ترین هاسرگرمیشبکه های اجتماعیمحبوب ترین هامنتخب سردبیر

11 تا از بهترین برنامه های دوست یابی ایرانی

0
()

روحیه اجتماعی انسان، همیشه از ملاقات با افراد جدید استقبال می‌کند. اما بسیاری از ما به دلایل مختلفی مانند مشغله‌های فراوان، ترجیح می‌دهیم در فضای مجازی با دوستان تازه آشنا شویم. با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، برنامه های دوست یابی بیش از پیش محبوب شده‌اند و امروزه تقریباً هرکسی از حداقل یک اپلیکیشن موبایل دوست یابی استفاده می‌کند.

احتمالاً شما هم نام برنامه‌های دوستیابی معروفی مانند تیندر و بامبل را شنیده باشید که فرصت‌های متنوعی برای پیدا کردن دوست و حتی برقراری ارتباط رمانتیک برای کاربران فراهم می‌کنند. اما مشکلی که وجود دارد، بن بودن این برنامه‌ها در ایران و هزینه بالای اشتراک آنهاست. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ بهترین برنامه دوست یابی گوشی ایرانی و بدون فیلتر بروند.

اگر شما هم از تنهایی کلافه شده‌اید و به دنبال یک اپلیکیشن دوستیابی برای گوشی می‌گردید، لیست اپلیکیشن‌های دوست یابی نجوافکت همان چیزی است که نیاز دارید. در مقاله امروز با معرفی 11 اپ برتر مهمان نمایشگرهای شما خواهیم بود.

فهرست محتوا:

بهترین برنامه های دوست یابی کدامند؟

برنامه های دوست یابی، پدیده جدیدی نیستند. سالهاست که اپلیکیشن‌های مختلفی تحت عنوان دیتینگ اپ (به انگلیسی: Dating App) در سرتاسر جهان، مسیر ارتباطی بین افراد ایجاد می‌کنند و بین غریبه‌ها، دوستی و حتی عشق به وجود می‌آورند.

اگر در استورهای مختلفی مانند کافه بازار، مایکت و گوگل پلی عبارت «دوستیابی» را سرچ کنید، با لیستی از برنامه های دوست یابی متنوع روبرو خواهید شد که امتیازهای رنگارنگ و نظرات ضد و نقیض فراوانی برای هریک وجود دارد. با توجه به اینکه در برنامه‎‌های خارجی تعداد کاربران ایرانی و همزبان پایین است، احتمالاً از این اپلیکیشن‌ها نتیجه رضایتبخشی نخواهید گرفت.

11 اپلیکیشن موبایل دوست یابی

لیست امروز ، 11 اپلیکیشن موبایل دوست یابی پرطرفدار در ایران و جهان را شامل می‌شود. برای هر سلیقه‌ای یک پیشنهاد داریم، چه بخواهید دوستان هم‌وطن جدید پیدا کنید و یا با افرادی از سراسر دنیا پای صحبت بنشینید!

1. تلگرام، یکی از بهترین برنامه های دوست یابی

تلگرام، بهترین برنامه دوستیابی گوشی
  • امتیاز در گوگل پلی: 4.3

معمولاً تلگرام را بیش از اینکه در زمره شبکه های اجتماعی دوست یابی به حساب بیاوریم، پلتفرمی برای ارتباط آنلاین با دوستان فعلی‎‌مان می‌دانیم. اما ویژگی‌های جذابی در این اپلیکیشن محبوب وجود دارند که آن را به یکی از قابل اعتمادترین برنامه های دوست یابی تبدیل می‌کنند.

برای دوستیابی در تلگرام دو راه دارید: استفاده از بهترین ربات‌های دوستیابی، یا فیچر شناسایی افراد در نزدیکی موقعیت جغرافیایی شما. با فعالسازی لوکیشن و اعطای اجازه جستجو برای یافتن کاربران نزدیک، تلگرام لیستی از افراد و گروه‌هایی که در محل زندگی شما هستند را نمایش خواهد داد. به این ترتیب می‌توانید با عضویت در گروه یا ارسال pm، دوستان جدیدی پیدا کنید. ربات‌ها و کانال‌های دوستیابی، عملکرد دقیق‌تری دارند و به شما اجازه می‌دهند در بین کاربران ربات به دنبال اشخاصی با سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی موردنظر بگردید.

  20 ویدیوی پربازدید یوتیوب که تاریخ ساز شدند! پر بازدید ترین ویدیو یوتیوب جهان

2. اینستاگرام، بهترین اپلیکیشن موبایل دوست یابی

اینستاگرام، بهترین برنامه های دوست یابی در ایران
  • امتیاز در گوگل پلی:4.0

شاید انتظار نداشتید اینستا را در میان برنامه های دوست یابی ببینید، اما این پلتفرم برای آشنایی با اشخاص جدید یک گزینه فوق العاده به حساب می‎‌آید.

 اگر به دنبال کسانی هستید که علایق و سلایق مشترک با شما داشته باشند، به سراغ پیج‌های موردعلاقه خود بروید و در بخش کامنت‌ها، نظرات و پیشنهادات را چک کنید. بسیاری از دوستی‌های پایدار و هیجان انگیز، از چند کامنت بازی ساده شروع شده‌اند!

3. نزدیکا

نزدیکا، یکی از برنامه های دوست یابی ایرانی
  • امتیاز در کافه بازار: 4.4

ترکیبی از تیندر و اینستاگرام را تصور کنید که هم پلتفرمی برای به اشتراک گذاری محتوای تصویری باشد و هم پروفایل افراد به همراه اطلاعات معرف شخصیت و علاقه‌های آنها را دربر بگیرد. اپلیکیشن نزدیکا، کوشیده است به عنوان یک برنامه دوست یابی ایرانی، فرصتی برای ملاقات با دوستان جدید و حفظ ارتباط با عزیزان و آشنایان در بستری امن ارائه بدهد.

محیط کاربری این اپلیکیشن موبایل دوست یابی، کم شباهت به واتساپ و اینستاگرام نیست. استفاده از آپشن‌های اساسی نزدیکا رایگان است اما می‌توانید برای بهره مندی از تمام امکانات آن، بسته‌های مختلف را به صورت درون برنامه‌ای خریداری کنید.

ویژگی‌های نزدیکا:

  • امکان دوست یابی بر اساس موقعیت جغرافیایی؛
  • ارسال پیام خصوصی برای دوستان؛
  • ساخت پروفایل حرفه‌ای؛
  • پست عکس و فیلم؛
  • برگزاری مسابقات عکاسی و مناسبتی.

4. نیوچت، بهترین برنامه دوست یابی گوشی

نیوچت، یکی  از برنامه های دوستیابی برای افراد مجرد
  • امتیاز در کافه بازار: 4.0

نیوچت بهترین برنامه دوست یابی گوشی ایرانی است که بدون نیاز به ثبت نام با ایمیل یا شماره تلفن، قابل استفاده خواهد بود. ترافیک این اپ به صورت نیم بها محاسبه می‌شود و تمامی فعالیت‌های کاربران تحت نظارت هوش مصنوعی قرار دارد تا محیطی سالم و امن برای همه به وجود بیاید. از این لحاظ می‌توان نیوچت را یکی از مناسب‌ترین برنامه های دوست یابی برای نوجوانان و جوانان دانست.

  بلندترین برج جهان؛ با 12 مورد از بزرگترین سازه های جهان آشنا شوید

برای آشنایی با کاربران در این پلتفرم، می‌توانید طی یک چت موقت اولیه با دوستان بالقوه آشنا شوید. در صورتی که از مصاحبت هم لذت بردید، امکان ارسال درخواست دوستی به شما اجازه می‌دهد به گفتگو ادامه بدهید و کاربر را به لیست دوستان‌تان بیفزایید.

ویژگی‌های نیوچت:

  • قابلیت جستجوی کاربران بر اساس سن و موقعیت جغرافیایی؛
  • امنیت بالا؛
  • آپشن‌های کامل برای چت (ریپلای، ویرایش پیام و حذف)؛
  • محافظت از تصاویر پروفایل.

5. چت لاو

چت لاو، بهترین برنامه همسریابی؛ برنامه های دوستیابی آنلاین
  • امتیاز در کافه بازار: 4.7

اگر شما هم زمانی پای ثابت سایت‌هایی مانند عسل چت، میهن چت، پرشین چت و امثال آنها بوده‎‌اید، باید بگوییم تمام امکانات این سایت‌ها در یکی از محبوب‌ترین برنامه های دوست یابی ایرانی یعنی چت لاو جمع شده‌اند. این اپلیکیشن، یک شبکه اجتماعی بزرگ از کاربرانی در سنین مختلف را دربر می‌گیرد و فرصت‌های فراوانی برای دوستیابی در اختیار شما می‌گذارد. می‎‌توانید در چت لاو، پروفایل خود را به همراه اطلاعات و بایو ایجاد کنید و به پروفایل باقی کاربران سر بزنید.

در آپدیت‌های جدید اپلیکیشن موبایل دوست یابی چت لاو، امکاناتی مانند چت‌های گروهی و چت ناشناس خصوصی نیز فراهم شده‌اند. به گفته تیم دولوپر، چت لاو بهترین برنامه دوست یابی گوشی در میان گزینه‌های موجود به حساب می‌آید که از سرعت عملکرد، دانلود و آپلود بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های چت لاو:

  • امنیت بالا (ممنوعیت اسکرین شات و سیو پروفایل دیگران)؛
  • امکان ارسال پیام‌های خصوصی؛
  • گفتگو در گروه‌های چت؛
  • ارسال استیکر، وویس و تصویر.

6. TrulyMadly، بهترین برنامه دوست یابی آیفون در ایران

TrulyMadly، بهترین برنامه دوست یابی آیفون در ایران
  • امتیاز در اپ استور: 3.6

کاربران iOS در ایران، هنگام جستجوی برنامه های دوست یابی که در داخل کشور نتیجه بخش باشند معمولاً به مشکل برمی‌خورند. اما اپلیکیشن TrulyMadly را می‌توان بهترین اپلیکیشن موبایل دوست یابی آیفون دانست که با کمی جستجو، کاربران ایرانی هم داخل آن یافت می‌شوند. این برنامه دوستیابی به آیفون محدود نمی‌شود و برای کاربران اندروید نیز عرضه شده است.

  بهترین فیلم کوتاه؛ معرفی 15 تا از فیلم های کوتاه برتر

در این برنامه می‌توانید پروفایل خود را بسازید و با تأیید شماره تلفن، امنیت خود را افزایش بدهید. امکان ارسال آزاد پیام برای کاربران وجود دارد، بنابراین نیازی نیست منتظر پذیرفته شدن درخواست باشید تا اولین پیام را ارسال کنید.

ویژگی‌های TrulyMadly:

  • امکان ساخت پروفایل؛
  • ساختار مشابه تیندر برای مشاهده پیشنهادات؛
  • مشاهده میزان تطابق ویژگی‌های شما با سایر کاربران؛
  • امکان مشاهده و لایک پروفایل‌ها؛
  • امکان برقراری تماس متنی، صوتی و تصویری.

7. پیامرسان چتزی، بهترین اپلیکیشن موبایل دوست یابی

پیامرسان چتزی، بهترین اپلیکیشن موبایل دوست یابی؛ معرفی برنامه های دوستیابی برای افراد مجرد
  • امتیاز در کافه بازار: 4.0

یکی دیگر از اپلیکیشن های چت و دوستیابی ایرانی که رابط کاربری مشابه تلفیقی از تلگرام و اینستاگرام را دربر می‌گیرد، چتزی است. محیط این برنامه دوست یابی شبیه پیام‌رسان تلگرام طراحی شده و امکان چت خصوصی، ایجاد کانال، گروه و سوپرگروه را ارائه می‎‌دهد. به علاوه می‌توانید در فید سرچ اپلیکیشن، پست‎‌های کاربران را در قالب چیدمان Grid ببینید. پست‌ها را لایک کنید، کامنت بگذارید و برای کاربران دایرکت بفرستید.

درست مانند تلگرام، در چتزی هم امکاناتی مانند ربات‌های دانلود آهنگ و ویدیو، ربات کالایاب ایرانی، چت رولت برای صحبت با غریبه‌ها و گروه‌های بزرگ دوستیابی وجود دارند. مزیت جذاب چتزی نسبت به بسیاری از برنامه های دوست یابی، وجود انواع بازی‌های تک نفره، دونفره و گروهی به صورت درون برنامه‌ای است.

ویژگی‌های برنامه چتزی:

  • محیطی امن برای کاربران تحت کنترل هوش مصنوعی؛
  • امکان خرید شماره مجازی و ناشناس برای حفظ امنیت؛
  • امکان ارسال پیام خصوصی در Secret Chat؛
  • محاسبه نیم بهای تعرفه اینترنت.

8. هلوتاک (HelloTalk)، یکی از بهترین برنامه های دوست یابی جهانی

هلوتاک (HelloTalk)، یکی از بهترین برنامه های دوست یابی جهانی
  • امتیاز در کافه بازار: 3.7
  بهترین سریال های کره ای | معرفی 20 سریال برتر کره ای

اگر به برنامه های دوست یابی بین المللی علاقه دارید، می‌خواهید همزمان دوستان ایرانی و خارجی پیدا کنید و در کنار آن یک پارتنر برای تمرین زبان داشته باشید، اپلیکیشن HelloTalk بهترین گزینه برای شماست. این برنامه امکانات متنوعی برای ساخت پروفایل ارائه می‌دهد. به علاوه می‌توانید زبان مادری و زبان مقصدتان را انتخاب کنید تا با کاربرانی از سراسر دنیا که مشغول یادگیری زبان موردنظر شما هستند، آشنا شوید.

در اپلیکیشن هلوتاک می‌توانید افزون بر رل یابی انلاین، از خدمات آموزشی داخل برنامه‌ای هم بهره ببرید. امکانات این اپلیکیشن موبایل دوست یابی شامل تمرین‌های متنوعی برای تقویت مهارت‌های زبانی، دایره لغات و تقویت مهارت‌های چهارگانه می‌شوند.

ویژگی‌های هلوتاک:

  • امکان ترجمه عبارات درون برنامه؛
  • پست محتوای صوتی و تصویری؛
  • آشنایی با کاربران از سراسر جهان برای تمرین زبان؛
  • همراهی در یادگیری و تصحیح اشتباهات.

9. چت جیم

چت جیم، برنامه دوست یابی در اطراف رایگان
  • امتیاز در کافه بازار: 4.5

یکی از برنامه های دوست یابی ایرانی که در قالب یک چت روم بزرگ عمل می‌کند، جت جیم است. این اپ به شما اجازه می‌دهد لیست کاربران آنلاین را ببینید و برای هرکسی که خواستید، درخواست چت بفرستید. چت روم عمومی این برنامه رل یابی ایرانی رایگان نیز امکان ارسال پیام‌های همگانی را فراهم می‌کند و بسته به ترجیحتان می‌توانید با کل افراد آنلاین پای صحبت بنشینید یا داخل چت خصوصی، دوستان جدید پیدا کنید.

مزیت استفاده از چت جیم، ذخیره شدن چت‌ها در برنامه است. برخلاف بسیاری از چت رولت‌ها که مکالمه‌ها را ذخیره نمی‌کنند، این اپلیکیشن موبایل دوست یابی پیام‌های رد و بدل شده را سیو می‌کند تا با خروج از برنامه، دوستان جدیدتان را از دست ندهید. به علاوه با هر دقیقه چت کردن در این اپ، امتیاز می‌گیرید تا در مسابقات شرکت کنید و جایزه ببرید.

  عجیب ترین غذاهای دنیا | 10 غذای عجیب و غریب دنیا که جرات امتحان کردن آنها را ندارید!

ویژگی‌های چت جیم:

  • امکان چت رایگان با کاربران؛
  • چت روم عمومی برای همه افراد آنلاین؛
  • نظارت بر چت روم توسط هوش مصنوعی؛
  • دریافت امتیاز به ازای هر دقیقه چت در برنامه.

10. باهم، یکی از محبوب ترین برنامه های دوست یابی اندروید

 باهم، یکی از محبوب ترین برنامه های دوست یابی اندروید برنامه های دوست یابی
  • امتیاز در کافه بازار: 4.4

همانطور که از نامش برمی‎‌آید، باهم به عنوان یک اپلیکیشن موبایل دوست یابی برای ایجاد و تقویت ارتباطات طراحی شده است. محیط اپلیکیشن باهم، ترکیبی از برنامه های دوست یابی و شبکه‌های اجتماعی با محوریت محتوای تصویری به حساب می‌آید. در این اپ می‌توانید داخل چت روم یا گروه‌های مختلف با کاربران آنلاینی که فعال هستند صحبت کنید، به بازی آنلاین بپردازید یا از پست‌ها و کانال‌های برنامه بازدید کنید.

یکی از ویژگی‌های برنامه دوستیابی باهم، امکان یافتن کاربران نزدیک با استفاده از لوکیشن شماست. اگر قصد دارید با دوستان همشهری جدید آشنا شوید، می‌توانید اجازه دسترسی موقعیت را به برنامه بدهید تا گروه‌ها و کاربرانی که در نزدیکی شما هستند را نمایش بدهد.

ویژگی‌های باهم:

  • امکان پست تصویر، ویدیو، متن و استوری؛
  • مشاهده بیش از هزار کانال و گروه‌ مختلف؛
  • امکان چت با دوستان فعلی و آشنایی با کاربران فعال در پلتفرم؛
  • بازی‌های آنلاین متنوع با امکان دریافت امتیاز.

11. ویسگون

ویسگون، بهترین برنامه دوست یابی گوشی
  • امتیاز در کافه بازار: 4.3

ویسگون را می‌توان نسخه ایرانیزه شده اینستاگرام دانست. این اپ یکی از محبوب‌ترین برنامه های دوست یابی است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر و ویدیوهای موردعلاقه‎تان را آپلود کنید، در فید سرچ پست‌های دیگران را ببینید، استوری بگذارید و از همه مهم‌تر، دوستان جدید پیدا کنید! وجود فروشگاه و کالکشن پست‌های ذخیره شده هم از جمله ویژگی‌های جالب برنامه ویسگون به شمار می‌آیند.

  گجت چیست؟ با انواع گجت هوشمند و کاربرد آنها آشنا شوید!

همانطور که درباره اینستاگرام اشاره کردیم، در ویسگون هم می‌توانید پیج‎‌هایی که به موضوعات موردعلاقه شما مرتبط هستند را فالو کنید. با سایر کاربران به تبادل نظر بپردازید، پیام خصوصی بفرستید و پست‌ها را برای یکدیگر فوروارد کنید.

ویژگی‌های ویسگون:

  • خدمات رایگان؛
  • محیطی کاملاً شبیه اینستاگرام؛
  • امکان ارسال پیام خصوصی در دایرکت؛
  • تفکیک نوتیفیکیشن‌های مربوط به لایک، کامنت و پست؛
  • آپشن فروشگاه؛
  • امکان افزودن استوری‌ها به هایلایت در داخل پیج.

جمع بندی

با لیستی از بهترین برنامه های دوست یابی ایرانی که در فهرست امروز ارائه دادیم، دفعه بعدی که بی‌حوصله شدید و هوس صحبت با یک دوست جدید را داشتید، دقیقاً می‌دانید کجا بروید و چطور خودتان را سرگرم کنید!

با تمام مزایا و تعریف‌هایی که برای لیست اپلیکیشن موبایل دوست یابی یاد کردیم، حتماً اهمیت امنیت خود را درنظر بگیرید. در هر پلتفرمی که داخل اینترنت وجود دارد، هستند افرادی که سودجو یا به دنبال اهانت و آزار دیگران باشند. اگر زیر 18 سال دارید، بی‌خیال دوستیابی در این برنامه‌ها شوید تا ناخواسته مورد آزار و اذیت قرار نگیرید.

از نظر شما بهترین برنامه دوست یابی گوشی کدام است؟ درحال حاضر از چه برنامه، ربات یا سایتی برای آشنایی با دوستان جدید استفاده می‌کنید؟ منتظر نظرات شما هستیم!

سؤالات متداول

بهترین برنامه دوستیابی در ایران کدام است؟

بهترین برنامه های دوستیابی در ایران عبارتند از:
تلگرام؛
نزدیکا؛
باهم؛
چت لاو؛
و ویسگون.

پرمخاطب ترین اپلیکیشن دوست یابی در جهان کدام است؟

پرمخاطب‎‌ترین اپلیکیشن‌های دوستیابی در جهان عبارتند از:
Tinder
Bumble
OkCupid
Meetup

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا