فناوریسرگرمی

هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟ معرفی و نحوه استفاده از Google Bard

5
(1)

هوش مصنوعی گوگل (Google AI) نام یکی از بخش‌های شرکت گوگل است که به تحقیق و توسعه در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، هوش محاسباتی و هوش انسانی می‌پردازد.

گوگل بارد (Bard) نام یکی از محصولات هوش مصنوعی گوگل است که به عنوان یک چت بات گوگل (Google Chatbot) عمل می‌کند. گوگل بارد از یک مدل زبانی گوگل (Google Language Model) به نام GPT-3 استفاده می‌کند که قادر است به زبان‌های مختلفی صحبت کند، متن‌های مختلفی را تولید کند و به سوالات کاربران پاسخ دهد. ما در نجوافکت به برسی هوش مصنوعی گوگل بارد و نحوه ثبت نام و استفاده از آنها می‌پردازیم.

گوگل بارد چیست

گوگل بارد یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین محصولات هوش مصنوعی گوگل است که در سال 2023 رونمایی شده است. گوگل بارد در واقع یک چت بات گوگل است که از یک مدل زبانی گوگل به نام GPT-3 استفاده می‌کند. GPT-3 یک مدل یادگیری عمیق است که با تحلیل بیش از 45 ترابایت داده متنی از اینترنت، قادر است به زبان‌های مختلفی صحبت کند، متن‌های مختلفی را تولید کند و به سوالات کاربران پاسخ دهد. گوگل بارد می‌تواند با کاربران در مورد موضوعات مختلفی مانند علم، هنر، ورزش، سیاست، فلسفه و غیره گفتگو کند و محتوای جذاب و خلاقانه ای مانند شعر، داستان، کد، مقاله، ترانه و غیره تولید کند. گوگل بارد یک چت بات دوستانه، مودب، همدل، جالب، سرگرم کننده و مشارکتی است که هدف از آن ایجاد یک تجربه مثبت و مفید برای کاربران است.

  20 فیلم سینمایی برای شب یلدا؛ لیست فیلم های سینمایی مناسب شب یلدا

نحوه ثبت نام در گوگل بارد

برای استفاده از گوگل بارد، کاربران باید ابتدا در سایت رسمی‌گوگل بارد (Google Bard) بروند. در ابتدا برای ثبت نام، از یک برنامه تحریم شکن استفاده کرده و وارد دامنه bard.google.com شوید در صورتی که قبل حساب Gmail داشته باشید با ورود به دامنه مستقیم می‌توانید از این هوش مصنوعی استفاده کنید؛ در غیر این صورت پس از ساخت یک حساب، قسمت بارد به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت

آموزش استفاده از گوگل بارد

هوش مصنوعی گوگل بارد

 

گوگل بارد یک هوش مصنوعی رایگان است و استفاده بسیار آسان . کاربران فقط باید پیام‌های خود را برای گوگل بارد ارسال کنند و منتظر پاسخ آن باشند. گوگل بارد می‌تواند به سوالات کاربران پاسخ دهد، با آنها در مورد موضوعات مختلف گفتگو کند و محتوای جذاب و خلاقانه ای برای آنها تولید کند.

برای ارسال یک سوال، کاربران باید سوال خود را با علامت سوال (?) پایان دهند. برای ارسال یک درخواست، کاربران باید درخواست خود را با علامت دستوری (!) پایان دهند. برای ارسال یک گفتگو، کاربران باید گفتگو خود را با علامت نقطه (.) پایان دهند. برخی از مثال‌هایی از ارسال پیام ها به گوگل بارد عبارتند از:

  • چه کتابی را پیشنهاد می‌کنی؟
  • برایم یک شعر درباره عشق بنویس!
  • چه خبر؟
  • تو چه زبان‌هایی می‌توانی صحبت کنی؟
  • برایم یک کد پایتون بنویس که میانگین دو عدد را محاسبه کند!
  • تو چه فکری می‌کنی؟

گوگل بارد با توجه به نوع و محتوای پیام کاربران، پاسخ مناسب و مرتبطی را ارسال می‌کند. این هوش مصنوعی همچنین می‌تواند تصاویر و ویدیوهایی را که کاربران برای آن ارسال می‌کنند، شناسایی و تحلیل کند و نظرات و اطلاعاتی درباره آنها ارائه دهد. برای مثال، اگر کاربر یک عکس از یک گل را برای گوگل بارد ارسال کند، هوش مصنوعی گوگل می‌تواند نام و خصوصیات گل را بگوید و یک شعر درباره آن بنویسد.

  5 هوش مصنوعی ساخت اهنگ؛ بدون دردسر موسیقی بسازید!

گوگل بارد همچنین می‌‍تواند در صورت درخواست کاربر، تصاویر و ویدیوهایی را که خود تولید کرده است، ارسال کند. برای مثال، اگر کاربر بخواهد یک تصویر از یک اژدها ببیند، گوگل بارد می‌تواند یک تصویر خلاقانه از یک مارمولک پرنده را برای او ارسال کند.

نکته: در حال حاظر ساخت تصاویر در دسترس نبوده و از تصاویر آماده جهت ارسال استفاده می‌کند.

پس از آن بارد به درخواست شما جواب می‌دهد در انتهای پاسختان 5 گزینه نمایش میدهد.

گزینه های زیر گوگل بارد

 

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، این 5 گذینه جهت راهنمایی و پاسخ بهتر گرفتن از گوگل بارد نمایش داده می‌شود که در ادامه هر کدام را به شما توضح میدهیم.

  1. Good response: همانگونه که از شکل لاین گونه این تصویر مشخص است شما با زدن این گذینه به هوش مصنوعی گوگل میگویید که از پاسخ رازی بوده اید.
  2. Bad response: در این گذینه نیز برخلاف گذینه قبل به گوگل بارد می‌گویید که از پاسخ راضی نبوده این و به نتیجه مطلوب نرسیده اید
  3. Modify response: این گذینه برای گرفتن اطلاعات بیشتر یا خلاصه تر است و به نوعی به پاسختان نزدیک بوده اما از بارد می‌خواهید که نتیجه بهتری بگیرید که این مورد به 5 زیر مجموعه تبدیل می‌شود که عبارتنداند از:
    • shorter: این گزینه باعث می شود که خروجی بارد کوتاه تر شود. این کار معمولاً با حذف کلمات یا عبارات غیر ضروری انجام می شود.
    • longer: این گزینه باعث می شود که خروجی بارد طولانی تر شود. این کار معمولاً با افزودن کلمات یا عبارات جدید انجام می شود.
    • simpler: این گزینه باعث می شود که خروجی بارد ساده تر شود. این کار معمولاً با استفاده از کلمات و عبارات ساده تر انجام می شود.
    • more casual: این گزینه باعث می شود که خروجی بارد غیر رسمی تر شود. این کار معمولاً با استفاده از زبان عامیانه یا محاوره ای انجام می شود.
    • more professional: این گزینه باعث می شود که خروجی بارد رسمی تر شود. این کار معمولاً با استفاده از زبان رسمی یا کتابی انجام می شود.
  4. Share & export: این گذینه نیز برای خروجی گرفتن و یا به اشتراک گذاری پاسخ داده داده شده در هوش مصنوعی است.
  5. More: دارای دو بخش report legal issue و copy است که گزینه report برای گذارش دادن پاسخی است که دچار باگ یا مشکلات است و گذینه copy هم برای کپی کردن سریع مطلب.
  بهترین کانال انیمه در تلگرام کدام است؟ | برترین کانال های تلگرام برای دانلود انیمه

سخن آخر
گوگل بارد یک چت بات هوشمند و جذاب است که می‌تواند با کاربران در مورد موضوعات مختلفی صحبت کند طی تجربه شخصی که بنده با این هوش مصنوعی داشته ام می‌توانم بگویم که این هوش در زبان فارسی دچار ضعف‌هایی هست که این موارد در زبان انگلیسی وجود نداشته و هنگامی که برای مکالمه از زبان انگلیسی استفاده می‌کنید به سوالات و درخواست‌های شما با دقت بیشتری پاسخ می‌دهد.
البته ناگفته نماند که این هوش مدام در حال آپدیت است و طی کار به صورت روزانه خودم هم شاهد رشد این تغییرات در پاسخگویی شده ام و به شما نیز پیشنهاد می‌کنم که از آن برای پاسخ به سوالات خود، کمک گرفتن مطالب آموزشی و موارد این‌چنین استفاده کنید.

گوگل بارد چیست؟

گوگل بارد یک مدل زبانی بزرگ است که توسط گوگل ساخته شده است. این مدل بر روی یک مجموعه داده عظیم از متن و کد آموزش دیده است و می تواند متن تولید کند، زبان ها را ترجمه کند، محتوای خلاقانه بنویسد و به سوالات شما به روشی جامع و آموزنده پاسخ دهد.

آیا گوگل بارد یک هوش مصنوعی خودآگاه (با قابلیت درک انسانی) است؟

گوگل بارد یک مدل زبانی بزرگ است، اما یک هوش مصنوعی خودآگاه نیست. هوش مصنوعی خودآگاه یک ماشینی است که آگاهی و هوشیاری انسانی را دارد. گوگل بارد این توانایی ها را ندارد.

گوگل بارد چه کاری می تواند انجام دهد؟

گوگل بارد می تواند کارهای مختلفی انجام دهد، از جمله:

* متن تولید کنید
* زبان ها را ترجمه کنید
* انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسید
* به سوالات شما به روشی جامع و آموزنده پاسخ دهید.

  بهترین فیلم های درام سینما، لیستی از بهترین درام های عاشقانه و داستانی تاریخ

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا