موسیقیافراد مشهورترین هاسرگرمیمحبوب ترین ها

10 محبوب ترین خواننده ژاپنی: با خواننده های مطرح ژاپن آشنا شوید!

0
()

کشور باستانی ژاپن، تاریخی دور و دراز در عرصه موسیقی دارد. تنوع هنر موسیقی در کشور آفتاب تابان از طبل‌های سنتی کوتو و تایکو که هزاران سال پیش در اعیاد و مراسم‌ها مذهبی نواخته می‌شدند، تا انواع سازهای الکترونیکی در سال 2023 گسترده است. هر ژانری که به ذهنتان برسد، توسط خواننده های ژاپنی به عرصه‌ای هیجان انگیز و پراحساس تبدیل شده است. هنرمندان این کشور، میراث ارزشمند و باستانی را به خوبی به تکامل رسانده و برای جهان عرضه کرده اند.

بهترین خواننده های ژاپنی را بشناسید!

موسیقی ژاپن در هر شکل و ساختاری، یک المان ثابت دارد و آن، جوهره تمدنی چندصد ساله است. هنر ژاپن همواره با ترکیبی از روح طبیعت، خلاقیت بی همتا در جهان و حزن خاص آسیایی همراه بوده که با لطافت و استادی، در قالب نواهای زیبا ارائه می‌شود. این جوهره شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد، اما در تک تک آثار محبوب ترین خواننده‌های ژاپن کاملاً مشهود است؛ از آهنگ سنتی شامی‌سن گرفته تا قطعات J-pop امروزی.

در مقاله امروز نجوافکت، 10 تا از بهترین و معروفترین خواننده های ژاپنی آشنا خواهیم شد.

  بهترین سریال های کره ای | معرفی 20 سریال برتر کره ای

10. دامو سوزوکی (Damo Suzuki)

گروه خواننده ژاپنی | بهترین خواننده های ژاپنی | Sukuzi Damo
تاریخ تولد:16 ژانویه 1950
سبک:راک
بهترین آهنگ‌ها:Paperhouse؛ Halleluwah؛ Two Thousand

یکی از خواننده های ژاپنی معروف، موسیقیدان 72 ساله اهل توکیو به نام دامو سوزوکی است. او به خاطر همکاری کوتاه مدتی که با گروه راک اکسپریمنتال آلمانی به نام Can داشته، شناخته می‌شود. دامو از سال 1970 تا انتهای 1973، خواننده اصلی این گروه بود.

دامو در آلبوم‌های موفق این گروه، از جمله Tago Mago و Future Days هنرنمایی کرد. یکی از ویژگی‎‌های منحصر به فرد او، بداهه خوانی در ترانه‌های Can بود.

بعد از جدایی از گروه در سال 1973، سوزوکی در سال 1983 با گروه Sound Carriers که شامل چندین هنرمند ژاپنی دیگر بود، در تورهای جهانی شرکت داشت و همچنان به بداهه خوانی‌اش ادامه داد.

دامو نقش فعالی در جنبش Krautrock نیز داشت که در دهه‌های 60 و 70 آلمان روی داد و جلوه جدیدی به سبک راک اکسپریمنتال بخشید که همین شهرت اورا به یکی از محبوب ترین خواننده ژاپنی تبدیل کرده.

9. میکو کاجی (Meiko Kaji)

خواننده های مشهور ژاپنی | Meiko Kaji
تاریخ تولد:24 مارس 1947
سبک:دنس، الکترونیک، J-pop
بهترین آهنگ‌ها:The Flower of Carnage؛ Urami Bushi؛ Kaji KoKo

ماساکو اوتا، در سال 1947 در توکیو متولد شد و با نام هنری میکو کاجی وارد صنعت هنر و سرگرمی شد. او کارش را با بازیگری شروع کرد و به تدریج وارد موسیقی شد. چشمگیرترین بازی میکو در فیلم Lady Snowblood و در نقش یک آدمکش مزدور بود. این فیلم، برگرفته از یک مانگا به همین نام بود و سرآغازی برای شهرت میکو شد.

  بهترین خواننده های راک جهان | با 10 بهترین خواننده های راک خارجی آشنا شوید!

اولین ترانه کاجی، آهنگ‌های فیلم Lady Snowblood بودند و مسیر او را برای ورود به جمع برترین خواننده های ژاپنی هموار کردند. بعدها کوئنتین تارانتینو در فیلم Kill Bill از آهنگ‌های او استفاده کرد.

پس از بازخورد مثبت و پرشور از این ترانه‌ها، کاجی تصمیم گرفت ادامه فعالیت حرفه‌ای خود را به عرصه موسیقی اختصاص بدهد. امروزه میکو یکی از موفق‌ترین خواننده‌های ژاپن شناخته می‌شود که در تولید آهنگ‌های تیتراژ و موسیقی متن فیلم‌ها و سریال‌های مختلف همکاری داشته است.

8. کنشی یونه‌زو (Kenshi Yonezu)

بهترین خواننده های ژاپنی | Kenshi Yonzeu
تاریخ تولد:10 مارس 1991
سبک:پاپ، J-pop
بهترین آهنگ‌ها:KICK BACK؛ Lemon؛ Uma to Shika

کنشی یونه‌زو به عنوان یکی از ستارگان نوظهور عرصه موسیقی ژاپن، فعالیت درخشانی از خود نشان داده و لیاقت این را دارد که در لیست برترین خواننده های ژاپنی از او نام برده شود. این آهنگساز و ترانه سرا، ترکیبی از المان‌های ژانر پاپ، هیپ هاپ و راک را در سبک خود به کار می‌گیرد و ترانه‌هایی گیرا، جذاب و منحصر به فرد ارائه می‌دهد.

یونه‌زو ابتدا با نام مستعار هاچی، در سال 2009 اولین ترانه‌های خود را در ژانر وکالوید منتشر کرد. در سال 2010، با آلبوم Official Orange بالاخره از صدای حقیقی خود در آثارش استفاده کرد و جهان را به وجد آورد. با فروش بیش از 11 میلیون نسخه‌های دیجیتالی و فیزیکی این آلبوم در ژاپن و در دنیا، کنشی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های J-pop شد.

سینگل KICK BACK او که در تیتراژ آغازین انیمه Chainsaw Man به کار رفت، محبوبیتی دوچندان برای یونه‌زو به همراه داشت. طبق اخبار، گویا موسیقی متن جدیدترین انیمه میازاکی یعنی The Boy and The Heron نیز توسط این ستاره پاپ ژاپنی تنظیم شده است.

  15 خواننده معروف فرانسوی؛ بهترین خواننده های فرانسه از گذشته تا به امروز

7. میاوی (Miyavi)

بهترین خواننده های ژاپنی مرد | MIYAVI
تاریخ تولد:14 سپتامبر 1981
سبک:راک، الکترونیک، J-pop
بهترین آهنگ‌ها:Butterfly؛ Ahead of Light؛ Other Side

تاکاماسا ایشیهارا با نام هنری میاوی، یکی از بهترین خواننده های ژاپنی نسل جدید محسوب می‌شودکه در عرصه راک خوش درخشیده است. او در سن 17 سالگی نواختن گیتار الکتریک را با نام مستعار مایابی آغاز کرد و با سبک slap خاص خود، به شهرت رسید.

اولین تجربه حرفه‌ای میاوی، با گروه Dué le Quartz رقم خورد. سه سال بعد از فروپاشی گروه، میاوی فعالیت مستقل خود را شروع کرد و اولین آلبومش با عنوان Gagaku را منتشر کرد. در ادامه، سبک او رنگ و بوی آکوستیک بیشتری به خود گرفت. میاوی در 25 سالگی، شش ماه تمام در ایالات متحده وقت گذراند تا بر زبان انگلیسی تسلط پیدا کند. بعد از برگزاری تورهای جهانی، جامعه طرفداران او گسترده‌تر از پیش شد.

6. آیومی هاماساکی (Ayumi Hamasaki)

بهترین خواننده های ژاپنی زن - Ayumi
تاریخ تولد:2 اکتبر 1978
سبک:پاپ، الکترونیک، راک، J-pop
بهترین آهنگ‌ها:Dearest؛ SEASONS؛ Blue Bird

آیومی هاماساکی از زمان شروع فعالیت رسمی خود در سال 1998، به عنوان یکی از بهترین خواننده های ژاپنی زن و از جمله محبوب‌ترین ترانه‌سرایان این کشور شناخته شده است.

آیومی با انتشار آلبوم A Song For XX در سال 1999 به شهرت رسید. امروزه نام او در لیست مطرح‌ترین خواننده های ژاپنی سولو قرار دارد که در سراسر دنیا، بیش از 3 میلیون نسخه از آثارش به فروش رفته اند.

هاماساکی یک شخصیت تأثیرگذار در فرهنگ پاپ ژاپن و صنعت سرگرمی برشمرده می‌شود. این بانو علاوه بر یک ستاره پاپ، دستی هم در مد و فشن دارد، مجری دو برنامه تلویزیونی و رادیویی است و حتی زمانی یک رستوران کوچک را اداره می‌کرد.

  15 چهره برتر از خوانندگان زن ترکیه؛ با بهترین خواننده های زن ترکیه آشنا شوید

5. ساکورا میاواکی (Sakura Miyawaki)

بهترین خواننده های ژاپنی | بهترین خواننده های ژاپنی زن | Sakura
تاریخ تولد:19 مارس 1998
سبک:K-pop، J-pop
بهترین آهنگ‌ها:Kimi wa Melody؛ La Vie en Rose؛ Impurities

ساکورا میاواکی متولد 1998 توکیو، یکی از پرطرفدارترین خواننده های ژاپنی نسل جدید برشمرده می‌شود که پیشتر در گروه آیدل J-pop با نام HKT48 فعالیت داشته است.

ساکورا فعالیت خود را در سال 2011 شروع کرد و با ترانه‌هایی از جمله Flying Get به شهرت رسید. او در سال 2018 در یک برنامه کره‌ای به نام Produce 48، در رقابت بین ستاره‌های نوظهور جایگاه دوم را کسب کرد و به این ترتیب وارد صنعت موسیقی کیپاپ شد.

اولین تجربه او، عضویت در گروه کره‌ای Iz*ONE بود. ساکورا بعد از اتمام قراردادش با Iz*ONE، کنسرت مستقل خود را برگزار کرد. در حال حاضر ساکورا همراه با یک گروه دخترانه جدید به نام Le Sserafim در عرصه پاپ فعالیت دارد.

4. تاکاهیرو موریوچی (Takahiro Moriuchi)

بهترین خواننده های ژاپنی مرد | Taka
تاریخ تولد:17 آپریل 1988
سبک:آلترناتیو راک؛ پست هاردکور
بهترین آهنگ‌ها:Voice؛ Don’t Let Me Go؛ Nobody’s Home

تاکاهیرو موریوچی، متولد سال 1988 در توکیو که با نام هنری خود Taka شناخته می‌شود، یکی از مطرح‌ترین خواننده های ژاپنی راک است. او به عنوان ترانه سرا و آهنگساز گروه ONE OK ROCK، شهرتی انفجاری برای این گروه جوان به ارمغان آورد.

تاکا در خانواده‌ای با ریشه‌های عمیق هنری متولد شد. والدین او، ماساکو موری و شینیچی موریوچی، هردو از خواننده‌های حرفه‌ای ژاپنی هستند. تاکا علاقه فراوانی به موسیقی نشان می‌داد اما والدینش به دلیل دشواری‌های این مسیر، سعی داشتند منصرفش کنند. در نهایت تاکاهیرو پیرو مرافعه ای که با والدینش داشت، از آنها جدا شد و به منزل مادربزرگش نقل مکان کرد، دبیرستان را بی‌خیال شد تا به دنبال موسیقی برود.

  10 مضرات شبکه های اجتماعی؛ از آسیب شبکه های اجتماعی چه می دانید؟

در سال 2005 به One Ok Rock پیوست. این گروه با ساخت موسیقی متن فیلم لایو اکشن Rurouni Kenshin در جهان شناخته شد. در سال 2017، مجله موسیقی Kerrang! از تاکا به عنوان یکی از 50 ستاره راک تأثیرگذار در دنیا نام برد.

تاکا در چهارمین آلبوم One OK Rock با عنوان Niche Syndrome ()، ترانه‌ای به نام Nobody’s Home را به عنوان یک عذرخواهی به والدینش تقدیم کرد.

3. هیکارو اوتادا (Hikaru Utada)

بهترین خواننده های ژاپنی | خواننده های مشهور ژاپنی | Hikrau Utada
تاریخ تولد:19 ژانویه 1983
سبک:پاپ، J-pop
بهترین آهنگ‌ها:First Love, Beautiful World; Face My Fears

هیکارو اوتادا، یکی از محبوب ترین خواننده ژاپنی به حساب می‌آید که موسیقی در سراسر زندگی او ریشه دوانیده. پدر هیکارو آهنگساز است و مادرش، کیکو فوجی، یک خواننده سنتی بود. اوتادا با اولین آلبومش تحت عنوان First Love که در سال 1999 منتشر شد، به شهرت رسید و تحسین جامعه ژاپن را برانگیخت. او به عنوان یک ستاره نوظهور در موسیقی پاپ، در سال‌های بعدی با ترکیبی از ژانرهای R&B، دنس و راک، سبک خاص خود را پدید آورد. بسیاری از خواننده های مطرح ژاپنی سبک پاپ، از همین ابداع هیکارو الهام گرفته اند.

به علاوه هیکارو با همکاری Skrillex، ترانه Face My Fears را نیز منتشر کرد که بسیار مورد توجه علاقه مندان به سبک Dubstep قرار گرفته است.

2. هاید (HYDE)

بهترین خواننده های ژاپنی | HYDE
تاریخ تولد:29 ژانویه 1969
سبک:هارد راک، پاپ راک، J-rock
بهترین آهنگ‌ها:Who’s Gonna Save us؛ Zipang؛ Jojoushi

هیدتو تاکارای، متولد سال1964 در واکایاما، یکی از محبوب‌ترین خواننده های ژاپنی است که شاید بیش از هر هنرمند دیگری در موسیقی مدرن ژاپن، در سراسر دنیا شناخته شده باشد.

  بهترین فیلم علمی تخیلی 2023؛ فیلم های علمی تخیلی و هیجانی سال ۲۰۲۳

این خواننده با نام هنری HYDE، کار خود را به عنوان خواننده و گیتاریست با گروه راک ژاپنی L’Arc-en-Ciel در سال 1991 شروع کرد. این گروه با فروش بیش از 40 میلیون نسخه آلبوم در سراسر دنیا، به یکی از پرفروش‌ترین گروه‌های راک در ژاپن تبدیل شد و در بین پنج هنرمند برتر در لیست Oricon قرار گرفت.

هاید در سال 2000 با انتشار آلبوم Roentgen، فعالیت مستقل خود را شروع کرد و چیزی نگذشت که به صدر جدول برترین آلبوم‌های کشور دست یافت. انتشار آلبوم Faith او در سال 2005، شروعی برای محبوبیت جهانی بود. طی یک دهه بعدی، با هنرمندان مطرح دیگری از جمله چندین گروه راک اروپایی همکاری داشت و در نهایت، در سال 2018 فعالیت سولوی خود را از سر گرفت. انتشار آلبوم Anti در سال 2019 نیز تأثیر به سزایی در محبوبیت تورهای جهانی هاید گذاشته است.

همکاری هاید با یوشیکی، درامر گروه ژاپنی X Japan در آهنگ تیتراژ آغازین فصل سوم انیمه Attack On Titan، یکی از درخشان‌ترین آثار این هنرمند به حساب می‌آید.

1. آتسوشی ساکورای (Atsushi Sakurai)

بهترین خواننده های ژاپنی | بهترین خواننده های ژاپنی مرد | Sakurai Atsushi
تاریخ تولد (و فوت):7 می 1966 (19 اکتبر 2023)
سبک:J-rock؛ گوتیک راک
بهترین آهنگ‌ها:Dress؛ Victims of Love؛ Coyote

با اسطوره تکرار نشدنی لیست امروز، یعنی آتسوشی ساکورای آشنا شوید. یکی از محبوب‌ترین خواننده های ژاپنی در ژانر راک و گوتیک که همراه گروه راک ژاپنی Buck-Tick، تأثیر فراوانی روی آغاز جنبش Visual Kei در صنعت موسیقی ژاپن داشت.

ساکورای در سال 1966 در استان فوجیوکا متولد شد. او کار خود را به عنوان درامر گروه Buck-Tick شروع کرد اما چیزی نگذشت که استعداد او در خوانندگی کشف شد. ساکورای از سال 1983 طی فعالیتی 38 ساله، همراه گروه 23 آلبوم استودیویی منتشر کرد. تقریباً تمامی آلبوم‎ها، همواره در صدر 5 اثر برتر لیست Oricon ژاپن قرار گرفتند.

  سریال های HBO؛ معرفی بهترین سریال های اچ بی او

آتسوشی در سال 2004 آلبوم سولوی خود را با عنوان Ai no Wakusei منتشر نمود و همزمان همراه گیتاریست Buck-Tick، در ساید پروژه خود با نام Schwein نیز فعالیت داشت. سبک خوانندگی آتسوشی، ترکیبی منحصر به فرد از راک گوتیک و روح کلاسیک ژاپن را دربر داشت. منتقدان مجله Metropolis، از ساکورای به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های ژاپنی یاد کرده اند.

ساکورای در 19 اکتبر 2023، در اثر خونریزی نخاعی از دنیا رفت. در مراسم یادبود او، بیست هزار نفر از طرفداران سوگوار به همراه بزرگان صنعت موسیقی ژاپن شرکت داشتند.

سخن آخر

جهان موسیقی در ژاپن، ژرف و بی انتهاست. بهترین خواننده های ژاپنی، با استعدادی بی نظیر در جهان و شخصیت‌های کاریزماتیک، با زبان موسیقی طرفداران را مجذوب خود کرده اند. فرقی ندارد چه ژانری را برگزینید؛ چه سبک‌های سنتی را بپسندید و چه ژانرهای مدرن‌تری مانند پاپ یا آلترناتیو. هنرمندان ژاپنی با هنری که از فرهنگی غنی برمی‌خیزد و احساسات انسانی را با ظرافت لمس می‌کند، همیشه سخنی برای گفتن دارند.

اگر به المان‌های موسیقی شرقی علاقه مند هستید و حتی دوست دارید زبان ژاپنی را بیاموزید، قطعاً ارزشش را دارد که آثار برترین هنرمندان ژاپن را امتحان کنید.

خواننده موردعلاقه شما از سرزمین آفتاب تابان کیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

سؤالات متداول

پرطرفدار ترین خواننده ژاپنی مرد کیست؟

طبق نظرسنجی‌های مردمی در سال 2023، پرطرفدارترین خواننده ژاپنی سبک J-Pop درحال حاضر Kenshi Yonezu است.

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا