کشورهاتاریخ و فرهنگترین هاسفر و گردشگریمحبوب ترین ها

امن ترین کشور دنیا برای زندگی، کار و تحصیل | معرفی رتبه بندی 10 کشور ایمن

0
()

هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات، بسیاری از مردم ایمنی مقصد را اولویت اصلی‌شان قرار می‌دهند. چه قصد سفر داخل کشور داشته باشید و چه بخواهید از ورای مرزها بازدید کنید، خیلی مهم است که امن ترین کشور را انتخاب کنید.

خوشبختانه برای افرادی که به دنبال سفر با خیال راحت هستند، شاخص صلح جهانی شناخته شده (GPI) اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب امن ترین کشور جهان ارائه می‌دهد.

انجام تحقیقات مفصل درباره مکان‌های خاص و در نظر گرفتن عوامل خطر شخصی، در تعیین امن ترین کشورهای دنیا بسیار مهم است. وقتی صحبت از ایمنی به میان می‌آید، مسافران مختلف الزامات و ترجیحات متفاوتی خواهند داشت. زمانی که اولویت‌ها و انتظارات مردم را معیار انتخاب امن ترین کشور قرار دهیم، تعیین امن ترین کشور آسان‌تر خواهد بود.

لیست امن ترین کشورهای جهان در نجوافکت بر اساس استانداردهای ایمنی پذیرفته شده در سطح جهانی تهیه شده است. به نظر شما کدام کشورها در این لیست قرار خواهند داشت؟ ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید درست حدس زده‌اید یا خیر.

معیار تعیین امن ترین کشور چیست؟

آرام‌ترین و امن ترین کشور جهان بر اساس شاخص جهانی صلح (GPI) برگزیده می‌شود. موسسه اقتصاد و صلح که خود را یک سازمان مستقل، غیرحزبی و غیرانتفاعی متعهد به اصلاح نگرش جهانی به صلح می‌داند، هرساله گزارشی از لیست امن ترین کشورهای جهان ارائه می‌دهد. طبق معیارهای این سازمان، رفاه و آرامش بایستی برای جامعه قابل دستیابی و ملموس باشد.

  حقایق جالب درباره روز شکرگزاری: از ریشه های مذهبی تا تاثیر فرهنگی

موسسه اقتصاد و صلح طبق این ارزیابی سالانه، 163 کشور را بر اساس میزان صلح آمیز بودن آنها رتبه بندی می‌کند. بر اساس درجه ایمنی، 163 کشور و قلمرو مستقل (که مجموعا 99.7 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند) توسط GPI رتبه بندی شده اند.

تعداد درگیری‌های خشونت‌آمیز (اعم از داخلی و خارجی)، میزان بی‌اعتمادی، بی‌ثباتی سیاسی، احتمال حملات تروریستی، تعداد قتل‌ها و درصد هزینه‌های نظامی از تولید ناخالص داخلی (GDP) از جمله شاخص‌های مورد استفاده برای تدوین GPI هستند. بنابراین می‌توان معیارها را در سه دسته اصلی قرار داد: عملکرد نظامی، امنیت اجتماعی و درگیری بین‌المللی مداوم. بر اساس همین عوامل می‌توان ایمن‌ترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان را تعیین نمود.

معیارهای سنجش GPI برای تعیین امن ترین کشور ها

  • سطح درگیری داخلی: درگیری‌های مسلحانه در داخل کشور چقدر و با چه شدتی رخ می‌دهد؛
  • نرخ قتل: میزان مرگ و میرهای غیرقابل توجیه به ازای هر 100000 نفر؛
  • جرایم خشن: فراوانی سرقت، حمله و سایر جرایم خشونت آمیز؛
  • هزینه‌های نظامی: مقدار و قیمت نیروهای مسلح یک کشور؛
  • امنیت داخلی: کارآمدی دستگاه‌های قانونی و انتظامی؛
  • بی ثباتی سیاسی: درجه ثبات سیاسی و تشویش عمومی ناشی از خشونت.

طبق امتیاز GPI، شانزده کشور از 20 امن ترین کشور جهان در اروپا جای دارند. در بین 20 کشور برتر نیز تنها کانادا، سنگاپور، نیوزلند و قطر در قاره اروپا نیستند.

لیست امن ترین کشور جهان در سال 2024

1. ایسلند، امن ترین کشور دنیا

امن ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت، ایسلند

ایسلند به دلیل ترکیب استثنایی از نرخ پایین جرم و جنایت، انسجام اجتماعی بالا و فضای سیاسی باثبات، به عنوان امن ترین کشور دنیا شناخته می‌شود. هم ساکنان و هم گردشگران، احساس امنیت عمومی را تأیید می‎‌کنند. ایسلند به دلیل مناظر شگفت انگیز، فرهنگ پویا، انسجام اجتماعی قوی، نرخ پایین جرم و جنایت و فضای سیاسی آرام، مقصدی عالی برای هر کسی است که به دنبال آرامش و ماجراجویی است.

  جدیدترین سریال های نتفلیکس در ۲۰۲۴؛ معرفی 15 تا از سریال های جدید Netflix

در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، ایسلند نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. برخلاف شهرهای دیگر، جرایم خشن بسیار کم بوده و موارد دزدی یا خرابکاری نیز به ندرت اتفاق می‌افتد. انسجام اجتماعی و همبستگی، در نتیجه کوچک بودن جمعیت این کشور به دست آمده است. ایسلندی‌ها تمایل دارند مراقب یکدیگر باشند و همین امر، محیطی امن و خوشایند را برای مردم محلی و بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

دموکراسی، آزادی و احترام به حقوق بشر، فضای سیاسی باثباتی را برای ایسلند به همراه داشته ‌اند. هم مردم محلی و هم میهمانان، در این فضای باثبات سیاسی احساس امنیت دارند. مردم این کشور، اهمیت زیادی برای فرهنگ و تاریخ خود قائلند. این علاقه و احترام در سنت‌های خاص اسکاندیناویایی جمعیت کوجک ایسلندی به روشنی دیده می‌شود.

2. دانمارک در جایگاه دوم امن ترین کشور جهان

امن ترین کشورهای جهان 2023، دانمارک

عوامل متعددی از جمله سطح بالای رفاه و امکانات زندگی، سیستم خوب اداری کشور و سیاست باثبات، دانمارک را به دومین مورد در لیست امن ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده‌اند. این مولفه‌ها فضایی ایجاد می‌کنند که در آن هم افراد محلی و هم توریست‌ها در دانمارک که یکی از شادترین کشورهای جهان نیز به حساب می‌آید، از احساس امنیت و آرامش برخوردار می‌شوند.

سواحل پاکیزه و مسحورکننده، خیابان‌های زیبای کپنهاگ، مؤسسات کارآمد، کیفیت بالای زندگی و سیستم سیاسی باکفایت دانمارک، سبب شده‌اند تا این کشور به عنوان یکی از امن‌ترین و دوستانه‌ترین کشورها در جهان شهرت یابد. سیستم سیاسی این کشور مبتنی بر چارچوب کاری دموکراتیک، باثبات، احترام به حقوق بشر و همچنین پاسخگویی به نیازهای ملت شکل گرفته است.

  کوتاه قدترین مرد ایران کیست؟ | 9 کوتاه قد ترین مرد جهان

شهرت دانمارک به عنوان یکی از امن ترین کشور ها، عمدتاً به دلیل شیوه‌های مطلوب اداره کشوری آن است که شامل یک سیستم حقوقی قوی، خدمات عمومی مؤثر و برنامه‌های گسترده کمک‌های اجتماعی می‌شود. مردم با اعتماد به مؤسسات دولتی و زیرساخت‌های قابل اعتماد کشور، برنامه زندگی منظم و پایداری برای خود دارند. به علاوه توریست‌ها نیز از آرامش و آسایش خود در طی بازدید از این کشور مطمئن هستند.

3. ایرلند در میان امن ترین کشورهای دنیا

امن ترین کشور جهان برای زنان، ایرلند

مردم مهربان، زیبایی نفس گیر و تاریخ گسترده ایرلند، باعث شده اند تا به عنوان یکی از امن ترین کشور ها و مقصدی محبوب برای گردشگری تبدیل شود. این مولفه‌ها درکنار هم محیطی را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود مهمانان احساس امنیت داشته باشند و مورد استقبال جامعه بومی قرار گیرند.

مردم ایرلند به گرمی، صمیمیت و مهمان نوازی‌شان معروف هستند. زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده این کشور در سواحل ناهموار، صخره‌های بلند، تپه‌های سرسبز و دریاچه‌های دوست‌داشتنی آن مشهود است. تاریخ غنی ایرلند به جاذبه‌های گردشگری این کشور عمق و شخصیت بیشتری می‌بخشد و گذشته را با خرابه‌های باستانی، قلعه‌های قرون وسطایی و مکان‌های تاریخی زنده می‌کند.

به علاوه نرخ جرم و جنایت در ایرلند بسیار پایین است. در سال 2018، در سراسر ایرلند تنها 33 مورد قتل اتفاق افتاد. این عدد، برابر با 1 در 100 هزار بود که حتی از آستانه جهانی نیز پایینتر است. طبق آمار سازمان ملل متحد، ایرلند از نظر پایین بودن سطح جرم و جنایت در رتبه دوم امن ترین کشور جهان قرار دارد. سیاست نظامی این کشور، بی‌طرف بوده و عضو NATO نیز به حساب نمی‌آید.

  حقایق عجیب از گودال ماریانا | جیمز کامرون در عمیق‌ترین نقطه زمین چه می‌کرد؟

4. نیوزلند

امن ترین کشور جهان، نیوزیلند

نیوزلند در کنار زیبایی و فعالیت‌های فراوان در فضای باز، به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگری شناخته شده است. علاوه بر مناظر خیره کننده، این کشور جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام به مسافران احساس امنیت می‌دهد و امکان کاوش بدون ممانعت را فراهم می‌کند.

وقتی صحبت از آمار جرم و جنایت می‌شود، نیوزلند اغلب در لیست امن ترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار می‌گیرد. در مقایسه با بسیاری از کشورها، نرخ عمومی جرم و جنایت خیلی پایین است و جنایات خشونت آمیز به ندرت روی می‌دهند.

فضای سیاسی باثبات این کشور از دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق بشر حمایت می‌کند. نیوزیلند سابقه طولانی حکومت صلح آمیز دارد و انسجام اجتماعی و امنیت به شدت توسط این ثبات سیاسی حمایت می‌شود.

مقامات مجری قانون نیوزلند به تخصص، سرعت و مشارکت خود در جامعه مشهور هستند. این رویکرد فعالانه برای اجرای پلیس، درک مردم از ایمنی را در سراسر کشور افزایش می‌دهد.

نیوزیلند از زیبایی طبیعی بی‌نظیری برخوردار است؛ از کوه‌های پوشیده از برف و دریاچه‌های خالص گرفته تا جنگل‌های بارانی سرسبز و سواحل بکر. ترکیب همه این جاذبه‌ها، به صنعت توریسم در این کشور رونق زیادی بخشیده‌اند. گزینه‌های قابل اعتماد سفر، اقامتگاه‌های درجه یک و خدمات گسترده برای توریست‌ها ارائه می‌دهد.

5. اتریش

امن ترین کشورهای جهان برای زندگی، اتریش

شهرهای جذاب، چشم‌اندازهای خیره‌کننده آلپ و میراث فرهنگی غنی… داریم از اتریش صحبت می‎کنیم. این کشور در اروپای مرکزی قرار گرفته است. نه تنها دستاوردهای معماری و مناظر شگفت انگیزی برای ارائه به گردشگران دارد، بلکه به آنها احساس امنیت و آرامش می‌دهد که اقامتشان را لذت بخش تر می‌کند. همین امر سبب شده تا اتریش به لیست امن ترین کشور های جهان راه یابد.

  بهترین فیلم های جنگی؛ معرفی 15 تا از برترین فیلمهای سینمایی جنگی

از نظر آمار جرم و جنایت، سالهاست که از اتریش در جمع 5 امن ترین کشور جهان نام برده می‌شود. سرقت و سایر فعالیت‌های مجرمانه عموماً کم هستند و جرایم خشن به ندرت روی می‌دهند. دلیل امنیت و آسایش مثال زدنی، وجود زیرساخت‌های توسعه یافته و خدمات عمومی موثر در این کشور است.

اتریش فضای سیاسی پایداری دارد که با احترام به حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون ایجاد شده. ثبات سیاسی، انسجام اجتماعی و امنیت عمومی را برای ملت اتریش و توریست‌ها به ارمغان آورده است.

شهرهای اتریش از جمله وین، سالزبورگ و اینسبروک به بناهای تاریخی، مناظر فرهنگی پر جنب و جوش و معماری تاریخی مشهورند. مناظر آلپ اتریش هم واقعاً حیرت انگیزند، از قله‌های کوهستانی باشکوه و دریاچه‌های درخشان گرفته تا دره‌های سرسبز. موسیقی، هنر، ادبیات و غذای اتریش همگی منعکس کننده گذشته فرهنگی غنی این کشور هستند.

6. سنگاپور

سنگاپور در لیست امن ترین کشورهای دنیا

سنگاپور به عنوان امن ترین کشور آسیایی، از بهره وری و ایمنی شهری بالایی برخوردار بوده و یکی از تمیزترین و امن ترین شهرها در کل آسیا به شمار می‌آید. این کشور جزیره ای با ترکیب قوانین سختگیرانه برای حفظ آرامش و امنیت عموم و زیرساخت‌های استاندارد، محیطی بدون دغدغه و تنش برای توریست‌ها و مردم محلی به وجود آورده است.

شهرت سنگاپور برای ایمنی و نظم بیشتر به قوانین و مقررات سختگیرانه آن نسبت داده می‌شود. شهر به طور کلی از این تاکید بر نظم و قانون از نظر ایمنی و امنیت سود می‌برد. مسافرانی که به دنبال سفری آسان و ایمن هستند، سنگاپور را به دلیل قوانین سختگیرانه، زیرساخت‌های مرتب، مناطق عمومی امن، صحنه‌های متنوع آشپزی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی موثر، انتخاب می‌کنند.

مناطق عمومی در سنگاپور با در نظر گرفتن امنیت و ایمنی برنامه ریزی شده اند. احساس امنیت در خیابان‌های روشن، نظارت دوربین‌های مداربسته و حضور آشکار پلیس، امنیت عمومی را به خصوص در گشت‌وگذارهای آخر شب یا گردش تنهایی افزایش می‌دهند. به علاوه سنگاپور یکی از بزرگترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان را دارد که به افراد محلی و بازدیدکنندگان امکان دسترسی به خدمات درمانی و اورژانس درجه یک را می‌دهد.

  17 تا از نقاش های معروف تاریخ را بشناسید! + برترین آثار

7. پرتغال

پرتغال در لیست امن ترین کشورهای جهان

ساحل زیبا، شهرهای باستانی، دمای مطبوع و مردم مهمان نواز پرتغال، وطن کریس رونالدو را در جمع امن ترین کشور های اروپایی جا داده‌اند. این کشور در جنوب غربی اروپا قرار دارد و فضایی آرام و امن برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا در آن از روستاهای عجیب و غریب و مناظر خیره کننده لذت ببرند.

طبق آمار شاخص صلح جهانی، میزان درآمد ثروتمندترین خانوارهای جامعه تنها 7 برابر پایین‌ترین اقشار است. این آمار را دربرابر کشوری مانند ایالات متحده امریکا درنظر بگیرید که میزان درآمد اقشار متمول، بیش از 12 برابر سطوح کم درآمد برآورد شده است.

محیط باثبات اجتماعی و قانونی پرتغال، تأثیر بسزایی روی کاهش سطح جرم و جنایت دارند. بیش از 200 سال است که پرتغال به طور مستقیم درگیر هیچ جنگی نشده.. دولت این کشور روی حل مسائل از طریق مذاکره اصرار دارد.

8. اسلوونی

پر امنیت ترین کشور جهان، اسلوونی

اسلوونی گنجی پنهان در اروپای مرکزی است که بین ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی قرار گرفته و جمعیت آن تنها اندکی بیشتر از 2 میلیون نفر است. این کشور کوچک اما باشکوه با وجود زیبایی‌های طبیعی، فعالیت‌های تفریحی و فضایی دوستانه، به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان برای سفر به حساب می‌آید.

اسلوونی از نظر امنیت و ایمنی، میزان جرم و جنایت پایین، در بین پاک‌ترین کشورهای دنیا قرار دارد. نرخ قتل و جنایت در این کشور، 1.4 به ازای 100 هزارنفر تخمین زده می‌شود. این آمار در مقایسه با میانگین جهانی که 6.2 باشد، بسیار پایین است. دزدی و سایر فعالیت‌های مجرمانه نیز در سطح پایینی قرار دارد؛ به ویژه در مقایسه با شهرهای بزرگتر در کشورهای همسایه.

  11 تا از بزرگترین هکرهای دنیا | خطرناک ترین هکرهای جهان را بشناسید

سیستم حمل و نقل عمومی عالی و خدمات رفاهی، اسلوونی را به یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تبدیل کرده‌اند. بازدیدکنندگان به گزینه‌های حمل‌ونقل قابل اعتمادی دسترسی دارند که شهرهای بزرگ، روستاها و مقاصد گردشگری اسلوونی را از قطارها و اتوبوس‌های امروزی گرفته تا سفرهای زیبا با قایق و تله‌کابین به هم مرتبط می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که اسلوونی را به یکی از امن ترین کشورهای دنیا تبدیل می‌کند، سطح ثبات سیاسی آن است. درحال حاضر دولت اسلوونی چپ گرا و پیرو جنبش آزادی (GS) است. از سال 2004 تا کنون، این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا برشمرده می‌شود.

9. ژاپن

امن ترین کشور، ژاپن

ژاپن زیبا با تاریخ و فرهنگی غنی، زیرساخت‌های پیچیده، سیاست صلح طلبانه و نرخ بسیار پایین جرم و جنایت، شهرت شایسته ای به عنوان یکی از امن ترین کشورهای دنیا دارد. این کشور در شرق آسیا فضای امن و دوستانه ای را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا در آن از جاذبه‌های متنوع آن، از معابد آرام کیوتو تا شهر شلوغ توکیو دیدن کنند.

ژاپن به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان با نرخ فوق العاده پایین دزدی، خرابکاری و جنایات خشونت آمیز شهرت دارد. سیستم حقوقی سختگیرانه کشور، اجرای قانون مؤثر و استانداردهای اجتماعی مستحکم، سبب شده اند تا نرخ جرم و جنایت به شدت پایین بیایدو به 2.3 مورد در هر 100 هزارنفر برسد.

دولت ژاپن نیروی پلیس این کشور را مجهز به ابزارهای حفظ امنیت نموده است. کاربرد تجهیزاتی از جمله دوربین‌های مداربسته و فلزیاب، به حفظ امنیت و جلوگیری از بروز جرایم احتمالی کمک می‌کنند.

  فقیر ترین کشورهای دنیا | فقیر ترین کشور جهان کدام است؟

زیرساخت‌های مدرن در ژاپن به دلیل شبکه‌های حمل و نقل عمومی مؤثر، ماشین‌آلات پیشرفته و ساختمان‌های بی‌نقص شهرت دارند. با وجود شبکه وسیع اتوبوسرانی، راه آهن و مترو، مسافران می‌توانند به راحتی بین شهرها و مناطق کشور تردد کنند.

10. سوئیس‎

امن ترین کشورهای دنیا برای زندگی، سوئیس

سوئیس به دلیل محیط سیاسی باثبات و امن، خدمات عمومی عالی و مناظر طبیعی بی‌نظیر شناخته می‌شود. از سال 1815 تا به امروز، هیچ جنگی در سوئیس رخ نداده و از همین جهت، از خشونت و دشواری‌هایی که بسیاری از ملل (به خصوص عصبی‌ترین کشورهای جهان) تجربه می‌کنند به دور است.

سوئیس به خدمات عمومی باکیفیتی که شامل حمل و نقل عمومی قابل اعتماد، جاده‌های بی عیب و نقص، و موسسات پزشکی و آموزشی درجه یک است، شهرت دارد. به علاوه قوانین سفت و سختی در سوئیس برای حمل و مالکیت سلاح گرم وضع شده‌اند. این امر سبب شده تا با وجود نرخ بالای مالکیت سلاح گرم در کشور، نرخ جرایم مسلحانه به شدت پایین باشد.

بیش از دو قرن است که سوئیس درگیر هیچ جنگی نشده. اما بعد از بروز جنگ در اکراین، این کشور اندکی متمایل به NATO شده است و تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال نموده است.

کشور سوئیس معیارهای کیفیت زندگی خوبی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و ایمنی دارد. از همین لحاظ، مرتب در لیست امن ترین کشور های جهان با بالاترین استانداردهای زندگی قرار می‌گیرد. افزون بر آن، سوئیس یکی از قوی‍‌ترین پاسپورت‌های دنیا را نیز دارد.

دیدگاه کاربران درباره امن ترین کشور جهان

هرکسی در این دنیا معیارهای متفاوتی برای انتخاب امن ترین کشور دارد. طبق نظرسنجی‌ها، هنگ کنگ نیز به عنوان یکی از امن ترین اماکن برای زندگی (به ویژه برای افراد خارجی) به حساب می‌آید. یکی از کاربران سایت Reddit از تجربه یک دهه زندگی در هنگ کنگ، چنین می‌گوید.

من به عنوان کسی که چندین سال در هنگ کنگ سکونت داشته، می‌توانم به جرأت آن را یکی از امن ترین کشور جهان برای زنان معرفی کنم. اولین چیزی که در هنگ کنگ توجه را جلب می‌کند، نظم و انضباط حاکم بر جامعه است. خیابان‌ها همیشه تمیز هستند، مردم به قوانین احترام می‌گذارند و آمار جرم و جنایت بسیار پایین است.

عامل دوم، حضور پلیس در همه جاست. پلیس هنگ کنگ به طور فعال در خیابان‌ها گشت می‌زند و با هرگونه جرم و جنایتی به سرعت برخورد می‌کند.

عامل سوم، سیستم قضایی قوی و کارآمد هنگ کنگ است. مجازات جرایم در هنگ کنگ بسیار سنگین است و این موضوع باعث می‌شود که افراد از ارتکاب جرم خودداری کنند. علاوه بر این، هنگ کنگ یک سیستم دوربین مداربسته گسترده دارد که به پلیس در نظارت بر خیابان‌ها و اماکن عمومی کمک می‌کند.

همه این عوامل در کنار هم، هنگ کنگ را به مکانی امن برای زندگی و سفر تبدیل کرده‌اند. من به عنوان یک زن، همیشه در هنگ کنگ احساس امنیت می‌کنم و می‌توانم بدون هیچ نگرانی در هر زمانی از روز یا شب در خیابان‌ها قدم بزنم.

جمع بندی

رویای دنیایی امن، بدون دغدغه و ترس، آرزوی دیرینه‌ی بشریت است. در دنیای پرهیاهوی امروز، یافتن مکانی امن برای زندگی و سفر، گویی به آرزویی دور از دسترس تبدیل شده. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. امن ترین کشور دنیا پیدا کردنی نیست، بلکه بایستی آن را خلق نمود.

  بیوگرافی بیلی ایلیش؛ زندگی و حرفه، آهنگ ها و حقایق جالب

در این مقاله، امن ترین کشور های جهان را به شما معرفی کردیم. مسئولان این کشورها، با برقراری نظم و آرامش، شرایطی ایده‌آل برای زندگی و سفر فراهم کرده‌اند. شرایط سیاسی باثبات، وضعیت مناسب اقتصادی، عدالت اجتماعی، فرهنگ صلح و مدارا و البته ترجیحات و نیازهای فردی، عواملی هستند که در تعیین امن‌ترین کشورهای جهان نقش دارند.

امن ترین کشورهای دنیا از نظر شما کدامند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

سؤالات متداول

امن ترین کشورهای دنیا برای دختران و زنان کدامند؟

ایسلند
دانمارک
کانادا
سوئد

امن ترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری کدامند؟

سوئیس
نروژ
دانمارک
سنگاپور
استرالیا

عوامل موثر بر امنیت یک کشور کدامند؟

ثبات سیاسی: وجود یک دولت قوی و کارآمد که بتواند نظم و قانون را حفظ کند.
ثبات اقتصادی: سطح پایین بیکاری، تورم و جرم و جنایت.
عدالت اجتماعی: برابری در دسترسی به فرصت‌ها و خدمات برای همه افراد جامعه.
فرهنگ صلح و مدارا: احترام به حقوق بشر و تنوع فرهنگی.
قدرت نظامی: توانایی دفاع از کشور در برابر تهدیدات خارجی.

امنترین کشورهای دنیا برای گردشگران کدام کشورها هستند؟

نیوزیلند
پرتغال
اتریش
کانادا
ژاپن

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  فقیر ترین کشورهای دنیا | فقیر ترین کشور جهان کدام است؟

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا