بدترین هاترین هاسرگرمیفناوری

12 کشور با بدترین اینترنت جهان | کدام کشور ضعیف ترین اینترنت دنیا را دارد؟

5
(1)

تا به حال برای شما پیش آمده که در لحظاتی حساس، اتصال اینترنتتان را از دست بدهید و با خود بگویید: «ای وای، من بدترین اینترنت جهان را دارم!!»

تصورش را داشته باشید که در هر روز، چندنفر در سراسر دنیا از سرعت اینترنت می‌نالند و به علت قطعی مداوم، از انجام کارهای مهم یا امتحان‌های آنلاین بازمی‌مانند. احتمالاً شما هم تجربه‌های مشابهی داشته باشید و سرعت اینترنت، حسابی روی اعصابتان رفته باشد. حالا تصور کنید کشورهایی که ضعیف ترین اینترنت دنیا را دارند درچه حالی هستند.

در مقاله امروز نجوافکت، لیست کشورهایی با سرعت اینترنت بسیار پایین را بررسی خواهیم کرد، شاید کمی به اوضاع اینترنت کشور خودمان امیدوار شویم!

12 کشور با بدترین اینترنت جهان

فرقی ندارد کجاباشید. هیچ تضمینی وجود ندارد که اینترنت ناگهان تصمیم نگیرد سر ناسازگاری بگذارد و روی اعصاب شما برقصد. اما 12 کشور لیست امروز، کندترین و ضعیف‌ترین اینترنتی را دارند که می‌توانید تصورش را بکنید. با ما همراه باشید تا ببینیم سایت SpeedTest، درباره کندترین اینترنت های دنیا چه آماری اعلام کرده است.

  13 بازی عجیب اندروید، با عجیب غریب ترین بازی های موبایل آشنا شوید!

1. ونزوئلا (Mbps 3.31)

لیست کشورهای با سرعت اینترنت پایین

بله، ونزوئلای محترم با وجود آبشار آنجل و سواحل کارائیب، مردم خونگرم و مهمان نواز، بدترین اینترنتی را دارد که حتی در خواب هم تصورش را نمی‌کنید.

این کشور نه تنها پایین‌ترین پهنای باند جهان را دارد، بلکه اتصال در این کشور به شدت دچار نوسان است و قطعی به فراوانی رخ می‌دهد. دلیلی که باعث شده ونزوئلا در صدر لیست بدترین اینترنت جهان قرار بگیرد، خطاهای زیرساختی است. ونزوئلا در حال حاضر در بحبوحه بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرار دارد و همه بخش‌های کشور، از قسمت تکنولوژی گرفته تا صنایع مخابرات، با مشکلات عدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

2. لیبی (Mbps 3.81)

کندترین اینترنت های دنیا

در کشوری که مدت‌ها تحت سلطه دیکتاتور قذافی بوده است، انتظار دیگری به جز یکی از بدترین اینترنت جهان را نمی‌شود داشت. در کشوری که حداقل 90 درصدش بیابان است و خشونت در آن بیداد می‌کند، بی کیفیت ترین اینترنت جهان چیز عجیبی نیست. سرعت اینترنت این کشور در طی دهه اخیر نه تنها افزایشی نداشته بلکه عزمش را برای پسرفت جزم کرده است.

3. الجزایر (4.10 Mbps)

ضعیف ترین اینترنت دنیا

یک کشور دیگر در شمال افریقا که علاوه بر بدترین اینترنت جهان، با مشکلات فراوان دیگری مانند آدم ربایی، راهزنی، تروریسم و غیره نیز درگیر است که آن را به یکی از ناامن‌ترین مناطق دنیا نیز بدل کرده اند.

اینترنت الجزایر بیشتر به مانند یک شوخی می‌ماند تا اتصالی واقعی که یک کشور را به دنیای بیرون وصل کند. اخیراً دولت این کشور، اقدام‌هایی برای محدودسازی و سانسور شدید اینترنت انجام داده است تا با تروریسم و مسائل پیش پاافتاده‌ای مانند تقلب دانش آموزان در امتحان مقابله کند. اما پایین ترین سرعت اینترنت در جهان، پاسخگوی نیاز جمعیت 8 میلیون کاربر این کشور نیست.

  بهترین انیمه های ترسناک | 10 انیمه ترسناکی که شما را از خواب می اندازند!

4. لبنان (Mbps 4.51)

فهرست کشورهای با کندترین سرعت اینترنت

در نقطه تلاقی خاورمیانه با غرب و ارتباط جهان باستان با دنیای مدرن، کشور لبنان با اینترنت افتضاحش قرار دارد. درحال حاضر، لبنان همچنان با یکی از بدترین اینترنت جهان، اوضاع وخیمی را می‌گذراند اما می‌کوشد با استفاده از تکنولوژی‌های جدید (از جمله کابل‌های فیبر نوری) که گویی سرعت بالایی برای اینترنت به همراه دارند، پیشرفتی در موقعیتش حاصل کند.

البته شبکه‌های تاسیسات فیبر نوری هنوز خیلی راه دارند تا به مرحله بهره برداری برسند و شهروندان لبنانی را از لیست کشورهای با سرعت اینترنت پایین نجات بدهند.

5. بولیوی (Mbps 4.81)

فهرست کشورهای با کندترین سرعت اینترنت

بولیوی شاید با مناظر طبیعی خارق العاده، روستاهای شیک و کوهستان‌های زیبایش یکی از شیک‌ترین چشم اندازهای دنیا را داشته باشد، اما با وجود بدترین اینترنت جهان می‌تواند موقعیت خوبی نیز برای دوری از زندگی دیجیتال فراهم بیاورد.

اخیراً مخابرات بولیوی خبر از نصب شبکه فیبر نوری جدیدی داده است که در سراسر کشور گسترده خواهد شد. به علاوه ادعا می‌شود اولین ماهواره این کشور نیز امکانات اینترنت 4G با سرعت بالای 100 Mbps را برای شهروندان برخی مناطق به ارمغان بیاورند. با این وجود، این اخبار هنوز در سطحی به حقیقت بدل نشده اند که با اطمینان بتوان گفت بولیوی گامی در جهت بهبود یکی از بی کیفیت ترین اینترنت های جهان برداشته باشد.

6. مصر (Mbps 5.15)

بدترین کشورها از نظر سرعت اینترنت

از زمان قطعی سراسری اینترنت در مصر در سال 2011 زمان زیادی می‌گذرد و امروزه بیشتر مصری‌ها تا حدودی از بدترین اینترنت جهان نجات پیدا کرده اند. اما با وجود دسترسی بخش زیادی از جمعیت به ADSL و دیتای تلفن همراه، سرعت اینترنت همچنان تا حد زیادی فاجعه است و ممکن است در میان یک امر مهم، به فنا برود و کاربر بیچاره را نیز به فنا بدهد.

  بهترین سریال ترسناک چیست؟ معرفی 28 تا از ترسناک ترین سریال های دنیا

مشکل بزرگتری که در مصر وجود دارد، سانسورهای شدید بر روی برخی وبسایت‌ها و نشریات است. البته ما با این پدیده بیگانه نیستیم و می‌دانیم ترکیب کندترین اینترنت های دنیا با سانسور، اصلاً چیز جالبی از آب درنمی‌آید.

7. سورینام (Mbps 5.23)

بدترین اینترنت دنیا

سورینام به مهمان نوازی اش در میان کشورهای امریکای جنوبی معروف است، اما اینترنت آن قطعاً چیزی نیست که از مهمانان پذیرایی خوبی به عمل بیاورد.

کمتر از نصف جمعیت سورینام به اینترنت دسترسی دارند، بنابراین به محض اینکه از منطقه شهری قدمی آن طرف تر گذاشته شود سرعت اینترنت کاهش وحشتناکی خواهد داشت و به احتمال صددرصد قطع خواهد شد. اگر زمانی گذرتان به سورینام و پایین ترین سرعت اینترنت در جهان افتاد و خیلی ناراحت شدید، چندتا میوه گرمسیری آبدار بزنید شاید حالتان بهتر شد.

8. ازبکستان (5.30 Mbps)

پایین ترین سرعت اینترنت دنیا

این کشور آسیای مرکزی که زمانی بخشی از جاده ابریشم و حتی شوروی سابق بوده، از لحاظ اینترنت واقعاً تعریفی ندارد. پهنای باند فوق العاده کند، اتصال ازبکستان را به یکی از بدترین اینترنت جهان تبدیل کرده است. نکته فاجعه آمیز اینجاست که بسیاری از اپلیکیشن‌های ارتباطی مانند واتساب، وایبر و تلگرام هم در آن مسدود هستند (چقدر آشناست).

9. موزامبیک (5.51 Mbps)

بی کیفیت ترین اینترنت جهان

در این کشور جنوب آفریقایی، مردم به زبان پرتغالی از بدترین اینترنت جهان شکایت می‌کنند. درحال حاضر موزامبیک یکی از فقیرترین کشورهای دنیا نیز به حساب می‌آید، حتی با وجود جاذبه‌های توریستی فراوانی که پتانسیل جذب ثروت فراوان برای این کشور را دارند.

در سرتاسر کشور سرعت اینترنت تعریفی ندارد. اگر در شهر ماپوتو باشید، شاید اندکی سرعت دیتا بالا برود. کافه‌هایی هم هستند که اینترنت وایرلس قابل تحملی ارائه می‌دهند.

  10 کانال سریال ترکی در تلگرام | معرفی کانال های دانلود فیلم و سریال ترکیه ای

10. نیکاراگوئه (5.75 Mbps)

کندترین اینترنت های دنیا

نیکاراگوئه برای بسیاری از توریست‌ها مقصد محبوبی به حساب می‌آید. هزینه سفر و قیمت‌ها در این کشور پایین است، تا دلتان بخواهد مناظر طبیعی عالی دارد و سرعت اینترنت… بیخیال، داشتیم درباره مناظر طبیعی حرف می‌زدیم.

یکی از دلایلی که باعث شده نیکاراگوئه اتصال بدترین اینترنت جهان را داشته باشد قطعی‌های مداوم برق هستند. عجیب است که با این وجود، تعداد کارکنان دورکار در این کشور رو به افزایش است. البته اگر اینترنتی با سرعت بالاتر از 2 مگابایت بر ثانیه نیاز داشته باشند، به جای وای فای بایستی سراغ دیتای اپراتورهای تلفن همراه بروند.

11. هندوراس (5.86 Mbps)

بدترین اینترنت جهان

درحال حاضر، هندوراس به عنوان یکی از خشن‌ترین کشورهای امریکای مرکزی شناخته شده، اما هنرهای دیگری هم دارد که یکی از آنها، بدترین اینترنت جهان است.

به لطف برنامه «بهسازی اینترنت» دولت این کشور، در بیشتر میدان‌ها و پارک‌های ملی این کشور اینترنت وای فای رایگان در دسترس است. تقریباً تمام کشور، یکی از کندترین اینترنت های دنیا را دارد اما در شهرهای بزرگ، سرعت اینترنت کمی قابل تحمل‌تر می‌شود.

12. پاکستان (5.95 Mbps)

ضعیف ترین اینترنت دنیا

پاکستان و همسایه آن یعنی هند، در طی سال‌های اخیر مشکلات زیادی با اینترنت خود داشته اند که در اثر دخالت‎‌های دولت، به یکی از کندترین اینترنت های دنیا تبدیل شده است. تنها در سال 2017، اینترنت هند 29 مرتبه قطعی را تجربه کرد. البته سرعت 17 Mbps اتصال در هند، در مقایسه با پاکستانی که سرعت اینترنت آن از 6 Mbps تجاوز نمی‌کند سرعت آبرومندانه‌ای به حساب می‌آید.

کندی سرعت اینترنت در پاکستان را می‌توان به دلیل از کار افتادن سیستم فیبر نوری زیردریایی ربط داد. تا زمانی که سیستم کابل‌های اپتیکال تعمیر نشود، نمی‌توان انتظار داشت که پاکستان از فهرست کشورهای با کندترین سرعت اینترنت نجات پیدا کند.

  4 ابزار تبدیل ویدیو به متن در آیفون: بهترین ابزار تبدیل صوت به متن در iOS چیست؟

سخن آخر

در دنیایی که همه چیز بر پایه اینترنت می‌گردد و تقریباً 90 درصد امور به صورت آنلاین انجام می‌شود، سرعت پایین و پهنای باند کم نه تنها اختلال شدیدی در همه چیز به وجود می‌آورد بلکه می‌تواند فاجعه آمیز باشد. مقیاس این فاجعه ممکن است پاس نشدن یک دانشجو در امتحانش باشد، یا چیزی عظیم مثل عدم اطلاع رسانی شرایط اضطراری و بروز حوادث جبران ناپذیر.

در مقاله امروز نجوافکت، نگاهی داشتیم به کندترین اینترنت‌های دنیا که حداکثر پهنای باندشان با هزار زور و زحمت، از 6 مگابیت بر ثانیه بالاتر نمی‌رود. با این اوصاف شاید بتوانیم اندکی امید به اینترنت ایران پیدا کنیم.

سؤالات متداول

بدترین اینترنت جهان متعلق به کدام کشورهاست؟

طبق گزارش Speedtest Global Index در ماه ژانویه ۲۰۲۴، بدترین اینترنت دنیا متعلق به کشور کوبا است. میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در کوبا ۱.۸۵ مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود آن ۱.۵۵ مگابیت بر ثانیه است.

چه عواملی بر سرعت اینترنت یک کشور اثر می‌گذارند؟

عوامل فنی: این عوامل شامل زیرساخت‌های فیزیکی اینترنت، مانند کابل‌های زیردریایی، ایستگاه‌های فرستنده و گیرنده، و تجهیزات شبکه است. همچنین، شامل فناوری‌های مورد استفاده برای انتقال داده‌ها، مانند فناوری فیبر نوری، فناوری بی‌سیم، و فناوری ماهواره است.
عوامل اقتصادی و سیاسی: این عوامل شامل هزینه‌های دسترسی به اینترنت، سیاست‌های دولت‌ها در مورد اینترنت، و وضعیت اقتصادی کشورها است.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  سفر به اعماق تاریخ | قدیمی ترین کشور جهان و کهن ترین تمدن دنیا کدام است؟

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا