خودروترین هافیزیک و فضاگرانترین هامحبوب ترین هامنتخب سردبیر

بهترین برند خودروسازی جهان در سال 2023؛ پرفروش ترین کمپانی های خودروسازی کدامند؟

5
(1)

ظهور نسل‌های جدید خودروسازان با ارزش‌های متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی، تغییرات قابل توجهی در لیست بهترین برند های خودروسازی جهان در 10 سال اخیر ایجاد کرده است. مصرف کنندگان جدید مدام چشمی به رده بندی شرکت های خودروسازی جهان دارند تا از برترین تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست و طراحی‌های استثنایی بهره مند شوند.

با بالا گرفتن شور و شوق بازار برای خودروهای الکتریکی یا هیبریدی، کمپانی‌ها مدام بر سر دریافت عنوان ارزشمندترین و برترین برند خودرو در جهان باهم در رقابتی تنگاتنگ هستند.

امروز در نجوافکت نگاهی به فهرست بهترین برند های خودروسازی جهان در سال 2024 خواهیم داشت. تا انتهای لیست را چک کنید و حدس بزنید کدام کمپانی، صدرنشین رده بندی پولسازترین برند خودروسازی جهان است.

بهترین برند های خودروسازی جهان در سال 2023 کدامند؟

خودروهای الکتریکی و هیبریدی نسل جدید، مظهر فناوری‌های پیشرفته هستند. در این میان سوپرکمپانی‌هایی که با کارآمدی بیشتر در شرایط سخت جهانی و با استراتژی‌های مبتکرانه به کار ادامه می‌دهند، هرساله جای خود را در لیست رده بندی شرکت های خودروسازی جهان تثبیت می‌کنند.

  بهترین مینی سریال های 2023؛ 28 سریال کوتاه ۲۰۲۳ که باید ببینید!

10. شرکت هوندا موتور (HMC)

با ارزش ترین برندهای خودروسازی - Honda
ملیتژاپن
مؤسس(ها)Soichiro Honda, Takeo Fujisawa
سطح فروش در سال 202354.7 میلیارد دلار

شرکت ژاپنی هوندا موتورز در سال 1948 در توکیو تاسیس شد. این کمپانی با عرضه سدان‌های آکورد و سیویک، شاسی بلندهای کوچک CR-V و برند لوکس خود یعنی آکورا، در زمره بهترین برند های خودرو سازی جهان قرار دارد. علاوه بر این، به مدت 65 سال عنوان بزرگترین تولید کننده موتورسیکلت در جهان را نیز داشته است.

با وجود میراث طولانی کیفیت، قابلیت اطمینان و طول عمر، افزایش هزینه‌های گارانتی هوندا قیمت سهام آن را پایین آورد. علاوه بر این، مدتهاست که با مسائل ارزی بین ین و دلار دست و پنجه نرم می‌کند. به طور کلی تقاضای پایین خودرو در چین طی سه چهارم سال مالی، درآمد هوندا در سال 2022 را به شدت کاهش داد. متعاقب آن، فروش واحدها نیز کاهش تقریباً 40 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرد.

اخیراً برند محبوب هوندا با عرضه Prologue 2024، یک SUV تمام الکتریکی با امتیاز برد 300 مایلی EPA دوباره در میان رده بندی شرکت های خودروسازی جهان خوش درخشیده است. این خودروی مبتکرانه با فناوری نوین و درجه یک، خریداران جوان و عاشق خودروهای اسپرت را به هیجان آورده است.

9. کمپانی فراری NV (RACE)

ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهانی - Ferrari
ملیتایتالیا
مؤسسEnzo Ferrari
سطح فروش در سال 202357.2 میلیارد دلار

انزو فراری، مؤسس یکی از بهترین برند های خودرو سازی جهان، خط تولید خودروهای اسپرت لوکس خود را در سال 1939 در مارانلو ایتالیا راه اندازی کرد. تا تقریباً 85 سال بعد، خودروهای مسابقه‌ای و به خصوص کلاس فرمول 1 علاقه مندان به مسابقه را به وجد می‌آورد. همین مراقبت و تعهد به سرعت در عین زیبایی و وقار، زمینه ساخت خودروهای اسپورت زیبا و معتبری را نیز فراهم کرد.

  شهرک باستی هیلز، شهرک ورود ممنوع تهران | با شهرک اعیان نشین تهران آشنا شوید

امروزه بسیاری از خودروهای این کلاس، پرطرفدارترین ماشین‎های اسپرت تیپیکال در بین رده بندی شرکت های خودروسازی جهان و علی‌الخصوص برای کلکسیونرها برشمرده می‌شوند.

فراری یکی از معدود خودروسازانی است که همچنان یک طرح تجاری کم حجم با سود بالا درپیش گرفته و به طور متوسط، سالانه حدود 8400 خودرو در سال به فروش می‌رساند. با این حال، فراری سال تبلیغاتی موفقی را در 2022 پشت سر گذاشت و با فروش 13221 خودرو، به پولسازترین و برترین برند خودرو در جهان بدل شد.

8. Stellantis NV (STLA)

فهرست بهترین برند های خودروسازی جهان - Stellantis NV
ملیتچندملیتی
مؤسسOlivier Francois
سطح فروش در سال 202360.7 میلیارد دلار

Stellantis یک نام نسبتا جدید در جمع بهترین برند های خودرو سازی جهان به حساب می‌آید. با وجود ترکیب 14 برند محبوب شامل آبارث، آلفارومئو، کرایسلر، سیتروئن، داج، خودروهای دی اس، فیات، جیپ، لانچیا، مازراتی، اوپل، پژو، رم و واکسهال، تعجبی هم ندارد که یکی از با ارزش ترین برندهای خودروسازی باشد. دفتر مرکزی استلانتیس در آمستردام مستقر بوده و در سال 2021 از ادغام فرامرزی بین کمپانی‌های فیات کرایسلر اتومبیل (ایتالیایی و آمریکایی) و گروه PSA (فرانسه) حاصل شد. در عرصه فروش فقط تویوتا، فولکس واگن و هیوندای از این کمپانی جلوتر هستند.

مانند بسیاری از رقبا، مشکلات تامین متریال نیمه هادی مانع از ورود استلانتیس به عرصه خودروهای الکتریکی و توسعه شبکه شارژ در سال‌های 2022-2023 شد. دلیل این تاخیرها، احتمالاً مذاکرات Stellantis با تسلا برای استفاده از پورت شارژ NACS باشد، اما هنوز اعلامیه رسمی در این ارتباط ارائه نشده است.

7. فولکس واگن (OTC: VWAGY) AG

برترین برند خودرو در جهان - volkswagen
ملیتآلمان
مؤسسGerman Labour Front
سطح فروش در سال 202361.6 میلیارد دلار

در حالی که بسیاری از بهترین برند های خودرو سازی جهان حرکت‌هایی فضایی در عرصه فناوری خودروهای برقی می‌زنند، فولکس واگن در پی اعلام تلاش خود برای تسلط بر بازار خودروهای الکتریکی شاهد کاهش سهام خود بود.

  زیباترین زنان جهان در سال 2023 + تصاویر

کاهش فروش خودرو در کشورهایی مانند چین، تاثیر زیادی بر عملکرد فولکس واگن گذاشته است. مسائل زنجیره تامین فولکس واگن در طول سال 2022 تداوم یافت و مشکلات نقدینگی برای این شرکت ایجاد شدند. علاوه بر فولکس واگن، برندهای نمادینی مانند آئودی، لامبورگینی، بنتلی، پورشه و دوکاتی نیز با چالش‌های مشابهی درگیر بودند.

فولکس واگن در سال 1936 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در ولفسبورگ آلمان قرار دارد. VW محبوب بیشتر به خاطر بیتل معروف خود به عنوان برترین برند خودرو در جهان شناخته می‌شود. بسیاری از رانندگان هنوز به فولکس واگن تیپ 2 معروف به میکروباس علاقه دارند. قرار است این خودرو با نام عجیب ID.Buzz در سال 2024 در ایالات متحده عرضه شود.

6. بی ام و AG (BMW.DE)

BMW در رده بندی شرکت های خودروسازی جهان
ملیتآلمان
مؤسسKarl Rapp – Gustav Otto
سطح فروش در سال 202368 میلیارد دلار

Bayerische Motoren Werke AG یا همان بی ام و یک خودروساز آلمانی 109 ساله مستقر در مونیخ است که در زیر چتر بی‌ام‌و، مینی و رولزرویس فوق‌العاده لوکس فعالیت دارد و یکی از بهترین برند های خودرو سازی جهان به شمار می‌آید. این کمپانی در زمینه تولید موتورسیکلت و خدمات مالی نیز فعالیت دارد.

مانند سایر همتایان اروپایی در رده بندی شرکت های خودروسازی جهان، BMW از مشکلات همزمان کمبود در زنجیره تامین، عوامل اقتصادی و کاهش تقاضای کلی برای خودرو رنج می‌برد. البته انتظار می‌رود تا سال 2030 بیش از 50 درصد کل خودروهای عرضه شده توسط BMW کاملاً الکتریکی باشند. در حال این کمپانی حاضر مدل‌های زیادی مانند BMW X3 را به عنوان موتور ICE، هیبریدی و نسخه تمام الکتریکی ارائه می‌دهد. در همان دوره، شرکت خودروسازی باواریایی قصد دارد یک سری مدل‌های تمام الکتریکی را هم برای برند Mini و هم برای خط لوکس خود، رولز رویس، معرفی کند.

  جدیدترین سریال های نتفلیکس در ۲۰۲۴؛ معرفی 15 تا از سریال های جدید Netflix

5. مرسدس بنز AG (MBG.DE)

بنز در جمع بهترین برند های خودروسازی جهان
ملیتآلمان
مؤسسGottlieb Daimler
سطح فروش در سال 202372.5 میلیارد دلار

گروه مرسدس بنز قبلا با نام دایملر AG شناخته می‌شد. اما این شرکت آلمانی مستقر در اشتوتگارت در سال 2022 نام تجاری خود را تغییر داد تا ارزش بیشتری را برای حمایت از توسعه خود در عرصه خودروهای الکتریکی دنبال کند. مرسدس در سال 1926 تأسیس شد و تلاش مداومی برای عرضه باکیفیت‌ترین خودروها در میان بهترین برند های خودرو سازی جهان انجام می‌دهد. همچنین به دلیل پیشروی در ایمنی خودرو از طریق سیستم‌های رانندگی هوشمند خود نیز بسیار مورد توجه قرار دارد. این کمپانی محصولاتی از جمله مرسدس-ای ام جی، مرسدس میباخ، مرسدس-ای کیو و همچنین ون‌های متنوع را تولید می‌کند.

مرسدس اولین خودروساز آلمانی بود که پذیرش پورت شارژ NACS را اعلام کرد. این سوپرکمپانی قصد دارد تا سال 2024 تمام مدل‌های الکتریکی خود را به سیستم شارژ تسلا مجهز کند. همچنین برای مدل‌های قبلی نیز آداپتور تولید خواهد کرد تا به شبکه سوپرشارژ تسلا دسترسی داشته باشند.

4. هلدینگ اتومبیل پورشه‌ SE (OTC: POAHY)

پورشه، بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان
ملیتآلمان
مؤسسFerdinand Porsche
سطح فروش در سال 202386.4 میلیارد دلار

پورشه به عنوان یکی از بهترین برند های خودرو سازی جهان، نقطه روشنی برای والد خود یعنی فولکس واگن محسوب می‌شود. این خودروساز 92 ساله مستقر در اشتوتگارت آلمان، با قدرت بیشتری نسبت به سایر همتایان اروپایی خود را از پندمیک کووید-19، مسائل زنجیره تامین و شرایط اقتصادی نابسامان در سراسر اتحادیه اروپا و در سطح جهانی نجات داده است.

شرکت پورشه در خط تولید خودروهای اسپورت خود و به‌ویژه مدل نمادین 911 کوتاهی کرد، اما در دهه 1990 زمانی که هزینه‌های عملیاتی آن سنگین شد، به سرعت از میدان کنار رفت. تولید این شرکت در واقع از 50000 دستگاه در دهه قبل، به 15000 دستگاه در کمترین حدش کاهش یافته بود. بسیاری فکر می‌کنند شاسی‌بلند کاین مدلی بود که باعث بازگشت شرکت پورشه به رده بندی شرکت های خودروسازی جهان شد. اما در واقع این مدل خودروی اسپرت دیگر، یعنی کانورتیبل باکستر دو سرنشینه بود که خریداران جوان را دوباره مجذوب کرد.

  شادترین کشور های دنیا کدامند؟ لیست 7 کشور خوشحال جهان در سال 2024

قراردادهای پورشه و فولکس واگن در پایان سال 2022 به پایان رسید و عرضه اولیه سهام پورشه به آن قدرت و اهرم جدیدی داد. حالا این برند مطرح، از اعتبار نوینش در دنیای جدید خودروهای برقی استفاده می‌کند. پورشه در تلاش است تا 80 درصد خودروهای جدید خود را تا سال 2030 با باتری برقی بسازد. تنها مدل تمام الکتریکی پورشه یعنی تایکان، شامل اولین باتری 800 ولتی است که تا کنون برای یک خودرو عرضه شده.

3. بی وای دی Co. Ltd. (OTC: BYDDY) در جمع بهترین برند های خودرو سازی جهان

BYD - معروف ترین برندهای خودروسازی جهان
ملیتچین
مؤسسWang Chuanfu
سطح فروش در سال 202392.8 میلیارد دلار

BYD یک خودروساز چینی مستقر در شنژن چین، با فعالیت دو واحد خود یعنی BYD Auto و BYD Electronic، به یکی از بهترین برند های خودرو سازی جهان تبدیل شده است. مانند تسلا، BYD نیز یک تازه وارد به حساب می‌آید که در سال 1995 توسط میلیاردر چینی وانگ چوانفو تأسیس شد. تنها در یک دهه، این شرکت بازار چین را در زمینه فناوری و تولید باتری موبایل تحت کنترل خود درآورد. کار این کمپانی تا جایی پیش رفت سرمایه‌گذاری قابل توجهی در تمام انواع کاربردهای باتری مانند خودرو، کامیون، دوچرخه، اتوبوس، پنل‌های خورشیدی و حتی مونوریل انجام داد.

در سال 2022، چوانفو اعلام کرد که این شرکت به طور انحصاری بر روی بازار خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد. BYD توانسته است به رشد سریع خود از طریق یکپارچه سازی عمودی دست یابد. BYD دانش عمیقی در مورد حیاتی ترین مؤلفه برنامه‌های الکتریکی، یعنی ساخت باتری دارد و موفق به خودکفایی در این عرصه شده است.

  5 هوش مصنوعی ساخت اهنگ؛ بدون دردسر موسیقی بسازید!

2. شرکت تویوتا موتور (TM)، غول کلاسیک رده بندی شرکت های خودروسازی جهان

با ارزش ترین برندهای خودروسازی - تویوتا
ملیتژاپن
مؤسسKiichiro Toyoda
سطح فروش در سال 2023244.4 میلیارد دلار

تویوتا به مدت چندین سال عنوان برترین برند خودرو در جهان را در اختیار داشت، اما در سال 2020 توسط تسلا کنار زده شد. این شرکت ژاپنی در سال 1937 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر همنام تویوتا در استان آیچی قرار دارد. زیردسته‌های این مگاکمپانی شامل برخی از بهترین برند های خودرو سازی جهان یعنی لکسوس، سوبارو و سوزوکی می‌شود. تویوتا پریوس به عنوان یکی از اولین خودروهای هیبریدی در سراسر جهان در اواخر قرن حاضر وارد بازار شد و موردعلاقه دوستداران محیط زیست قرار گرفت. با این حال، همین دوستداران محیط زیست اکنون هیبریدی‌ها را جایگزین مناسبی نمی‌دانند و تویوتا به دلیل عدم تلاش برای کربن زدایی، به انتهای لیست خودروسازان افت کرده است.

حال این کمپانی با عرضه تویوتا پریوس 2024 ثابت کرد که هنوز یکی از بهترین برند های خودرو سازی جهان است. این مدل کوپه اسپرت و امتیاز ترکیبی چشمگیر 57 مایل بر گالن، به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی در سال 2024 شناخته می‌شود.

1. شرکت تسلا (TSLA) برترین برند خودرو در جهان

تسلا، بهترین برند های خودروسازی جهان
ملیتایالات متحده
مؤسسElon Musk, Martin Eberhard, JB Straubel, Marc Tarpenning, Ian Wright
سطح فروش در سال 2023801.1 میلیارد دلار

کمپانی تسلا روی خودروهای برقی شرط بندی کرد و با پیشرفت این مفهوم از طریق نوآوری در عمر باتری و محدوده شارژ، به عنوان برترین برند خودرو در جهان صدرنشین رده بندی است. تا سال 2022، تحویل خودروهای تسلا به رکورد 1.31 میلیون دستگاه رسید و سال به سال به طور پیوسته در حال رشد بوده است. انتخاب ادغام عمودی نیز به تسلا این امکان را داده که هم زیرک باشد و هم در برابر مسائل زنجیره تأمین که بیشتر رقبای را در طول سال 2022 و 2023 تحت تاثیر قرار داده است، مقاومت بیشتری نشان دهد.

  بهترین فیلم های درام سینما، لیستی از بهترین درام های عاشقانه و داستانی تاریخ

تسلا به تازگی موتور پیشرفته Cybertruck Plaid 2024 خود را که قرار است در ماه جاری عرضه شود، با شتاب 0 تا 60 که ادعا می‌شود تنها در 2.5 ثانیه پر خواهد شد، رونمایی کرده است. با ماکسیمم سرعت 154 مایل در ساعت، برد شارژ 500 مایل، افزایش قدرت مانور و قابلیت شارژ دو طرفه، انتظارات زیادی از این خودرو وجود دارند. علاوه بر این، زمزمه‌هایی در مورد یک سیستم شارژ پیشرفته برای جا دادن این وسایل نقلیه عضلانی تر با برد طولانی نیز وجود دارند و باید ببینیم در عمل چه خواهد شد.

شرکت تسلا جوانترین عضو در میان رده بندی شرکت های خودروسازی جهان است که در سال 2003 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در آستین، تگزاس قرار دارد. تسلا نه تنها موفق شده است که به با ارزش ترین خودروساز جهان تبدیل شود، بلکه به عنوان یکی از با ارزش ترین شرکت‌های جهان نیز شناخته می‌شود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به دلیل سرمایه‌گذاری‌اش در تسلا و سایر شرکت‌های نوآور و آینده‌نگر، به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شده است.

سخن آخر

رقابت میان بهترین برند های خودرو سازی جهان برای ارائه بهترین‌ها به مشتریان، روز به روز سخت‌تر می‌شود. هر برند با تکیه بر دانش فنی و تجارب خود، می‌کوشد تا با ارائه خودروهایی باکیفیت، زیبا، ایمن و به روز، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

در این میان، برندهایی مانند تویوتا، مرسدس بنز، فولکس واگن، بی ام و، پورشه و تسلا، به عنوان پیشگامان صنعت خودروسازی در جمع برتر رده بندی شرکت های خودروسازی جهان دیده می‌شوند. این برندها با سابقه طولانی و درخشان خود، در زمینه‌های مختلفی مانند نوآوری، طراحی، مهندسی و فناوری پیشرو هستند و همواره در تلاشند تا با ارائه محصولات جدید و هیجان‌انگیز، مشتریان خود را شگفت‌زده کنند.

  بهترین جنگنده دنیا در سال 2023 | قدرتمندترین جنگنده های 2023 جهان کدامند؟

به نظر می‌رسد در آینده، شاهد رقابت‌های جذاب‌تر و نفس‌گیرتری در صنعت خودروسازی خواهیم بود. برترین برند خودرو در جهان که بتواند با درک صحیح از نیازهای مشتریان و اتکا به نوآوری و خلاقیت خود را با شرایط جدید وفق دهد، در این رقابت نفس‌گیر پیروز خواهد شد.

سؤالات متداول‌

گران‌ترین برند خودروسازی جهان کدام است؟

رولزرویس
بوگاتی
پاگانی
لامبورگینی
البته برندهای دیگری مانند مرسدس بنز، بی ام و، پورشه و فراری نیز در لیست گران‌ترین برندهای خودروسازی جهان قرار دارند.

کدام برند خودرو بیشترین سهم بازار را در جهان دارد؟

در سال ۲۰۲۳، برند تویوتا با سهم بازار ۱۱.۴% به عنوان پرفروش‌ترین برند خودرو در جهان شناخته شد. پس از تویوتا، برندهای فولکس واگن با سهم بازار ۸.۶%، هیوندای با سهم بازار ۷.۳%، فورد با سهم بازار ۵.۷% و جنرال موتورز با سهم بازار ۵.۶% در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کدام برند خودرو بیشترین نوآوری را در صنعت خودرو دارد؟

تعیین برند پیشرو در نوآوری صنعت خودرو دشوار است، زیرا نوآوری در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی، مهندسی، فناوری و پایداری امکانات اتفاق می‌افتد. با این حال، برندهای زیر به طور مداوم در زمینه نوآوری پیشرو هستند:

تسلا
بی ام و
فولکس واگن
جنرال موتورز

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

  بازیگران سریال بازی مرگ ۲۰۲۳؛ معرفی تمام بازیگران سریال کره ای Death's Game

سعیده زنجانی

تولیدکننده محتوا و مترجم؛ علاقمند به نویسندگی و تصویرگری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا