زیباترینترین هاسبک زندگیعلمی و جهانمحبوب ترین هامحیط زیست

15 پیشنهاد برای انتخاب بهترین گل آپارتمانی | زیباترین گیاهان آپارتمانی کدامند؟

0
()

می‌خواهید خانه یا محل کار خود را زیباسازی کنید و شخصیتی منحصر به فرد به آن ببخشید؟ انتخاب بهترین گل آپارتمانی، یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌هایی است که پیش رو دارید. زیباترین گیاهان آپارتمانی نه تنها جلوه جدیدی به فضای داخلی شما می‌بخشند، بلکه مزایای فراوانی برای سلامتی نیز به همراه خواهند داشت. فرزندان زیبای مادر طبیعت، هوای داخل خانه را فیلتر و پاکسازی می‌کنند، تراکم امواج و مواد شیمیایی مضر را کاهش می‌دهند و سطح استرس و اضطراب را پایین می‌آورند.

برای نگهداری از بهترین گل خانگی، نیازی نیست حتماً متخصص باغبانی باشید. حتی اگر تجربه کمی در نگهداری از گیاهان آپارتمانی داشته باشید، می‌توانید با انواع گل‌های مقاوم، ساکیولنت‌های دوست داشتنی و کاکتوس شروع کنید و از حضور این مخلوقات سرسبز در کنار خود لذت ببرید. اگر به فکر انتخاب مناسب ترین گیاه برای آپارتمان خود هستید، لیست نجوافکت دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید! بعد از مطالعه فهرست 15 گیاه فوق العاده زیبا و پرطاقت برای آپارتمان، شرط می‌بندیم که انتخاب آسان‌تری خواهید داشت.

چطور بهترین گل آپارتمانی را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین گل آپارتمانی، چالش‌های خاص خودش را دارد. شرایط داخلی خانه مانند میزان دریافت نور طبیعی، جریان هوا، دما و رطوبت، روی رشد و سلامتی گیاهان اثر می‌گذارند. به همین دلیل اگر نادانسته سراغ یکی از اولین گل‌های آپارتمانی که چشمتان را گرفت بروید، ممکن است با شرایط خانه سازگاری لازم را پیدا نکند و با پژمرده شدن و از بین رفتنش، شما را دلسرد و اندوهگین کند.

  جت لگ (Jet Lag) چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

برای پیشگیری از این اتفاق تلخ، خیلی مهم است که هنگام انتخاب بهترین گل برای خانه آپارتمانی، حتماً به شرایط فراهم در خانه و نیازهای گیاه موردنظر توجه کافی داشته باشید. سرزندگی و شادابی همدم سبزتان، بدون شک در طراوت روحیه شما نیز مؤثر خواهد بود.

در ادامه لیستی از بهترین گل آپارتمانی همراه با شرایط نگهداری و نیازهای اساسی هریک را باهم بررسی خواهیم کرد تا به راحتی تصمیم خود را بگیرید.

بهترین گل آپارتمانی سبز

گیاهان آپارتمانی، مانند طلای سبزی در خانه شما جلوه گری خواهند کرد. بسیاری از افراد، عاشق گیاهانی هستند که با برگ‌های سبز خود، حس و حال تازه‌ای به محیط می‌بخشند. بیایید لیست امروز را با معرفی زیباترین گیاهان آپارتمانی سبز و مقاوم آغاز کنیم!

1. فیلودندرون نقره‌ای، بهترین گل آپارتمانی مقاوم

 فیلودندرون نقره‌ای، بهترین گل آپارتمانی مقاوم
  • نام به انگلیسی: Silver Philodendron
  • شرایط نگهداری: نور زیاد و غیرمستقیم؛ دما و رطوبت متوسط با زهکشی مناسب
  • اندازه: رشد تا عرض 40 سانتیمتری و ارتفاع بالای 2 متر

اصولاً خانواده فیلودندرون به عنوان زیباترین گلهای آپارتمانی مقاوم شهرت فراوانی دارد. در این میان، فیلودندرون نقره‌ای (Scindapsus pictus) با برگ‎‌هایی به رنگ سبز تیره و خال‌های نقره‌ای، بهترین گل آپارتمانی برای افراد تازه کار به حساب می‌آید. اگر شاغل هستید و نمی‌توانید تایم زیادی برای گل‌های خود بگذارید، فیلودندرون سازگارترین و مناسب‌ترین انتخاب برای شماست.

این گیاه با نور غیرمستقیم متوسط تا زیاد و آبیاری هفتگی به راحتی سازگار می‌شود و به رشد خود ادامه می‌دهد. به علاوه یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان گیاه آویزی محسوب می‌شود و می‌توانید با آویختن آن به دیوار یا سقف، جلوه جذابی به محیط بدهید.

  20 تا از بهترین فیلم های ابر قهرمانی؛ سفری به دنیای ابرقهرمانان افسانه ای

2. سانسوریا، بهترین گل خانگی

سانسوریا، بهترین گل خانگی
  • نام به انگلیسی: Sansevieria
  • شرایط نگهداری: نور متوسط؛ دما و رطوبت متوسط
  • اندازه: عرض 20 سانتیمتر تا 40 سانتیمتر؛ ارتفاع 20 سانتیمتر تا 90 سانتیمتر (بسته به واریته)

پای ثابت همه محیط‌های خانگی، اداری و آموزشی، سانسوریاست! تنوع بالای این گیاه فوق العاده زیبا با ظاهر منحصر به فرد، واریته‌های آن را به بهترین گل آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان تبدیل می‌کند. زیرگونه‌های مختلف سانسوریا از پاکوتاه و پرپشت تا بلند، راه‌راه و خالدار تا ابلق و تک‌رنگ متفاوت هستند. این گیاه در مقابل شرایط محیطی مختلف سازگاری خوبی از خود نشان می‌دهد و می‌توانید با خیال راحت گلدان را داخل فضاهایی که نورگیری خوبی داشته باشد، قرار بدهید.

سانسوریاهای برگ شمشیری (تیپیکال‌ترین نوع)، زرد، پاکوتاه نقره‌ای و مهتابی، زیباترین گیاهان آپارتمانی برای افراد تازه کاری هستند که مایلند نگهداری از مناسب ترین گیاه برای آپارتمان را تجربه کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب سانسوریا، پاکسازی هوا از ترکیبات مضر و آلوده است. بنابراین می‌توانید این گیاه را به عنوان همدمی زیبا و دوست داشتنی، داخل محیط خانگی و به خصوص اتاق خواب قرار بدهید.

3. پتوس، گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

 پتوس، گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان؛ با دوام ترین گیاه آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: Pothos – Devil’s Ivy – Golden Pothos
  • شرایط نگهداری: نور کم تا متوسط و غیرمستقیم؛ دما و رطوبت متوسط
  • اندازه: رونده؛ رشد تا عرض 40 سانتیمتر و ارتفاع بیش از 3 متر

ید طولایی در به قتل رساندن گیاهان آپارتمانی دارید و به دنبال بهترین گل خانگی جان سخت با دوام بالا هستید؟ پتوس به عنوان یکی از زیباترین و پراستقامت‌ترین گل های آپارتمانی با نور کم، مناسب‌ترین گزینه برای شماست! نگهداری از پتوس، دردسری ندارد و با حداقل رسیدگی، با زیبایی تمام رشد می‌کند. حتی می‌توانید از خاصیت روندگی این گیاه کیوت بهره ببرید و از آن به عنوان زینتی برای ستون‌ها و سقف استفاده کنید.

  بهترین کشورها برای سفرهای زمستانی | معرفی 10 کشور برای جشنواره های زمستانی

پتوس به عنوان یکی از گیاهان اکسیژن ساز برای خانه، خاصیت طبیعی ضدعفونی کننده هوا را دارد و ترکیبات شیمیایی مضری مانند بنزن و فرمالدهید را از محیط می‌زداید. تنوع بالای رنگ‌های این گیاه، طیف تک‌رنگ (زرد روشن تا سبز تیره) و ابلق را دربر می‌گیرد. اگر دوست دارید با گیاهان خانگی خود سروکله بزنید، می‌توانید با هرس و قلمه زدن پتوس‌های خود ظاهر تمیز‌تر و شیک‎‌تری به گلدان‌ها ببخشید.

4. زاموفیلیا، یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی

زاموفیلیا، یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی؛ مناسب ترین گیاه برای آپارتمان
  • نام به انگلیسی: ZZ Plant – Zanzibar Gem
  • شرایط نگهداری: نیاز به نور کم تا متوسط؛ دما و رطوبت متوسط
  • اندازه: رشد تا عرض 40 سانتیمتر و ارتفاع بیش از 50 سانتیمتر

بسیاری از خانه‌ها و محیط‌های آپارتمانی نورگیری مناسبی برای نگهداری از گل‎‌های مختلف ندارند و به همین دلیل، ساکنان بی‌خیال این مقوله می‌شوند. اگر این مشکل برای شما هم محدودیت به وجود آورده است، می‌توانید روی زاموفیلیا حساب کنید! زاموفیلیا یا جواهر زنگبار به عنوان یک گیاه مقاوم که با نور کم نیز به خوبی سازگار می‌شود، بهترین گل آپارتمانی برای خانه‌های کم نور خواهد بود. در صورتی که فراموش می‌کنید به موقع گل‌های خود را آبیاری کنید، می‌توانید از بابت مقاومت زاموفیلیا در برابر خشکی نسبی مطمئن باشید.

اگر قصد دارید یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی را به عنوان هدیه انتخاب کنید، این گیاه با ظاهر شیک، ساقه‌های بلند و برگ‌های براقش یک گزینه فوق العاده خواهد بود. واریته‌های مختلف جواهر زنگبار به رنگ‌های سبز روشن، تیره و مایل به مشکی موجود هستند و هریک به شیوه خاص خود دلبری می‌کنند.

  ثروتمند ترین فوتبالیست دنیا کیست؟ | لیست 12 تایی فوتبالیست‌های میلیاردر جهان

5. بابا آدم آمازونیکا

بابا آدم آمازونیکا؛ زیباترین گیاهان آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: Alocasia Amazonica
  • شرایط نگهداری: نور متوسط تا بالا و غیرمستقیم؛ دمای متوسط و رطوبت بالا
  • اندازه: رشد تا ارتفاع بالای 50 سانتیمتر

یکی از زیباترین واریته‌های بابا آدم یا گیاه گوش فیلی، واریته آلوکازیا آمازونیکاست. شکل خاص کنگره دار و ظاهر منحصر به فرد رگبرگ‌های روشن روی زمینه‌ تیره، سبب شده تا این گیاه در لیست جذاب ترین و بهترین گل آپارتمانی قرار بگیرد. بابا آدم ساقه‌هایی توپر و گوشتی دارد و از همین جهت، نیاز مبرمی به رطوبت خواهد داشت.

نگهداری باباآدم آمازونیکا اندکی بیشتر از مواردی که تا اینجا نام بردیم، نیاز به مداومت و دقت خواهد داشت. با مراقبت اصولی و اسپری روزانه برگ‌ها، می‌توانید آلوکازیای خود را به یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کنید.

زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار

تماشای سرسبزی بهترین گل خانگی بدون شک لذتبخش و روح افزاست، اما لحظه‌ای که متوجه شکوفایی غنچه‌های رنگارنگ و دوست داشتنی گیاه خانگی‌تان شوید، شعف وصف ناپذیری به شما دست خواهد داد.

موارد بعدی لیست ما، این پتانسیل را دارند که چند مرتبه در سال با گل‌های ریز و درشت با رنگ‌های سرزنده و روح‌نواز شما را سورپرایز کنند.

6. بنفشه افریقایی

بنفشه افریقایی؛ بهترین گل خانگی
  • نام به انگلیسی:  African Violet
  • شرایط نگهداری: نور متوسط تا زیاد؛ دما و رطوبت متوسط (آبیاری از طریق زیرگلدانی)
  • اندازه: رشد تا ارتفاع 20 سانتیمتر و عرض 30 سانتیمتر

بنفشه آفریقایی، بهترین گل آپارتمانی است که می‌توانید داخل خانه پرورش بدهید و در طی سال چندین مرتبه از تماشای گل‌های مخملی آن لذت ببرید. این گیاه دوست داشتنی تنوعی هیجان انگیز دارد که آن را به پرفروشترین گل آپارتمانی تبدیل می‌کنند. از انواع ابلق گرفته تا گل‌های رنگارنگ، حاشیه‌دار، دورنگ، پرپشت و صدها ترکیب دیگر در میان واریته‌ها دیده می‌شوند. اگر فضای کافی برای نگهداری از زیباترین گیاهان آپارتمانی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کلکسیون از انواع بنفشه آفریقایی جلوه‌ای روح نواز به خانه خود ببخشید!

  بلندترین برج جهان؛ با 12 مورد از بزرگترین سازه های جهان آشنا شوید

نکته مهم درباره نگهداری از بنفشه افریقایی، آبیاری آنهاست که بایستی به طور غیرمستقیم و از طریق زیرگلدانی انجام شود. این گیاه به شرایط گرم و مرطوب نیاز دارد و بایستی از نور مستقیم آفتاب به دور باشد. برگ‌های مخملی این گیاه به برخورد مستقیم آب حساس هستند و دچار پژمردگی و لک شدگی می‌شوند، بنابراین هنگام آبیاری باید حسابی مراقب دوستان کوچکتان باشید.

7. اگزالیس

اگزالیس در لیست یکی از اسامی بهترین گل های آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: Oxalis
  • شرایط نگهداری: نور متوسط تا زیاد؛ دما و رطوبت متوسط
  • اندازه: رشد تا ارتفاع و عرض 30 سانتیمتر

با یکی از خاص ترین گلهای آپارتمانی که برگ‌هایی شبیه به بال پروانه دارد چطورید؟ اگزالیس با برگ‌های بنفش و گل‌های صورتی کوچکش، بهترین گل آپارتمانی برای افرادی به حساب می‌آید که وقت زیادی برای سروکله زدن با زیباترین گیاهان آپارتمانی ندارند، اما همچنان مایلند از وجود آنها در خانه بهره مند شوند. واریته‌های مختلفی از اگزالیس موجودند. رنگ آنها از سبز روشن تا بنفش متغیر است و برخی حتی مزین به خال‌های نقره‌ای ریز هستند.

در بیشتر تایم سال روی این گل آپارتمانی شیک، گل‌های زیبایی شکوفا می‎‌شوند که دوام نسبتاً زیادی دارند. برگ‌های اگزالیس در طی شب یا در تاریکی بسته شده و با شروع دوباره ساعات روشنایی، باز و سرزنده می‌شوند.

8. هویا کارنوزا (گل عسلی)

هویا کارنوزا (گل عسلی)؛ عکس انواع گل آپارتمانی با اسم
  • نام به انگلیسی: Hoya Carnosa
  • شرایط نگهداری: نور زیاد و غیرمستقیم؛ دما و رطوبت متوسط با زهکشی مناسب
  • اندازه: رونده، رشد تا ارتفاع بیش از 2 متر

اگر به گیاهان گلدار و معطر علاقه دارید، هویا کارنوزا که در ایران به نام گل عسلی و گیاه مومی هم شناخته می‌شود، بهترین گل آپارتمانی برای شماست. هویا کارنوزای بالغ در شرایط مطلوب و مناسب، در طی سال و از بهار تا اواسط پاییز چندین مرتبه خوشه‌هایی از گل‌های کوچک و فوق العاده خوش عطر تولید می‌کند. می‌توانید این گیاه را به راحتی داخل تراس یا کنار پنجره در آشپزخانه، اتاق خواب یا دفتر کار نگهداری کنید.

  فیلم های اکشن برتر ؛ بهترین فیلم های سینمایی اکشن که حتما باید ببینید

واریته‌های مختلفی از هویا وجود دارند و رنگ آنها از سفید، صورتی تا سرخ و حتی بنفش متنوع است. نگهداری هویا فوق العاده آسان است و با استفاده از خاکی با زهکشی بهینه، آبیاری به موقع و سمپاشی پیشگیرانه، سلامتی این گیاه زیبا تضمین خواهد شد.

9. ارکیده

ارکیده؛ لوکسترین گیاه آپارتمانی
  1. نام به انگلیسی: Orchid
  2. شرایط نگهداری: نور متوسط تا زیاد و غیرمستقیم؛ دما و رطوبت متوسط
  3. اندازه: رشد تا عرض 40 سانتیمتر و ارتفاع 50 سانتیمتر (بسته به واریته)

لوکسترین گیاه آپارتمانی و محبوب بسیاری از کلکسیونرها یعنی ارکیده، یکی از زیباترین گل‌های جهان است که می‌توانید در خانه نیز نگهداری نمایید. گل‌های ارکیده از تنوع بالایی برخوردارند و بسته به ترجیح‌تان می‌توانید سراغ انتخاب ارکیده‌هایی با گل‌های ریز یا درشت، روشن یا رنگ‌های تند و جذاب بروید. ارکیده به عنوان بهترین گل آپارتمانی با نیازهای خاص شناخته می‌شود و به سرعت به شرایط نگهداری، تغییرات محیطی و ترکیب شیمیایی خاک واکنش می‌دهد.

 اگر تجربه فراوانی در نگهداری از گیاهان خانگی دارید، می‌توانید ارکیده را به عنوان یک گزینه جذاب درنظر بگیرید. این گیاه زینت و شخصیت خاصی به محیط می‌بخشد و گل‌های بادوام آن، تا مدت‌ها دیدگان را نوازش خواهند داد.

10. آنتوریوم

آنتوریوم، بهترین گل آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: Anthurium
  • شرایط نگهداری: نور متوسط تا زیاد؛ دما و رطوبت متوسط (رطوبت کم در طی پاییز و زمستان)
  • اندازه: رشد تا عرض 60 سانتیمتر و ارتفاع 90 سانتیمتر

یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس و خاص، آنتوریوم است که برگ‌ها و گل‌هایی به شکل قلب و با بافتی چرمی دارد. گل‌های زیبای این گیاه به رنگ‎‌های مختلفی دیده می‌شوند و از سفید و صورتی تا سرخ، بنفش و یاسی متغیر هستند. اگر به دنبال بهترین گل آپارتمانی با گلی بادوام هستید، آنتوریوم قطعاً شما را راضی خواهد کرد. این گیاه حتی زمانی که شکوفا نشده باشد نیز با برگ‌های براق و خوشرنگش شما را به وجد خواهد آورد.

  لیست 12 کانال سریال کره ای؛ بهترین چنل تلگرامی سریال های کره جنوبی برای طرفداران کی دراما

آنتوریوم با اینکه یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی به حساب می‌آید، دارای ترکیبات سمی نیز هست. اگر در خانه کودکان کم‌سن یا حیوانات خانگی دارید، حتماً این گیاه را دور از دسترس قرار بدهید تا ناخواسته آلوده به شیره سمی آن نشوند.

11. بروملیاد

بروملیاد، با دوام ترین گیاه آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: Bromeliad
  • شرایط نگهداری: نور زیاد؛ دمای متوسط تا بالا، رطوبت پایین (آبیاری از طریق زیرگلدانی)
  • اندازه: رشد تا عرض و ارتفاع 80 سانتیمتری

بروملیاد یکی از گیاهان جذاب و گرمسیری است که با وجود مقاومت نسبتاً بالا و ظاهر زیبا، مناسب ترین گیاه برای آپارتمان خواهد بود. ساختارهای گل این گیاه به رنگ‌های سرخ، نارنجی، زرد و حتی بنفش دیده می‌شوند. بروملیاد یکی از اعضای خانواده آناناس است و برگ‌هایی براق و سفت دارد که به شکل فنجانی رشد می‌کنند.

ساقه‌های گلدار این گیاه جذاب، از میان مرکز برگ‌ها رشد می‌کنند. شکل جالب و خاص گل‌ها و ماندگاری بالای آنها (تا 3 ماه)، بروملیاد را به یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده‌اند.

بهترین کاکتوس‌ها و ساکیولنت‌های آپارتمانی

کاکتوس‎‌های مظلوم اما فوق العاده زیبا، معمولاً اولین انتخاب برای کسانی هستند که برای اولین بار قصد دارند سراغ نگهداری از زیباترین گیاهان آپارتمانی بروند. ساکیولنت‌ها و کاکتوس‌ها معمولاً ابعاد کوچکی دارند و برای کسانی که قصد تزئین میز کار یا جلوی پنجره‌ها با گلدان‌های مختلف را داشته باشند، انتخاب خوبی خواهند بود.

12. گیاه مرجانی

گیاه مرجانی؛ یکی از گل های آپارتمانی با نور کم
  • نام به انگلیسی: Crown of Thorns
  • شرایط نگهداری: نور متوسط تا زیاد؛ دمای متوسط و رطوبت پایین
  • اندازه: رشد تا عرض 30 سانتیمتر و ارتفاع بالای 80 سانتیمتر

گیاه مرجانی به دلیل خارهای فراوان اما طبیعت پرطاقت و سازگار به خشکی، در زمره بهترین کاکتوس‌هایی قرار می‎‌گیرد که می‌توانید در خانه نگهداری کنید. این گیاه تا زمانی که نور فراوان خورشید را دریافت کند و با آبیاری زیاد خفه نشود، به خوبی و خوشی روزگار خواهد گذراند. در فصل‌های بهار تا پاییز و زمانی که گیاه مرجانی به گل بنشیند، متوجه خواهید شد که بهترین گل آپارتمانی را انتخاب کرده‌اید!

  10 اسکراب بدن خانگی ارزان و بی دردسر | بهترین لایه بردار پوست بدن چیست؟

واریته‌های مختلفی از گل مرجانی وجود دارند که در انواع پابلند، پاکوتاه یا با گل‌های ریز و درشت به رنگ‌های زرد تا نارنجی، سرخ یا ابلق دیده می‌شوند. اگر قصد دارید مرجانی را به عنوان زیباترین گیاهان آپارتمانی برگزینید، مراقب خارهای بلند و بزرگ آن باشید. شیره سفید این گیاه نیز می‌تواند برای انسان و حیوانات خانگی حساسیت زا باشد، بنابراین گیاه را دور از دسترس و در مکانی امن قرار بدهید.

13. اچوریا لولا

اچوریا لولا در لیست اسامی گیاهان آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: Echeveria Lola
  • شرایط نگهداری: نور متوسط تا زیاد؛ دمای متوسط و رطوبت پایین با زهکشی مناسب
  • اندازه: رشد تا عرض 20 سانتیمتر و ارتفاع 15 سانتیمتر

یکی از بهترین ساکیولنت‌ها که می‌توانید به عنوان بهترین گل آپارتمانی روی آن حساب کنید، اچوریا لولاست. ساختار برگ‌های این گیاه به شکل رزی پرپشت است و از همین بابت، ظاهر متفاوتی نسبت به کاکتوس‌های معمولی دارد. واریته‌های این گیاه به رنگ‌های مختلف سبز روشن تا تیره، آبی و سرخ دیده می‌شوند. اچوریا در مقابل کم‌آبی و دمای بالا مقاوم خوبی نشان می‌دهد و می‌توان روی آن به عناون با دوام ترین گیاه آپارتمانی حساب کرد.

در شرایطی که نور و دمای مطلوب فراهم باشد، حاشیه اچوریا لولای سبز به رنگ سرخ زیبایی درمی‌آید. حتی اگر خوش شانس باشید، ممکن است گل‌های صورتی زیبای این گیاه را نیز ببینید!

14. رشته مرواریدی

رشته مرواریدی یک یاز زیباترین گیاهان آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: String of Pearls
  • شرایط نگهداری: نور متوسط تا زیاد؛ دمای بالا و رطوبت متوسط با زهکشی مناسب
  • اندازه: رشد تا ارتفاع 60 سانتیمتر

یکی از ساکیولنت‌های خاص و منحصر به فرد، رشته مرواریدی است که گزینه‌ای عالی به عنوان بهترین گل آپارتمانی آویزی هم خواهد بود. ساقه‌های باریک و بلند این گیاه، پر از برگ‌های تپل و گوشتی هستند که شباهت زیادی به مروارید‌های ریز دارند. در شرایط مطلوب، این گیاه گل‌های ریز و سفیدرنگی تولید می‌کند که بویی ملایم و مشابه دارچین می‌پراکنند.

  لیست 10 تا از پردرآمد ترین شغل ها؛ پولسازترین مشاغل دنیا را بشناسید!

برای باطراوت ماندن برگ‌های گوشتی این گیاه، بایستی به فکر آبیاری منظم آن باشید تا ظاهر بامزه و دوست داشتنی‌اش را به خوبی حفظ کند. رشته مرواریدی بهترین گل خانگی برای تراریوم و تراس کاکتوس‌های شما خواهد بود.

15. پنجه خرسی

پنجه خرسی، پرفروشترین گل آپارتمانی
  • نام به انگلیسی: Bear’s Paw Succulent
  • شرایط نگهداری: نور زیاد و غیرمستقیم؛ دمای بالا و رطوبت پایین
  • اندازه: رشد تا عرض و ارتفاع 15 سانتیمتری

پنجه خرسی کیوت‌ترین و بهترین گل آپارتمانی در دسته ساکیولنت‌ها به شمار می‌آید. برگ‌های گوشتی و مخملی این گیاه، شباهت زیادی به پنجه‌های تپل خرس دارند و از همین رو، اینگونه نامگذاری شده‌اند. پنجه خرسی عاشق نور غیرمستقیم خورشید است و هنگام دریافت آفتاب کافی، نوک برگ‌های آن به رنگ‌های سرخ درمی‌آیند.

آبیاری این گیاه بایستی در هنگامی انجام شود که خاک کاملاً خشک شده باشد. پنجه خرسی‌های بالغ گل‌های کوچکی به رنگ نارنجی تند یا قرمز تولید می‌کنند که عمری بین 1 الی 3 روز دارد.

جمع بندی

همه فرزندان مادر زمین، زیبایی و لطف خاص خود را دارند و به سختی می‌توان از میان آنها، زیباترین گیاهان آپارتمانی را برگزید. ولی با وجود رواج آپارتمان نشینی و شرایط دما، رطوبت و نور در خانه‌ها، بایستی در هنگام انتخاب بهترین گل آپارتمانی به عوامل مختلفی دقت داشته باشید تا گیاهی که به عنوان همدم سبزتان انتخاب می‌کنید، بیشترین عمر و بهترین عملکرد را داشته باشد.

در لیست امروز، با معرفی لیست 15 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی مهمان نمایشگرهای شما بودیم. با توجه به شرایطی که می‌توانید فراهم بیاورید، بهترین گل خانگی را انتخاب کنید و از سرسبزی آن در محیط خود لذت ببرید.

  ویژگی های موساسور؛ حیوان آبزی ما قبل تاریخ

از نظر شما مناسب ترین گیاه برای آپارتمان چیست؟ تا به حال تجربه نگهداری از چه گیاهانی را داشته‌اید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

بهترین گل های آپارتمانی با نگهداری آسان کدام است؟

گیاهان زیر آسان‌ترین شرایط نگهداری را دارند.
فیلودندرون؛
پتوس؛
زاموفیلیا؛
انواع ساکیولنت؛
برگ گندمی (عنکبوتی).

مقاوم ترین گل برای نگهداری در آپارتمان کدام است؟

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی عبارتند از:
زاموفیلیا؛
پتوس؛
گیاه مرجانی؛
سانسوریا؛
برگ چرمی.

گرانترین گل آپارتمانی کدام است؟

گیاهان زیر از جمله گرانترین گل‌های آپارتمانی هستند:
ارکیده؛
بروملیاد؛
رز صحرا؛
آنترولیوم

ارزان ترین گل آپارتمانی کدام است؟

ارزانترین گل های آپارتمانی عبارتند از:
انواع ساکیولنت و کاکتوس؛
پتوس؛
فیلودندرون؛
واریته های پاکوتاه سانسوریا؛
بنفشه افریقایی.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا