غذا و نوشیدنیترین هاعلمی و جهانمحبوب ترین ها

طعمی از جهان: بهترین غذاهای 2023 از هر قاره

5
(2)

بهترین غذاهای 2023 را می‌شناسید؟ در این مطلب غذاهای برتر ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم. اگر دوست دارید با طعم و مزه‌های محبوب جدید آشنا شوید، همراه ما در نجوافکت باشید.

غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی‌ست که می‌تواند با امتحان کردن طعم‌های جدید از کشورهای مختلف هیجان‌انگیزتر هم بشود. اگر عاشق غذا خوردن هستید و به دنبال ترندترین و بهترین غذاهای 2023 می‌گردید، در این مطلب با معرفی 14 تا از غذاهای برتر ۲۰۲۳ همراه ما باشید. به نظر شما برترین غذای جهان در سال 2023 کدام است؟

بهترین غذاهای 2023

در این مطلب مروری بر غذاهای برتر ۲۰۲۳ خواهیم داشت.

1. خاویار

غذاهای برتر ۲۰۲۳

بین تمام بهترین غذاهای 2023 به نظر غیرممکن می‌رسد که به خاویار اشاره نکنیم. امسال خاویار همه جا بود! خصوصا کوکتل Saltie Girl که روی آن سیخ کبابی کوچکی از زیتون‌های شهر کاستل وترانو، پیاز ترشی و نگین‌های کوچکی از خاویار قرار دارد و در رستوران‌های لس آنجلس و لندن سرو می‌شود. با این کوکتل از خوشمزه ترین غذاهای جهان در سال 2023 حتی شادترین ساعت‌های زندگی شما هم بهتر و تجملی‌تر می‌شوند.

  بهترین فیلم علمی تخیلی 2023؛ فیلم های علمی تخیلی و هیجانی سال ۲۰۲۳

2. قارچ مرغ چوب

برترین غذای جهان در سال 2023

قارچ مرغ چوب (Maitake Mushrooms یا Hen of the Woods) یکی دیگر از غذاهای برتر ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. این قارچ مناسب کبابی کردن یا سرخ کردن است و به هر غذایی می‌تواند طعمی خوشایند اضافه کند؛ از ریساتو گرفته تا ساندویچ مرغ سرخ‌شده. کلمه Maitake در زبان ژاپنی به معنای قارچ رقصنده است؛ چون زمانی که افراد در جنگل این قارچ را پیدا می‌کنند، از خوشحالی می‌رقصند!

3. اوبه

خوشمزه ترین غذاهای جهان در سال 2023

در لیست برترین غذای جهان در سال 2023 اوبه (Ube) دارد محبوب‌تر و محبوب‌تر می‌شود. این ماده غذایی در اکثر دسرهای فیلیپینی پیدا می‌شود و به همان اندازه که ظاهر زیبایی دارد، خوش‌طعم هم هست. امروزه اوبه پتانسیل بیشتری پیدا کرده است و در شیربرنج، بامیه و حتی نان تورتیلا استفاده می‌شود.

4. ایتامشی

ده غذای برتر جهان در سال ۲۰۲۳

ایتامشی یک غذای ترکیبی جدید و از ده غذای برتر جهان در سال ۲۰۲۳ است. ایتامشی ترکیبی از غذاهای ایتالیایی و ژاپنی‌ست و فکر می‌کنیم که حتما باید آن را امتحان کنید. به عنوان مثال می‌توانیم به پاستای Cavatelli اشاره کنیم که گوشت خوک دارد و مملو از سویای سبز و تازه و مقداری پنیر Burrata است.

5. نوشیدنی های زرده تخم مرغ شور

کاملترین غذای جهان در سال 2023

یکی دیگر از پرطرفدارترین غذاهای سال ۲۰۲۳ استفاده از طعم زرده تخم مرغ شور است. این طعم در اکثر کشورهای آسیایی محبوب است و راهش به آمریکا نیز باز شده است. از این طعم در قهوه‌های سرد تا غذاهای سرخ‌شده استفاده می‌شود. زرده تخم مرغ شور ترکیبی از طعم‌های شیرین و شور است؛ پس تعجب نکنید اگر به زودی طعم کره‌ای آن را روی نان تست، چیپس و میلک‌شیک‌ها ببینید.

  زیباترین بازیگران ترکیه‌ای در سال 2023 + تصاویر

6. شیرینی Kuih از مالزی

رتبه بهترین غذاهای جهان در سال 2023

کواوه (Kuih) کیک‌های کوچک مالزیایی هستند که در شکل‌های بامزه متنوعی پخته می‌شوند. این کیک‌ها را با شیر نارگیل، آرد برنج و خمیر لوبیای مانگ درست می‌کنند. این دسر ژله‌ای و نرم از محبوب ترین غذاهای سال ۲۰۲۳ در شکل‌ها طعم‌های مختلفی درست می‌شوند؛ از نارگیل گرفته تا شکر خرما. بعضی از آنها آنقدر زیبا هستند که حتی دلتان نمی‌آید آنها را بخورید، اما اصلا جلوی خودتان را نگیرید!

7. شیر پسته و شیر سیب زمینی

باکلاس ترین غذاهای دنیا در سال 2023

یکی از باکلاس ترین غذاهای دنیا در سال 2023 شیری با طعم‌های جدید است که به قفسه فروشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها رسیده است. امسال زمان شیر پسته و شیر سیب زمینی بود. یکی از محبوب‌ترین انواع آن شیر پسته غنی و خامه‌ای تاچه (Táche) است؛ مخلوطی از وانیل و لاته یخ‌زده، کف شیر و غلات. از طرف دیگر با اینکه شیر سیب زمینی فعلا چندان در کل جهان استفاده نمی‌شود، اما قطعا از بهترین غذاهای 2023 به حساب می‌آید.

8. کیک گل های خوراکی یا Boucakes

پرطرفدارترین غذاهای سال ۲۰۲۳

خیلی باید گرسنه‌مان باشد تا گیاهان بیشتری بخوریم، و قطعا کیک‌های گل‌های خوراکی یکی از آنهاست که از غذاهای برتر ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. این کیک‌ها که با نام Boucakes نیز شناخته می‌شود مملو از گل‌های خوراکی، گیاهان معطر و ساقه گیاهان هستند و حس و حالی آرامش‌بخش و بوهمی دارند.

9. لاکسا

محبوب ترین غذاهای سال ۲۰۲۳

آیا می‌دانستید که لاکسا یا لاشا (Laksa) هم در لیست برترین غذای جهان در سال 2023 قرار می‌گیرد؟ یک سوپ نودل کاری نارگیل تند و معطر که از کشور مالزی می‌آید و در حال حاضر در اکثر رستوران‌های جهان سرو می‌شود.

  برترین کتاب های 2023 کدامند؟ نگاهی به پرفروشترین کتاب های سال

10. انواع تاکو

بهترین غذاهای 2023

تاکو هم از بهترین غذاهای 2023 محسوب می‌شود؛ یک غذای سنتی مکزیکی که با تورتیلای ذرت و گندم درست می‌شود و داخل آن را با انواع مواد غذایی پر می‌کنند. چاشنی‌های مختلفی هم برای این غذا استفاده می‌شود؛ از جمله سالسا و خامه ترش.

11. شیرینی های با طعم پاندان

غذاهای برتر ۲۰۲۳

طبق گزارش‌های مجله Vogue، در حال حاضر در عصر طلایی پاندان (Pandan) زندگی می‌کنیم. پاندان برگ سبز معطر بومی جنوب شرق آسیا و یک طعم‌دهنده برای انواع خوراکی‌ها و غذاهای برتر ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. خصوصا از این طعم‌دهنده در بستنی‌های یخی، بستنی Tres Leches و کیک‌های شیفون (Chiffon) استفاده می‌شود.

12. غذاهای بدون بشقاب

برترین غذای جهان در سال 2023

امروزه تخته‌های کره و تخته‌های پنیر خامه‌ای هم خیلی محبوب هستند و غذاهای بدون بشقاب در فهرست برترین غذای جهان در سال 2023 قرار می‌گیرند. در سال 2023 شاهد این هستیم که اکثر غذاها بدون بشقاب سرو می‌شوند. حالا تخته‌ها و سفره‌های رومیزی بشقاب‌های جدید ما هستند. و حقیقتا هرچه ظرف کمتر، بهتر هم هست و بعد از صرف غذا کمتر باید ظرف بشوریم.

13. منوهای محیط زیستی

خوشمزه ترین غذاهای جهان در سال 2023

از بهترین غذاهای 2023 می‌توانیم به آنهایی اشاره کنیم که ضرر کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند. هیچ شکی وجود ندارد که تاثیر گرمایش جهانی روی صنایع مختلف و صنعت غذا دیگر اصلا عجیب نیست. طی چند سال گذشته این سبک زندگی خیلی محبوب شده و در سال 2023 نیز شاهد رشد آن بودیم: یعنی رژیم Climatarian که روی کاهش ردپای کربنی تمرکز دارد. در این رژیم غذایی از از محصولات و غذاهایی که دارای خروجی کربن غیر ضروری یا حتی بسته‌بندی‌های پرهزینه هستند خودداری می‌کنند.

  بهترین خواننده های 2023 جهان، هنرمندان برتر موسیقی در سال 2023

14. کوکتل غذاهای دریایی

ده غذای برتر جهان در سال ۲۰۲۳

غذاهای دریایی برای ما کافی نیست و حالا باید نوشیدنی‌های آن را نیز مصرف کنیم که از غذاهای برتر ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند. در سال 2023 این نوشیدنی‌ها خیلی محبوب شدند و در اکثر رستوران‌های معروف جهان سرو می‌شوند.

کلام آخر

در این مطلب مروری بر بهترین غذاهای 2023 با طعم‌های جدید و ترند داشتیم. به نظر شما غذاهای برتر ۲۰۲۳ چه خوراک‌هایی هستند؟ کدام یک از این غذاها را دوست دارید امتحان کنید؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

سوالات متداول

بهترین غذاهای گیاهی در سال 2023 کدام است؟

از بهترین غذاهای گیاهی در سال 2023 می‌توانیم به تاکوی سبزیجات یا غذاهایی که با قارچ مرغ چوب درست می‌شوند اشاره کنیم.

بهترین غذاهای سالم در سال 2023 کدام است؟

از بهترین غذاهای سالم در سال 2023 می‌توانیم به غذاهای زیست محیطی، لاکسا و تاکوهای سبزیجات یا پروتئین اشاره کنیم.

محبوب ترین غذاهای ایتالیایی در سال 2023 کدام غذا است؟

از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی در سال 2023 می‌توانیم به پیتزا و پاستا اشاره کنیم.

خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی در سال 2023 کدام غذا است؟

از خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی در سال 2023 می‌توانیم به سوشی، یاکیتوری و نودل اشاره کنیم.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  بهترین ماشین های چینی 2023 در بازار ایران

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا