فیلم و سریالترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

بهترین انیمه های ترسناک | 10 انیمه ترسناکی که شما را از خواب می اندازند!

5
(1)

بسیاری از انیمه‌های ترسناک ژاپنی، دست فیلم و سریال‌های هالیوودی را از پشت بسته اند. آسیایی‌ها و به خصوص ژاپنی‌ها، استادان بی برو برگرد ژانر وحشت محسوب می‌شوند! المان‌های مختلف شرقی و به خصوص مفاهیمی مانند زندگی بعد از مرگ، بهشت و جهنم، هیولاهای آخر الزمانی و نفرین روح ناآرام مردگان، برای بسیاری از طرفداران انیمه در تمام دنیا و به خصوص ما ایرانی‌ها محبوبیت زیادی دارند.

اگر به فیلم و سریال‌های ژانر وحشت علاقه دارید و حالا به دنبال بهترین انیمه های ترسناک هستید که سر جا میخکوبتان کنند و نیمه شب جرئت نکنید سرتان را از زیر پتو بیرون بیاورید، لیست نجوافکت از بهترین انیمه های ژانر وحشت برای شماست!

10 اثر از بهترین انیمه های ترسناک

شاید با خود فکر کنید، «مگر یک انیمیشن چقدر می‌تواند ترسناک باشد»… با ما همراه باشید، پیشنهادهای لیست ترسناک ترین انیمه های تاریخ را تماشا کنید تا به جواب این سوال برسید!

10. مرد اره ای (Chainsaw Man)

ترسناکترین انیمه ها از روی امتیاز| ترسناک ترین انیمه های 2023 | لیست ترسناک ترین انیمه های تاریخ Chainsaw Man

یکی از ترسناک ترین انیمه های 2023، داستانی پر از شیاطین، رازهای تاریک و ماجراهای خونین. مرد اره ای، یکی از برترین انیمه‌های فصل که بر اساس مانگای منتشر شده در سال 2019 ساخته شده است، در لیست بهترین انیمه های ترسناک ما جا دارد.

  بهترین سریال های عاشقانه؛ معرفی 15 تا از عاشقانه ترین سریال ها

داستان حول محور زندگی یک شکارچی شیاطین به نام دنجی می‌گردد که همراه با سگ شیطانی کوچولو و دوست داشتنی اش به نام پوچیتا روزگار می‌گذراند. او که تا خرخره در بدهی گیر افتاده، دست به هر کاری می‌زند تا پول دربیاورد. از بدبیاری، یک رئیس یاکوزا به او خیانت می‌کند و باعث کشته شدن دنجی می‌شود. اما این پایان کار دنجی نیست؛ پوچیتا در جسم او حلول می‌کند تا به عنوان «مرد اره ای» به دنیا بازگردد و با اره برقی‌هایی که روی سر و دست‌هایش سبز می‌شوند، با شیاطین مبارزه کند.

جذاب‌ترین نکته Chainsaw man که شاید ترسناک ترین جنبه این مورد از لیست بهترین انیمه ترسناک نیز باشد، طراحی خلاقانه و رعب آور شخصیت‌هاست. اگر طاقت تماشای نبردهای خونین را دارید و از داستان پرهیجانی که اجازه نمی‌دهند راحت سر جا بنشینید لذت می‌برید، انیمه Chainsaw Man را از دست ندهید.

سال انتشار2021
تعداد اپیزودها12

9. توکیو غول (Tokyo Ghoul)

لیست ترسناک ترین انیمه های تاریخ | Tokyo Ghoul

تا به حال سعی کرده اید از 1000، هفت تا هفت تا برعکس بشمارید؟ بعد از تماشای توکیو غول، نظرتان درباره این شمارش عوض می‌شود!

یکی از معروف ترین و بهترین انیمه های ترسناک که از زمان انتشارش تا به امروز، طرفداران زیادی داشته است. داستان انیمه توکیو غول در دنیایی رخ می‌دهد که در آن، غول‌های آدمخوار و انسان‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. غول‌ها در طی روز، بی آزارند و بدون اینکه شناخته شوند، بین مردم رفت و آمد می‌کنند. اما در طی شب، کسی جرئت نمی‌کند از خانه بیرون برود چون ممکن است در هر گوشه تاریک شهر یک غول کمین کرده باشد.

  بهترین انیمه های روانشناختی | انیمه های روانشناختی که نباید از دست بدهید

کانکی کن، پسرک دبیرستانی ساده ای است که کاری به کار کسی ندارد. اما بعد از اینکه حادثه ای برایش رخ می‌دهد و تا یک قدمی مرگ پیش می‌رود، تبدیل به یک نیمه غول می‌شود.

توکیوغول به عنوان یکی از بهترین انیمه های ترسناک، استقبال زیادی دریافت کرد. این انیمه با داستانی جذاب اما پر از خشونت، سرگردانی کانکی بین دنیای انسانی و دنیای غول‌ها را روایت می‌کند. انیمه توکیوغول به عنوان یکی از ترسناک ترین انیمه های دنیا، در قالب چهار فصل منتشر شده است.

سال انتشار2014 – 2021
تعداد اپیزودها48

8. جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen)

بهترین انیمه های ژانر وحشت | وحشتناکترین انیمه های تاریخ | Jujutsu Kaisen

جوجوتسو کایسن به نوعی یک انیمه تیپیکال دبیرستانی است که چاشنی فراوان نفرین‌ها و شیاطین مختلف به آن اضافه شده اند: یک مدرسه جادوگری با زد و خوردهای عظیم و ماجراهای خوفناک.

یوجی ایتادوری، پسری است که به تازگی پدربزرگش را از دست داده. او حین بازگشت از مراسم خاکسپاری، اتفاقی به یک جسم نفرین شده بر می‌خورد: یک انگشت خشک و مومیایی شده که ادعا می‌شود متعلق به استاد تکنیک‌های شیطانی، ریومن سوکوناست. ایتادوری طی درگیری‌هایی که با یک روح خبیث پیدا می‌کند، مجبور می‎‌شود برای حفاظت از دوستش انگشت سوکونا را قورت بدهد تا قدرت او را به دست بیاورد. اما به دلیل اینکه حالا روح سوکونا در او حلول کرده، مدرسه جادوگری دستور اعدامش را صادر می‌کند… تمام ماجرا از همینجا شروع می‌شود و یوجی باید همزمان جلوی اعدام خودش را بگیرد و سوکونا را هم کنترل کند.

مبارزه‌های نفس گیر، شیاطین کریه و نفرین‌های عجیب که مانندش را در هیچ فیلم هالیوودی نمی‌بینید، در این مورد از ترسناک ترین انیمه های دنیا به فراوانی وجود دارند. جوجوتسو کایسن، یکی از بهترین انیمه های ترسناک و از برترین انیمه های خوفناک تاریخ است که هنوز به اتمام نرسیده و طرفداران منتظرند تا ببینند سرنوشت، جادوگران را به کجا می‌کشاند.

  15 ایده بهترین کادو برای نوجوان پسر | مناسب ترین کادو برای نوجوانان پسر چیست؟
سال انتشار2018 – ادامه دارد
تعداد اپیزودها24

7. بهترین انیمه های ژانر وحشت: آجین (Ajin)

بهترین انیمه ترسناک | ترسناکترین انیمه های دنیا | Ajin

موجودات انسان نما و نامیرایی به نام آجین، 17 سال پیش در افریقا پدیدار شده اند. جامعه انسانی به محض پی بردن به وجود این موجودات، آنها را تهدیدی برای زندگی مردم خواند چون قادر بودند از توانایی‌هایشان برای مقاصد خباثت آمیز استفاده کنند. از آن زمان تا کنون هر بار سر و کله یک آجین پیدا می‌شود، مسئولان امنیتی به سرعت او را دستگیر و حبس می‌کنند.

کی ناگای، یک دانش آموز دبیرستانی که قصد دارد پزشک شود، چیز زیادی درباره آجین نمی‌داند. به دانش آموزان تمامی مدرسه‌ها چنین القا شده که آجین‌ها موجوداتی خطرناک هستند و بویی از انسانیت نبرده اند، اما کی اهمیتی نمی‌دهد. در نتیجه، روزی گرفتار همین سهل انگاری خودش می‌شود. طی یک حادثه، تا مرز مرگ می‌رود اما به عنوان یک آجین دوباره متولد می‌شود. به این ترتیب، روزهای عذاب آور کی آغاز می‌شوند. حالا کی ناچار است تا آخر عمرش از تمام دنیا فرار کند، اما در همین اثنا درباره خودش و گونه آجین‌ها چیزهای جدیدی کشف می‌کند.

اگر به ترسناک ترین انیمه های دنیا علاقه دارید و سرتان برای یکی از بهترین انیمه های دلهره آور درد می‌کند، این انیمه را از دست ندهید.

سال انتشار2012
تعداد اپیزودها26

6. برزرک (Berserk)

لیست ترسناک ترین انیمه های تاریخ | ترسناک ترین انیمه های دنیا | Berserk

امکان ندارد صحبت از بهترین انیمه های ترسناک باشد و نام برزرک به میان نیاید! دنیای تاریک و خشنی که کنتارو میورا خلق کرده، حتی برای بسیاری از طرفداران فیلم‌های ترسناک هالیوودی هم غیرقابل تحمل است. برزرک به عنوان یک انیمه حماسی در میانه میدان جنگ و با یک شخصیت اصلی دمدمی مزاج و خشن شروع می‌شود. گاتس، جنگجوی نفرین شده ای است که به عنوان یک مزدور، می‌کوشد از هر جنگ و درگیری که دامنگیرش می‌شوند جان سالم به در ببرد؛ چه این درگیری با انسان‌ها باشد و چه با شیاطین مخوفی که از هیچ کار کثیفی ابا ندارند.

  سایت های برتر تبدیل عکس به انیمه در سال 2023

فضای انیمه برزرک، یکی از ترسناک ترین انیمه های دنیا، در عین روایت داستانی کلاسیک، تاریک و پر از اتفاقات ماورایی و هیولاهایی است که با دیدن آنها، سلامت روان خالقان اثر را زیر سوال می‌برید!

متاسفانه داستان یکی از بهترین انیمه های ترسناک با فوت مانگاکا، ناتمام مانده است. اما استودیوی سازنده انیمه برزرک قصد دارد با همکاری یکی از دوستان میورا که به گفته خودش می‌داند چه بر سر این ضدقهرمان مصیبت زده می‌آید، ادامه انیمه را منتشر کند.

سال انتشار1997
تعداد اپیزودها25

5. هلسینگ (Hellsing Ultimate)

وحشتناکترین انیمه های تاریخ | Hellsing Ultimate

بله درست حدس زدید، با داستان شکارچیان خون آشام طرف هستید! هلسینگ، به نوعی داستان دراکولا را بازگویی می‌کند. خون آشامی به نام الوکارد، تحت فرمان سازمان هلسینگ در انگلیس به شکار خون آشام‌های دون پایه و خطرناکی می‌رود که امنیت ملی را تهدید می‌کنند. درگیری با کلیسای ایرلند، کاتولیک‌هایی که دشمن قسم خورده خون آشام‌ها هستند، بازگشت نازی‌های افراطی و فاجعه‌های عظیم، تنها بخشی از جذابیت این مورد از ترسناک ترین انیمه های دنیا را شکل می‌دهند. Hellsing Ultimate مینی سریالی است که تمام و کمال بر اساس مانگای همین اثر ساخته شده و جذابیتی دوچندان به داستان بخشیده است.

اگر به داستان خون آشام‌های شیک و پیک علاقه دارید و از وقایع جنگ جهانی دوم هم بدتان نمی‌آید، هلسینگ را به عنوان یکی از وحشتناکترین انیمه های تاریخ به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سال انتشار2006p
تعداد اپیزودها10

4. بهشت جهنم (Hell’s Paradise)

ترسناکترین انیمه های دنیا | Hell's Paradise

یکی از انیمه های ترسناک جدید که درک شما از بهشت و جهنم را حسابی به هم می‌ریزد!

  بهترین فیلم های انگیزشی؛ معرفی 20 تا از فیلم های متحول کننده

نینجای جوانی به نام گابیماروی بی احساس، محکوم به اعدام شده است. او زندگی پر از خونریزی و خشونتی را پشت سر گذاشته و خودش را لایق مرگ می‌داند. اما همه تلاش‌های جلاد شوگان برای اعدام او، بی نتیجه می‌ماند. در نهایت، یکی از اعضای خاندان جلادهای مقدس به نام آساگیری آسائه‌مون مأمور می‌شود حکم گابیمارو را اجرا کند. اما ساگیری معتقد است گابیمارو به دلیل علاقه ای که به همسرش دارد، از مرگ سرباز می‌زند.

در نتیجه شوگان حکم دیگری صادر می‌کند: اگر گابیمارو موفق شود به همراه گروهی از مجرمان دیگر به جزیره «بهشت» برود و اکسیر جاودانگی را به همراه بیاورد، عفو خواهد شد. البته سفر به این راحتی نیست… هرکسی که به جزیره رفته، بدون اینکه کوچکترین اثری از خود برجا بگذارد ناپدید شده است. با این وجود گابیمارو می‌پذیرد که به این سفر برود؛ به این امید که بتواند دوباره به زندگی آرام کنار همسرش برگردد.

Hell’s Paradise علاوه بر اینکه بهترین انیمه های ترسناک بر اساس رتبه بندی محسوب می‌شود، بین طرفداران مانگای همین اثر نیز حسابی سروصدا کرده است.

سال انتشار2023
تعداد اپیزودها12

3. مجموعه جونجی ایتو (Junji Ito Collection)

ترسناک ترین انیمه های دنیا | بهترین انیمه ترسناک | Junji Ito Collection

مینی اپیزودهایی که بر اساس داستانک‎‌های پدر مانگای وحشت، جونجی ایتو خلق شده اند. مجموعه بهترین انیمه های ترسناک جونجی ایتو در سال 2018 منتشر شد و شامل 24 داستان از تمامی آثار این نویسنده فوق العاده خلاق می‌شوند. از داستان‎‌های پسرک تخسی به نام سوییچی که اصرار دارد با عروسک وودو و میخ‌هایش همه را نفرین کند، تا روایت چندش آور دختری که زبانش تبدیل به یک حلزون عظیم الجثه می‌شود.

  بهترین انیمه های سریالی جهان؛ معرفی 25 انیمه سریالی که باید تماشا کنید

اگر به آثار ایتو مانند اوزوماکی علاقه مند هستید، حتماً مجموعه جونجی ایتو را تماشا کنید. ترکیبی از جذاب‌ترین و ترسناکترین انیمه های دنیا در انتظار شما هستند که خواب را از شما خواهند دزدید!

سال انتشار2018
تعداد اپیزودها12

2. مونونوکه (Mononoke)

انیمه های ترسناک تمام دوران | ترسناکترین انیمه ها از روی امتیاز | Mononoke

این سریال را با انیمه سینمایی شاهزاده مونونوکه اشتباه نگیرید! داستان مونونوکه در ژاپن و طی دوران ادو اتفاق می‌افتد. یکی از بهترین انیمه های ترسناک تمام دوران، فضای فوق العاده زیبا و داستان سرایی بی‌نقصی دارد که در بستر فرهنگ سنتی ژاپن رخ می‌دهند.

شخصیت اصلی، موجود عجیب و اسرارآمیزی است که همه او را به نام «داروفروش» می‌شناسند. در تمام ژاپن دوره می‌گردد تا ارواح خبیث یا مونونوکه را با استفاده از شمشیر قدرتمند خدایان از بین ببرد. اما به همین راحتی نیست: برای اینکه شمشیر از غلاف بیرون بیاید، داروفروش باید تمام جزئیات هر مونونوکه را کشف کند.

نقل و فضای داستان انیمه های روانشناختی ترسناک مونونوکه، روح و روان بیننده را به لرزه درمی‌آورد. سبک هنری خاص، ماجراهای میخکوب کننده و دلهره آور معماها، در هر اپیزود بیننده را مجذوب داستان می‌کنند. به علاوه طراحی‌هایی که بی اندازه شبیه نقش و نگارهای سنتی ژاپن خلق شده اند، مونونوکه را تبدیل به یکی از فوق العاده ترین و ترسناک ترین انیمه های دنیا تبدیل کرده اند.

سال انتشار2007
تعداد اپیزودها12

1. ترسناک ترین انیمه های دنیا: یامی‌شیبای (Yamishibai)

ترسناکترین انیمه ها از روی امتیاز | ترسناک ترین انیمه های 2023 Yamishibai

احتمالاً در نگاه اول، سبک استاپ موشن و سنتی یامی شیبای چندان ترسناک به نظر نرسد. ولی فریب این ظاهر ملو را نخورید؛ چون با یکی از برترین انیمه های خوفناک تاریخ طرفید.

  بهترین انیمه های 2023 | بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید

استایل هنری این انیمه بسیار ساده اما زیباست. همان طور که از آغاز انیمه مشخص است، یک داستان گوی دوره گرد (همان شهر فرنگی خودمان!) حکایات ترسناک کلاسیک و افسانه‌های شهری ژاپن را در قالب تئاتر خیابانی روایت می‌کند. اپیزودهای این مورد از بهترین انیمه های ترسناک، بسیار کوتاه اما بی اندازه جذاب و صد البته خوفناک هستند.

اگر به داستان‌های ترسناک و شوکه کننده علاقه دارید که شما را از جا بپرانند، یامی شیبای را توصیه می‌کنیم! تا کنون 8 فصل از این انیمه مینیمال منتشر شده است و هر قسمت، چیزی حدود 10 تا 15دقیقه به طول می‌انجامد.

سال انتشار2012
تعداد اپیزودها26

‌سخن آخر

دنیای بهترین انیمه های ژانر وحشت، انتها ندارد. هر ساله انیمه‌های جدید در سبک‌های وحشت کلاسیک یا مدرن منتشر می‌شوند تا طرفداران را بیشتر و بیشتر پای نمایشگرها میخکوب کنند!

چه طرفدار قدیمی بهترین انیمه های ترسناک باشید و چه تازه کار، این لیست برای همه مخاطبان یک پیشنهاد عالی دارد. پتو و پاپ کورن بردارید، به تماشای انیمه‌های ترسناک لیست ترسناکترین انیمه ها از روی امتیاز بنشینید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، زیر تخت و داخل کمد را چک کنید!

سؤالات متداول

ترسناک ترین انیمه های دنیا از نگاه کاربران کدام است؟

انتخاب ترسناک ترین انیمه، به ترجیح‌های شخصی بستگی دارد. اما بنابر نظرسنجی‌های سایت‌هایی مانند ردیت و تامبلر، بعضی از ترسناک ترین انیمه های دنیا شامل موارد زیر می‌شوند:
Higurashi no Naku Koro ni: یک روستای کوچک که توسط ارواح شیطانی تسخیر می‌‎شود.
Uzumaki: اقتباسی از مانگای جونجی ایتو و روایت نفرین مارپیچی که یک شهر را درگیر می‌کند.
Perfect Blue: یک خواننده پاپ که توسط طرفدارانش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

  لیست 9 آتشکده باستانی ایران و جهان | مهم‌ترین آتشگاه های دنیا کدامند؟

ترسناک ترین انیمه های دنیا از نگاه منتقدین کدام است؟

بر اساس آرای منتقدین imdb، ترسناک ترین انیمه های دنیا از لحاظ سبک هنری، خشونت و تاریکی های روانشناختی شامل Tokyo Ghoul، Perfect Blue، Paprika و Serial Experiment Lain هستند.

بهترین انیمه های روانشناختی ترسناک کدامند؟

اگر دوست دارید همزمان هم بترسید و هم به فکر فرو بروید، انیمه‌های ترسناک و روانشناختی مانند Mononoke و Berserk را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا