عجیب ترین هاترین هاکشورهامنتخب سردبیر

قوانین سخت ژاپن؛ 15 تا از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن

5
(3)

قوانین سخت ژاپن را می‌شناسید؟ اگر دوست دارید با عجیب ترین قوانین کشور ژاپن آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید.

تصور همه ما از ژاپن، کشوری فوق پیشرفته با ملتی سختکوش است که حسابی به آداب و رسوم پایبندند. اما تا به حال درباره قوانین سخت ژاپن اندیشیده‌اید؟ قوانین عجیب ژاپن حتی می‌تواند شامل حال توریست‌ها نیز شود. برخی از این قوانین چنان غیرعادی هستند که در نگاه اول، از کشوری متمدن مانند ژاپن بعید به نظر می‌رسند! امروز در نجوافکت لیستی از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن را باهم بررسی خواهیم کرد.

قوانین سخت ژاپن

تمام تصورات گل و بلبل که از فیلم‌ها و انیمه‌های ژاپنی پیدا کرده‌اید را کنار بگذارید؛ در ادامه با فهرستی از قوانین سخت ژاپن روبرو خواهید بود که شما را حیرت‌زده می‌کنند.

  خطرناک ترین حیوانات جهان + تصاویر

1. اضافه وزن ممنوع!

 قوانین عجیب ژاپن چاقی در ژاپن ممنوع

یکی از قوانین سخت ژاپن، نداشتن اضافه وزن است! با بالا رفتن بیماری‌های قبلی و دیابت، این کشور در سال 2008 قانونی با نام متابولا را تصویب کرد. طبق این قانون، اندازه دور کمر شهروندان ژاپنی با سن بین 40 الی 75 سال نباید بیشتر از 85 باشد.

اگر کسی از این شاخص عبور کند دولت وظیفه دارد که با روش‌های درمانی رایگان به شخص جهت کاهش وزن کمک کند. البته این مورد از قوانین عجیب ژاپن، جریمه‌ای برای شهروندان چاق ندارد. بیشتر دولت ژاپن خودش را مقصر می‌داند که نتوانسته در کنترل وزن شخص نقشی داشته باشد.

2. ممنوعیت ورود به استخر با تتو

قوانین تتو یا خالکوبی ژاپن

یکی دیگر از قوانین سخت ژاپن، ممنوعیت ورود افراد تتو دار به استخر است. البته دولت ژاپن دلیل خوبی برای وضع این قانون دارد. احتمالا شما هم نام یاکوزا را شنیده باشید. این گروه از قدیمی‌ترین دسته‌های خلافکار در جهان هستند و یکی از نشانه‌های آنها داشتن خالکوبی است. به همین دلیل افرادی که خالکوبی دارند حق استفاده از استخر‌ها و سونا عمومی را ندارند. این قانون برای مسافران و توریست‌ها نیز صدق می‌کند. با این وجود، کسانی که صرفا جهت تفنن تتو زده‌اند، ممنوعیت ورود به استخر را از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن می‌دانند و با آن مشکل دارند.

3. ممنوعیت واردات و خرید بدون نسخه دارو

عدم مصرف خود سرانه دارو در ژاپن

از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن می‌توان به منع واردات و خرید آزاد دارو اشاره کرد. درست است این کشور یکی از قوی‌ترین کشور‌ها در زمینه بهداشت و دارو می‌باشد اما نمی‌توانید اکثر داروها مانند آسپرین یا داروهای مخصوص نفس تنگی و آسم را به صورت آزاد در این کشور خریداری کنید. قبل از خرید حتما باید نسخه پزشک تهیه کنید.

  بزرگترین مارهای ایران + تصاویر

4. قوانین عجیب ژاپن برای نامگذاری نوزادان

قوانین جالب ژاپن برای نگذاشتن نام های عجیب روی فرزند

یکی از قوانین سخت ژاپن، قانون محدودیت نامگذاری برای بچه‌هاست. شاید عجیب باشد که بدانید در کشورهای آسیای شرقی، تقریبا هر اسمی را می‌توان روی بچه‌ها گذاشت. اما خانواده‌ها در ژاپن نمی‌توانند هر نامی را برای فرزندانشان انتخاب کنند، زیرا ژاپنی‌ها به قدرت اسم باور داشته و معتقدند که اسم بر روی سرنوشت فرد تاثیر می‌گذارد. برای مثال یک خوانواده ژاپنی در سال 1993 نام فرزند خود را آکوما گذاشته بودند که به معنی شیطان است. این خانواده سریعا توسط مقامات دولتی شناسایی شده و نام فرزند را به یک نام خوب و مثبت تغییر دادند.

5. جریمه 2000 دلاری برای خراب کردن یک ین ژاپن

قوانین جالب کشور ژاپن در حفاظت از پول ملی

یکی دیگر از قانون های عجیب کشور ژاپن، جریمه سنگین در ازای آسیب زدن به پول ملی این کشور است. شاید در نگاه اول این مورد از قوانین سخت ژاپن به نظر بیاید، اما همین جریمه تاثیر زیادی روی احترام به وطن در میان ژاپنی‌ها گذاشته است. در صورتی که ثابت شود شما به پول ژاپن از عمد آسیب زده‌ یا آن را دور انداخته‌اید به مبلغ 298،436 ین ژاپن یا معادل 2،000 دلار آمریکا جریمه خواهید شد.

6. قوانین جالب کشور ژاپن برای پاشیدن آب روی عابر پیاده

قوانین سخت ژاپن برای رانندگان

وقتی در روز بارانی از کنار خیابان رد می‌شوید، ممکن است ناخوداگاه خودرویی با سرعت از کنارتان رد شده و لباستان را خیس کند، اما چه می‌توان کرد؟ هیچی! اتفاقی است که رخ داده. اما در ژاپن اینگونه نیست. طبق قوانین سخت ژاپن، اگر در حال عبور از خیابان باشید و ناگهان شخصی در حین رانندگی با سرعت از کنارتان رد شود و آب چاله یا فرورفتگی آسفالت به روی عابران پیاده بپاشد، راننده موظف به پرداخت 6000 ین معادل 55 دلار جریمه خواهد بود. در کنار آن باید هزینه نظافت لباس عابر را هم پرداخت کند.

  بهترین سریال های کره ای | معرفی 20 سریال برتر کره ای

7. ممنوعیت صید ماهی فوگو بدون مجوز

قوانین عجیب ژاپن درباره ماهی

یکی از قوانین جالب کشور ژاپن، ممنوعیت صید ماهی فوگو (Fugu) است که سم مرگباری دارد و هیچکس نباید آن را بدون مجوز صید کند. طبق قوانین و مقررات ژاپن شما حق صید ماهی فوگو یا ماهی خاردار را ندارید، چون اگر نحوه پخت آن را بلد نباشید ممکن است باعث مرگ خود یا اطرافیانتان شوید. تنها افراد خاصی این مجوزها را دارند و می‌توانند آن را شکار کنند.

8. ممنوعیت سیگار کشیدن در اکثر مکان ها

کار های عجیب ژاپنی ها | ممنوعیت سیگار کشیدن

شاید شما به عنوان یک توریست وارد کشور ژاپن شده و قصد دارید برای لحظاتی در گوشه‌ای از پارک سیگار بکشید. اما جالب است بدانید این کار غیرقانونی بوده و ممکن است برایتان مشکل‌ساز شود! طبق یکی از قانون های عجیب و غریب کشور ژاپن، حق ندارید در اکثر مکان‌های عمومی سیگار روشن کنید و برای سیگار کشیدن باید به مکان‌هایی از پیش تعیین شده مختص استعمال دخانیات بروید. فکرش را که می‌کنید، این مورد از قوانین عجیب کشور ژاپن نه تنها معقول است بلکه مفید نیز واقع می‌شود.

9. ممنوعیت باز کردن نامه اعضای خانواده

قانون های عجیب ژاپن و صندوق پست

یکی دیگر از قوانین سخت ژاپن، ممنوعیت سرک کشیدن توی بسته یا نامه افراد خانواده است! حتی به عنوان پدر یا مادر نمی‌توانید نامه‌ای که برای اعضای خانواده و فرزندان آمده را باز کرده و بخوانید. در صورت انجام این کار، جرم مرتکب شده‌اید.  طبق ماده 133 قانون اساسی این کشور به یک سال حبس یا پرداخت 200000 ین جریمه محکوم خواهید شد.

10. قانون نداشتن ارتش و عدم شرکت در جنگ

قانون های ممنوعه در ژاپن درباره ارتش

بعد از جنگ جهانی دوم در قانون اساسی این کشور آمده که ژاپن حق شرکت در هیچ جنگی ندارد و به عنوان یک کشور صلح طلب در هیچ جنگی شرکت نمی‌کند. ممنوعیت جنگ، وقتی تبدیل به یکی از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن می‌شود که بدانید این کشور برنامه مشخصی برای دفاع از خود در صورت بروز یک جنگ محتمل ندارد. به علاوه ورود مهمات به این کشور انجام نمی‌شود. اگر روزی مورد حمله قرار بگیرد، احتمالا امیدش به کشور های اطراف خود است.

  معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2023، کدام کشور بیشترین آزادی سفر را دارد؟

11. قوانین جالب اداره پست در کشور ژاپن
قوانین سخت ژاپن درباره پست

صحبت از نامه شد. یک سوال از شما می‌پرسیم، اگر پستچی نامه همسایه را اشتباهی به شما بدهد، چه می‎‌کنید؟ حتما آن را برمی‌دارید و به همسایه می‌دهید، درست است؟ خیلی هم معقول و مهربانانه. اما به موجب یکی از قوانین سخت ژاپن، حق ندارید نامه را بردارید و شخصا به دست همسایه‌تان برسانید. این کار دخالت در امور کشور تلقی می‌شود و ممکن است بابتش محکوم شوید. در این شرایط وظیفه دارید نامه را به شرکت پست بدهید تا مراتب تحویل آن را طی کند. ماده 42 از قانون پست ژاپن، برای حفظ حریم خصوصی گیرنده و فرستنده این مورد از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن را وضع کرده است. البته معمولا همسایه‌های نامه به دست، تشکری می‌‌کنند و قائله ختم می‌شود.

12. عجیب ترین قوانین مدرسه های ژاپن

قانون های عجیب مدرسه در ژاپن

یکی از قانون های عجیب مدرسه در ژاپن درباره مدل موی دانش‌آموزان است. مدرسه‌های ژاپن تنها دانش‌آموزانی را می‌پذیرند که مدل موی طبیعی سیاه و صاف داشته باشند. با توجه به ترند شدن استفاده از رنگ و حالت دهنده مو در میان شرقی‌ها، این قانون برای جلوگیری از آرایش و پیرایش در مدرسه وضع شده است. وضعیت این مورد از قوانین سخت مدارس ژاپن وقتی جالب‌تر می‌شود که بچه‌ای به طور طبیعی موهای فر یا موجدار داشته باشد. در این هنگام والدین باید مدرکی دال بر طبیعی بودن مو ارائه بدهند.

13. ممنوعیت آسیب به پرچم کشورهای خارجی

عجیب ترین قوانین کشور ژاپن

طبق ماده 92 از قانون کشور ژاپن، هر کس به پرچم کشور دیگری آسیب بزند یا روی آن راه برود و آن را بی‌حرمت کند، به دلیل توهین به یک کشور خارجی، یک جرم کیفری انجام داده است. جریمه این مورد از قوانین جالب ژاپن تا دو سال زندان یا جریمه نقدی تا 200 هزار ین است. با این حال، مجرمان تنها در صورتی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت که کشور خارجی مورد نظر از آنها شکایت کند. جالب است بدانید که این مورد از قانون های عجیب ژاپنی ها شامل پرچم خود این کشور نمی‌شود تا شهروندان بتوانند آزادانه نقدهای خود را نسبت به دولت ابراز کنند.

  10 کانال سریال ترکی در تلگرام | معرفی کانال های دانلود فیلم و سریال ترکیه ای

14. بقیه پول اضافه نگیرید!

قوانین جالب ژاپن

یکی از قوانین سخت ژاپن مربوط به گرفتن بقیه پول در فروشگاه‌هاست. در سال 2015 زنی 45 هزار ین را به اشتباه به عنوان بقیه پولش از صندوق‌دار گرفت و به همین دلیل دستگیر شد. با اینکه زن ادعا کرد که متوجه حساب و کتاب اشتباه صندوق‌دار نشده، با این حال دستگیر شد. پس اگر به توکیو سفر کردید، حواس‌تان به حساب و کتاب‌هایتان باشد و مهارت‌های جمع و تقریق خود را تقویت کنید!

15. آشغال ریختن ممنوع!

قانون های عجیب کشور ژاپن

قانون ممنوعیت آشغال ریختن مختص ژاپن نیست و در کشورهای دیگری نیز این قانون را دارند. چیزی که این مورد از قوانین سخت ژاپن را جالب می‌کند، کمبود سطل زباله در توکیو است. بعد از یک حمله تروریستی در سال 1995، بیشتر سطل زباله‌های عمومی از شهر جمع شدند. امروزه از ساکنان و توریست‌های این شهر خواسته می‌شود که زباله‌های خود را تا زمانی که به خانه برسند، نزد خود نگه دارند. آشغال ریختن در محل‌های عمومی می‌تواند جریمه‌ای تا 30 هزار ین داشته باشد؛ پس حواستان باشد که این مورد از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن را رعایت کنید.

سخن آخر

در این مطلب با برخی از قوانین سخت ژاپن آشنا شده‌اید، اما این تنها بخشی از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن بوده که به نظر من از دیگر قوانین این کشور عجبیت‌تر هستند؛ با این حال اگر قوانین این کشور برایتان جای ابهام دارد می‌توانید در قسمت نظرات آن را اعلام کنید تا با برسی بیشتر و صحت موضوع آن را به مقاله اضافه کنیم.

  7 سلطان بی‌کفایت در خشن ترین امپراتوری عثمانی؛ بدترین پادشاه عثمانی را بشناسید

سوالات متداول

آیا مسافران باید از قوانین عجیب کشور ژاپن پیروی کنند؟

بله، مسافران باید از قوانین عجیب کشور ژاپن پیروی کنند، حتی اگر این قوانین برای آنها عجیب و غریب باشند. این قوانین برای حفظ نظم و انضباط و جلوگیری از بی نظمی و خشونت در جامعه ژاپن وضع شده اند. اگر مسافران از این قوانین پیروی نکنند، ممکن است با جریمه یا حتی بازداشت مواجه شوند.

علت عجیب بودن قوانین ژاپن چیست؟

ژاپن یک کشور قدیمی و سنتی بوده که هنوز بر باورهای قدیمی احترام می‌گذارند و علت وجود برخی از این قوانین همین مورد سنتی بودن آن می باشد.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 3

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا