بیوگرافیافراد مشهورتاریخ و فرهنگسرگرمیموسیقی

بیوگرافی تیلور سوئیفت؛ رکوردار جایزه آلبوم سال در مراسم گرمی

0
()

تیلور سوئیفت سوپراستار و خواننده آمریکایی‌ست که تا کنون 10 آلبوم موسیقی منتشر کرده است و طرفداران زیادی دارد. در این مطلب از نجوافکت مروری بر بیوگرافی تیلور سویفت خواهیم داشت.

تیلور سوئیفت (Taylor Swift) خواننده معروف آمریکایی‌ست که هنر او شدیدا بر صنعت موسیقی و فرهنگ عامه تاثیرگذار بوده است. او ترانه‌نویسی را از سن 14 سالگی شروع کرد و در سال 2005 با کمپانی Big Machine Records قرارداد بست و تبدیل به یک خواننده سبک کانتری شد. اولین آلبومش را در سال 2006 با نام Taylor Swift منتشر کرد و دو سال بعد آلبوم Fearless را در سبک کانتری پاپ عرضه کرد.

دو تک آهنگ Love Story و You Belong with Me هم در همین زمان منتشر شدند و محبوبیت او را بیشتر کردند. تیلور سویفت یکی از پرفروش‌ترین موزیسین‌های جهان است و سه بار توسط فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی به عنوان هنرمند جهانی سال انتخاب شده است. در این مطلب از نجوافکت مروری بر بیوگرافی تیلور سوئیفت، آلبوم‌های او و همچنین آلبوم آخرش یعنی دپارتمان شاعران رنج‌کشیده خواهیم داشت.

فهرست محتوا:

بیوگرافی تیلور سوئیفت

  • تاریخ تولد: 13 دسامبر 1989 (22 آذر 1368)
  • اینستاگرام تیلور سویفت: taylorswift

در ادامه مروری بر زندگی نامه Taylor Swift خواهیم داشت.

  بهترین فیلم های علمی تخیلی برای هر نوع سلیقه ای | لیست فیلم های علمی تخیلی برتر

اوایل زندگی

تیلور الیسون سوئیفت (Taylor Alison Swift) در منطقه مسکونی وست ردینگ در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد و والدینش به خاطر خواننده و گیتاریستی آمریکایی به نام جیمز تیلور (James Taylor)، نام او را تیلور گذاشتند. پدرش اسکات کینگزلی سوئیفت (Scott Kingsley Swift) کارگزار بازار سهام بود و مادرش آندرا گاردنر سوئیفت (Andrea Gardner Swift) نام دارد. او یک برادر کوچکتر از خودش به نام آستین سوئیفت (Austin Swift) هم دارد. مادر تیلور اصالت اسکاتلندی و آلمانی و پدرش اصالت اسکاتلندی و انگلیسی دارد و اصل و نسب دورش به ایتالیا می‌رسد.

بیوگرافی تیلور سوئیفت

در نه سالگی تیلور سویفت به تئاترهای موزیکال علاقمند شد و در چهار نمایش بازی کرد. او همچنین به طور منظم برای شرکت در کلاس‌های خوانندگی و بازیگری به نیویورک سفر می‌کرد. تیلور سپس با الهام از آهنگ‌های شنایا توین (Shania Twain)، خواننده کانادایی، تمرکزش را روی موسیقی کانتری گذاشت. در یازده سالگی به همراه مادرش به نشویل، تنسی سفر کرد تا رویایش برای حرفه‌ای در موسیقی را دنبال کند. با این حال هیچ کمپانی‌ای حاضر به همکاری با او نشد. در 12 سالگی شروع به یادگیری نواختن گیتار کرد و به کمک استادش، ترانه آهنگی به نام Lucky You را نوشت. در 14 سالگی به همراه خانواده‌اش به نشویل نقل مکان کردند.

2004 تا 2008: شروع حرفه و اولین آلبوم

در ادامه زندگینامه تیلور سوئیفت باید اشاره کنیم که در نشویل او همکاری بلند مدتش را با لیز رز (Liz Rose)، ترانه‌سرای موسیقی کانتری شروع کرد که به او کمک می‌کرد ترانه‌هایش را بنویسد. در سال 2005 تیلور توجه اسکات بورچتا (Scott Borchetta)، تهیه‌کننده موسیقی را جلب کرد و از همین‌جا قرارداد او با کمپانی Big Machine Records شکل گرفت. تیلور سوئیفت کارش را روی اولین آلبومش که هم‌نام خودش بود شروع کرد و در نهایت این آلبوم در 24 اکتبر 2006 (2 آبان 1385) عرضه شد. این آلبوم تا 157 هفته در رتبه پنجم Billboard 200 قرار گرفت که در دهه 2000 یک رکورد محسوب می‌شد. تیلور در پنجاهمین مراسم گرمی برای جایزه بهترین هنرمند جدید نامزد شد.

2008 تا 2010: آلبوم Fearless

در مرور زندگینامه کامل تیلور سوئیفت به انتشار آلبوم دومش به نام Fearless در تاریخ 11 نوامبر 2008 (21 آبان 1387) رسیدیم. منتقدان تیلور را نسبت به دیگر خوانندگان نوجوان در ترانه‌نویسی صادق و انتقادپذیر معرفی کردند. او در سال‌های 2008 و 2009 پنج تک آهنگ هم منتشر کرد که تک آهنگ Love Story به رتبه چهارم 100 آهنگ برتر بیلبورد و شماره یک استرالیا رسید. این اولین آهنگ کانتری بود که بیلبورد آهنگ‌های پاپ می‌رسید. اولین تور کنسرت تیلور سویفت فروشی بیشتر از 63 میلیون دلار داشت. مینی سریال مستند Journey to Fearless نیز درباره این آلبوم ساخته شد.

  بهترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ |محبوبترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی

در پنجاه و دومین مراسم گرمی آلبوم Fearless جوایز بهترین آلبوم و بهترین آلبوم کانتری را گرفت. سوئیفت جوان‌ترین هنرمندی بود که جایزه آلبوم سال را می‌گرفت. او در سال 2010 در اولین فیلم سینمایی‌اش به نام Valentine’s Day بازی کرد و در قسمتی از سریال CSI: Crime Scene Investigation حضور یافت.

زندگینامه تیلور سوئیفت / آلبوم Fearless

2010 تا 2014: آلبوم‌های Speak Now و Red

آلبوم سوم تیلور با نام Speak Now در تاریخ 25 اکتبر 2010 (3 آبان 1389) منتشر شد. این آلبوم به رتبه اول Billboard 200 رسید و بیشتر یک میلیون نسخه از آن به فروش رسید که آن را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم های تیلور سویفت کرد. همچنین Speak Now سریع‌ترین فروش را در میان آلبوم‌های دیجیتال خوانندگان زن داشت و در یک هفته 278 هزار بار دانلود شد. در مراسم پنجاه و چهارمین دوره از مراسم گرمی، آهنگ Mean از این آلبوم جایزه بهترین آهنگ کانتری و جایزه بهترین اجرای انفرادی کانتری را دریافت کرد. تور جهانی Speak Now از فوریه 2011 تا مارس 2012 برگزار شد و فروشی بیشتر از 123 میلیون داشت.

زندگینامه کامل تیلور سوئیفت / آلبوم Speak Now

در 22 اکتبر 2012 (1 آبان 1391) چهارمین آلبوم استودیویی تیلور سوئیفت با نام Red عرضه شد که آن هم آلبوم خیلی موفقی بود. او جوایز و افتخارات زیادی برای این آلبوم کسب کرد؛ از جمله سه نامزدی در پنجاه و ششمین مراسم گرمی برای جوایز بهترین آلبوم سال، بهترین آهنگ کانتری برای ترانه Begin Again و بهترین آلبوم کانتری. از میان تورهای تیلور سوئیفت، تور کنسرت The Red از مارس 2013 تا ژوئن 2014 برگزار شد و فروشی بیشتر از 150 میلیون داشت که آن را تبدیل به پرفروش‌ترین تور موسیقی کانتری کرد.

در ادامه بیوگرافی تیلور الیسون سویفت باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که او در سال 2013 ترانه Sweeter than Fiction را برای فیلم آمریکایی One Chance نوشت و برای جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه اورجینال نامزد شد. او در سال 2012 برای انیمیشن The Lorax صداپیشگی کرد، در سال 2013 در سیتکام New Girl حضور یافت و در سال 2014 نقشی فرعی در فیلم The Giver داشت.

  ثروتمندترین افراد جهان؛ پول‌ دارترین افراد دنیا در سال 2024 چه کسانی هستند؟

2014 تا 2018: آلبوم های 1989 و Reputation

آلبوم پنجم این خواننده محبوب با نام 1989 در تاریخ 27 اکتبر 2014 (5 آبان 1393) منتشر شد. این آلبوم به رتبه اول Billboard 200 رسید و بیش از 1.2 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. برخی از آهنگ‌های این آلبوم به رتبه اول در استرالیا، کانادا و آمریکا رسیدند و تور این آلبوم از تور کنسرت های تیلور سوئیفت با فروش 250 میلیون دلاری، پرفروش‌ترین تور سال بود.

آلبوم Reputation به عنوان ششمین آلبوم موسیقی تیلور سویفت در تاریخ 10 نوامبر 2017 (19 آبان 1396) عرضه شد. منتقدان هنر تکامل یافته سوئیفت را ستودند، اما برخی مضامین شهرت و شایعه را در شعرهای او محکوم کردند. این آلبوم به رتبه اول Billboard 200 رسید و فروشی بیشتر از 1.2 میلیون نسخه داشت. تیلور سویفت تبدیل به اولین هنرمندی شد که چهار آلبوم از او به فروش یک میلیون نسخه ای رسیده بود.

بیوگرافی تیلور الیسون سویفت / آلبوم Reputation

2018 تا 2020: آلبوم Lover، آلبوم Folklore و Evermore

هفتمین آلبوم این هنرمند با نام Lover در تاریخ 23 آگوست 2019 (1 شهریور 1398) منتشر شد. سوئیفت با این آلبوم تبدیل به اولین هنرمند زنی شد که به طور متوالی شش آلبوم از او در یک هفته به فروش بیشتر از 500 هزار نسخه در آمریکا رسید. او در همان سال در فیلم موزیکال گربه‌ها (Cats) بازی کرد که ترانه Beautiful Ghosts از این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب آهنگ اورجینال شد. در سال 2020 نیز مستند Miss Americana درباره این خواننده عرضه شد.

در طول دوره کرونا، سوئیفت دو آلبوم سورپرایزی منتشر کرد: آلبوم Folklore در تاریخ 24 جولای 2020 (3 مرداد 1399) و آلبوم Evermore در تاریخ 11 دسامبر 2020 (21 آذر 1399) عرضه شدند. هر دوی این آلبوم‌ها بر خلاف سبک پاپ آلبوم‌های قبلی تیلور، در سبک موسیقی ایندی فولک (Indie folk) هستند. آلبوم Folklore پرفروش‌ترین آلبوم سال 2020 در آمریکا بود و 1.2 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. در مراسم گرمی نیز جایزه بهترین آلبوم را گرفت و تیلور تبدیل به اولین زنی شد که این جایزه را سه بار می‌گرفت.

  حقایق سریال فرندز | رازهای جالب و کمتر شنیده شده سریال فرندز

آلبوم‌های موسیقی تیلور سویفت / آلبوم Folklore

2020 تا 2023: آلبوم Midnights

دهمین آلبوم تیلور سویفت با نام Midnights در تاریخ 21 اکتبر 2022 (29 مهر 1401) منتشر شد. این آلبوم هم به رتبه اول Billboard 200 رسید و در هفته اول انتشارش بیشتر از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسید. در شصت و ششمین مراسم گرمی، تیلور جایزه بهترین آلبوم پاپ وکال و بهترین آلبوم سال را برای چهارمین بار گرفت.

تور کنسرت های تیلور سوئیفت / آلبوم Midnights

2023 تا کنون: کنسرت The Eras Tour و آلبوم The Tortured Poets Department

ششمین تور کنسرت تیلور سوئیفت با نام The Eras Tour از سال 2023 شروع شد. فیلم آن نیز در همین سال عرضه شد و با فروش بیشتر از 250 میلیون دلار، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کنسرت جهان شد. در شصت و ششمین مراسم گرمی سوئیفت یازدهمین آلبومش با نام The Tortured Poets Department را معرفی کرد. تیلور سوئیفت دپارتمان شاعران رنجکشیده را در تاریخ 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403) عرضه کرد.

پرفروش‌ترین آلبوم های تیلور سویفت

زندگی شخصی تیلور سویفت

  • همسر تیلور سویفت: ازدواج نکرده است
  • دوست پسر تیلور سویفت: تراویس کلسی (Travis Kelce)

تیلور سوئیفت از آگوست 2023 رابطه‌اش را با تراویش کلسی، بازیکن فوتبال آمریکایی شروع کرد. این دو در حال حاضر به عنوان معروف‌ترین زوج جهان شناخته می‌شوند و روزانه اخبار زیادی از آنها منتشر می‌گردد. بازی‌های تیم کلسی، یعنی تیم کانزاس سیتی چیفس به خاطر حضور تیلور سوئیفت، افزایش بینندگان خیلی زیادی داشته‌اند و خصوصا بینندگان خانم این مسابقات افزایش یافته‌اند.

زندگی شخصی تیلور سویفت / تراویس کلسی

آلبوم‌های موسیقی تیلور سویفت + فیلم ها، مستندها و کنسرت فیلم ها

در ادامه آلبوم‌های استودیویی تیلور سوئیفت را معرفی می‌کنیم.

1. آلبوم تیلور سوئیفت (Taylor Swift)

زندگی نامه Taylor Swift / آلبوم اول

  • تاریخ عرضه: 24 اکتبر 2006 (2 آبان 1385)
  • سبک: کانتری
  • مدت زمان کلی: 40:28

آلبوم اول تیلور سوئیفت با نام خودش عرضه شد. این هنرمند در جوایز آکادمی موسیقی کانتری برای جایزه آلبوم سال نامزد شده بود. آهنگ‌های آلبوم تیلور سوئیفت عبارتند از:

  1. Tim McGraw / تیم مک گرا
  2. Picture to Burn / تصویر سوزاندنی
  3. Teardrops on My Guitar / اشک ها بر روی گیتارم
  4. A Place in This World / جایی در این دنیا
  5. Cold as You / به سردی تو
  6. The Outside / بیرون
  7. Tied Together with a Smile / به هم گره خورده با یک لبخند
  8. Stay Beautiful / زیبا بمان
  9. Should’ve Said No / باید نه می گفتی
  10. Mary’s Song (Oh My My My) / ترانه مری
  11. Our Song / ترانه ما
  تاثیرگذارترین زنان ایران؛ لیست 10 بانوی موفق معاصر ایرانی

2. آلبوم بی باک (Fearless)

آلبوم Fearless از تیلور سوئیفت

  • تاریخ عرضه: 11 نوامبر 2008 (21 آبان 1387)
  • سبک: کانتری پاپ
  • مدت زمان کلی: 53:26

آلبوم دوم تیلور سوئیفت بی باک یا Fearless نام داشت که در جوایز آکادمی موسیقی کانتری دو جایزه آلبوم سال و بهترین آلبوم کانتری را گرفت. آهنگ‌های آلبوم بی باک عبارتند از:

  1. Fearless / بی باک
  2. Fifteen / پانزده
  3. Love Story / داستان عشق
  4. Hey Stephen / هی استیون
  5. White Horse / اسب سفید
  6. You Belong with Me / تو مال منی
  7. Breathe / تنفس
  8. Tell Me Why / بهش بگو چرا
  9. You’re Not Sorry / تو متاسف نیستی
  10. The Way I Loved You / جوری که دوستت داشتم
  11. Forever & Always / تا ابد و همیشه
  12. The Best Day / بهترین روز
  13. Change / تغییر

3. آلبوم حالا صحبت کن (Speak Now)

آلبوم Speak Now از تیلور سوییفت

  • تاریخ عرضه: 25 اکتبر 2010 (3 آبان 1389)
  • سبک: کانتری پاپ، پاپ راک، پاور پاپ
  • مدت زمان کلی: 67:29

آلبوم سوم تیلور سوییف حالا صحبت کن یا Speak Now نام دارد که در مراسم گرمی برای جایزه بهترین آلبوم نامزد شده بود و ترانه Mean از آن جایزه بهترین ترانه کانتری و بهترین اجرای تک نفره کانتری را دریافت کرد. آهنگ‌های آلبوم Speak Now عبارتند از:

  1. Mine /  مال من
  2. Sparks Fly / پرواز جرقه ها
  3. Back to December / بازگشت به دسامبر
  4. Speak Now / حالا صحبت کن
  5. Dear John / جان عزیز
  6. Mean / بدجنس
  7. The Story of Us / داستان ما
  8. Never Grow Up / هیچ وقت بزرگ نشو
  9. Enchanted / طلسم شده
  10. Better than Revenge / بهتر از انتقام
  11. Innocent / بی گناه
  12. Haunted /  تسخیر شده
  13. Last Kiss / آخرین بوسه
  14. Long Live /  زنده باد

4. آلبوم سرخ (Red)

آلبوم Red از تیلور سوئیفت

  • تاریخ عرضه: 22 اکتبر 2012 (1 آبان 1391)
  • سبک: پاپ، کانتری، راک
  • مدت زمان کلی: 65:09

آلبوم بعدی این هنرمند با نام سرخ عرضه شد که در مراسم گرمی برای جایزه بهترین آلبوم سال و بهترین آلبوم کانتری نامزد شد. آهنگ‌های این آلبوم عبارتند از:

  1. State of Grace / احساس مقدس
  2. Red /  سرخ
  3. Treacherous /  مخاطره آمیز
  4. I Knew You Were Trouble /  می دونستم شر می شی
  5. All Too Well / همه اش را خیلی خوب
  6. 22
  7. I Almost Do / من تقریبا
  8. We Are Never Ever Getting Back Together / دیگر هیچ وقت با هم نخواهیم بود
  9. Stay Stay Stay /  بمان بمان بمان
  10. The Last Time /  آخرین بار
  11. Holy Ground /  جای مقدس
  12. Sad Beautiful Tragic / تراژدی زیبای ناراحت کننده
  13. The Lucky One / خوش شانس
  14. Everything Has Changed / همه چیز تغییر کرده است
  15. Starlight /  نور ستاره
  16. Begin Again / آغاز دوباره
  تزیین سفره شب یلدا و نحوه سفره آرایی جذاب در شب طولانی سال

5. آلبوم 1989

آلبوم 1989 از تیلور سوییفت

  • تاریخ عرضه: 27 اکتبر 2014 (5 آبان 1393)
  • سبک: سینث-پاپ
  • مدت زمان کلی: 48:41

آلبوم پنجم تیلور سوئیفت 1989 نام دارد که سال تولدش است. این آلبوم در مراسم گرمی جایزه آلبوم سال و بهترین آلبوم آواز پاپ را دریافت کرد. آهنگ‌های آلبوم 1989 عبارتند از:

  1. Welcome to New York /  به نیویورک خوش آمدید
  2. Blank Space /  فضای خالی
  3. Style /  استایل
  4. Out of the Woods /  بیرون از جنگل ها
  5. All You Had to Do Was Stay / تنها کاری که باید انجام می دادی این بود که بمانی
  6. Shake It Off / بندازش بره
  7. I Wish You Would / ای کاش تو
  8. Bad Blood /  کینه
  9. Wildest Dreams / مهیج ترین رویاها
  10. How You Get the Girl / چطور یک دختر را به دست می آوری
  11. This Love / این عشق
  12. I Know Places /  جاهایی را می شناسم
  13. Clean / پاک

6. آلبوم اعتبار (Reputation)

آلبوم Reputation

  • تاریخ عرضه: 10 نوامبر 2017 (19 آبان 1396)
  • سبک: الکتروپاپ، آراندبی
  • مدت زمان کلی: 55:38

آلبوم اعتبار تیلور سوئیفت در مراسم گرمی برای جایزه بهترین آلبوم آواز پاپ نامزد شده بود. آهنگ‌های این آلبوم عبارتند از:

  1. …Ready for It / آماده ای؟
  2. End Game /  پایان بازی
  3. I Did Something Bad / یک کار بدی کردم
  4. Don’t Blame Me /  مرا سرزنش نکن
  5. Delicate / ظریف
  6. Look What You Made Me Do / ببین مرا به چه کارهایی واداشتی
  7. So It Goes… / این نیز می‌گذرد…
  8. Gorgeous / جذاب
  9. Getaway Car /  ماشین فرار
  10. King of My Heart / پادشاه قلبم
  11. Dancing with Our Hands Tied / با دستان بسته رقصیدن
  12. Dress / لباس
  13. This Is Why We Can’t Have Nice Things / به خاطر همین نمی توانیم چیزهای خوبی داشته باشیم
  14. Call It What You Want / هرچه دوست داری صدایش کن
  15. New Year’s Day /  روز سال نو

7. آلبوم معشوق (Lover)

آلبوم Lover از تیلور سوییفت

  • تاریخ عرضه: 23 آگوست 2019 (1 شهریور 1398)
  • سبک: الکتروپاپ، پاپ راک، سینث-پاپ
  • مدت زمان کلی: 61:48

آلبوم هفتم این هنرمند با نام Lover برای جایزه بهترین آلبوم آواز پاپ نامزد شده بود و جایزه موسیقی آمریکا برای آلبوم پاپ/راک برگزیده را دریافت کرد. آهنگ‌های این آلبوم عبارتند از:

  1. I Forgot That You Existed / فراموش کردم که وجود داشتی
  2. Cruel Summer / تابستان ظالم
  3. Lover / معشوق
  4. The Man / این مرد
  5. The Archer / تیرانداز
  6. I Think He Knows / فکر می کنم او می داند
  7. Miss Americana & the Heartbreak Prince / خانم آمریکایی و شاهزاده دل شکسته
  8. Paper Rings / حلقه های کاغذی
  9. Cornelia Street / خیابان کرنلیا
  10. Death by a Thousand Cuts / مرگ با هزاران ضربه
  11. London Boy / پسر لندنی
  12. Soon You’ll Get Better / به زودی بهتر می شی
  13. False God / خدای دروغین
  14. You Need to Calm Down / باید آرام باشی
  15. Afterglow / پس درخشش
  16. Me! / من!
  17. It’s Nice to Have a Friend / خوبه که یک دوست داشته باشی
  18. Daylight / نور روز
  بهترین خواننده های راک جهان | با 10 بهترین خواننده های راک خارجی آشنا شوید!

8. آلبوم فولکلور (Folklore)

آلبوم Folklore از تیلور سوئیفت

  • تاریخ عرضه: 24 جولای 2020 (3 مرداد 1399)
  • سبک: ایندی فولک، آلترناتیو راک، فولکترونیکا، چیمبر پاپ، ایندی الکترونیک
  • مدت زمان کلی: 63:29

آلبوم فولکلور یکی از آلبوم‌های این هنرمند در دوران کرونا بود که در مراسم گرمی جایزه آلبوم سال را گرفت. آهنگ‌های این آلبوم عبارتند از:

  1. The 1 /  شماره یک
  2. Cardigan / ژاکت کش باف پشمی
  3. The Last Great American Dynasty / آخرین سلسله بزرگ آمریکایی
  4. Exile / تبعید
  5. My Tears Ricochet / اشک هایم کمانه می کند
  6. Mirrorball / گوی آینه ای
  7. Seven / هفت
  8. August / آگوست
  9. This Is Me Trying / این منم در حال تلاش
  10. Illicit Affairs / امور غیر قانونی
  11. Invisible String / ریسمان نامرئی
  12. Mad Woman / زن دیوانه
  13. Epiphany / اپیفانی
  14. Betty / بتی
  15. Peace / صلح
  16. Hoax / حقه

9. آلبوم اورمور (Evermore)

آلبوم Evermore

آلبوم Evermore نهمین آلبوم سوئیفت و دومین آلبوم او در دوران کروناست. این آلبوم در مراسم گرمی برای جایزه آلبوم سال نامزد شده بود و آهنگ‌های آن عبارتند از:

  1. Willow / بید
  2. Champagne Problems / مشکلات پیش پا افتاده
  3. Gold Rush / هجوم به طلا
  4. ‘Tis the Damn Season / این فصل لعنتی
  5. Tolerate It / تحملش کن
  6. No Body, No Crime / نه جسدی، نه جرمی
  7. Happiness / شادی
  8. Dorothea / دوروثی
  9. Coney Island / جزیره کنی
  10. Ivy / ایوی
  11. Cowboy like Me / کابویی شبیه من
  12. Long Story Short / خلاصه این که
  13. Marjorie / مارجوری
  14. Closure / خاتمه
  15. Evermore / اورمور

10. آلبوم نیمه شب ها (Midnights)

آلبوم Midnights از تیلور سوییفت

  • تاریخ عرضه: 21 اکتبر 2022 (29 مهر 1401)
  • سبک: سینث-پاپ، الکتروپاپ، دریم پاپ، بدروم پاپ
  • مدت زمان کلی: 44:02

آلبوم Midnights دهمین آلبوم تیلور سوییفت محسوب می‌شود که در مراسم گرمی جایزه آلبوم سال و بهترین آلبوم آواز پاپ را گرفت. آهنگ‌های این آلبوم عبارتند از:

  1. Lavender Haze / غبار اسطوخودوس
  2. Maroon / عنابی
  3. Anti-Hero / ضدقهرمان
  4. Snow on the Beach / برف در ساحل
  5. You’re on Your Own, Kid / خودتی و خودت بچه
  6. Midnight Rain / باران نیمه شب
  7. Question… / سوال…؟
  8. Vigilante Shit / آدم عوضی
  9. Bejeweled / به جواهر آراستن
  10. Labyrinth / هزارتو
  11. Karma / کارما
  12. Sweet Nothing / حرف عاشقانه
  13. Mastermind / فکر بکر
  شادترین کشور های دنیا کدامند؟ لیست 7 کشور خوشحال جهان در سال 2024

11. آلبوم دپارتمان شاعران رنج کشیده (The Tortured Poets Department)

آهنگ‌های تیلور سوئیفت دپارتمان شاعران رنج‌کشیده

  • تاریخ عرضه: 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403)
  • سبک: سینث-پاپ
  • مدت زمان کلی: 65:08

آخرین آلبوم تیلور سوئیفت تا کنون با نام The Tortured Poets Department به تازگی منتشر شده است. تیلور سوئیفت دپارتمان شاعران رنج کشیده را در آوریل 2024 عرضه کرد. آهنگ‌های دپارتمان شاعران رنج‌کشیده ترکیبی از سبک‌های سینث-پاپ، راک و فولک هستند.

این آلبوم تا کنون فروش خیلی خوبه داشته و رکوردهای فروش را شکسته است. این آلبوم در پلتفرم اسپاتیفای رکورد بیشترین زمان پخش در یک روز برای یک آلبوم را زد و از آلبوم قبلی سوئیفت یعنی Midnights جلو زد. آهنگ‌های تیلور سوئیفت دپارتمان شاعران رنج‌کشیده عبارتند از:

  1. Fortnight / چهارده شب
  2. The Tortured Poets Department / دپارتمان شاعران رنج کشیده
  3. My Boy Only Breaks His Favorite Toys / پسر من فقط اسباب بازی های مورد علاقه اش را می شکند
  4. Down Bad / تو کف کسی بودن
  5. So Long, London / خیلی طولانی، لندن
  6. But Daddy I Love Him /  اما بابا من دوستش دارم
  7. Fresh Out the Slammer / تازه از زندان خلاص شدن
  8. Florida!!! / فلوریدا!!!
  9. Guilty as Sin / کاملا گناهکار؟
  10. Who’s Afraid of Little Old Me / چه کسی از نسخه قدیمی کوچک من می ترسد؟
  11. I Can Fix Him (No Really I Can) / می توانم درستش کنم
  12. Loml / عشق زندگی من
  13. I Can Do It With a Broken Heart / می توانم با قلبی شکسته انجامش بدهم
  14. The Smallest Man Who Ever Lived / کوچکترین مردی که تا کنون زندگی کرده
  15. The Alchemy / افسونگری
  16. Clara Bow / کلارا بو

آلبوم‌های دوباره ضبط شده (Re-recorded) تیلور سویفت

  • بی باک (نسخه تیلور) / Fearless (Taylor’s Version) – سال 2021
  • سرخ (نسخه تیلور) / Red (Taylor’s Version) – سال 2021
  • حالا صحبت کن (نسخه تیلور) / Speak Now (Taylor’s Version) – سال 2023
  • 1989 (نسخه تیلور) / 1989 (Taylor’s Version) – سال 2023

فیلم های تیلور سوئیفت

  • روز ولنتاین (Valentine’s Day) – 2010
  • لوراکس (The Lorax) – 2012
  • بخشنده (The Giver) – 2014
  • گربه ها (Cats) – 2019
  • همه‌اش را خیلی خوب: فیلم کوتاه (All Too Well: The Short Film) – 2021
  • آمستردام (Amsterdam) – 2022

بیوگرافی تیلور سوئیفت

مستندها و کنسرت فیلم‌های تیلور سویفت

  • سفر به بی باک (Journey to Fearless) – 2010
  • تور جهانی حالا صحبت کن (Speak Now World Tour – Live) – 2011
  • تور جهانی 1989 (The 1989 World Tour Live) – 2015
  • تیلور سوئیفت: تور استادیوم اعتبار (Taylor Swift: Reputation Stadium Tour) – 2018
  • خانم آمریکایی (Miss Americana) – 2020
  • شهر معشوق (City of Lover) – 2020
  • فولکلور: جلسه‌های استودیوی لانگ پاند (Folklore: The Long Pond Studio Sessions) – 2020
  • تیلور سوئیفت: تور دوره‌ها (Taylor Swift: The Eras Tour) – 2023
  فیلم های عاشقانه 2024؛ معرفی 20 تا از بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۴

جوایز تیلور سویفت

تیلور سوئیفت در مجموع برای 1252 جایزه نامزد شده و از میان آنها 652 جایزه را دریافت کرده است. جوایزی که او در مراسم گرمی گرفته است عبارتند از:

  • بهترین آلبوم سال برای Fearless
  • بهترین آلبوم کانتری برای Fearless
  • بهترین اجرای وکال زن در سبک کانتری برای آهنگ White Horse
  • بهترین ترانه کانتری برای آهنگ White Horse
  • بهترین اجرای انفرادی کانتری برای آهنگ Mean
  • بهترین ترانه کانتری برای آهنگ Mean
  • بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه های تصویری برای آهنگ Safe & Sound
  • بهترین آلبوم سال برای 1989
  • بهترین آلبوم آواز پاپ برای 1989
  • بهترین موزیک ویدیو برای آهنگ Bad Blood
  • بهترین آلبوم سال برای Folklore
  • بهترین موزیک ویدیو برای آهنگ All Too Well: The Short Film
  • بهترین آلبوم سال برای Midnights
  • بهترین آلبوم آواز پاپ برای Midnights

جوایز تیلور سویفت

کلام آخر

در این مطلب مروری کامل بر بیوگرافی تیلور سوئیفت ستاره موسیقی آمریکا داشتیم. این هنرمند تا کنون چهار بار جایزه گرمی بهترین آلبوم سال را گرفته است که از این نظر رکورد دارد. شما کدام یک از آلبوم‌های موسیقی تیلور سویفت را بیشتر دوست دارید؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

سوالات متداول

تیلور سوئیفت چه نوع موسیقی می نوازد؟

پاپ، کانتری، فولک، راک، آلترناتیو.

تیلور سوئیفت چند جایزه گرمی دریافت کرده است؟

چهارده جایزه گرمی.

پرفروش ترین آلبوم تیلور سوئیفت کدام است؟

آلبوم 1989.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا