علمی و جهانترین هاحیواناتزیباترین

14 تا از زیباترین گربه های دنیا را بشناسید!

5
(1)

چه چیزی باعث می‌شود با خودتان فکر کنید نژاد خاصی از گربه، زیباترین گربه دنیاست؟ رنگ چشم‌ها، حالت بدن، رنگ و طرح موها یا شکل گوش‌ها؟

اگر عاشق این جانوران باشخصیت، بی‌وفا و فوق العاده شیک و بامزه باشید، هر گربه‌ای به نظرتان قشنگ ترین گربه دنیا خواهد بود. اما در این میان، نژادهای فراوانی هستند که به ویژگی‌های خاصی معروفند و به همین دلیل خوشگل ترین گربه نامیده می‌شوند؛ مثل گربه بلو روسی با رنگ خاص موهایش، گربه بنگالی و طرح جذاب بدنش یا گربه‌های حبشی با چهره‌های بازیگوش و شیرینشان.

مقاله امروز نجوافکت، مخصوص گربه دوستان عزیز است! امروز لیستی از زیباترین گربه های دنیا را باهم می‌بینیم. حدس می‌زنید کدام نژاد،  لقب خوشگل ترین گربه را به دست بیاورد؟!

فهرست محتوا:

زیباترین گربه چطور انتخاب می‌شود؟

از نظر ریک هاسکینسون، داور مسابقات تمام نژادها در انجمن بین‌المللی گربه (TICA) که سازمانی برای ثبت گربه‌های اصیل است، ترکیبی از این ویژگی‌ها باعث می‌شود بتوانیم یک نژاد را قشنگ ترین گربه بدانیم. به قول ریک، گربه‌ای با اندامی متعادل و حالتی شیک و زیبا، می‌تواند خوشگل ترین گربه باشد. حتی گربه‌ای با رنگ و خط خز و رنگ چشم خیره‌کننده نیز فوق العاده زیباست.

از سوی دیگر ترزا کایگر، داور مسابقات نژادها در انجمن طرفداران گربه (CFA) می‌گوید زیباترین گربه جهان، درست مانند یک اثر هنری زیباست. به عقیده ترزا، «متعادل» بودن گربه به این معناست که تمام قسمت‌های بدن با هم هماهنگ باشند، طوری که هیچ ویژگی‌ای بر دیگری غالب نباشد و همه اجزا به طور کلی با هم تناسب داشته باشند. «ممکن است در برخی از نژادها، تمام اجزا به‌تنهایی بسیار متفاوت باشند، اما وقتی همه آن‌ها را کنار هم قرار دهیم، نتیجه یک موجود دوست‌داشتنی خواهد بود.»

با کمک لیست های فعلی انجمن CFA و TICA و نظرات داوران باتجربه یعنی کیگر و هوسکینسون و نتایج چند نظرسنجی غیررسمی، به فهرستی از زیباترین گربه ها رسیده‌ایم که خوش اخلاق و مهربان هم هستند!

[https://najvafact.com/9177/what-is-astrology/ attribute=”2″]

اما قبل از اینکه شروع کنیم، باید یک موضوع را یادآور شویم: انتخاب قشنگ ترین گربه، بسیار سلیقه ای است. هر صاحب گربه و هر داور مسابقه گربه یا حتی کسی که صرفاً به این موجود کیوت علاقه داشته باشد، نژاد خاصی را به عنوان خوشگل ترین گربه دنیا می داند. امیدواریم از انتخاب‌های ما لذت ببرید!

  15 بازی کامپیوتری برتر سال 2024 | بهترین بازی های کامپیوتری امسال کدامند؟

1. گربه حبشی، زیباترین گربه دنیا

گربه حبشی، قشنگ ترین گربه

فهرست زیباترین گربه ها را با یکی از قدیمی‌ترین نژادهای شناخته‌شده آغاز می‌کنیم: گربه‌ی حبشی! مشخصه‌ی بارز این نژاد، خز راه‌راه و خال‌خالی با رنگ‌های زنده و جذاب است. در این پوشش منحصربه‌فرد، هر تار مو چهار تا شش خط رنگی دارد که از نوک تیره به سمت ریشه روشن‌تر می‌شود. این الگو به صورت تیره‌ روشن تا انتهای تار مو تکرار می‌شود.

رنگ اصلی گربه حبشی را اصطلاحاً به اسم «موسرخ» می‌شناسند، اما این نژاد در رنگ‌های مختلف دیگری از جمله قرمز، بلو و نخودی نیز دیدهع می‌شود. صورت گربه حبشی خطوط زیبایی دارد که در هیچ جای دیگری از بدنش دیده نمی‌شود.

گربه‌های حبشی موجوداتی فوق‌العاده ظریف و باوقار هستند. کایگر متخصص گربه، آن‌ها را به «بالرین‌های عضلانی و چابک» تشبیه می‌کند.

2. گربه موکوتاه امریکایی، قشنگ ترین گربه دنیا

گربه امریکن شورت هیر، قشنگ ترین گربه

گربه‌های آمریکایی موکوتاه، نمونه‌ای از گربه‌های اروپایی هستند که همراه با مهاجران به آمریکای شمالی آورده شدند. در واقع، این نژاد به عنوان «گربه کاری» شناخته می‌شود، چون در ابتدا هدف از پرورشش همین بود. کایگر در این باره می‌گوید: «بدن عضلانی این گربه‌ها به خوبی نشان‌دهنده‌ی ماهیت کارگری‌شان است.»

موی کوتاه این گربه‌ها متراکم و براق است و ظاهری مناسب برای استتار طبیعی به آن‌ها می‌بخشد. درست مانند گربه کالیکو، لاک‌پشتی و دو رنگ رنگ و الگوهای متنوع (سفید، مشکی، آبی-خاکستری و قهوه‌ای) در این نژاد هم موهای چندرنگ دیده می‌شود که باعث شده است زیباترین گربه نام بگیرد. با این حال، محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رنگ و الگو، زمینه‌ی نقره‌ای با خطوط راه‌راه مشکی است. این خطوط راه‌راه، اطراف گردن و سینه گربه را زینت می‌بخشند. حلقه‌هایی دور پاها و علامت «M» بر روی پیشانی گربه امریکایی دیده می‌شود که چهره‌ای فوق العاده دوست داشتنی به وجود می‌آورند.

  بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024

3. گربه بنگالی، خوشگل ترین گربه خال مخالی جهان

گربه بنگالی، زیباترین گربه

گربه‌های بنگالی که در اصل از تلاقی گربه‌های خانگی و گربه پلنگی آسیایی به وجود آمده‌اند، بیشتر به خاطر پوشش خزشان با رنگ‌های غنی، تضاد بالا و خال‌های درشت و مرمرهای متمایزشان به عنوان زیباترین گربه شناخته می‌شوند. برخی از این گربه‌ها، لکه‌های گُل‌مانند (روزت) روی بدنشان دارند که به طرح بدن پلنگ، جگوار و پومای وحشی شباهت دارد. در حقیقت، بنگال تنها گربه اهلی است که لکه‌های روزت دارد. حتی در خز بعضی از گربه‌های بنگال، پدیده‌ای به نام «اکلیل» دیده می‌شود که باعث می‌شود هر تار مو درخشش رنگین کمانی خاصی داشته باشد.

طرفداران گربه بنگالی عاشق رنگ و طرح بدن، چشمان درشت و بازیگوشی این  گربه هستند. وقار و تیپ دوست داشتنی این حیوان، آن را به قشنگ ترین گربه تبدیل می‌کند!

4. گربه برمه‌ای

گربه برمه، قشنگ ترین گربه

گربه برمه‌ای به خز نرم، ابریشمی و درخشانی و چشمان آبی عمیق و روح‌نوازش معروف است و به عنوان یکی از زیباترین نژادهای گربه شناخته می‌شود. این گربه زیبا در دسته گربه‌های «سیامی»  طبقه‌بندی می‌شود، به این معنی که صورت، گوش‌ها، پاها و دم این گربه تیره‌تر از رنگ بدنش هستند. این نژاد زیبا، طرح خال‌دار سفیدی با «دستکش‌های» سفید روی تمام پنجه‌ها و «جوراب‌های» سفیدی دارد که تا ساق پایش بالا می‌رود. به علاوه چشمان بااحساس و زیبای این گربه، با روحتان حرف می‌زنند!

این گربه که علاوه بر زیباترین گربه، با نام «گربه مقدس برمه» نیز شناخته می‌شود، رنگ‌های فوق العاده متنوعی دارد. خز زیبای این نژاد، یال بلندتری دور گردن و دمی پف‌دار نیز دارد. طرح خز بدن گربه برمه‌ای می‌تواند یکدست، راه‌راه یا لاک‌پشتی باشد.

  12 تا از عجیب ترین قوانین چین که شما را شگفت زده خواهد کرد

5. گربه موکوتاه بریتیش

گربه بریتیش، خوشگل ترین گربه

گربه بریتیش مو کوتاه، یکی دیگر از قدیمی‌ترین نژادهای شناخته شده و از زیباترین گربه هاست. در تمام ویژگی‌های این گربه کیوت، گردی به چشم می‌خورد: گوش‌های گرد، دمی گرد، پنجه‌های گرد و چشمانی با بیان در سر گردی که گونه‌های برجسته‌ای دارد!

این نژاد که بیشتر به خاطر پوشش خاکستری‌اش (که به آبی هم معروف است) شناخته می‌شود، تنوع رنگی وسیعی دارد. کایگر می‌گوید موهای گربه بریتیش مو کوتاه از تمام نژادهای انجمن دوستداران گربه (CFA) متراکم‌تر است، طوری که دلتان می‌خواهد تمام روز گربه بریتیش را بغل بزنید و بچلانید!

6. گربه پرشین، زیباترین گربه در ایران و جهان

گربه پرشین، قشنگ ترین گربه

گربه ایرانی یا پرشین، بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین نژادهاست که در کل دنیا زیباترین گربه به حساب می‌آید. نژاد پرشین تجسم واقعی یک «گربه پشمالو» است. به خاطر همین پوشش پشمالوی ضخیم، این گربه‌های مو بلند، بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌شان به نظر می‌رسند. این پوشش مجلل، بسیار بلند است و در رنگ‌ها و الگوهای متنوعی وجود دارد.

خانم کایگر می‌گوید: این نژاد به طور کلی چهره‌ای شیرین و دوست داشتنی دارد و می‌توانم بگویم به طور ذاتی قشنگ ترین گربه دنیاست. این چهره‌ی شیرین، روی گونه‌هایی صاف با چشمان درشت، گرد و پراحساس قرار گرفته دارد و با موهای بلند و خوشرنگش دلبری می‌کند.

7. گربه اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش، قشنگ ترین گربه

اولین باری که کایگر یک گربه اسکاتیش فولد دید، فکر کرد شبیه یک جغد است! به قول او، گوش‌هایش به قدری روی سر گردش تا خورده بود که به سختی قابل تشخیص بودند. این گوش‌های منحصربه‌فرد ناشی از یک جهش ژنتیکی طبیعی است، اما نگران نباشید! گوش‌های آن‌ها به خوبیِ گوش‌های هر گربه دیگری کار می‌کند.

  بهترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ |محبوبترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی

بچه‌ گربه‌های اسکانیش با گوش‌های صاف متولد می‌شوند، و در حدود ۳ تا ۴ هفتگی، گوش‌هایشان تا می‌خورد. شاید هم نخورد. همه گربه‌های اسکاتیش گوش‌های تاخورده ندارند. به گفته کایگر آنهایی که گوش‌های سیخ دارند هم همان بدن بزرگ و توپر، سر بزرگ و گرد و چشمان گرد و رسا را دارند.

زیباترین گربه اسکاتیش در رنگ‌های مختلف با طرح‌های تیره و روشن متناوب، موهای بلند یا کوتاه دیده می‌شود و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

8. گربه جنگلی نروژی، بزرگترین گربه جهان

گربه نروژی جنگلی، زیباترین گربه

گربه جنگلی نروژی، نژاد نسبتاً جدید و کمیابی در ایالات متحده است اما در نروژ، سرزمین مادری‌اش، نژادی بسیار قدیمی و یکی از زیباترین گربه ها به شمار می‌رود. قرن‌هاست که این گربه عظیم الجثه در افسانه‌ها و اساطیر اسکاندیناوی جایگاهی ویژه دارد.

این گربه که در نروژ با نام «اسکوگ‌کت» (به معنی لغوی گربه جنگلی) شناخته می‌شود، پشم خزدار و باشکوهی دارد که در دوران زندگی در جنگل، محافظت طبیعی آن‌ها را بر عهده داشته است. این پوشش مجلل، باعث می‌شود این نژاد که در اصل جثه بزرگی دارد، حتی بزرگ‌تر به نظر برسد. خز دولايه و ضدآب آن، برای تحمل زمستان‌های سخت اسکاندیناوی مناسب است و شامل یالی پرپشت، دمی پشمالو، پشم‌های بلند در ناحیه پشت و پنجه‌های پر مو می‌شود. فکرش را که بکنید، واقعاً به نظر می‌رسد این گربه زیبا صاف از افسانه‎‌ها بیرون آمده باشد!

9. گربه آنگورای ترکی، یکی از قشنگ ترین گربه های دنیا

گربه آنگورا، خوشگل ترین گربه

گربه کمیاب و زیبای آنگورای ترکی به دلایلی به حق، گنجینه‌ای ملی در کشور زادگاهش یعنی ترکیه به شمار می‌رود. این نژاد، تجسم ظرافت است و زیباترین گربه در آسیا. آنگورا ترکی با بدن چابک و استخوان‌بندی ظریفش، موجودی باوقار و پرانرژی است. خانم کایگر متخصص گربه می‌گوید: «سر مثلثی شکل با سطح صاف و گوش‌های کاملاً ایستاده، تصویر این اثر هنری زنده را کامل می‌کند.»

  فقیر ترین کشورهای دنیا | فقیر ترین کشور جهان کدام است؟

این بدن ظریف با خزی نیمه‌بلند، نرم و ابریشمی پوشیده شده است. سر این گربه با گوش‌های بزرگ، راست و پرپشت تزئین شده و دم آن به شکل پر قو پشت سرش حرکت می‌کند. اگرچه در ترکیه، رنگ سفید با چشمان آبی قشنگ ترین گربه به حساب می‌آید و این رنگ در زمان معرفی این نژاد به ایالات متحده نیز رنگ اصلی آن بود، اما گربه آنگورا ترکی در طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف دیده می‎‌شود.

10. گربه بلو روسی، یکی از زیباترین گربه های خانگی جهان

گربه بلو روسی، زیباترین گربه

نشانه بارز بلو روسی یعنی پوشش براق و آبی رنگش، باعث شده تا زیباترین گربه نام بگیرد. هر مو از خز این نژاد، درخششی نقره‎‌ای دارد که با هر حرکت گربه، درخشش و تلألویی خیره‌کننده به حیوان می‌بخشد. رنگ آن به تنهایی زیبا و چشم‌نواز است، اما پوشش کوتاه، ابریشمی و متراکم آن، هنگام لمس نرمی و لطافت خاصی را منتقل می‌کند. حتی می‌توانید با انگشتان خود بر روی این پوشش نقوشی ایجاد کنید که تا زمانی که آن‌ها را صاف نکنید، باقی می‌ماند!

چشمان سبز زمردی عمیق این نژاد، در تضاد با پوشش خاکستری‌اش، زیبایی ظاهری گربه آبی روس را تکمیل می‌کند و جلوه‌ای کاملاً چشمگیر به آن می‌بخشد. خانم کایگر که بیش از ۲۵ سال با این نژاد کار کرده است، می‌گوید گربه آبی روس ظاهری باشکوه و سلطنتی نیز دارد.

11. گربه رگدال، یکی از زیباترین گربه های پشمالو دنیا

گربه رگدال، خوشگل ترین گربه

گربه رگدال که به تازگی موفق به کسب رتبه‌ی یک در فهرست زیباترین گربه های جهان شده است، یکی از بزرگ‌ترین نژادهای شناخته‌شده‌ی گربه به شمار می‌رود. این گربه‌های تنومند و آرام، همان‌طور که از نامشان پیداست، به بغل شدن توسط صاحبان‌شان علاقه‌ زیادی نشان می‌دهند. به گفته‌ی کایگر، پوشش نیمه‌بلند و مجلل آن‌ها که نرم، لطیف و پُرزدار است، باعث می‌شود تا هیچکس نتواند در مقابل به آغوش گرفتن و نوازش کردنشان مقاومت کند.

  12 نا امن ترین کشور ها برای زندگی | بدترین کشورها برای زندگی کدامند؟

اما با این حال، شاید اولین چیزی که توجه شما را جلب کند، چشمان آبی عمیق آن‌ها باشد که به سادگی شما را مجذوب خود می‌کند. به همین دلیل رگدال به عنوان یکی از نژادهای گربه با زیباترین چشم ها نیز معروف شده است. گربه رگدال در رنگ‌های مختلفی نظیر شکلاتی، قرمز و آبی و همچنین با طرح‌های گوناگونی مانند چندرنگ، دو رنگ و جوراب دار دیده می‌شود.

12. گربه سیامی

گربه سیامی، خوشگل ترین گربه

همه چیز گربه سیامی، کشیده و براق است: بدنی کشیده، سری کشیده، پاهایی کشیده و دمی بلند. این خطوط بلند و تراش‌خورده به همراه سر زاویه‌دار و گوه‌ای‌شکل، ظاهری کاملاً باکلاس به گربه‌ی سیامی می‌بخشد و آن را تبدیل به یکی از زیباترین گربه ها در دنیا می‌کند.

پوشش بدنی گربه‌ سیامی، کوتاه و ابریشمی است. خانم کایگر می‌گوید: «یک گربه‌ی سیامی اصیل حتی به نظر نمی‌رسد که خزی داشته باشد، چون موهایش به بدنش چسبیده‌اند.»

گربه‌ی سیامی پوششی با نقاط رنگی دارد که شکلاتی (قهوه‌ای تیره) یکی از شناخته‌شده‌ترین رنگ‌هاست. اما این طرح‌ها در سه رنگ دیگر نیز وجود دارند که شکلاتی روشن، آبی و یاسی رایج‌ترین آنها هستند.

13. گربه کورنیش رکس

گربه کورنیش رکس، زیباترین گربه

کایگر نژاد کورنیش رکس را مظهر منحنی‌ها، قوس‌ها و البته باز هم انحناهای بیشتر می‌داند. با وجود ظاهری ظریف و استخوانی، این گربه‌ها در حقیقت بدنی سفت و عضلانی دارند و لاغر و کشیده هستند. قفسه سینه‌شان با انحنایی عمیق به سمت بالا رفته و به کمر باریکشان می‌رسد و ظاهر متفاوت و فوق العاده جذابی به یکی از زیباترین گربه های دنیا می‌بخشد. به همین دلیل است که اغلب به آن‌ها «گرگ تازی دنیای گربه‌ها» لقب می‌دهند.

  بهترین کانال انیمه در تلگرام کدام است؟ | برترین کانال های تلگرام برای دانلود انیمه

سر تخم‌مرغی این گربه به همراه گوش‌های بلند و راست، قیافه بامزه‌ای به آن می‌دهد. چشمان بیضی‌شکل و گیرایشان هم حالتی کمی رو به بالا دارند.

اما منحصربه‌فردترین ویژگی کورنیش رکس، خز فرفری آنهاست. حتی ابروها و سبیل‌هایشان نیز فرفری هستند! خز این گربه‌ها که در تمامی رنگ‌ها و الگوها وجود دارد، کوتاه، چسبیده به بدن و به طرزی باورنکردنی نرم است.

نظر تحریریه: گربه اسفینکس، کیوت ترین گربه دنیا!

تا اینجای لیست زیباترین گربه ها با معرفی انواع و اقسام نژادهای پشمالو همراه شما بودیم. اما مورد بعدی لیست ما، مفهوم «گربه زیبا و کیوت» را از زاویه‌ای کاملاً متفاوت تعریف می‌کند. این شما و این گربه اسفینکس!

گربه اسفینکس، زیباترین گربه

خز گربه‌های اسفینکس به اندازه‌ای کوتاه است که درست مانند پرز هلو به نظر می‌آید و ظاهری چروکیده، صاف و فوق العاده بامزه به این گربه می‌بخشد. اسفینکس‌ها یکی از خاص‌ترین و مهربان‌ترین گربه‌هایی هستند که در دنیا وجود دارند. این گربه‌های تقریباً کچل و تنبل، عاشق این هستند که در آغوش صاحبشان لش کنند و گرم شوند.

گوش‌های بزرگ، چشم‌های درشت سبز یا آبی و دم‌های باریک و بلند، مشخصات بارز این گربه هستند. همین قیافه کیوت باعث می‌شود تا بچه گربه‌های اسفینکس، درست مانند یک مشت سیب زمینی کوچولوی چروکیده باشند که مدام دلتان می‌خواهد آنها را بغل بزنید و نوازششان کنید.

جمع بندی

در این مقاله، سفری کوتاه به دنیای زیباترین گربه ها داشتیم و برخی از نژادهای چشم‌نواز و دلربا را معرفی کردیم. گربه‌ها با تنوع ظاهری و رفتاری‌شان، چشمان فوق العاده زیبا و بازیگوشی‌های دوست داشتنی‌شان قلب میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان تسخیر کرده‌اند و به یاران وفادار و دوست‌داشتنی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند.

  بهترین آثار چخوف | لیست برترین کتاب های آنتوان چخوف

انتخاب قشنگ ترین گربه جهان، کاملاً سلیقه‌ای است. هر کسی بر اساس معیارهای خود، گربه‌ای خاص را زیباتر از بقیه می‌داند. اما نژادهایی که در این مقاله معرفی شدند، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و ظاهر خاص خود، در بین جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین گربه‌های جهان قرار می‌گیرند.

به نظر شما خوشگل ترین گربه کدام است؟ در لیست امروز، کدام گربه بیش از همه دلتان را برد؟ مشتاق شنیدن نظرات‌تان هستیم!

سؤالات متداول

چه نژادهایی از گربه‌ها به عنوان زیباترین گربه‌ها شناخته می‌شوند؟

انتخاب نژاد زیباترین گربه کاملاً سلیقه ای است. با این حال، نژادهای زیر معمولاً به عنوان قشنگ ترین گربه ها معرفی می‌شوند.
پرشین؛
راشن بلو؛
اسکاتیش؛
گربه بنگال؛
رگدال؛
و حبشی.

معیارهای انتخاب زیباترین گربه‌ها چه هستند؟

انتخاب زیباترین گربه دنیا امری سلیقه‌ای است و هر فرد ممکن است بر اساس معیارهای خود، گربه‌ای خاص را زیباتر از بقیه بداند. برخی از معیارهای رایج شامل ظاهر فیزیکی (مانند رنگ چشم، شکل صورت، نوع پوشش)، شخصیت، رفتار و نژاد هستند.

آیا گربه‌های مو بلند زیباتر از گربه‌های مو کوتاه هستند؟

نه لزوماً. زیبایی یک گربه به نژاد، رنگ، شخصیت و سلامت کلی او بستگی دارد. گربه‌های مو بلند و مو کوتاه هر دو می‌توانند به یک اندازه زیبا باشند.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  حقایق عروسک آنابل | آیا فیلم آنابل حقیقت دارد؟

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا