افراد مشهورسرگرمی

بیوگرافی تیموتی شالامی؛ ستاره نوظهور هالیوود

5
(1)

 

تیموتی شالامی بازیگر جوان آمریکایی-فرانسوی است که در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی رسیده است. در این مطلب از نجوافکت با بیوگرافی کامل تیموتی شالامه همراه شما هستیم.

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) بازیگر جوان آمریکایی-فرانسوی‌ست که تا کنون افتخارات زیادی کسب کرده است؛ از جمله نامزدی برای یک جایزه اسکار، دو جایزه گلدن گلوب و سه جایزه بفتا. وی بازیگری را از نوجوانی و با سریال Homeland در سال 2012 شروع کرد. در سال 2014 نیز با فیلم درام کمدی Men, Women & Children و فیلم علمی تخیلی Interstellar وارد سینما شد. تیموتی شالامه با بازی در فیلم Call Me by Your Name محصول سال 2017 به شهرت بیشتری رسید. در این مطلب از نجوافکت مروری بر زندگی نامه تیموتی هال شالامی خواهیم داشت.

بیوگرافی تیموتی شالامی

در ادامه با زندگینامه تیمونی شالامی (به انگلیسی: Timothée Hal Chalamet) مهمان نگاه شما خواهیم بود. تلفظ تیموتی شالامه در فرانسوی در واقع به صورت Timo-TAY است، اما او تلفظ انگلیسی نامش را پذیرفته است.

  • قد تیموتی شالامه: 1.78
  • همسر تیموتی شالامه: مجرد
  • خواهر تیموتی شالامی: پائولین شالامی (Pauline Chalamet)
  • تحصیلات تیموتی شالامی: آموزش فردی دانشکده گالاتین از دانشگاه نیویورک
  • پیج اینستاگرام تیموتی: @tchalamet
  بهترین عطر مردانه 2023 که همه را مجذوب شما می کند!

بیوگرافی تیموتی شالامی؛ عکس تیموتی شالامی؛ زندگینامه Timothée Hal Chalamet

تیموتی شالامه متولد 27 دسامبر 1995 برابر با 6 دی 1374 در نیویورک سیتی است. تیموتی خواهر بزرگ‌تری به نام پائولین دارد که او هم بازیگر است. پائولین متولد 25 ژانویه 1992 بوده و از جمله معروف‌ترین فیلم‌های او می‌توانیم به مجموعه کمدی The King of Staten Island اشاره کنیم.

قد تیموتی شالامی؛ خواهر تیموتی شالامی

در مورد خانواده تیموتی شالامی باید بگوییم که مادرش نیکولا فلندر (Nicole Flender) مشاور املاک و مستغلات است و قبلا در برادوی رقصنده بوده است. پدرش نیز مارک شالامی (Marc Chalamet) فرانسوی‌ست و برای یونیسف کار می‌کند.

زندگی و تحصیلات تیموتی شالامه

تیموتی شالامی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مسلط است و شهروندی آمریکا و فرانسه را دارد. بعد از دبیرستان تیموتی یک سال در دانشگاه کلمبیا در رشته انسان‌شناسی فرهنگی تحصیل کرد. اما بعد به دانشگاه نیویورک و آموزش فردی دانشکده گالاتین روی آورد تا راحت‌تر بتواند حرفه بازیگری را دنبال کند. چراکه بعد از بازی در فیلم Interstellar در سال 2014، برایش سخت بود تا خودش را با دانشگاه کلمبیا وفق دهد.

حرفه بازیگری

در ادامه مرور زندگی عجیب تیموتی شالامه، نگاهی به حرفه بازیگری او می‌اندازیم.

اولین نقش ها

در کودکی تیموتی شالامه در چندین تبلیغ و دو فیلم کوتاه ترسناک بازی کرد. سپس در سال 2009 با بازی در سریال پلیسی Law & Order به تلویزیون راه یافت و در همان سال در فیلم تلویزیونی Loving Leah نیز بازی کرد. در سال 2011 به عرصه تئاتر وارد شد و در نمایشی به نام The Talls به ایفای نقش پرداخت. در سال 2012 کار بازیگری او کمی جدی‌تر شد و در دو سریال Royal Pains و Homeland نقش‌های کوچکی داشت.

  بیوگرافی بیلی ایلیش؛ زندگی و حرفه، آهنگ ها و حقایق جالب

تیموتی شالامی به انگلیسی؛ جوایزی که تیموتی شالامی برنده شده است؛ زندگی نامه تیموتی هال شالامی

در سال 2014 تیموتی شالامی با فیلم Men, Women & Children وارد سینما شد که در آن نقش کوچکی داشت. و در همان سال نقش پسر کاراکتر متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey) را در فیلم معروف Interstellar به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بازی کرد. این فیلم مورد توجه همگان قرار گرفت و در گیشه بیشتر از 700 میلیون دلار فروش داشت.

در همان سال تیموتی یک نقش مکمل در فیلم کمدی Worst Friends نیز داشت که آن هم نقدهای مثبتی گرفت. سال بعد وی در تریلر فانتزی One & Two به ایفای نقش پرداخت که در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد. ایفای نقش بعدی او در همان سال و در فیلم درام جنایی The Adderall Diaries رقم خورد. آخرین نقش‌آفرینی او در سال 2015 در فیلم کریسمسی Love the Coopers بود که البته فیلم چندان موفقی نبود.

در سال 2016 تیموتی دوباره به تئاتر برگشت و در نمایش Prodigal Son بازی کرد. نقش‌آفرینی او مورد توجه قرار گرفت و برایش بهترین جایزه بازیگر مرد تئاتر در جوایز Lucille Lortel را به ارمغان آورد. در همان سال در فیلم درام کمدی Miss Stevens مقابل لی‌لی ریب (Lily Rabe) بازی کرد که منتقدان خیلی هنرنمایی‌اش را ستودند.

شروع موفقیت و شهرت

شهرت تیموتی شالامه در سال 2017 و با بازی در فیلم Call Me by Your Name به کارگردانی لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino) شروع شد که برای بازی در آن تیموتی زبان ایتالیایی و همچنین نواختن پیانو و گیتار را یاد گرفت. این فیلم خیلی موفق بود و منتقدان آن را ستودند. تیموتی نیز برای جوایز زیادی نامزد شد؛ از جمله جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد. او سومین فرد در میان جوان‌ترین افرادی است که برای اسکار بهترین مرد نامزد شده‌اند.

  4 ابزار تبدیل ویدیو به متن در آیفون: بهترین ابزار تبدیل صوت به متن در iOS چیست؟

دومین فیلم تیموتی در سال 2017 یک فیلم جنایی به نام Hot Summer Nights بود که اکران محدودی داشت و با اینکه خود فیلم چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما منتقدان بازی تیموتی را ستودند. در همان سال در فیلم Lady Bird به کارگردانی گرتا گرویگ (Greta Gerwig) و سپس فیلم وسترن Hostiles به کارگردانی اسکات کوپر (Scott Cooper) نیز بازی کرد.

فیلم تیموتی شالامی

در سال 2018 وی به آکادمی علوم و هنرهای سینما ملحق شد و در همان سال در فیلم زندگینامه‌ای Beautiful Boy در کنار استیو کرل (Steve Carell) به ایفای نقش پرداخت. سال بعد تیموتی در فیلمی از وودی آلن (Woody Allen) به نام A Rainy Day in New York بازی کرد. در همان سال نقش یک پرنس را در فیلم تاریخی The King و سپس نقش یک نوجوان عاشق را در فیلم Little Women ایفا کرد که دومین همکاری‌اش با گرتا گرویگ بود.

سال 2021 تا کنون

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامه به سال 2021 می‌رسیم که در این سال با وس اندرسون (Wes Anderson) همکاری کرد و در فیلم درام کمدی The French Dispatch به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نقدهای مثبتی گرفت. در همان سال تیموتی یکی دیگر از مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌هایش را انجام داد.

کاراکتر اصلی فیلم علمی تخیلی Dune به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شد. ویلنوو گفته بود که تیموتی تنها انتخاب او برای ایفای این نقش بود. این فیلم نقدهای خیلی خوبی گرفت و به فروشی بیشتر از 400 میلیون دلار رسید که پرفروش‌ترین فیلم تیموتی شالامی محسوب می‌شود. در فیلم Dune تیموتی شالامه و زندیا در مقابل یکدیگر بازی می‌کنند.

  بهترین فیلم های کره ای بر اساس امتیاز IMDb | برترین فیلم های کره ای در هر ژانر

بازیگر تیموتی شالامه؛ بهترین فیلم های تیموتی شالامی؛ تیموتی شالامه و زندیا

یکی دیگر از نقش‌آفرینی‌های او در سال 2021 در فیلم کمدی سیاسی Don’t Look Up به کارگردانی آدام مک‌کی (Adam McKay) بود. دومین همکاری تیموتی شالامه و لوکا گوادانینو در سال 2022 با فیلم جاده‌ای Bones and All رقم خورد که درباره دو عاشق آدم‌خوار است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و اکثر منتقدان آن را دوست داشتند. از پروژه‌های بعدی تیموتی شالامی می‌توانیم به Dune: Part Two و فیلم موزیکال Wonka اشاره کنیم.

زندگی خصوصی تیموتی شالامه

در قسمت بعدی از زندگینامه تیموتی شالامی به زندگی خصوصی او می‌رسیم. این هنرپیشه معمولا بین نیویورک و کالیفرنیا در رفت و آمد است. تیموتی زیادی علاقه‌ای به صحبت از جنبه‌های عاشقانه زندگی شخصی‌اش ندارد. او طرفدار ورزش است و جوان‌تر که بود می‌خواست یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای شود. به موسیقی هیپ هاپ علاقه دارد و رپر و خواننده آمریکایی، کید کادی (Kid Cudi) الهام‌بخش زندگی‌اش بوده است.

فیلم های تیموتی شالامه

در این قسمت می‌توانید فهرست فیلم‌های این هنرپیشه را مشاهده کنید. شما کدام فیلم تیموتی شالامی را بیشتر دوست دارید؟

  • 2014: فیلم Men, Women & Children در نقش دنی وانس
  • 2014: فیلم Interstellar در نقش جوانی تام کوپر
  • 2014: فیلم Worst Friends در نقش جوانی سم
  • 2015: فیلم One & Two در نقش زک
  • 2015: فیلم The Adderall Diaries در نقش استیون الیوت نوجوان
  • 2015: فیلم Love the Coopers در نقش چارلی کوپر
  • 2016: فیلم Miss Stevens در نقش بیلی میتمن
  • 2017: فیلم Call Me by Your Name در نقش الیو پرلمن
  • 2017: فیلم Hot Summer Nights در نقش دنیل میدلتون
  • 2017: فیلم Lady Bird در نقش کایلی شیبل
  • 2017: فیلم Hostiles در نقش فیلیپ دجاردین
  • 2018: فیلم Beautiful Boy در نقش نیک شف
  • 2019: فیلم A Rainy Day in New York در نقش کتسبی ولس
  • 2019: فیلم The King در نقش هنری پنجم
  • 2019: فیلم Little Women در نقش تئودور لاری لارنس
  • 2021: فیلم The French Dispatch در نقش زفیرلی بی.
  • 2021: فیلم Dune در نقش پاول آتریدیز
  • 2021: مستند A Man Named Scott در نقش خودش
  • 2021: فیلم Don’t Look Up در نقش یول
  • 2022: فیلم Bones and All در نقش لی
  • 2023: فیلم Wonka در نقش ویلی وونکا
  • 2024: فیلم Dune: Part Two در نقش پاول آتریدیز
  حقایق عروسک آنابل | آیا فیلم آنابل حقیقت دارد؟

طبق اخباری که از دنیای سینما به گوش رسیده است، تیموتی شالامی با قسمت دوم فیلم سینمایی تلماسه «Dune» دوباره به پرده سینما بازخواهد گشت. به علاوه زمزمه‎‌هایی از ایفای نقش باب دیلان توسط تیموتی به گوش می‌رسد. احتمال می‌رود این فیلم تحت نام A Complete Unknown (ناشناخته مطلق) و به کارگردانی جیمز منگولد، سازنده فیلم مشهور Heavy ساخته شود. با توجه به پندمیک کرونا در اوایل سال 2020 و اعتصاب بازیگران سینمای امریکا در طی سال 2023 این پروژه به تعویق افتاده بود. اما جیمز در مصاحبه خود با مجله Variety از احتمال ساخته شدن فیلم ناشناخته مطلق ابراز امیدواری کرد.

جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی؛ تیموتی شالامی نامزد دریافت جایزه

جوایز تیموتی شالامی

برخی از افتخارات و جوایز تیموتی شالامه عبارتند از:

  • نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم Call Me by Your Name
  • نامزدی برای جایزه ستاره نوظهور بفتا
  • نامزدی برای جایزه بفتای بهترین بازیگر مرد برای فیلم Call Me by Your Name
  • نامزدی برای جایزه بفتای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای فیلم Beautiful Boy
  • نامزدی برای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد اصلی برای فیلم Call Me by Your Name
  • نامزدی برای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد مکمل برای فیلم Beautiful Boy
  • نامزدی برای جایزه ساترن بهترین بازیگر مرد برای فیلم Dune

حواشی تیموتی شالامی

یکی از مهمترین حواشی تیموتی شالامی، شایعات مربوط به رابطه میان تیموتی و کایلی جنر است. با اینکه چندین ماه است که شایعاتی درباره رابطه این دو وجود دارد، اما هنوز هیچ کدام این رابطه را تایید نکرده‌اند و از ماه سپتامبر در فضای عمومی در کنار یکدیگر دیده نشده‌اند. در ژانویه 2023 در یک مراسم مد آنها برای اولین بار یکدیگر را دیدند. با اینکه هیچ کدام صحبتی درباره رابطه‌شان نکرده بودند، اما از اوایل آوریل شایعه رابطه عاشقانه آنها پخش شد.

  بهترین سریال زامبی؛ معرفی 12 تا از سریالهای برتر ژانر زامبی

اخیرا در 10 سپتامبر 2023 (19 شهریور 1402) این دو در کنار یکدیگر در استادیوم آرتور اش دیده شدند، در حالی که حس و حال صمیمانه‌ای را منتقل می‌کردند. در 25 سپتامبر 2023 (3 مهر 1402) نیز تیموتی و کایلی برای هفته مد در پاریس کنار یکدیگر دیده شدند؛ در حالی که دستان یکدیگر را گرفته بودند، از یک ماشین پیاده شدند و هر دو کاملا سیاه‌پوش بودند. از آن زمان تا کنون دیگر در فضای عمومی با یکدیگر دیده نشده‌اند و همچنان رابطه آنها در هاله‌ای از ابهام است.

کلام آخر

در این مطلب با بیوگرافی تیموتی شالامی بازیگر جوان فرانسوی-آمریکایی و خوش آتیه همراه شما بودیم. به علاوه نگاهی به خانواده، سابقه کاری حرفه‌ای او در عرصه فیلم و سریال، حواشی و لیست جایزه‌های تیموتی داشتیم.

اگر تیموتی شالامه بازیگر موردعلاقه شماست، مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم! کدام یک از فیلم‌های شالامی را بیشتر دوست داشتید؟ کدام فیلم‌های او را نمی‌پسندید و چرا؟

سوالات متداول

تیموتی چند ساله است؟

تیموتی شالامه در حال حاضر 27 ساله است.

تیموتی شالامی متولد چه ماهی است؟

او متولد ماه دسامبر یا دی ماه است.

قد تیموتی شالامی چقدر است؟

قد او 1.78 است.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  زیباترین هنرپیشه های زن هندی | زیباترین بازیگر زن هند کیست؟

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا