سلامت و بدنترین هاسبک زندگیسرگرمیعلمی و جهانفشن و زیبایی

10 ضد آفتاب‌ برتر ساخت ایران | بهترین ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

0
()

شاید باورتان نشود، اما خیلی‌ها هستند که با عذر و بهانه‌های مختلف از زیر استفاده ضد آفتاب درمی‌روند (شاید شما هم یکی از آنها باشید!). یکی از اصلی‌ترین عللی که باعث می‎‌شود افراد از این محصول استفاده نکنند، این است که کرم ضد آفتابشان را دوست ندارند و برایشان مناسب نیست. با توجه به جنس پوست ما ایرانی‎‌ها و اقلیم غالب منطقه زندگی، بایستی بهترین ضد آفتاب ایرانی را برای خود انتخاب نمایید. برترین کرم ضد آفتاب ساخت داخل، همان محصولی خواهد بود که دوستش داشته باشید و از آن استفاده کنید.

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ساخت ایران به عوامل زیادی بستگی دارد که بودجه و سبک زندگی، تنها دو مورد از آنها هستند. ممکن است ضد آفتابی که برای دوستتان بهترین عملکرد را دارد، برای شما مناسب نباشد. بنابراین با درنظر گرفتن تمام معیارهایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، سراغ انتخاب یک ضد آفتاب ایرانی مناسب با SPF بالا، بافت مناسب و سازگار با جنس پوست خود بروید.

نجوافکت در این مقاله به شما در تعیین بهترین نوع ضد آفتاب کمک خواهد کرد. سپس با معرفی 10 ضد آفتاب ایرانی استاندارد همراه شما خواهیم بود تا بدانید برای پوست ارزشمندتان از کدام محصولات استفاده نمایید.

فهرست محتوا:

چطور بهترین ضد آفتاب ایرانی را انتخاب کنیم؟

استفاده از ضد آفتاب، گرما و سرما نمی‌شناسد. اشعه‌های UV خورشید حتی در فصل زمستان نیز ممکن است به پوست شما آسیب بزنند. به علاوه ایجاد ترکیبات مضری به نام رادیکال‌های آزاد روی سطح پوست، ریسک ابتلا به بیماری‌های پوستی مختلف را افزایش می‌دهد. بهترین ضد آفتاب ایرانی، بایستی با شرایط پوستی شما سازگار باشد تا مفید واقع شود. اگر در انتخاب مناسب‌ترین و برترین کرم ضد آفتاب ساخت داخل دقت نکنید، احتمال بروز مشکلات ثانویه مانند جوش‌های زیرپوستی، انسداد منافذ و حساسیت وجود خواهد داشت.

لیست زیر بر اساس توصیه‌های پزشکان انجمن پیشگیری از سرطان پوست منتشر شده است.

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک

اگر پوست متعادلی دارید که در هر شرایطی با محیط سازگار می‌شود، خوش به حالتان. اما هرکسی حتی اگر پوست خشک نداشته باشد، در فصل‌های گرم یا حین سفر به مناطق کم‌رطوبت با مشکل خشکی مواجه خواهد شد. خشکی پوست باعث احساس کشیدگی پوست می‌شود و مشکلات دیگری مانند پوسته شدن و خط افتادن روی بدن را به همراه دارد. بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک، بایستی حاوی ترکیباتی باشد که این مشکلات را تا حد ممکن رفع نماید.

استفاده از ضد آفتاب برای کسانی که با حفظ رطوبت پوستشان مشکل دارند، فوق العاده مهم است. خشک ماندن پوست، خطر آسیب دیدن آن در برابر اشعه‌های UV را افزایش می‌دهد. اگر پوست خشکی دارید از ضد آفتاب‌های حاوی چربی، گلیسرین و مرطوب کننده استفاده کنید. افزون بر آن، محصولاتی که حاوی هیالورونیک اسید باشند جلوی از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست‌تان را می‎‌گیرند.

  بیوگرافی کیلین مورفی؛ بازیگر نقش اوپنهایمر در فیلم جدید کریستوفر نولان

برترین کرم ضد آفتاب ساخت داخل برای پوست چرب و مستعد آکنه

اگر پوست چرب دارید احتمالاً از براق شدن و انسداد منافذ پوستی شاکی هستید. بنابراین در لیست بهترین ضد آفتاب ایرانی، بایست به دنبال محصولی باشید که از بروز این مشکلات جلوگیری کند. بهترین انتخاب برای شما، ضد آفتاب‌های عاری از چربی با SPF بالا (عامل حفاظت دربرابر خورشید؛ به انگلیسی: Sun Protection Factor) هستند.

بسته به نوع مراقبت پوستی که انجام می‌دهید، می‌توانید بهترین کرم ضد آفتاب ساخت ایران را همراه با یک مرطوب کننده مناسب حاوی نیاسینامید (ویتامین ب3)، سرامیدها و پپتیدها به کار ببرید. این ترکیبات از بروز آکنه و تغییر رنگ محل جوش جلوگیری می‌کنند. سرامیدها و پپتیدهای موجود در محصول هم مسئول جوانسازی پوست هستند.

بهترین کرم ضد آفتاب ساخت ایران برای پوست حساس

خیلی عزیزان هستند که به پوستشان بگویند بالای چشمت ابروست، به شکل‌های مختلف (جوش، بثورات، کهیر، خارش و…) حساسیت نشان می‌دهد. اگر شما هم پوست حساسی دارید، نباید از هر محصولی برای مراقبت استفاده کنید. بهترین ضد آفتاب ایرانی برای شما، باید از نوع معدنی و حاوی زینک اکساید یا تیتانیوم اکساید باشد. به علاوه بی‎خیال محصولات معطر شوید، چون ریسک بروز حساسیت پوستی را بالا می‌برند.

لیست برترین کرم های ضد آفتاب ساخت ایران

بعد از تعیین نوع پوست خود و گروه مناسب محصولات، می‌توانید سراغ ضد آفتاب‌های موجود در بازار بروید. در این بخش، راهنمای خرید کرم ضد آفتاب ایرانی در مسیر انتخاب بهترین گزینه شما را یاری خواهد نمود.

1. کرم ضد آفتاب ام کیو mq بی رنگ (فاقد چربی با SPF50)، بهترین ضد آفتاب ایرانی برای حفاظت از پوست

کرم ضد آفتاب ام کیو mq بی رنگ (فاقد چربی با SPF50)، بهترین ضد آفتاب ایرانی برای حفاظت از پوست

اگر پوست حساسی دارید و با استفاده از محصولات مختلف از جوش‌های زیر پوستی رنج می‌برید، کرم ضد آفتاب ایرانی spf بالا ام کیو بی‌رنگ انتخاب مناسبی خواهد بود. این ضد آفتاب خاصیت آنتی باکتریال دارد و علاوه بر از بین بردن رادیکال‌های آزاد، از رشد باکتری روی پوست شما جلوگیری می‌کند.

  تیتانوبوآ، غول پیکرترین مار باستانی

مزایا:

  • حفاظت کامل دربرابر نور خورشید
  • جلوگیری از آلودگی و رشد باکتری روی پوست
  • حس سبکی و عدم ایجاد چسبندگی
  • تنظیم سطح ترشح چربی پوست

2. فلوئید ضد آفتاب سیسپرسا SPF50 (مدل ضد لک 50 میل)، بهترین کرم ضد آفتاب ساخت ایران برای پوست چرب

 فلوئید ضد آفتاب سیسپرسا SPF50 (مدل ضد لک 50 میل)، بهترین کرم ضد آفتاب ساخت ایران برای پوست چرب

ضد آفتاب فلوئید سیسپرسا، بهترین کرم محافظت در برابر آفتاب ایرانی است که به روشن سازی پوست نیز کمک شایانی می‌کند. در ترکیبات این ضد آفتاب از موادی مانند ترنگزامیک اسید و سیستئامین استفاده شده است که علاوه بر جلوگیری از آفتاب سوختگی، به عنوان ضدلک هم عمل می‌کند. SPF این محصول بالای 50 است. اگر پوست چربی دارید، این پیشنهاد را در لیست خرید بهترین ضد آفتاب ایرانی قرار بدهید.

مزایا:

  • حفاظت از پوست دربرابر نور؛
  • حاوی ویتامین‎‌های C و B3؛
  • خاصیت جوانسازی پوست؛
  • مناسب برای استفاده به همراه مرطوب کننده؛
  • سبک و مخملی و زودجذب.

3. برایت مکس آکوا فیوژن، برترین کرم ضد آفتاب ساخت داخل برای پوست حساس و چرب

برایت مکس آکوا فیوژن، مناسبترین کرم ضد آفتاب و ضد لک ایرانی

این گزینه چربی اضافی روی سطح پوست ایجاد نمی‌کند و از همین لحاظ برای کسانی که پوستی مستعد جوش دارند بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از اسید هیالورونیک در ترکیبات برایت مکس آکوا فیوژن، آبرسانی عمقی برای پوست انجام می‌دهد و به شفافیت و روشنی پوست کمک می‌کند. این امر سبب می‌شود تا در طی روز، احساس خشکی نکنید و رطوبت پوست را از دست ندهید.

مزایا:

  • حفاظت عمقی از پوست بدون احساس چربی
  • عدم برجا گذاشتن اثر گچی و سفید
  • فاقد چربی
  • امکان استفاده روی پوست مرطوب

4. لافارر SPF40، انتخابی مناسب برای پوست‌های چرب

لافارر SPF40، بهترین مارک ضد افتاب ایرانی از نظر پزشکان

خیلی از خانم‌ها به دنبال محصولی دومنظوره هستند که در عین حفاظت از پوست در مقابل اشعه‎‌های خورشید، لکه‌ها را نیز بپوشاند و با استفاده از لوازم آرایشی منافاتی نداشته باشد. بهترین ضد افتاب ایرانی رنگی که بتوانید به عنوان یک کرم پودر هم روی آن حساب کنید، لافارر SPF40 است. اگر از بروز آکنه و جوش‌های ریز شاکی هستید، این گزینه بهترین ضد آفتاب ایرانی برای شما خواهد بود.

  10 گران ترین رستوران های دنیا؛ لوکس ترین رستوران های دنیا کدامند؟

مزایا:

  • تنظیم ترشح چربی
  • ضد لک و چروکیدگی
  • دارای 3 کد رنگ برای پوست‌های روشن، متوسط و برنز
  • سبک و پوشش عالی سطح پوست

5. لافارر مدل Oily and Acne-Prone مناسب انواع پوست

لافارر مدل Oily and Acne-Prone بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب

همانطور که از اسمش برمی‌آید، این محصول از لافارر یک ضد آفتاب ایرانی مناسب انواع پوست، به خصوص پوست‌های چرب با احتمال فراوان بروز آکنه به شمار می‌آید. با وجود SPF50 و استفاده از عصاره‌های گیاهی در ساخت کرم، بسیاری از کاربران این گزینه را بهترین ضد آفتاب ایرانی می‌دانند. ترکیبات به کار رفته در این ضد آفتاب، از تبخیر شدن رطوبت پوست جلوگیری می‌کنند. در نتیجه با استفاده از آن، از چروک افتادن و پیری پوست پیشگیری خواهید کرد.

مزایا:

  • ضدحساسیت و خارش
  • مناسب برای پوست‌های معمولی، خشک و چرب
  • استفاده از ترکیبات گیاهی
  • بی‌رنگ با جذب سریع

6. آردن SPF30، ضد آفتاب ایرانی بدون چربی برای آقایان

آردن SPF30 بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک و آقایان

بهانه آقایان برای عدم استفاده از ضدآفتاب، براق و چرب شدن پوست است. اما با وجود بهترین ضد آفتاب ایرانی بی‌رنگ، بی‌بو و بدون چربی یعنی آردن SPF30، می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد ظاهر ناخوشایند از پوست خود حفاظت کنید. علاوه بر حفاظت در مقابل اشعه‌های UV نوع A و B، آردن به علت حفاظت از رطوبت پوست هم به عنوان برترین کرم ضد آفتاب ساخت داخل شناخته می‎‌شود.

مزایا:

  • بدون رنگ، سبک و بدون براثر گذاشتن چربی
  • وجود ویتامین‌های A و E در فرمولاسیون کرم
  • مقاوم دربرابر رطوبت و عرق
  • مقابله مؤثر با رادیکال‌های آزاد

7. سینره SPF30، بهترین ضد آفتاب مینرال ایرانی

سینره SPF30 بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست مختلط

محصولات برند سینره، بهترین ضد آفتاب ایرانی را برای پوست‌های حساس ارائه می‌دهند. استفاده از فیلترهای فیزیکی و معدنی در فرمولاسیون، سینره SPF30 را به برترین کرم ضد آفتاب ساخت داخل برای افرادی با پوست شکننده و حساس (به ویژه کودکان) تبدیل کرده است. وجود فیلترهای اکسید تیتانیوم و زینک اکسید، این ضد آفتاب را در برابر اشعه‌های UV مقاوم می‎‌سازد و در اثر تعریق یا رطوبت از بین نمی‎‌رود.

  بهترین فیلم جادویی؛ معرفی 20 فیلم سینمایی جادویی و اسرارآمیز

مزایا:

  • ترکیبات مینرال
  • سازگار با پوست‌های حساس
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • پیشگیری از چروکیدگی زودرس

8. دکتر ژیلا مدل DJ3، بهترین کرم ضد آفتاب ساخت ایران برای پوست‌های مختلط

دکتر ژیلا مدل DJ3 بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست مختلط

یکی از موفق‌ترین و نام آشناترین برندهای ایرانی در زمینه تولید محصولات مراقبت پوستی، دکتر ژیلاست که فرمولاسیون محصولات را مطابق با اقلیم ایران و جنس پوست ایرانی مطابقت داده است. محصول دکتر ژیلا DJ3 از فیلترهای فیزیکی نانو به همراه کره‌های پلیمری برای افزایش SPF تا 63 استفاده می‌کند. از این جهت می‌توانیم DJ3 را به عنوان محصولی که هم از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند و هم از پیری زودرس پوست، در لیست بهترین ضد آفتاب ایرانی جا بدهیم.

مزایا:

  • استفاده از تکنولوژی نانو
  • جلوگیری از حساسیت و قرمزی
  • خاصیت نرم کنندگی پوست
  • کاهش تعریق

9. مای مدل Spot guard، پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی

مای مدل Spot guard بهترین کرم ضد آفتاب گیاهی ایرانی

سالهاست که مای به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان محصولات مراقبت پوستی در کشور شناخته می‌شود. پوشش کامل و SPF بالا در این محصول، در برابر آسیب اشعه‌های فرابنفش از پوست شما حفاظت می‌کند. به علاوه وجود ترکیب ویتامینه در این ضدآفتاب، هم رادیکال‌های آزاد روی سطح پوست را خنثی می‌کند و هم از بروز چروکیدگی جلوگیری می‌نماید. این محصول به علت تقویت و رطوبت رسانی به پوست، به عنوان بهترین ضد آفتاب ایرانی شناخته می‌شود.

مزایا:

  • جلوگیری از لک پوستی
  • خواص ضدپیری
  • وجود ویتامین‌های B3، B5 و E در فرمولاسیون
  • ایجاد لایه حفاظتی SPF50

10. اسپری ضدآفتاب سی گل Pink، معروفترین ضد افتاب ایرانی برای کودکان

اسپری ضدآفتاب سی گل Pink، بهترین ضد آفتاب ایرانی برای کودکان

تصور نکنید که کودکان به ضدآفتاب احتیاجی ندارند! مواقعی که فرزندتان بیرون از خانه و در معرض تابش آفتاب قرار دارد، ریسک آسیب‌های پوستی همیشه وجود خواهد داشت. به دلیل حساسیت و ظرافت پوست بچه‎‌ها، بایستی سراغ محصولی بروید که هم سبک بوده و هم فاقد مواد مضر و حساسیت‌زا باشد. اسپری ضدآفتاب سی گل مدل  Pink، بهترین ضد آفتاب ایرانی برای دلبندان کشور به حساب می‌آید. این محصول فاقد مواد سنگین، گلوتن و الکل است و در آن از فیلترهای تیتانیوم دی اکسید استفاده می‌شود. وجود ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان در این محصول، رادیکال‎‌های آزاد روی پوست را خنثی می‌کند.

  لیست 10 تایی کوچکترین گوشی های دنیا | کوچک ترین گوشی اندروید جهان کدام است؟

مزایا:

  • سبک و قابل استفاده در آفتاب شدید
  • بدون رنگ و بدون بو
  • حاوی نرم کننده
  • مقاومت دربرابر رطوبت

جمع بندی

اشعه‌های UV، آسیب‎‌های جبران ناپذیری به پوست وارد می‌آورند. از چروکیدگی، آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست گرفته تا بیماری‌های جدی مانند سرطان پوست. به همین دلیل است که همه پزشکان کشور توصیه اکید برای استفاده از بهترین ضد آفتاب ایرانی دارند.

در این مقاله از نجوافکت، به معرفی 10 مورد از برترین کرم های ضد آفتاب ساخت داخل پرداختیم. این کرم‌ها بیش از محصولات خارجی با پوست ما در ایران سازگاری دارند و متناسب با آب و هوای مناطق مختلف کشور فرموله می‌شوند. با این حال، پیش از استفاده از هر ضدآفتابی حتماً با پزشک پوست و مو مشورت کنید. به علاوه قبل از استفاده محصول روی صورت، حتماً آن را در یک نقطه با دید کم روی پوست امتحان نمایید تا مطمئن شوید واکنش حساسیتی به محصول نمی‌دهید.

به نظر شما بهترین کرم ضد آفتاب ساخت ایران کدام است؟ شما از چه ضد آفتابی برای حفاظت از پوست خود استفاده می‌کنید؟ منتظر نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی با FPS بالا کدام است؟

کرم دکتر ژیلا مدل DJ3 درحال حاضر بهترین ضد آفتاب ایرانی با بالاترین SPF است.

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب کدام است؟

محصولات برند سیسپرسا برای پوست چرب بهترین گزینه هستند.

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک کدام است؟

برترین برند ضد آفتاب ساخت ایران برای پوست‌های خشک و حساس، سینره است.

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست مختلط از کدام برند است؟

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا