فیلم و سریالسرگرمیمنتخب سردبیر

بازیگران شربت زغال اخته؛ بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته

4.2
(5)

بازیگران شربت زغال اخته را می‌شناسید؟ سریال شربت زغال اخته یکی از جدیدترین سریال‌های ترکی است که در ایران نیز حسابی معروف شده. با بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته همراه ما در نجوافکت باشید.

سریال شربت زغال اخته (Kizilcik Serbeti) یک مجموعه تلویزیونی محصول ترکیه است که در ژانر درام و توسط شرکت گلدفیلم ساخته شده است. اولین قسمت این سریال در تاریخ 28 اکتبر 2022 برابر با 6 آبان 1401 پخش شد. کارگردان آن هاکان کیروواچ (Hakan Kırvavaç) و نویسندگانش ملیس سیولک (Melis Civelek)، استانبول یازی (İstanbul Yazı) و زینب گور (Zeynep Gür) هستند. فصل اول مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته در 29 قسمت پخش شد و فصل دوم آن که از تاریخ 15 سپتامبر 2023 (24 شهریور 1402) شروع شد همچنان در حال پخش است. در این مطلب با معرفی کامل بازیگران شربت زغال اخته همراه ما باشید.

فهرست محتوا:

داستان مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته

داستان سریال شربت زغال اخته بر اساس روایتی واقعی‌ست و به موضوع ازدواج اجباری می‌پردازد. قصه درباره زوجی عاشق به نام‌های دوعا و فاتح است که خانواده‌های کاملا متفاوتی دارند، اما آنها معتقدند به خاطر عشقشان می‌توانند از همه موانع عبور کنند. مادر دوعا به ازدواج دخترش با فاتح شک دارد و فکر می‌کند که این دو آینده‌ای با هم ندارند.

داستان مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته

بازیگران شربت زغال اخته

در مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته بازیگران قدیمی و جوان زیادی حضور دارند. در ادامه با بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته همراه شما خواهیم بود.

باریش کیلیچ در نقش عمر اونال

بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته / باریش کیلیچ

باریش کیلیچ (Barış Kılıç) بازیگر ترکیه‌ای متولد سال 1978 است. او در منطقه آرگووان به دنیا آمد و در پنج سالگی به همراه خانواده‌اش به استانبول نقل مکان کرد. باریش از بازیگران شربت زغال اخته در دانشگاه استانبول در رشته اقتصاد تحصیل کرده و در همان زمان دانشجویی بازی در تبلیغات را شروع کرد. در سال 2004 اولین نقشش را در سریال Bütün Çocuklarım ایفا کرد. باریش کیلیچ در سال 2007 با آیسگول کیلیچ (Ayşegül Kılıç) ازدواج کرد و دو پسر دارد. بازی در سریال سیب ممنوعه (Yasak Elma) این بازیگر را به شهرت بیشتری رساند.

اوریم آلاسیا در نقش کیویلجم ارسلان

اوریم آلاسیا از هنرپیشه های شربت زغال اخته

در مرور بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته به اوریم آلاسیا (Evrim Alasya) بازیگر ترکیه‌ای متولد 2 آگوست 1979 (11 مرداد 1358) رسیدیم. وی در دانشگاه دوکوز ایلول در رشته تئاتر تحصیل کرده است و یک ورزشکار حرفه‌ای نیز هست. اوریم در سال 1999 حرفه بازیگری خود را آغاز کرد و به تیم تئاتر کودکان پینار ملحق شد. اولین نقش تلویزیونی او نیز در سریال Bir Istanbul Masalı بود. برخی از دیگر هنرنمایی‌های او در مجموعه‌هایی چون سریال تاریخی Muhteşem Yüzyıl، سریال Güneşin Kızları، سریال Kırmızı Oda و سریال Kızılcık Şerbeti بوده است.

  فیلم های اکشن برتر ؛ بهترین فیلم های سینمایی اکشن که حتما باید ببینید

سیلا ترک اوغلو در نقش دوعا کورکماز

سیلا ترک اوغلو / نقش های شربت زغال اخته

سیلا ترک اوغلو (Sıla Türkoğlu) از هنرپیشه های شربت زغال اخته، بازیگر جوان ترکیه‌ای متولد 18 آوریل 1999 (29 فروردین 1378) در شهر ازمیر ترکیه است. او کار بازیگری را از سال 2018 و با سریال Ağlama Anne شروع کرده و در حال حاضر مشغول بازی در سریال شربت زغال اخته است.

دوغوکان گونگور در نقش فاتح اونال

دوغوکان گونگور از بازیگران سریال شربت زغال اخته

یکی دیگر از نقش های شربت زغال اخته نقش فاتح اونال است که دوغوکان گونگور (Doğukan Güngör) آن را به عهده داشته است. دوغوکان گونگور بازیگر جوان ترکیه‌ای متولد 1 جولای 1996 (11 تیر 1375) در آنکارا است که بیشتر با بازی در مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته به شهرت رسیده است.

سیبل تاشجی اوغلو در نقش پمبه اونال

سیبل تاشجی اوغلو از هنرپیشه های سریال ترکی شربت زغال اخته

سیبل تاشجی اوغلو (Sibel Taşçıoğlu) از بازیگران شربت زغال اخته صداپیشه و بازیگر ترکیه‌ای متولد 28 جولای 1976 (6 مرداد 1355) است که بیشتر به خاطر بازی در سریال روزی روزگاری در چوکوروا (Bir Zamanlar Çukurova) شناخته می‌شود.

بیوگرافی شعله در سریال شربت زغال اخته

بیوگرافی شعله در سریال شربت زغال اخته

در ادامه بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته به مژده اوزمان (Müjde Uzman) رسیدیم. وی بازیگر ترکیه‌ای متولد 26 سپتامبر 1984 (4 مهر 1363) است که در سال 2001 برنده مسابقه Elite Model Look شد. مژده اوزمان حرفه بازیگری را از سال 2008 با بازی در سریال Paramparça Aşklar شروع کرد.

برخی از دیگر آثاری که در آنها بازی کرده عبارتند از سریال تاریخی Muhteşem Yüzyıl، سریال عاشقانه Kiralık Aşk، فیلم کمدی Recep İvedik 2 و سریال درام 20 Dakika. مژده اوزمان در سریال شربت زغال اخته در نقش شعله یا آلِو ارسلان بازی می‌کند.

  10 کتاب از بهترین کتاب های ادبیات ژاپن | بهترین نویسندگان ادبیات ژاپن که باید بشناسید

ستار تانریوگن در نقش عبدالله اونال

ستار تانریوگن / اسامی بازیگران سریال ترکی شربت زغال اخته

ستار تانریوگن (Settar Tanrıöğen) بازیگر ترکیه‌ای متولد 15 جولای 1962 (24 تیر 1341) و از هنرپیشه های شربت زغال اخته است. برخی از آثاری که در آنها هنرنمایی کرده است عبارتند از فیلم The Bandit محصول سال 1996، فیلم درام Destiny محصول سال 2006، فیلم درام When We Leave محصول 2010، سریال Second Spring، سریال پلیسی Gece Gündüz و سریال درام Ethos.

بیوگرافی نورسما در سریال شربت زغال اخته

بیوگرافی نورسما در سریال شربت زغال اخته

جرن یالازوغلو کاراکوچ (Ceren Yalazoğlu Karakoç) از بازیگران سریال شربت زغال اخته است که در نقش نورسما اونال بازی می‌کند. این هنرپیشه متولد 17 آگوست 1984 (26 مرداد 1363) در آنکارا است. این بازیگر از هنرپیشه های شربت زغال اخته علاوه بر این سریال، به خاطر بازی در سریال Beni Affet محصول سال 2011 و سریال Akinci محصول سال 2021 شناخته می‌شود.

بیوگرافی نیلای در شربت زغال اخته

بیوگرافی نیلای در شربت زغال اخته

فیضا جیوِلِک (Feyza Civelek) در یکی دیگر از نقش های شربت زغال اخته یعنی نقش نیلای اونال بازی کرده است. او متولد 28 آوریل 1995 (8 اردیبهشت 1374) در استانبول است. فیضا جیوِلِک از هنرپیشه های سریال ترکی شربت زغال اخته در آثار دیگری چون سریال باد صنوبر (Kavak Yelleri) محصول 2007 تا 2011 و سریال فریحا (Adini Feriha Koydum) محصول 2011 تا 2012 بازی کرده است.

بازیگر نقش چیمن در شربت زغال اخته

بازیگر نقش چیمن در شربت زغال اخته

در لیست اسامی بازیگران سریال ترکی شربت زغال اخته به سلین ترکمن (Selin Türkmen) بازیگر نقش چیمن ارسلان رسیدیم. این هنرپیشه از بازیگران شربت زغال اخته متولد 1 آگوست 2000 (11 مرداد 1379) در شهر ازمیر ترکیه است. این بازیگر علاوه بر سریال شربت زغال اخته، در آثار دیگری چون سریال تریلر روز آخر (Son Gün) محصول سال 2023 و فیلم عاشقانه 3391 کیلومتر (3391 Kilometre) ایفای نقش کرده است.

  با 10 کانال یوتیوب فارسی محبوب آشنا شوید! بهترین کانال های یوتیوب ایران

بازیگر نقش روزگار در شربت زغال اخته

بازیگر نقش روزگار در شربت زغال اخته

در مرور بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته به بازیگر نقش روزگار یعنی ییغیت کیرازجی (Yiğit Kirazcı) رسیدیم. این هنرپیشه متولد 17 آگوست 1983 (26 مرداد 1362) در شهر استانبول ترکیه است. مادرش مدیر حسابداری است و پدرش در حوزه تبلیغات کار می‌کند. دوره دبیرستان را در مدرسه Koç High School گذراند و در سال 2005 از دانشگاه Bilgi و در رشته تبلیغات فارغ‌التحصیل شد.

در دوره تحصیل در حوزه مدلینگ کار می‌کرد و در چند تبلیغ نیز به ایفای نقش پرداخت. سپس در حوزه بازیگری تحصیل کرد و اولین بار در سال 2007 با سریال Son Tercih وارد این صنعت شد. ییغیت کیرازجی ایفای یکی از اصلی‌ترین نقش های شربت زغال اخته یعنی نقش روزگار را بر عهده داشته است.

بازیگر نقش ارطغرل در شربت زغال اخته

بازیگر نقش ارطغرل در شربت زغال اخته

کایرا شنوکاک (Kayra Şenocak) هم یکی دیگر از هنرپیشه های شربت زغال اخته محسوب می‌شود که در نقش ارطغرل بازی کرده است. این بازیگر متولد 25 ژوئن 1973 (4 تیر 1352) در شهر استانبول ترکیه است. کایرا شنوکاک بیشتر به خاطر بازی در سریال درام Aynali Tahir محصول 1998 تا 2001، سریال اکشن کمدی خیابان های پشتی (Arka Sokaklar) محصول 2006 و سریال اکشن تاریخی قیام ارطغرل (Dirilis: Ertugrul) محصول 2014 تا 2019 شناخته می‌شود.

سایر بازیگران این مجموعه عبارتند از:

  • سویدان سویداش (Soydan Soydaş) در نقش کایهان کورکماز
  • عالیه اوزون آتاغان  (Aliye Uzunatağan) در نقش سونمز ارسلان
  • امره آلتین توپراک (Emrah Altıntoprak) در نقش مصطفی اونال
  • فرای دریچی (Feray Darıcı) در نقش فاطما
  • اوزلم چاکار (Özlem Çakar) در نقش سویلای
  • اورال اوزر (Oral Özer) در نقش جان
  • رحیمجان کاپکپ (Rahimcan Kapkap) در نقش متهان اونال
  • سرکان تینماز (Serkan Tınmaz) در نقش امید
  • توآنا گیزم اوزونلار (Tuana Gizem Uzunlar) در نقش یلیز
  • آلارا بوزبی (Alara Bozbey) در نقش اجم
  • مورات تاولی (Murat Tavlı) در نقش احسان
  • سوییم اردوغان (Sevim Erdoğan) در نقش لمان
  • گیزم یانیک (Gizem Yanık) در نقش مهری
  بهترین سایت‌های چت بات هوش مصنوعی در سال 2023

نقد سریال شربت زغال اخته

مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته مورد توجه بینندگان خصوصا تماشاگران ایرانی قرار گرفته است. این سریال با بازی خوب بازیگران، داستان جذاب و کارگردانی خوبش حسابی به دل تماشاگران نشسته است. در این مجموعه شاهد مواجهه سنت و مدرنیته با یکدیگر هستیم که روایتی از زندگی میلیون‌ها زن در خاورمیانه است و شاید به همین دلیل مورد توجه بینندگان ایرانی نیز قرار گرفته است. برخی از موضوعات مهمی که در سریال ترکی Kizilcik Serbeti به آنها پرداخته می‌شود عبارتند از ازدواج اجباری، دورویی و تزویر، جامعه مدرن و تداخل دو سبک زندگی کاملا متفاوت.

نقش های شربت زغال اخته

از طرف دیگر بر خلاف دیگر سریال‌های درام ترکی که معمولا درگیر مثلث‌های عشقی و رقابت برای عشق می‌شوند، این سریال با تمرکز بر یک زوج دلباخته فضای جدیدی را ارائه کرده است. علاوه بر همه این‌ها، علیرغم موضوعات تلخی که در سریال به آنها پرداخته می‌شود، شربت زخال اخته مانند نامش چندان تلخ نمی‌شود و به راحتی می‌تواند شما را سرگرم کند. از امتیازات سریال ترکی Kizilcik Serbeti نیز باید بگوییم که امتیاز آن در IMDb بر اساس بیشتر از 900 رای، به 6.6 از 10 رسیده است.

زمان پخش سریال شربت زغال اخته

سریال شربت زغال اخته محصول شبکه Show TV است. با این حال این سریال به زبان فارسی نیز دوبله شده است و از شبکه‌های جم سریز (Gem Series) و جم ریور (Gem River) پخش می‌شود.

  • روز و ساعت پخش مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته از شبکه جم سریز: روزهای زوج، ساعت 23:00
  • ساعت پخش تکرار سریال شربت زغال اخته از جم سریز: ساعات 19:00 و 11:00
  • روز و ساعت پخش مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته از شبکه جم ریور: روزهای فرد، ساعت 13:00
  • ساعت پخش تکرار سریال شربت زغال اخته از جم ریور: ساعات 09:00 و 21:00
  برترین خواننده های زن خارجی | خوش صدا ترین خواننده های زن خارجی کدامند؟

فصل اول سریال ترکی Kizilcik Serbeti بین سال‌های 2022 و 2023 در 29 قسمت پخش شد. تاریخ پخش قسمت اول 28 اکتبر 2022 برابر با 6 آبان 1401 و قسمت آخر فصل اول در تاریخ 9 ژوئن 2023 برابر با 19 خرداد 1402 به روی آنتن شبکه Show TV رفت. قسمت اول فصل دوم در تاریخ 15 سپتامبر 2023 برابر با 24 شهریور 1402 پخش شد. از فصل دوم فعلا فقط 5 قسمت پخش شده که تاریخ پخش قسمت پنجم 13 اکتبر 2023 برابر با 21 مهر 1402 بود.

کلام آخر

در این مطلب با معرفی بازیگران شربت زغال اخته، یکی از سریال‌های جدید ترکی که محبوبیت زیادی پیدا کرده است همراه شما بودیم. همچنین مروری بر داستان این سریال داشتیم و در نهایت نیز به نقد و بررسی کوتاهی از آن پرداختیم. نظر شما درباره مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته چیست؟ آیا از بینندگان آن هستید؟ بیوگرافی بازیگران شربت زغال اخته برای شما جالب بود؟ کدام یک از نقش های شربت زغال اخته بیشتر دوست دارید؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

سوالات متداول

سریال شربت زغال اخته چند قسمت است؟

فصل اول مجموعه تلوزیونی شربت زغال اخته 29 قسمت دارد و از فصل دوم فعلا فقط 5 قسمت آن پخش شده است.

سریال ترکی شربت زغال اخته چند فصل است؟

این سریال دو فصل دارد.

سریال شربت زغال اخته از کدام شبکه پخش می شود؟

این سریال به طور رسمی برای شبکه Show TV است، اما در شبکه‌های جم سریز و جم ریور نیز با دوبله فارسی پخش می‌شود.

ژانر سریال ترکی شربت زغال اخته چیست؟

این سریال در ژانر درام و خانوادگی ساخته شده است.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 4.2 / 5. تعداد رای: 5

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

نظرات 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا