غذا و نوشیدنیترین هاعجیب ترین ها

عجیب ترین غذاهای دنیا | 10 غذای عجیب و غریب دنیا که جرات امتحان کردن آنها را ندارید!

5
(1)

برای عاشقان غذا فرقی ندارد که کجا باشند؛ به هر شهر و کشوری که سفر کنند آماده اند انواع غذاها را امتحان کنند و با ماجراجویی‌های خوراکی آشنا شوند. اما گاهی غذاهای جدید نه تنها ناآشنا هستند بلکه بسیار عجیب می‌شوند و در تهیه آنها از چیزهایی استفاده می‌شود که حتی نمی‌دانستید می‌شود آنها را خورد! حتی در برخی مواقع، همان غذاهای عادی و همیشگی به طرزی چنان غیرعادی تهیه و سرو می‌شوند که با دیدنشان چند دقیقه ای به آن خیره می‌مانید تا مطمئن شوید که واقعاً می‌شود چنین چیزی را مصرف کرد.

عجیب ترین غذاهای دنیا شاید در نگاه اول، چندش آور به نظر برسند. اما حقیقت عجیب تر این است که بعضی از غذاهای عجیب و غریب کشورها و به خصوص شرق آسیا، در حقیقت خوشمزه هم هستند!

با لیست امروز نجوافکت از 10 مورد عجیب ترین غذاهای دنیا همراه باشید. احتمالاً در انتهای مطالعه لیست امروز، با خودتان فکر خواهید کرد که حتی چندش آورترین غذاهای ایران، از خوشمزه ترین غذای عجیب این لیست تمیزتر و قابل تحمل تر هستند!

فهرست محتوا:

با 10 مورد از عجیب ترین غذاهای دنیا آشنا شوید!

10. هگیس – اسکاتلند

چندش آورترین غذاهای جهان | عجیب‌ترین غذاهای کشورهای مختلف

هگیس، همان نسخه اسکاتلندی جغوربغور خودمان است که به قولی، یکی از غذاهای عجیب و غریب کشورها به حساب می‌آید. در تهیه این غذا، دل و قلوه و جگر گوسفند چرخ شده و همراه با پیاز، جو دوسر و ادویه فراوان مخلوط می‌شوند. سپس این ترکیب خوشمزه (؟!) داخل شکمبه گوسفند ریخته شده و پخته می‌شود.

به قول خود اسکاتلندی‌ها، شاید ظاهر هگیس مانند یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا به نظر برسد. اما طعم و بافت فوق العاده ای دارد که هرکسی باید یک بار در عمرش آن را امتحان کند.

9. ژله بینی گوزن شمالی – کانادا

غذاهای عجیب و غریب کشورها | عجیب ترین غذاهای دنیا

در قرن هجدهم، مردم محلی در کانادا و آلاسکا گوزن‌های شمالی کانادا را شکار می‎‌کردند تا غذایی برای خود فراهم کنند. هیچ قسمتی از این گوزن‌ها به هدر نمی‌رفت، حتی بینی آن… دستور تهیه یکی از غذاهای عجیب و غریب کشورها یعنی ژله بینی گوزن، در سال 1967 منتشر شد. برای تهیه این غذا نه تنها باید گوزن شمالی شکار کرد، بلکه مراحل تهیه ژله بینی گوزن هم وقت زیادی می‌برد. ابتدا تمامی موها و پوست بینی گوزن تمیز می‌شوند و سپس گوشت باقیمانده سه بار جوشانده می‌شود تا در نهایت آبگوشت غلیظی به دست بیاید. این آبگوشت پس از سرد شدن به یک ماده ژلاتینی تبدیل می‌شود.

بسیاری از آشپزهای کانادایی، گوشت آب پز شده گوزن را نیز خرد می‌کنند و به این ژله می‌افزایند. احتمالاً یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا باشد که تا به حال اسمش را شنیده اید و گمان نمی‌کنم دوست داشته باشید امتحانش کنید.

  10 ایده بهترین کادوهای ولنتاین برای خانم ها | برای ولنتاین چی بخریم؟

8. هاکارل – ایسلند

غذای حال به هم زن دنیا - عجیب ترین غذاهای دنیا

این مورد از عجیب ترین غذاهای دنیا، حتی برای ساکنان اسکاندیناوی هم پدیده عجیبی است. هاکارل به گوشت تخمیر شده کوسه گفته می‌شود که طعم و بوی آن را فقط خود ایسلندی‌ها می‌توانند تحمل کنند.

ماده اولیه هاکارل، گوشت کوسه ماهی‌هایی است که پس از شکار شدن، فیله می‌شوند. سپس این قطعات را داخل یک گودال کم عمق می‌ریزند و روی آن چندین سنگ بزرگ و سنگین می‌گذارند. به این ترتیب مایعات و مواد سمی که در خون کوسه وجود دارند و به عنوان ضدیخ برای بدن آن عمل می‌کنند، خارج می‌شوند. پس از خروج مواد سمی، خوردن این گوشت خطری نخواهد داشت. البته مراحل تهیه هاکارل طولانی‌تر از این حرفهاست.

قطعات گوشت کوسه طی یک فرایند خاص، نمک سود می‌شوند و عمل می‌آیند. سپس آنها را به مدت شش ماه آویزان می‌کنند تا خوب خشک شده و فرایند تخمیر کامل شود.

هاکارل به عنوان یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا، خوراکی ملی ایسلند به حساب می‌آید و بوی آمونیاکی شدیدی دارد.

7. کاسو مارزو – ایتالیا

غذاهای عجیب و غریب کشورها | لیست غذاهای عجیب و غریب دنیا

پنیر دوست دارید؟ پنیرهای کمیاب چطور، حاضرید آنها را امتحان کنید؟ حتی اگر داخلشان پر از لارو مگس باشد؟ نه؟

خب، بسیاری از ایتالیایی‌ها برای این پنیر سر و دست می‌شکنند. کاسو مارزو یکی از غذاهای عجیب و غریب کشورها در اروپاست و از پنیر پکورینویی تهیه می‌شود که زمان خیلی زیادی از تاریخ انقضای آن گذشته. اما عجیب بودن ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود چون لارو مگس پنیر (piophila casei) هم به این پنیر اضافه می‌کنند. لاروها داخل پنیر رشد و زاد و ولد می‌کنند، پنیر را می‌خورند و چربی را پس می‌دهند… در نتیجه از یک قالب پنیر، ماده ای نرم و خامه ای برجا می‌ماند. حالا می‌توانید موقع خوردن این پنیر، لاروها را جدا کنید یا جدا نکنید.

  محبوب ترین برنامه های تبدیل عکس به نقاشی سیاه قلم

6. پای قورباغه – فرانسه

چندش آورترین غذاهای ایران | خوردن عجیب ترین غذاهای دنیا

این غذای محبوب فرانسوی، سالهاست که جزء خوشمزه ترین اما عجیب ترین غذاهای دنیا به حساب می‌آید.

پاهای قورباغه سوخاری و ادویه زده، به قول بسیاری از کسانی که به فرانسه سفر کرده و این غذا را چشیده اند «مزه ای شبیه به مرغ» دارند. زمانی این قورباغه جزء گونه‌های فراوان در دنیا به شمار می‌رفت اما امروزه به دلیل پرورش و شکار بی رویه، در خطر انقراض قرار گرفته است.

5. رتیل کبابی – کامبوج

چندش آور ترین غذاهای دنیا | غذای حال به هم زن دنیا

غذایی که هشت تا پای دراز داشته باشد، اشتهایتان را برمی‌انگیزد؟ شاید جواب شما منفی باشد اما کامبوجی‌ها علاقه فراوانی به رتیل کبابی دارند. یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا، رتیل‌هایی هستند که به صورت سرخ شده یا کباب شده روی ذغال مصرف می‌شوند. مردم کامبوج در زمان رژیم خمِر، انواع عنکبوت‌ها و رتیل را به رژیم غذایی خود اضافه کردند. امروزه هم در گوشه و کنار خیابان‌های کامبوج، رتیل‌های به سیخ کشیده شده یا سرخ شده فراوان به فروش می‌رسند.

به گفته خود مردم کامبوج، رتیل سرخ شده مزه ای شبیه به خرچنگ دارد. شاید هم واقعاً خوشمزه باشد؛ اگر جرأت دارید امتحان کنید و به ما هم بگویید یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا دقیقاً چه مزه ای دارد!

4. پای استارگیزی – انگلیس

عجیب ترین غذاهای دنیا

نام Stargazey یا «خیره به ستارگان» شاید تصویر یک غذای رمانتیک را در ذهن شما ایجاد کند که ظاهر کم و بیش زیبایی داشته باشد. چه چیزی زیباتر و رمانتیک‌تر از چندتا کله ماهی سراغ دارید که از وسط یک پای بیرون زده اند و با دهان باز ستاره‌ها را تماشا می‌کنند

  لیست 13 تا از بهترین چنل های خبری تلگرام | در کدام کانال خبر عضو باشیم؟

البته تاریخچه این پای، داستان زیبایی دربر دارد. در زمان قحطی اروپا طی قرن شانزدهم، روستایی به نام ماوس‌هول (عملاً به معنی سوراخ موش) در کورنیش انگلیس از شدت گرسنگی و نداری درحال از بین رفتن بود. طبق روایت‌ها، یک ماهیگیر قهرمان در بحبوحه طوفان شدیدی به دریا زد و در روز 23 دسامبر، موفق شد بار عظیمی از ماهی ساردین صید کند. به این ترتیب، اهالی روستا از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و با اختراع یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا، پیروزی شان بر قحطی را جشن گرفتند.

پای استارگیزی با ترکیبی از گوشت ساردین، تخم مرخ، سیب زمینی و ادویه و خمیر پای پخته می‌شود. کله ماهی‌ها نیز بایستی حتماً از خمیر پای بیرون بزند تا بتوانند ستاره ها را ببینند و به روح ساردین‌هایی که روستا را نجات دادند، درود بفرستند!

3. چشم ماهی تن – ژاپن

خوردن عجیب ترین غذاهای دنیا - سخت ترین غذای ایرانی

ویژگی خوبی که ژاپنی‌ها دارند، این است که هیچ بخشی از غذا را به هدر نمی‌دهند – حتی اگر دل و روده ماهی باشد یا چشم یک ماهی تن. مورد بعدی از لیست عجیب ترین غذاهای دنیا، عملاً چشم‌های از حدقه درآمده ماهی تن هستند که در فروشگاه‌های سرتاسر ژاپن به فروش می‌رسند. خیلی از کارمندان ژاپنی موقع بازگشت به خانه، سری به یک رستوران می‌زنند تا چشم ماهی تن بخورند.

این غذا دستور پخت‌های مختلفی دارد، اما ساده ترین روش آماده سازی این است که چشم ماهی را در ترکیبی از آب و نمک می‌جوشانند یا بخارپز می‌کنند. سپس با ترکیبی از سس سویا، سیر و پیازچه و گاهی شراب سفید خورده می‌شود.

  بهترین سریال های کره ای نتفلیکس؛ معرفی 17 سریال کره ای برتر Netflix

2. کلوچه زنبوری – ژاپن

چندش آور ترین غذاهای دنیا | معرفی بدترین غذاهای دنیا

تصور کنید با یک کوکی شکلاتی طرف هستید، اما به جای قطعات شکلات داخل آن قطعات زنبور وجود دارد.

این بیسکوییت پر از زنبور که یکی از چندش آور ترین غذاهای دنیاست، در خیابان‌های اوماچی در ژاپن فروخته می‌شوند. زنبورها در آب جوشانده شده و سپس خشک می‌شوند تا حسابی بافت تردی به خود بگیرند. بعد با مایه کلوچه مخلوطشان می‌کنند و در خیابان، روی ساج داغ کلوچه‌ها را می‌پزند.

این نوع زنبور یکی از دردناک ترین نیش‌ها را در بین حشرات دارد. می‌شود حدس زد اولین نفری که این کلوچه زنبوری را اختراع کرده قصد انتقام گرفتن از زنبورها را داشته است.

1. بالوت – فیلیپین

غذای حال به هم زن دنیا | لیست غذاهای عجیب و غریب دنیا

آخرین مورد از لیست غذاهای عجیب و غریب دنیا که شاید معرفی بدترین غذاهای دنیا هم به حساب بیاید، یک خوراکی تخم مرغی است که در فیلیپین طرفداران زیادی دارد.

بالوت در حقیقت تخم بارور مرغ یا اردکی است که یک هفته بیشتر به متولد شدن جوجه داخلش نمانده. اما فیلیپینی‌ها این تخم را می‌پزند (بله، جوجه داخل تخم زنده پخته می‌شود) و همراه با سرکه، نمک و فلفل و چیلی نوش جان می‌کنند. مدل خوردن این مورد از عجیب ترین غذاهای دنیا هم در نوع خودش عجیب است. اول سر تخم مرغ را می‌شکنند، آبگوشت جوجه داخلش را می‌مکند و بعد محتویات تخم مرغ را همانطور که هست، با پر و استخوان و نوک، می‌خورند.

تجربه نویسنده از عجیب ترین غذاهای دنیا

می‌دانستید برای بسیاری از مردم دنیا، عجیب است که در ایران، کله و پاچه گوسفند داخل یک دیگ پخته می‌شود و مردم با عشق این غذا را می‌خورند؟ البته به جز ایسلندی‌ها، که کله پاچه مخصوص خودشان را دارند. برای ما، کله پاچه بیشتر یک سبک زندگی به حساب می‌آید تا خوردن عجیب ترین غذاهای دنیا.

به شخصه تا زمانی که وارد دانشگاه نشده بودم، از دو متری کله پاچه هم رد نمی‌شدم. چیزی که باعث شد به طعم زیبای کله پاچه پی ببرم، چهار واحد درس فیزیولوژی بود! جمجمه گوسفند در آزمایشگاه موجود نبود و هیچ ایده ای نداشتم چطور باید ساختار و نام استخوان‌های کله را به خاطر بسپارم. برای به دست آوردن جمجمه یک گوسفند، آن هم در کمترین زمان ممکن، چاره ای نداشتم جز اینکه یک کله پخته و آماده را حسابی تمیز کنم. به اصرار اطرافیان، راضی شدم لقمه ای از گوشت بره بیچاره را امتحان کنم. کوتاه سخن اینکه هم عشق جدیدی به کله پاچه در وجود بنده جوانه زد و هم درس فیزیولوژی را پاس کردم.

سخن آخر

تنوع انواع غذا در دنیا، نامحدود است. حتی یک تخم مرغ ساده، به هزار و یک روش تهیه و خورده می‌شود که شاید پانصد روش آن، جزء عجیب ترین غذاهای دنیا باشند.

  20 تا از بهترین چالش های دورهمی برای جمع خانوادگی و دوستانه

اما لیست غذاهای عجیب و غریب کشورها، در نظر اهالی بومی به هیچ عنوان عجیب نیستند. مردم هر منطقه، از مواد طبیعی موجود در اکوسیستم اقلیم خودشان برای تهیه انواع خوراکی‌ها استفاده می‌کنند تا زنده بمانند، نیازهای مغذی خود را تأمین کنند و زندگی شاد و رضایتبخشی داشته باشند. حتی اگر غذاهایی که تهیه می‌کنند، در نظر کشورهای دیگر عجیب ترین غذاهای دنیا باشند!

شما چه تجربه ای از خوردن عجیب ترین غذاها دارید؟ در بخش نظرات، خاطره‌های خود را با ما در میان بگذارید. اگر پیشنهادی دارید، خوشحال می‌شویم نظر شما را بدانیم!

سؤالات متداول

عجیب ترین غذای دنیا چیست؟

عجیب ترین غذای دنیا بسته به تعریف شما از "عجیب" می تواند متفاوت باشد. برخی از غذاهایی که معمولاً به عنوان عجیب ترین غذاهای دنیا شناخته می شوند عبارتند از:

خاویار خارپشت دریایی: خاویار خارپشت دریایی یک غذای گران قیمت است که در ژاپن و سایر کشورهای آسیایی محبوب است. این خاویار از تخم های خارپشت دریایی تهیه می شود و طعمی شور و تلخ دارد.
سرکه ماهی: سرکه ماهی یک چاشنی محبوب در کشورهای آسیای شرقی است که از ماهی تخمیر شده تهیه می شود. این چاشنی طعمی ترش و قوی دارد و معمولاً در غذاهای دریایی استفاده می شود.
سوسیس خون: سوسیس خون یک غذای سنتی در کشورهای اروپایی است که از خون حیوانات، معمولاً خوک، تهیه می شود. این سوسیس طعمی شور و تند دارد و معمولاً با سس گوجه فرنگی یا سیب زمینی سرخ شده سرو می شود.

عجیب ترین غذاهای دنیا مربوط به کدام کشور است؟

غذاهای عجیب و غریب کشورها، از نگاه افراد مختلف متفاوت هستند. بسیاری غذاها وجود دارند که در فرهنگ های خاصی محبوب هستند اما برای افراد دیگر عجیب و غریب به نظر می رسند.
به عنوان مثال، در سوئد، مردم از یک غذای سنتی به نام "سورشترومینگ" لذت می برند که از شاه ماهی تخمیر شده تهیه می شود. این غذا طعمی ترش و قوی دارد و بوی بسیار بدی دارد. در ژاپن، مردم از یک غذای سنتی به نام "ناتو" لذت می برند که از لوبیا سیاه تخمیر شده تهیه می شود. این غذا طعمی ترش و تند دارد و بافتی چسبناک دارد.

  بهترین کشور برای زندگی کدام است؟ لیست کشور های برتر 2023

چندش آورترین غذای دنیا کدام است؟

تخم مرغ هزارساله، به گفته خیلی از مردم دنیا چندش آور ترین غذای دنیاست. این تخم مرغ، یک غذای چینی است که از تخم مرغ اردک یا بلدرچین تهیه می شود و به مدت چند هفته تا چند ماه در خاکستر دفن می شود. این تخم مرغ ها طعمی قوی و ترش و بافتی چسبناک دارند.

خوردن کدام غذاهای دنیا سخت است؟

خیلی از غذاهای موجود در کشورهای مختلف، برای مردم عجیب هستند و رغبتی به خوردن آنها احساس نمی‌شود؛ مخصوصاً غذاهایی مانند ماهی خام، استیک تارتار خام و دل و روده تخمیر شده ماهی.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا