کشورهاتاریخ و فرهنگترین هامحبوب ترین ها

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024

5
(1)

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان را می‌شناسید؟ اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، با لیست بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها در سال 2024 همراه ما باشید.

کشور آلمان به دلیل شرایط اقتصادی و بازار کار خوب، سیستم بهداشتی عالی و سطح کیفی آموزشی بالا همواره یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت است. حدود 150 هزار ایرانی مقیم دائم یا شهروند این کشور هستند و اگر افراد غیر مقیم و دانشجویان را نیز در نظر بگیریم، این تعداد به بیشتر از 300 هزار نفر می‌رسد. اکثر ایرانیان نیز در شهرهایی هامبورگ، برلین، کلن و مونیخ زندگی می‌کنند. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، با معرفی بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان همراه نجوافکت باشید.

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان

در ادامه مناسب ترین شهرهای آلمان مهاجرین ایرانی را معرفی می‌کنیم. به نظر شما بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها در سال 2024 کدام است؟

1. مونیخ (Munich)

مونیخ / بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها در سال 2024

یکی از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت شهر مونیخ است که پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت بایرن در آلمان محسوب می‌شود. این شهر با جمعیت 1,578,132 نفری (تا می 2022) سومین شهر بزرگ آلمان بعد از برلین و هامبورگ است. مونیخ در سال 1158 بنا گذاشته شد و تاریخ طولانی‌ای دارد. امروزه مونیخ مرکز جهانی علم، تکنولوژی، سرمایه‌گذاری، نوآوری، تجارت و توریسم است. سطح استاندارد زندگی در این شهر خیلی بالاست و رتبه اول را در آلمان و در رتبه سوم را در جهان (در سال 2018) گرفته است.

  10 تا از ترسناک ترین مکان های ایران؛ با نقاط ترسناک کشورمان آشنا شوید!

طبق آمار در سال 2021، حدود 28.8 درصد از جمعیت این کشور را خارجی‌ها تشکیل می‌دادند و 17.7 درصد از جمعیت آن شامل آلمانی‌هایی می‌شد که سابقه مهاجرت از یک کشور خارجی داشتند. اکثر مهاجران این شهر ترک‌ها، کروات‌ها، ایتالیایی‌ها، یونانی‌ها، لهستانی‌ها، اتریشی‌ها، رومانیایی‌ها هستند و از بهترین شهر های آلمان برای کار و زندگی محسوب می‌شود.

2. برلین (Berlin)

برلین از مناسب ترین شهرهای آلمان مهاجرین ایرانی

برلین پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آلمان هم از لحاظ مساحت و هم از لحاظ جمعیت است و از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. این شهر بیشتر از 3.85 میلیون شهروند دارد و پرجمعیت‌ترین شهر اتحادیه اروپاست. در عین حال، این شهر یکی از ایالت‌های آلمان نیز محسوب می‌شود. اولین مستندات از شهر برلین به قرن سیزدهم برمی‌گردد. اقتصاد برلین بر پایه فناوری پیشرفته و بخش خدمات بنا شده است و طیف متنوعی از صنایع خلاق، شرکت‌های نوپا، امکانات تحقیقاتی و شرکت‌های رسانه‌ای را در بر می‌گیرد. صنعت توریسم در برلین نیز آن را تبدیل به مقصدی جهانی کرده است و سالانه توریست‌های زیادی به این شهر سفر می‌کند.

در برلین از بهترین شهر های آلمان برای افغانی ها و ایرانی ها، صنایع گسترده‌ای متداول هستند؛ از جمله فناوری اطلاعات، صنعت مراقبت سلامت، مهندسی پزشکی، زیست‌فناوری، صنعت خودروسازی و الکترونیک. برلین طیف گسترده‌ای از مهاجران را شامل می‌شود؛ از جمله مهاجران نا امن، مهاجران غیرقانونی، کارگردان فصلی و پناهندگان. اکثر مهاجران برلین از شهرهای ترکیه، لهستان، اوکراین، سوریه، ایتالیا و بلغارستان هستند. با این حال برلین در باب مهاجرت به آلمان برای ایرانی ها نیز مقصد محبوبی‌ست.

3. دوسلدورف (Düsseldorf)

دوسلدورف از بهترین شهر های آلمان برای افغانی ها

دوسلدورف پایتخت ایالت نوردراین-وستفالن در آلمان است و در لیست بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها در سال 2024 قرار می‌گیرد. این شهر با جمعیت 653,253 نفر بعد از کلن، بزرگ‌ترین شهر ایالت و هفتمین شهر بزرگ آلمان است. از نظر کیفیت زندگی دوسلدورف در سال 2012 رتبه ششم را در جهان گرفت. این شهر یک مرکز مالی و تجاری بین‌المللی‌ست و به خاطر نمایشگاه‌های مد و تجاری خود مشهور است. از نظر امکانات تحصیلی نیز این شهر امکانات سطح بالایی دارد و دانشگاه‌های درجه یکی می‌توانید در آن پیدا کنید. در سال 2019 23.6 درصد از جمعیت دوسلدورف را خارجی‌ها تشکیل داده بودند و 42.6 درصد از جمعیت این شهر سابقه مهاجرت داشتند.

  فیلم های عاشقانه 2024؛ معرفی 20 تا از بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۴

4. فرانکفورت (Frankfurt)

فرانکفورت از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

یکی دیگر از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل فرانکفورت محسوب می‌شود که پرجمعیت‌ترین شهر آلمان در ایالت هسن است. تا سال 2022 این شهر جمعیتی 791,000 نفری دارد و پنجمین شهر پرجمعیت آلمان است. فرانکفورت برای حدود 5 قرن یک دولت‌شهر بود و یکی از مهم‌ترین شهرهای امپراتوری مقدس روم به حساب می‌آمد. همچنین این شهر یک مرکز جهانی برای تجارت، فرهنگ، آموزش، گردشگری و حمل و نقل محسوب می‌شود و محل بسیاری از دفاتر مرکزی شرکت‌های جهانی و اروپایی است. از طرف دیگر فرانکفورت مراکز آموزشی تاثیرگذاری دارد.

طبق آمار تا سال 2015، 51.2 درصد از جمعیت این شهر سابقه مهاجرت داشتند؛ یعنی یک شخص یا حداقل یکی از والدین آنها در کشور دیگری به دنیا آمده است. طبق آمار، 46.7 درصد از مهاجران در فرانکفورت از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا می‌آیند، 24.5 درصد از کشورهای اروپایی هستند که بخشی از اتحادیه اروپا نیستند و 15.7 درصد از آسیا هستند. با این حساب، فرانکفورت هم از بهترین شهر های ایرانی نشین آلمان محسوب می‌شود.

5. هامبورگ (Hamburg)

هامبورگ / مهاجرت به آلمان برای ایرانی ها

هامبورگ با جمعیت بیشتر از 1.9 میلیون نفر دومین شهر بزرگ آلمان بعد از برلین و هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپاست. این شهر مقر قدیمی‌ترین بورس آلمان و قدیمی‌ترین بانک تجاری جهان، یعنی بانک برنبرگ (Berenberg Bank) است. هامبورگ همچنین یک مرکز بزرگ علمی، تحقیقاتی و آموزشی اروپایی است که چندین دانشگاه و موسسه مهم دارد. کیفیت زندگی در این شهر خیلی بالاست و در سال 2019 رتبه نوزدهم را در جهان گرفت. به همین دلیل از مناسب ترین شهر های آلمان برای خانواده ایرانی محسوب می‌شود. تا سال 2016، حدود 20.6 درصد از جمعیت این شهر را آسیایی‌ها تشکیل داده بودند.

  بهترین فیلم های ماجراجویی دنیا، برترین فیلم ماجراجویی سینمای دنیا کدام است؟

6. اشتوتگارت (Stuttgart)

اشتوتگارت از بهترین شهر های آلمان برای کار و زندگی

اشتوتگارت از مناسب ترین شهرهای آلمان مهاجرین ایرانی پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در ایالت بادن-وورتمبرگ در آلمان است. این شهر با جمعیت 635,911 نفری ششمین شهر بزرگ آلمان محسوب می‌شود. اشتوتگارت در سال‌های 1974 و 2006 میزبان جام جهانی فوتبال بوده است. این شهر به دلیل صنعت قوی با تکنولوژی بالا، به ویژه در بخش خودرو، شناخته می‌شود و بالاترین استاندارد عمومی رفاه در بین شهرهای آلمان را دارد.

پس شاید اشتوتگارت از ارزانترین شهر های آلمان برای زندگی نباشد، اما یکی از بهترین‌هاست و از مراکز مالی مهم به حساب می‌آید. این شهر تعداد مهاجران خیلی بالایی دارد و از هر سه شهروند آن، یک نفر خارجی‌ست. 40 درصد از ساکنان اشتوتگارت و 64 درصد از جمعیت زیر پنج سال آن دارای پیشینه مهاجرت هستند.

7. آخن (Aachen)

آخن از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

آخن با جمعیت 252,000 نفری سیزدهمین شهر بزرگ ایالت نوردراین-وستفالن و بیست هفتمین شهر بزرگ آلمان است و از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. یکی از موسسات پیشرو در زمینه آموزش عالی در فناوری آلمان، یعنی دانشگاه فنی آخن (RWTH Aachen University) در این شهر واقع شده است. صنایع آخن شامل علوم، مهندسی و فناوری اطلاعات است. در سال 2009، آخن در بین شهرهای آلمان از نظر نوآوری در رتبه هشتم قرار گرفت.

8. کلن (Cologne)

کلن از بهترین شهر های ایرانی نشین آلمان

کلن بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایالت نوردراین-وستفالن محسوب می‌شود و با جمعیت 1.1 میلیون نفری در محدوده شهری چهارمین شهر پرجمعیت آلمان است. کلن مرکز فرهنگی راینلند است و بیشتر از 30 موزه و صدها گالری دارد. همچنین موسسات آموزش عالی زیادی در این شهر وجود دارد که مهمترین آنها دانشگاه کلن (University of Cologne)، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های اروپا است. حدود 17.9 درصد از جمعیت این شهر آسیایی هستند و تا سال 2022، طبق آمار نزدیک 5 هزار ایرانی در کلن ساکن هستند. به دلیل همه‌ی این موارد کلن را در لیست بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها در سال 2024 قرار داده‌اند.

  15 چهره برتر از خوانندگان زن ترکیه؛ با بهترین خواننده های زن ترکیه آشنا شوید

9. اسن (Essen)

اسن از ارزانترین شهر های آلمان برای زندگی

یکی دیگر از مناسب ترین شهرهای آلمان مهاجرین ایرانی شهر اسن است که پایتخت و دومین شهر بزرگ منطقه رور محسوب می‌شود. این شهر با جمعیت 579,432 نفری چهارمین شهر بزرگ ایالت نوردراین-وستفالن و نهمین شهر بزرگ آلمان است. اسن که در حوالی سال 845 تاسیس شد، تا زمان شروع صنعتی شدن، شهر کوچکی در یک قلمروی شاهزاده‌نشین کلیسایی مهم به نام اسن ابی (Essen Abbey)، باقی ماند. از دستاوردهای قابل توجه این شهر در سال‌های اخیر می‌توان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا از طرف کل منطقه رور در سال 2010 و انتخاب به عنوان پایتخت سبز اروپا برای سال 2017 اشاره کرد. اسن جمعیت مهاجر زیادی دارد که بیشتر آنها از ترکیه، سوریه و لهستان هستند.

10. دورتموند (Dortmund)

دورتموند از مناسب ترین شهر های آلمان برای خانواده ایرانی

دورتموند هم از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. این شهر سومین شهر بزرگ در ایالت نوردراین-وستفالن و نهمین شهر بزرگ آلمان است. این شهر با جمعیت 609,000 نفری بزرگ‌ترین شهر منطقه رور از نظر مساحت و جمعیت و همچنین بزرگ‌ترین شهر ناحیه وست‌فالن است. دورتموند که در حدود سال 882 تاسیس شده است، به یک شهر آزاد امپراتوری تبدیل شد. این شهر خانه بسیاری از موسسات فرهنگی و آموزشی است؛ از جمله دانشگاه فنی دورتموند و دانشگاه علمی کاربردی و هنر دورتموند. همچنین موزه‌ها، سالن‌های سینما و کنسرت زیادی دارد. بیشترین جمعیت مهاجران در این شهر از کشورهای ترکیه، لهستان، سوریه، اوکراین، رومانی، یونان، اسپانیا و ایتالیا هستند.

کلام آخر

در این مطلب با معرفی بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان همراه شما بودیم. به نظر شما بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها در سال 2024 کدام است؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

  بهترین سریال های عاشقانه؛ معرفی 15 تا از عاشقانه ترین سریال ها

سوالات متداول

کدام شهر آلمان برای مهاجرت ایرانی ها مناسب تر است؟

مونیخ، برلین، دوسلدورف، فرانکفورت و هامبورگ از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان هستند.

بهترین شهر آلمان برای کاریابی و زندگی کدام است؟

شهر کلن.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا