سلامت و بدنسبک زندگی

حفاظت از پوست با انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان | قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک کدام است؟

0
()

یکی از اشتباهات رایجی که درصد زیادی از جامعه هرروز مرتکب می‌شود، بیرون رفتن بدون ضد آفتاب مناسب است. فرقی ندارد چه زمانی از سال باشد، برای حفاظت از پوست ارزشمندتان هرگز نباید استفاده از ضد آفتاب را فراموش کنید. البته این بدان معنا نیست که هر محصولی بتواند به خوبی از پوست شما محافظت کند؛ بلکه باید بدانید بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان کدام است و کدام برند، با پوست شما بیشترین سازگاری را دارد.

مزیت انتخاب قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک، این است که از بابت حفاظت خود در برابر اشعه‌های مضر UV، آفتاب سوختگی‌های دردناک، پیری زودرس پوست و حتی بیماری‌هایی مانند سرطان مطمئن خواهید بود.

اگر برای انتخاب ضد آفتاب مردد هستید، نجوافکت آماده کمک به شماست! در این مقاله نگاهی به بهترین گزینه‌ها برای انواع مختلف پوست خواهیم داشت و لیستی از بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان را تقدیم نگاه شما خواهیم کرد.

فهرست محتوا:

چطور بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان را انتخاب کنیم؟

پیش از اینکه به خواندن ادامه بدهید، به این نکته دقت داشته باشید: اگر پزشک یک مارک ضدآفتاب را تایید کرده باشد، به این معنا نیست که لزوماً برای شما بهترین عملکرد را خواهد داشت. بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان، بایستی بر اساس نوع پوست شما و ترکیبات محصول انتخاب شود.

به طور کلی قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک در یکی از دو دسته زیر جا دارد: شیمیایی یا فیزیکی (مینرال). ضدآفتاب‌های فیزیکی عمدتاً به عنوان سپری در برابر اشعه‌های فرابنفش عمل می‌کنند. زمانی که از آنها استفاده کنید، روی سطح پوست می‌نشینند و اشعه‌ها را باز می‌تابانند. از سوی دیگر ضد آفتاب‌های شیمیایی مثل اسفنج هستند. به عبارت بهتر، اشعه‌های UV را جذب و به گرما تبدیل می‌کنند. سپس این انرژی گرمایی، از سطح پوست آزاد می‌شود.

نکات انتخاب قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک برای انواع پوست

ضد آفتاب جماعت چه شیمیایی باشد و چه مینرال، شامل ترکیبات فعالی خواهد بود که اگر با پوست شما سازگاری نداشته باشد، ریسک بروز حساسیت و مشکلات ثانویه را درپی خواهد داشت. به همین دلیل اولین قدمی که پیش از انتخاب ضد آفتاب بعدی‌تان باید بردارید، شناسایی نوع پوست‌تان است. اگر مطلع نیستید که چه نوع پوستی دارید، تست زیر را انجام بدهید.

با یک پاک کننده ملایم، صورت‌تان را کاملاً تمیز کنید. بعد از 30 دقیقه نگاهی به خودتان بیندازید. اگر هیچ براقی دیده نمی‌شود و در پوست احساس کشش می‌کنید، احتمالاً پوست خشکی دارید. اگر بینی و پیشانی شما براق شده، ممکن است پوست مختلط داشته باشید. در صورتی که گونه‌های شما هم براق شده باشند، شانس چرب بودن پوستتان بالاست. با انجام این آزمایش، می‌توانید با دقت بیشتری بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان را انتخاب کنید.

  10 اسکراب بدن خانگی ارزان و بی دردسر | بهترین لایه بردار پوست بدن چیست؟

قانون‌های سرانگشتی زیر، معیارهایی هستند که هنگام انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان باید درنظر داشته باشید.

  • برای پوست خشک، سراغ محصولاتی حاوی سرامیدها و هیالورونیک اسید بروید. این مواد به طور طبیعی در پوست وجود دارند و نقش حفاظت از رطوبت پوست را ایفا می‌کنند. ضد آفتاب مناسب از نظر پزشکان برای پوست خشک باید غلظت مناسب و خاصیت آبرسانی داشته باشد.
  • برای پوست چرب، بهتر است از ضد آفتاب‌های شیمیایی فاقد چربی بهره ببرید. بهترین برند ضد آفتاب از نظر پزشک برای پوست چرب، برندی است که حاوی نیاسینامید باشد. این عامل، پوست را پاکسازی می‌کند و از انسداد منافذ پوستی با چربی و آلودگی جلوگیری می‌نماید.
  • بهترین ضد آفتاب های توصیه شده توسط پزشکان برای پوست افراد مسن، محصولاتی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان هستند. قرار گیری در معرض آفتاب، سرعت فرایند پیری را افزایش می‌دهد و موجب آسیب دیدگی بیشتری می‌شود. بنابراین استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان برای عزیزانی که پوست آفتاب خورده‌ای دارند، یک امر حیاتی است.
  • اگر پوست حساسی دارید، در میان بهترین ضد آفتاب های مورد تایید پزشکان به دنبال محصولاتی بدون رنگ و بدون بو باشید. وجود افزودنی‌های مختلف، پتانسیل تحریک پوست را دارد. برای پوست خشک و حساس، بهترین گزینه‌ها شامل محصولاتی با خاصیت آبرسان خواهند بود. اگر پوست حساس شما چرب باشد، از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که از انسداد منافذ جلوگیری می‌کنند.

لیست قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک برای انواع پوست‌ها

نوبتی باشد، نوبت معرفی بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان است. در لیست امروز هم برندهای خارجی را معرفی خواهیم کرد و هم بهترین برندهای داخلی. بسته به بودجه، نوع پوست و ترجیح‌تان می‌توانید در نهایت یکی از موارد لیست را انتخاب نمایید.

  10 مضرات شبکه های اجتماعی؛ از آسیب شبکه های اجتماعی چه می دانید؟

مزیت انتخاب بهترین ضد آفتاب های تجویز شده توسط پزشکان که توسط برندهای ایرانی عرضه شده‌اند، فرمولاسیون آنها با توجه به شرایط ایران است. افزون بر آن، اغلب محصولات ایرانی نسبت به همتایان خارجی از قیمت کمتری برخوردارند و با هزینه پایین‌تر، تأثیر مشابهی برای شما خواهند داشت.

1. ضد آفتاب دابل شیلد شون بی‌رنگ SPF50

ضد آفتاب دابل شیلد شون بی‌رنگ SPF50، قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک

به دلایل فراوان، خیلی از هم‌وطنان انتخاب محصولاتی با پایه گیاهی و طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند. برند ایرانی شون یکی از گزینه‌هایی است که به خوبی امتحانش را پس داده و مشتریان راضی زیادی دارد. شون دابل شیلد بی رنگ با SPF 50+ به عنوان یکی از ضد آفتاب های برتر از نظر متخصصان پوست برای افرادی با پوست حساس توصیه می‌شود. این محصول دارای عصاره چای سبز است و با وجود آنتی اکسیدان‌ در فرمولاسیون خود، از پوست شما دربرابر رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌نماید.

مزایا:

  • استفاده از عصاره آلوئه ورا و تأثیر در بهبود التهاب و قرمزی پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • مناسب برای انواع پوست‌ها

2. ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر SPF40

ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر SPF40، بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

اگر به دنبال ضدآفتابی هستید که علاوه بر حفاظت از پوست شما در نقش کرم پودر نیز وارد بازی شود، ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر SPF40 گزینه مناسبی خواهد بود. محصول برند ایرانی لافارر یکی از بهترین ضد آفتاب های 2024 از نظر متخصصین پوست به حساب می‎‌آید و برای پوست‌های روشن، میانه و برنزه عرضه شده است.

مزایا:

  • مناسب برای پوست‌های خشک و معمولی
  • جلوگیری از تیرگی و چروکیدگی پوست
  • امکان استفاده اطراف چشم
  فواید خرما برای سلامتی؛ از بهبود قلب تا کاهش خطر سرطان

3. ضد آفتاب درماتیپیک بی رنگ

ضد آفتاب درماتیپیک بی رنگ، بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط از نظر پزشک

درماتیپیک بی رنگ برای عزیزانی که پوست چرب دارند، بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان است. این کرم با وجود فیلترهای فیزیکی، از پوست شما در برابر پرتوهای فرابنفش نوع A و B حفاظت می‌کند، از ترشح چربی بیش از حد جلوگیری می‌نماید و بافت بسیار سبکی دارد. به علاوه با وجود بی رنگ بودن و جذب سریع، می‌تواند برای آقایان هم گزینه خوبی باشد. البته دقت داشته باشید که از این محصول برای دور چشم استفاده نکنید.

مزایا:

  • باقی نگذاشتن اثر سفیدی و گچی
  • حفظ رطوبت پوست
  • خاصیت ضدلک

4. ضد آفتاب بی رنگ هیدرا مناسب پوست خشک SPF50+

ضد آفتاب بی رنگ هیدرا مناسب پوست خشک SPF50، بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان

اگر از خشکی پوست شاکی هستید و می‎‌خواهید همزمان از مرطوب کننده‌ هم استفاده کنید، این محصول بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان برای شماست. نتیجه فرمولاسیون در فرانسه و ساخت در ایران، یک محصول سبک و مخملی است که در مقابل رطوبت و تعریق مقاومت بالایی دارد و به سرعت جذب می‎شود. وجود رطوبت بالا در این کرم، لطافت پوست شما را در مقابل آفتاب حفظ خواهد کرد.

مزایا:

  • جلوگیری از چروکیدگی و پیر پوستی
  • ممانعت از پوسته پوسته شدن در برابر آفتاب شدید
  • قابل تهیه در دو نوع بی رنگ و رنگی

5. کرم ضد آفتاب +SPF60 بدون رنگ سینره، بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

کرم ضد آفتاب +SPF60 بدون رنگ سینره، بهترین کرم محافظت در برابر آفتاب از نظر پزشک

برند ایرانی سینره، حاصل تلاش یک شرکت دانش بنیان ایرانی به حساب می‌آید که به خوبی امتحان خود را در جمع بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان پس داده است. این محصول ضد آفتاب سینره با SPF بالای 60 ، بی‌رنگ و حاوی ویتامین B3 و اسید هیالورونیک است. این امر خاصیت ترمیم کنندگی و مرطوب کنندگی مناسبی به محصول می‌دهد و آن را یک انتخاب مناسب برای افرادی با هر نوع پوست می‌سازد.

  8 روش کسب درآمد از بازی + معرفی بهترین بازی‌ های پول ساز

مزایا:

  • آبرسانی پوست و حفاظت از رطوبت آن
  • ساختار بسیار سبک و زودجذب
  • دارای ویتامین E و خواص آنتی اکسیدانت

6. کرم ضد آفتاب شیسیدو +SPF50

کرم ضد آفتاب شیسیدو +SPF50، بهترین ضد آفتاب بی رنگ از نظر متخصصین پوست

به دنبال یک محصول خارجی در لیست بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان هستید که در سطح جهانی مورد تایید باشد؟ شیسیدو از جمله برندهایی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرا می‌گیرد و نه تنها در برابر اشعه‌های مضر آفتاب از شما حفاظت می‌کند، بلکه از خشکی و حساسیت پوست نیز جلوگیری می‌نماید. با وجود سبکی فراوان این محصول، می‌توانید همراه کرم پودر از آن استفاده کنید.

مزایا:

  • جذب بدون برجا گذاشتن لکه سفیدی و گچی
  • ضد آلودگی و دارای خواص خنثی کنندگی رادیکال‌های آزاد
  • مناسب برای افرادی با پوست حساس

7. ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین بی رنگ SPF50

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین بی رنگ SPF50 بهترین ضد آفتاب خارجی از نظر متخصصین پوست

برند ایزدین تولیدکننده بهترین ضد آفتاب خارجی از نظر متخصصین پوست برشمرده می‌شود. محصول فیوژن واتر این برند، همانطور که از نامش برمی‎‌آید یک محصول پایه آب است و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. به علاوه با استفاده مکرر، موجب بروز حساسیت پوستی و جوش‎‌های ریز نمی‌شود. بافت بسیار سبک و آبرسانی عمقی سبب می‌شود تا این محصول انتخاب بسیاری از مشتریان باشد. به علت بدون رنگ و زودجذب بودن، این ضد آفتاب ایزدین بهترین کرم ضد آفتاب مردانه از نظر پزشک نیز معرفی می‌شود.

مزایا:

  • خاصیت مات کننده
  • قابلیت استفاده در اطراف چشم
  • احتمال حساسیت زایی خیلی پایین

8. کرم ضد آفتاب بایودرما ضد لک

کرم ضد آفتاب بایودرما ضد لک، بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان

یکی از بزرگترین دغدغه همه و به ویژه بانوان، داشتن پوستی بدون لکه و تیرگی است. اگر قصد دارید سراغ محصولی بروید که همزمان بهترین کرم محافظت در برابر آفتاب از نظر پزشک باشد و خاصیت روشن کنندگی نیز به شما بدهد، ضد آفتاب بایودرما ضد لک گزینه مناسبی خواهد بود. این ضد آفتاب غیرکمدون زا، از پیرپوستی هم جلوگیری می‌کند و در برابر تعریق مقاوم است.

  بختک یا فلج خواب چیست؟ چطور از شر آن خلاص شویم؟َ

مزایا:

  • جلوگیری از حساسیت پوستی
  • مناسب برای پوست‌های حساس، خشک و چرب
  • حاوی ویتامین‌های E و C و فیلترهای فیزیکی محافظتی

9. ضد آفتاب مینرال اَوِن SPF+50

ضد آفتاب مینرال اَوِن SPF+50، قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک

این محصول فرانسوی مینرال با فیلترهای فیزیکی، بهترین گزینه برای کسانی است که با استفاده از ضد آفتاب‌های دیگر دچار خارش و جوش می‌شوند. به علاوه این کرم بافت سبکی دارد و حاوی ویتامین‌های B3، C و E است که بهترین سد دفاعی در برابر رادیکال‌های آزاد و رشد باکتری روی سطح صورت را ایجاد می‌کنند. این محصول در دو نوع رنگی و بی‌رنگ ارائه می‌شود.

مزایا:

  • حاوی زینک اکساید برای حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های UV
  • فلوئیدی و زودجذب
  • ترمیم و بهبود التهاب‌های پوستی

10. کرم ضد آفتاب کلینیک SPF50

کرم ضد آفتاب کلینیک SPF50 بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

بسیاری از آقایان به دلیل معطر، براق یا رنگی بودن ضد آفتاب‌ها از استفاده این محصول طفره می‌روند. اما حفاظت از اولین سد دفاعی بدن، نه تنها در سلامتی جنتلمن‌های این سرزمین تأثیر دارد بلکه به زیبایی و شفافیت پوست هم کمک می‌کند. بهترین کرم ضد آفتاب مردانه از نظر پزشک، محصول بی رنگ و بدون چربی کلینیک با SPF 50 است. این محصول با فناوری سولار اسمارت تولید شده و دربرابر اشعه‌های مضر از شما حفاظت خواهد کرد.

مزایا:

  • فاقد ترکیبات چرب و معطر
  • مقاوم در برابر تعریق و رطوبت
  • مناسب برای پوست همه (بانوان، آقایان و کودکان)

نکات تکمیلی حفاظت از پوست با انتخاب ضدآفتاب مناسب

پیشتر بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب تأکید کردیم، اما یک مسئله مهم‌تر نیز وجود دارد. باید بدانید هنگامی که لیست قوی ترین ضد آفتاب از نظر پزشک را بالا و پایین می‌کنید، کدام محصول را برگزینید که بیشترین فایده و کمترین عوارض را برای شما دربر داشته باشد. نکات زیر از قول دکتر دندی انگلمن به شما کمک خواهند کرد تا هنگام خرید ضد آفتاب، حرفه‌ای‌تر و بهتر تصمیم بگیرید.

  • بی‌خیال محصولات معطر و رنگی شوید. وجود مواد شیمیایی اضافی و عطر در فرمولاسیون، تأثیری روی بازدهی ضد آفتاب ندارد و حتی ممکن است ریسک حساسیت را بالا ببرد.
  • ضد آفتاب‌های مینرال ارجحیت دارند. این محصولات با استفاده از فیلترهای فیزیکی روی پوست شما، اشعه‌های فرابنفش را باز می‌تابانند و از پوست شما حفاظت می‌کنند. ضد آفتاب‌های شیمیایی به خودی خود مضر نیستند، اما امکان دارد واکنش تبدیل اشعه‌های UV به گرما برای برخی افراد ایجاد حساسیت کند.
  • محصولی با SPF بالای 30 انتخاب کنید. هرچه SPF ضد آفتاب بالاتر باشد، درصد بیشتری از اشعه‌های UV را از پوست شما دور نگه خواهد داشت.
  • در طی روز، هر 3 یا 4 ساعت ضد آفتاب را مجدداً استفاده کنید. اگر به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار دارید، حداقل هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب‌تان را تجدید کنید.
  ایکیگای چیست؟ هرآنچه که باید درباره فلسفه Ikigai در ژاپن بدانید

جمع بندی

پرتوهای UVA و UVB موجود در آفتاب، متهم ردیف اول از دست رفتن رطوبت و شفافیت پوست هستند. به همین دلیل نه لزوماً برای زیبایی، که برای حفظ سلامتی خود حتما بایستی از بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان بهره ببرید.

در لیست امروز 10 تا از قوی ترین ضد آفتاب ها از نظر پزشک را به همراه مزایای هریک معرفی کردیم. بسته به نوع پوست و بودجه‌ای که می‌خواهید اختصاص دهید، می‌توانید مناسب‌ترین محصول را انتخاب نمایید.

همان طور که اشاره کردیم، در نهایت انتخاب بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان برای هرکسی متفاوت خواهد بود. به نوع پوست خود و واکنش آن در برابر آفتاب دقت کنید تا بتوانید مؤثرترین کرم را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

ضد آفتاب های مناسب برای آقایان از نظر پزشکان کدام است؟

اصولاً آقایان به دنبال محصولاتی هستند که فاقد چربی، بدون خاصیت براق کنندگی و بدون عطر باشند. ضدآفتاب‌ پایه آب ایزدین و کرم بی رنگ سینره SPF50+ می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان در سال 2024 از کدام برند است؟

در حال حاضر پزشکان ضدآفتاب‌های برندهای ایرانی سینره، دکتر ژیلا و لافارر را پیشنهاد می‌کنند. در نهایت شما بایستی با توجه به شرایط اقلیمی و نوع پوست، بهترین ضد آفتاب را تحت نظر پزشک خود انتخاب کنید.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  6 خاصیت ژل رویال: راز طول عمر و تندرستی با شاه انگبین

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا