بیوگرافیافراد مشهورتاریخ و فرهنگسرگرمیموسیقی

بیوگرافی بیلی ایلیش؛ زندگی و حرفه، آهنگ ها و حقایق جالب

0
()

بیلی ایلیش را چقدر می‌شناسید؟ این هنرمند تا کنون بارها برنده جایزه گرمی شده و رکوردهای زیادی را شکسته است. با بیوگرافی بیلی آیلیش همراه ما باشید.

بیلی آیلیش (Billie Eilish) خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی‌ست که در سال 2015 با اجرای آهنگ Ocean Eyes به شهرت رسید. او این آهنگ را به همراه برادرش فینیس اوکانل (Finneas O’Connell) ساخته بود؛ کسی که موسیقی و کنسرت‌هایش را به همراه او می‌سازد و اجرا می‌کند. در سال 2017 بیلی اولین آلبوم چندآهنگه‌اش را با نام Don’t Smile at Me منتشر کرد. این آلبوم فروش خوبی داشت و به رتبه پانزدهم در کشورهای مختلفی مانند آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا رسید. اگر از طرفدار این خواننده جوان آمریکایی هستید، با بیوگرافی بیلی ایلیش همراه ما در نجوافکت باشید.

بیوگرافی بیلی ایلیش

  • سن: 22 سال
  • قد بیلی آیلیش: 1.61
  • اینستاگرام بیلی ایلیش: billieeilish
  • ثروت بیلی آیلیش: حدود 53 میلیون دلار

در ادامه با بیوگرافی بیلی آیلیش همراه شما خواهیم بود. اگر برایتان سوال است که بیلی آیلیش کیست؟ و بیلی آیلیش چند سال دارد؟ همراه ما باشید.

  چشم سوم چیست؟ حقایق و رازهای ناگفته از چاکرا چشم سوم

کودکی بیلی آیلیش

بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل (Billie Eilish Pirate Baird O’Connell) متولد 18 دسامبر 2001 (27 آذر 1380) در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. او دختر مگی بیرد (Maggie Baird)، مدرس و بازیگر و پاتریک اوکانل (Patrick O’Connell)، بازیگر است که هر دو موزیسین هستند و در تورهای بیلی به او کمک می‌کنند. بیلی ایلیش اجداد ایرلندی و اسکاتلندی دارد. اسم دوم یا مستعار او، یعنی آیلیش، قرار بود نام اول او و پایرت قرار بود نام دومش باشد. او در محله Highland Park در لس آنجلس بزرگ شده است.

بیلی آیلیش و برادرش در خانه درس می‌خواندند و مادرشان معلم آنها بود. این تصمیم را والدین آنها برای این گرفتند تا وقت بیشتری با بچه‌هایشان بگذرانند و به آنها این آزادی را بدهند که علایقشان را دنبال کنند. مگی بیرد اصول اولیه نوشتن ترانه را به بیلی و برادرش یاد داد. خود آیلیش گفته است که مادرش و برادرش الهام‌بخش او برای علاقه‌مندی به موسیقی بوده‌اند. پدر و مادر بیلی، او و برادرش را تشویق می‌کردند تا در مورد علایقشان صحبت کنند و هر چیزی که دوست داشتند را دنبال کنند؛ از جمله هنر، رقص و بازیگری.

کودکی بیلی آیلیش

بیلی ایلیش در برنامه‌های استعدادیابی شرکت می‌کرد و در هشت سالگی به گروه کر کودکان لس آنجلس ملحق شد. در شش سالگی نواختن ساز یوکللی را شروع کرد. اولین ترانه واقعی‌اش را در یازده سالگی برای کلاس‌های ترانه‌نویسی مادرش نوشت. این آهنگ درباره یک اخرالزمان زامبی بود که آن را با الهام از سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) نوشته بود. او در همین زمان آزمون‌های بازیگری را نیز امتحان کرد و تا سال 2016 به کلاس‌های رقص می‌رفت. تا اینکه به دلیل آسیبی فیزیکی رقص را رها کرد و تمرکزش را روی موسیقی گذاشت.

  حقایق جالب درباره روز شکرگزاری: از ریشه های مذهبی تا تاثیر فرهنگی

2015 تا 2017: آلبوم Don’t Smile at Me

در سال 2015، بیلی ایلیش 13 ساله به همراه برادرش روی آهنگ‌هایی کار می‌کردند. برادر او چندین سال بود که در کار موسیقی بود و گروه خودش را داشت. اولین آهنگ‌هایی که با هم ضبط کردند، ترانه‌های She’s Broken و Fingers Crossed بودند. در 18 نوامبر 2015 (27 آبان 1394) بیلی آهنگ چشم‌های اقیانوسی (Ocean Eyes) را منتشر کرد. فینیس در ابتدا این آهنگ را برای گروهش ساخته بود، اما بعد به این نتیجه رسید که برای صدای آیلیش مناسب‌تر است.

آنها این آهنگ را در ساند‌کلاود منتشر کردند و در دو هفته صدها هزار بار گوش داده شد. مدیر کاری فینیس، دنی روکاسین (Danny Rukasin)، در همین زمان با او درباره پتانسیل‌های بیلی صحبت کرد. روکاسین معتقد بود که بیلی ایلیش می‌تواند به کمک برادرش به موفقیت‌های بزرگی برسد، که البته درست هم فکر می‌کرد.

در ژانویه 2016 بیلی قراردادی را با کمپانی A&R امضا کرد و بعد مدیر برنامه‌هایش او را با برند لوکس شنل (Chanel) و طراح لباسی مرتبط ساخت و آنها با هم تصویر رسانه‌ای بیلی را طراحی کردند و ساختند.در تاریخ 24 مارس 2016 (5 فروردین 1395) موزیک ویدیوی Ocean Eyes به کارگردانی مگان تامپسون (Megan Thompson) در کانال یوتیوب بیلی آیلیش منتشر شد. این آهنگ حسابی مورد توجه قرار گرفت و از شبکه‌های رادیویی مختلفی پخش شد.

بیوگرافی بیلی آیلیش

در 23 ژوئن 2016 (3 تیر 1395) بیلی و فینیس دومین تک آهنگ خود را با نام Six Feet Under در ساندکلاود منتشر کردند. موزیک ویدیوی خانگی آن نیز در اواخر همان ماه عرضه شد. این موزیک ویدیو را خود بیلی کارگردانی کرده بود و مادرش آن را تدوین کرد. در آگوست 2016 بیلی قراردادی با کمپانی Interscope Records بست. در نوامبر 2016 یک موزیک ویدیوی اجرای رقص برای ترانه Ocean Eyes در کانال یوتیوب بیلی ایلیش منتشر شد.

  فلسفه هفت سین چیست؟ نگاهی به تاریخچه و نمادهای سفره هفت سین 1403

در ژانویه 2017 بیلی یک آلبوم چندآهنگه شامل چهار ریمیکس از آهنگ Ocean Eyes و آلبوم چندآهنگه دیگری برای ریمیکس‌های ترانه Six Feet Under منتشر کرد. بعد از موفقیت ریمیکس‌های Ocean Eyes، بیلی آهنگ دل‌درد (Bellyache) را در تاریخ 24 فوریه 2017 (6 اسفند 1395) عرضه کرد. ویدیوی آن نیز در مارس 2017 منتشر شد. سپس آیلیش آهنگ Bored را در تاریخ 30 مارس 2017 (10 فروردین 1396) منتشر کرد که بخشی از ساندترک سریال 13 دلیل برای اینکه (13 Reasons Why) بود. موزیک ویدیوی آن نیز در ژوئن همان سال منتشر شد.

در 30 ژوئن 2017 (9 تیر 1396) بیلی ترانه Watch و سپس در 14 جولای 2017 (23 تیر 1396) ترانه Copycat را عرضه کرد. در تاریخ 11 آگوست 2017 (20 مرداد 1396) بیلی ایلیش اولین آلبوم چندآهنگه‌اش را به نام Don’t Smile at Me منتشر کرد. این آلبوم موفق بود و به رتبه چهاردهم جدول بیلبورد 200 آمریکا رسید. بیلی برای حمایت از آلبومش در اکتبر 2017 توری را برای این آلبوم شروع کرد.

او در 10 نوامبر 2017 (19 آبان 1396) یک تک آهنگ دیگر به نام Bitches Broken Hearts منتشر کرد. تیم بیلی آیلیش با اسپاتیفای Spotify شروع به کار کردند که در موفقیت او تاثیر بسزایی داشت. در 15 دسامبر 2017 (24 آذر 1396) نیز بیلی آهنگی را با رپر آمریکایی وینس استپلس (Vince Staples) به نام &Burn منتشر کرد که در واقع ریمیکسی از آهنگ Watch بود.

2018 تا 2020: آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go?

در فوریه 2018 بیلی دومین تورش را به نام Where’s My Mind Tour شروع کرد که در آوریل 2018 به پایان رسید. سپس ایلیش با خواننده آمریکایی خالید (Khalid) در تک آهنگی به نام Lovely همکاری کردند که در 19 آوریل 2018 (30 فروردین 1397) منتشر شد و بخشی از ساندترک فصل دوم سریال 13 Reasons Why بود. در جولای 2018 نیز او تک آهنگ You Should See Me in a Crown را عرضه کرد و در همان ماه در جشنواره Mo Pop اجرا کرد.

  لیست 12 کانال سریال کره ای؛ بهترین چنل تلگرامی سریال های کره جنوبی برای طرفداران کی دراما

در اکتبر 2018 بیلی قراردادی با کمپانی Next Management امضا کرد. در نوامبر همان سال در فهرست 30 شخص زیر 30 سال فوربز قرار گرفت و تک آهنگ Come Out and Play را منتشر کرد که آن را برای یک تبلیغ تعطیلات محور کمپانی اپل نوشته بود. در اوایل ژانویه سال 2019 آلبوم Don’t Smile at Me به پخش یک میلیاردی در اسپاتیفای رسید و بیلی ایلیش تبدیل به جوان‌ترین هنرمندی شد که رکورد پخش یک میلیاردی را می‌زد.

در همان ماه دو تک آهنگ Bury a Friend و When I Was Older را منتشر کرد که دومی را با الهام از فیلم رما (Roma) محصول سال 2018 ساخته بود. در 4 مارس 2019 (13 اسفند 1397) نیز تک آهنگ Wish You Were Gay را عرضه کرد.

اینستاگرام بیلی ایلیش

بیلی ایلیش در تاریخ 29 مارس 2019 (9 فروردین 1398) آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go? را عرضه کرد. این آلبوم به شماره یک بیلبورد 200 و جدول آلبوم‌های بریتانیا رسید. در آن زمان بیلی اولین هنرمند متولد دهه 2000 بود که آلبومش به شماره یک آمریکا و بریتانیا می‌رسید. ریمیکس پنجمین ترک آلبوم به نام Bad Guy به همراه جاستین بیبر (Justin Bieber) در جولای 2019 منتشر شد. در آگوست این آهنگ به شماره یک آمریکا رسید.

در ادامه مرور زندگی بیلی آیلیش باید بگوییم که او در ادامه کنسرت هایش، تور When We All Fall Asleep را در جشنواره کوچلا در آوریل 2019 شروع کرد و این تور در نوامر همان سال به پایان رسید. تور Where Do We Go? در 9 مارس 2020 (19 اسفند 1398) شروع شد و سپس به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

  درباره روز عشق ایرانی (سپندارمذگان) چه می‌دانید؟ | تاریخچه، فلسفه و داستان جشن اسفندگان

در 13 نوامبر 2019 (22 آبان 1398) آیلیش تک آهنگ بعدی‌اش را به نام Everything I Wanted عرضه کرد و در همان ماه برای شش جایزه گرمی، از جمله بهترین رکورد سال، بهترین ترانه سال برای آهنگ Bad Guy، بهترین آلبوم سال و بهترین هنرمند جدید نامزد شد. در هفده سالگی او جوان‌ترین هنرمندی شد که برای هر چهار جایزه گرمی نامزد شده بود. همچنین در همین زمان برای جایزه زن سال بیلبورد نامزد شد.

در 14 ژانویه 2020 (24 دی 1398) اعلام شد که ایلیش ترانه اصلی بیست و پنجمین فیلم از فرنچایز جیمز باند (James Bond)، به نام زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) را اجرا خواهد کرد. او جوان‌ترین هنرمندی بود که یک آهنگ اصلی جیمز باند را نوشته و اجرا می‌کرد. این ترانه اولین آهنگ جیمز باندی بود که به شماره یک جدول‌های رسمی بریتانیا رسید و اولین آهنگ جیمز باندی که توسط یک هنرمند زن اجرا شده بود.

این ترانه همچنین اولین تک آهنگ برتر بیلی در بریتانیا بود. در شصت و دومین مراسم گرمی، بیلی ایلیش جوان‌ترین هنرمندی شد که چهار جایزه اصلی گرمی را می‌گرفت؛ یعنی جوایز بهترین هنرمند جدید، بهترین رکورد سال، بهترین ترانه سال و بهترین آلبوم سال. از دیگر تک آهنگ‌های او در این دوره می‌توانیم به ایلومیلو (Ilomilo)، آینده من (My Future) و در نتیجه من هستم (Therefore I Am) اشاره کنیم.

2021 تا 2023: آلبوم های Happier Than Ever و Guitar Songs

در ژانویه 2021 تک آهنگ Lo Vas a Olvidar به همراه خواننده اسپانیایی، روسالیا (Rosalía) به عنوان بخشی از ساندترک سریال سرخوشی (Euphoria) منتشر شد. در فوریه 2021 مستندی به نام بیلی آیلیش: جهان کمی تار است (Billie Eilish: The World’s a Little Blurry) در Apple TV+ عرضه شد که کارگردانی‌اش را آر. جی. کاتلر (R. J. Cutler) به عهده داشت. در شصت و سومین مراسم گرمی ایلیش دو جایزه را با خود به خانه برد: بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه‌های تصویری برای آهنگ فیلم جیمز باند و بهترین ضبط سال برای آهنگ Everything I Wanted.

  20 ویدیوی پربازدید یوتیوب که تاریخ ساز شدند! پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان

دومین آلبوم بیلی ایلیش در تاریخ 30 جولای 2021 (8 مرداد 1400) با نام Happier Than Ever منتشر شد. کسرت فیلم این آلبوم نیز با نام Happier Than Ever: A Love Letter to Los Angeles در سپتابر 2021 در Disney+ عرضه شد. تور جهانی این آلبوم نیز از فوریه 2022 شروع شد و در آوریل 2023 به پایان رسید.

زندگی بیلی آیلیش

در دسامبر 2021 او به همراه برادرش کار روی آلبوم بعدی‌اش را شروع کرد. در سال 2022 بیلی جایزه اسکار بهترین ترانه را برای آهنگ No Time to Die دریافت کرد. او تبدیل به اولین شخص متولد قرن بیست و یکم شد که یک جایزه اسکار برده بود. همان سال او و فینیس سه ترانه برای انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) از کمپانی پیکسار (Pixar) نوشتند و ساختند. او در 21 جولای 2022 (30 تیر 1401) دومین آلبوم چندآهنگه‌اش را که فقط دو ترانه داشت به نام Guitar Songs منتشر کرد. دو آهنگ این آلبوم عبارتند از TV و The 30th.

در سال 2023، بیلی آیلیش با حضور در سریال تریلر Swarm، اولین تجربه بازیگری‌اش را به دست آورد. او در نقش ایوا، رهبر یک کالت بازی کرد و منتقدان از هنرنمایی او استقبال کردند. در همان سال او ترانه What Was I Made For? را برای فیلم موفق باربی (Barbie) نوشت. این آهنگ برای او جایزه اسکار بهترین ترانه و دو جایزه گرمی ترانه سال و بهترین ترانه نوشته شده برای رسانه‌های تصویری را به ارمغان آورد. بیلی ایلیش با این جایزه اسکار تبدیل به جوان‌ترین شخصی شد که دو جایزه اسکار گرفته است.

2024: آلبوم Hit Me Hard and Soft

در تاریخ 8 آوریل 2024 (20 فروردین 1403) بیلی اعلام کرد که آلبوم سومش به نام Hit Me Hard and Soft در تاریخ 17 می 2024 (28 اردیبهشت 1403) عرضه خواهد شد. در همان زمان اعلام شد که بیلی یکی از هنرمندانی خواهد بود که در یک اسپین آف بازی Fortnite به نام Fortnite Festival حضور پیدا خواهد کرد.

  بهترین فیلم های ۲۰۲۳؛ فیلم های سینمایی 2023 با امتیاز بالا

بیلی آیلیش کیست؟

زندگی شخصی بیلی ایلیش

در ادامه بیوگرافی بیلی آیلیش، به زندگی شخصی این هنرمند رسیدیم. اگر به دنبال بیماری بیلی آیلیشن هستید، باید بگوییم که در 11 سالگی سندرم تورت در او تشخیص داده شد. او همچنین اختلال حس‌آمیزی دارد و در دوره‌ای از افسردگی رنج برده است. او همچنین اعلام کرده است که در کودکی از او سوءاستفاده جنسی شده است.

بیلی ایلیش قبلا با رپری به نام برندون آدامز (Brandon Adams) قرار می‌گذاشت که نام هنری‌اش 7:AMP است. از اکتبر 2022 تا می 2023 با خواننده آمریکایی، جسی راترفورد (Jesse Rutherford) در رابطه بود. در تصویر زیر می‌توانید عکس بیلی آیلیش و دوست پسرش، جسی راترفورد را مشاهده کنید.

بیلی آیلیش و دوست پسرش

آلبوم های بیلی آیلیش

در ادامه مروری بر آلبوم‌های استودیویی و آلبوم‌های چندآهنگه این هنرمند خواهیم داشت.

1. آلبوم به من لبخند نزن (Don’t Smile at Me)

آلبوم Don't Smile at Me از بیلی ایلیش

  • تاریخ انتشار: 11 آگوست 2017 (20 مرداد 1396)
  • مدت زمان کلی: 24 دقیقه و 37 ثانیه
  • سبک: الکتروپاپ، بدروم پاپ

این آلبوم 8 ترانه دارد که عبارتند از:

  1. Copycat (کاپی کت)
  2. Idontwannabeyouanymore
  3. My Boy (پسر من)
  4. Watch (ببین)
  5. Party Favor (همراه در مهمانی)
  6. Bellyache (دل‌درد)
  7. Ocean Eyes (چشمان اقیانوسی)
  8. Hostage (گروگان)

2. آلبوم وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ (When We All Fall Asleep, Where Do We Go?)

آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go از بیلی آیلیش

  • تاریخ انتشار: 29 مارس 2019 (9 فروردین 1398)
  • مدت زمان کلی: 42 دقیقه و 55 ثانیه
  • سبک: پاپ، الکتروپاپ، آوانت-پاپ، آرت پاپ، آل-پاپ

این آلبوم 14 ترانه دارد که عبارتند از:

  1. !!!!!!!
  2. Bad Guy (آدم بد)
  3. Xanny (زانی)
  4. You Should See Me in a Crown (باید مرا با تاج ببینی)
  5. All the Good Girls Go to Hell (همه دخترای خوب میرن به جهنم)
  6. Wish You Were Gay (کاش گی بودی)
  7. When the Party’s Over (وقتی مهمونی تموم میشه)
  8. 8
  9. My Strange Addiction (اعتیاد عجیب من)
  10. Bury a Friend (به خاک سپردن یک دوست)
  11. Ilomilo (ایلومیلو)
  12. Listen Before I Go (گوش بده قبل از اینکه برم)
  13. I Love You (دوستت دارم)
  14. Goodbye (خداحافظ)
  فیلم های اکشن برتر ؛ بهترین فیلم های سینمایی اکشن که حتما باید ببینید

3. آلبوم خوشحال تر از همیشه (Happier Than Ever)

آلبوم Happier Than Ever از زندگی بیلی آیلیش

  • تاریخ انتشار: 30 جولای 2021 (8 مرداد 1400)
  • مدت زمان کلی: 56 دقیقه و 7 ثانیه
  • سبک: داون‌تمپو، الکتروپاپ، جاز-پاپ، آلترناتیو پاپ

این آلبوم 16 ترانه دارد که عبارتند از:

  1. Getting Older (پیرتر شدن)
  2. I Didn’t Change My Number (شماره‌م رو عوض نکردم)
  3. Billie Bossa Nova
  4. My Future (آینده من)
  5. Oxytocin (اکسی توسین)
  6. Goldwing (گلدوینگ)
  7. Lost Cause (هدف از دست رفته)
  8. Halley’s Comet (دنباله‌دار هالی)
  9. Not My Responsibility (مسئولیت من نیست)
  10. Overheated (دو آتشه)
  11. Everybody Dies (همه می‌میرند)
  12. Your Power (قدرت تو)
  13. NDA (ان‌دی‌ای)
  14. Therefore I Am (در نتیجه من هستم)
  15. Happier Than Ever (خوشحال‌تر از همیشه)
  16. Male Fantasy (فانتزی مردانه)

4. آلبوم ترانه های گیتار (Guitar Songs)

آلبوم Guitar Songs در بیوگرافی بیلی آیلیش

  • تاریخ انتشار: 21 جولای 2022 (30 تیر 1401)
  • مدت زمان کلی: 8 دقیقه و 17 ثانیه

این آلبوم کوتاه دو ترانه دارد که عبارتند از:

  1. TV (تی‌وی)
  2. The 30th (سی‌امین)

5. آلبوم به من ضربه سخت و نرم بزن (Hit Me Hard and Soft)

آلبوم Hit Me Hard and Soft از بیوگرافی بیلی ایلیش

  • تاریخ انتشار: 17 می 2024 (28 اردیبهشت 1403)
  • مدت زمان کلی: 46 دقیقه و 45 ثانیه

این آلبوم 10 ترانه دارد که عبارتند از:

  1. Skinny (پوست و استخوان)
  2. Lunch (ناهار)
  3. Chihiro (چیهیرو)
  4. Birds of a Feather (پرندگان از پر)
  5. Wildflower (گل وحشی)
  6. The Greatest (بزرگ ترین)
  7. L’Amour De Ma Vie (عشق زندگی من)
  8. The Diner (غذاخوری)
  9. Bittersuite (سوئیت تلخ)
  10. Blue (آبی)

جوایز بیلی آیلیش

بیلی ایلیش در مجموع برای 420 نامزد شده و 200 جایزه را دریافت کرده است. برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • جایزه اسکار بهترین ترانه برای آهنگ No Time to Die در سال 2022
  • جایزه اسکار بهترین ترانه برای آهنگ What Was I Made For? در سال 2024
  • جایزه موسیقی آمریکا برای هنرمند جدید سال در سال 2019
  • جایزه موسیقی آمریکا برای هنرمند برگزیده آلترناتیو در سال 2019
  • جایزه هنرمند جهانی سال در جوایز موسیقی اپل در سال 2019
  • جایزه ترانه‌سرای سال در جوایز موسیقی اپل در سال 2019
  • جایزه آلبوم سال در جوایز موسیقی اپل برای آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go? در سال 2019
  • جایزه هنرمند جدید برتر در جوایز موسیقی بیلبورد در سال 2020
  • جایزه هنرمند زن برتر در جوایز موسیقی بیلبورد در سال 2020
  • جایزه آلبوم برتر 200 بیلبورد در جوایز موسیقی بیلبورد برای آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go? در سال 2020
  لیست 13 تا از بهترین چنل های خبری تلگرام | در کدام کانال خبر عضو باشیم؟

جوایز بیلی آیلیش

  • جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه غیراقتباسی برای آهنگ No Time to Die در سال 2022
  • جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه غیراقتباسی برای آهنگ What Was I Made For? در سال 2024
  • جایزه گرمی بهترین هنرمند جدید در سال 2020
  • جایزه گرمی آلبوم سال برای آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go? در سال 2020
  • جایزه گرمی بهترین آلبوم آواز پاپ برای آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go? در سال 2020
  • جایزه گرمی ضبط سال برای آهنگ Bad Guy در سال 2020
  • جایزه گرمی ضبط سال برای آهنگ Everything I Wanted در سال 2021
  • جایزه گرمی ترانه سال برای آهنگ What Was I Made For? در سال 2024

حقایق شگفت انگیز در مورد بیلی ایلیش

برخی از حقایق جالب درباره زندگی این هنرمند را در ادامه می‌خوانید.

  • کتاب زندگینامه بیلی ایلیش به نام Billie Eilish در سال 2021 منتشر شد که خودش آن را نوشته است.
  • غذای مورد علاقه بیلی آیلیش پوره سیب زمینی است.
  • موسیقی مورد علاقه بیلی آهنگ‌های لانا دل ری (Lana del Rey) و گروه بیتلز (The Beatles) است.
  • طرفدار جاستین بیبر است.
  • از 14 سالگی در حال انتشار آهنگ است.
  • او گیاه‌خوار است.
  • او به پایان دادن از استفاده خز حیوانات در فشن و مد کمک می‌کند.
  • او عاشق آواکادو است.
  • قبل از این که معروف شود، در فیلم‌ها به عنوان خواننده پشتیبان می‌خواند.
  • گروه بی تی اس بعد از اجرای بیلی در سئول، با او دیدار کردند.

بیلی ایلیش و بی تی اس

کلام آخر

در این مطلب با بیوگرافی بیلی ایلیش همراه شما بودیم. آیا از طرفداران این هنرمند هستید؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

  بهترین فیلم علمی تخیلی 2023؛ فیلم های علمی تخیلی و هیجانی سال ۲۰۲۳

سوالات متداول

معروف ترین آهنگ های بیلی ایلیش کدامند؟

برخی از معروف‌ترین آهنگ‌های او عبارتند از چشمان اقیانوسی (Ocean Eyes)، خوشحال‌تر از همیشه (Happier Than Ever)، آدم بد (Bad Guy)، زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) و پس من هستم (Therefore I Am).

بیلی ایلیش چند بار برنده جایزه گرمی شده است؟

او تا کنون 9 بار در رشته‌های مختلف برنده جایزه گرمی شده است.

اولین آهنگ بیلی ایلیش کدام است؟

چشمان اقیانوسی (Ocean Eyes).

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا