عجیب ترین هاترین هاکشورها

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی + تصاویر

5
(2)

زادگاه کیم جونگ اون همیشه یک چیزی برای شگفت زده کردن جهان دارد – دیکتاتوری بی سابقه، و عجیب‌ترین قوانین کره شمالی که در هیچ کشور دیگری به گوش نمی‌خورند. علیرغم اینکه این کشور به روی گردشگران عادی بسته است و بعید است در اینستاگرام عکسی از کره شمالی ببینید اما با این وجود، گاهی اوقات اطلاعات جالبی در مورد این کشور منتشر می‌شود. در ادامه این مقاله از نجوافکت همراه ما باشید تا عجیب و غریب ترین قوانین کشور کره شمالی را با شما درمیان بگذاریم.

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی

کره شمالی، ایزوله ترین و بسته ترین کشور دنیاست. البته این امر، با توجه به عجیب‌ترین قوانین کره شمالی چندان تعجب آور نیست. دولت کره، حقوق اساسی را از شهروندان خود دریغ می کند و در عوض، قوانین عجیبی را بر آنها تحمیل کرده است.

  بهترین فیلم های علمی تخیلی برای هر نوع سلیقه ای | لیست فیلم های علمی تخیلی برتر

با ما همراه باشید تا در ادامه، به 15مورد از عجیب‌ترین قوانین کره شمالی بپردازیم.

15. قطعی برق شبانه

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی- قطعی شبانه برق

این مورد از عجیب‌ترین قوانین کره شمالی، ناجوانمردانه هم می باشد. مردم کره شمالی به دلیل بحران انرژی در این کشور، هر شب با قطعی برق مواجه می‌شوند. برای استفاده از برق نیاز به مجوز دارند و داشتن مایکروویو غیرقانونی است.

14. خدمت سربازی اجباری

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی در سال 2023 - سربازی اجباری

خدمت سربازی برای همه مردم کره شمالی اجباری است: سال برای مردان و 7 سال برای زنان.

13. قوانین سختگیرانه برای توریست‌ها

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - سختگیری به توریستها

هر توریستی که وارد این کشور می‌شود، در طول سفر تحت نظارت دقیق و سفت و سخت دولت کره شمالی قرار می‌گیرد. برای هر گردشگر، یک راهنمای محلی تعیین می‌شود که در طول سفر او را همراهی می‌کند. اگر فردی گروه خود را ترک کند یا بخواهد با یکی از افراد محلی صحبت کند، بازداشت می‌شود. در کنار این، گردشگران را فقط از مسیرهای خاصی هدایت می‌کنند و تنها آنها را به مکان‌های خاصی می‌برند.

12. ممنوعیت خروج از کشور

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - ممنوعیت خروج

ممکن است تعجب کنید و بپرسید، چرا مردمی که با عجیب‌ترین قوانین کره شمالی روبرو هستند، فرار نمی‌کنند؟! دلیلش این است: نمی‌توانند. خروج هر شهروند کره شمالی از کشور ممنوع است و هرکسی که بدون مدارک رسمی از مرز عبور کند، توسط نگهبانان تیرباران می‌شود. شدیدترین مجازات برای کسانی است که سعی می‌کنند از حکومت دیکتاتوری کیم بگریزند یا پنهان شوند. تقریباً به طور قطع، همیشه این مجازات برابر با مرگ است.

11. فیلم و آهنگ خارجی ممنوع

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - ممنوعیت رسانه خارجی

تماشای فیلم‌های خارجی یا گوش دادن به موسیقی خارجی می‌تواند شهروندان کره شمالی را خیلی ساده روانه زندان کند. در سال 2015، کیم جونگ اون، دیکتاتور کره شمالی دستور داد تا تمام نوارهای کاست و سی دی‌هایی که دارای آهنگ‌های ممنوعه بودند، به منظور جلوگیری از مخالفت مردم نیست و نابود شوند. تماشای فیلم‌های آمریکایی یا توزیع محتوای مستهجن نیز می‌تواند منجر به اعدام شود. تنها سه شبکه تلویزیونی در کره شمالی وجود دارد و تمام محتوای آنها توسط دولت کنترل می‌شوند.

  بهترین کشورها برای سفرهای زمستانی | معرفی 10 کشور برای جشنواره های زمستانی

10. برقراری تماس‌های بین المللی جرم است

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - ممنوعیت تماس خارجی

شهروندان کره شمالی نمی‌توانند تماس‌های بین المللی برقرار کنند چون در آنجا، هر گونه تماس بین المللی جرم محسوب می‌شود. بر اساس گزارش ها، در سال 2007 یک رئیس کارخانه کره شمالی پس از متهم شدن به برقراری تماس‌های بین المللی با 13 تلفنی که در زیرزمین کارخانه نصب کرده بود، توسط جوخه تیراندازی در مقابل 150000 نفر اعدام شد.

9. بی وفایی به رهبر = اعدام!

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - بی وفایی به رهبر مساوی اعدام

به خواب رفتن در دیدار با کیم جونگ اون، بی وفایی به رهبر تلقی می‌شود و همچنین ممکن است مجازات اعدام را درپی داشته باشد. بر اساس گزارش ها، در سال 2015، هیون یونگ چول، وزیر دفاع کره شمالی به دلیل رفتارهایی مانند به خواب رفتن در حضور کیم جونگ اون، در مقابل چشمان 100 نفر با شلیک ضد هوایی کشته شد.

8. مجازات سه نسل

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - مجازات سه نسل

یکی از ناجوانمردانه ترین و عجیب‌ترین قوانین کره شمالی، این است که اگر کسی در کره شمالی مرتکب جرمی شود، نه تنها خودش بلکه پدربزرگ و مادربزرگ، والدین و فرزندانش نیز مجازات خواهند شد. این قانون وحشتناک برای جلوگیری از فرار مردم از زندان ایجاد شده است.

7. فقط مدل موی مورد تایید دولت مجاز است!

مدل موهای مورد تایید دولت کره شمالی

همه مردان و زنان کره شمالی، فقط می‌توانند یکی از 28 مدل موی مورد تایید دولت را داشته باشند. از این بین، 18 مورد مدل مو برای زنان، و 10 مورد برای مردان تعیین شده و هر مدل موی دیگری ممنوع خواهد بود. رهبر کره شمالی کیم جونگ اون این قانون را در سال 2013 وضع کرد و مدل موهای خود را در این لیست قرار نداد، چون می‌خواست آن را منحصر به فرد نگه دارد. مطلقاً هیچکس جرات ندارد مدل موهایش را مانند رهبر دیکتاتور کره شمالی بزند. یکی از قوانین هم این است که زنان متاهل باید موهای کوتاه تری نسبت به زنان مجرد داشته باشند.

  قوانین سخت ژاپن؛ 15 تا از عجیب ترین قوانین کشور ژاپن

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون می‌خواهد تنها موفق ترین، ثروتمندترین و با نفوذترین افراد در پیونگ یانگ کره شمالی زندگی کنند. مردم برای زندگی در پایتخت باید مجوز رسمی داشته باشند.

6. دریافت هزینه میز و صندلی از دانش آموزان

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - دریافت هزینه مدرسه

یکی از غیرمنطقی‌ترین و عجیب‌ترین قوانین کره شمالی، این است که دانش آموزان باید هزینه میز و صندلی خود در کلاس را پرداخت کنند! هزینه‌های مدرسه، این مورد را به هیچ وجه پوشش نمی‌دهد.

5. ممنوعیت کتاب مقدس

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - ممنوعیت کتاب مقدس

در کره شمالی، کتاب مقدس نمادی از فرهنگ غربی در نظر گرفته می‌شود و بنابراین ممنوع اعلام شده است. چون دیکتاتور فرض می‌کند هر گونه کتاب مقدس، می‌تواند مردم را متحول کند. حتی در راستای این قانون بی‌خردانه، یک زن مسیحی که کتاب مقدس توزیع می‌کرد، دستگیر و اعدام شد. در سال 2014، جفری فاول، یک شهروند آمریکایی در تور کره شمالی، به دلیل فراموش کردن کتاب مقدس در حمام یک رستوران در باشگاه ملوانی چونگ جین، دستگیر و به مدت پنج ماه زندانی شد.

4. ممنوعیت آیفون یا لپ تاپ

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی - ممنوعیت آیفون و لپ تاپ

یکی دیگر از عجیب‌ترین قوانین کره شمالی، ممنوعیت استفاده از وسایل الکترونیکی و به خصوص محصولات اپل است! مردم این کشور اطلاعات بسیار کمی در مورد الکترونیک و فناوری دارند، چونسیاست انزوای دولت چیزهای زیادی را از آنها پنهان می‌کند.

3. اردوگاه‌های زندان در کره شمالی

اردوگاه های زندان در کره شمالی

اعتقاد بر این است که حدود 200000 کره شمالی در این اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند. آنها به اتهام جرایم سیاسی دستگیر شدند. اگر فردی مرتکب جرم سیاسی شود، تمام خانواده او در زندان خواهند بود. اگر یک زندانی موفق به فرار شود، تمام خانواده او کشته می‌شوند. 40 درصد از زندانیان بازداشت شده در این اردوگاه‌های کار اجباری به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند. بسیاری از آنها، در شرایط به ظاهر معقولی به کار سخت محکوم می‌شوند، اما اغلب تا حد مرگ کار می‌کنند.

  معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2023، کدام کشور بیشترین آزادی سفر را دارد؟

2. تقویم متفاوت

تقویم چوجه کره شمالی

کره شمالی، تقویمی به نام تقویم جوچه دارد که نسبت به سایر نقاط جهان بسیار متفاوت است. طبق یکی از عجیب‌ترین قوانین کره شمالی، این تقویم با 15 آوریل 1912 یعنی تاریخ زادروز رهبر انقلابی و عزیزشان، کیم ایل سونگ آغاز می‌شود.

1. تنها یک رهبر در انتخابات وجود دارد.

دیکتاتور کره شمالی

کره شمالی انتخابات برگزار می‌کند، آن هم چه انتخاباتی. یکی از عجیب‌ترین قوانین کره شمالی، این است که همه شهروندان بالای 17 سال باید در این انتخابات اجباری رای دهند. اما این انتخابات به هیچ عنوان آزاد نیست. در هر انتخابات فقط 1 گزینه دارند: رهبر کره شمالی. در نتیجه 100 درصد کره ای‌ها به رهبر عزیزشان رای می‌دهند.

قوانین عجیب کره شمالی برای ازدواج

قوانین عجیب کره شمالی برای ازدواج

ازدواج در کره شمالی به شدت توسط دولت کنترل می‌شود. قوانین عجیب و غریب و محدود کننده زیادی در مورد ازدواج در این کشور وجود دارد. بیایید به چند مورد از قوانین عجیب در ارتباط با ازدواج در کره شمالی نگاهی بیندازیم.

  1. زوجین باید ازدواج خود را در دولت ثبت کنند، و گواهی ازدواج مورد تایید رهبر دریافت کنند.
  2. حداقل سن برای ازدواج در کره شمالی وجود ندارد، به این معنی که ازدواج کودکان نیز قانونی است.
  3. زنان کره شمالی باید قبل از 25 سالگی ازدواج کنند، در حالی که مردان باید قبل از 30 سالگی ازدواج کرده باشند. افراد بالای این سن که ازدواج نکرده و فرزندآوری نداشته باشند، از نظر دولت عوامل ناکارامدی برای جامعه به حساب می‌آیند و از این رو، به کمپ اجباری آموزش اصول جامعه یا «بازآموزی» فرستاده می‌شوند.
  4. اگر یک زن اهل کره شمالی در حال رابطه نامشروع دستگیر شود، خطر تبعید او به اردوگاه بازآموزی وجود دارد. معشوق و فرزندانش نیز ممکن است با مجازات شدید روبرو شوند.
  5. یک زن اهل کره شمالی باید سه ماه پس از مرگ همسرش صبر کند تا بتواند دوباره ازدواج کند.
  6. طلاق از نظر فنی در کره شمالی قانونی است، اما باید توسط دولت تایید شود و فقط در شرایط بسیار خاص قابل ثبت است.
  7. زوج های کره شمالی قبل از ازدواج باید از واحد کاری خود اجازه بگیرند و باید ماهانه به سرپرست خود گزارش دهند تا در مورد ازدواج و زندگی خانوادگی خود به روز رسانی کنند.
  انیمیشن های برتر سال ۲۰۲۳؛ بهترین انیمیشن 2023 کدام است؟

این قوانین عجیب و محدود کننده در مورد ازدواج در کره شمالی نشان دهنده ماهیت بسیار منظم و مخفیانه دولت کره شمالی است. در حالی که دلایل دقیق این قوانین کاملاً مشخص نیست، گمانه زنی می شود که هدف آنها کنترل جمعیت و حفظ ثبات سیاسی است.

قانون بچه دار شدن در کره شمالی

البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ حتی فرزندآوری در کره شمالی نیز تحت قوانین سفت و سختی قرار دارد و مشخص است که تخطی از آنها… برابر با مجازات سنگینی خواهد بود.

  1. زنان در کره شمالی باید قبل از باردار شدن از سرپرست خود (و رئیس محل کار) اجازه بگیرند.
  2. اگر یک زن بدون تایید دولت باردار شود، خطر تبعید به “اردوگاه بازآموزی” وجود خواهد داشت. معشوق و فرزندانش نیز ممکن است با مجازات شدید روبرو شوند.
  3. یک زن کره شمالی باید قبل از زایمان از کارفرمای خود اجازه بگیرد و باید در اسرع وقت پس از زایمان به محل کار خود بازگردد.
  4. اگر نوزادی در کره شمالی با نقص یا ناتوانی متولد شود، ممکن است پزشکانی که آن را به دنیا آورده اند نوزاد را رها کرده یا اصلاً تولد را ثبت نکنند.
  5. در برخی موارد، زنان کره شمالی ملزم به سقط جنین هستند تا جمعیت را در سطح ثابتی حفظ کنند.
  6. اگر یک زن در کره شمالی فرزند اول خود را از دست بدهد، اجازه ندارد فرزند دیگری داشته باشد.

 

سخن آخر

فکرش را که بکنید، مردم کره شمالی از اساسی‌ترین حقوق انسانی خود محرومند. ما و مردم اکثر کشورهای دیگر، به راحتی می‌توانیم به کانال‌های تلویزیونی و محتوای رسانه ای خارجی دسترسی داشته باشیم، هر مدل مویی که می‌خواهیم برای خودمان بزنیم و در هر نقطه از کشور که بخواهیم بمانیم و حتی با خارج از کشور ارتباط بگیریم.

  14 تا از زیباترین گربه های دنیا را بشناسید!

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی، زندگی را برای مردم این کشور بسیار سخت و طاقت فرسا ساخته اند.

اگر تمایل دارید درباره وضعیت زندگی مردمان کره شمالی و حقایق تلخ و تاریک آن بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم از مطالعه کتاب به خاطر زندگی غافل نشوید. مولف این کتاب، تجربیات فرار خود از کره شمالی را در قالب این کتاب خاطرات، با جهانیان به اشتراک گذاشته است.

عجیب ترین قانون کره شمالی چیست؟

با وجود قوانین فراوان و عجیب کره شمالی، انتخاب «عجیب ترین» کار سختی است! شاید عجیب ترین و بی منطق ترین قانون کره شمالی، قطعی شبانه برق باشد. هر شب برق راس ساعت 10 قطع می‌شود و مردم بایستی تا صبح روز بعد، بدون برق سر کنند.

آیا پوشیدن شلوار جین آبی در کره شمالی غیرقانونی است؟

در کره شمالی، زمانی پوشیدن شلوار جین آبی به دلیل ارتباط آن با فرهنگ غربی ممنوع بود. با این حال، این ممنوعیت از آن زمان برداشته شده و برخی از مردم کره شمالی امروزه از پوشیدن شلوار جین آبی ترسی ندارند.

قوانین مربوط به ماریجوانا در کره شمالی چیست؟

از قضا، کشوری که به شدت محافظه کار است، مشکلی با مصرف مواد مخدر ندارد. البته مصرف، فروش یا داشتن ماری جوانا در کره شمالی غیرقانونی است. با این وجود، ماری جوانا در امتداد جاده‌ها به طور خودرو رشد می‌کند. اگر فردی از منطقه محلی بخواهد از این فرصت استفاده کند، می‌تواند بی سروصدا کارش را انجام بدهد.

قوانین ازدواج در کره شمالی چگونه است؟

قوانین فوق سختگیرانه ای برای ازدواج در کره شمالی وجود دارد. هر کسی که قصد ازدواج داشته باشد، بایدشخص موردنظر خود را به دولت معرفی کند تا درباره سوابق او تحقیق شود و اطمینان حاصل آید که این زوج، خلاف حکومت فعالیتی نخواهند کرد! زنان بایستی پیش از 25 سالگی و مردان پیش از 30 سالگی، ازدواج کرده و فرزند داشته باشند.

  چشم سوم چیست؟ حقایق و رازهای ناگفته از چاکرا چشم سوم

آیا نوشیدن الکل در کره شمالی غیرقانونی است؟

نه، نوشیدن الکل در کره شمالی غیرقانونی نیست. با این حال، مصرف مشروبات الکلی کنترل می‌شود و شهروندان مجاز به مستی در اماکن عمومی نیستند.

سالانه چند نفر در کره شمالی محکوم به اعدام در ملاء عام می شوند؟

از سال 2015 تا کنون، حکم اعدام 1400 نفر در ملاء عام صادر شده است که در نوع خود، واقعاً عجیب به نظر میآید.

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا