عجیب ترین هاترین هاسرگرمیفیلم و سریال

حقایق عروسک آنابل | آیا فیلم آنابل حقیقت دارد؟

5
(2)

آنابل عروسکی ترسناک است که در فیلم‌های کانجورینگ و آنابل با او آشنا شده‌ایم. اما آیا داستان اصلی آنابل را می‌دانید؟ با مرور 16 تا از حقایق عروسک آنابل همراه ما در نجوافکت باشید.

تا کنون در سری فیلم‌های کانجورینگ، سه فیلم آنابل دیده‌ایم؛ یعنی فیلم‌های آنابل (Annabelle) محصول 2014، آنابل: آفرینش (Annabelle: Creation) محصول 2017 و  آنابل به خانه می‌آید (Annabelle Comes Home) محصول 2019. اما داستان اصلی آنابل چیست؟ آیا این عروسک واقعیت دارد؟ آیا آنابل دروغ است؟ فرنچایز کانجورینگ با الهام از اتفاقات واقعی‌ای که برای دو محقق اتفاقات ماوراء الطبیعه یعنی اد و لورن وارن افتاده ساخته شده است. عروسک آنابل هم یکی از ماجراهای آنهاست. در ادامه با حقایق عروسک آنابل همراه شما خواهیم بود.

حقایق عروسک آنابل

در ادامه مروری بر حقایقی در مورد عروسک آنابل و داستان اصلی آنابل خواهیم داشت.

1. چهره واقعی انابل

چهره واقعی انابل

اگرچه آنابل در فیلم به عنوان یک عروسک بزرگ با ظاهری انسانی به تصویر کشیده می‌شود که به طور آشکار ترسناک به نظر می‌رسد، عروسک واقعی که فیلم بر اساس آن ساخته شده است فقط یک عروسک راگیدی آن (Raggedy Ann) است. راگیدی آن کاراکتری‌ست که توسط نویسنده آمریکایی جانی گروئلا (Johnny Gruelle) خلق شده و در سری کتاب‌های مختلفی که برای کودکان نوشته شده‌اند حضور دارد.

  10 ایده بهترین کادوهای ولنتاین برای خانم ها | برای ولنتاین چی بخریم؟

به گفته صحبت‌های محققین واقعی ماوراء الطبیعه، اد و لورین وارن (Ed and Lorraine Warren)، افرادی که شخصیت‌های اصلی فیلم‌های The Conjuring بر اساس آنها ساخته شده‌اند، داستان اصلی آنابل از این قرار است که عروسک راگیدی آن در سال 1970 به پرستاری داده شد که ادعا می‌کرد این عروسک از خود پدیده‌های ماوراء طبیعی مخربی را نشان داده است.

عروسک آنابل در کدام کشور است؟ عروسک واقعی آنابل هنوز هم تا به امروز وجود دارد و در یک محفظه شیشه‌ای در داخل موزه مخفی خانواده لورین در مونرو، کانکتیکات از آن نگهداری می‌کنند. این محفظه تقریبا همانی است که در فیلم‌ها هم دیده می‌شود و تنها تفاوت آشکار آن، عروسک داخل آن است. در عکس بالا، تصویر عروسک آنابل واقعی در موزه را می‌بینید.

2. محفظه نگهداری عروسک آنابل

آنابل واقعی کجاست

از حقایقی در مورد عروسک آنابل می‌توانیم به محفظه نگهداری آن اشاره کنیم. این محفظه بر خلاف فیلم‌ها، یک جعبه شیشه‌ای بزرگ نیست و بیشتر از چوب ساخته شده است. اخیرا این عروسک را به محفظه قابل حمل‌تری منتقل کرده‌اند.

3. پیام هشدار روی محفظه

حقایق عروسک آنابل

یکی دیگر از حقایق عجیب در مورد عروسک آنابل به پیامی که روی محفظه نگهداری آن نوشته شده است برمی‌گردد. همانند فیلم‌ها، واقعا روی محفظه نگهداری این عروسک یک پیام هشدار چسبانده شده است. در این پیام نوشته شده که درب محفظه را باز نکنند.

4. کارت شیطان تاروت

حقایق ترسناک عروسک آنابل

همچنین همانند فیلم‌ها، روی این محفظه یک کارت شیطان تاروت نیز چسبانده‌اند. این کارت The Demonic نام دارد.

5. موسیقی کلیسایی

اگر از موزه Warrens’ Occult دیدن کنید، همانطور که به این عروسک وهم‌آلود نورانی نزدیک می‌شوید، موسیقی‌ای کلیسایی پخش می‌شود که خیلی جالب است.

  10 مورد از عجیب ترین قوانین مدارس دنیا

6. مردی که به هشدارها توجه نکرد

تئوری ترسناک عروسک آنابل

اگر برایتان سوال است که آنابل چه کسانی را کشت، در این قسمت به ماجرای وحشتناکی اشاره می‌کنیم. یکی از ماجراهای ترسناک عروسک آنابل درباره مردی‌ست که دهه‌ها پیش به هشدارهای روی جعبه توجه نکرد و روی جعبه عروسک دستش را کوبید. گزارش شده است که بعد از این اتفاق او در یک تصادف موتور سیکلت کشته شد. طبق گزارش‌ها، این مرد در جا کشته شده بود.

7. کشیشی از شهر هارتفورد

داستان واقعی آنابل

در مورد داستان اصلی آنابل باید به ماجرای یک کشیش نیز اشاره کنیم. یک بار کشیشی از شهر هارتفورد به خانه وارن‌ها می‌رود و عروسک آنابل را روی زمین می‌اندازد و اعلام می‌کند که خداوند از شیطان قدرتمندتر است. در راه برگشتش به خانه، کشیش با یک تریلر تراکتور تصادفی جدی می‌کند. کشیش زنده ماند، اما ادعا کرد که درست قبل از تصادف، عروسک را در آینه جلوی ماشین دیده بود. این ماجرا از حقایقی در مورد عروسک آنابل است.

8. مراسم های مذهبی

کشیشی به طور مرتب در اتاقی که عروسک نگهداری می‌شود، مراسم‌هایی مذهبی اجرا می‌کند.

9. خیره شدن به عروسک

آیا فیلم آنابل حقیقت دارد؟

یک تئوری ترسناک عروسک آنابل این است که لورین وارن دوست ندارد به آن خیره شود؛ چون فکر می‌کند که این کارش می‌تواند به آدم‌های زیادی صدمه بزند.

10. دختر اد و لورین

عروسک آنابل واقعی در موزه

طبق صحبت‌های دختر اد و لورین، جودی، پدر و مادرش به او گفته‌اند که عروسک را به رسمیت نشناسد و هیچ وقت در چشمانش نگاه نکند.

11. شیطان آنابل

آیا آنابل دروغ است

در مورد ‎داستان اسرارآمیز عروسک آنابل باید بگوییم که لورین یک بار گفت که شیطانی که به آنابل متصل است به بدنی نیاز دارد که وارد آن شود.

  بهترین فیلم های چینی؛ برترین فیلم چینی کدام است؟

12. تونی اسپرا

مرگ آنابل در جهنم

طبق صحبت‌های تونی اسپرا (Tony Spera)، داماد اد و لورین و کارآموز آنها، او در کالکشن وارن‌ها از این عروسک بیشتر از بقیه چیزها می‌ترسد.

13. داستان اصلی آنابل

داستان واقعی آنابل

وارن‌ها گفته‌اند که این عروسک به عنوان یک کادوی تولد به یک دانشجوی جوان پرستاری به نام دونا داده شده بود. این هدیه را مادرش در سال 1970 به او داده بود. اما خیلی زود بعد از گرفتن این هدیه، او متوجه اتفاقات عجیبی در آپارتمانش می‌شود.

14. دستبند آنابل

حقایق عروسک آنابل

با این حال دونا با این عروسک مانند یک دختر بچه رفتار می‌کرد و در حقیقت می‌توانید دستبند کوچکی را روی دست این عروسک مشاهده کنید که از حقایق عروسک آنابل محسوب می‌شود. این دو بهترین دوست‌های یکدیگر بودند، حتی بعد از مرگ!

15. میانجی

حقایق ترسناک عروسک آنابل

همچنین وارن‌ها گفته‌اند که دونا و هم‌اتاقی‌اش از یک میانجی برای برگزاری جلسه احضار روح استفاده کردند. در این جلسه آنها متوجه شدند که دختر کوچکی به نام آنابل هیگینز (Annabelle Higgins) قبل از ساخته شدن آپارتمان‌ها در آنجا زندگی می‌کرده. آنها همچنین فهمیدند که این دختر در سن 7 سالگی در آنجا مرده است.

16. عروسک یک میلیون دلاری

حقایق عجیب در مورد عروسک آنابل

یک بار شخصی به تونی اسپرا پیشنهادی یک میلیون دلاری برای خرید عروسک واقعی آنابل داده بود. اسپرا هم قبول نکرد و گفت که این عروسک برای فروش نیست و رها کردن آن در فضای عمومی می‌تواند خطرناک باشد و عاری از حس مسئولیت‌پذیری‌ست.

17. شیطانی با چند استعداد

داستان اصلی آنابل

اگر یک مسابقه استعدادیابی برای عروسک‌های تسخیر شده برگزار شود، آنابل در همه رشته‌ها برنده می‌شود. ایستادن، زانو زدن، چرخیدن روی یک پا، معلق شدن و حتی ظاهر ساختن قطرات خون تنها تعدادی از مواهب شیطانی او هستند. در اوج قدرت، آنابل ثابت کرده که نویسنده‌ای پرکار است و یادداشت‌های مرموری روی کاغذهای پوستی می‌نوشت.

  ثروتمندترین افراد جهان؛ پول‌ دارترین افراد دنیا در سال 2024 چه کسانی هستند؟

18. «لو را نجات بدهید»

حقایقی در مورد عروسک آنابل / فیلم های آنابل

در ادامه مرور حقایق عروسک آنابل به این جمله می‌رسیم: لو را نجات بدهید (Save Lou). این کلمات با دستخطی کودکانه روی یادداشتی مرموز که دونا در آپارتمانش پیدا کرد نوشته شده بود. دوست دونا، لو، که به داستان‌های او در مورد آنابل شک داشت، به نظر از سلامت خوبی برخوردار بود. اما بلافاصله پس از ظاهر شدن این یادداشت مرموز، لو از یک کابوس وحشتناک که در آن احساس خفگی می‌کرد بیدار شد. در کمال وحشت، لو به پایین نگاه کرد و آنابل را دید که روی پایش می‌خزید. روز بعد، لو مورد حمله یک نیروی نامرئی قرار گرفت که هفت علامت پنجه مشخص بر روی سینه او باقی گذاشت.

19. عروسک و شیطان شناس ها

آنابل چه کسانی را کشت / اد و لورین وارن (Ed and Lorraine Warren)

پس از حمله به لو، دونا از کشیش خود درخواست کمک کرد. اینجا بود که اد و لورین وارن وارد شدند. خانواده وارن به زودی به یک نتیجه نگران‌کننده رسیدند: عروسک دونا توسط روح یک دختر جوان تسخیر نشده بود، بلکه یک شیطان حیله‌گر بود که به دنبال روح دونا بود. خانواده وارن یک کشیش را فراخواندند تا آنابل را جن‌گیری کند. پس از آن، دونا از وارن‌ها خواست که عروسک را با خود ببرند.

وارن‌ها با پیش‌بینی فعالیت‌های نامقدس عروسک، به جای جاده‌های اصلی بین ایالتی، از راه‌های فرعی به سمت خانه راهی شدند. پس از مشکلات مکرر موتور، ترمز و فرمان، اد ماشین را متوقف کرد. صندوق عقب را باز کردند و روی آنابل آب مقدس ریختند و او هم دست کم برای مدتی آرام شد.

  14 ترسناک ترین بازی های جهان | رتبه بندی بهترین بازی‌های ژانر وحشت دنیا

کلام آخر

آیا عروسک آنابل واقعیت دارد؟ در این مطلب مروری بر حقایق عروسک آنابل داشتیم و داستان اصلی آنابل را تعریف کردیم.

سوالات متداول

عروسک آنابل در کدام کشور است؟

عروسک آنابل در مونرو، کانکتیکات در آمریکا نگهداری می‌شود.

آنابل چه کسانی را کشت؟

آنابل به طور مستقیم کسی را نکشته است، اما برخی اتفاقاتی که در اطراف این عروسک افتاده است را به آن نسبت داده‌اند.

آیا این پست برای شما مفید بود؟

برای رای دادن روی ستاره بزنید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

اولین نفری باشید که به این نوشتار رای می دهید.

مونا جلالی

فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، مترجم و تولیدکننده‌ی محتوا، شیفته‌ی سینما و دنیای بی‌کرانش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا