حیواناتسرگرمیعلمی و جهان

راز خزندگان انسان نما | آیا رپتایل ها در میان ما هستند؟

0
()

تا به حال به چشمان فلان سیاستمدار، بقال محل و حتی مادربزرگتان نگاه کرده اید و فکر کرده اید نکند همان چیزی نباشند که به نظر می‌رسد؟ نکند… از رپتایل ها باشند؟! نترسید، عزیزان تشنه حقیقت. ما در اعماق تاریک این معما کاوش می‌کنیم تا مو را از ماست (و پوست را از فلس) بکشیم.

کافیست سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید تا با عجیب‌ترین تئوری‌های توطئه عمرتان روبرو شوید. فرازمینی‌ها، شیپ شیفترهای مخوف، اسکین واکرهایی که روز به روز تعدادشان بیشتر می‌شود و از همه معروف‌تر، رپتایل ها (به انگلیسی: Reptilians).

این نظریه برای واقعی بودن زیادی عجیب به نظر می‌رسد، اما هستند کسانی که معتقدند خزندگان انسان نما در بین ما برای خودشان چرخ می‎‌زنند و قصد دارند با «کنترل ذهن»، نسل بشر را تحت کنترل بگیرند و حتی ما انسان‌ها را از پهنه جهان محو کنند.

اما ایده وجود رپتایل ها یا خزندگان فرازمینی یا مردم مارمولکی (Lizard People) از کجا آمد و چطور اینقدر محبوب شد؟ به غیر از مرحومه مغفوره ملکه انگلیس، چه کسانی هستند که ممکن است در پس پرده خزنده‌هایی عظیم با فلس‌های کریه باشند؟ امروز در نجوافکت به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

فهرست محتوا:

تئوری رپتایل ها چه می‌گوید؟

خزندگان فرازمینی؛ افسانه یا واقعیت

ایده کنترل زمین به دست رهبران قدرتمند و نخبگان ثروتمندی که در واقع جزو رپتایل ها هستند و می‌خواهند بشریت را به بردگی بکشند، ایده جدیدی نیست، دهه‌هاست که وجود دارد. اما انفجار اخیر در محبوبیت محتوای توطئه آمیز آنلاین به این مفهوم خاص جان تازه ای بخشیده است.

توطئه خزندگان انسان نما یک نظریه عجیب است که می‌گوید خزندگان فرازمینی و بیگانگان انسان نمایی در بین ما هستند که می‌توانند شکل را تغییر دهند و شکل انسانی به خود بگیرند. به این ترتیب خیلی راحت در امور انسانی دخالت می‌کنند، هرج و مرج ایجاد کنند، ترس و نفرت بپراکنند و از این احساسات منفی ما تغذیه کنند تا قدرت بگیرند. رپتوئید، رپتیلوئید، سوریان و آنوناکی نیز از جمله نام‌های دیگری هستند که به این موجودات نسبت داده می‌شوند. ادعا می‌شود که رپتایل ها در زیر سطح زمین زندگی می‌کنند. اما گاهی ظاهر می‌شوند تا شکل خود را تغییر دهند و در رهبری جهان نقش ایفا کنند.

تئوری مارمولک انسان نما چنین فرض می‌کند که دولت‌ها، رسانه‌ها و موسسات مالی جهان تحت کنترل نژادی از موجودات خزنده هستند که در جامعه بشری نفوذ کرده اند و انسان‌ها را برای اهداف خودشان دستکاری می‌کنند. بر اساس این نظریه، بیگانگان خزنده بسیار باهوش و از نظر فناوری پیشرفته‌اند. پیشرفت بشریت را از دور زیر نظر دارند و با مطالعه ریز به ریز رفتار ما، می‌کوشند آدمیزاد را برده خود کنند.

این بیش از هر چیزی شبیه داستان یک فیلم علمی تخیلی به نظر می‌رسد، اما بسیاری از مردم در سراسر جهان معتقدند که خطری واقعی در کمین ماست. اگر کاری برای متوقف کردن خزندگان انسان نما انجام ندهیم، به زودی به هدف خود خواهند رسید و بشریت را به بردگی خواهند گرفت.

  بهترین برنامه ادیت عکس با هوش مصنوعی کدام است؟ لیست بهترین برنامه‌های ویرایش عکس با AI

چه کسی تئوری خزندگان انسان نما را مطرح کرد؟

بر اساس نظریه رپتایل ها، بیگانگان خزنده تشنه به خون برای اولین بار در دوران باستان به زمین آمدند. از آن زمان، این موجودات از طریق دستکاری DNA و همچنین آمیخته شدن با جمعیت انسانی با نژاد بشر ادغام شده اند. هدف از این فرآیند هرچیزی می‌توانست باشد؛ به دست آوردن کنترل جهان از طریق به دست آوردن منصب قدرت و نفوذ در سلطنت، کنترل سیاستمداران و حتی سرگرمی.

تقریباً 4 درصد از آمریکایی‌ها به تئوری سوسمار های انسان نما اعتقاد دارند. یکی از برجسته ترین نظریه پردازان رپتایل ها، دیوید آیک (David Icke) است. آیک چندین کتاب ارائه داده و در آنها شواهد و توضیحات بیشتری تفت می‌دهد. به نظر می‌رسد که این تئوری در اوایل دهه 2000 خریداران زیادی داشته و حتی امروزه هم هستند کسانی که تئوری خزندگان فرازمینی را باور کنند.

منشأ تئوری توطئه مردم مارمولکی، مبهم و چند وجهی است، اما چندین عامل کلیدی در توسعه آن نقش داشته اند.

  • شایعات تاریخی: استعاره های یهودی ستیز (آنتی سمیتیک) در طول تاریخ، اغلب یهودیان را به شکل خزند‌ه‌های بزرگ یا اهریمنی به تصویر می کشیدند که زمینه ساز تئوری‌های توطئه بعدی درباره رپتایل ها شد.
  • جنگ سرد: جو ترس و بی اعتمادی در طول جنگ سرد باعث ایجاد سوء ظن نسبت به جوامع مخفی شد و زمینه مساعدی را برای توطئه‌هایی مانند ایلومیناتی فراهم کرد.
  • دیوید آیک: دیوید آیک، فوتبالیست سابق بریتانیایی از دهه 1980 به بعد، به یکی از جنجالی‌ترین مطرح کنندگان ایده خزندگان فرازمینی تبدیل شد. او ادعا می‌کرد که موجودات خزنده از بعد دیگری به زمین نفوذ کرده و موقعیت های قدرتمندی را به دست گرفته اند و رویدادها را کنترل می کنند.
  • رسانه و اینترنت: پوشش رسانه‌ای پر شور و ظهور اینترنت، این نظریه را تقویت کرد. انتشار اخبار کذب و شایعات، تجربه‌های دروغین و مقالات ریز و درشت، جذابیت تئوری خزندگان فرازمینی را بیش از پیش افزایش داد.
  • عوامل روانشناختی: برخی معتقدند جذابیت این نظریه در توضیح آن برای رویدادهای پیچیده و تمایل به قربانی کردن شخصیت های قدرتمند است. همچنین حس اجتماع و تعلق به کسانی که مشترک آن هستند را منتقل می‌کند.
  11 عجیب‌ ترین رکوردهای گینس | خفن ترین رکوردهای کتاب گینس کدامند؟

شواهد تئوری رپتایل ها، یا توجیه‌های خنده دار؟

«یک راه ساده برای اثبات وجود افراد مارمولک، شناخت آنهایی است که در بین ما هستند». این جمله در مقاله فیلیپ بامپ با عنوان «چگونه خزندگانی را که دولت ایالات متحده را اداره می‌کنند، تشخیص دهیم؟» آمده است. بامپ خلاصه‌ای مفید از ویژگی‌های مشترک رپتایل ها ارائه می‌کند: فشار خون پایین، زخم‌های فراوان، پوست ناصاف، عشق زیاد به فضا و علم، رنگ چشم سبز، فندقی یا آبی (که ممکن است در لحظه تغییر کند)، و بیشتر. شواهد بیشتری هم در شکل ویدیو وجود دارد؛ مثل کاهش سرعت یا مکث گاه و بیگاه که می‌تواند نمایانگر تغییر شکل افراد باشد.

با این حال، منطقی که فکر کنید خواهید دید این «تغییر شکل» در اکثر موارد هیچ ارتباطی به رپتایل ها ندارد. یا حاصل نقص فنی بوده یا پرش ویدیوی VHS. با این وجود، شواهد دیگری برای حمایت از این نظریه وجود دارند. مثلاً برخی افراد برای اصرار بر صحت تئوری خزندگان فرازمینی به یافته‌های Icke در مورد اشاره به خزندگان انسان نما در قسمت‌های کتاب مقدس صحبت می‌‍کنند. مانند ماری که حوا را فریب می‌دهد تا از میوه ممنوعه بخورد، ترکیب نسل نفیلیم‌ها و انسان‌ها، یا شخصیت شیطان که به عنوان موجودی مار یا اژدها مانند معرفی می‌شود.

خزندگان فرازمینی زیر پوست افراد مشهور

رپتایل هیلاری کلینتون | رپتایل ها در میان سیاستمداران

از آنجایی که تئوری توطئه رپتایل ها همچنان مردم را در سرتاسر جهان مجذوب و معمای خود می‌کند، جای تعجب نیست که بسیاری از چهره‌های مشهور هم با این موضوع بحث برانگیز مرتبط شده باشند. خود ما هم دوست داریم بدانیم سلبریتی‌هایی که گفته می‌شود خزندگان انسان نما هستند، چه نظری دارند. در بین لیست بلندبالای افراد «مارمولکی» معروف، چند نام قابل توجه وجود دارد که ادعا می‌شود با این گروه مخفی و شوم مرتبط هستند.

  • ملکه الیزابت دوم: حرف و حدیث درباره ملکه مرحوم بریتانیایی زیاد است. بسیاری افراد معتقدند با چنین عمر طولانی، قطعاً به تئوری رپتایل ها ربط داشته است. برخی استدلال می‌کنند که طول عمر زیاد، پوست ناهموار و نگاه نافذ او نشانه ارتباطش با مردم مارمولکی بوده است.
  • باراک اوباما: به عنوان رئیس جمهور سابق ایالات متحده، اوباما شخصیتی است که علاقه زیادی به این توطئه دارد. کاریزما، هوش و تفکر استراتژیک او باعث شده است که برخی گمان کنند خودش هم یکی از نخبگان خزنده است.
  • ولادیمیر پوتین: رئیس جمهور روسیه با چشمان سرد و حسابگر، با تئوری‌های توطئه بیگانه نیست. رویکرد بیرحمانه او به سیاست و توانایی ظاهراً غیرانسانی او برای پیش‌بینی رویدادهای آینده باعث گمانه‌زنی‌های ناشایستی درباره هویت خزنده‌ای او شده اند.
  • مارک زاکربرگ: موسس فیسبوک، مارک زاکربرگ، اغلب هدف این توطئه قرار گرفته است. برخی معتقدند رفتارهای روباتیک و نگاه خیره او، بی بروبرگرد ماهیت رپتایلی‌اش را لو می‎‌دهند.
  • تیلور سویفت: ستاره پاپ و خواننده و ترانه سرا به دلیل نمادهای مخفی و پیام‌های رمزگذاری شده‌اش درگیر توطئه شده است. به عقیده تئوری‌پردازان، ترانه‌های تیلور پر از پیام‌های مخفیانه درباره رپتایل ها هستند.
  ثروتمند ترین فوتبالیست دنیا کیست؟ | لیست 12 تایی فوتبالیست‌های میلیاردر جهان

فهرست چهره‌های معروف مرتبط با تئوری توطئه خزندگان انسان نما بسیار گسترده است و هرروز نام‌های بیشتری مدام به آن اضافه می‌شود. اینکه آیا این افراد واقعاً با مارمولک های فضایی مرتبط هستند یا نه، موضوعی در حد حدس و گمان باقی می‌ماند، اما واضح است که بحث و جدل پیرامون این موضوع به این زودی‌ها از بین نمی‌رود.

تئوری رپتایل ها واقعیت است یا افسانه؟

رپتایل ها | خزندگان انسان نما

اگر از طرفداران تئوری رپتایل‌ها بخواهید که ادعای خود را اثبات کنند، قطعاً با یک سرچ دم دستی در یوتیوب اولین ویدیویی که از یک گوینده خبر اکراینی در نتایج نمایش داده می‌شود را به شما تحویل خواهند داد. مدرکشان هم این است که «در یک لحظه گوینده پلک می‌زند و چشمانش تغییر شکل می‌دهند». اما با استفاده از منطقی که خدا بر ما عطا فرموده، به سادگی می‌توان به بی‌اساس بودن ادعا پی برد. اینجا فقط سه دلیل بسیار پیش پا افتاده را یاد کرده‌ایم.

  • ویدیوهای دستکاری شده: همین حالا کافیست واژه «رپتایل ها» را در اینترنت جستجو کنید تا به هزاران ویدیو بربخورید. پنج شش تا را که تماشا کنید (اگر وحشت برتان نمی‌دارد)، متوجه خواهید شد که فیک بودن ویدیوها به شدت تابلوست.
  • عطش قدرت: نظریه پردازان توطئه خزندگان فرازمینی، تسلط تاریخی برخی «نخبگان» را دلیل اصلی پشت پراکنش شایعاتی از این قماش می‌دانند. آنها استدلال می‌کنند که این شخصیت‌ها مانند شکارچی، خواهان قدرت و کنترل هستند.
  • خصوصیات فیزیکی انسانی: استدلال بامپ برای تشخیص رپتایل ها را به خاطر دارید؟ قیافه‌های بی‌احساس، پوست دانه دانه و ناصاف، نگاه نافذ و علاقه وحشتناک به یقه اسکی‌های ضخیم. مطمئنم همین حالا قیافه حداقل دو نفر در ذهن شما آمده که این خصوصیات را دارند. آیا معنایش این است که از رپتایل ها هستند؟
  فیلم های جیمز کامرون؛ مروری بر کارنامه پادشاه گیشه در جهان

پس از یک بررسی کامل (شامل مطالعه حجم سالمی از مستندها، انجمن‌های اینترنتی مشکوک و صادقانه بگویم، مقدار زیادی تخمه و چای)، شواهد بی نتیجه باقی می‌مانند. نظریه خزندگان انسان نما به طور غیرقابل انکاری فریبنده است، اما فقدان اثبات عینی آن را محکم در قلمرو اسطوره نگه می‌دارد. اما زیبایی توطئه‌ها در این است که جرقه کنجکاوی را برمی انگیزند. حتی اگر به پاسخ‌های قطعی منتهی نشوند.

پس به تحقیق ادامه دهید، اما به یاد داشته باشید، خطرناک ترین خزنده ممکن است همان کسی باشد که از آینه به شما خیره شده است… به خصوص بعد از خوردن دو کیلو تخمه و ظهور جوش‌های مجلسی. به یاد داشته باشید که تفکر انتقادی، سلاح نهایی شما در برابر اطلاعات نادرست است. کنجکاو بمانید، شکاک بمانید و مهمتر از همه، انسان بمانید (مگر اینکه خودتان رپتایل باشید. در این صورت، لطفا ما را نخورید.)

خزندگان انسان نما در رسانه‌ها

سوسمار های انسان نما در رسانه‌ها

در دنیای پرهیاهوی رسانه، جایی که حقیقت و خیال در هم می‌آمیزند، تئوری‌های توطئه همواره بستری جذاب برای جلب توجه مخاطبان بوده‌اند. در میان این تئوری‌ها، داستان رپتایل ها یا خزندگان فضایی، جایگاهی ویژه دارد. موجوداتی مرموز و انسان‌نما که از اعماق فضا به زمین آمده‌اند تا بر بشریت تسلط یابند.

از فیلم‌های علمی تخیلی کلاسیک مانند “مردان سیاهپوش” تا بلاک‌باسترهای مدرن مثل “مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست”، رپتایل ها به عنوان موجوداتی شرور و پنهان‌کار به تصویر کشیده شده‌اند. این موجودات در قالب شخصیت‌هایی مانند مارمولک‌های انسان‌نما، هیولاهای غول‌پیکر و یا حتی انسان‌هایی با ظاهر خزنده، ترس و هیجان را به مخاطبان القا می‌کنند.

  خطرناک ترین حیوانات جهان + تصاویر

علاوه بر فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندهای متعددی نیز به تئوری خزندگان انسان نما می‌پردازند. این برنامه‌ها با ارائه شواهد گاه بی‌اساس و گاه تفسیر به رأی یافته از رویدادهای واقعی، سعی در اثبات وجود این خزندگان فضایی و نقشه‌های پنهان آنها برای تسلط بر جهان دارند.

دیدگاه‌های رایج در مورد توطئه رپتایل ها

درست مثل هر تئوری دیگری، فرضیه خزندگان فرازمینی هم در میان مخاطبان تا دلتان بخواهد نظرات مختلف ایجاد کرده است. اصولاً هر کسی که ذره‌ای درباره رپتایل ها اطلاعات داشته باشد در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرد:

  • زودباورها. برای برخی، رپتایل جماعت نه تنها به یک میم مسخره ختم نمی‌شود، بلکه یک تهدید ملموس است و مثل دست پنهانی پشت پرده، دنیای ما را تحت کنترل دارد. اغلب این افراد از نمادهای رمزآلود، «چشم‌های مارمولکی» در ویدیوها و این واقعیت غیرقابل انکار تکیه دارند که یک لامپ سوخته، بیشتر از مارک زاکربرگ پلک می‌زند. اعتقاد آنها توسط یک ترکیب قوی از بی اعتمادی نسبت به اقتدار، اشتیاق به حقایق پنهان، و میزان سالمی پارانویا تقویت می‌شود.
  • شکاک‌ها. کسانی که خودشان تصور وجود رپتایل ها را به سخره می‌گیرند. با این حال، یک درخشش شیطنت آمیز در چشمان آنها باقی می‌ماند که می‌پرسد: «اگر وجود داشته باشند چی؟» در توطئه برای سرگرمی محض افراط می‌کنند، با جدیتی ساختگی تاریخچه جد و آباد رپتایل ها را تشریح می‌کنند و از عجیب و غریب بودن لذت می‌برند.
  • بی‌تفاوت‌ها. در نهایت، زیادند کسانی که به سادگی شانه‌ بالا می‌اندازند و می‌روند پی کارشان. مقابل آنها اگر از رپتایل ها سخنی بگویید با قیافه‌ای بی احساس می‌گویند: «رپتایل دیگر چه صیغه ایست.» آنها مشکلات واقعی برای مبارزه، قبوضی برای پرداخت، و ترس وجودی برای مدیریت دارند. تهدید خزندگان فرازمینی بادی نیست که آنها را بلرزاند.
  حقایق اونجرز؛ دانستنی ها و نکات جالب فیلم های Avengers

دفعه بعد که با تئوری توطئه مردم مارمولکی مواجه شدید، به یاد داشته باشید که چیزی بیش از یک میم اینترنتی است. مثل پنجره ای به ذهن انسان، ترس ها، اضطراب‌ها و خواسته‌های ما را برای کشف حقایق پنهان منعکس می‌کند. این یک یادآوری است که حتی عجیب‌ترین ایده‌ها هم می‌توانند هسته‌ای از چیزی واقعی را در خود جای دهند؛ چیزی که از عمیق‌ترین آرزوها و اضطراب‌های ما سخن می‌گوید. چیزی که باید نگرانش باشیم خزندگان فرازمینی نیستند، بلکه انسان‌هایی هستند که هرروزه با لبخندی مصنوعی مقابل ما رژه می‌روند و با ماسکی خندان، بی آنکه خود بدانیم زندگی‌مان را به فنا می‌دهند.

کلام آخر

از اعماق تاریک توطئه رپتایل ها سر خوردیم و نگاهی به تئوری‌های اعجاب انگیز و گاه مسخره داشتیم. اما قبل از اینکه دخمه این فولکلور خارق العاده را مهر و موم کنیم، بیایید یک بار برای همیشه به این سؤال جواب بدهیم: آیا ادعاهای عجیب و غریب درباره خزندگان انسان نما حقیقتی دارند؟ پاسخ اینجاست: نه!

با وجود زمزمه‌های اینترنت و هیجان وجود یک جامعه مخفی که از میان سایه‌ها حکومت می‌کند، شواهد موجود به چیزی ترسناک‌تر از هر موجود فرازمینی در جهان اشاره دارند. یعنی تخیل انسان.

مطمئناً، افراد قدرتمندی در دنیا وجود دارند که با هزار و یک ترفند گاه غیراخلاقی، نفوذ خود را از طریق اتاق‌های هیئت مدیره و معاملات پشتیبان اعمال می‌کنند. این وسط هیچ خبری از فرازمینی‌های مارمولک شکل و رپتایل ملکه الیزابت نیست. حقیقت این است که دنیا مکانی آشفته و پر از مشکلات واقعی است که راه حل‌های واقعی می‌طلبد. چسبیدن به توضیحات محیرالعقولی مانند تئوری توطئه رپتایل ها، فقط ما را از چالش‌های واقعی که با آن روبرو هستیم منحرف می‌کند.

  17 تا از نقاش های معروف تاریخ را بشناسید! + برترین آثار

بنابراین دفعه بعد که شنیدید کسی در مورد مردم مارمولک چیزی می‌گوید، بی‌خیال شوید. در عوض، انرژی خود را بر روی تفکر انتقادی، بررسی حقایق، و مسئول نگه داشتن صاحبان قدرت متمرکز کنید. در نهایت، تهدیدات واقعی آن‌هایی هستند که می‌توانیم ببینیم، نه آن‌هایی که در سایه تخیل ما کمین کرده‌اند.

سؤالات متداول

خزندگان فرازمینی یا رپتایل ها چه موجوداتی هستند؟

خزندگان فرازمینی یا رپتایل ها موجوداتی در نظریه توطئه هستند که گفته می‌شود نژادی از خزندگان انسان‌نما هستند که از سیاره‌ای دیگر به زمین آمده‌اند.

چه شواهدی برای وجود خزندگان فرازمینی وجود دارد؟

هیچ شواهد علمی معتبری برای وجود خزندگان فرازمینی وجود ندارد. "شواهدی" که توسط طرفداران این نظریه ارائه می‌شود، اغلب بر اساس تفسیر نادرست از شواهد علمی، داستان‌های تخیلی، یا ادعاهای بی‌اساس است.

منشأ خزندگان فرازمینی یا رپتایل ها از کجا است؟

منشأ دقیق این نظریه توطئه مشخص نیست، اما ریشه‌های آن را می‌توان در افسانه‌ها و اساطیر باستانی، و همچنین تئوری‌های توطئه مربوط به یهودیان و فراماسونری یافت.

چرا خزندگان فرازمینی یا رپتایل ها مخفی هستند؟

طرفداران این نظریه توطئه معتقدند که رپتایل ها به دلیل ماهیت مخرب و سلطه‌گر خود، خود را از انسان‌ها پنهان می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند که رپتایل ها در حال حاضر در میان انسان‌ها نفوذ کرده‌اند و در سطوح بالای دولت، تجارت و رسانه‌ها پنهان شده‌اند و به دنبال کنترل جهان هستند.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا