شبکه های اجتماعیسرگرمیفناوری

7 روش کسب درآمد از اینستاگرام در سال 2024 | پول در آوردن از اینستا چگونه ممکن است؟

0
()

امکان ندارد به اینستاگرام سر بزنید و با پست‌ها، ریل‌ها و ویدیوهای تبلیغاتی مختلف روبرو نشوید. تولیدکنندگان محتوا در سراسر دنیا، هم مشغول به تبلیغ برند خودشان هستند و هم سایر برندها را در پیج‌شان معرفی می‌کنند. احتمالاً به فکر افتاده‌اید که شما چطور می‌توانید به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید.

شاید پیج‌های سلبریتی با فالوورهای میلیونی در ذهن شما جا خوش کرده‌اند و تصور می‌کنید برای پول در آوردن از اینستا، نیازمند چند هزار فالوور باشید. اما درآمد زایی از اینستاگرام حتی با هزار فالوور هم امکان پذیر است.

امروز در نجوافکت بهترین روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام در سال 2024 را باهم بررسی خواهیم کرد. البته دقت داشته باشید که برای انجام برخی از این روش‌ها، نیاز به اکانت بیزنس خواهید داشت.

7 روش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام آسان‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. تشکیل یک شبکه اجتماعی فعال برای پول درآوردن که بتوانید به عنوان شغل فرعی رویش حساب کنید، کار سختی نیست.

  بازیگران افعی تهران؛ سریال جدید پلتفرم فیلم نت

برای پول در آوردن از اینستا، مهم نیست چه تعداد فالوور داشته باشید. بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای موفقیت به برند شخصی شما، جامعه مخاطبان هدف و سطح تعهد شما به این کار بستگی خواهند داشت. از ایده‌های متنوع برای درآمدزایی استفاده کنید.

در ادامه به هفت ایده عالی برای درآمد زایی از اینستاگرام خواهیم پرداخت. از افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) گرفته تا فروش محصولات برند خودتان.

1. همکاری با برندها و اسپانسرینگ، رایج‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام

سایت کسب درآمد از اینستاگرام | تبلیغات برند برای پول در آوردن از اینستا

یک اینفلوئنسر یا سلبریتی اینستاگرامی، کسی است که با تولید محتوا جامعه طرفداران خودش را به وجود می‌آورد و به کسب درآمد از اینستاگرام می‌پردازد. اینفلوئنسرها نقشی پررنگ در ایجاد سلیقه‌های غالب و مد، ترندهای مختلف و فروش کالاهای خاص دارند. به علاوه در زمینه فعالیت خودشان از تخصص و دانش بالایی برخوردارند.

معمولاً برندها نمی‌توانند به تنهایی، به اندازه افراد واقعی که در دنیای واقعی از محصولات استفاده می‌کنند، روی مخاطبان تأثیر بگذارند. در عوض، رو به همکاری با پیج‌های اینستاگرامی معتبری می‎‌آورند که جامعه فعال مخاطبان آنها، با جامعه هدف برند همپوشانی داشته باشد. تولید محتوای اسپانسر شده توسط یک برند، از جمله روش‌های رایج پول در آوردن از اینستا به حساب می‌آید. برای این کار، ادمین پیج بابت تولید محتوای تبلیغاتی (چه پست باشد، چه استوری یا ریل) از برند دستمزد می‌گیرد.

برندها از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای بازاریابی استفاده می‌کنند تا به جامعه هدف مخاطبان علاقمند در میان فالوورهای اینفلوئنسرها دست یابند. البته به عنوان یک تولیدکننده محتوا در اینستاگرام، خیلی مهم است که هر فرصت برای درآمد زایی از اینستاگرام با تبلیغ برندها را ارزیابی کنید و مطمئن شوید به برند خودتان لطمه نمی‌زند.

  9 تا از برترین ربات های موزیک در تلگرام؛ دانلود آسان و رایگان آهنگ

اگر قصد دارید برای کسب درآمد از اینستاگرام سراغ بازاریابی در این شبکه بروید، برندهایی که قصد همکاری با آنها را دارید با وسواس و دقت انتخاب کنید. برند باید با حوزه فعالیت شما مرتبط باشد تا مخاطبان‌تان بتوانند با آن ارتباط بگیرند؛ مثلاً اگر پیج بوتیک دارید سراغ تبلیغات غذای گربه نروید.

اغلب قراردادهایی که بین برندها و اینفلوئنسرها بسته می‌شود، بر پایه پست‌ها یا استوری‎هایی است که به عنوان تبلیغات برای برند به کار خواهند رفت. گاهی کسب اجازه از یک پیج برای استفاده از محتوای آن در راستای تبلیغات برند هم می‌تواند راهی برای پول در آوردن از اینستا باشد.

در برابر این استراتژی کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات، اینفلوئنسر دستمزدش را نقدی یا به صورت خدمات یا محصولات رایگان، حمایت یا ترکیبی از هردو دریافت خواهد کرد.

رمز و رازهای پول درآوردن از اینستاگرام به عنوان یک اینفلوئنسر

  • محدودیت‌‌هایتان را خودتان مشخص کنید. مراقب برندهایی که وعده توخالی برای حمایت می‌دهند یا ارزش کافی برای محتوای شما قائل نمی‌شوند باشید.
  • ارزش خودتان را بدانید. زمانی که با یک برند مذاکره می‌کنید، درنظر داشته باشید که مسئله فقط تولید محتوا نیست. بلکه شما به برند، اجازه دستیابی به مخاطبان و استفاده از محتوای خودتان را می‎دهید.
  • ببینید بقیه چه مبلغی دریافت می‌کنند. از حداقل دستمزد به ازای هر پست آگاه باشید. معمولاً پیج‌هایی که بالای 100 هزار فالوور داشته باشند، به ازای هر پست مبالغ بالاتری دریافت می‌کنند.
  • مخاطبان‌تان را بشناسید. بدانید چه کسانی شما را فالو دارند و چه مقدار مشتاق و پیگیر فعالیت پیج شما هستند. به این ترتیب می‌توانید هنگام مذاکره بهتر تصمیم بگیرید.
  پاک کردن حافظه کش گوگل پلی: راهنمای گام به گام حذف حافظه پنهان پلی استور

2. راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای پول در آوردن از اینستا

چگونه در اینستاگرام درآمد داشته باشم؟

تولیدکنندگان محتوا در هر پلتفرم و هر موقعیتی که باشند، فرصت خوبی برای فروش محصولاتشان دارند. این امر چه خدمات باشد چه محصول فیزیکی یا دیجیتال، می‌تواند به عنوان بخشی از برند یک تولیدکننده به حساب بیاید و ارزش کار را به جامعه هدف نشان بدهد. به این ترتیب طرفداران می‌توانند از خدمات یا محصولات برندهای موردعلاقه خود استفاده کنند.

امروزه با هر مهارت و هنری که دارید می‌توانید به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید. همین امر، مرز بین کارآفرینی و تولید محتوا را محو می‌کند. برای فروش محصولات خود، یک سایت فروشگاهی راه بیندازید و به ارائه خدمات بپردازید. سپس لینک آن را داخل اینستاگرامتان قرار بدهید تا مخاطبانی که در این فضا به دنبال خدمات مرتبط با حوزه فعالیت شما هستند، با فروشگاه‌تان آشنا شوند.

نکات نحوه کسب درآمد از اینستاگرام با فروشگاه اینترنتی

  • کاربرانی که سراغ پیج اینستاگرامی شما می‌آیند را تشویق کنید تا به سایت فروشگاهی شما سر بزنند.
  • محصولات دیجیتال مانند دوره‌های آموزشی آنلاین، کتاب صوتی یا نمونه طرح ارائه بدهید.
  • محصولات خودتان را شخصاً به فروش برسانید و ارسال کنید.
  • از روش دراپ شیپینگ (فروش واسطه محصولات سایر تولیدکنندگان) استفاده کنید تا بدون نیاز به انبارداری و ارسال، به پول در آوردن از اینستا بپردازید.

3. طراحی محصولات مخصوص برند خود برای درآمد زایی از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستا چگونه است؟

به گفته کریس واکارینو، مؤسس Fanjoy (حامی تولیدکنندگان محتوا برای تولید و فروش محصول)، یک تولیدکننده محتوا فرصت خوبی دارد که محصولاتش را به طرفداران بفروشد. زمانی که محتوای فراوانی داشته باشید، به راحتی می‌توانید متریال موردعلاقه مخاطبان را از بین آنها انتخاب کنید و به همراه لوگو و شعار برند خودتان به فروش برسانید. به این قلم محصولات که جنبه تبلیغاتی هم دارند، اصطلاحاً مرچ یا مرچندایز (به انگلیسی: Merchandise) گفته می‌شود.

  بهترین فیلم های نتفلیکس 2023 : بهترین فیلم ها برای هر سلیقه ای

این بدان معنا نیست که لازم باشد برای تولید مرچ یک برند جدید بزنید. برای محتوایی که تا الان تولید کرده‌اید، برندسازی کنید. لوگو بسازید و استایل خودتان را روی محتوا پیاده کنید. به این ترتیب می‌توانید با یک چاپخانه هم قرارداد ببندید و محصولاتی مانند تی‌شرت، ماگ، پیکسل و هرچیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد را به فروش برسانید.

نکات کسب درآمد از اینستاگرام با مرچ شخصی

  • از خدمات چاپ‎‌خانه‌های آنلاین استفاده کنید که محصولات را چاپ و مستقیماً برای طرفداران ارسال می‌کنند.
  • محصولات خام زیادی وجود دارند که می‌توانید برای پرسونال برندینگ از آنها بهره ببرید. اگر جستجو کنید، حتماً در زمینه فعالیت خودتان متریال خام پیدا خواهید کرد. مثلاً اگر در زمینه فیتنس و ورزش کار می‌کنید، از وسایلی مانند مچ بند، هدبند و لباس ورزشی بهره ببرید.
  • می‌توانید دست به کار شوید و برای کسب درآمد از اینستاگرام، خودتان مرچ بسازید! طراحی تی‌شرت به صورت دستی، یکی از شغل های پردرآمد در اینستاگرام در سراسر جهان است.

4. همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

کسب درآمد دلاری از اینستاگرام به روش افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش، به این معناست که شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا لینک‌های یونیک برندها یا محصولات مختلف را به اشتراک بگذارید و هربار روی لینک کلیک شود، مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت کنید. برندها برای این کار، لینک‎‌های قابل ردیابی یا کدهای یونیک تبلیغاتی تولید می‌کنند. اینفلوئنسری برای پول در آوردن از اینستا، بابت حمایت مبلغ مشخصی دریافت می‎‌کنند، اما پیج‌ها در روش افیلیت مارکتینگ تنها زمانی به درآمد می‌رسند که مخاطبان روی لینک کلیک کرده باشند.

برای درآمد زایی از اینستاگرام می‌توانید لینک یک یا چند برند را در بایو یا استوری به اشتراک بگذارید. به علاوه برای اینکه فرصت‌های بیشتری برای فروش بالاتر داشته باشید می‌توانید کدهای تخفیف مخصوص برندها را در کپشن پست‌ها قرار بدهید یا QR کد برند هدف را پست کنید.

  8 ربات چت ناشناس تلگرام؛ بهترین ربات‌های گپ بی تعارف تلگرامی

5. استفاده از پیج اینستاگرام به عنوان فروشگاه

کسب درآمد از اینستاگرام با راه اندازی فروشگاه آنلاین

استفاده از گزینه Social Selling یکی از روش های درآمد زایی اینستایی است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد داخل اینستاگرام فروشگاه اینترنتی خودشان را بسازند. به این ترتیب در پست مربوط به محصولاتی که در پیج قرار دارند، یک تگ با لینک مستقیم به شاپ قرار می‌دهند تا مشتری با کلیک بر روی آن، مستقیم به فروشگاه دسترسی داشته باشد.

البته این روش برای اکانت‌هایی قابل دسترسی است که به حالت بیزنس ارتقا یافته باشند. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، برخی از امکانات فروشگاه داخل اپ اینستاگرام در داخل ایران قابل دسترسی نیستند. اما شما همچنان می‌توانید با پست محتوای مربوط به محصولات خود، به پول در آوردن از اینستا بپردازید. از امکانات مختلفی مانند پست عکس، اسلاید، ویدیو، ریل و هایلایت استوری‎‌ها استفاده کنید تا مشتریان برند و محصولات شما را بشناسند. به طور مداوم استوری و پست‌های جدید در پیج قرار بدهید، با فالوورها و سایر پیج‌ها در حیطه کاری خود تعامل داشته باشید و تبلیغات سایر تولیدکنندگان محتوا را در پیج خودتان انجام بدهید.

6. راه های کسب درآمد از اینستاگرام با فروش عکس و ویدیو

کسب درآمد از اینستاگرام با تولید محتوای تصویری

گذشته از هرچیزی، هسته اینستاگرام حول یک شبکه اشتراک گذاری عکس و ویدیو می‌چرخد. اگر به هر نحوی در زمینه تولید محتوای تصویری فعالیت دارید (مثلاً عکاس هستید یا آثار هنری تولید می‌کنید)، می‌توانید از اینستاگرام برای فروش نسخه اصلی یا پرینت‌های آثار خود استفاده کنید. برای کسب درآمد از اینستاگرام، نمونه آثارتان را در پیج پست کنید و برای نسخه‌های مختلف فیزیکی، قیمتی تعیین کنید. کاربران را ترغیب کنید تا برای خرید تصاویر و ویدیوها، به شما پیام بدهند.

  بهترین انیمه های 2023 | بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید

7. راه اندازی فروشگاه لوازم دست دوم، یکی از ایده های پولساز برای اینستاگرام

آموزش صفر تا صد کسب درآمد از اینستاگرام با راه اندازی فروشگاه دست دوم

اگر اینفلوئنسر نیستید و مهارت یا هنر خاصی ندارید اما به دنبال ایده کسب درآمد از اینستاگرام هستید، می‌توانید از ایده فروش لوازم قدیمی یا دست دوم بهره ببرید. امروزه به علت افزایش قیمت‌ها، بسیاری از افراد به دنبال خرید اجناس دست دوم هستند؛ چه کالاهای ساده‌ای مانند کتاب باشد و چه وسایل الکترونیک، لوازم خانگی و حتی خودرو. به این ترتیب حتی می‌توانید بدون اینکه خودتان انباری از لوازم دست دوم داشته باشید، به عنوان یک واسطه بین مشتریان و فروشندگانی که می‌خواهند لوازم دست دوم خود را بفروشند عمل کنید.

راه اندازی فروشگاه دست دوم فروشی، یک روش مناسب کسب درآمد از اینستاگرام برای نوجوانان هم خواهد بود. اگر در زمینه موردعلاقه خود فعالیت کنید، شانس حتی بیشتری برای جذب مخاطب خواهید داشت.

جمع بندی

به تعداد کاربران، روش‌های مختلف برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. برای اینکه از پیج‌تان پول دربیاورید، حتی نیازی نیست هزاران فالوور داشته باشید. کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور کم هم برای هرکسی که خدمات یا محصولاتی ارائه بدهد ممکن است. از هر ده نفر، حداقل هشت نفر کاربر اینستاگرام هستند. گزینه‌های پول در آوردن از اینستا، به افراد عادی، هنرمندان، تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و هرکسی که مهارتی داشته باشد فرصتی می‌دهد تا از این پلتفرم برای پولسازی استفاده کند.

برای شروع درآمد زایی از اینستاگرام، خوب به ایده‌هایی که در مقاله امروز مطرح شدند فکر کنید. گزینه‌های موجود را سبک و سنگین کنید و ببینید کدام یک بیشترین همخوانی را با شرایط و نیازهای شما دارد. به این ترتیب می‌توانید جامعه‌ای از مخاطبان داشه باشید که در نهایت، به درآمدزایی ختم شود. برند خودتان را بسازید، فروشگاه اینستاگرامی‌تان را راه بیندازید و فعال باشید. نکته اینجاست که صبر داشته باشید، یک شبه ره صدساله میسر نمی‌شود. تلاش کنید، به تعامل سازنده بپردازید و دلسرد نشوید!

  بهترین فیلم های چینی؛ برترین فیلم چینی کدام است؟

سؤالات متداول

آیا اینستاگرام پول میدهد؟

اینستاگرام به خودی خود پولی به شما پرداخت نمی‌کند. شما می‌توانید از پیج خود به عنوان پلتفرمی برای کسب درآمد از اینستاگرام بهره ببرید و به فروش محصولات و خدمات، تبلیغات، همکاری در فروش و... بپردازید.

برای کسب در آمد از اینستا چقدر فالوور نیاز است؟

برای پول در آوردن از اینستا، تعداد فالوور مهم نیست. بلکه ارگانیک و فعال بودن آنها، فعالیت مداوم شما و استراتژی‌هایی که برای کسب درآمد به کار می‌گیرید اهمیت دارد.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا