فناوریسرگرمی

بهترین سایت‌های چت بات هوش مصنوعی در سال 2023

5
(1)

از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT خسته شده اید؟ البته که نه! این چت بات AI، روزانه به میلیون‌ها نفر کمک می‌کند محتوا بنویسند، مشکلات کدنویسی را حل کنند، بازی بسازند و کارهای مضحک و یا مهم و چشمگیر انجام بدهند. اما دنیای چت بات هوش مصنوعی به ChatGPT منحصر نمی‌شود. چت بات‌های هوش مصنوعی فراوان دیگری هم در دسترس هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. بهترین سایت‌های چت با هوش مصنوعی، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند و بنابراین کار برای هم وطنان ما بسیار راحت خواهد بود.

فهرست محتوا:

بهترین سایت‌های چت بات هوش مصنوعی در سال 2023 کدامند؟‌

بهترین سایت‌های چت بات هوش مصنوعی در سال 2023 کدامند؟‌

مقاله امروز ما در نجوافکت، زحمت سرچ در گوگل را برای شما کم خواهد کرد! گزینه‌های جایگزین متعددی برای ChatGPT وجود دارند و قادرند برای کارهای بی شماری در خدمت شما باشند: از تولید محتوا و پاسخگویی به سوالات مختلف گرفته تا چت صرفاً جهت سرگرمی.

1. چت باتChatGPT

لیست بهترین چت بات های هوش مصنوعی در سال 2023 - ChatGPT

ChatGPT در اواخر سال 2022 و اوایل سال 2023 منتشر شد و در عرض چند روز، توجه کل جهان را به خود جلب کرد. استفاده از این برنامه بسیار ساده است: در نوار پایین صفحه، فرمان (prompt) خود را تایپ می‌کنید و دکمه ارسال را می‌زنید.

با ایجاد خروجی، یک ورودی جدید در منوی سمت چپ ایجاد می‌شود، و می‌توانید تمام رشته‌ها (thread) را جدا نگه دارید و بعداً دوباره به آنها بازگردید. از جمله امکانات چت بات ChatGPT می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • می‌توانید لینک این رشته‌ها را به اشتراک بگذارید و برای دیگران ارسال کنید (و آنها می‌توانند از جایی که شما کار را ترک کردید، دوباره چت را ادامه بدهند).
  • گاهی این چت بات هوش مصنوعی، با کمال اعتماد به نفس اطلاعات غلط را به شما خروجی می‌دهد. این پدیده، چیزی است که کارشناسان آن را توهم می‌نامند.
  • ChatGPT در حین ادامه مکالمه، از دیتایی که قبلاً در مکالمات تبادل شدته است، به عنوان زمینه‌ای برای ارائه خروجی دقیق‌تر استفاده می‌کند.
  • این چت بات هوش مصنوعی می‌تواند دستورات متنی را بپذیرد و به شما در قالب بندی و سفارشی سازی خروجی کمک کند.
  • چت بات هوش مصنوعی ChatGPT تسک‌ها را در هر رشته ای با سطح قابل قبولی از دقت انجام می‌دهد.
  • چت بات هوش مصنوعی ChatGPT امکانات چت صوتی را نیز فراهم کرده است. طبق تست‌های اخیر، در بخش صوتی هم پشتیبانی خوبی از زبان فارسی ارائه می‌دهد.
  بهترین فیلم های ۲۰۲۳؛ فیلم های سینمایی 2023 با امتیاز بالا

مزایا و معایب ChatGPT

مزایامعایب
استفاده از مدل زبان قدرتمنداحتمال جهت گیری مطالب
رایگانمحدودیت محتوایی
سهولت کاربرداحتمال خطا در صحت محتوایی
چند زبانه (پشتیبانی از زبان فارسی) 

آینده ChatGPT چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر، ChatGPT از جمله قدرتمندترین و بهترین ربات های گفتگو با هوش مصنوعی به شمار می‌آید و مزیت بزرگ آن، پشتیبانی از زبان‌های مختلف است. پیش بینی می‌شود با توسعه زیربنا و مدل‌های این سرویس، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های زیر باشیم:

  • بهبود درک موضوعات پیچیده و فنی؛
  • تولید محتوای قوی‌تر و طبیعی‌تر با پیشرفت در پردازش زبان طبیعی؛
  • درک و پاسخگویی بهتر به عواطف انسانی؛
  • و پشتیبانی تعداد زبان‌های بیشتر و پاسخگویی بر اساس دستور زبان صحیح و طبیعی.

 

2. چت بات Google Bard

صحبت با هوش مصنوعی گوگل
- google Bard

Google Bard برای محتوانویسان یکی از بهترین سایت‌های چت با هوش مصنوعی به حساب می‎‌آید. این چت بات هوش مصنوعی، می‌تواند برای یافتن منابع مختلف، از شما فرمان بگیرد و حتی با ارائه یک دکمه مفید، به شما اجازه می‌دهد خودتان آن را در گوگل جستجو کنید، که یک نقطه قوت خیلی بزرگ است. از جمله امکانات Google Bard می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نتایج تصویری جستجوی Google Bard در پنجره چت نیز نشان داده می‌شوند.
  • می‌توانید درخواست خود را پس از ارسال، ویرایش کنید.
  • می‌توانید درخواست‌های خود را به Google Doc یا پیش‌نویس Gmail نیز صادر کنید. وقتی خروجی مناسبی پیدا کردید که دیدید می‌توانید روی آن کار کنید، روی نماد اشتراک گذاری کلیک کنید و سرویس موردنظرتان را انتخاب کنید. خروجی کاملاً فرمت شده و آماده کار تحویل شما خواهد شد.
  بهترین مینی سریال های 2023؛ 28 سریال کوتاه ۲۰۲۳ که باید ببینید!

امیدواریم علاوه بر این ویژگی، ویژگی‌های مفید و فراوان Google Workspace نیز به Bard منتقل شوند.

مزایا و معایب Google Bard

مزایامعایب
استفاده از مدل زبان قدرتمنداحتمال بروز خطا
همخوانی با سایر سرویس‌های گوگلاحتمال بروز مشکلاتی با موازین اخلاقی
رایگانتحت توسعه
چند زبانه (پشتیبانی از زبان فارسی)مشکلاتی در دریافت فرمان

آینده Google Bardچگونه خواهد بود؟

درست مانند هر چت بات هوش مصنوعی دیگری، می‌توانیم انتظار داشته باشیم Google Bard نیز در سالیان آینده، انعطاف پذیری بالاتری از خود نشان دهد و توانمندی‌های جدیدی کسب کند؛ از جمله:

  • توانایی تولید فرمتهای متنی مختلف (نثر، شعر، نت موسیقی، کدنویسی، ایمیل نویسی اداری و…)؛
  • ترجمه روان و صحیح زبان‎‌های مختلف؛
  • پاسخگویی جامع‌تر و خلاقانه‌تر به سوالات؛
  • و تولید محتوای صوتی و تصویری.

3. چت بات هوش مصنوعی Microsoft Bing AI

لیست سایت های چت با هوش مصنوعی فارسی - BingAi

در اوایل سال 2023، مایکروسافت سرمایه گذاری خود را در OpenAI افزایش داد و شروع به توسعه و استفاده از ویژگی‌های AI در محصولات خود کرد. یکی از آن‌ها، چت بات هوش مصنوعی بینگ بود که اکنون به شما کمک می‌کند در وب نیز جستجو کنید.

  • چت بات بینگ، در پاسخ به هر درخواست شما نتایج را پردازش می‌کند و پاسخی حاوی پیوندهایی که به عنوان پایه استفاده کرده است به شما ارائه می‌دهد.
  • BingAi نیز می‌تواند نتایج تصویر را در پنجره چت نشان دهد، اما با هدف جستجوی تصویر نتایج خیلی خوب نخواهید گرفت چون در این حالت معمولاً به جای گالری تصاویر، فهرستی از لینک‌های تصاویر را تحویل شما می‌دهد.
  • اگر می‌خواهید مکالمات گذشته را دوباره بخوانید، می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی هر یک در سمت راست صفحه انجام دهید.
  معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2023، کدام کشور بیشترین آزادی سفر را دارد؟

مزایا و معایب BingAi

مزایامعایب
استفاده از مدل زبان قدرتمنداحتمال جهت گیری مطالب
چند زبانه (پشتیبانی از زبان فارسی)تحت توسعه و آزمایش
حافظه طولانی مدتاحتمال خطای اطلاعاتی
رایگان 
امکان ایجاد خروجی تصویری 

آینده BingAi چگونه خواهد بود؟

برای بازوی هوش مصنوعی مایکروسافت یعنی موتور جستجوی بینگ، آینده روشنی متصوریم. استفاده از پردازش زبان طبیعی (NPL) و توسعه مدل‌های ایجاد شده، به پیشرفت عملکرد BingAi کمک شایانی خواهد کرد.

 

4. چت بات Jasper Chat

محبوب ترین وب سایت چت با هوش مصنوعی - Jasper Chat

جاسپر یک نیروگاه تولید محتوای هوش مصنوعی همه کاره است. این چت بات هوش مصنوعی، الگوهای ai را برای انواع محتوا – اسکریپت‌های ویدیویی یوتیوب، پست‌های وبلاگ، نمایه لینکدین، هرچیزی که فکرش را بکنید – ارائه می‌دهد. اخیراً این وبسایت، چت بات هوش مصنوعی خود را با نام Jasper Chat راه‌اندازی کرده است. این چت بات، دستیار خوبی برای تولید محتوا محسوب می‌شود و از این جهت، یکی از بهترین سایت های چت با هوش مصنوعی لیست محسوب می‌شود.

  • به کمک چت بات هوش مصنوعی Jasper Chat به سرعت یک مکالمه را به یک سند (یا فرمت‌های دیگر) تبدیل کنید.
  • Jasper Chat نتیجه درخواست مقاله در ارتباط با موضوعات مختلف را تحویل شما می‌دهد و مقالات بعدی را در مورد موضوعات مشابه پیشنهاد می‌کند.
  • کیفیت خروجی Jasper Chat در مقایسه با ChatGPT کم و بیش یکسان است.
  • توسعه‌دهندگان Jasper آن را طوری تنظیم کرده اند باشند تا با تولید محتوا سازگاری بهتری داشته باشد.
  • Jasper Chat امکان جستجو نیز فراهم کرده و می‌توانید با سرچ فهرستی از منابع واقعی، سریع‌تر واقعیت و صحت داده‌ها را بررسی کنید.
  بهترین انیمه های ۲۰۲۴؛ 30 انیمه برتر و مورد انتظار ترین انیمه های سال

مزایا و معایب Jasper Chat

مزایامعایب
سهولت در استفادهپولی بودن خدمات
چند زبانه (پشتیبانی از زبان فارسی)احتمال بروز خطا در نتایج
رایگاناحتمال جهت گیری مطالب
سهولت کاربردخلاقیت محدود

آینده Jasper Chat چگونه خواهد بود؟

درحال حاضر، چت بات هوش مصنوعی سایت جاسپر در بسیاری از منابع با ChatGPT مقایسه می‌شود. با توجه به اینکه اساس عملکرد هردوی این سایت‌های چت بات یکی است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده JasperChat اطلاعات را دقیق‌تر، با درصد خطای پایینتر و خلاقیت بالاتری خروجی بدهد.

 

5. چت بات Chatsonic

جدیدترین چت بات هوش مصنوعی - Chatsonic

Chatsonic چت بات هوش مصنوعی سایت Writesonic به حساب می‌آید که از ابزار قدرتمندی برای پردازش زبان طبیعی برخوردار است. این ابزار برای تولید محتوا، مستقیماً یک پنجره چت را به وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی شما متصل می‌کند. برای یافتن منابع، در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات هر مکالمه را پیگیری می‌کند. اما بر خلاف رقبا، امکانات زیر را نیز ارائه می‌دهد:

  • چت صوتی و تبدیل صوت به نوشتار؛ به عبارتی شما می‌توانید درخواستتان را با صدای بلند مطرح کنید. فیچر متن به صوت نیز می تواند خروجی را با صدای بلند برای شما بخواند.
  • می‌توانید چت‌ها را با خانواده، دوستان یا همکاران به اشتراک بگذارید.
  • تنظیم شخصیت هوش مصنوعی، به شما امکان صحبت با یک مربی تناسب اندام، استندآپ کمدین، یا فیلسوف را می‌دهد.
  • تولید تصویر با استفاده از Stable Diffusion یا DALL-E OpenAI
  • یک کتابخانه با دسترسی سریع که دستور العمل‌هایی برای تولید کلمات کلیدی SEO دربر دارد.

مزایا و معایب Chatsonic

مزایامعایب
امکانات متنوع و فیچر شخصی سازیمشکلاتی در ساخت خروجی تصویری
سهولت در کاربردمحدودیت محتوایی
چند زبانه (پشتیبانی از زبان فارسی)پولی (تعداد کلمات محدودی رایگان خواهند بود)
ارائه خروجی جامعاحتمال خطای اطلاعاتی

آینده Chatsonic چگونه خواهد بود؟

چت سونیک یکی از قدرتمندترین انواع چت بات هوش مصنوعی به شمار می‌آید و با این حال، همچنان در دست بهسازی و تقویت است. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده، در زمینه‌هایی از جمله تولید محتوای مناسب‌تر جهت بهبود بازاریابی، افزایش کیفیت چت صوتی و ژنراتورهای تصویری، تولید محتوای آموزشی و پردازش زبان طبیعی، عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

  بهترین انیمه های 2023 | بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید

 

6. چت بات Character.ai

بررسی بهترین سایت های چت با هوش مصنوعی - character.ai

تا به حال فکر کرده اید که چرا ایلان ماسک رفت توییتر را خرید؟ شما که نمی‌توانید تلفن را بردارید و از ایلان ماسک این سوال را بپرسید. اما می‌توانید به Character.AI بروید و از یک مدل هوش مصنوعی که طوری برنامه ریزی شده تا مانند ماسک صحبت کند، همین سوال را بپرسید! بعد با هم درباره آینده پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بحث و تفکر کنید.

  • این سایت، یکی از جالب‌ترین و بهترین سایت های چت با هوش مصنوعی محسوب می‌شود و بسیاری از بات‌های آن، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند.
  • این چت بات هوش مصنوعی، شخصیت‌های زیادی برای چت کردن دربر دارد.
  • برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد هر کاراکتر (شخصیت حقیقی یا تخیلی)، روی پروفایل آنها کلیک کنید.
  • اگر مایل به شروع گفتگو باشید، می‌توانید خیلی راحت یک جمله برای شخصیت ارسال کنید تا پاسخ شما را بدهد.
  • این امکان وجود دارد که شخصیت‌های خودتان را با مجموعه ای چشمگیر از کنترل‌های مختلف ایجاد کنید. بعد می‌توانید با چت کردن و رتبه بندی پاسخ‌هایی که به شما می‌دهد، آموزش آن را ادامه دهید.

اگر به دنبال یک چت ربات هوش مصنوعی برای سرگرمی هستید، Character.ai بهترین سایت صحبت با هوش مصنوعی برای شما خواهد بود.

 

مزایا و معایب Character.ai

مزایامعایب
شباهت زیاد مکالمات به صحبت انسانیاحتمال سوءاستفاده و تخطی از موازین اخلاقی
تنوع زباد شخصیت‌هامحدودیت محتوایی
رایگاندر دست توسعه
چندزبانه (پشتیبانی از زبان فارسی) 

آینده character.ai چگونه خواهد بود؟

چت بات هوش مصنوعی character.ai، از لحاظ شباهت به گفتار و واکنش‌های انسانی یکی از بهترین ربات های گفتگو به شمار می‌آید. با گسترش و پیشرفت این چت بات، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک چیزی بیش از 1 میلیون کاراکتر را ساپورت کند. همچنین قوانین دقیق‌تری در ارتباط با محتوای نامناسب (NSFW) وضع خواهند شد تا از بروز هرگونه تولید محتوای غیرقانونی و غیراخلاقی، جلوگیری به عمل بیاید.

  لیست بهترین فیلم های 2024 و مورد انتظار ترین آنها

 

سخن آخر

حالا که لیستی از بهترین سایت صحبت با هوش مصنوعی را معرفی کردیم، تصمیم با شماست که ببینید کدام چت بات هوش مصنوعی، برای شما مناسب تر از سایرین است و می‌توانید از آن برای دستیابی به اهدافتان استفاده کنید. بایستی بدانید که در صحبت با چت بات هوش مصنوعی به دنبال چه چیزی باشید.

  • دقت و پاسخگویی: با توجه به اینکه اکثر چت ربات‌های هوش مصنوعی در حال حاضر بر اساس GPT عمل می‌کنند، معمولاً محتوای مشابهی در اختیار شما قرار می‌دهند. ممکن است برخی از چت بات‌ها، به درستی ارتباط برقرار نکنند یا اطلاعات اشتباهی را خروجی بدهند. اگر قصد تولید محتوا دارید حتماً به این نکته توجه داشته باشید.
  • دسترسی آسان. اصولاً نباید هیچ راه‌اندازی پیشرفته یا الزامات فنی برای صحبت با چت بات وجود داشته باشد. با یک لاگین ساده، می‌توانید با بهترین سایت های چت با هوش مصنوعی که امروز پوشش دادیم صحبت کنید.
  • تجربه چت. راه‌های زیادی برای تعامل با هوش مصنوعی وجود دارد، اما اصلی‌ترین ابزار هر چت بات هوش مصنوعی، تعامل با مدل از طریق یک پنجره چت است. رابط کاربری مناسب، ارائه لینک و تولید محتوای صوتی و تصویری، از جمله گزینه‌هایی هستند که به شما در انتخاب بهترین ربات های گفتگو کمک خواهند کرد.

بهترین برنامه چت با هوش مصنوعی فارسی کدام است؟

انتخاب بهترین برنامه چت با هوش مصنوعی، به هدف و نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک دستیار هوش مصنوعی برای تولید محتوا هستید، گزینه‌های زیر برای شما عالی خواهند بود:
• ChatGPT
• Microsoft Bing AI
• JasperChat
• Chatsonic

  بیوگرافی تیلور سوئیفت؛ رکوردار جایزه آلبوم سال در مراسم گرمی

جدیدترین چت بات هوش مصنوعی چیست؟

جدیدترین چت بات هوش مصنوعی که در سال 2023 معرفی شده است، چت بات "Gen AI Personas" است که توسط متا توسعه یافته است. این چت بات برای کاربران جوان طراحی شده است و از هوش مصنوعی برای ایجاد شخصیت‌های مجازی جذاب و تعاملی استفاده می‌کند. شخصیت‌های مجازی می‌توانند با کاربران در مورد موضوعات مختلفی صحبت کنند و تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارند.

بهترین برنامه چت با هوش مصنوعی فارسی بدون فیلتر کدام است؟

درحال حاضر شاید بتوانیم بهترین برنامه چت با هوش مصنوعی فارسی بدون فیلتر که دردسری برای رجیستر نداشته باشد را Mictrosoft BingAi بدانیم. این چت بات، به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، رفرنس‌های فارسی ارائه می‌دهد و قابلیت ارائه محتوای تصویری و صوتی نیز دارد.

ربات های چت هوش مصنوعی چقدر دقیق هستند؟

دقت ربات های چت هوش مصنوعی به کیفیت داده های آموزشی آنها بستگی دارد. ربات های چت هوش مصنوعی که بر روی مجموعه داده های بزرگ و متنوعی از متن و کد آموزش دیده اند، معمولاً دقیق تر هستند.

آینده ربات های چت هوش مصنوعی چیست؟

انتظار می رود که ربات های چت هوش مصنوعی در سال های آینده نقش مهم تری در زندگی ما ایفا کنند. این برنامه ها به طور فزاینده ای برای ارائه خدمات، پاسخگویی به سوالات و حتی سرگرمی استفاده می شوند.

آیا ربات های چت هوش مصنوعی می توانند احساسات را درک کنند؟

ربات های چت هوش مصنوعی هنوز در حال توسعه هستند و نمی توانند احساسات را به همان شکلی که انسان ها می توانند، درک کنند. با این حال، برخی از ربات های چت هوش مصنوعی می توانند پاسخ هایی تولید کنند که برای انسان ها طبیعی به نظر می رسند.

  خوشبوترین و بهترین عطر زنانه 2023 که همه را مجذوب شما می کند!

آیا ربات های چت هوش مصنوعی می توانند جایگزین انسان ها شوند؟

ربات های چت هوش مصنوعی نمی توانند جایگزین انسان ها شوند. این برنامه ها برای انجام وظایف خاصی طراحی شده اند و نمی توانند جایگزین مهارت ها و قضاوت انسان ها شوند.

آیا ربات های چت هوش مصنوعی می توانند خطرناک باشند؟

ربات های چت هوش مصنوعی اگر به درستی طراحی یا استفاده نشوند. می توانند خطرناک باشند به عنوان مثال، ربات های چت هوش مصنوعی می توانند برای انتشار اطلاعات نادرست یا مضر به کار بروند.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا