بازیترین هاسرگرمیمحبوب ترین هامنتخب سردبیر

20 تا از بهترین چالش های دورهمی برای جمع خانوادگی و دوستانه

5
(1)

می‌دانید بهترین روش برای خوشگذرانی در شب نشینی‌های دوستانه و خانوادگی، جمع فک و فامیل‌های باحال یا هر دورهمی دیگری که اعضایش همه پایه باشند، چیست؟ انجام بهترین چالش های دورهمی!

خیلی مواقع در دورهمی‌ها بازی‌های دسته جمعی مانند مافیا، حکم، بلک جک، شاه دزد وزیر و… انجام می‌شود. اما اگر از این بازی‌ها خسته شده اید و به دنبال جدیدترین چالش های دوستانه می‌گردید، قطعاً به لیست امروز ما نیاز خواهید داشت.

نجوافکت فهرستی از بهترین چالش دورهمی را برای شما به همراه دارد تا دفعه بعدی که خواستید در کنار عزیزانتان حسابی خوش باشید، بدانید سراغ کدام چالش ها بروید!

لیست بهترین چالش های دورهمی

امروز می‌خواهیم شما را با 20 چالش مهیج و سرگرم‌کننده آشنا کنیم که هم به تنهایی و هم با دوستان‌تان قابل اجرا هستند. پس کمر همت را ببندید و آماده‌ی کمی فکر کردن و خلاقیت شوید!

  بهترین بازی های ایکس باکس تمام دوران؛ از 2001 تا 2024

1. بازی ۲۰ سوالی

احتمالاً تا به حال هزاربار این بازی را انجام داده‌اید. هدف در این چالش جذاب دورهمی، به چالش کشیدن و گیج کردن دوستان‌تان است. برای انجام بازی، یک نفر به عنوان پاسخ‌دهنده انتخاب می‌شود. پاسخ‌دهنده باید چیزی را در ذهن خود انتخاب کند (که معمولاً یک شی است)، اما نباید صدایش را دربیاورد که چیست. حالا دوستان شما می‌توانند تا ۲۰ سوال در مجموع بپرسند تا حدس بزنند چه چیزی در ذهن پاسخ‌دهنده است. نکته‌ی کلیدی این است که فقط می‌توانند سؤالاتی با جواب بله یا خیر بپرسند. آماده‌اید تا دوستان‌تان را گیج کنید؟ بازی 20 سوالی یکی از بهترین چالش های دورهمی برای تقویت هوش و اطلاعات عمومی است.

2. چالش سقوط تخم‌مرغ

در این مورد از چالش های باحال دورهمی باید مهارت‌تان را به کار بگیرید! برای انجام بازی، باید تعدادی وسایل مانند روزنامه، چوب بستنی، چسب، یا هر وسیله‌ی هنری و کاردستی دیگری که در دسترس دارید، جمع‌آوری کنید. اگر با هم هستید، دوستان‌تان را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید، اما اگر این چالش را به صورت آنلاین انجام می‌دهید، هر کس باید به تنهایی کار کند.

سپس وسیله‌ای بسازید که از شکستن تخم‌مرغ بعد از پرتاب شدن از ارتفاع زیاد جلوگیری کند. خلاقیت‌تان را به کار بگیرید و حتماً هنگام آزمایش ویدیو بگیرید تا بعداً با هم بخندید! گروه یا فردی که تخم‌مرغش را سالم نگه دارد، برنده‌ی چالش خواهد بود.

3. خرگوش تپل، یکی ازباحال‌ترین چالش های دوستانه

احتمالاً این چالش قدیمی را بارها در اردوهای تفریحی تجربه کرده‌اید. برای این چالش، به تعداد زیادی مارشمالو نیاز خواهید داشت. بعد شما و دوستانتان باید امتحان کنید و ببینید چه کسی می‌تواند بیشترین مارشمالو را در دهانش جا بدهد. کسی که بیشترین مارشمالو را در دهانش بگنجاند، برنده است! پس نفس عمیق بکشید و آماده‌ی یک رقابت شیرین شوید!

  20 ایده خلاقانه هدیه برای دختر نوجوان | کادو برای دختر تینیجر چی بخریم؟

4. ادا بازی

چالش های گروهی پانتومیم؛ چالش دسته جمعی

ادا بازی جزو جذابترین چالش های دور همی بوده که در این چالش قدرت حدس زدن دوستانتان را به چالش می‌کشید. نام چند شخصیت مشهور را روی کاغذهای کوچک بنویسید و آن‌ها را داخل یک کاسه بیندازید. هرکسی که کاغذی را بردارد، بدون لو دادن نام شخصیت بایستی با حرکات و اشارات، شخصیتی را که برداشته است برای دوستان نمایش دهد. برنده‌ی این چالش کسی است که دوستانش بتوانند با دقت تمام، شخصیت مورد نظر را حدس بزنند. پس آماده‌ی اجرای یک نمایش تک‌نفره و البته بامزه باشید!

5. چالش هات سس، یک چالش دورهمی تند و تیز

دلتان هوس چالش سوال از دوست صمیمی با طعم فلفل را کرده؟ بروید سراغ چالش سس تند! احتمالا بهترین چالش‌های دورهمی برنامه Hot Ones را دیده‌اید که سلبریتی‌ها در حال خوردن تندترین سس دنیا، به سؤالات مصاحبه هم جواب می‌دهند. حالا نوبت شماست تا ببینید می‌توانید از پس این چالش بربیایید یا نه. برای سخت‌تر کردن چالش، از یکی از دوستانتان بخواهید با شما مصاحبه‌ی ساختگی کند تا همزمان با خوردن سس تند، به سؤال‌های او هم پاسخ دهید. پس کمی شجاعت به خرج دهید و خودتان را برای یک تجربه‌ی به یاد ماندنی آماده کنید.

6. آرایش بدون آینه

راستش را بخواهید آینه بهترین دوست شما موقع آرایش کردن است. اما در این چالش دورهمی، خبری از آینه نیست! البته همین نبود آینه هم باعث می‌شود تا این مورد به یکی از بهترین چالش های دورهمی تبدیل شود. همه با چشم بسته آرایش می‌کنند و بعد از اتمام کار، با رأی‌گیری مشخص می‌شود چه کسی هنرمند واقعی است و چه کسی هنوز باید کمی بیشتر تمرین کند. قطعا کلی خنده و سوتی هم در میان خواهد بود!

  15 فیلم پرفروش 2023 ؛ فیلم های صدر نشین باکس آفیس ۲۰۲۳

7. لیمو ترش، ترش و دوست‌داشتنی!

لیمو توی غذا عالی می‌شود، اما تا حالا لیمو خالی خورده‌اید؟ وقتش رسیده که در یکی از بهترین چالش های دورهمی، قدرت چشایی‌تان را محک بزنید. لیمو را به تکه‌های کوچک ببرید و ببینید چه کسی می‌تواند بدون تسلیم شدن، بیشترین لیمو را بخورد. البته به ما اعتماد کنید، بعد از چند تکه دلتان می‌خواهد قیدش را بزنید!

8. چالش نخندیدن

حتما ویدیوهای این چالش دورهمی را فت و فراوان در یوتیوب دیده‌اید. دور هم در جمع شوید و خنده‌دارترین ویدیوهای یوتیوب را که می‌شناسید پخش کنید. قانون اینه که هر کسی بخندد، امتیاز منفی می‌گیرد. کل شب امتیازها را یادداشت کنید و در آخر، کسی که کمترین امتیاز را دارد برنده است. البته که خنده‌دارترین بخش این چالش، تلاش برای نخندیدن است و مطمئن باشید کلی خنده‌ی پنهانی در کار خواهد بود!

9. چالش ۱۰۰ لایه: یک ماجراجویی با اشیاء دم‌دستی!

باور کنید یا نه، این مورد از بهترین چالش های دورهمی به قدری ساده‌ است که به راحتی قابل اجراست و با هرچیزی که در خانه دارید، می‌توانید آن را تجربه کنید! بکوشید روی هر چیزی که در اطرافتان پیدا می‌شود، ۱۰۰ لایه ایجاد کنید (لاک ناخن، تیشرت، رژ لب و غیره). ببینید چه کسی سریع‌تر می‌تواند این کار را به پایان برساند و شاهد نتایج خنده‌دار و غیرمنتظره‌ی آن باشید.

10. آدامس بادکنکی

همه ما تجربه‌ی انداختن آدامس بی‌مزه و اضافه کردن یک تکه‌ی جدید را داشته‌ایم. وقت آن رسیده که همین کار ساده را به یک چالش دورهمی باحال تبدیل کنید! ببینید می‌توانید حداکثر چند تکه آدامس را همزمان بجَوید. عده‌ای می‌توانند یک بسته کامل را در دهانشان جای دهند. این چالش بامزه، سرانجام شما را به یک بادکنک‌سازی حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد!

  فیلم های عاشقانه 2024؛ معرفی 20 تا از بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۲۴

11. طراحی با چشم‌بند

نقاشی با چشم بسته، بهترین چالش دورهمی؛ چالش های باحال دورهمی

طراحی کردن به خودی خود می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، مگر اینکه هنرمند گروه باشید. حالا تصور کنید بخواهید بدون اینکه حتی ببینید چه چیزی روی کاغذ است، طراحی کنید! از یکی از دوستانتان بخواهید چشم‌بند بزند و به او بگویید چیزی را بکشد (درخت، خانه، دوستتان و غیره) و منتظر نتایج خنده‌دار باشید. با کمی خلاقیت و البته خنده، خاطره‌ای به‌یادماندنی با یکی از بهترین چالش های دورهمی رقم خواهد خورد.

12. چالش زمزمه

برای این چالش باید یک هدفون دم دست داشته باشید. یکی از دوستان هدفون را می‌گذارد و دوست دیگر باید با صدای بسیار آهسته، جمله‌ای را برای او زمزمه کند. ببینید چقدر طول می‌کشد تا دوست‌تان جمله را درست حدس بزند! یا می‌توانید برای این چالش زمان بگذارید و ببینید کدام تیم در انتهای مسابقه، با حدس‌های صحیح بیشتر، امتیاز بالاتری کسب می‌کند.

13. چالش برج سازی با چوب بستنی و لیوان

به دنبال بهترین چالش های دورهمی هستید که خلاقیت وجودیتان را شکوفا کنند؟ تنها با استفاده از چوب بستنی و لیوان‌های پلاستیکی یکبارمصرف، ببینید چه کسی (یا کدام تیم) می‌تواند بلندترین برج را بسازد. روش‌های مختلفی برای ساخت برج وجود دارد و مطمئناً در حین این چالش، استراتژی‌های جالبی هم به ذهن‌تان خطور خواهد کرد. پس خلاقیت‌تان را به کار بیاندازید تا بلندترین و محکم‌ترین سازه‌ی ممکن را بسازید!

14. چالش خویشتن داری!

یک پلی‌لیست جدید در اسپاتیفای بسازید و از هرکسی بخواهید آهنگ‌های موردعلاقه‌شان را که دوست دارند با صدای بلند با آن‌ها همخوانی کنند، به لیست اضافه کند. حالا دور هم جمع شوید و بخش‌های کوتاهی از هر آهنگ را پخش کنید. چالش این است که تا جایی که می‌توانید، با آهنگ همخوانی نکنید یا قر ندهید! به ما اعتماد کنید، این چالش دورهمی از چیزی که به نظر می‌رسد، سخت‌تر است!

  ترسناک‌ترین فیلم دنیا؛ 30 مورد از بهترین فیلم های ژانر وحشت

15. چالش الفبا‌

یک اسم را انتخاب کنید و با حرف “الف” شروع کنید. حالا باید اسم دیگری را پیدا کنید که هم به موضوع مورد نظر ربط داشته باشد و هم با حرف “الف” شروع شود. به همین ترتیب با تک تک حروف الفبا پیش بروید و ببینید تا کجا می‌توانید ادامه دهید. هر کسی که در پیدا کردن کلمه دچار اشتباه شود، از بازی خارج می‌شود و چالش با یک موضوع جدید شروع می‌شود. این روند ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت، تنها یک نفر باقی بماند. می‌توانید همین کار را با حروف انگلیسی هم انجام بدهید. این بازی به خصوص برای کلاس‌های زبان در هر مقطعی مفید خواهد بود.

16. چالش حدس زدن اشیای داخل جعبه

چالش های خنده دار حدس زدن اشیای داخل جعبه؛ ایده های دورهمی

این مورد، یکی از بهترین چالش های دورهمی برای ترساندن دوستان‌تان است! چند تا وسیله‌ی دم‌دستی بردارید و تک‌تک داخل یک جعبه‌ی بزرگ بندازید. حالا یکی از دوستان‌تان که روحش هم خبر ندارد چه چیزی داخل جعبه هست، باید دست خود را داخل آن فرو کند و حدس بزند اشیایی که لمس می‌کند، چه هستند. احتمال دارد بعضی را درست حدس نزند، چندشش شود یا حتی بترسد! در پایان هرکس که حدس‌های درست بیشتری داشته باشد برنده خواهد شد.

17. چالش آشپزی

به دنبال تست کردن مهارت‎‌های آشپزی دوستانتان هستید و قصد دارید شام هم درست کنید؟ بهترین چالش های دورهمی برای این مواقع، چالش آشپزی است! لیست مواد اولیه موجود را بنویسید و از دوستانتان بخواهید به صورت کاملاً رندوم، پنج ماده انتخاب کنند. هرکس باید با مواد انتخاب شده، غذایی قابل خوردن درست کند. در نهایت ایده های دورهمی یکدیگر را نوش جان کنید و غذای هرکسی که خوشمزه‌تر شد (و البته شما را به بیمارستان نفرستاد!) برنده خواهد بود.

  حقایق ترسناک انیمیشن ها؛ 15 راز شوکه کننده از کارتون ها که نمی دانید

18. چالش لواشک

همه ما عاشق لواشک هستیم و به این چالش دورهمی نه نمی‌گوییم! نوارهای بلندی از لواشک ببرید. حالا هریک از اعضای گروه باید یک نوار را به دهان بگیرند و بدون استفاده از دست‌ها، به سرعت آن را بخورند. هرکسی که موفق شد سریعتر لواشکش را بخورد، برنده خواهد شد! این ایده برای چالش های خانوادگی عالی خواهد بود.

19. بازی دورهمی جنگا

جنگا یکی از بهترین سرگرمی های گروهی؛ تفریحات گروهی

یکی از بهترین بازی‌هایی که مهارت و دقت را در هر سنی به چالش می‌کشد، بازی جنگاست. در این بازی باید بلوک‌های چوبی را با احتیاط بردارید و مراقب باشید که برج چوبی را به فنا ندهید! هرکسی که هنگام برداشتن یک قطعه از چوب، برج را بریزد بازنده می‌شود. حتی می‌توانید از نسخه امتیازدار جنگا هم استفاده کنید و در نهایت کسی که بیشترین امتیاز را بگیرد، برنده شود.

تجربه تحریریه نجوافکت: بطری بازی

یکی از بازی‌های فوق العاده رایج که در تمام دنیا از جمله بهترین چالش های دورهمی به حساب می‌آید، بطری بازی یا همان جرئت حقیقت خودمان است. این بازی برای جمع‌های دوستانه یا خانوادگی بهترین گزینه به حساب می‌آید. حتی اگر بطری دم دست نداشته باشید، با یک خودکار یا مداد می‌توانید این چالش دوستانه را انجام بدهید.

شیوه بازی به این ترتیب است که همراه با اعضا، به صورت دایره می‌نشینید و بعد یک نفر بطری را می‎‌چرخاند. نفری که در سمت ته بطری باشد، باید از نفری که سمت سر بطری نشسته بخواهد تا جرئت یا حقیقت را انتخاب کند. سپس باید یا کار چالش برانگیزی از او بخواهد و یا سؤالی بپرسد. اگر از انجام کار یا جواب دادن به سؤال طفره برود، فردی که سوال پرسیده می‌تواند او را جریمه کند. بازی به همین منوال ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که همه خسته شوند!

  10 ضد آفتاب‌ برتر ساخت ایران | بهترین ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

جمع بندی

دورهمی‌ها فرصتی عالی برای خندیدن، معاشرت و ایجاد خاطرات ماندگار با دوستان و خانواده هستند. چالش‌های دورهمی می‌توانند به این جمع‌ها شور و هیجان ببخشند و فضایی شاد و پرنشاط ایجاد کنند.

در این مقاله، به معرفی تعدادی از بهترین چالش‌های دورهمی پرداختیم که برای گروه‌های سنی مختلف مناسب هستند. این چالش‌ها شامل بازی‌های فکری، خلاقانه، فیزیکی و سرگرم‌کننده بودند که می‌توانند به تقویت مهارت‌های مختلف، افزایش خلاقیت و ایجاد صمیمیت بین افراد کمک کنند.

سؤالات متداول

بهترین چالش برای دوهمی های بزرگ کدام است؟

بازی‌هایی مثل بطری بازی، مافیا و چالش‌های ادابازی بهترین چالش برای دورهمی های بزرگ خواهند بود.

بهترین چالش برای دوهمی های کوچک کدام است؟

برای دورهمی های کوچکی که اعضای کمی داشته باشند می‌توانید از اکثر چالش‌هایی که نام بردیم، به ویژه چالش‌های خوردن سس تند، نقاشی با چشم بسته، آشپزی و ... استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  بهترین خواننده سنتی ایرانی؛ معرفی 15 تا از خوانندگان کلاسیک ایرانی برتر

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا