بازیسبک زندگیسرگرمی

8 روش کسب درآمد از بازی + معرفی بهترین بازی‌ های پول ساز

0
()

اگر عاشق گیم هستید و برای بازی‌های موردعلاقه‌تان سرودست می‎شکنید، احتمالاً این جمله را زیاد شنیده‌اید: «چه سودی در این بازی هست؟!» شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد، اما کسب درآمد از بازی رویایی است که بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای در سراسر جهان آن را به واقعیت تبدیل کرده‌اند.

باور داشته باشید یا نه، امروزه می‌توانید با انتخاب یک بازی پول ساز به روش‌های مختلف درآمد فوق العاده‌ای به دست بیاورید.

امروز در نجوافکت نگاهی به 8 روش عالی درآمدزایی از گیمینگ خواهیم پرداخت و لیستی از بهترین بازی‌ های درآمدزا را معرفی خواهیم کرد.

بهترین روش‌های کسب درآمد از بازی

درآمدزایی از بازی پتانسیل فراوانی برای پول سازی دارد. بسته به قدرت سیستم، زمانبندی و مهارتی که دارید، می‌توانید به صورت پاره وقت به کسب درآمد از بازی بپردازید یا گیمر حرفه‌ای بودن را به عنوان شغل اصلی درنظر بگیرید.

  12 کشور با بدترین اینترنت جهان | کدام کشور ضعیف ترین اینترنت دنیا را دارد؟

در ادامه هشت ایده عالی برای پول درآوردن از بازی در ایران را باهم مرور خواهیم کرد.

1. کسب درآمد از بازی در پلتفرم Swagbucks

کسب درآمد از بازی به تومان | بازی های رایگان پولساز - استریم Twitch

سایت Swagbucks (که اپلیکیشن آن هم موجود است) به کاربران اجازه می‌دهد با انجام بازی‌های مختلف، پاسخگویی به پرسشنامه‌ها، تماشای ویدیو و فعالیت‌های دیگر پول دربیاورند. هرچه تسک‎های بیشتری را در این پلتفرم انجام بدهید، امتیاز SB بیشتری خواهید گرفت. امتیازهای این سایت به صورت گیفت کارت یا پول نقد از طریق PayPal قابل برداشت هستند.

شاید در ایران پول درآوردن از بازی با این پلتفرم آنلاین دشوار به نظر بیاید. اما با سرویس‌هایی از جمله ایرانیکارت می‌توانید پول واریز شده به حساب پی پال را برداشت کنید و به حساب ایرانی خود منتقل کنید.

قبل از انجام بازی، ابتدا باید شرایط آن را چک کنید. برای انجام برخی از بازی‌ها بایستی اپ خاصی را دانلود کنید یا در زمان معین به مرحله مشخصی برسید. بازی‌های آنلاین و رایگان نیز در این پلتفرم وجود دارند اما ممکن است با انجام آنها، امتیاز SB نگیرید.

2. استریم بازی از پلتفرم توییچ

کسب درآمد از بازی

توییچ (Twitch) یک سایت پخش زنده آنلاین ویدیو است که اصولاً بر بازی‌های کامپیوتری تمرکز دارد. با انجام استریم در توییچ، فرصت کسب درآمد از بازی را خواهید داشت. شاید این کار برای همه مناسب نباشد، اما اگر زمان و مهارت کافی دارید و می‌توانید تجهیزات مناسبی تهیه کنید، از این روش کسب درآمد دلاری با بازی در ایران غافل نشوید.

برای اینکه اعضای بیشتری مشترک کانال توییچ شما شوند باید مدام محتوای جدید و جذاب پست کنید. اگر داخل ویدیوها ساکت و آرام سرتان را توی بازی فرو ببرید، احتمالش کم است که بازدید بالایی بگیرید. دقت کنید که مخاطبان از چه المان‌هایی در ویدیوهای استریم بازی لذت می‌برند. کامنت‌های هیجان انگیز درباره بازی بدهید، گیم‌های مختلف را نقد کنید و حتی به بازی آنلاین چندنفره بپردازید.

  آشنایی با 10 تا از بهترین کتاب های جنایی | مطالعه با طعم قتل

این پلتفرم پتانسیل فراوانی برای کسب درآمد از انواع بازی‌ پول ساز دارد. از جمله بهترین روش‌ها، دریافت بیت (ارز دیجیتال توییچ)، شرکت در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ و بازاریابی اشتراکی هستند. میزان درآمد استریمرهای مختلف متغیر است. البته اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که از رقبا جلو بزنید و بازدیدکنندگان را به سمت خودتان جلب کنید، توییچ یک منبع فوق العاده برای پولسازی خواهد بود.

3. استریم و پست محتوای بازی‌ پول ساز در یوتیوب

بازی‌ پول ساز | بهترین بازی پول ساز اندروید در یوتیوب

امروزه از هر ده نفر، یازده نفر کاربر پروپاقرص یوتیوب هستند. کانال‌های گیمینگ هرساله بازدیدهای میلیونی می‌گیرند و به ازای ویوهای مشخص، درآمد کسب می‌کنند.

مزیت یوتیوب بر توییچ، گسترده‌تر بودن جامعه مخاطبانش است. اگر قصد دارید به کسب درآمد از بازی بپردازید، می‌توانید با راه اندازی کانال یوتیوب این کار را استارت بزنید. پست ویدیوهای مختلف از معرفی بازی، نقد و بررسی گیم پلی، شیوه گذراندن مراحل مختلف و توضیح ترفندها، همه روش‌هایی عالی برای کسب درآمد دلاری با بازی در ایران هستند.

با استفاده از قابلیت استریم و دریافت مبالغ حمایتی از طریق فروش اشتراک در کانال، فرصت خوبی برای درآمدزایی با گیم در یوتیوب خواهید داشت. اگر تسلط خوبی بر زبان انگلیسی داشته باشید، فرصت موفقیت شما دوبرابر خواهد بود. به عبارت دیگر، دامنه مخاطبان‌تان از کاربران ایرانی به بازدیدکنندگان در سرتاسر جهان گسترش خواهد یافت.

4. کسب درآمد از طریق آموزش بازی

می‌خواهید بابت دانش و مهارتی که درباره بازی‌های ویدیویی دارید، پول دریافت کنید؟ از فرصت استفاده کنید و مربی بازی‌های ویدیویی شوید. شک نکنید مخاطبان برای بازی‌های پرطرفداری مانند ماینکرفت، Call of Duty، پابجی و گنشین حسابی از آموزش‌های شما استقبال خواهند کرد.

  زیباترین هنرپیشه های زن هندی | زیباترین بازیگر زن هند کیست؟

آموزش می‌تواند یک شغل پاره وقت عالی باشد؛ به خصوص زمانی که بخواهید موضوع موردعلاقه خودتان را تدریس کنید. این کار هم به صورت آنلاین قابل انجام است و هم آفلاین. پیش از هرچیز سری به سایت‌هایی مانند Fiverr بزنید و ببینید مربیان آموزش بازی ویدیویی در کدام زمینه‌ها فعالیت دارند و بابت هر ساعت آموزش چه مبلغی دریافت می‌کنند.

شما می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب، توییچ و آپارات به پول درآوردن از بازی‌های مختلف بپردازید. حتی با دریافت مبلغی، می‌توانید دوره‌های آموزشی بسازید. بکوشید تا جایی که عقلتان قد می‌دهد، تکنیک‌های مخفی و ترفندهای مختلف را به کاربرانی که اشتراک شما را خریداری می‌کنند آموزش دهید. به این ترتیب به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.

5. شرکت در تورنمنت بهترین بازی‌ های درآمدزا

اگر به توانایی‌های خودتان اطمینان دارید، مسابقات بزرگ بازی‌های ویدیویی حضوری یا اینترنتی فرصتی عالی برای کسب درآمد از بازی خواهند بود. بتل رویال‌های آنلاین یا گروهی در گیم نت، مسابقات جهانی بازی‌های مختلف و حتی مسابقات دوستانه با گیمرهای ایرانی فرصتی عالی برای پولسازی هستند. معمولاً برای مسابقات بزرگ، جوایز هنگفتی هم تعیین می‌شود.

برای اینکه به عمق مطلب پی ببرید، باید اشاره کنیم که مبلغ کل جوایز در بازی Dota 2 در سال 2022، بالغ بر 32 میلیون دلار بود.

البته یادتان باشد که تورنمنت‌هایی چنان عظیم، گیمرهای کارکشته و حرفه‌ای می‌طلبند. حتی اگر کلی تلاش کنید و وقت بگذارید، در نهایت هیچ تضمینی نیست که بتوانید جایزه را ببرید. به علاوه، لیگ‌های بزرگ معمولاً هزینه ورودی از گیمرها دریافت می‌کنند. اگر دانشجو هستید یا شغل ثابتی ندارید، پیشنهاد می‌کنم به دنبال یک ترفند دیگر باشید.

  لیست بهترین فیلم های 2024 و مورد انتظار ترین آنها

6. درآمدزایی از تست گیم‌های ویدیویی و موبایلی

بهترین بازی برای کسب درآمد

تصور کنید یک شرکت بازی‌سازی، از شما بخواهد جدیدترین گیمش را امتحان کنید و در ازای آن به شما دستمزد بدهد. رویای خفنی است، نه؟ در حقیقت، گیمرهای زیادی در دنیا وجود دارند که کسب درآمد از بازی، شغل اصلی آنهاست.

کمپانی‌های بازی‌سازی قبل از روانه کردن جدیدترین مخلوقات خود به بازار، تعدادی تست کننده گیم استخدام می‌کنند تا کیفیت و عملکرد بازی‌های خود را بسنجند. این افراد باید هم به اصول گیمینگ مسلط باشند و هم از ساختار و عملکردهای فنی بازی سردربیاورند. به این ترتیب از استاندارد بودن فرایند بازی اطمینان حاصل می‌کنند و باگ‌های احتمالی را شناسایی می‌نمایند.

اگر دانش فنی درباره نرم افزار دارید یا تحصیل کرده رشته مرتبط هستید، می‌توانید به عنوان تستر با شرکت‌های مختلف همکاری کنید. بسته به سیستمی که در اختیار دارید می‌توانید به تست و بررسی انواع بازی منتشر شده برای پلتفرم کامپیوتر، موبایل و کنسول‎های مختلف بپردازید. در نهایت بایستی گزارش کاملی تحویل بدهید.

تست گیم معمولاً یک شغل تمام وقت به حساب می‌آید. حتی می‌توانید به عنوان تستر فریلنسر، در سایت‌های مختلف عضو شوید و اولین نفری باشید که بازی های پردرآمد را امتحان می‌کنید!

7. فعالیت به عنوان گیمر در رسانه‎‌های اجتماعی

بهترین بازی برای کسب درآمد | روش های کسب درآمد با بازی

هم عاشق بازی هستید و هم به شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید؟ برای کسب درآمد از بازی به تومان، می‌توانید این دو را باهم ترکیب کنید!

البته این کار برای همه مناسب نیست. در وهله اول باید مهارت‌های اجتماعی خوبی داشته باشید و بدانید چطور محتوای جذاب تولید کنید. به موقع پست و لایو بگذارید و تعامل فعال با فالوورها و سایر بلاگرها داشته باشید تا شناخته شوید و محبوب بمانید.

  10 فیلم رزمی چینی؛ معرفی بهترین فیلم های مبارزه ای چینی

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، فرصت خوبی برای کسب درآمد از بازی در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر دوست دارید تجربه‌های خودتان از بازی‌های مختلف را با جامعه علاقمند به اشتراک بگذارید، می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی، پست اسلایدر و لایو درباره بازی های آنلاین درآمدزا یا صرفاً بررسی بازی، درآمد داشته باشید.

قبل از اینکه سراغ تهیه تجهیزات بلاگری بروید، ابتدا ببینید سایر اینفلوئنسرها چه نوع محتوایی در صفحات خود به اشتراک می‌گذارند. از چه ایده‌هایی استفاده می‌کنند و چه رویکردی درپیش می‌گیرند که مخاطبان را جذب کنند و علاقه مند نگه دارند.

8. نقد و بررسی بازی

یکی از بهترین ترفندها برای پول درآوردن از بازی، تهیه محتوای بررسی انواع بازی برای مجله‌های فناوری، سرگرمی و سایت‌های اختصاصی بازی است. این کار هم به صورت پاره وقت قابل انجام است و هم می‌توانید آن را به شغل اصلی خود تبدیل کنید.

البته نوشتن نقد و بررسی به این راحتی نیست. در مرحله اول باید بتوانید بازی را تمام و کمال انجام بدهید، فیچرهای مختلف و جزئیات آن را چک کنید و اطلاعات کاملی درباره ویژگی‌های فنی و سازندگان داشته باشید.

بهترین بازی پول ساز کدام است؟

Dota 2، یکی از بهترین بازی‌ های درآمدزا

بازی‌ پول ساز Dota 2
پلتفرمMicrosoft Windows, macOS, GeForce Now, Linux
روش درآمدزاییشرکت در مسابقات، تولید محتوا، فروش آیتم درون بازی، استریم، آموزش

اساس فعالیت Dota 2، رقابت در تورنمنت‌های جهانی است و جایزه‎‌های هنگفتی دربر دارد که حتی مبلغ آن هم برق از سرتان خواهد پراند. البته موفقیت در این مسابقات جهانی، به همین راحتی نیست. برای ورود به عرصه مسابقات، باید مهارت فراوان در بازی و کار تیمی داشته باشید. علاوه بر مسابقات، می‎‌توانید با فروش آیتم، اکانت و امتیازهای کسب شده هم درآمد داشته باشید.

  بهترین فیلم های انگیزشی؛ معرفی 20 تا از فیلم های متحول کننده

League of Legends

بازی League of Legends از بازی های آنلاین درآمدزا
پلتفرمMicrosoft Windows, macOS, GeForce Now
روش درآمدزاییشرکت در مسابقات، تولید محتوا، فروش آیتم و اکانت

یکی از محبوب‎ترین بازی‌ها که هرساله در سراسر جهان لیگ‎‌های عظیمی برگزار می‌کند، LoL معروف یا همان لیگ آو لجندز است. این گیم آنلاین نیز مانند Dota 2، صحنه رقابتی عظیمی دارد و به برندگان جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود. برای کسب درآمد از بازی League of Legends بایستی مهارت خوبی در بازی، رهبری و همکاری با اعضای تیم خود داشته باشید.

CS:GO

کانتر استریک (CSGO) بهترین بازی برای کسب درآمد
پلتفرمMicrosoft Windows, macOS, GeForce Now, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Classic Mac OS
روش درآمدزاییگیمینگ حرفه‌ای، تولید محتوا، فروش آیتم درون بازی، استریم، فروش اکانت

گیم محبوب آنلاین چندنفره CS:GO (Counter-Strike: Global Offensive)، یکی از پرطرفدارترین بازی های پردرآمد در سراسر جهان و به ویژه در آسیا به حساب می‌آید. این بازی شوتر اول شخص، به صورت لیگ یا گروهی (با کاربران ایرانی و خارجی) قابل انجام است. پتانسیل خیلی خوبی برای درآمدزایی به شیوه تولید محتوا، گیمینگ حرفه‌ای، خرید و فروش انواع آیتم (تسلیحات، اسکین، اکانت) دارد.

Genshin Impact

کسب درآمد از طریق کنسول بازی Genshin impact
پلتفرمPlayStation 5, GeForce Now, Android, PlayStation 4, Microsoft Windows, iOS
روش درآمدزاییتولید محتوا، فروش اکانت و آیتم درون بازی، آموزش

گنشین ایمپکت از جمله بازی‌های حجیم، فوق العاده محبوب و گرانقیمتی به حساب می‌آید که تبدیل به منبع کسب درآمد از بازی برای بسیاری از کاربران شده است. اگر گیمر گنشین هستید و با سرورهای اروپا یا امریکا بازی می‌کنید، می‌توانید با فروش اکانت‌های پرامتیاز با کاراکترهای لول بالا، تولید محتوا و استریم، به پول درآوردن از بازی بپردازید.

  ورزش ام ام ای چیست؟ معرفی کامل ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) + نکاتی برای مبتدیان

به علاوه کمپانی MiHoYo سازنده این بازی، ایونت‌ها و مسابقاتی نیز برگزار می‌کند. در ازای رقابت، می‌توانید پاداش‌های ارزشمندی مانند primogem بگیرید.

Warthunder

کسب درآمد از بازی Warthunder
پلتفرمPlayStation 5, PlayStation 4, macOS, GeForce Now
روش درآمدزاییگیمینگ حرفه‌ای، تولید محتوا، فروش آیتم درون بازی، استریم، فروش اکانت

به تسلیحات و وسایل سنگین نظامی علاقه دارید؟ Warthunder بهترین بازی پول ساز برای درآمدزایی از گیمینگ برای شماست! در این بازی می‌توانید در نبردهای گروهی با وسایلی مانند تانک، جت‌های جنگنده‌، شناورهای عظیم و حتی نفربر به مبارزه بپردازید، امتیاز بگیرید و عقاب طلایی یا شیر نقره‌ای جمعاوری کنید. این بازی هم با امکان خرید و فروش آیتم‌ها درون بازی، تولید محتوا و فروش اکانت فرصت خوبی برای پول درآوردن از بازی در اختیارتان قرار خواهد داد.

Gods Unchained

درآمدزایی از بازی | پول درآوردن از بازی
پلتفرمبازی آنلاین
روش درآمدزاییگیمینگ حرفه‌ای، تولید محتوا، فروش آیتم درون بازی، فروش اکانت

Gods Unchained (خدایان زنجیر نشده) یکی از بازی های رایگان پولساز استراتژیک و مبتنی بر بلاک چین است که به شما امکان می‌دهد با بازی کردن، کارت‌های ارزشمند جمع‌آوری کنید و به روش‌های مختلف درآمد کسب کنید.

با بازی کردن در حالت‌های مختلف Ranked و Arena، می‌توانید جوایزی مانند کارت‌های جدید، GODS و بسته‌های کارت به دست آورید. با شرکت در تورنمنت‌های آنلاین نیز رتبه‌های برتر و جوایز ارزشمندی مانند GODS و NFT های منحصر به فرد برنده خواهید شد. اگر اینونتوری حساب شما در این سایت موجودی خوبی داشته باشد، می‌توانید کارت‌های خود را در بازار آزاد بخرید، بفروشید یا معامله کنید و از نوسانات قیمت آنها سود ببرید.

جمع بندی

دفعه بعدی که کسی بابت گیم زدن به شما ایراد گرفت، مقاله ما را نشان او بدهید تا با شیوه‌های کسب درآمد از بازی آشنا شود!

  بهترین عطر مردانه 2023 که همه را مجذوب شما می کند!

صحنه بازی‌های آنلاین و آفلاین در جهان امروز، منبعی از فرصت‌های فراوان کسب درآمد از انواع بازی‌ پول ساز است. با وجود چنین فرصت فوق العاده‌ای شاید بتوانید به جای جستجو به دنبال شغلی که احتمالاً دشواری فراوانی خواهد داشت، با انجام بازی موردعلاقه‌تان درآمد عالی داشته باشید.

پول سازی از بهترین بازی‌ های درآمدزا، به مهارت‌های خود شما در گیمینگ، تولید محتوای جذاب، اجرای استریم‌های پربیننده و تشویق کاربران برای عضویت در کانال‌ها و گروه‌های حمایتی بستگی دارد. در نهایت تصمیم با شماست که سرگرمی خود را به شغل نیمه وقت تبدیل کنید.

بازی موردعلاقه شما برای کسب درآمد چیست؟ چه روش‌های دیگری برای کسب درآمد از گیم به ذهنتان می‌رسد؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

چه روش‌هایی برای کسب درآمد از بازی وجود دارد؟

بازی‌های Play-to-Earn: در این بازی‌ها، شما با انجام بازی، رمز ارز یا NFT دریافت می‌کنید که می‌توانید آنها را به پول نقد تبدیل کنید.
مسابقات eSports: اگر در بازی مهارت دارید، می‌توانید در مسابقات eSports شرکت کنید و جوایز نقدی برنده شوید.
استریم
تولید محتوای بازی

آیا برای کسب درآمد از بازی به تجهیزات خاصی نیاز دارم؟

برای شروع، به یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت نیاز دارید. برای برخی از روش‌ها مانند استریم بازی، ممکن است به تجهیزات اضافی مانند میکروفون و وب کم نیاز داشته باشید.

بهترین بازی‌ها برای کسب ارز دیجیتال کدامند؟

Axie Infinity: یک بازی پرورش حیوانات خانگی مجازی که به شما امکان می‌دهد با پرورش، نبرد و معامله Axies، توکن‌های SLP و AXS کسب کنید.
The Sandbox: یک بازی متاورس که به شما امکان می‌دهد زمین مجازی بخرید، بسازید و بازی کنید و از طریق SAND، توکن بومی بازی، درآمد کسب کنید.
Gods Unchained: یک بازی کارتی استراتژیک که به شما امکان می‌دهد کارت‌های NFT جمع‌آوری کنید، بخرید و بفروشید و از طریق GODS، توکن بومی بازی، درآمد کسب کنید.

  بهترین رمان های روسی: معرفی 11 کتاب از بهترین آثار ادبی روسیه

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا