فیلم و سریالسرگرمی

حقایق اونجرز؛ دانستنی ها و نکات جالب فیلم های Avengers

0
()

چقدر با حقایق اونجرز آشنایی دارید؟ اگر به این سری فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه دارید، با مرور دانستنی های فیلم انتقام جویان همراه ما باشید.

تا کنون 4 فیلم در سری فیلم‌های The Avengers ساخته و منتشر شده است. فیلم اول با نام The Avengers در سال 2012، فیلم دوم با نام Avengers: Age of Ultron در سال 2015، فیلم سوم با نام Avengers: Infinity War در سال 2018 و فیلم چهارم با نام Avengers: Endgame در سال 2019 اکران شدند. فیلم‌های ابرقهرمانی انتقام جویان بر اساس یک گروه ابرقهرمانی به همین نام از کامیک‌های مارول ساخته شده‌اند و از بازیگران آنها می‌توانیم به رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.)، کریس ایوانز (Chris Evans)، کریس همسورث (Chris Hemsworth)، مارک رافلو (Mark Ruffalo) و اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) اشاره کنیم. اگر طرفدار این فیلم‌ها هستید، با مرور حقایق اونجرز همراه ما باشید.

فهرست محتوا:

حقایق اونجرز

در ادامه مروری بر دانستنی های فیلم انتقام جویان خواهیم داشت.

1. جاس ویدون فیلمنامه نویس اصلی نبود

دانستنی های فیلم انتقام جویان

برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت The Avengers خیلی زود شروع شد، حتی قبل از اینکه فیلم Iron Man بیرون بیاید. در واقع، در سال 2006 زک پن (Zak Penn) استخدام شد تا فیلمنامه را بنویسد. در سال 2010، جاس ویدون (Joss Whedon) برای کارگردانی و بازنویسی فیلمنامه به پروژه پیوست. در نهایت ویدون به عنوان فیلمنامه‌نویس معرفی شد، اما در عنوان قصه‌نویس، نام زک پن نیز ذکر شد.

2. ویدون ایده هایی داشت که عملی نشدند

نکات جالب فیلم avengers

وقتی ویدون فیلمنامه را می‌نوشت، مطمئن نبود که اسکارلت جوهانسون بتواند در فیلم حضور داشته باشد. به همین دلیل نسخه‌ای از کاراکتر The Wasp در فیلمنامه حضور داشت که در ذهن ویدون، زویی دشانل (Zooey Deschanel) برای ایفای نقشش انتخاب شده بود. او همچنین کاراکتر زیک استین، پسر اوبادیا استین را به عنوان شخصیت منفی دوم در نظر داشت، چون نگران بود که لوکی کافی نباشد.

3. مشکلاتی میان ادوارد نورتون و کمپانی مارول پیش آمده بود

فکت های اونجرز

ادوارد نورتون (Edward Norton) در فیلم The Incredible Hulk نقش هال را بازی کرده بود. اما مارک رافلو برای بازی در این نقش در فیلم The Avengers جایگزین نورتون شد. نورتون گفته بود که هیچ وقت نمی‌خواهد دوباره در نقش هالک بازی کند. کوین فایگی (Kevin Feige) از کمپانی مارول در آن زمان بیانیه‌ای منتشر کرد و توضیح داد که آنها دوباره نورتون را انتخاب نکردند چون به بازیگری نیاز داشتند که خلاقیت و روحیه همکاری دیگر بازیگران با استعداد فیلم را در بر داشته باشد. نورتون به این شهرت دارد که اساسا سعی می‌کند هر فیلمی که در آن بازی می‌کند را تحت‌الشعاع قرار بدهد. بنابراین این مورد از نکات جالب فیلم avengers تعجب‌آور نیست.

  آسترولوژی چیست؟ نکاتی جالب در رابطه با اختربینی

4. صدای هالک کاری گروهی بود

حقایق جالب در مورد اونجرز

در واقع رافلو به لطف جلوه‌های ویژه دو نقش بروس بنر و هالک را باید بازی می‌کرد، اما صدای هالک فقط کار رافلو نبود. ظاهرا، صداهایی که هالک داشت ترکیبی از صداهای رافلو، لو فریگنو (Lou Ferrigno) و چند نفر دیگر بود.

5. ویدون و کوبی اسمالدرز ممکن بود قبلا بتوانند با هم کار کنند

نظریه های فیلم اونجرز

یکی دیگر از دانستنی های فیلم انتقام جویان درباره کوبی اسمالدرز (Cobie Smulders) بازیگر نقش ماریا هیل بود. ویدون قبلا هم علاقه داشت که از این بازیگر استفاده کند. آن زمانی که ویدون روی یک لایو اکشن از فیلم Wonder Woman کار می‌کرد، که البته هیچ وقت ساخته نشد، اسمالدرز را برای نقش اصلی آن در نظر داشت.

6. ما تانوس متفاوتی می بینیم

برای اولین بار در جهان سینمایی مارول، ما با مهم‌ترین کاراکتر شرور اونجرز یعنی تانوس آشنا شدیم، با اینکه نامش در فیلم ذکر نشد. با این حال در فیلم اول نقش تانوس را جاش برولین (Josh Brolin) ایفا نکرد و دامیون پوتیر (Damion Poitier) برای اولین و آخرین بار جایگزین او شد.

فکت های انتقام جویان

7. معرفی تانوس ایده ویدون بود

این ایده ویدون بود که در سکانسی بعد از تیتراژ پایانی فیلم اول، تانوس وارد شود. بعد از اکران فیلم، او گفت که تانوس عاشق مرگ است، که این موضوع بخشی از داستان جهان سینمایی مارول نیست.

8. صحنه کباب ترکی خیلی دیر فیلمبرداری شد

رازهای انتقام جویان

در انتهای فیلم The Avengers سکانس کوتاه و بامزه‌ای وجود دارد که در آن تمام عوامل فیلم در حال خوردن کباب ترکی هستند. این سکانس خیلی دیر فیلمبرداری شد. چقدر دیر؟ این سکانس در تاریخ 12 آوریل 2012 (24 فروردین 1391)، یک روز بعد از شروع نمایش فیلم در لس آنجلس، فیلمبرداری شد.

  بهترین سریال های کره ای که در ایران پخش شده ؛ 20 تا از سریال های کره ای صدا و سیما از یانگوم تا جومونگ

9. رابرت داونی جونیور همه جای صحنه خوراکی قایم می کرد

تئوری های فیلم انتقام جویان

از آنجایی که نقش رابرت داونی جونیور خیلی سخت بود، او فرصتی برای خوردن غذا پیدا نمی‌کرد. بنابراین او فقط در صحنه‌های فیلمبرداری غذا می‌خورد. طبق گزارش‌ها، او در همه جای صحنه خوراکی پنهان می‌کرد. به خاطر همین کاراکتر استارک همیشه در حال خوردن چیزی بود. این فقط از نکات جالب فیلم avengers نیست و هر جایی که کاراکتر استارک حضور داشت، همین ماجرا بود.

10. پیام رمزی کریس ایوانز

ناگفته های پشت صحنه فیلم اونجرز

یکی دیگر از ناگفته های پشت صحنه فیلم اونجرز این است که بازیگران اصلی آن فرصت زیادی برای دورهمی پیدا نمی‌کردند. به همین دلیل در موقعیت‌های محدودی که برای فیلمبرداری در شهر بودند، کریس ایوانز پیامی رمزی با مضمون Assemble برای آنها می‌فرستاد تا دور هم جمع شوند.

11. سکانس درگیری هالک و لوکی با یک طناب و غافلگیری

حقایق اونجرز

یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات فیلم The Avengers زمانی‌ست که هالک به طعنه‌های فاضلانه لوکی با کتک زدن او مانند یک عروسک پارچه‌ای پاسخ می‌دهد. از فکت های اونجرز باید به این موضوع اشاره کنیم که برای این صحنه، طنابی به تام هیدلستون (Tom Hiddleston) بستند و چند بازیگر بدلکار بدون اینکه به او بگویند چه زمانی طناب را می‌کشند، طناب را گرفته بودند.

12. نقش کوتاه استن لی در فیلم Avengers: Age of Ultron

دانستنی های فیلم انتقام جویان

آخرین حضور کوتاه استن لی (Stan Lee) در فیلم Avengers: Endgame بود که در نقش یک آدم لات فریاد می‌زد: «عاشق شوید، نجنگید». اما در فیلم Avengers: Age of Ultron نقش کوتاهی به عنوان یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم داشت که ادعا می‌کرد در ساحل اوماها جنگیده است. در دنیای واقعی، لی به ساحل اوماها نرفته بود، اما در سال 1942 وارد ارتش شد.

  15 سریال کره ای 2024؛ معرفی بهترین سریال‌ های کره ای ۲۰۲۴

13. الیزابت اولسن و جیمز اسپیدر

نکات جالب فیلم avengers

یکی دیگر از حقایق جالب در مورد اونجرز این است که توصیف الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) از کاراکتر اسکارلت ویچ همانطوری‌ست که جیمز اسپیدر (James Spader) کاراکتر اولتران را توصیف می‌کند. برای نشان دادن اینکه اسکارلت ویچ به عنوان یک قهرمان چقدر از نظر اخلاقی پیچیده است، اولسن از او به همان شیوه‌ای صحبت کرد که جیمز اسپیدر از شرور هوش مصنوعی فیلم صحبت کرد. اولسن گفت:

او چنان حجم وسیعی از دانش دارد که قادر به یادگیری نحوه کنترل آن نیست. هیچ کس به او یاد نداده که چگونه آن را به درستی کنترل کند، بنابراین کنترل از دستش خارج شده. مسئله این نیست که او از نظر ذهنی دیوانه است، فقط این که او بیش از حد تحریک شده و می‌تواند همزمان به این دنیا و جهان‌های موازی متصل شود.

اسپیدر هم درباره کاراکتر اولتران گفته بود:

او دنیا را از منظر بسیار عجیب و غریبی می‌بیند، زیرا کاملا جدید و بسیار جوان است. او نابالغ است و در عین حال اطلاعاتی گسترده از تاریخ دارد و در مدت بسیار کوتاهی جهان‌بینی نسبتا منحرفی ایجاد کرده است.

14. سینماهای شهرهای کوچک آلمان، Age of Ultron را تحریم کردند

فکت های اونجرز

این مورد از فکت های انتقام جویان به خاطر این نبود که آنها با نمایش ربات‌های هوش مصنوعی مرگبار مخالف بودند. دلیل آن این بود که دیزنی به جای 47.7 درصد معمول از سود فروش، 53 درصد آن را می‌خواست. با این که این تفاوت رقم خیلی بزرگ نیست، اما در برخی از سینماهای کوچک آلمان تفاوت سود فاحشی داشت.

  فیلم های اکشن برتر ؛ بهترین فیلم های سینمایی اکشن که حتما باید ببینید

15. ارجاع فیلم Age of Ultron به کامیک های Archie

حقایق جالب در مورد اونجرز

مورد بعدی از نظریه های فیلم اونجرز، ارجاع فیلم Age of Ultron به کامیک‌های Archie است. در این فیلم، مرد آهنی باید با یک سری پروتکل‌های امنیتی به نام Veronica با هالک می‌جنگید. این ارجاعی کنای‌دار به کامیک‌های Archie بود. چون عشق زندگی بروس بنر، بتی راس (Betty Ross) نام داشت و نویسنده/کارگران فیلم Age of Ultron فکر کرد اضافه کردن یک Veronica به این ترکیب نیز جالب می‌شود؛ چرا که کاملا در مقابل بتی قرار داشت.

16. ظاهر کاپیتان آمریکا در Infinity War و کاراکتر Nomad

نظریه های فیلم اونجرز

زمانی وجود داشت که کاپیتان آمریکا در کامیک بوک‌ها کاپیتان آمریکا نبود. اولین تغییر چهره او به عنوان Nomad زمانی اتفاق افتاد که او به خاطر رسوایی واترگیت، ایمانش را نسبت به آمریکا از دست داد و لباسش در فیلم Infinity War شبیه همان لباسی‌ست که به عنوان کاراکتر نوماد در دهه 70 میلادی می‌پوشید.

17. اوانجلین لیلی و پل راد

فکت های انتقام جویان

یکی دیگر از حقایق اونجرز این است که اوانجلین لیلی (Evangeline Lilly) و پل راد (Paul Rudd) به طور همزمان درگیر فیلمبرداری Endgame و Ant-Man and the Wasp بودند. برای هیچکدام کار آسانی نبود. برنامه اکران مارول به قدری فشرده است که آنها مجبورند چندین پروژه را همزمان فیلمبرداری کنند، که همچنین به معنای حفظ حس تداوم بین همه فیلم‌هاست، در حالی که ده‌ها شخصیت و داستان‌های متعدد را درگیر می‌کند. در طول فیلمبرداری Ant-Man and the Wasp، اوانجلین لیلی و پل راد بارها مجبور شدند تا برای فیلمبرداری سکانس‌های Endgame بروند.

  بهترین مانگاها | جذاب ترین مانگاهای قرن که باید قبل از مرگ بخوانید

18. رابرت ردفورد در Endgame

رازهای انتقام جویان

یکی دیگر از دانستنی های فیلم انتقام جویان مربوط به رابرت ردفورد (Robert Redford) است. او هیچ وقت یک نقش را دو بار بازی نکرده بود، اما مارول به نوعی موفق شد ردفورد را از بازنشستگی بیرون بیاورد و مجبورش سازد تا نقشش به عنوان الکساندر پیرس را دوباره بازی کند. او اولین بار این نقش را در سال 2014 و در فیلم Captain America: The Winter Soldier بازی کرده بود. به جز صداپیشگی در فیلم Omniboat: A Fast Boat Fantasia در سال 2020، فیلم Avengers: Endgame آخرین حضور سینمایی این بازیگر است.

19. تام هالند اجازه نداشت فیلمنامه Endgame را بخواند

تئوری های فیلم انتقام جویان

یکی دیگر از نکات جالب فیلم avengers مربوط به تام هالند (Tom Holland) است. در طول اولین روزهای حضورش در جهان سینمایی مارول، هالند به این معروف شده که به راحتی ممکن است در مصاحبه‌ها قصه فیلم‌ها را لو بدهد؛ مثل اتفاقی که در مورد لو دادن پایان فیلم Infinity War افتاده بود. به همین دلیل سازندگان Endgame تصمیم گرفتند تا جایی که امکان دارد، او فیلمنامه را نخواند.

20. فروش فوق العاده Endgame

ناگفته های پشت صحنه فیلم اونجرز

فیلم Endgame به عنوان پایانی بر فیلم‌های اونجرز، در همان آخر هفته اول اکرانش، به فروش یک میلیارد دلاری رسید و قبل از آن هیچ فیلمی به این سرعت به چنین فروشی نرسیده بود. فقط بعد از 5 روز، فروش آن به 1.2 میلیارد دلار رسید. در حال حاضر، این فیلم بعد از آواتار به کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron)، رکورد دومین فیلم پرفروش جهان را دارد.

21. قسمتی از یک سریال، الهام بخش فیلم Endgame بود

حقایق اونجرز

قسمت آخر سریال Star Trek: The Next Generation الهام‌بخش Endgame بود. در این قسمت کاپیتان پیکارد بین خطوط زمانی متعددی در حرکت است که همگی منجر به یک سیگنال مرموز در فضا می‌شوند.

  10 کانال سریال ترکی در تلگرام | معرفی کانال های دانلود فیلم و سریال ترکیه ای

22. سفر در زمان در Endgame

نکات جالب فیلم avengers

یکی دیگر از رازهای انتقام جویان این است که نویسندگان آن فکر می‌کردند که سفر در زمان، احماقه‌ترین ایده ممکن برای این فیلم بود.

23. فیلم The Avengers در انگلستان نام متفاوتی داشت

دانستنی های فیلم انتقام جویان

یکی دیگر از دانستنی های فیلم انتقام جویان مربوط به نام فیلم اول است. در بریتانیا سریال معروفی با این نام وجود داشت که در 161 قسمت پخش شده بود. به همین دلیل این نگرانی وجود داشت که فیلم مارول موجب گیجی تماشاگران شود. به همین دلیل این فیلم در بریتانیا با نام Marvel Avengers Assemble اکران شد.

24. حضور کوتاه ناتالی پورتمن در فیلم اول

فکت های اونجرز

یکی دیگر از نکات جالب فیلم avengers مربوط به ناتالی پورتمن (Natalie Portman) است. در فیلم The Avengers عکسی از جین فاستر می‌بینیم، اما در اصل این حضور قرار بوده پررنگ‌تر باشد. پورتمن قرار بود در این فیلم حضور کوتاهی داشته باشد، اما باردار بود و نمی‌توانست این نقش را ایفا کند.

25. جرمی رنر و بدلکاری

حقایق جالب در مورد اونجرز

جرمی رنر (Jeremy Renner) در فیلم اول، بیشتر بدلکاری‌های نقش Hawkeye را خودش ایفا کرد که خوب هم از کار درآمدند. با این حال در یک سکانس مبارزه او به خودش آسیب زد و تا بهبودی کاملش، فیلمبرداری چند روزی متوقف شد.

کلام آخر

در این مطلب با مرور حقایق اونجرز همراه شما بودیم. چقدر در جریان این دانستنی های فیلم انتقام جویان بودید؟ اگر مورد دیگری از نکات جالب فیلم avengers در مطلب ما جایش خالی‌ست، در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا