید از نظر بسیاری منتقدان، مگس سالار به عنوان یک کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، مضمون سنگین و تاریکی داشته باشد. اما حقیقت انکار ناپذیر این است که مگس سالار فارغ از زمان و مکان، برای تمامی مخاطبان جذاب و تأثیرگذار خواهد بود.

6. بیمار خاموش

بهترین کتاب هایی که باید خواند | کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد - بیمار خاموش

عاشقان داستان جنایی و معمایی، کجایید؟ این پیشنهاد از لیست 10 کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، برای شماست!

کتاب «بیمار خاموش» اثر الکس مایکلیدیس، داستان زنی به نام آلیشیا برنسون را روایت می‌کند. آلیشیا پیشتر یک نقاش محبوب بوده و حالا متهم به قتل شوهرش گبریل است که با ضرب گلوله در خانه خودشان کشته شده. با وجود سکوت مطلق آلیشیا، کارآگاهان اعتقاد دارند که او کلید حل معمای قتل گبریل خواهد بود. با وجود اینکه روانپزشکان از به سخن آوردن آلیشیا قطع امید کرده اند، رواندرمان جوانی به نام تئو مصرانه می‌کوشد تا آلیشیا را به حرف بیاورد. در طی روایت کتاب، معماهای جدیدی سر بر می‌آورند و در نهایت، پایان کتاب شما را میخکوب خواهد کرد.

کتاب «بیمار خاموش» ترکیبی عالی از همه چیز است: نکات ظریف روانشناسی (به خصوص نقل قول‌هایی که در ابتدای هر فصل از کتاب آورده شده)، جنایت هولناک، طنز تاریک، عشق انسانی و طعنه‌های جالب. اگر سرتان برای یک معما درد می‌کند که هرچه فکر کنید به جواب نرسید و در نهایت با واقعیتی روبرو شوید که به هیچ عنوان انتظارش را نداشتید، این مورد از کتاب هایی که باید پیش از مرگ بخوانید را از دست ندهید!

5. موش‌ها و آدم‌ها

بهترین کتابهایی که قبل از مرگ باید خواند | لیست کتاب هایی که باید قبل از مرگ خواند - موشها و آدمها

حتماً نام این مورد از لیست کتاب‌ هایی که قبل از مردن باید مطالعه کنید، به گوشتان آشناست. کتاب موش‌ها و آدم‌ها، اثری فوق‌العاده تأثیرگذار از ادبیات کلاسیک امریکاست. داستان دو مرد درمانده، که می‌کوشند به هر ترتیبی که شده جای خود را در جهانی پیدا کنند که هیچ ارزشی برای آنها یا امید و آرزوهایشان قائل نیست.

  بیوگرافی بیلی ایلیش؛ زندگی و حرفه، آهنگ ها و حقایق جالب

«موش‌ها و آدم‌ها» داستان دو کارگر مزرعه را روایت می‌کند که در دوره رکود بزرگ اقتصادی امریکا به دنبال کار در یک مزرعه هستند. جرج میلتون، کارگری زیرک با روحیه ملایم و دلسوز، به همراه رفیقش لنی اسمال به کالیفرنیا سفر می‌کند، به امید اینکه با درآمد فصلشان بتوانند مزرعه‌ای برای خود راه اندازی کنند و سر و سامانی بگیرند. لنی مردی تنومند اما کندذهن است که به تنهایی نمی‌تواند در دنیای خشن تاب بیاورد. او رویای مزرعه‌ای را در سر دارد که جرج قولش را داده.

ولی دنیایی که در آن سختی‌ها و مصائب، فساد و رکود حکم‌فرما هستند، جایی برای رویاپردازی باقی نگذاشته اند. نویسنده فوق‌العاده محبوب امریکایی، جان اشتاین بک، در کتاب موش‌ها و آدم‌ها مفاهیمی از جمله تنهایی، تبعیض و درماندگی را با هنرمندی در قالب داستانی بسیار ساده روایت می‌کند که پتانسیل به گریه انداختن مخاطب را دارد.

4. در انتظار بوجانگلز

کتاب‌ هایی که قبل از مردن باید مطالعه کنید - در انتظار بوجانگلز

هیچ چیز در این کتاب مطابق انتظار شما پیش نخواهد رفت! کتاب «در انتظار بوجانگلز» اثر اولیویه بوردو، روایت زندگی فوق العاده عجیب و غریب یک خانواده سه نفره است. پسر کوچکی که والدینش را قهرمانان زندگی خود می‌داند. پسرک از دفترچه یادداشت‌های پدرش ژرژ و عشق حماسی او می‌گوید، از مادر فوق العاده بیش فعالش، درنای خانگی‌شان «مادموازل» و رقص‌های گاه و بیگاه برای بازگشت «مستر بوجانگلز».

سیر داستان، با ترکیب خنده‌دار و فوق‌العاده جذابی از جنون، عشق دیوانه‌وار، بیخیالی محض و مالیخولیا پیش می‌رود و در یک نقطه، ضربه‌ای سهمگین به مخاطب وارد می‌آورد. کتاب در انتظار بوجانگلز، هم طعم شیرین یک داستان رمانتیک فرانسوی را در پاریس به شما می‌چشاند و هم تلخی ذهن انسانی که خودش را گیر انداخته است و با واقعیت دنیا درگیر می‌شود.

کتاب شاهکار اولیویه بوردو، قطعاً یکی از متأثر کننده‌ترین کتاب‌های جهان است. در طی مطالعه این کتاب هر حسی را تجربه خواهید کرد: خنده، گیجی، سردرگمی، حیرت، اندوه و وحشتی که بر یک خانواده سایه افکنده است.

  لیست 10 کانال سریال ایرانی | برترین چنل تلگرامی سریال های ایرانی کدام است؟

3. فال نیک

کتاب‌ هایی که قبل از مردن باید مطالعه کنید - فال نیک

دنبال کتابی هستید که در عین بیان یک داستان زیبا، هم شما را بخنداند و هم به فکر ببرد؟ «فال نیک» اینجاست، دنبال چه می‌گردید؟!

شاهکار تری پرچت و نیل گیمن، یکی از کتاب‌هایی است که باید پیش از مردن خواند. داستان فال نیک، درباره ارتباط بین فرشتگان و شیاطینی است که قرن‌هاست در زمین خدا زندگی می‌کنند و با خیر و شر در جناح یکدیگر درگیرند. در این کتاب، با فرشته نگهبان سابق دروازه شرقی باغ بهشت ازیرافیل، و همکار اهریمنی‌اش کراولی طرف خواهید بود: دو ماهیت کاملاً متفاوت که نقطه مقابل هم هستند و با این وجود، پس از تولد ضد مسیح (آنتی کرایست) تلاش می‌کنند باهم جلوی نابودی دنیا را بگیرند.

داستان فال نیک، مجموعه‌ای از شخصیت‌های رنگارنگ از پس زمینه‌ها و قشرهای مختلف را دربر دارد. بیان طنز آمیز این کتاب، استادانه به مفهوم جامعه و مذهب می‌پردازد و این نکته را در تک تک جملات کتاب به شما یادآوری می‌کند: «هیچ خیر و شر مطلقی وجود ندارد.» نگاهی به بریده زیر از این کتاب بیندازید تا متوجه منظور شوید…

ازیرافیل پرسید: «اگه بچه به طور شیطانی تربیت نشه، چه بلایی سرش میاد؟

– هیچ‌چی، روحش هم خبردار نمی‌شه.

– اما ژنتیک…

کرولی گفت: «با من از ژنتیک حرف نزن. چه ربطی داره؟ شیطان بزرگ رو ببین. اول فرشته بود و بعد تبدیل شد به شرور بزرگ. اگه بخوای به ژنتیک فکر کنی، پس این بچه فرشته می‌شه. به‌هرحال پدرش قدیم‌ها در بهشت بروبیایی داشته. اینکه بگیم چون پدرش شیطان شده این بچه هم تبدیل به شیطان می‌شه، مثل اینه که بگیم یه موش دم‌بریده صاحب یه بچه‌ی بدون دم می‌شه. باور کن تربیته که مهمه.»

2. مرد 100 ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

کتابی که قبل از مرگ باید خواند | کتاب‌ هایی که پیش از مرگ می توانند زندگی تان را تغییر دهند- مرد 100 ساله ای که از پنجره پرید و ناپدید شد

طنز بی نظیری که نظیرش را پیدا نخواهید کرد! ملغمه ای از روایت خنده دار پیرمردی به نام آلن، ماجراهای فرار او از خانه سالمندان و وقایع تاریخی که نویسنده حسابی آنها را دستکاری کرده است.

  15 چهره برتر از خوانندگان زن ترکیه؛ با بهترین خواننده های زن ترکیه آشنا شوید

نویسنده خوش فکر سوئدی یوناس یوناسون، داستان آلن کارلسون 99 ساله را بیان می‌کند که در روز تولد 100 سالگی اش فلنگ را بسته و از آسایشگاهش فرار کرده است. در طی داستان، آلن با شخصیت‌های رنگارنگی آشنا می‌شود که هریک در نوع خود عجیبند؛ مردی که در هر رشته ای مدرک کارشناسی دارد، زنی که حیوان خانگی اش یک فیل است، و پای چمدانی هم وسط می‌آید که به یکی از کارتل‌های بزرگ مواد مخدر تعلق دارد.

یوناسون در طی کتاب «مرد 100 ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» روایت حال و گذشته را به صورت متناوب تحویل مخاطب می‌دهد. آلن که زمانی متخصص ساخت انواع بمب و مواد منفجره بوده، تقریباً در تمامی وقایع تاریخی بعد از جنگ جهانی اول نقشی داشته و حتی با استالین سر یک میز شام خورده!

کتاب «مرد 100 ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» برای هر مخاطبی در هر سن و سالی، فوق العاده جذاب خواهد بود. از آن کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند و بعد از شروع، دیگر نمی‌توانید آن را زمین بگذارید.

1. انسان در جستجوی معنا

کتابی که قبل از مرگ باید خواند | کتاب‌ هایی که پیش از مرگ می توانند زندگی تان را تغییر دهند - انسان در جستجوی معنا

«آیا این همه رنج‌ها و مرگ‌هایی که در پیرامون ماست معنایی دارد؟» زیرا اگر در این همه رنج و مرگ معنایی نباشد، پس در بقا و ماندگاری هم معنایی نخواهد بود. و اگر معنای زندگی به این تصادفات بستگی داشته باشد، چه از آن نجات یابیم و چه نیابیم، زندگی ارزش زیستن را نخواهد داشت!

یکی از کتاب‌هایی که سطح آگاهی‌تان را بالا می‌برد، اولین مورد از لیست امروز ماست. برترین کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، کتاب فوق‌العاده قدرتمند و تأثیرگذار «انسان در جستجوی معنا» اثر روانشناس آلمانی، دکتر ویکتور فرانکل. این کتاب با روایت داستان واقعی تجربه‌های شخصی دکتر فرانکل به عنوان یک زندانی در اردوگاه‌های آلمان نازی شروع می‌شود. در ادامه، در می‌یابیم دکتر فرانکل چگونه در تقلا برای زندگی و در شرایطی که هیچ یک از حقوق طبیعی انسانی در آن رعایت نمی‌شود، هدفی برای زندگی می‌یابد و در میان جنایات و درماندگی هولناکی که هرروزه با آنها روبروست، معنای حیات انسانی را درک می‌کند.

  محبوب ترین برنامه های تبدیل عکس به نقاشی سیاه قلم

سرگذشت دکتر فرانکل نه تنها مهر تایید محکمی بر استقامت روح انسان می‌زند، بلکه ماهیت رنج و اهمیت آن در معنای زندگی را نیز بیان می‌کند. به عقیده نویسنده، در سرشت تمامی انسان‌ها اشتیاق شدیدی برای کشف معنای زندگی وجود دارد. همین اشتیاق و محرک، باعث می‌شود حتی از سخت ترین شرایط نیز جان سالم به در ببرد.

دکتر فرانکل که به عنوان یکی از زندانیان نازی‌ها وقایع وحشتناک زیادی را از سر گذرانده، دیدگاه جالب و منحصر به فردی نسبت به ماهیت وجود انسان دارد. بیان کتاب، عمیق و دقیق است. ایده‌های فرانکل در «انسان در جستجوی معنا»، یکی از کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند، بر چندین نسل از مخاطبان اثر گذار بوده اند. این اثر از جمله تاثیرگذار ترین کتاب های دنیا به حساب می‌آید و پر از دانش و خرد فرانکل، به همراه حس همدردیست. از لحظه ای که این کتاب را به دست بگیرید، احساس ارتباط با وجود خودتان و با دنیای اطراف و هر آدمیزادی که اطراف شماست، پررنگ خواهد شد.

سخن آخر

جای جمله معروف دکتر در سریال محبوب Dr. Who اینجا خالی است: «داخلش خیلی بزرگتر از بیرونشه!»

لیست 10 کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید، تنها جنبه سرگرمی ندارد. بلکه از لحظه ای که مشغول مطالعه می‌شوید، از زمان و مکان عبور خواهید کرد و خود را در دنیای کتاب خواهید یافت. با شخصیت‌ها ماجراها را تجربه کنید، احساسات جدید را دریابید، به عواطف و افکار خودتان پی ببرید، بخندید و اشک بریزید و از اینکه انسان هستید لذت ببرید!

به نظر شما چه کتابی وجود دارد که همه باید قبل از مرگ حداقل یک بار بخوانند؟ در بخش نظرات، کتاب مورد علاقه خود را به ما معرفی کنید!

  بهترین فیلم های علمی تخیلی برای هر نوع سلیقه ای | لیست فیلم های علمی تخیلی برتر

سؤالات متداول

چگونه لیست کتاب هایی که باید قبل از مرگ بخوانیم را انتخاب کنیم؟

انتخاب لیست کتاب‌ها، کاملاً به خود شما و روحیاتتان بستگی دارد.
به علایق خود فکر کنید. چه چیزهایی را دوست دارید؟ چه موضوعاتی برای شما جالب هستند؟
به اهداف خود فکر کنید. آیا می خواهید دیدگاه خود را نسبت به جهان گسترش دهید؟ آیا می خواهید در مورد یک موضوع خاص بیشتر بدانید؟
سطح مهارت خود را در نظر بگیرید. اگر سطح مهارت شما در خواندن پایین است، ممکن است بخواهید با کتاب های ساده تر شروع کنید.

کجا می توانم کتاب هایی که باید قبل از مرگ بخوانم را پیدا کنم؟

شما می‎‌توانید کتاب‌های لیست امروز را از فروشگاه‌های سراسر کشور، یا آنلاین شاپ‌های معتبر خریداری کنید. همچنین سرویس‌هایی مانند فیدیبو و طاقچه، پلتفرم‌هایی برای مطالعه آنلاین و به اشتراک گذاری کتاب در اختیار شما خواهند گذاشت.

چطور از کتاب هایی که باید قبل از مردن بخوانیم لذت ببریم؟

زمانی را برای خواندن اختصاص دهید. خواندن کتاب های خوب زمان می برد، بنابراین مهم است که زمان کافی برای آنها اختصاص دهید.
در جای آرام بخوانید. هنگامی که می خواهید کتاب بخوانید، در جایی آرام بنشینید که حواس شما پرت نشود.
از یادداشت برداری استفاده کنید. اگر چیزی را در کتاب متوجه نمی شوید یا می خواهید بعداً به آن مراجعه کنید، از یادداشت برداری استفاده کنید.
با دیگران در مورد کتاب ها صحبت کنید. صحبت کردن در مورد کتاب ها می تواند به شما کمک کند تا آنها را بهتر درک کنید.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا